Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 28 din 11 ianuarie 2001  privind organizarea si functionarea Ministerului Culturii si Cultelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 28 din 11 ianuarie 2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Culturii si Cultelor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 35 din 19 ianuarie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Ministerul Culturii şi Cultelor este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, care elaboreazã şi asigura aplicarea strategiei şi politicilor în domeniul culturii şi artei, cultelor, cinematografiei şi audiovizualului, protecţiei drepturilor de autor şi drepturilor conexe, cu sediul în municipiul Bucureşti, Piata Presei Libere nr. 1, sectorul 1.
ART. 2
Ministerul Culturii şi Cultelor îşi desfãşoarã activitatea pe baza urmãtoarelor principii fundamentale:
a) principiul potrivit cãruia toate cultele recunoscute de lege sunt libere, autonome şi egale în fata autoritãţilor;
b) principiul protejãrii patrimoniului cultural naţional, potrivit cãruia valorile şi bunurile care aparţin moştenirii culturale au calitatea de surse fundamentale ale cunoaşterii trecutului şi prezentului nostru;
c) principiul libertãţii de creaţie, potrivit cãruia libertatea de exprimare artisticã şi de comunicare publica a operelor şi prestaţiilor artistice reprezintã nu numai un drept fundamental, ci şi un element esenţial al progresului uman;
d) principiul autonomiei instituţiilor de cultura, potrivit cãruia iniţierea şi desfãşurarea programelor şi proiectelor culturale nu pot fi restrânse ori cenzurate pe criterii etnice, religioase, politice ori pentru satisfacerea unor interese de grup;
e) principiul primordialitatii valorii, potrivit cãruia se asigura crearea condiţiilor materiale şi morale, se susţin şi se promoveazã aplicarea criteriilor specifice de evaluare şi selecţie, afirmarea creativitatii şi talentului;
f) principiul sansei egale la cultura, potrivit cãruia prin armonizarea politicilor culturale la nivel naţional cu cele la nivel local se pot asigura accesul şi participarea, libere şi cat mai largi, ale tuturor cetãţenilor la cultura, precum şi dezvoltarea vieţii spirituale a colectivitãţilor, în toatã diversitatea acestora;
g) principiul identitãţii culturale în circuitul mondial de valori, potrivit cãruia se asigura protejarea şi punerea în valoare a moştenirii culturale, se susţine şi se promoveazã introducerea în circuitul cultural naţional şi internaţional a valorilor spiritualitatii naţionale şi se înlesneşte circulaţia în ţara a valorilor culturii universale.
ART. 3
(1) În cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor secretarul de stat pentru culte asigura condiţiile necesare în vederea promovãrii şi aplicãrii principiilor specifice care stau la baza activitãţii cultelor religioase în relaţia cu statul şi cu autoritãţile publice, a dialogului cu reprezentanţii vieţii religioase, protejãrii pluralismului religios, precum şi rezolvarii problemelor privind patrimoniul eclezial şi pentru acordarea de sprijin şi asistenta financiarã specializate.
(2) În scopul exercitãrii atribuţiilor prevãzute la alin. (1), în bugetul Ministerului Culturii şi Cultelor, aprobat anual prin legea bugetului de stat, se vor nominaliza credite bugetare distincte pentru culte, în condiţiile legii.
ART. 4
(1) Pentru exercitarea funcţiilor sale Ministerul Culturii şi Cultelor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigura buna funcţionare a sistemului sau institutional, în condiţiile descentralizãrii procesului decizional;
b) dezvolta mediul concurential specific economiei de piata, astfel încât sa asigure selecţia, promovarea şi finanţarea programelor şi proiectelor din domeniul sau de activitate;
c) elaboreazã ori, dupã caz, avizeazã proiecte de acte normative, potrivit legii;
d) iniţiazã şi negociaza, în condiţiile legii, încheierea de convenţii, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale în domeniul sau de activitate sau face propuneri pentru aderarea la cele existente ori pentru ratificarea acestora, dupã caz;
e) sprijinã dezvoltarea formelor de cooperare guvernamentalã şi neguvernamentala în domeniile sale de competenta;
f) asigura, cu respectarea legislaţiei în vigoare, colaborarea şi consultarea cu sindicatele şi patronatul din domeniile sale de activitate, precum şi cu alte structuri ale societãţii civile, pentru rezolvarea problemelor care privesc interesele sau activitatea acestora;
g) asigura, în condiţiile legii, relaţiile cu Parlamentul, cu celelalte autoritãţi, pentru armonizarea iniţiativelor legislative şi a mãsurilor administrative din domeniile sale de interes;
h) acorda premii şi distincţii în toate domeniile sale de activitate;
i) elaboreazã norme, normative şi metodologii pentru domeniul sau de activitate, obligatorii pentru toate instituţiile şi aşezãmintele, indiferent de subordonarea acestora;
j) colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte autoritãţi şi instituţii, pentru diversificarea, modernizarea şi optimizarea serviciilor, programelor şi proiectelor oferite de instituţiile şi aşezãmintele din domeniu;
k) coordoneazã şi controleazã activitatea instituţiilor subordonate, numeşte şi revoca, în condiţiile legii, conducerile acestora;
l) propune Guvernului înfiinţarea sau reorganizarea unor instituţii din subordinea sa, avizeazã înfiinţarea instituţiilor şi a aşezãmintelor publice de cultura, indiferent de subordonarea acestora;
m) aproba, potrivit legii, preţuri şi tarife la serviciile asigurate de Ministerul Culturii şi Cultelor şi oferite de instituţiile din subordinea sa;
n) asigura, prin Consiliul tehnico-economic, avizarea documentaţiilor tehnico-economice din competenta sa de aprobare, potrivit legii;
o) exercita atribuţiile ce îi revin, potrivit legii, ca organ central de specialitate al administraţiei publice sub autoritatea cãruia funcţioneazã regia autonomã şi agenţii economici din domeniul sau de activitate;
