Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 284 din 23 martie 2011  pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.394/2010 privind aprobarea standardelor de cost pentru obiective de investitii finantate din fonduri publice din domeniul infrastructurii de transport    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 284 din 23 martie 2011 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.394/2010 privind aprobarea standardelor de cost pentru obiective de investitii finantate din fonduri publice din domeniul infrastructurii de transport

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 240 din 6 aprilie 2011
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

     ARTICOL UNIC
    <>Hotãrârea Guvernului 1.394/2010 privind aprobarea standardelor de cost pentru obiective de investiţii finanţate din fonduri publice din domeniul infrastructurii de transport, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 85 din 2 februarie 2011, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

    1. La articolul 1, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Se aprobã standardele de cost, prevãzute în anexa nr. 1, al cãror conţinut este prevãzut în anexele nr. 2-19."

    2. Articolul 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 5. - Anexele nr. 1-19 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre."

    3. Anexa nr. 1 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezenta hotãrâre.

    4. Dupã anexa nr. 13 se introduc şase noi anexe, anexele nr. 14-19, al cãror conţinut este prevãzut în anexele nr. 2-7 care fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                                ----------------
                 Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                              Anca Daniela Boagiu

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 23 martie 2011.
    Nr. 284.


    ANEXA 1
    (Anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.394/2010)


                                     LISTA
                    standardelor de cost pentru obiective de
              investiţii din domeniul infrastructurii de transport


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────┐
│ Denumirea standardului │Indicativul │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│Autostradã extraurbanã în zonã de şes │SCOST-1/MTI │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│Autostradã extraurbanã în zonã de deal │SCOST-2/MTI │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│Autostradã extraurbanã în zonã de munte │SCOST-3/MTI │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│Drum naţional nou clasã tehnicã III │SCOST-4/MTI │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│Reabilitare drum naţional clasa tehnicã III │SCOST-5/MTI │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│Reabilitare cale feratã coridor paneuropean │SCOST-6/MTI │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│Reparaţie capitalã linie cale feratã │SCOST-7/MTI │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│Cheu maritim la 13,50 m │SCOST-8/MTI │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│Cheu fluvial pereat │SCOST-9/MTI │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│Punct de trecere a Dunãrii cu bacul │SCOST-10/MTI│
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│Pistã de decolare-aterizare cu structurã rigidã şi numãr de │ │
│clasificare PCN65 │SCOST-11/MTI│
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│Pistã de decolare-aterizare cu structurã rigidã şi numãr de │ │
│clasificare PCN100 │SCOST-12/MTI│
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│Structuri pe autostradã cu suprastructurã din grinzi prefabricate│ │
│L = 12-24 m şi fundaţii indirecte │SCOST-13/MTI│
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│Structuri pe autostradã cu suprastructurã din grinzi prefabricate│ │
│L = 24-40 m şi fundaţii indirecte │SCOST-14/MTI│
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│Structuri pe autostradã cu suprastructurã din grinzi prefabricate│ │
│L = 12-24 m şi fundaţii directe │SCOST-15/MTI│
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│Structuri pe autostradã cu suprastructurã din grinzi prefabricate│ │
│L = 24-40 m şi fundaţii directe │SCOST-16/MTI│
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│Poduri de cale feratã - grinzi metalice cu infrastructura de │ │
│beton │SCOST-17/MTI│
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│Poduri de cale feratã - grinzi cu zãbrele cu calea jos - cuvã de │ │
│balast │SCOST-18/MTI│
└─────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────┘




    ANEXA 2
    (Anexa nr. 14 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.394/2010)



─────────────────────┬─────────────────────────────────────────┬───────────────
      MINISTERUL │ STRUCTURI PE AUTOSTRADÃ │
   TRANSPORTURILOR │cu suprastructurã din grinzi prefabricate│ Indicativ:
  ŞI INFRASTRUCTURII │ L = 12-24 m şi fundaţii indirecte │SCOST-13/MTI
                     ├─────────────────────────────────────────┤
                     │ STANDARD DE COST │
─────────────────────┴─────────────────────────────────────────┴───────────────



    CAP. I
    Preambul

    Standardul de cost constituie document de referinţã, cu rol de ghidare în promovarea obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice.
    Standardul de cost se referã la cheltuielile cuprinse în cap. 4 "Cheltuieli pentru investiţia de bazã" din Structura devizului general al investiţiei, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 pentru aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de investiţii.
    La stabilirea costului investiţiei de bazã s-au avut în vedere:
    1. analiza dispersiei costurilor unitare la obiective similare elaborate la faza studiu de fezabilitate în perioada 2005-2009;
    2. costul investiţiei de bazã rezultat din listele cu cantitãţi pe categorii de lucrãri în preţuri actualizate în septembrie 2010.
    Standardul de cost pentru structuri pe autostradã defineşte costul estimat pentru execuţia unui metru pãtrat de structurã de pod cu suprastructura alcãtuitã din grinzi prefabricate şi fundaţii indirecte în condiţii normale (factorii speciali sau extraordinari care ar putea afecta nivelul de performanţã nu sunt luaţi în considerare).

    CAP. II
    Domeniu de aplicare

    Prezentul standard se adreseazã ordonatorilor de credite în vederea fundamentãrii indicatorilor tehnico-economici ai lucrãrilor de investiţii similare din punct de vedere tehnic obiectivului de referinţã, precum şi operatorilor economici pentru elaborarea ofertelor în vederea contractãrii serviciilor de proiectare şi a executãrii lucrãrilor de construcţii.

    CAP. III
    Obiectiv de referinţã

    III.1. Prezentare generalã
    Pasaje/Viaducte/Poduri pe autostradã - structuri prevãzute la intersecţia autostrãzii cu alte cãi de comunicaţie, la traversarea cursurilor de apã, vãi sau alte tipuri de obstacole, se realizeazã numai denivelat astfel încât fluxurile de circulaţie de pe autostradã sã nu fie în niciun fel stânjenite. Sunt dimensionate pentru clasa E de încãrcare şi prevãzute cu elemente antiseismice, în zona cu gradul 7 de intensitate seismicã pe scara MSK.

