Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 285 din 4 martie 2004  privind aplicarea Planului national de actiune pentru egalitatea de sanse intre femei si barbati    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 285 din 4 martie 2004 privind aplicarea Planului national de actiune pentru egalitatea de sanse intre femei si barbati

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 236 din 17 martie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Prezenta hotãrâre stabileşte mãsurile minimale pentru realizarea obiectivelor din Planul naţional de acţiune pentru egalitatea de şanse între femei şi bãrbaţi, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.273/2000 , denumit în continuare Planul.
ART. 2
Realizarea mãsurilor prevãzute la art. 1 reprezintã o obligaţie pentru toate autoritãţile şi instituţiile publice.
ART. 3
(1) Mãsurile menţionate la art. 1 se realizeazã de cãtre autoritãţile administraţiei publice centrale reprezentate în Comisia consultativã interministerialã în domeniul egalitãţii de şanse între femei şi bãrbaţi (CODES), prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre, denumitã în continuare Comisia.
(2) Comisia urmãreşte şi monitorizeazã progresele referitoare la mãsurile de realizare a obiectivelor Planului, în baza atribuţiilor acesteia stabilite prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 967/1999 privind constituirea şi funcţionarea Comisiei consultative interministeriale în domeniul egalitãţii de şanse între femei şi bãrbaţi (CODES) şi prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.273/2000 privind aprobarea Planului naţional de acţiune pentru egalitatea de şanse între femei şi bãrbaţi.
ART. 4
(1) În cadrul autoritãţilor administraţiei publice centrale reprezentate în Comisie, respectiv în cadrul serviciilor lor publice deconcentrate, se constituie structuri specifice pentru egalitatea de şanse între femei şi bãrbaţi, în limita posturilor şi alocaţiilor bugetare aprobate.
(2) În cazul autoritãţilor administraţiei publice centrale reprezentate în Comisie, coordonarea structurilor specifice se asigurã de cãtre persoana desemnatã ca membru al acesteia.
ART. 5
Structurile specifice pentru egalitatea de şanse între femei şi bãrbaţi au urmãtoarele atribuţii:
a) evaluarea stadiului aplicãrii şi respectãrii legislaţiei în ceea ce priveşte egalitatea de şanse între femei şi bãrbaţi, în domeniul de responsabilitate al autoritãţii publice sau al instituţiei publice;
b) analizarea şi propunerea spre eliminare a oricãror elemente generatoare de discriminãri din actele normative elaborate de autoritatea publicã sau de instituţia publicã;
c) participarea la elaborarea de proiecte de acte normative care au relevanţã în ceea ce priveşte egalitatea de şanse între femei şi bãrbaţi şi, respectiv, eliminarea oricãror discriminãri pe criterii de sex, în domeniul de responsabilitate al autoritãţii publice sau al instituţiei publice;
d) elaborarea de recomandãri şi de criterii privind respectarea egalitãţii de şanse între femei şi bãrbaţi în domeniul sectorial de responsabilitate al autoritãţii publice sau al instituţiei publice;
e) înaintarea cãtre conducãtorul autoritãţii publice sau al instituţiei publice a recomandãrilor şi criteriilor elaborate în vederea aprobãrii;
f) elaborarea de rapoarte periodice privind respectarea recomandãrilor şi criteriilor întocmite pentru domeniul sectorial de responsabilitate al autoritãţii publice sau al instituţiei publice;
g) elaborarea de rapoarte anuale privind reprezentarea femeilor şi bãrbaţilor în posturile de decizie de la nivelul autoritãţii publice sau al instituţiei publice şi al structurilor aflate în coordonarea şi/sau în subordonarea acesteia;
h) elaborarea de programe privind formarea profesionalã a personalului din aparatul propriu şi din structurile aflate în coordonare şi/sau în subordonare, pe tematica egalitãţii de şanse între femei şi bãrbaţi şi a eliminãrii oricãror discriminãri pe criterii de sex, pentru domeniul de responsabilitate al autoritãţii publice sau al instituţiei publice;
i) organizarea anualã a unor acţiuni de informare profesionalã privind legislaţia referitoare la respectarea egalitãţii de şanse între femei şi bãrbaţi;
j) perfecţionarea mecanismelor de control în ceea ce priveşte mãsurile de eliminare a comportamentelor discriminatorii dupã criterii de sex.
ART. 6
