Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 292 din 21 martie 2007  pentru aprobarea programelor nationale de sanatate in anul 2007    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 292 din 21 martie 2007 pentru aprobarea programelor nationale de sanatate in anul 2007

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 212 din 28 martie 2007

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 48 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) În anul 2007, programele naţionale de sãnãtate sunt elaborate şi derulate în mod distinct sau în comun de cãtre Ministerul Sãnãtãţii Publice şi Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, dupã caz.
(2) Programele naţionale de sãnãtate se finanţeazã de la bugetul de stat, din veniturile proprii ale Ministerului Sãnãtãţii Publice, din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate şi prin transferuri cãtre bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, prevãzute în bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice.
ART. 2
Structura programelor naţionale, obiectivele şi necesarul de resurse ale acestora sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 3
Programele naţionale de sãnãtate prevãzute în anexã sunt proiectate, implementate şi coordonate la nivel naţional de Agenţia Naţionalã pentru Programe de Sãnãtate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice. Totodatã, Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate deruleazã şi rãspunde de realizarea programului prevãzut la pct. II din anexã.
ART. 4
Coordonatorii regionali şi locali din cadrul institutelor şi centrelor de sãnãtate publicã, respectiv din cadrul autoritãţilor de sãnãtate publicã, asigurã pentru programele prevãzute la pct. I din anexã implementarea şi monitorizarea la nivel regional, respectiv local. Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, prin casele de asigurãri de sãnãtate, rãspunde de asigurarea, urmãrirea, evidenţierea şi controlul utilizãrii fondurilor aprobate, precum şi de monitorizarea, controlul şi analiza indicatorilor fizici şi de eficienţã pentru programele prevãzute la pct. II din anexã.
ART. 5
(1) Repartizarea fondurilor destinate programelor naţionale de sãnãtate finanţate de la bugetul de stat şi din veniturile proprii ale Ministerului Sãnãtãţii Publice se face în condiţiile legii.
(2) Ministerul Sãnãtãţii Publice calculeazã o cotã de rezervã de pânã la 6% din fondurile rezultate dupã aplicarea prevederilor alin. (1), pe care o reţine la dispoziţia sa din veniturile proprii alocate programelor naţionale de sãnãtate. Aceastã sumã se utilizeazã în situaţii justificate, pe parcursul execuţiei bugetare, şi se repartizeazã pânã la data de 31 octombrie a anului curent.
ART. 6
(1) Din sumele alocate programelor naţionale de sãnãtate prevãzute în anexã se finanţeazã lunar unitãţile sanitare prin care se deruleazã programele şi subprogramele, pe baza cererilor fundamentate ale acestora şi în limita fondurilor aprobate.
(2) Pentru realizarea atribuţiilor lor referitoare la programele naţionale de sãnãtate, autoritãţile de sãnãtate publicã pot încheia contracte cu furnizori de servicii medicale autorizaţi şi evaluaţi, dupã caz.
(3) Sumele prevãzute în bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate pentru finanţarea subprogramelor din cadrul programului naţional prevãzut la pct. II din anexã, pentru care achiziţia de medicamente şi materiale sanitare specifice nu se realizeazã prin licitaţii la nivel naţional, se alocã pe bazã de contracte distincte, încheiate între casele de asigurãri de sãnãtate şi unitãţile sanitare prin care se deruleazã aceste subprograme.
ART. 7
(1) Sumele alocate pentru programele naţionale de sãnãtate sunt cuprinse în bugetele de venituri şi cheltuieli ale unitãţilor sanitare prin care acestea se deruleazã şi se utilizeazã potrivit destinaţiilor stabilite.
(2) Unitãţile care deruleazã programe naţionale de sãnãtate au obligaţia gestionãrii eficiente a mijloacelor materiale şi bãneşti şi a organizãrii evidenţei contabile a cheltuielilor pentru fiecare program sau subprogram, pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare.
ART. 8
(1) Pentru realizarea unor obiective şi activitãţi cuprinse în programele naţionale de sãnãtate finanţate de la bugetul de stat şi din venituri proprii, Ministerul Sãnãtãţii Publice organizeazã licitaţii la nivel naţional, în condiţiile legii. Pentru realizarea celorlalte obiective şi activitãţi cuprinse în programele naţionale de sãnãtate finanţate din bugetul de stat şi venituri proprii şi din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, pentru care nu se organizeazã licitaţii la nivel naţional, achiziţionarea bunurilor şi produselor specifice, a medicamentelor şi a materialelor sanitare se face de cãtre unitãţile sanitare care deruleazã programele respective, în condiţiile legii.
(2) Medicamentele şi materialele sanitare specifice, care se acordã în spital şi în ambulatoriu, necesare derulãrii subprogramelor din cadrul programului naţional prevãzut la pct. II din anexã, sunt nominalizate prin ordin comun al ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate. Achiziţia acestora se efectueazã prin licitaţii la nivel naţional, în condiţiile legii.