    III.2. Date tehnice
    Prezentul standard a fost elaborat luând în considerare o structurã cu 3 deschideri, realizatã în urmãtoarele condiţii:
    Infrastructurã
    - Se va lua în considerare fundarea indirectã pe piloţi foraţi de diametru mare (f2'd6 1,08 m 'f7 f2'd6 1,50 m) cu lungime de 15,00 m, solidarizaţi cu radier din beton armat, realizaţi în teren de fundare cu capacitate portantã corespunzãtoare care nu implicã lucrãri de îmbunãtãţire.
    - Elevaţii - pile, culei din beton armat, opritori antiseismici şi aparate de reazem din neopren.
    Suprastructurã
    - alcãtuitã din grinzi prefabricate post-pre-comprimate, cu lungimi de 12,00 m 'f7 24,00 m, placã de suprabetonare din beton armat, antretoaze din beton armat.
    - Calea pe pod (pasaj, viaduct) - alcãtuitã din douã straturi de îmbrãcãminte bituminoasã (strat de uzurã din mixturã bituminoasã stabilizatã cu fibre, preparatã cu bitum modificat, şi strat de beton asfaltic pentru poduri), strat de protecţie pentru hidroizolaţie, hidroizolaţie din materiale performante, dispozitive etanşe de acoperire a rosturilor de dilataţie, evacuarea apelor de pe structuri asiguratã prin intermediul gurilor de scurgere şi sistemul de evacuare şi conducere spre zona de colectare, borduri.
    Elemente de siguranţã rutierã - parapete metalice tip greu.
    Racordãri cu terasamentul - plãci de racordare, sferturi de con, scãri, casiuri.
    În prezentul standard de cost nu sunt incluse:
    - lucrãrile de rampe;
    - lucrãri de consolidare a terenului de fundare, de stabilizare a versanţilor şi taluzurilor;
    - lucrãri hidrotehnice;
    - mutãri, protejãri de instalaţii;
    - alte dotãri (iluminat, telefonie etc.).
    Pentru structuri amplasate pe autostrãzi în zone de şes şi deal:
    - lãţime parte carosabilã 2 x 12 m;
    - fãrã trotuare.
    Pentru autostrãzile în zona de munte, datoritã constrângerilor de relief se poate asigura o lãţime a pãrţii carosabile de 2 x 11 m.

    III.3. Caracteristici esenţiale de calcul


┌────────────────────────┬─────────────────────────────┐
│ Denumirea │ Clasa/Nivelul de performanţã│
├────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Clasa de încãrcare │ E │
├────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Categoria de importanţã │ B - deosebitã │
└────────────────────────┴─────────────────────────────┘



    CAP. IV
    Cost investiţie de bazã

    IV.1. Precizare
    La stabilirea costului unitar s-au luat în calcul:
    - pentru materiale, utilaje şi transport: preţurile la nivelul lunii septembrie 2010;
    - pentru manoperã: salariu brut pe ramurã comunicat de Institutul Naţional de Statisticã la nivelul mediei semestrului I 2010;
    - pentru contribuţii asupra salariilor pe care le suportã angajatorul şi le include în costuri, respectiv:
    ● contribuţiile pentru asigurãrile sociale de stat, şomaj, sãnãtate, concedii medicale, accidente de muncã şi boli profesionale: cotele în vigoare stabilite prin <>Legea bugetului de stat pe anul 2011 nr. 286/2010 şi <>Legea bugetului asigurãrilor sociale de stat pe anul 2011 nr. 287/2010;
    - pentru cheltuieli indirecte şi profit: 10% şi, respectiv, 5%;
    - pentru distanţa de transport:
    ● transport materiale la 25 km.

    IV.2. Cost unitar


                                               Tabel IV.2 (valori de referinţã)
                                                     ┌─────────────────────────┐
                                                     │ Cost unitar │
                                                     │ (exclusiv TVA) │
                                                     ├────────────┬────────────┤
                                                     │ lei/mý │euro*)/mý │
┌────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Investiţie de bazã - cost unitar │ │ │
│lucrãri de structuri pasaj/viaduct/pod, din care: │ 5.166│ 1.277│
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Construcţii şi instalaţii (C + I): │ 5.166│ 1.277│
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Infrastructura │ 2.083│ 495│
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Suprastructura │ 1.945│ 462│
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Cale, parapet │ 504│ 120│
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Racordãri cu terasamentele │ 634│ 150│
└────────────────────────────────────────────────────┴────────────┴────────────┘



--------------
    *) 1 euro = 4,21 lei (curs luat în calcul la fundamentarea bugetului pentru anul 2011).
    Costul este orientativ şi se propune menţinerea lui pe durata unui an, urmând ca el sã fie revizuit/actualizat pe baza indicelui preţurilor de consum publicat de cãtre Institutul Naţional de Statisticã sau în baza lucrãrilor de acelaşi tip executate ulterior.


    NOTE:
    1. Standardul de cost nu cuprinde cheltuielile aferente urmãtoarelor capitole din Structura devizului general al investiţiei, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008:
    - cap. 1 - Cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului;
    - cap. 2 - Cheltuieli pentru asigurarea utilitãţilor necesare obiectivului;
    - cap. 3 - Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţã tehnicã;
    - cap. 5 - Alte cheltuieli;
     - cap. 6 - Cheltuieli pentru probe tehnologice şi teste şi predare la beneficiar.
    2. Creşterea costului unitar de referinţã datoratã, în special, altor condiţii decât cele definite în prezentul standard se justificã distinct în documentaţia pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei.
    3. Pentru eficientizarea cheltuielilor din fonduri publice, pentru urmãtoarele capitole/subcapitole de cheltuieli necuprinse în standardul de cost se iau în considerare urmãtoarele niveluri maximale de cheltuieli, exprimate în procent, astfel:
    a) proiectare şi inginerie: 3,0% din valoarea investiţiei de bazã;
    b) consultanţã: 1,0% din valoarea investiţiei de bazã;
    c) asistenţã tehnicã: 1,5% din valoarea investiţiei de bazã;
    d) organizare de şantier: 2,5%;
    e) cheltuieli diverse şi neprevãzute: 10%.
    Valoarea cheltuielilor prevãzute la lit. d) şi e) se stabileşte conform prevederilor Metodologiei privind elaborarea devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008.


    ANEXA 3
    (Anexa nr. 15 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.394/2010)




─────────────────────┬─────────────────────────────────────────┬───────────────
      MINISTERUL │ STRUCTURI PE AUTOSTRADÃ │
   TRANSPORTURILOR │cu suprastructurã din grinzi prefabricate│ Indicativ:
  ŞI INFRASTRUCTURII │ L = 24-40 m şi fundaţii indirecte │SCOST-14/MTI
                     ├─────────────────────────────────────────┤
                     │ STANDARD DE COST │
─────────────────────┴─────────────────────────────────────────┴───────────────



    CAP. I
    Preambul

    Standardul de cost constituie document de referinţã, cu rol de ghidare în promovarea obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice.
    Standardul de cost se referã la cheltuielile cuprinse în cap. 4 "Cheltuieli pentru investiţia de bazã" din Structura devizului general al investiţiei, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii.
    La stabilirea costului investiţiei de bazã s-au avut în vedere:
    1. analiza dispersiei costurilor unitare la obiective similare elaborate la faza studiu de fezabilitate în perioada 2005-2009;
    2. costul investiţiei de bazã rezultat din listele cu cantitãţi pe categorii de lucrãri în preţuri actualizate în septembrie 2010.
    Standardul de cost pentru structuri pe autostradã defineşte costul estimat pentru execuţia unui metru pãtrat de structurã de pod cu suprastructura alcãtuitã din grinzi prefabricate şi fundaţii indirecte în condiţii normale (factorii speciali sau extraordinari care ar putea afecta nivelul de performanţã nu sunt luaţi în considerare).

    CAP. II
    Domeniu de aplicare

    Prezentul standard se adreseazã ordonatorilor de credite în vederea fundamentãrii indicatorilor tehnico-economici ai lucrãrilor de investiţii similare din punct de vedere tehnic obiectivului de referinţã, precum şi operatorilor economici pentru elaborarea ofertelor în vederea contractãrii serviciilor de proiectare şi a executãrii lucrãrilor de construcţii.