p) colaboreazã cu instituţiile specializate pentru elaborarea de indicatori statistici de specialitate, pentru colectarea datelor statistice primare şi pentru prelucrarea acestora.
(2) Îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege.
ART. 5
În domeniul culturii şi artei Ministerul Culturii şi Cultelor are urmãtoarele atribuţii:
a) sprijinã, în colaborare cu autoritãţile administraţiei publice locale, buna funcţionare a instituţiilor şi aşezãmintelor de cultura de interes judeţean sau local, precum şi activitãţile de educaţie din cadrul aşezãmintelor de interes judeţean sau local, desfãşurate în folosul comunitãţilor locale;
b) coordoneazã, împreunã cu Ministerul Afacerilor Externe şi în colaborare cu Academia Romana, Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii şi cu alte instituţii interesate, activitatea şi programele centrelor culturale ale României din strãinãtate, promoveazã şi susţine programele şi proiectele culturale derulate de acestea;
c) emite aviz obligatoriu pentru numirile şi eliberarile din funcţii ale directorilor centrelor de cultura ale României din strãinãtate şi ale personalului diplomatic cu atribuţii exclusive în domeniul culturii;
d) propune Guvernului, împreunã cu Ministerul Afacerilor Externe, înfiinţarea de noi centre culturale ale României în strãinãtate;
e) sprijinã, inclusiv financiar, în condiţiile legii, instituţii, organizaţii şi centre din alte tari, care promoveazã programe şi studii privind istoria, cultura şi civilizatia româneascã;
f) apara, potrivit legii, drepturile şi interesele oamenilor de cultura, ocroteşte şi susţine dezvoltarea personalitãţii creatoare;
g) iniţiazã, organizeazã şi finanţeazã, în condiţiile legii, programe şi proiecte în toate domeniile culturii şi artei: editarea de cãrţi şi publicaţii, achiziţii de bunuri de patrimoniu şi de opere de creaţie, de cãrţi şi publicaţii pentru instituţiile publice de cultura, indiferent de subordonarea acestora; achiziţii de monumente istorice, monumente de for public, case memoriale şi colecţii particulare; expoziţii, festivaluri, turnee şi alte manifestãri culturale în ţara şi în strãinãtate;
h) iniţiazã, organizeazã şi finanţeazã, în condiţiile legii, concursuri interne şi internaţionale de creaţie şi interpretare, acorda burse, sprijinã participarea oamenilor de cultura şi a artiştilor romani la manifestãri similare din strãinãtate;
i) stabileşte, împreunã cu Comisia Nationala a Monumentelor Istorice, Comisia Nationala de Arheologie şi Comisia Nationala a Muzeelor şi Colectiilor, strategia nationala în domeniul patrimoniului cultural naţional;
j) elaboreazã normele, normativele şi metodologiile necesare în domeniul patrimoniului cultural naţional, potrivit legii;
k) coordoneazã activitãţile de cercetare, proiectare, evidenta, conservare, restaurare şi punere în valoare a patrimoniului cultural mobil şi imobil şi le finanţeazã, potrivit legii;
l) colaboreazã cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii şi cu Ministerul Turismului pentru cunoaşterea, respectarea şi punerea în valoare a patrimoniului cultural naţional;
m) colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale la elaborarea şi avizarea, împreunã cu Comisia Nationala a Monumentelor Istorice şi cu Comisia Nationala de Arheologie, dupã caz, a programelor şi planurilor de amenajare şi dezvoltare a teritoriului, pentru zonele în care se gãsesc monumente şi situri arheologice;
n) acţioneazã, potrivit competentelor sale, pentru recuperarea bunurilor din patrimoniul cultural naţional, furate sau exportate ilicit;
o) organizeazã, în cooperare cu organismele profesionale ale arhitectilor, concursurile naţionale de creaţie arhitecturala, având drept tema obiective publice de interes naţional sau, dupã caz, sprijinã organizarea concursurilor internaţionale de arhitectura, având drept tema obiective publice;
p) avizeazã temele de proiectare şi soluţiile arhitecturale şi de arta monumentala, cu consultarea organizaţiilor profesionale şi de creatori din domeniu, pentru obiectivele arhitecturale sau de arta monumentala care se realizeazã din bugetele publice;
q) sprijinã, în condiţiile legii, activitatea instituţiilor de învãţãmânt artistic şi a persoanelor juridice de drept privat fãrã scop lucrativ din domeniul sau de competenta;
r) contribuie la crearea cadrului juridic şi institutional prin care sa se asigure pãstrarea, dezvoltarea şi punerea în valoare a artei şi culturii minoritãţilor naţionale din România, finanţeazã, în condiţiile legii, programe şi proiecte culturale ale acestor minoritãţi; coopereazã în acest scop cu alte autoritãţi sau cu persoane juridice de drept privat cu activitate în domeniu;
s) promoveazã şi finanţeazã, în condiţiile legii, programe şi proiecte culturale cu participarea diasporei româneşti şi colaboreazã în acest scop cu autoritãţi, instituţii, organizaţii neguvernamentale sau alte persoane juridice;
t) în condiţiile legii, acţioneazã prin mãsuri specifice de protejare şi sustinere, pentru revitalizarea traditiilor şi obiceiurilor locale, promoveazã şi coordoneazã programe pentru formarea de specialişti şi meseriasi în domeniul artizanatului autentic şi al mestesugurilor traditionale;
u) coordoneazã activitatea de atestare a artiştilor liberprofesionisti, a traducatorilor, precum şi a experţilor în domeniile specifice proiectãrii, restaurarii, conservãrii şi punerii în valoare a patrimoniului cultural naţional;
v) coopereazã cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu instituţiile de specialitate şi cu organizaţiile din domeniu pentru formarea şi perfecţionarea profesionalã a personalului din instituţiile de cultura şi arta, organizeazã şi finanţeazã, în condiţiile legii, cursuri sau alte forme specifice de pregãtire postliceala şi postuniversitarã, precum şi participarea la programe de perfecţionare în ţara şi în strãinãtate, inclusiv prin acordarea de burse;
