Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul <>art. 6 alin. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 privind constituirea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, modificatã şi completatã prin <>Ordonanta Guvernului nr. 43/1998 , Guvernul României hotãrãşte: ARTICOL UNIC Se aproba Programul de marketing şi promovare turistica şi Programul de dezvoltare a produselor turistice pentru anul 1999, prevãzute în anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantã din prezenta hotãrâre. PRIM-MINISTRU RADU VASILE Contrasemneazã: ---------------- p. Preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Turism, Marius Dorin Anton, vicepreşedinte Ministrul finanţelor, Decebal Traian Remes ANEXA 1 PROGRAMULde marketing şi promovare turistica pentru anul 1999 Obiectivul general al programului ART. 1 Programul de marketing şi promovare turistica, denumit în continuare program, urmãreşte promovarea României ca destinaţie de vacante şi cãlãtorii pe piata turistica interna şi internationala pentru anul 1999. Obiective specifice ART. 2 Programul urmãreşte realizarea urmãtoarelor obiective specifice: a) îmbunãtãţirea imaginii produsului turistic romanesc pe pieţele externe; b) identificarea, prin studii de marketing, a celor mai eficiente cai şi mijloace de promovare a ofertei turistice româneşti şi folosirea acestora în funcţie de specificul fiecãrei pieţe externe; c) recastigarea pieţelor turistice externe, partenere traditionale înainte de 1989, şi castigarea altora noi; d) stimularea cererii turistice interne şi internaţionale pentru vacante şi cãlãtorii în România. Conţinutul programului ART. 3 Prin program se finanţeazã: 1. acţiunile de promovare specifice pe piata interna şi externa: participari la manifestãri interne şi internaţionale de profil (expoziţii, burse, târguri), campanii publicitare în presa, radio, televiziune, afisaj teletext, Internet, organizarea de conferinţe de presa pentru prezentarea destinaţiei, a ofertei turistice, organizarea de vizite de documentare pentru reprezentanţii mass-media, organizarea de seri româneşti, expoziţii gastronomice, sãptãmâni româneşti. În anul 1999 acţiunile specifice de marketing şi promovare turistica în strãinãtate se vor desfasura pe principalele 32 de pieţe turistice emitente din: - ţãrile Uniunii Europene; - tari din Europa Centrala şi de Est: Federaţia Rusa, Polonia, Republica Ceha, Republica Moldova, Ungaria, Republica Federala Iugoslavia, Croatia, Bulgaria; - alte tari europene: Norvegia, Elvetia, Turcia, Cipru; - tari din Asia de Vest (Israel) şi din Asia de Sud-Est (Japonia, Hong Kong); - tari din America de Nord: S.U.A., Canada; 2. realizarea de materiale de informare şi promovare, şi anume: tiparituri, materiale din domeniul audiovizual, obiecte de reclama/amintiri/protocol; a) în domeniul tipariturilor: - retiparirea de titluri de prospecte pentru promovarea turistica pe pieţele externe şi pe piata interna; - tipãrirea de noi titluri de prospecte ca urmare a rezultatelor cercetãrilor de marketing; - editarea unui buletin trimestrial de informaţii din turism; b) în domeniul materialelor destinate promovãrii şi informãrii prin mijloace audiovizuale: - realizarea de filme pentru oferta turistica generalã şi pe segmente de piata, în funcţie de varietatea produselor turistice româneşti; - realizarea de casete audio-video, CD-ROM; - seturi de diapozitive, postere şi fotodisplay; c) realizarea de obiecte de reclama/amintiri/protocol specifice; 3. cofinantarea proiectelor de marketing şi/sau de promovare turistica, în limita bugetului de 1.400.000 mii lei. Proiectele concrete de marketing şi de promovare turistica vor fi cofinantate în proporţie de maximum 40% din valoarea fiecãruia; 4. alte acţiuni pentru susţinerea şi promovarea ofertei turistice (cheltuieli de expediţie externa/interna etc.); 5. investiţii pentru deschiderea birourilor de promovare şi informare turistica în Belgia, Japonia şi Republica Ceha. Plafonul şi structura programului ART. 4 Plafonul şi structura programului finanţat din fondul special se prezintã astfel:
| | % din total|
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
| |TOTAL, | 25.800.000| 100,00 |
| |din care: | | |
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
| I. | Acţiuni de promovare specifice pe piata | 13.300.000| 51,55 |
| | interna şi externa, din care: | | |
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
| | 1. Piata interna: | 700.000| |