    CAP. III
    Obiectiv de referinţã

    III.1. Prezentare generalã
    Pasaje/Viaducte/Poduri pe autostradã - structuri prevãzute la intersecţia autostrãzii cu alte cãi de comunicaţie, la traversarea cursurilor de apã, vãi sau alte tipuri de obstacole; se realizeazã numai denivelat astfel încât fluxurile de circulaţie de pe autostradã sã nu fie în niciun fel stânjenite. Sunt dimensionate pentru clasa E de încãrcare şi prevãzute cu elemente antiseismice, în zona cu gradul 7 de intensitate seismicã pe scara MSK.

    III.2. Date tehnice
    Prezentul standard a fost elaborat luând în considerare o structurã cu 3 deschideri, realizatã în urmãtoarele condiţii:
    Infrastructura
    - Se va lua în considerare fundarea indirectã pe piloţi foraţi de diametru mare (f2'd6 1,08 m 'f7 f2'd6 1,50 m) cu lungime de 15,00 m, solidarizaţi cu radier din beton armat, realizaţi în teren de fundare cu capacitate portantã corespunzãtoare care nu implicã lucrãri de îmbunãtãţire.
    - Elevaţii - pile, culei din beton armat, opritori antiseismici şi aparate de reazem din neopren.
    Suprastructurã
    - alcãtuitã din grinzi prefabricate post-pre-comprimate, cu lungimi de 24,00 m 'f7 40,00 m, placa de suprabetonare din beton armat, antretoaze din beton armat.
    - Calea pe pod (pasaj, viaduct) - alcãtuitã din douã straturi de îmbrãcãminte bituminoasã (strat de uzurã din mixturã bituminoasã stabilizatã cu fibre, preparatã cu bitum modificat, şi strat de beton asfaltic pentru poduri), strat de protecţie pentru hidroizolaţie, hidroizolaţie din materiale performante, dispozitive etanşe de acoperire a rosturilor de dilataţie, evacuarea apelor de pe structuri asiguratã prin intermediul gurilor de scurgere şi sistemul de evacuare şi conducere spre zona de colectare, borduri.
    - Elemente de siguranţã rutierã -parapete metalice tip greu.
    - Racordãri cu terasamentul - plãci de racordare, sferturi de con, scãri, casiuri.
    În prezentul standard de cost nu sunt incluse:
    - lucrãrile de rampe;
    - lucrãri de consolidare a terenului de fundare, de stabilizare a versanţilor şi taluzurilor;
    - lucrãri hidrotehnice;
    - mutãri, protejãri de instalaţii;
    - alte dotãri (iluminat, telefonie etc.).
    Pentru structuri amplasate pe autostrãzi în zone de şes şi deal:
    - lãţime parte carosabilã: 2 x 12 m;
    - fãrã trotuare.
    Pentru autostrãzile în zona de munte, datoritã constrângerilor de relief se poate asigura o lãţime a pãrţii carosabile de 2 x 11 m.

    III.3. Caracteristici esenţiale de calcul


┌────────────────────────┬─────────────────────────────┐
│ Denumirea │ Clasa/Nivelul de performanţã│
├────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Clasa de încãrcare │ E │
├────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Categoria de importanţã │ B - deosebitã │
└────────────────────────┴─────────────────────────────┘



    CAP. IV
    Cost investiţie de bazã

    IV.1. Precizare
    La stabilirea costului unitar s-au luat în calcul:
    - pentru materiale, utilaje şi transport: preţurile la nivelul lunii septembrie 2010;
    - pentru manoperã: salariul brut pe ramurã comunicat de Institutul Naţional de Statisticã la nivelul mediei semestrului I 2010;
    - pentru contribuţii asupra salariilor pe care le suportã angajatorul şi le include în costuri, respectiv:
    ● contribuţiile pentru asigurãrile sociale de stat, şomaj, sãnãtate, concedii medicale, accidente de muncã şi boli profesionale: cotele în vigoare stabilite prin <>Legea bugetului de stat pe anul 2011 nr. 286/2010 şi <>Legea bugetului asigurãrilor sociale de stat pe anul 2011 nr. 287/2010;
    - pentru cheltuieli indirecte şi profit: 10% şi, respectiv, 5%;
    - pentru distanţa de transport:
    ● transport materiale la 25 km.

    IV.2. Cost unitar


                                               Tabel IV.2 (valori de referinţã)
                                                     ┌─────────────────────────┐
                                                     │ Cost unitar │
                                                     │ (exclusiv TVA) │
                                                     ├────────────┬────────────┤
                                                     │ lei/mý │euro*)/mý │
┌────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Investiţie de bazã - cost unitar │ │ │
│lucrãri de structuri pasaj/viaduct/pod, din care: │ 4.578│ 1.087│
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Construcţii şi instalaţii (C + I): │ 4.578│ 1.087│
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Infrastructurã │ 1.512│ 359│
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Suprastructurã │ 1.970│ 468│
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Cale, parapet │ 504│ 120│
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Racordãri cu terasamentele │ 592│ 140│
└────────────────────────────────────────────────────┴────────────┴────────────┘


------------
    *) 1 euro = 4,21 lei (curs luat în calcul la fundamentarea bugetului pentru anul 2011).
    Costul este orientativ şi se propune menţinerea lui pe durata unui an, urmând ca el sã fie revizuit/actualizat pe baza indicelui preţurilor de consum publicat de cãtre Institutul Naţional de Statisticã sau în baza lucrãrilor de acelaşi tip executate ulterior.

    NOTE:
    1. Standardul de cost nu cuprinde cheltuielile aferente urmãtoarelor capitole din Structura devizului general al investiţiei, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008:
    - cap. 1 - Cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului;
    - cap. 2 - Cheltuieli pentru asigurarea utilitãţilor necesare obiectivului;
    - cap. 3 - Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţã tehnicã;
    - cap. 5 - Alte cheltuieli;
    - cap. 6 - Cheltuieli pentru probe tehnologice şi teste şi predare la beneficiar.
    2. Creşterea costului unitar de referinţã datoratã, în special, altor condiţii decât cele definite în prezentul standard se justificã distinct în documentaţia pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei.
    3. Pentru eficientizarea cheltuielilor din fonduri publice, pentru urmãtoarele capitole/subcapitole de cheltuieli necuprinse în standardul de cost se iau în considerare urmãtoarele niveluri maximale de cheltuieli, exprimate în procent, astfel:
    a) proiectare şi inginerie: 3,0% din valoarea investiţiei de bazã;
    b) consultanţã: 1,0% din valoarea investiţiei de bazã;
    c) asistenţã tehnicã: 1,5% din valoarea investiţiei de bazã;
    d) organizare de şantier: 2,5%;
    e) cheltuieli diverse şi neprevãzute: 10%.
    Valoarea cheltuielilor prevãzute la lit. d) şi e) se stabileşte conform prevederilor Metodologiei privind elaborarea devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008.


