Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 285 din 21 martie 2002  privind infiintarea, organizarea si functionarea Comisiei nationale pentru supravegherea, controlul si prevenirea cazurilor de infectie HIV/SIDA    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 285 din 21 martie 2002 privind infiintarea, organizarea si functionarea Comisiei nationale pentru supravegherea, controlul si prevenirea cazurilor de infectie HIV/SIDA

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 238 din 9 aprilie 2002

În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 12 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Comisia nationala pentru supravegherea, controlul şi prevenirea cazurilor de infectie HIV/SIDA, denumita în continuare Comisie, organism interministerial fãrã personalitate juridicã, sub autoritatea primului-ministru, condusã de cãtre consilierul primului-ministru cu atribuţii în domeniul asigurãrii sãnãtãţii populaţiei.
(2) Comisia se organizeazã şi funcţioneazã pe lângã Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei.
(3) Comisia are rolul de elaborare, integrare, corelare şi monitorizare a politicii Guvernului în domeniul supravegherii, controlului şi prevenirii cazurilor de infectie HIV/SIDA.
ART. 2
(1) Comisia are urmãtoarele atribuţii principale:
a) analizeazã cauzele şi condiţiile care favorizeazã cazurile de infectie HIV/SIDA;
b) fundamenteazã, elaboreazã şi propune spre aprobare Guvernului Strategia nationala pentru supravegherea, controlul şi prevenirea cazurilor de infectie HIV/SIDA, urmãrind punerea în aplicare a acesteia;
c) formuleazã propuneri privind modificarea şi completarea legislaţiei, precum şi propuneri privind elaborarea de noi acte normative pentru supravegherea, controlul, prevenirea şi reducerea impactului social al cazurilor de infectie HIV/SIDA. Propunerile vor fi înaintate instituţiilor competente, potrivit legii, sa initieze proiecte de acte normative;
d) evalueaza şi propune Guvernului prevederea în bugetul de stat a fondurilor necesare aplicãrii strategiei naţionale în domeniu;
e) urmãreşte respectarea convenţiilor, tratatelor şi celorlalte acte internaţionale la care România este parte, în ceea ce priveşte respectarea drepturilor persoanelor infectate HIV/SIDA;
f) acorda asistenta autoritãţilor competente pentru elaborarea strategiilor sectoriale şi identifica metodele şi mijloacele practice care pot fi folosite în scopul supravegherii, controlului, prevenirii şi reducerii impactului social al cazurilor de infectie HIV/SIDA;
g) informeazã periodic Guvernul şi autoritãţile competente cu privire la activitatea şi rezultatele obţinute;
h) propune Guvernului adoptarea mãsurilor ce se impun pentru supravegherea, controlul, prevenirea şi reducerea impactului social al cazurilor de infectie HIV/SIDA;
i) elaboreazã şi da publicitãţii anual raportul privind evoluţia cazurilor de infectie HIV/SIDA;
(2) Comisia îndeplineşte orice alte atribuţii în vederea realizãrii scopului pentru care a fost constituitã, stabilite prin acte normative sau dispuse de primul-ministru.
ART. 3
În exercitarea atribuţiilor sale Comisia colaboreazã cu ministerele şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale reprezentate, cu celelalte autoritãţi şi instituţii publice, precum şi cu organizaţiile neguvernamentale interesate.
ART. 4
(1) Comisia are urmãtoarea componenta:
a) preşedinte, consilierul primului-ministru cu atribuţii în domeniul asigurãrii sãnãtãţii populaţiei;
b) 2 vicepreşedinţi, respectiv reprezentantul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei şi o persoana desemnatã prin consens de cãtre asociaţiile persoanelor infectate HIV/SIDA;
c) 11 membri reprezentanţi, la nivel de director general sau director, ai instituţiilor publice prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) Componenta nominalã a Comisiei se aproba prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei, la propunerea instituţiilor reprezentate.
(3) La lucrãrile Comisiei pot fi invitaţi reprezentanţi ai urmãtoarelor instituţii publice sau structuri:
a) Administraţia Prezidentiala;
b) comisiile de sãnãtate ale Camerei Deputaţilor şi Senatului;
c) Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate;
d) Colegiul Medicilor din România;
e) Colegiul Farmacistilor din România;
f) organizaţiile academice şi de asistenta socialã, precum şi celelalte organizaţii neguvernamentale care desfãşoarã activitate în domeniu;
g) organizaţiile producãtorilor şi importatorilor de medicamente;
h) agenţiile din România ale Organizaţiei Naţiunilor Unite, care desfãşoarã activitate în domeniu.
(4) La lucrãrile Comisiei pot participa, la invitaţia preşedintelui acesteia, reprezentanţi ai altor instituţii publice şi structuri decât cele prevãzute la alin. (3), specialişti şi reprezentanţi ai societãţii civile.
ART. 5
1) Comisia se întruneşte lunar şi ori de câte ori este nevoie, la convocarea preşedintelui sau, în lipsa acestuia, a unuia dintre vicepreşedinţi.
(2) Activitatea executivã şi de secretariat a Comisiei este asigurata de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei.
ART. 6
(1) În vederea exercitãrii atribuţiilor ce îi revin Comisia poate constitui grupuri de lucru formate din specialişti care pot proveni din cadrul instituţiilor publice şi structurilor prevãzute la art. 4 alin. (1) lit. c) şi alin. (3), precum şi din cadrul altor structuri, cu condiţia ca rezultatele activitãţii desfãşurate de cãtre aceştia sa fie de natura sa contribuie la realizarea scopului pentru care Comisia a fost constituitã.
(2) Lucrãrile de secretariat ale grupurilor de lucru sunt asigurate de instituţiile publice sau de structurile ai cãror reprezentanţi ori invitaţi au solicitat constituirea grupului de lucru.
ART. 7
Comisia îşi desfãşoarã activitatea potrivit regulamentului de funcţionare propus de preşedinte şi aprobat în cadrul primei şedinţe, care va avea loc în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.


PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Şerban Mihailescu

Ministrul sãnãtãţii şi familiei,
Daniela Bartos

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu


ANEXA 1

INSTITUŢIILE PUBLICE
ai cãror reprezentanţi sunt membri ai Comisiei naţionale pentru supravegherea, controlul şi prevenirea cazurilor de infectie HIV/SIDA

1. Ministerul Finanţelor Publice
2. Ministerul Justiţiei
3. Ministerul de Interne
4. Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale
5. Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei
6. Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii
7. Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei
8. Ministerul Tineretului şi Sportului
9. Secretariatul General al Guvernului
10. Autoritatea Nationala pentru Protecţia Copilului şi Adopţie
11. Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap.

──────────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016