(3) Asigurarea la nivelul unitãţilor sanitare a medicamentelor şi a materialelor sanitare specifice, prevãzute la alin. (2), se face pe baza contractelor încheiate între Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, prin casele de asigurãri de sãnãtate, în calitate de achizitor, şi furnizorii de medicamente şi materiale sanitare specifice declaraţi câştigãtori la licitaţiile naţionale.
(4) Pentru asigurarea accesului la tratament al bolnavilor diabetici şi al celor cu transplant, medicamentele antidiabetice de tipul insulinelor, precum şi medicamentele pentru tratamentul stãrii posttransplant se elibereazã prin farmaciile cu circuit deschis aflate în relaţie contractualã cu casele de asigurãri de sãnãtate. Contravaloarea acestor medicamente se suportã prin transferuri cãtre bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, aprobate în bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice.
(5) Pentru asigurarea accesului la tratament al bolnavilor cu afecţiuni oncologice, eliberarea medicamentelor specifice de tip oral pentru tratamentul ambulatoriu se va face prin farmaciile cu circuit deschis aflate în relaţie contractualã cu casele de asigurãri de sãnãtate. Contravaloarea acestor medicamente se suportã din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate.
(6) Medicamentele specifice eliberate pentru tratamentul ambulatoriu, prevãzute la alin. (4) şi (5), eliberate prin farmaciile cu circuit deschis, se elibereazã la preţul de decontare, care este şi preţul de vânzare al acestora. Prescrierea acestor medicamente în ambulatoriu se face pe denumire comunã internaţionalã, denumire comercialã şi formã farmaceuticã.
ART. 9
Sumele aferente obiectivului 6 prevãzut în Subprogramul privind bolile netransmisibile (1.2), obiectivelor 2 şi 3 prevãzute în Programul naţional de diabet şi alte boli de nutriţie (3) şi obiectivului 5 prevãzut în Programul naţional de transplant de organe, ţesuturi şi celule (4) se asigurã prin transferuri cãtre bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, prevãzute în bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice.
ART. 10
(1) Rezerva Ministerului Sãnãtãţii Publice care se constituie în baza <>art. 40 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cuprinde medicamente, seruri, vaccinuri, dezinfectante, insecticide, dispozitive medicale şi alte materiale specifice; acestea se achiziţioneazã prin licitaţii naţionale, în condiţiile legii, iar sumele aferente procurãrii bunurilor şi produselor respective se suportã din veniturile proprii ale Ministerului Sãnãtãţii Publice.
(2) Pentru depozitarea, conservarea şi eliberarea produselor achiziţionate prin licitaţii la nivel naţional, precum şi pentru produsele primite ca donaţii şi sponsorizãri de cãtre Ministerul Sãnãtãţii Publice, se pot încheia contracte de prestãri de servicii în condiţiile legii.
(3) Cheltuielile aferente contractului de prestãri de servicii prevãzut la alin. (2) se suportã de la bugetul de stat sau din veniturile proprii ale Ministerului Sãnãtãţii Publice.
ART. 11
(1) Pentru realizarea unor activitãţi specifice programelor naţionale de sãnãtate, din fondurile primite prin transfer din bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice unitãţile sanitare finanţate integral din venituri proprii pot finanţa cheltuieli de personal aferente personalului care urmeazã a fi încadrat cu contract individual de muncã pe duratã determinatã sau cu timp parţial de muncã.
(2) Activitãţile pentru care se utilizeazã personalul prevãzut la alin. (1) se nominalizeazã în normele tehnice aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice.
ART. 12
În sumele prevãzute pentru finanţarea programelor naţionale de sãnãtate se cuprind şi cheltuielile ocazionate de monitorizarea şi controlul acestora.
ART. 13
(1) Ministerul Sãnãtãţii Publice, prin Agenţia Naţionalã pentru Programe de Sãnãtate, poate realiza studii, activitãţi şi lucrãri aferente programelor naţionale de sãnãtate, prin contracte încheiate, în condiţiile legii, cu unitãţile din coordonarea sau de sub autoritatea sa.
(2) În contractele încheiate cu unitãţile prevãzute la alin. (1) se vor preciza urmãtoarele: activitãţile care fac obiectul contractului, sumele aferente fiecãrei activitãţi, modul de raportare şi valorificare a rezultatelor, termenele intermediare şi termenul final de predare. În funcţie de îndeplinirea acestor cerinţe, va fi aprobatã decontarea contravalorii lucrãrilor sau prestaţiilor, dupã caz.
ART. 14
Sumele utilizate de Ministerul Sãnãtãţii Publice şi Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate pentru finanţarea programelor naţionale de sãnãtate pânã la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri sunt cuprinse în sumele aprobate pe anul 2007 la programele respective.
ART. 15
În vederea derulãrii în bune condiţii a programelor naţionale de sãnãtate, în urma evaluãrilor trimestriale ale indicatorilor specifici şi în funcţie de realizarea obiectivelor şi activitãţilor propuse, se stabileşte modul de alocare a resurselor rãmase neutilizate.
ART. 16
Prezenta hotãrâre intrã în vigoare la data de 1 aprilie 2007.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Preşedintele Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate,
Vasile Ciurchea