    ANEXA 4
    (Anexa nr. 16 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.394/2010)




─────────────────────┬─────────────────────────────────────────┬───────────────
      MINISTERUL │ STRUCTURI PE AUTOSTRADÃ │
   TRANSPORTURILOR │cu suprastructurã din grinzi prefabricate│ Indicativ:
  ŞI INFRASTRUCTURII │ L = 12-24 m şi fundaţii directe │SCOST-15/MTI
                     ├─────────────────────────────────────────┤
                     │ STANDARD DE COST │
─────────────────────┴─────────────────────────────────────────┴───────────────



    CAP. I
    Preambul

    Standardul de cost constituie document de referinţã, cu rol de ghidare în promovarea obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice.
    Standardul de cost se referã la cheltuielile cuprinse în cap. 4 "Cheltuieli pentru investiţia de bazã" din Structura devizului general al investiţiei, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii.
    La stabilirea costului investiţiei de bazã s-au avut în vedere:
    1. analiza dispersiei costurilor unitare la obiective similare elaborate la faza studiu de fezabilitate în perioada 2005-2009;
    2. costul investiţiei de bazã rezultat din listele cu cantitãţi pe categorii de lucrãri în preţuri actualizate în septembrie 2010.
    Standardul de cost pentru structuri pe autostradã defineşte costul estimat pentru execuţia unui metru pãtrat de structurã de pod cu suprastructurã alcãtuitã din grinzi prefabricate şi fundaţii indirecte în condiţii normale (factorii speciali sau extraordinari care ar putea afecta nivelul de performanţã nu sunt luaţi în considerare).

    CAP. II
    Domeniu de aplicare

    Prezentul standard se adreseazã ordonatorilor de credite în vederea fundamentãrii indicatorilor tehnico-economici ai lucrãrilor de investiţii similare din punct de vedere tehnic obiectivului de referinţã, precum şi operatorilor economici pentru elaborarea ofertelor în vederea contractãrii serviciilor de proiectare şi a executãrii lucrãrilor de construcţii.

    CAP. III
    Obiectiv de referinţã

    III.1. Prezentare generalã
    Pasaje/Viaducte/Poduri pe autostradã - structuri prevãzute la intersecţia autostrãzii cu alte cãi de comunicaţie, la traversarea cursurilor de apã, vãi sau alte tipuri de obstacole; se realizeazã numai denivelat astfel încât fluxurile de circulaţie de pe autostradã sã nu fie în niciun fel stânjenite. Sunt dimensionate pentru clasa E de încãrcare şi prevãzute cu elemente antiseismice, în zona cu gradul 7 de intensitate seismicã pe scara MSK.

    III.2. Date tehnice
    Prezentul standard a fost elaborat luând în considerare o structurã cu 3 deschideri, realizatã în urmãtoarele condiţii:
    Infrastructura
    - Se va lua în considerare fundarea directã pe blocuri de beton armat sau chesoane deschise, realizate în teren de fundare cu capacitate portantã corespunzãtoare care nu implicã lucrãri de îmbunãtãţire.
    - Elevaţii - pile, culei din beton armat, opritori antiseismici şi aparate de reazem din neopren.
    Suprastructura
    - alcãtuitã din grinzi prefabricate post-pre-comprimate, cu lungimi de 12,00 m 'f7 24,00 m, placa de suprabetonare din beton armat, antretoaze din beton armat.
    - Calea pe pod (pasaj, viaduct) - alcãtuitã din douã straturi de îmbrãcãminte bituminoasã (strat de uzurã din mixturã bituminoasã stabilizatã cu fibre, preparatã cu bitum modificat, şi strat de beton asfaltic pentru poduri), strat de protecţie pentru hidroizolaţie, hidroizolaţie din materiale performante, dispozitive etanşe de acoperire a rosturilor de dilataţie, evacuarea apelor de pe structuri asiguratã prin intermediul gurilor de scurgere şi sistemul de evacuare şi conducere spre zona de colectare, borduri.
    - Elemente de siguranţã rutierã - parapete metalice tip greu.
    - Racordãri cu terasamentul - plãci de racordare, sferturi de con, scãri, casiuri.
    În prezentul standard de cost nu sunt incluse:
    - lucrãrile de rampe;
    - lucrãri de consolidare a terenului de fundare, de stabilizare a versanţilor şi taluzurilor;
    - lucrãri hidrotehnice;
    - mutãri, protejãri de instalaţii;
    - alte dotãri (iluminat, telefonie etc.).
    Pentru structuri amplasate pe autostrãzi în zone de şes şi deal:
    - lãţime parte carosabilã: 2 x 12 m;
    - fãrã trotuare.
    Pentru autostrãzile în zona de munte, datoritã constrângerilor de relief se poate asigura lãţimea pãrţii carosabile de 2 x 11 m.

    III.3. Caracteristici esenţiale de calcul


┌────────────────────────┬─────────────────────────────┐
│ Denumirea │ Clasa/Nivelul de performanţã│
├────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Clasa de încãrcare │ E │
├────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Categoria de importanţã │ B - deosebitã │
└────────────────────────┴─────────────────────────────┘



    CAP. IV
    Cost investiţie de bazã

    IV.1. Precizare
    La stabilirea costului unitar s-au luat în calcul:
    - pentru materiale, utilaje şi transport: preţurile la nivelul lunii septembrie 2010;
    - pentru manoperã: salariu brut pe ramurã comunicat de Institutul Naţional de Statisticã la nivelul mediei semestrului I 2010;
    - pentru contribuţii asupra salariilor pe care le suportã angajatorul şi le include în costuri, respectiv:
    ● contribuţiile pentru asigurãrile sociale de stat, şomaj, sãnãtate, concedii medicale, accidente de muncã şi boli profesionale: cotele în vigoare stabilite prin <>Legea bugetului de stat pe anul 2011 nr. 286/2010 şi <>Legea bugetului asigurãrilor sociale de stat pe anul 2011 nr. 287/2010;
    - pentru cheltuieli indirecte şi profit: 10% şi, respectiv, 5%;
    - pentru distanţa de transport:
    ● transport materiale la 25 km.

    IV.2. Cost unitar


                                               Tabel IV.2 (valori de referinţã)
                                                     ┌─────────────────────────┐
                                                     │ Cost unitar │
                                                     │ (exclusiv TVA) │
                                                     ├────────────┬────────────┤
                                                     │ lei/mý │euro*)/mý │
┌────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Investiţie de bazã - cost unitar │ │ │
│lucrãri de structuri pasaj/viaduct/pod, din care: │ 4.746│ 1.127│
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Construcţii şi instalaţii (C + I): │ 4.746│ 1.127│
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Infrastructurã │ 1.693│ 402│
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Suprastructurã │ 1.932│ 459│
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Cale, parapet │ 504│ 120│
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Racordãri cu terasamentele │ 617│ 146│
└────────────────────────────────────────────────────┴────────────┴────────────┘



----------
    *) 1 euro = 4,21 lei (curs luat în calcul la fundamentarea bugetului pentru anul 2011).
    Costul este orientativ şi se propune menţinerea lui pe durata unui an, urmând ca el sã fie revizuit/actualizat pe baza indicelui preţurilor de consum publicat de cãtre Institutul Naţional de Statisticã sau în baza lucrãrilor de acelaşi tip executate ulterior.