w) suspenda sau retrage, dupã caz, avizele şi atestatele acordate, în cazul nerespectãrii de cãtre titulari a actelor normative în vigoare;
x) editeazã publicaţii de specialitate şi de informare în domeniul culturii şi artei;
y) coordoneazã, asigura şi urmãreşte, potrivit legii, alocarea resurselor bugetare şi realizarea programului de dezvoltare a bazei materiale şi de investiţii din domeniul sau de activitate;
z) colaboreazã cu uniunile şi asociaţiile de creatori, inclusiv în cadrul comisiilor de specialitate, care funcţioneazã pe lângã Ministerul Culturii şi Cultelor.
ART. 6
(1) În domeniul cultelor Ministerul Culturii şi Cultelor asigura relaţiile statului cu toate cultele din România şi are urmãtoarele atribuţii principale:
a) sprijinã toate cultele religioase recunoscute de lege, potrivit statutelor de organizare şi funcţionare a acestora, pe baza Constituţiei, în vederea participãrii lor la viata socialã şi spiritualã a tarii, urmãreşte ca în relaţiile dintre culte sa fie excluse orice forme, mijloace şi acţiuni de învrãjbire religioasã şi mediazã în situaţiile litigioase care apar;
b) asigura legatura dintre cultele religioase şi autoritãţile publice, în vederea respectãrii libertãţii şi autonomiei cultelor, a prevenirii şi inlaturarii oricãror abuzuri, prin aplicarea legii;
c) sprijinã autoritãţile administraţiei publice locale pentru rezolvarea problemelor specifice care apar în raporturile lor cu cultele, asociaţiile şi fundaţiile religioase şi, totodatã, acorda asistenta cultelor, la solicitarea acestora, în soluţionarea problemelor pe care acestea le supun autoritãţilor administraţiei publice locale;
d) analizeazã cererile de înfiinţare a unor noi culte religioase, întocmeşte documentaţiile cerute de lege şi face propuneri în vederea recunoaşterii acestora;
e) face propuneri pentru recunoaşterea, conform legii, a sefilor cultelor religioase, a conducãtorilor de eparhii, a celorlalţi ierarhi şi a celor asimilaţi acestora, la cererea cultelor;
f) ia act de alegerea sau numirea persoanelor care urmeazã sa ocupe funcţii de conducere, precum şi a personalului clerical şi laic din cadrul cultelor religioase, inclusiv din învãţãmântul teologic neintegrat în învãţãmântul de stat, în vederea alocãrii de contribuţii de la bugetul de stat pentru completarea surselor necesare în vederea salarizarii acestora şi acordãrii indemnizaţiilor pentru funcţiile de conducere, potrivit legii;
g) colaboreazã cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii în probleme de învãţãmânt, ca mediator între cultele religioase legal recunoscute şi Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, şi avizeazã, alãturi de acesta, planurile de învãţãmânt şi programele analitice elaborate de cultele recunoscute oficial de stat;
h) sprijinã cultele religioase în organizarea şi desfãşurarea activitãţilor de asistenta religioasã şi socialã în armata, penitenciare, spitale, în cãmine de bãtrâni, case de copii şi în alte instituţii, precum şi în familii care se confrunta cu nevoi speciale.
(2) În domeniul patrimoniului eclezial Ministerul Culturii şi Cultelor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã activitatea cultelor religioase privind evidenta, pãstrarea, conservarea, restaurarea şi valorificarea bunurilor culturale mobile şi imobile, cu prioritate a celor care fac parte din patrimoniul cultural naţional, aflate în proprietatea sau în folosinta cultelor, conform legilor specifice, în vederea aplicãrii lor;
b) acorda asistenta de specialitate, la cererea cultelor, şi avizeazã documentaţiile tehnico-economice pentru construcţii şi reparaţii de lacasuri şi alte clãdiri aparţinând cultelor religioase, cu respectarea prevederilor legale;
c) acorda unitãţilor de cult sprijin financiar în urma analizelor de necesitate şi oportunitate, în vederea întocmirii documentaţiilor tehnice şi a construirii de lacasuri de cult, precum şi pentru întreţinerea, repararea şi punerea lor în valoare, cu respectarea normelor legale;
d) organizeazã, în colaborare cu cultele religioase şi cu instituţiile specializate, din ţara şi/sau din strãinãtate, activitãţi periodice de instruire şi de perfecţionare profesionalã a personalului de specialitate care asigura conservarea şi punerea în valoare a bunurilor culturale ale cultelor, în condiţiile legii;
e) organizeazã şi sprijinã, în condiţiile legii, activitãţi şi manifestãri pentru cunoaşterea şi promovarea culturii religioase, atât în ţara, cat şi în strãinãtate, pentru punerea în valoare a marturiilor de arta şi de arhitectura religioasã, prin expoziţii, simpozioane, sesiuni de comunicãri şi prin promovarea turismului cultural-religios.
(3) Ministerul Culturii şi Cultelor mai îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe sprijinã cultele religioase, la cererea acestora, în iniţierea şi desfãşurarea acţiunilor de relaţii internaţionale şi de promovare a colaborãrii dintre bisericile din România şi cele din strãinãtate, precum şi în organizarea şi funcţionarea comunitãţilor religioase ale romanilor din diaspora;
b) iniţiazã şi desfãşoarã activitãţi de cooperare cu instituţii şi organizaţii din ţara şi din strãinãtate;
c) elaboreazã studii şi sinteze documentare referitoare la viata religioasã din România, cat şi despre activitatea cultelor şi organizaţiilor religioase din alte tari; organizeazã dezbateri cu participarea specialiştilor romani şi strãini privind fenomenul religios;
d) acorda sprijin financiar, în condiţiile legii, pentru:
- construirea şi repararea lacasurilor de cult, inclusiv pentru întocmirea documentaţiilor care stau la baza acestor lucrãri;
- consolidarea şi punerea în valoare a bunurilor imobile şi mobile din patrimoniul eclezial aflate în proprietatea sau în posesia ori folosinta cultelor religioase, inclusiv pentru întocmirea documentaţiilor tehnice care stau la baza acestor lucrãri, în condiţiile legilor specifice;