Autoritãţile administraţiei publice centrale asigurã, în limita alocaţiilor bugetare aprobate, fonduri speciale pentru derularea acţiunilor de informare şi formare profesionalã privind legislaţia referitoare la respectarea egalitãţii de şanse între femei şi bãrbaţi, în funcţie de specificul domeniului de responsabilitate al instituţiei.
ART. 7
La elaborarea proiectelor de acte normative care au relevanţã în ceea ce priveşte egalitatea de şanse între femei şi bãrbaţi, sunt nominalizate şi persoane din structurile specifice pentru egalitatea de şanse între femei şi bãrbaţi în colectivele speciale, constituite în baza <>Hotãrârii Guvernului nr. 555/2001 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile pentru supunerea proiectelor de acte normative spre adoptare Guvernului.
ART. 8
Comisia este consultatã în mod obligatoriu şi emite un aviz consultativ în cazul proiectelor de acte normative cu relevanţã în ceea ce priveşte egalitatea de şanse între femei şi bãrbaţi şi/sau eliminarea oricãror discriminãri dupã criterii de sex, care se supun spre adoptare Guvernului.
ART. 9
(1) În cadrul autoritãţilor administraţiei publice centrale care sunt reprezentate în Comisie, respectiv în cadrul serviciilor lor publice deconcentrate, se desfãşoarã anual programe de formare profesionalã a personalului din aparatul propriu şi din structurile aflate în coordonare şi/sau subordonare, având în mod obligatoriu în componenţã module referitoare la egalitatea de şanse între femei şi bãrbaţi şi eliminarea oricãror discriminãri dupã criterii de sex.
(2) Programele de formare profesionalã prevãzute la alin. (1) se desfãşoarã pe baza fondurilor speciale din bugetul propriu, în limita alocaţiilor bugetare aprobate.
ART. 10
Instituţiile administraţiei publice centrale, reprezentate în Comisie, coordoneazã, urmãresc şi verificã mãsurile luate în teritoriu de cãtre serviciile lor publice deconcentrate în vederea realizãrii obiectivelor prevãzute în Plan.
ART. 11
În vederea îndeplinirii mãsurilor prevãzute la art. 3 alin. (2), Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei asigurã secretariatul şi coordonarea activitãţilor Comisie şi pune la dispoziţie membrilor ei toate informaţiile necesare.
ART. 12
<>Hotãrârea Guvernului nr. 967/1999 privind constituirea şi funcţionarea Comisiei consultative interministeriale în domeniul egalitãţii de şanse între femei şi bãrbaţi (CODES), publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 583 din 30 noiembrie 1999, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Alineatul (1) al articolului (3) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3 - (1) CODES este formatã din 25 de membri, reprezentanţi ai autoritãţilor publice prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre, desemnaţi de conducerile acestora."
2. Anexa se modificã şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Ministrul administraţiei şi internelor,
Ioan Rus

Ministrul delegat pentru administraţia publicã,
Gabriel Oprea

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 4 martie 2004.
Nr. 285.

ANEXĂ

LISTA
autoritãţilor administraţiei centrale
reprezentate în Comisia consultativã interministerialã
în domeniul egalitãţii de şanse între femei şi bãrbaţi (CODES)

1. Ministerul Afacerilor Externe
2. Ministerul Integrãrii Europene
3. Ministerul Finanţelor Publice
4. Ministerul Justiţiei
5. Ministerul Administraţiei şi Internelor
6. Ministerul Economiei şi Comerţului
7. Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului
8. Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului
9. Ministerul Culturii şi Cultelor
10. Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei
11. Ministerul Sãnãtãţii
12. Ministerul Apãrãrii Naţionale
13. Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului
14. Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei
15. Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã
16. Inspecţia Muncii
17. Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Copilului şi
Adopţie
18. Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap
19. Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de
Asigurãri Sociale
20. Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a
Adulţilor
21. Agenţia pentru Strategii Guvernamentale
22. Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor
23. Agenţia Naţionalã pentru Sport
24. Agenţia Naţionalã pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii
şi Cooperaţie
25. Institutul Naţional de Statisticã

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016