    NOTE:
    1. Standardul de cost nu cuprinde cheltuielile aferente urmãtoarelor capitole din Structura devizului general al investiţiei, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008:
    - cap. 1 - Cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului;
    - cap. 2 - Cheltuieli pentru asigurarea utilitãţilor necesare obiectivului;
    - cap. 3 - Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţã tehnicã;
    - cap. 5 - Alte cheltuieli;
    - cap. 6 - Cheltuieli pentru probe tehnologice şi teste şi predare la beneficiar.
    2. Creşterea costului unitar de referinţã datoratã, în special, altor condiţii decât cele definite în prezentul standard se justificã distinct în documentaţia pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei.
    3. Pentru eficientizarea cheltuielilor din fonduri publice, pentru urmãtoarele capitole/subcapitole de cheltuieli necuprinse în standardul de cost se iau în considerare urmãtoarele niveluri maximale de cheltuieli, exprimate în procent, astfel:
    a) proiectare şi inginerie: 3,0% din valoarea investiţiei de bazã;
    b) consultanţã: 1,0% din valoarea investiţiei de bazã;
    c) asistenţã tehnicã: 1,5% din valoarea investiţiei de bazã;
    d) organizare de şantier: 2,5%;
    e) cheltuieli diverse şi neprevãzute: 10%.
    Valoarea cheltuielilor prevãzute la lit. d) şi e) se stabileşte conform prevederilor Metodologiei privind elaborarea devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008.


    ANEXA 5
    (Anexa nr. 17 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.394/2010)



─────────────────────┬─────────────────────────────────────────┬───────────────
      MINISTERUL │ STRUCTURI PE AUTOSTRADÃ │
   TRANSPORTURILOR │cu suprastructurã din grinzi prefabricate│ Indicativ:
  ŞI INFRASTRUCTURII │ L = 24-40 m şi fundaţii directe │SCOST-16/MTI
                     ├─────────────────────────────────────────┤
                     │ STANDARD DE COST │
─────────────────────┴─────────────────────────────────────────┴───────────────



    CAP. I
    Preambul

    Standardul de cost constituie document de referinţã, cu rol de ghidare în promovarea obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice.
    Standardul de cost se referã la cheltuielile cuprinse în cap. 4 "Cheltuieli pentru investiţia de bazã" din Structura devizului general al investiţiei, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii.
    La stabilirea costului investiţiei de bazã, s-au avut în vedere:
    1. analiza dispersiei costurilor unitare la obiective similare elaborate la faza studiu de fezabilitate în perioada 2005-2009;
    2. costul investiţiei de bazã rezultat din listele cu cantitãţi pe categorii de lucrãri în preţuri actualizate în septembrie 2010;
    Standardul de cost pentru structuri pe autostradã defineşte costul estimat pentru execuţia unui metru pãtrat de structurã de pod cu suprastructura alcãtuitã din grinzi prefabricate şi fundaţii indirecte în condiţii normale (factorii speciali sau extraordinari care ar putea afecta nivelul de performanţã nu sunt luaţi în considerare).

    CAP. II
    Domeniu de aplicare

    Prezentul standard se adreseazã ordonatorilor de credite în vederea fundamentãrii indicatorilor tehnico-economici ai lucrãrilor de investiţii similare din punct de vedere tehnic obiectivului de referinţã, precum şi operatorilor economici pentru elaborarea ofertelor în vederea contractãrii serviciilor de proiectare şi a executãrii lucrãrilor de construcţii.

    CAP. III
    Obiectiv de referinţã

    III.1. Prezentare generalã
    Pasaje/Viaducte/Poduri pe autostradã - structuri prevãzute la intersecţia autostrãzii cu alte cãi de comunicaţie, la traversarea cursurilor de apã, vãi sau alte tipuri de obstacole; se realizeazã numai denivelat astfel încât fluxurile de circulaţie de pe autostradã sã nu fie în niciun fel stânjenite. Sunt dimensionate pentru clasa E de încãrcare şi prevãzute cu elemente antiseismice, în zona cu gradul 7 de intensitate seismicã pe scara MSK.

    III.2. Date tehnice
    Prezentul standard a fost elaborat luând în considerare o structurã cu 3 deschideri, realizatã în urmãtoarele condiţii:
    Infrastructura
    - Se va lua în considerare fundarea directã pe blocuri de beton armat sau chesoane deschise, realizate în teren de fundare cu capacitate portantã corespunzãtoare care nu implicã lucrãri de îmbunãtãţire.
    - Elevaţii - pile, culei din beton armat, opritori antiseismici şi aparate de reazem din neopren.
    Suprastructura
    - alcãtuitã din grinzi prefabricate post-pre-comprimate, cu lungimi de 24,00 m 'f7 40,00 m, placa de suprabetonare din beton armat, antretoaze din beton armat.
    - Calea pe pod (pasaj, viaduct) - alcãtuitã din douã straturi de îmbrãcãminte bituminoasã (strat de uzurã din mixturã bituminoasã stabilizatã cu fibre, preparatã cu bitum modificat, şi strat de beton asfaltic pentru poduri), strat de protecţie pentru hidroizolaţie, hidroizolaţie din materiale performante, dispozitive etanşe de acoperire a rosturilor de dilataţie, evacuarea apelor de pe structuri asiguratã prin intermediul gurilor de scurgere şi sistemul de evacuare şi conducere spre zona de colectare, borduri.
    - Elemente de siguranţã rutierã - parapete metalice tip greu.
    - Racordãri cu terasamentul - plãci de racordare, sferturi de con, scãri, casiuri.
    În prezentul standard de cost nu sunt incluse:
    - lucrãrile de rampe;
    - lucrãri de consolidare a terenului de fundare, de stabilizare a versanţilor şi taluzurilor;
    - lucrãri hidrotehnice;
    - mutãri, protejãri de instalaţii;
    - alte dotãri (iluminat, telefonie etc.).
    Pentru structuri amplasate pe autostrãzi în zone de şes şi deal:
    - lãţime parte carosabilã: 2 x 12 m;
    - fãrã trotuare.
    Pentru autostrãzile în zona de munte, datoritã constrângerilor de relief se poate asigura o lãţime a pãrţii carosabile de 2 x 11 m.

    III.3. Caracteristici esenţiale de calcul


┌────────────────────────┬─────────────────────────────┐
│ Denumirea │ Clasa/Nivelul de performanţã│
├────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Clasa de încãrcare │ E │
├────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Categoria de importanţã │ B - deosebitã │
└────────────────────────┴─────────────────────────────┘




    CAP. IV
    Cost investiţie de bazã

    IV.1. Precizare
    La stabilirea costului unitar s-au luat în calcul:
    - pentru materiale, utilaje şi transport: preţurile la nivelul lunii septembrie 2010;
    - pentru manoperã: salariu brut pe ramurã comunicat de Institutul Naţional de Statisticã la nivelul mediei semestrului I 2010;
    - pentru contribuţii asupra salariilor pe care le suportã angajatorul şi le include în costuri, respectiv:
    ● contribuţiile pentru asigurãrile sociale de stat, şomaj, sãnãtate, concedii medicale, accidente de muncã şi boli profesionale: cotele în vigoare stabilite prin <>Legea bugetului de stat pe anul 2011 nr. 286/2010 şi <>Legea bugetului asigurãrilor sociale de stat pe anul 2011 nr. 287/2010;
    - pentru cheltuieli indirecte şi profit: 10% şi, respectiv, 5%;
    - pentru distanţã de transport:
    ● transport materiale la 25 km.