- întreţinerea şi funcţionarea unitãţilor de cult fãrã venituri sau cu venituri reduse;
- susţinerea unor acţiuni religioase cu caracter naţional sau internaţional realizate de conducerile de cult din România;
- dezvoltarea şi susţinerea activitãţii de cercetare şi analiza a fenomenului religios, potrivit legii;
- susţinerea activitãţii de asistenta socialã, organizatã de cultele religioase în spitale, centre de plasament, cãmine de bãtrâni şi/sau în alte instituţii, precum şi activitãţile privind reinsertia socialã a persoanelor defavorizate şi marginalizate, potrivit legii;
e) asigura, în condiţiile legii, întregirea fondurilor proprii necesare salarizarii personalului din cadrul cultelor şi din învãţãmântul teologic, din subordinea acestora, neintegrat în învãţãmântul de stat, inclusiv a indemnizaţiilor pentru funcţiile de conducere, prevãzute de lege;
f) sprijinã cultele în oferirea de cãtre acestea de ajutoare sau donaţii comunitãţilor româneşti din diaspora sau unor biserici cu care acestea colaboreazã, potrivit legii;
g) urmãreşte respectarea aplicãrii legislaţiei, în colaborare cu organele de specialitate din subordinea Guvernului şi cu autoritãţile publice locale, cu privire la producerea şi valorificarea în exclusivitate de cãtre culte a unor articole şi bunuri specifice.
ART. 7
În domeniul cinematografiei şi audiovizualului Ministerul Culturii şi Cultelor are urmãtoarele atribuţii:
a) negociaza şi încheie, în condiţiile legii şi în colaborare cu alte instituţii sau autoritãţi, înţelegeri interguvernamentale în domeniul cinematografiei şi audiovizualului;
b) solicita sprijin consiliilor locale şi judeţene, altor autoritãţi publice, în limitele competentelor acestora, pentru alocarea de fonduri, acordarea de facilitãţi fiscale sau pentru închirierea ori concesionarea de terenuri adecvate construirii de noi cinematografe, cu unul sau mai multe ecrane, de cãtre persoane juridice sau fizice, romane sau strãine, care doresc sa investeasca în acest domeniu;
c) exercita, în condiţiile legii, calitatea de reprezentant al României la organismele interguvernamentale cu activitãţi în domeniul cinematografiei şi audiovizualului;
d) iniţiazã şi negociaza, potrivit competentelor proprii, încheierea de convenţii, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale în domeniul cinematografiei şi audiovizualului sau face propuneri pentru aderarea la cele existente ori pentru ratificarea acestora, dupã caz;
e) sprijinã formele de cooperare guvernamentalã şi neguvernamentala în domeniul cinematografiei şi audiovizualului;
f) asigura, în limita bugetului propriu, alocarea de sprijin financiar pentru acţiunile şi activitãţile întreprinse în cadrul programelor internaţionale sau regionale din domeniul cinematografiei şi audiovizualului.
ART. 8
În domeniul dreptului de autor şi drepturilor conexe dreptului de autor Ministerul Culturii şi Cultelor are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã mãsuri legislative de natura sa asigure o protecţie eficienta a titularilor drepturilor de autor şi/sau drepturilor conexe dreptului de autor;
b) coordoneazã activitãţile de evidenta şi control al aplicãrii legislaţiei în materie.
ART. 9
(1) În exercitarea atribuţiilor sale Ministerul Culturii şi Cultelor colaboreazã cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autoritãţi ale administraţiei publice locale, cu organizaţii neguvernamentale din ţara şi din strãinãtate şi finanţeazã, în condiţiile legii, împreunã cu acestea, programe şi proiecte.
(2) Pentru exercitarea atribuţiilor sale Ministerul Culturii şi Cultelor este abilitat sa solicite şi sa primeascã de la autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, de la instituţii publice şi de la persoane juridice de drept privat cu activitate în domeniul sau de competenta date şi documente necesare în vederea exercitãrii competentelor sale.
(3) Ministerul Culturii şi Cultelor colaboreazã cu uniunile de creatori şi cu asociaţiile profesionale, inclusiv în cadrul comisiilor de specialitate care funcţioneazã pe lângã Ministerul Culturii şi Cultelor.
ART. 10
(1) Structura organizatoricã a Ministerului Culturii şi Cultelor este prevãzutã în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului culturii şi cultelor se pot organiza servicii sau birouri, precum şi colective temporare, pentru realizarea unor programe, proiecte, studii sau cercetãri.
(2) Numãrul maxim de posturi este de 173, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
(3) Atribuţiile şi modul de funcţionare ale compartimentelor din aparatul propriu al Ministerului Culturii şi Cultelor, precum şi relaţiile functionale dintre acestea se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aproba prin ordin al ministrului culturii şi cultelor.
ART. 11
(1) Conducerea Ministerului Culturii şi Cultelor se exercita de cãtre ministru.
(2) Ministrul culturii şi cultelor conduce intreaga activitate a ministerului şi îl reprezintã în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritãţi publice, instituţii şi organizaţii, precum şi cu persoanele juridice şi fizice din ţara sau din strãinãtate.
(3) Pe lângã ministrul culturii şi cultelor se organizeazã şi funcţioneazã Colegiul ministerului, ca organ consultativ.
(4) Ministrul culturii şi cultelor este ordonator principal de credite.
(5) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul culturii şi cultelor emite ordine şi instrucţiuni.
(6) În îndeplinirea atribuţiilor sale ministrul culturii şi cultelor este ajutat de 5 secretari de stat şi de un secretar general.
(7) Secretarii de stat îndeplinesc atribuţiile şi însãrcinãrile stabilite de ministru şi coordoneazã unele compartimente, potrivit structurii organizatorice prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 12