Bucureşti, 21 martie 2007.
Nr. 292.

ANEXĂ

OBIECTIVELE ANUALE, STRUCTURA PROGRAMELOR NAŢIONALE
DE SĂNĂTATE ŞI NECESARUL DE RESURSE

I. PROGRAMUL DE PREVENIRE ŞI CONTROL AL BOLILOR CU IMPACT MAJOR ASUPRA STĂRII DE SĂNĂTATE A POPULAŢIEI
Obiective:
Folosirea cu prioritate a resurselor alocate pentru îndeplinirea obiectivelor şi indicatorilor aprobaţi
Fundamentarea programelor pe nevoile populaţiei
Asigurarea concordanţei cu politicile, strategiile şi recomandãrile instituţiilor şi organizaţiilor internaţionale din domeniu
1. Programul naţional de profilaxie
Necesar resurse:
Buget de stat:
a) cheltuieli materiale: 150.114 mii lei;
b) transferuri: 96.901 mii lei;
din care transferuri cãtre bugetul
Fondului naţional unic de asigurãri
sociale de sãnãtate (FNUASS): 20.000 mii lei.
Venituri proprii:
a) cheltuieli materiale: 11.347 mii lei;
b) transferuri: 10.500 mii lei,
din care transferuri cãtre bugetul FNUASS: 5.000 mii lei.