    IV.2. Cost unitar


                                               Tabel IV.2 (valori de referinţã)
                                                     ┌─────────────────────────┐
                                                     │ Cost unitar │
                                                     │ (exclusiv TVA) │
                                                     ├────────────┬────────────┤
                                                     │ lei/mý │euro*)/mý │
┌────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Investiţie de bazã - cost unitar │ │ │
│lucrãri de structuri pasaj/viaduct/pod, din care: │ 4.368│ 1.038│
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Construcţii şi instalaţii (C + I): │ 4.368│ 1.038│
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Infrastructurã │ 1.348│ 320│
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Suprastructurã │ 1.949│ 463│
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Cale, parapet │ 504│ 120│
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Racordãri cu terasamentele │ 567│ 135│
└────────────────────────────────────────────────────┴────────────┴────────────┘


---------
    *) 1 euro = 4,21 lei (curs luat în calcul la fundamentarea bugetului pentru anul 2011).
    Costul este orientativ şi se propune menţinerea lui pe durata unui an, urmând ca el sã fie revizuit/actualizat pe baza indicelui preţurilor de consum publicat de cãtre Institutul Naţional de Statisticã sau în baza lucrãrilor de acelaşi tip executate ulterior.

    NOTE:
    1. Standardul de cost nu cuprinde cheltuielile aferente urmãtoarelor capitole din Structura devizului general al investiţiei, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008:
    - cap. 1 - Cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului;
    - cap. 2 - Cheltuieli pentru asigurarea utilitãţilor necesare obiectivului;
    - cap. 3 - Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţã tehnicã;
    - cap. 5 - Alte cheltuieli;
    - cap. 6 - Cheltuieli pentru probe tehnologice şi teste şi predare la beneficiar.
    2. Creşterea costului unitar de referinţã datoratã, în special, altor condiţii decât cele definite în prezentul standard se justificã distinct în documentaţia pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei.
    3. Pentru eficientizarea cheltuielilor din fonduri publice, pentru urmãtoarele capitole/subcapitole de cheltuieli necuprinse în standardul de cost se iau în considerare urmãtoarele niveluri maximale de cheltuieli, exprimate în procent, astfel:
    a) proiectare şi inginerie: 3,0% din valoarea investiţiei de bazã;
    b) consultanţã: 1,0% din valoarea investiţiei de bazã;
    c) asistenţã tehnicã: 1,5% din valoarea investiţiei de bazã;
    d) organizare de şantier: 2,5%;
    e) cheltuieli diverse şi neprevãzute: 10%.
    Valoarea cheltuielilor prevãzute la lit. d) şi e) se stabileşte conform prevederilor Metodologiei privind elaborarea devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008.


    ANEXA 6
    (Anexa nr. 18 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.394/2010)




─────────────────────┬─────────────────────────────────────────┬───────────────
      MINISTERUL │ PODURI DE CALE FERATÃ │
   TRANSPORTURILOR │ g.m.i.b. │ Indicativ:
  ŞI INFRASTRUCTURII │ (grinzi metalice cu infrastructura │SCOST-17/MTI
                     │ de beton) │
                     ├─────────────────────────────────────────┤
                     │ STANDARD DE COST │
─────────────────────┴─────────────────────────────────────────┴───────────────



    CAP. I
    Preambul

    Standardul de cost constituie document de referinţã, cu rol de ghidare în promovarea obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice.
    Standardul de cost se referã la cheltuielile cuprinse în cap. 4 "Cheltuieli pentru investiţia de bazã" din Structura devizului general al investiţiei, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii.
    La stabilirea costului investiţiei de bazã s-au avut în vedere:
    1. costurile unitare la obiective similare elaborate în faza de proiect tehnic în perioada 2005-2010;
    2. costurile investiţiei de bazã rezultate din listele de cantitãţi pe categorii de lucrãri în preţuri actualizate în decembrie 2010.
    Standardul de cost pentru poduri defineşte costul mediu estimat pentru execuţia unui metru liniar de pod pentru cale feratã dublã cu suprastructura alcãtuitã din grinzi metalice înglobate în beton cu calea în prismã de piatrã spartã şi cu infrastructura realizatã cu fundaţii directe în condiţii normale privind calitatea terenului de fundaţii.

    CAP. II
    Domeniu de aplicare

    Prezentul standard se adreseazã ordonatorilor de credite în vederea fundamentãrii indicatorilor tehnico-economici ai lucrãrilor de investiţii similare din punct de vedere tehnic obiectivului de referinţã, precum şi operatorilor economici pentru elaborarea ofertelor în vederea contractãrii serviciilor de proiectare şi a executãrii lucrãrilor de construcţii.

    CAP. III
    Obiectiv de referinţã

    III.1. Prezentare generalã
    Poduri/Viaducte/Pasaje pentru calea feratã - structuri care susţin calea feratã la traversarea unor obstacole cum sunt: cursuri de apã, vãi adânci, cãi de comunicaţie, drumuri, conducte şi alte construcţii asemenea.
    Structurile de rezistenţã sunt dimensionate pentru convoiul de calcul LMC 71/SW/0 şi zone cu gradul 7 de intensitate seismicã pe scara MSK.

    III.2. Date tehnice
    Prezentul standard a fost elaborat luând în considerare structuri de poduri de cale feratã dublã realizate în urmãtoarele condiţii:
    Infrastructura
    - fundaţii directe blocuri de beton simplu pentru pile şi culei realizate în teren de fundare care nu impune lucrãri de îmbunãtãţire a calitãţii acestuia;
    - elevaţii - corpurile pilelor şi culeelor din beton simplu sau armate cu armãturã de siguranţã, aparate de reazem din şinã de cale feratã.
    Suprastructura
    - grinzi metalice înglobate în beton cu deschideri între 10,00 m şi 18,00 m cu calea în prismã de piatrã spartã;
    - calea realizatã cu şine prinse pe traverse din beton precomprimat pozate în prismã de piatrã spartã, şapã de beton armat pentru protecţia hidroizolaţiei, hidroizolaţie, dispozitive (guri de scurgere) pentru evacuarea apelor, dispozitive pentru acoperirea rosturilor de dilataţie etc.;
    - elemente pentru asigurarea circulaţiei în condiţii normale de siguranţã a convoaielor de cale feratã (traverse speciale, contraşine şi capete de contraşine);
    - racordarea cu terasamentul şi terenul înconjurãtor - sferturi de con sau aripi de beton simplu, scãri de acces pe terasamente la capetele podului.
    În prezentul standard de cost nu sunt incluse:
    - terasamentele de la capetele podului;
    - lucrãri de consolidare a terenului şi de stabilizare a versanţilor şi taluzurilor;
    - lucrãri hidrotehnice de amenajare a albiei râului;
    - mutãri şi protejãri de instalaţii, cabluri de iluminat şi telefonie etc.;
    - montarea, demontarea şi chiria podeţelor şi podurilor provizorii;
    - operaţiunile de montare, lansare, ripare şi scãrile corespunzãtoare;
    - studii topografice;
    - studii geotehnice;
    - exproprieri;
    - calea pe pod.
    Distanţa de la axul cãii pânã la cea mai apropiatã bordurã de reţinere a pietrei sparte din prisma cãii - de minimum 2,20 m pentru a permite întreţinerea mecanizatã a cãii.