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
| | . în ţara | 600.000| |
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
| | . în diaspora | 100.000| |
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
| | 2. Pieţele externe: | 12.600.000| |
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
| | . Uniunea Europeanã | 9.000.000| |
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
| | . Europa Centrala şi de Est | 700.000| |
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
| | . alte tari europene | 400.000| |
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
| | . Asia | 1.400.000| |
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
| | . America de Nord | 1.100.000| |
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
| II.| Realizarea materialelor de informare şi | 7.100.000| 27,51 |
| | de promovare turistica | | |
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
|III.| Cofinantarea proiectelor de marketing şi | 1.400.000| 5,42 |
| | omovare turistica: | | |
| | . limita maxima de cofinantare: | | |
| | 40% din valoarea proiectului | | |
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
| IV.| Alte acţiuni pentru susţinerea şi promovarea | | |
| | ofertei turistice (cheltuieli expediţie | | |
| | externa/interna, concursuri cu premii etc.) | 1.500.000| 5,81 |
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
| V.| Investiţii pentru deschiderea birourilor | | |
| | de promovare şi informare turistica în | | |
| | Belgia, Japonia şi Republica Ceha | 2.500.000| 9,68 |
--------------------------------------------------------------------------------
ANEXA 2 PROGRAMUL DE DEZVOLTAREa produselor turistice pentru anul 1999 Obiectivul general al programului ART. 1 Programul de dezvoltare a produselor turistice pentru anul 1999, denumit în continuare program, urmãreşte stimularea creãrii de produse turistice noi, îmbunãtãţirea şi dezvoltarea celor existente. Programul este conceput astfel încât sa asigure susţinerea a cat mai multe proiecte de investiţii în turism, respectiv extinderea industriei şi pieţei investiţiilor turistice, în scopul creşterii contribuţiei sectorului turistic la realizarea produsului intern brut, la echilibrarea balanţei comerciale, la crearea de noi locuri de munca şi de surse de venit pentru populaţie. Programul de dezvoltare a produselor turistice pentru anul 1999 va contribui la: a) realizarea unor studii de oportunitati investitionale, de prefezabilitate/fezabilitate pentru zone cu potenţial turistic natural şi cultural, parţial valorificat sau nevalorificat, şi lansarea produselor turistice specifice; b) încurajarea investiţiilor societãţilor comerciale, întreprinderilor mici şi mijlocii şi a asociaţiilor familiale din turism prin credite şi cofinantari pentru investiţii în turism; c) realizarea de programe pentru îmbunãtãţirea calitãţii serviciilor în turism şi testarea acestora prin Oficiul de Autorizare şi Control în Turism. Obiective specifice ART. 2 Prezentul program are în vedere urmãtoarele obiective specifice: a) creşterea calitãţii serviciilor turistice; b) crearea de noi locuri de munca în turism; c) creşterea veniturilor valutare din turism; d) crearea şi reabilitarea de programe turistice pentru România; e) sprijinirea componentelor turistice de dezvoltare localã şi regionala; f) stimularea parteneriatului dintre sectorul public şi particular; g) creşterea eficientei utilizãrii resurselor turistice, naturale şi antropice. Conţinutul programului ART. 3 Prin prezentul program se finanţeazã: 1. în proporţie de 100%, studiile de prefezabilitate/fezabilitate/oportunitati investitionale pentru zone cu potenţial turistic natural şi cultural, parţial valorificat sau nevalorificat, şi de lansare a produselor turistice specifice în: - turismul montan; - turismul rural; - alte forme de turism (de aventura, ecoturism, agrement etc.); 2. proiecte de investiţii în turism prin acordarea de credite pe termen mediu, cu dobanda preferentiala egala cu rata inflaţiei, şi cofinantari pentru proiecte de investiţii în: - turismul montan, în limita de 50% din valoarea investiţiei; - turismul rural, în limita de 25% din valoarea investiţiei; 3. în proporţie de 100%, programele pentru îmbunãtãţirea calitãţii serviciilor în turism; 4. în proporţie de 100%, controlul efectuat de cãtre Oficiul de Autorizare şi Control în Turism asupra constituirii Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului. Plafonul şi structura programului ART. 4 Plafonul şi structura programului finanţat din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, pentru formele de turism pentru care se aplica prezentele prevederi, sunt urmãtoarele:
| | % din total |
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
| | TOTAL, | 14.000.000| 100,00 |
| | din care: | | |
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
| I.| Studii de prefezabilitate/fezabilitate/ | | |
| | oportunitati investitionale pentru zone | | |
| | cu potenţial turistic natural şi cultural, | | |
| | parţial valorificat sau nevalorificat, şi | | |
| | de lansare a produselor turistice specifice, | | |
| | din care: | 2.000.000| 14,3 |
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
| | a) turism montan | 1.000.000| |
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
| | b) turism rural | 500.000| |
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
| | c) alte forme de turism: | 500.000| |
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
| | . de aventura | | |
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
| | . ecoturism | | |
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
| | . de agrement | | |
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
| II.| Acordarea de credite pe termen mediu, | | |
| | cu dobanda preferentiala egala cu rata | | |
| | inflaţiei, pentru proiecte de investiţii | | |
| | în turism şi cofinantari pentru proiecte | | |
| | de investiţii în: | 10.000.000| 71,42 |
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
| | a) turismul montan | 2.000.000| |
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
| | b) turismul rural | 8.000.000| |
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
|III.| Programe pentru îmbunãtãţirea calitãţii | | |
| | serviciilor turistice şi testarea acestora | 1.000.000| 7,14 |
|----|-----------------------------------------------|------------|------------|
| IV.| Controlul constituirii Fondului special | | |
| | pentru promovarea şi dezvoltarea | | |
| | turismului | 1.000.000| 7,14 |
--------------------------------------------------------------------------------
Criterii de eligibilitate a investiţiilor ART. 5 Studiile de prefezabilitate/fezabilitate/oportunitati investitionale pentru zone cu potenţial turistic natural şi cultural, parţial valorificat sau nevalorificat, şi de lansare a produselor turistice specifice vor fi selectate avându-se în vedere obiectivele "Strategiei de dezvoltare a turismului pe termen mediu şi lung", coroborate cu obiectivele de investiţii strategice din domeniile de activitate cu influenta pentru turism (transporturi, telecomunicaţii, lucrãri edilitare de interes naţional etc.). ART. 6 Proiectele de investiţii în turism pentru care se solicita sprijin din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, sub forma de subventionare parţialã a dobânzii, cofinantare şi credite, trebuie sa aibã în vedere şi sa urmãreascã: - crearea, îmbunãtãţirea, reabilitarea sau dezvoltarea formelor de turism precizate la art. 3 pct. 2; - prezentarea impactului economic al proiectului asupra dezvoltãrii turismului în comunitatea localã respectiva şi asupra dezvoltãrii economico-sociale locale în general; - integrarea în dezvoltarea viitoare a localitãţii/judeţului; - descrierea produsului/produselor turistice, rezultat/rezultate ca urmare a realizãrii proiectului cum rãspunde/rãspund acesta/acestea la cerinţele pieţei interne şi externe; - sa demonstreze ca solicita un buget realist, optim şi fezabil, în care diferitele stagii ale implementarii, eficientei şi viabilitatii iniţiativei de dezvoltare sunt clar prezentate; - sa previzioneze pentru proiectele complexe, de mare întindere regionala, şi autosustinerea pe termen lung, mai ales pentru a doua etapa a realizãrii acestora; - sa prezinte cu exactitate obiectivele proiectului, fezabile pe termen lung, cu rezultatele aferente, cu accent pe cele care vor contribui la dezvoltarea localã/regionala. ART. 7 Persoanele juridice sau fizice, care pot solicita subvenţionarea dobânzii la creditele investitionale în turism din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului destinat Programului de dezvoltare a produselor turistice pentru anul 1999, sunt prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 511/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice privind constituirea şi utilizarea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului. ------------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.