Structura:
1.1. Subprogramul de sãnãtate publicã
Obiective:
1. realizarea imunizãrilor conform calendarului naţional de vaccinare;
2. prevenirea şi supravegherea HIV, TB, ITS şi altor boli transmisibile;
3. supravegherea şi controlul infecţiilor nosocomiale;
4. prevenirea îmbolnãvirilor prin monitorizarea factorilor determinanţi din mediu de viaţã şi muncã;
5. promovarea sãnãtãţii şi a unui stil de viaţã sãnãtos;
6. hematologie şi securitate transfuzionalã;
7. controlul consumului de tutun prin încurajarea renunţãrii la fumat.
1.2. Subprogramul privind bolile netransmisibile
Obiective:
1. prevenirea şi combaterea bolilor cardiovasculare;
2. prevenirea şi controlul în patologia oncologicã;
3. prevenirea şi diagnosticarea precoce în bolile neurologice;
4. prevenţie în patologia endocrinã;
5. reabilitarea serviciilor de urgenţã prespitaliceascã;
6. tratamentul bolilor cardiovasculare, hemofiliei şi talasemiei.
1.3. Subprogramul de sãnãtate a femeii şi copilului
Obiective:
1. creşterea accesului la servicii de sãnãtatea reproducerii;
2. profilaxia sindromului de imunizare Rh;
3. profilaxia şi diagnosticul pre- şi postnatal al malformaţiilor şi/sau al unor afecţiuni genetice;
4. profilaxia anemiei feriprive la gravidã;
5. îmbunãtãţirea calitãţii şi eficienţei consultaţiei prenatale;
6. profilaxia anemiei feriprive la copil;
7. profilaxia rahitismului carenţial la copil;
8. profilaxia malnutriţiei la prematuri;
9. profilaxia distrofiei la copiii cu vârsta cuprinsã între 0-1 an, care nu beneficiazã de lapte matern, prin administrarea de lapte praf;
10. promovarea alãptãrii;
11. prevenirea encefalopatiei cauzate de fenilcetonurie şi hipotiroidism congenital;
12. diagnosticul şi tratamentul precoce al epilepsiilor, paraliziilor cerebrale şi întârzierilor neuropsihomotorii la copil şi prevenirea complicaţiilor acestora, precum şi depistarea precoce a surditãţii la nou-nãscuţi;
13. profilaxia cecitãţii la prematuri prin depistarea precoce şi tratamentul retinopatiei de prematuritate, precum şi profilaxia ambliopiei şi a tulburãrilor de refracţie la copil;
14. diagnostic precoce, profilaxia primarã şi secundarã, monitorizarea şi recuperarea unor afecţiuni cronice la copil, cum ar fi:
14.1. sindromul de detresã respiratorie la nou-nãscuţi;
14.2. astmul bronşic la copil;
14.3. sindromul de malabsorbţie şi diaree cronicã la copil;
14.4. mucoviscidoza la copil;
14.5. imunodeficienţele primare umorale la copil;
14.6. hepatita cronicã la copil;
15. susţinerea îngrijirilor de terapie intensivã la nou-nãscuţi.
2. Programul naţional de sãnãtate mintalã
Necesar resurse:
Buget de stat:
a) cheltuieli materiale: 1.000 mii lei;
b) transferuri: 2.000 mii lei;
c) transferuri de capital: 42.000 mii lei.
Venituri proprii:
a) transferuri: 3.000 mii lei;
b) transferuri de capital: 18.000 mii lei.
Structura:
2.1. Subprogramul de profilaxie în patologia psihiatricã şi pshihosocialã
Obiective:
1. asigurarea continuitãţii şi creşterea accesibilitãţii îngrijirilor de sãnãtate mintalã prin dezvoltarea centrelor de sãnãtate mintalã;
2. dezvoltarea competenţelor profesioniştilor de sãnãtate mintalã prin programe de instruire şi acces la informaţii bazate pe dovezi;
3. fundamentarea politicilor de sãnãtate mintalã prin implementarea unui sistem de monitorizare a serviciilor de sãnãtate mintalã şi de colectare a datelor în domeniul sãnãtãţii mintale;
4. creşterea calitãţii serviciilor de sãnãtate mintalã, cu accent pe dezvoltarea activitãţilor de reabilitare psihosocialã;
5. combaterea stigmatizãrii persoanelor cu probleme de sãnãtate mintalã;
6. reabilitarea spitalelor de psihiatrie.
2.2. Subprogramul tratamentul toxicodependenţelor
Obiective:
1. informarea şi educarea populaţiei cu privire la mijloacele de prevenire a consumului de droguri;
2. asigurarea tratamentului de substituţie cu agonişti de opiacee pentru persoane cu toxicodependenţã;
3. testarea metaboliţilor stupefiantelor, în toate unitãţile medicale de profil, adulţi şi copii;
4. tratamentul de dezintoxicare pentru persoane cu toxicodependenţã.
3. Programul naţional de diabet şi alte boli de nutriţie
Necesar resurse:
Buget de stat:
transferuri: 3.000 mii lei
Venituri proprii:
transferuri: 300.000 mii lei
din care transferuri cãtre bugetul FNUASS: 267.625 mii lei
Obiective:
1. prevenţia şi controlul în diabet şi alte boli de nutriţie;
2. tratamentul cu insulinã al bolnavilor cu diabet zaharat;
3. tratamentul cu antidiabetice orale al bolnavilor cu diabet zaharat.
4. Programul naţional de transplant de organe, ţesuturi şi celule
Necesar resurse:
Buget de stat:
transferuri: 1.000 mii lei
Venituri proprii:
transferuri: 98.850 mii lei
din care transferuri cãtre bugetul FNUASS:
50.000 mii lei
Obiective:
1. testarea imunologicã şi virusologicã a potenţialilor donatori şi a receptorilor (inclusiv cross-match);
2. coordonarea activitãţii de transplant;
3. menţinerea în condiţii fiziologice a donatorilor aflaţi în moarte cerebralã;
4. efectuarea procedurilor de transplant;
5. asigurarea medicaţiei pentru tratamentul stãrii posttransplant în ambulatoriu a pacienţilor transplantaţi*);
-----------
*) În trimestrul I 2007 medicamentele pentru tratamentul stãrii de posttransplant se elibereazã prin farmaciile de circuit închis aparţinând celor 6 centre de excelenţã autorizate pentru activitatea de transplant (Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Iaşi, Târgu Mureş şi Timişoara), precum şi prin farmaciile spitalelor judeţene din celelalte judeţe.
În aceeaşi perioadã medicamentele pentru tratamentul stãrii de posttransplant se asigurã prin procurarea acestora de cãtre unitãţile sanitare menţionate şi din rezerva pentru situaţii speciale a Ministerului Sãnãtãţii Publice.

