Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 290 din 4 martie 2004  pentru modificarea si completarea   Hotararii Guvernului nr. 247/2003 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 290 din 4 martie 2004 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 247/2003 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 238 din 18 martie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
<>Hotãrârea Guvernului nr. 247/2003 privind întocmirea şi completarea registrului general de evidenţã a salariaţilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 164 din 14 martie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Alineatul (4) al articolului 2 va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Nu au obligaţia înfiinţãrii registrului misiunile diplomatice, oficiile consulare strãine cu sediul în România, precum şi reprezentanţele din România ale persoanelor juridice strãine pentru perioadele în care contractele individuale de muncã încheiate cu cetãţenii români se înregistreazã la Inspectoratul Teritorial de Muncã al municipiului Bucureşti."
2. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3 - Angajatorul are obligaţia de a înregistra registrul la inspectoratul de muncã în a cãrui razã teritorialã îşi are sediul sau domiciliul, dupã caz, cel mai târziu la data încheierii primului contract individual de muncã."
3. Alineatele (1), (3) şi (4) ale articolului 4 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4 - (1) Registrul se întocmeşte în regim tipizat, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1, se numeroteazã pe fiecare paginã şi devine document oficial de la data înregistrãrii.
........................................................................................
(3) Inspectoratul teritorial de muncã va înregistra registrul numai dacã sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la alin. (1) şi (2).
(4) La solicitarea inspectoratului teritorial de muncã sau a unor angajatori care obţin aprobarea prealabilã a inspectoratului teritorial de muncã, registrul se întocmeşte şi în format electronic."
4. Alineatul (2) al articolului 5 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Registrul cuprinde elementele de identificare a tuturor salariaţilor, data încheierii contractului individual de muncã, data începerii activitãţii, modificarea şi suspendarea contractului, durata acestuia, durata muncii exprimatã în ore/zi, ocupaţia (funcţia şi/sau meseria), respectiv codul acesteia potrivit Clasificãrii ocupaţiilor din România (C.O.R.), salariul de bazã prevãzut la data încheierii contractului, data încetãrii contractului şi temeiul legal al încetãrii acestuia, numele, prenumele şi semnãtura persoanei care face înscrierea."
5. Dupã alineatul (2) al articolului 5 se introduce un nou alineat, alineatul (2^1 ), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1 ) Fiecare operaţiune efectuatã în registru va fi certificatã, prin semnãturã şi ştampilã, de cãtre o persoanã numitã prin act administrativ de cãtre angajator sau de cãtre reprezentantul legal al acestuia."
6. Alineatele (3) şi (4) ale articolului 5 vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Înscrierile în registru se efectueazã la data încheierii contractului individual de muncã, precum şi la data încetãrii acestuia, în conformitate cu prevederile anexei nr. 1.
(4) Înregistrãrile din registru se vor efectua numai în limba românã, citeţ, cu tuş/pix negru, iar corectarea erorilor materiale din cuprinsul acestuia se va realiza prin bararea datelor înscrise eronat, astfel încât sã se poatã citi vechea înregistrare, şi prin înscrierea dedesubt, în culoare roşie, a datelor exacte. În cazul în care înscrierea nu se poate face dedesubt, se bareazã întregul rând şi se face trimitere la noul rând care conţine datele exacte."
7. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6 - (1) Registrul se pãstreazã la sediul sau domiciliul angajatorului ori, dupã caz, la sediul sucursalei, agenţiei, reprezentanţei sau unor alte asemenea unitãţi fãrã personalitate juridicã, potrivit prevederilor art. 2 alin. (3).
(2) Angajatorii au obligaţia de a comunica, în scris, tuturor conducãtorilor sucursalelor, agenţiilor, reprezentanţelor şi unitãţilor fãrã personalitate juridicã, care nu îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 2 alin. (3), precum şi tuturor conducãtorilor punctelor de lucru care au salariaţi, numãrul registrului în care au fost înscrişi salariaţii, precum şi inspectoratul teritorial de muncã la care s-a fãcut înregistrarea.
(3) Registrele şi dosarele personale ale fiecãrui salariat se vor pãstra în locuri care sã asigure securitatea datelor şi sã îndeplineascã condiţiile necesare pentru pãstrarea lor îndelungatã şi corespunzãtoare."
8. Alineatul (1) al articolului 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7 - (1) Registrul se pune la dispoziţie inspectorului de muncã sau oricãrei alte autoritãţi publice care îl solicitã în condiţiile legii, angajatorul având obligaţia sã asigure accesul permanent la acest document."
9. Alineatul (2) al articolului 7 se abrogã.
10. Alineatul (4) al articolului 7 va avea urmãtorul cuprins:
"(4) La solicitarea salariatului, angajatorul este obligat sã îi elibereze copii, certificate de reprezentantul legal al acestuia sau de persoana împuternicitã de angajator pentru conformitate cu originalul, ale dosarului personal, ale paginii/paginilor din registru care cuprinde/cuprind înscrierile referitoare la persoana sa şi/sau un document care sã ateste activitatea desfãşuratã de cãtre acesta, vechimea în muncã, în meserie şi în specialitate."
11. Alineatele (3) şi (4) ale articolului 9 vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) În cazul în care registrul a fost deteriorat sau înscrierile nu mai sunt lizibile, datele cuprinse în acesta se copiazã ori, dupã caz, se reînscriu într-un nou registru în termen de 15 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii noului registru. Angajatorul are obligaţia de a pãstra vechiul registru o perioadã de 3 ani de la data înregistrãrii noului registru.
(4) În situaţia în care registrul a fost pierdut sau distrus, angajatorul are obligaţia de a reface înscrierile, pe baza documentelor existente la dosarul personal al salariatului, în termen de 15 zile lucrãtoare de la data pierderii sau distrugerii. Inspectoratul teritorial de muncã va înregistra noul registru numai în situaţia în care angajatorul va face dovada depunerii spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, a anunţului de pierdere a registrului, respectiv va face dovada distrugerii totale a acestuia, în condiţiile legii."
12. Dupã alineatul (4) al articolului 9 se introduce un nou alineat, alineatul (5), care va avea urmãtorul cuprins:
"(5) În situaţiile prevãzute la alin. (1), la înregistrarea unui nou registru, inspectoratul teritorial de muncã va face urmãtoarele menţiuni:
a) pe prima paginã se va înscrie numãrul registrului pe care îl înlocuieşte, precum şi motivul înlocuirii;
b) în registrul special, la numãrul de înregistrare a vechiului registru se va înscrie menţiunea înlocuirii, motivul înlocuirii şi numãrul de înregistrare al noului registru."
13. ARTicolul 9^1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9^1 - Unitãţile fãrã personalitate juridicã ce au competenţa înfiinţãrii registrului îl înregistreazã la inspectoratul teritorial de muncã în a cãrui razã teritorialã îşi au sediul, cu îndeplinirea obligaţiilor prevãzute de prezenta hotãrâre."
14. La alineatul (1) al articolului 10, litera d) va avea urmãtorul cuprins:
"d) necompletarea registrului în conformitate cu prevederile prezentei hotãrâri."
15. Dupã alineatul (6) al articolului 10 se introduce un nou alineat, alineatul (7), care va avea urmãtorul cuprins:
"(7) Contravenientul poate achita pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesuluiverbal ori, dupã caz, de la data comunicãrii acestuia jumãtate din minimul amenzii prevãzute la alin. (2), (3) şi (4), inspectorul de muncã fãcând menţiune despre aceastã posibilitate în procesul-verbal."
16. Articolul 12 se abrogã.
17. Anexa nr. 1 se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotãrâre.
ART. II
(1) Începând cu data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, registrele generale de evidenţã a salariaţilor se vor înregistra şi completa cu respectarea prevederilor prezentei hotãrâri.
(2) Înscrierile deja efectuate în registrele existente îşi menţin valabilitatea urmând ca, de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, în coloana 10 "Ocupaţia (funcţia şi/sau meseria)" sã se înscrie şi codul C.O.R. corespunzãtor funcţiei/meseriei respective, în coloana 13 sã se completeze şi temeiul legal al încetãrii contractului individual de muncã, iar în coloana 14, în loc de "Temeiul legal al încetãrii contractului", sã se completeze "Numele, prenumele şi semnãtura persoanei care face înscrierea".
ART. III
<>Hotãrârea Guvernului nr. 247/2003 privind întocmirea şi completarea registrului general de evidenţã a salariaţilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare şi cu cele aduse prin prezenta hotãrâre, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 4 martie 2004.
Nr. 290.