    III.3. Caracteristici esenţiale de calcul



┌────────────────────────┬─────────────────────────────┐
│ Denumirea │ Clasa/Nivelul de performanţã│
├────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Convoiul de calcul │ LMC 71/SW/0 │
├────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Categoria de importanţã │ B - deosebitã │
└────────────────────────┴─────────────────────────────┘



    CAP. IV
    Cost investiţie de bazã

    IV.1. Precizare
    La stabilirea costului unitar s-au luat în calcul:
    - pentru materiale, utilaje şi transport: preţurile la nivelul lunii septembrie 2010;
    - pentru manoperã: salariul brut pe ramurã comunicat de Institutul Naţional de Statisticã la nivelul mediei semestrului I 2010;
    - pentru contribuţii asupra salariilor pe care le suportã angajatorul şi le include în costuri, respectiv:
    ● contribuţiile pentru asigurãrile sociale de stat, şomaj, sãnãtate, concedii medicale, accidente de muncã şi boli profesionale: cotele în vigoare stabilite prin <>Legea bugetului de stat pe anul 2011 nr. 286/2010 şi <>Legea bugetului asigurãrilor de stat pe anul 2011 nr. 287/2010;
    - pentru cheltuieli indirecte şi profit: 10% şi, respectiv, 5%;
    - pentru distanţa de transport:
    ● transport materiale la 25 km.

    IV.2. Cost unitar


                                                   Tabel IV.2 (valori medii)*)
                                                     ┌─────────────────────────┐
                                                     │ Cost unitar │
                                                     │ (exclusiv TVA) │
                                                     ├────────────┬────────────┤
                                                     │ euro**)/ml │ lei/ml │
┌────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Investiţie de bazã - cost unitar │ │ │
│Lucrãri de poduri/viaducte/pasaje, din care: │ 36.500│ 153.665│
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Construcţii şi instalaţii (C + I): │ 36.500│ 153.665│
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Infrastructurã │ 15.650│ 65.887│
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Suprastructurã │ 20.850│ 87.778│
└────────────────────────────────────────────────────┴────────────┴────────────┘


---------
    *) Valorile din tablou reprezintã media aritmeticã, fãrã semnificaţie statisticã, a costurilor de realizare a lucrãrilor respective obţinute pentru mai multe poduri. Costurile respective au variaţie accentuatã cvasiliniarã (pentru metru liniar de pod) în raport cu deschiderea, suprastructura, infrastructura şi înãlţimea. Aceste variaţii nu se supun legilor de distribuţie statisticã.
    Costul este orientativ şi poate fi menţinut constant pe durata unui an, urmând ca el sã fie revizuit/actualizat pe baza indicelui preţurilor de consum publicat de cãtre Institutul Naţional de Statisticã sau în baza lucrãrilor de acelaşi tip executate ulterior.
    **) 1 euro = 4,21 lei (curs luat în calcul la fundamentarea bugetului pentru anul 2011).


    NOTE:
    1. Standardul de cost nu cuprinde cheltuielile aferente urmãtoarelor capitole din Structura devizului general al investiţiei, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008:
    - cap. 1 - Cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului;
    - cap. 2 - Cheltuieli pentru asigurarea utilitãţilor necesare obiectivului;
    - cap. 3 - Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţã tehnicã;
    - cap. 5 - Alte cheltuieli;
    - cap. 6 - Cheltuieli pentru probe tehnologice, teste şi predare la beneficiar.
    2. Creşterea costului unitar de referinţã datoratã, în special, altor condiţii decât cele definite în prezentul standard se justificã distinct în documentaţia pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei.
    3. Pentru eficientizarea cheltuielilor din fonduri publice, pentru urmãtoarele capitole/subcapitole de cheltuieli necuprinse în standardul de cost se iau în considerare urmãtoarele niveluri maximale de cheltuieli, exprimate în procent, astfel:
    a) proiectare şi inginerie: 3,0% din valoarea investiţiei de bazã;
    b) consultanţã: 1,0% din valoarea investiţiei de bazã;
    c) asistenţã tehnicã: 1,5% din valoarea investiţiei de bazã;
    d) organizare de şantier: 2,5%;
    e) cheltuieli diverse şi neprevãzute: 10%.
    Valoarea cheltuielilor prevãzute la lit. d) şi e) se stabileşte conform prevederilor Metodologiei privind elaborarea devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008.


    ANEXA 7
    (Anexa nr. 19 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.394/2010)



─────────────────────┬─────────────────────────────────────────┬───────────────
      MINISTERUL │ PODURI DE CALE FERATÃ │
   TRANSPORTURILOR │ g.z.c.j. - c.b. │ Indicativ:
  ŞI INFRASTRUCTURII │ (grinzi cu zãbrele cu calea jos cuvã │SCOST-18/MTI
                     │ de balast) │
                     ├─────────────────────────────────────────┤
                     │ STANDARD DE COST │
─────────────────────┴─────────────────────────────────────────┴───────────────



    CAP. I
    Preambul

    Standardul de cost constituie document de referinţã, cu rol de ghidare în promovarea obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice.
    Standardul de cost se referã la cheltuielile cuprinse în cap. 4 "Cheltuieli pentru investiţia de bazã" din Structura devizului general al investiţiei, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii.
    La stabilirea costului investiţiei de bazã s-au avut în vedere:
    1. costurile unitare la obiective similare elaborate în faza de proiect tehnic în perioada 2005-2010;
    2. costurile investiţiei de bazã rezultate din listele de cantitãţi pe categorii de lucrãri în preţuri actualizate în decembrie 2010.
    Standardul de cost pentru poduri defineşte costul estimat pentru execuţia unui metru liniar de pod pentru cale feratã dublã cu suprastructurã metalicã alcãtuitã din grinzi cu zãbrele cu calea jos cu calea în prismã de piatrã spartã şi cu infrastructura realizatã în condiţii în care nu se executã lucrãri de îmbunãtãţiri a calitãţii terenului de fundaţie.

    CAP. II
    Domeniu de aplicare

    Prezentul standard se adreseazã ordonatorilor de credite în vederea fundamentãrii indicatorilor tehnico-economici ai lucrãrilor de investiţii similare din punct de vedere tehnic obiectivului de referinţã, precum şi operatorilor economici pentru elaborarea ofertelor în vederea contractãrii serviciilor de proiectare şi a executãrii lucrãrilor de construcţii.

    CAP. III
    Obiectiv de referinţã

    III.1. Prezentare generalã
    Poduri/Viaducte/Pasaje pentru calea feratã - structuri care susţin calea feratã la traversarea unor obstacole cum sunt: cursuri de apã, vãi adânci, cãi de comunicaţie cum sunt drumurile, conductele şi alte construcţii asemenea.
    Structurile de rezistenţã sunt dimensionate pentru convoiul de calcul LMC 71/SW/0 şi zone cu gradul 7 de intensitate seismicã pe scara MSK.