(1) Secretarul general al ministerului este funcţionar public, numit prin concurs sau prin examen, potrivit legii. Acesta asigura stabilitatea functionarii ministerului, continuitatea conducerii şi realizarea legãturilor functionale între structurile ministerului.
(2) Secretarul general este subordonat ministrului.
(3) Principalele atribuţii şi responsabilitãţi ale secretarului general sunt urmãtoarele:
a) coordoneazã funcţionarea compartimentelor şi a activitãţilor cu caracter funcţional din cadrul ministerului şi asigura legatura operativã dintre ministru şi conducãtorii tuturor compartimentelor din minister şi unitãţile subordonate;
b) conlucreaza cu compartimentul de specialitate din cadrul Secretariatului General al Guvernului şi cu secretarii generali din celelalte ministere în probleme de interes comun;
c) primeşte şi transmite ministerelor, spre avizare, proiectele de acte normative;
d) transmite Secretariatului General al Guvernului proiectele de acte normative iniţiate de minister, pentru a fi discutate în şedinţele Guvernului;
e) urmãreşte şi asigura aplicarea actelor normative aprobate de Guvern, care au fost iniţiate de minister;
f) monitorizeazã şi controleazã elaborarea rapoartelor periodice prevãzute de reglementãrile în vigoare, precum şi prezentarea sau depunerea acestora la forurile ierarhice competente;
g) asigura structura optima de funcţionare cu personal a ministerului, pe baza atribuţiilor şi responsabilitãţilor stabilite prin actul normativ de organizare şi funcţionare;
h) coordoneazã întregul personal al ministerului, activitatea de elaborare a politicilor de personal şi a principiilor directoare pentru managementul resurselor umane din cadrul compartimentelor;
i) coordoneazã nemijlocit unele compartimente de specialitate din cadrul ministerului, potrivit prevederilor anexei nr. 1;
j) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin legi sau prin hotãrâri ale Guvernului, precum şi însãrcinãri prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului ori încredinţate de ministru.
ART. 13
(1) Ministrul culturii şi cultelor poate constitui comisii de specialitate şi alte organisme consultative, care sa contribuie la realizarea reformei în domeniul culturii şi la colaborarea cu structurile societãţii civile.
(2) Ministrul culturii şi cultelor numeşte şi revoca preşedintele şi specialiştii Comisiei Naţionale a Monumentelor Istorice, Comisiei Naţionale de Arheologie, Comisiei Naţionale a Muzeelor şi Colectiilor, precum şi ai altor comisii de specialitate din domeniul culturii.
(3) Fondurile necesare în vederea functionarii comisiilor se suporta din bugetul Ministerului Culturii şi Cultelor.
(4) Prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, în limita fondurilor aprobate prin bugetul de stat pentru cheltuieli de personal, se stabilesc, în condiţiile legii, indemnizaţiile cuvenite membrilor comisiilor care nu sunt salariaţi ai Ministerului Culturii şi Cultelor.
ART. 14
(1) La nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti inspectoratele pentru cultura se reorganizeazã ca inspectorate pentru cultura şi culte judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, servicii publice descentralizate, cu personalitate juridicã, ale Ministerului Culturii şi Cultelor.
(2) Inspectoratele judeţene pentru cultura şi culte judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, sunt conduse de un consilier teritorial şef, care este funcţionar public, potrivit legii.
ART. 15
(1) Inspectoratele pentru cultura şi culte judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, au urmãtoarele atribuţii principale:
a) acţioneazã, în colaborare cu autoritãţile administraţiei publice locale, pentru dezvoltarea bazei materiale, diversificarea, modernizarea şi optimizarea serviciilor culturale necesare comunitãţilor locale, pentru protecţia şi promovarea culturii, protejarea şi punerea în valoare a patrimoniului cultural naţional;
b) asigura sprijin de specialitate pentru realizarea de programe şi proiecte culturale de cãtre instituţii publice sau alte persoane juridice şi asigura, împreunã cu autoritãţile administraţiei publice locale, sprijin financiar pentru acestea;
c) colaboreazã cu instituţiile muzeale şi cu alte persoane juridice în desfãşurarea unor activitãţi de cercetare, evidenta, conservare, restaurare şi punere în valoare a patrimoniului cultural naţional şi pot acorda sprijin financiar pentru acestea;
d) participa la realizarea activitãţilor de observare şi de control asupra acţiunilor care pot da naştere la încãlcãri ale legislaţiei dreptului de autor şi a drepturilor conexe şi constata, în condiţiile legii, încãlcãrile acesteia;
e) avizeazã numirea sau eliberarea conducãtorilor instituţiilor publice cultural-artistice de importanta localã şi judeteana;
f) sprijinã şi monitorizeazã, în condiţiile legii, activitatea organizaţiilor neguvernamentale şi a altor persoane juridice de drept privat cu activitate culturalã sau artisticã şi transmite Ministerului Culturii şi Cultelor constatãrile sale;
g) iniţiazã şi sprijinã, în condiţiile legii, acţiuni de revitalizare a tranditiilor şi obiceiurilor locale, a ocupatiilor specifice traditionale, de formare a specialiştilor şi meseriasilor în domeniul artizanatului şi mestesugurilor traditionale;
h) pot edita sau sprijini, logistic ori financiar, în condiţiile legii, publicaţii de specialitate şi de informare în domeniul culturii şi artei;
i) sunt abilitate sa solicite şi sa primeascã, în nume propriu sau în numele şi pentru Ministerul Culturii şi Cultelor, de la autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale, de la instituţii publice şi de la persoane juridice de drept privat cu activitate în domeniul cultural, al artelor şi informãrii publice, date şi documente necesare în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce le revin;
j) controleazã respectarea îndeplinirii obligaţiilor de plata a contribuţiilor la Fondul cultural naţional în condiţiile şi la termenele stabilite prin lege;