ANEXĂ



REGISTRUL GENERAL DE EVIDENŢĂ A SALARIAŢILOR

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numã- Nume- Date Data Data Dura- Dura- Dura- Lo- Ocu- Sala- Modi- Data Nume-
rul le şi de în- în- ta ta ta cul pa- riul fica- în- le,
con- pre- i- che- ce- con- mun- peri- de ţia( de rea, ce- pre-
trac- nume- den- ie- pe- trac- cii oadei mun- func- bazã sus- tã- nume-
tului le ti- rii rii tului (ore/ de cã ţia pen- rii le
indi- sala- fi- con- ac- indi- zi) probã şi/ darea con- şi
vidu- ria- ca- trac- ti- vidu- sau con- trac- sem-
al de tului re tului vi- al de mese- trac- tului nã-
muncã a indi- tã- muncã ria tului indi- tura
sa- vidu- ţii şi indi- vidu- per-
la- al de codul vidu- al de soa-
ri- muncã C.O.R al de muncã nei
atu- muncã şi care
lui teme- face
iul în-
legal scri-
al erea
înce-
tãrii
aces-
tuia
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTĂ:
1. Înregistrarea datelor în rubricile registrului se va face dupã cum urmeazã:
a) în coloana 1 se va înscrie numãrul contractului individual de muncã dat de angajator, conform normelor interne ale unitãţii;
b) în coloana 2 se vor înscrie numele şi prenumele salariatului conform actului de identitate;
c) în coloana 3 se vor înscrie urmãtoarele date de identificare a salariatului: domiciliul/reşedinţa, codul numeric personal, seria şi numãrul actului de identitate;
d) în coloana 4 se va înscrie data semnãrii contractului individual de muncã de cãtre ambele pãrţi;
e) în coloana 5 se va înscrie data la care salariatul a început sau va începe efectiv sã lucreze;
f) în coloana 9 se vor menţiona secţia, serviciul, punctul de lucru etc. unde lucreazã efectiv salariatul.
2. Pe fiecare paginã din registru vor fi înregistrate datele unui singur salariat.
3. Coloanele 6, 7, 8, 10, 11 şi 12 se vor completa începând cu data de 1 ianuarie 2007.
4. La încetarea contractului individual de muncã, spaţiile rãmase necompletate de pe pagina/paginile alocatã/alocate salariatului se bareazã şi se ştampileazã de cãtre unitate.
5. Pentru salariaţii detaşaţi, angajatorul la care aceştia au fost detaşaţi va completa registrul în conformitate cu prevederile prezentei hotãrâri, cu menţiunea la coloana 1 a denumirii unitãţii de la care se face detaşarea.

------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016