    III.2. Date tehnice
    Prezentul standard a fost elaborat luând în considerare o structuri de poduri de cale feratã dublã, realizate în urmãtoarele condiţii:
    Infrastructura
    - fundaţii directe şi/sau indirecte, pentru pile şi culei, pe piloţi foraţi de diametru mare (Ø 1,50 m), încastraţi în radiere de beton armat;
    - elevaţii - corpurile pilelor şi culeelor din beton simplu sau armate cu armãturã de siguranţã, aparate de reazem metalice tip CFR.
    Suprastructura
    - metalicã, grinzi cu zãbrele cu calea jos cu deschideri între 35,00 m şi 60,00 m, cuvã pentru balast din beton armat pe antretoaze dese, structurã compusã oţel-beton;
    - calea realizatã cu şine prinse pe traverse din beton precomprimat, pozate în prismã de piatrã spartã. Şapã de beton armat pentru protecţia hidroizolaţiei, hidroizolaţie, dispozitive (guri de scurgere) pentru evacuarea apelor, dispozitive pentru acoperirea rosturilor de dilataţie etc.;
    - elemente pentru asigurarea circulaţiei în condiţii normale de siguranţã a convoaielor de cale feratã (traverse speciale, contraşine şi capete de contraşine);
    - racordarea cu terasamentul şi terenul înconjurãtor - sferturi de con sau aripi de beton simplu, scãri de acces pe terasamente la capetele podului.
    În prezentul standard de cost nu sunt incluse:
    - terasamentele de la capetele podului;
    - lucrãri de consolidare a terenului şi de stabilizare a versanţilor şi taluzurilor;
    - lucrãri hidrotehnice de amenajare a albiei râului;
    - mutãri şi protejãri de instalaţii, cabluri de iluminat şi telefonie etc.;
    - montarea, demontarea şi chiria podeţelor şi podurilor provizorii;
    - operaţiunile de montare, lansare, ripare şi schelele corespunzãtoare;
    - studii topografice;
    - studii geotehnice;
    - exproprieri;
    - calea de pe pod.
    Distanţa de la axul cãii pânã la cea mai apropiatã bordurã de reţinere a pietrei sparte din prisma cãii - de minimum 2,20 m pentru a permite întreţinerea mecanizatã a cãii.

    III.3. Caracteristici esenţiale de calcul



┌────────────────────────┬─────────────────────────────┐
│ Denumirea │ Clasa/Nivelul de performanţã│
├────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Convoiul de calcul │ LMC 71/SW/0 │
├────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Categoria de importanţã │ B - deosebitã │
└────────────────────────┴─────────────────────────────┘



    CAP. IV
    Cost investiţie de bazã

    IV.1. Precizare
    La stabilirea costului unitar s-au luat în calcul:
    - preţurile la nivelul lunii septembrie 2010 pentru materiale, utilaje şi transport;
    - salariul brut pe ramurã comunicat de Institutul Naţional de Statisticã la nivelul mediei semestrului I 2010 pentru manoperã;
    - contribuţiile asupra salariilor pe care le suportã angajatorul şi le include în costuri, respectiv:
    ● contribuţiile pentru asigurãrile sociale de stat, şomaj, sãnãtate, concedii medicale, accidente de muncã şi boli profesionale: cotele în vigoare stabilite prin <>Legea bugetului de stat pe anul 2011 nr. 286/2010 şi <>Legea bugetului asigurãrilor sociale de stat pe anul 2011 nr. 287/2010;
    - cheltuielile indirecte şi profitul: 10% şi, respectiv, 5%;
    - pentru distanţa de transport:
    ● transportul materialelor la 25 km.

    IV. 2. Cost unitar




                                                                            Tabel IV.2 (valori medii)*)
                                                   ┌───────────────────────────────────────────────────┐
                                                   │ Cost unitar (exclusiv TVA) │
                                                   ├─────────────────────────┬─────────────────────────┤
                                                   │ Fundaţii directe │ Fundaţii indirecte │
                                                   ├────────────┬────────────┼────────────┬────────────┤
                                                   │ euro**)/ml │ lei/ml │ euro**)/ml │ lei/ml │
┌──────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│Investiţie de bazã - cost unitar │ │ │ │ │
│Lucrãri de poduri/viaducte/pasaje, din care: │ 41.000│ 172.610│ 76.500│ 322.065│
├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│Construcţii şi instalaţii (C + I): │ 41.000│ 172.610│ 76.500│ 322.065│
├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│Infrastructurã │ 11.475│ 48.310│ 46.975│ 197.765│
├──────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│Suprastructurã │ 29.525│ 124.300│ 29.525│ 124.300│
└──────────────────────────────────────────────────┴────────────┴────────────┴────────────┴────────────┘


------------
    * Valorile din tablou reprezintã media aritmeticã, fãrã semnificaţie statisticã, a costurilor de realizare a lucrãrilor respective obţinute pentru mai multe poduri. Costurile respective au variaţie accentuatã cvasiliniarã (pentru metru liniar de pod) în raport cu deschiderea, suprastructura şi, cu deschiderea şi înãlţimea, infrastructura. Aceste variaţii nu se supun legilor de distribuţie statisticã.
    Costul este orientativ şi poate fi menţinut constant pe durata unui an, urmând ca el sã fie revizuit/actualizat pe baza indicelui preţurilor de consum publicat de cãtre Institutul Naţional de Statisticã sau în baza lucrãrilor de acelaşi tip executate ulterior.
    ** 1 euro = 4,21 lei (curs luat în calcul la fundamentarea bugetului pentru anul 2011).


    NOTE:
    1. Standardul de cost nu cuprinde cheltuielile aferente urmãtoarelor capitole din Structura devizului general al investiţiei, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008:
    - cap. 1 - Cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului;
    - cap. 2 - Cheltuieli pentru asigurarea utilitãţilor necesare obiectivului;
    - cap. 3 - Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţã tehnicã;
    - cap. 5 - Alte cheltuieli;
    - cap. 6 - Cheltuieli pentru probe tehnologice, teste şi predare la beneficiar.
    2. Creşterea costului unitar de referinţã datoratã, în special, altor condiţii decât cele definite în prezentul standard se justificã distinct în documentaţia pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei.
    3. Pentru eficientizarea cheltuielilor din fonduri publice, pentru urmãtoarele capitole/subcapitole de cheltuieli necuprinse în standardul de cost se iau în considerare urmãtoarele niveluri maximale de cheltuieli, exprimate în procent, astfel:
    a) proiectare şi inginerie: 3,0% din valoarea investiţiei de bazã;
    b) consultanţã: 1,0% din valoarea investiţiei de bazã;
    c) asistenţã tehnicã: 1,5% din valoarea investiţiei de bazã;
    d) organizare de şantier: 2,5%;
    e) cheltuieli diverse şi neprevãzute: 10%.
    Valoarea cheltuielilor prevãzute la lit. d) şi e) se stabileşte conform prevederilor Metodologiei privind elaborarea devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008.

                                     -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016