k) colaboreazã cu autoritãţile publice locale şi cu instituţiile specializate pentru protejarea şi punerea în valoare a bunurilor din patrimoniul cultural naţional şi aplica în acest sens prevederile legale în domeniu;
l) îndeplinesc, la nivelul unitãţilor administrativ-teritoriale, atribuţiile Ministerului Culturii şi Cultelor în domeniul cultelor.
(2) Organizarea şi funcţionarea inspectoratelor pentru cultura şi culte judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, precum şi atribuţiile acestora, altele decât cele prevãzute în prezenta hotãrâre, se stabilesc prin regulamente aprobate prin ordin al ministrului culturii şi cultelor.
ART. 16
(1) Unitãţile care funcţioneazã în subordinea sau sub autoritatea Ministerului Culturii şi Cultelor sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Structura organizatoricã, statele de funcţii pentru instituţiile publice subordonate, precum şi atribuţiile acestora se aproba prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, dacã legea nu dispune altfel.
ART. 17
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri Centrul de Pregãtire şi Formare a Personalului din Instituţiile de Cultura îşi schimba denumirea în Centrul de Formare, Educaţie Permanenta şi Management, instituţie publica finanţatã integral din venituri extrabugetare, cu sediul în municipiul Bucureşti, Calea Dorobantilor nr. 99A, care funcţioneazã în subordinea Ministerului Culturii şi Cultelor.
ART. 18
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri Muzeul Civilizatiei Populare Traditionale ASTRA din Sibiu îşi schimba denumirea în Complexul Naţional Muzeal ASTRA, Sibiu, instituţie publica cu personalitate juridicã, cu sediul în municipiul Sibiu, str. Gh. Baritiu nr. 5, judeţul Sibiu, în subordinea Ministerului Culturii şi Cultelor.
ART. 19
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri Teatrul de Opereta "Ion Dacian" din Bucureşti îşi schimba denumirea în Teatrul Naţional de Opereta "Ion Dacian", instituţie publica cu personalitate juridicã, cu sediul în municipiul Bucureşti, bd Nicolae Balcescu nr. 2, sectorul 1, în subordinea Ministerului Culturii şi Cultelor.
ART. 20
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri Centrul de Cultura Tescani din judeţul Bacau îşi schimba denumirea în Centrul de Cultura "Rosetti-TescanuGeorge Enescu" instituţie publica cu personalitate juridicã, cu sediul în satul Tescani, comuna Beresti-Tazlau, judeţul Bacau, în subordinea Ministerului Culturii şi Cultelor.
ART. 21
(1) Oficiul Naţional pentru Protejarea Patrimoniului, instituţie publica cu personalitate juridicã în subordinea Ministerului Culturii şi Cultelor, îşi pãstreazã denumirea şi atribuţiile.
(2) Cheltuielile de funcţionare şi de capital se asigura integral din venituri extrabugetare.
ART. 22
(1) Muzeul Bran, instituţie publica de cultura în subordinea Ministerului Culturii şi Cultelor, îşi pãstreazã denumirea şi atribuţiile.
(2) Cheltuielile de funcţionare şi de capital se asigura integral din venituri extrabugetare şi, în completare, din alocaţii de la bugetul de stat, potrivit legii.
ART. 23
(1) Institutul de Memorie Culturalã, instituţie publica cu personalitate juridicã în subordinea Ministerului Culturii şi Cultelor, îşi pãstreazã denumirea şi atribuţiile.
(2) Cheltuielile de funcţionare şi de capital se asigura integral din venituri extrabugetare.
ART. 24
(1) Ministerul Culturii şi Cultelor are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un numãr de autoturisme stabilit potrivit normelor legale în vigoare.
(2) Ministerul Culturii şi Cultelor are, de asemenea, în dotare un parc auto necesar pentru activitãţile sale specifice, astfel: un microbuz, trei autovehicule pentru transport marfa şi persoane, un autoturism BMW şi un autoturism de teren ARO, cu un consum lunar mediu de carburanţi de 400 litri pentru fiecare autovehicul.
(3) Se aproba dotarea suplimentarã a Ministerului Culturii şi Cultelor cu un autoturism necesar pentru activitãţile specifice, desfãşurate pe perioada de derulare a Proiectului privind patrimoniul cultural, prevãzut în Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internationala pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Washington la 23 decembrie 1998, ratificat prin <>Ordonanta Guvernului nr. 4/1999 , aprobatã prin <>Legea nr. 87/1999 , cu un consum mediu normat de carburanţi de 250 litri/luna.
(4) Cheltuielile determinate de punerea în aplicare a prevederilor alin. (3) se suporta din fondurile alocate Ministerului Culturii şi Cultelor cu aceasta destinaţie prin acordul de împrumut menţionat la alin. (3).
(5) Dupã finalizarea proiectului menţionat la alin. (3) autoturismul va intra în patrimoniul Ministerului Culturii şi Cultelor, cu respectarea prevederilor legale privind normarea parcului auto.
ART. 25
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 26
Ministerul Culturii şi Cultelor va prelua în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri activul şi pasivul fostului Minister al Culturii şi fostului Secretariat de Stat pentru Culte, pe baza de protocol de predare-primire.
ART. 27
(1) Încadrarea în numãrul de posturi aprobat se realizeazã în termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) Pana la data aplicãrii prevederilor alin. (1) personalul existent în fostul Minister al Culturii şi în cadrul fostului Secretariat de Stat pentru Culte este preluat de Ministerul Culturii şi Cultelor pe baza de examen sau concurs.
ART. 28
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 63/1998 privind organizarea şi funcţionarea Secretariatului de Stat pentru Culte, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 71 din 16 februarie 1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi <>Hotãrârea Guvernului nr. 134/1998 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 119 din 19 martie 1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
----------------
Ministrul culturii şi cultelor,
Razvan Theodorescu