6. managementul Registrului Naţional de Transplant.
5. Programul naţional de tratament în strãinãtate
Necesar resurse:
Buget de stat:
cheltuieli materiale: 4.200 mii lei
Obiectiv:
- asigurarea investigaţiei şi tratamentului pentru bolnavii care nu pot fi trataţi în ţarã.
6. Programul naţional de asistenţã comunitarã şi acţiuni pentru sãnãtate
Necesar resurse:
Buget de stat:
transferuri: 35.000 mii lei
Obiective:
1. îmbunãtãţirea stãrii de sãnãtate a populaţiei, prin creşterea accesului la servicii medicale furnizate la nivel comunitar al populaţiei vulnerabile, din zone defavorizate;
2. îmbunãtãţirea accesului persoanelor care au calitatea de luptãtori pentru victoria Revoluţiei din Decembrie 1989 şi/sau de urmaşi ai eroilor-martiri la servicii medicale de tratament şi recuperare balneoclimaticã.
7. Programul naţional al rezervei Ministerului Sãnãtãţii Publice
Necesar resurse:
Venituri proprii:
cheltuieli materiale: 70.680 mii lei
Obiectiv:
- asigurarea cantitãţilor de medicamente, seruri, vaccinuri, dezinfectante, insecticide, materiale sanitare, produse tehnico-medicale, consumabile şi alte materiale specifice pentru situaţii speciale.
8. Programul naţional privind evaluarea stãrii de sãnãtate a populaţiei în asistenţa medicalã primarã
Necesar resurse:
Venituri proprii:
transferuri: 110.335 mii lei
Obiective:
1. evaluarea stãrii de sãnãtate a populaţiei şi a factorilor de risc, în vederea pãstrãrii şi promovãrii sãnãtãţii, precum şi a prevenirii îmbolnãvirilor şi complicaţiilor acestora;
2. cunoaşterea ponderii factorilor de risc pentru bolile cu impact major asupra sãnãtãţii populaţiei;
3. îmbunãtãţirea stãrii de sãnãtate a populaţiei prin creşterea accesului populaţiei la servicii de asistenţã medicalã preventivã şi creşterea speranţei de viaţã;
4. efectuarea de screening clinico-biologic, în vederea depistãrii precoce a afecţiunilor oncologice, cardiovasculare, neurologice şi altele, în funcţie de factorii de risc identificaţi în urma activitãţii de evaluare a stãrii de sãnãtate a populaţiei;
5. asigurarea cabinetelor de medici de familie cu calculatoare, echipamente informatice şi softuri, necesare derulãrii programului.

NOTĂ:
Cheltuielile unitãţilor de management şi de implementare pentru unele programe şi subprograme sunt aferente unor activitãţi care se detaliazã în normele tehnice elaborate potrivit art. 11 alin. (2) din hotãrâre.

II. PROGRAMUL NAŢIONAL DE SĂNĂTATE CU SCOP CURATIV FINANŢAT DIN BUGETUL FONDULUI NAŢIONAL UNIC DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE
Necesar resurse:
Buget FNUASS: 1.441.830 mii lei,
din care transferuri din bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice: 342.625 mii lei.
Structura:
Programul naţional de sãnãtate cu scop curativ este structurat pe subprograme de sãnãtate, dupã cum urmeazã:
1. Tratamentul persoanelor cu infecţie HIV/SIDA şi tratamentul postexpunere
2. Tratamentul bolnavilor cu tuberculozã
3. Tratamentul bolnavilor cu afecţiuni cardiovasculare prin chirurgie cardiovascularã şi prin cardiologie intervenţionalã şi electrofiziologie
4. Tratamentul bolnavilor cu afecţiuni oncologice
5. Tratamentul bolnavilor cu boli neurologice: sclerozã multiplã
6. Tratamentul bolnavilor cu diabet zaharat
7. Tratamentul accidentelor hemoragice ale bolnavilor cu hemofilie şi tratamentul cu chelatori de fier al bolnavilor cu talasemie
8. Tratamentul bolnavilor cu osteoporozã şi tratamentul bolnavilor cu guşã datoratã carenţei de iod şi proliferãrii maligne
9. Tratamentul prin endoprotezare al bolnavilor cu afecţiuni articulare preexistente sau dobândite şi prin implant segmentar al diformitãţilor de coloanã
10. Tratamentul stãrii posttransplant în ambulatoriu a pacienţilor cu transplant
11. Tratamentul de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã
12. Tratamentul bolnavilor adulţi cu mucoviscidozã.
Obiective:
- asigurarea de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice pentru boli cronice cu risc crescut;
- asigurarea serviciilor de supleere renalã (inclusiv medicamente şi materiale sanitare specifice).

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016