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu




ANEXA 1

Numãrul maxim de posturi = 173,
exclusiv demnitarii şi posturile
aferente cabinetului ministrului

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A MINISTERULUI CULTURII ŞI CULTELOR


┌─────────────────────┐
┌────────────────────────────┐ ┌──┤ Consilier diplomatic│
│ Direcţia Servicii Publice │ │ └─────────────────────┘
│ Descentralizate ├─┐ │ ┌──────────────────────┐
└────────────────────────────┘ │ ├─┤ Serviciul Audit │
┌────────────────────────────┐ │ ┌────────┐ │ └──────────────────────┘
│ Direcţia Garanţii ├─┤ │MINISTRU│ │ ┌──────────────────────┐
│ Guvernamentale │ │ └───┬────┘ ├─┤ Purtãtor de cuvânt,│
└────────────────────────────┘ ├───────┼────────────┤ │ Relaţii cu Mass Media│*
┌────────────────────────────┐ │ ........... │ └──────────────────────┘
│ Oficiul Juridic Contencios ├─┘ . Cabinet . │ ┌──────────────────────┐
└────────────────────────────┘ . ministru. ├─┤ Corpul de Control │
.......... │ │ Financiar │
│ │ └──────────────────────┘
┌──────────┴──────────┐ │
│COLEGIUL MINISTERULUI│ │ ┌──────────────────────┐
└──────────┬──────────┘ │ │ Corpul de Control │
│ └─┤ al Ministrului │
│ └──────────────────────┘
┌────────────────┬────────────┼────────────────┬┬────────┐
│ │ │ ││ │
┌────────┴────────┐┌──────┴─────────┐┌─┴───────────────┐││┌───────┴─────────┐
│ Secretar de Stat││Secretar de Stat││Secretar de Stat ││││Secretar de Stat │
│pentru Relaţia cu││ Integrare ││ Patrimoniu ││││Carte, Spectacole│
│ Parlamentul ││ Europeanã, ││ Cultural ││││ Civilizatie │
└───┬─────────────┘│Relaţii Externe │└────┬────────────┘│││ Tradiţionala │
│ └────┬───────────┘ │ ││└────────┬┬───────┘
│ │ ┌──┐ │ ││ ││
│ ┌──┐ ├─┤C │ │ │└──────┐ ││┌────────┐
├─┤A │ │ └──┘ ┌─────┴───────┐ ┌──┴─────┐ │ │└┤Direcţia│
│ └──┘ │ ┌──┐ │ Direcţia │ │Secretar│ │ │ │Generalã│
│ ┌──┐ └─┤D │ │ Generalã a │ │General │ │ │ │ Carte, │
└─┤B │ └──┘ │Patrimoniului│ └────┬───┘ │ │ │ Lectura│
└──┘ │ Cultural │ │┌──┐ │ │ │Publica,│
└─────┬───────┘ ├┤J │ │ │ │ Civili-│
│┌──┐ ┌──┐ │└──┘ │ │ │ zatie │
├┤E │ │G ├─┤ │ │ │Traditi-│
│└──┘ └──┘ │┌──┐ │ │ │ onala │
│ ┌──┐ ┌──┐ ├┤K │ │ │ └───┬────┘
└─┤F │ │H ├─┤└──┘ │ │ │ ┌──┐
└──┘ └──┘ │┌──┐ │ │ ├─┤O │
┌──┐ ├┤L │ │ │ │ └──┘
│I ├─┘└──┘ │ │ │
└──┘ ┌─────┘ │ │ ┌──┐
┌────┴───┐ │ └─┤P │
│Secretar│ │ └──┘
│de Stat │ │┌──────────┐
│ Culte │ └┤ Direcţia │
└┬───┬───┘ │ Generalã │
│ │ │Instituţii│
│ ┌─┴──────┐ │ de │
│ │Direcţia│ │Spectacole│
│ │Generalã│ └──┬───────┘
│ │ Relaţii│ │ ┌──┐
│ │ Culte │ ├─┤R │
│ └────┬───┘ │ └──┘
│ │ ┌──┐ │ ┌──┐
│ ├─┤M │ └─┤S │
│ │ └──┘ └──┘
│ │ ┌──┐
│ └─┤N │
│ └──┘
│ ┌─────────────┐
└─┤ Direcţia │
│Patrimoniului│
│ Eclezial │
└─────────────┘




A = Direcţia pentru Relaţia cu Parlamentul
B = Direcţia Relaţii Publice, Relaţii cu Societatea Civilã, Sindicate şi Patronate

C = Direcţia Pentru Investitori Autohtoni şi Strãini
D = Direcţia Programe, Relaţii Internaţionale, Protocol şi Centre Culturale din Strãinãtate

E = Direcţia Monumentelor Istorice
F = Direcţia Muzee, Colecţii, Arte Vizuale

G = Direcţia Minoritãţi Naţionale
H = Direcţia Resurse Umane
I = Direcţia Legislaţie, Management, Sinteze, Metodologii
J = Direcţia Armonizare, Media, Audiovizual, Evaluare
K = Direcţia Buget, Finanţe
L = Direcţia Dezvoltare, Informatica, Investiţii, Administrativ

M = Direcţia Studii, Cercetãri Socio-Religioase
N = Direcţia Asistenta Socialã şi Religioasã, Învãţãmânt, ONG-uri

O = Direcţia Biblioteci, Cultura Scrisã
P = Direcţia Educaţie Permanenta şi Civilizatie Tradiţionala

R = Direcţia Teatre, Instituţii Muzicale, Coregrafice
S = Direcţia Festivaluri, Concursuri, Turnee
-------------
*) Se organizeazã ca direcţie.
Anexa este reprodusa în facsimil.



ANEXA 2

Unitãţile care funcţioneazã în subordinea sau
sub autoritatea Ministerului Culturii şi Cultelor

┌────┬───────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┐
│Nr. │ Denumirea unitãţii │ Sursa de finanţare │
│crt.│ │ │
├────┴───────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┤
│ I. Organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi │
│instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat │
├────┬───────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┤
│ 1. │Inspectoratele pentru cultura şi culte judeţene│Bugetul de stat │
│ │şi al municipiului Bucureşti - servicii │ │
│ │publice descentralizate │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 2. │Biblioteca Nationala │Bugetul de stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 3. │Centrul Naţional de Conservare şi Valorificare │Bugetul de stat │
│ │a Traditiei şi Creatiei Populare │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 4. │Institutul de Studii Orientale "Sergiu Al. │Bugetul de stat │
│ │George" │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 5. │Centrul Naţional al Cinematografiei - organ │Bugetul de stat │
│ │de specialitate al administraţiei publice │ │
│ │centrale │ │
├────┴───────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┤
│NOTA: │
│Unitãţile menţionate la nr. crt. 1-5 pot utiliza un numãr maxim de 634 de │
│posturi │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ II. Organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi │
│instituţii publice finanţate din venituri extrabugetare şi din alocaţii de │
│la bugetul de stat │
├────┬───────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┤
│ 6. │Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor - │Venituri extrabugetare şi│
│ │organ de specialitate al administraţiei │alocaţii de la bugetul de│
│ │publice centrale │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 7. │Muzeul Naţional de Arta al României din │Venituri extrabugetare şi│
│ │Bucureşti │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 8. │Muzeul Naţional de Istorie a României din │Venituri extrabugetare şi│
│ │Bucureşti │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Muzeul Naţional "Brukenthal" din Sibiu │Venituri extrabugetare şi│
│ 9. │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 10.│Muzeul Naţional "Peles" din Sinaia │Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 11.│Complexul Naţional Muzeal "Astra" din Sibiu │Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 12.│Muzeul Satului din Bucureşti │Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 13.│Muzeul Taranului Roman din Bucureşti │Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 14.│Muzeul Literaturii Romane din Bucureşti │Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 15.│Muzeul Bran din Bran │Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 16.│Muzeul Naţional Cotroceni din Bucureşti │Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 17.│Muzeul "George Enescu" din Bucureşti │Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 18.│Memorialul Ipotesti - Centrul Naţional de │Venituri extrabugetare şi│
│ │Studii "Mihai Eminescu" din Ipotesti │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 19.│Muzeul Naţional al Unirii din Alba Iulia │Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 20.│Complexul Naţional Muzeal "Curtea Domneascã" │Venituri extrabugetare şi│
│ │din Targoviste │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 21.│Muzeul Naţional al Bucovinei din Suceava │Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 22.│Muzeul Etnografic al Bucovinei din Suceava │Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 23.│Muzeul Naţional de Istorie a Transilvaniei din │Venituri extrabugetare şi│
│ │Cluj-Napoca │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 24.│Complexul Muzeal Naţional "Moldova" din Iaşi │Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 25.│Muzeul Carpatilor Rasariteni din Sf. Gheorghe │Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 26.│Teatrul Naţional "I.L.Caragiale" din Bucureşti │Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 27.│Teatrul Naţional "Lucian Blaga" din Cluj-Napoca│Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 28.│Teatrul Naţional "Vasile Alecsandri" din Iaşi │Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 29.│Teatrul Naţional "Mihai Eminescu" din │Venituri extrabugetare şi│
│ │Timişoara │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 30.│Teatrul Naţional din Craiova │Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 31.│Teatrul Naţional din Targu Mures │Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 32.│Teatrul Maghiar de Stat din Cluj-Napoca │Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 33.│Opera Nationala Romana din Bucureşti │Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 34.│Opera Romana din Cluj-Napoca │Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 35.│Opera Maghiara din Cluj-Napoca │Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 36.│Opera Romana din Iaşi │Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 37.│Opera Romana din Timişoara │Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 38.│Teatrul Naţional de Opereta "Ion Dacian" │Venituri extrabugetare şi│
│ │din Bucureşti │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 39.│Filarmonica "George Enescu" din Bucureşti │Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 40.│Centrul de Cultura "Tinerimea Romana" din │Venituri extrabugetare şi│
│ │Bucureşti │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 41.│Centrul European de Cultura din Sinaia │Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 42.│Centrul de Cultura "Palatele Brancovenesti │ enituri extrabugetare şi│
│ │de la Porţile Bucurestiului" din Mogosoaia │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 43.│Centrul de Cultura "George Apostu" din Bacau │Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 44.│Oficiul Naţional pentru Documentare şi │Venituri extrabugetare şi│
│ │Expoziţii de Arta din Bucureşti │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 45.│Centrul de Cultura "Arcus" din Covasna │Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 46.│Centrul de Cultura "Bratianu" din │Venituri extrabugetare şi│
│ │Stefanesti-Arges │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 47.│Centrul de Cultura "Rosetti - Tescanu - George │Venituri extrabugetare şi│
│ │Enescu" din Bacau │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┴───────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┤
│NOTA: │
│Unitãţile menţionate la nr. crt. 6-47, precum şi cele prevãzute la Capitolul │
│IV nr. crt. 1, 2 şi 3 pot utiliza un numãr maxim de 4997 de posturi. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ III. Instituţii publice finanţate din venituri extrabugetare │
├────┬───────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┤
│ 48.│Institutul de Memorie Culturalã din Bucureşti │Venituri extrabugetare │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 49.│ARTEXIM din Bucureşti │Venituri extrabugetare │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 50.│Centrul pentru Formare, Educaţie Permanenta şi │Venituri extrabugetare │
│ │Management în Domeniul Culturii din Bucureşti │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 51.│Oficiul Naţional pentru Protejarea │Venituri extrabugetare │
│ │Patrimoniului din Bucureşti │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ │ Publicaţii │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 52.│"Contemporanul" │Venituri extrabugetare │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 53.│"Literatorul" │Venituri extrabugetare │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 54.│"Tribuna" │Venituri extrabugetare │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 55.│"Manuscriptum" │Venituri extrabugetare │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 56.│"Desteptarea Aromanilor" │Venituri extrabugetare │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 57.│"Moftul Roman" │Venituri extrabugetare │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 58.│"Albina" │Venituri extrabugetare │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 59.│"Teatrul Azi" │Venituri extrabugetare │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 60.│"Universul Cãrţii" │Venituri extrabugetare │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 61.│"A Het" │Venituri extrabugetare │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 62.│"Korunk" │Venituri extrabugetare │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 63.│"Muvelodes" │Venituri extrabugetare │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 64.│"Vilnie Slovo" │Venituri extrabugetare │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 65.│Revista "Biblioteca" │Venituri extrabugetare │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 66.│Revista "Muzeelor" │Venituri extrabugetare │
└────┴───────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┘


IV. Instituţii publice subordonate Centrului Naţional al Cinematografiei
┌────┬───────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┐
│ 1. │Studiul de Creaţie Cinematografica din │Venituri extrabugetare şi│
│ │Bucureşti │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 2. │Arhiva Nationala de Filme - "Cinemateca │Venituri extrabugetare şi│
│ │Romana" din Bucureşti │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 3. │Editura "Video" din Bucureşti │Venituri extrabugetare şi│
│ │ │alocaţii de la bugetul de│
│ │ │stat │
└────┴───────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┘



V. Persoane juridice aflate sub autoritatea Ministerului Culturii şi Cultelor

67. Compania Nationala a Imprimeriilor "Coresi" - S.A.
68. Regia Autonomã a Distribuţiei şi Exploatãrii Filmelor - România-Film Bucureşti
69. Societatea Comercialã "Rofilm" - S.A.
70. Societatea Comercialã "Studioul Cinematografic" <<Sahia Film>> - S.A.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016