Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 276 din 8 aprilie 1999  privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier - IPCUP Ploiesti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 276 din 8 aprilie 1999 privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier - IPCUP Ploiesti

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 181 din 28 aprilie 1999

    În temeiul prevederilor art. 25 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996, cu modificările ulterioare,

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    (1) Se înfiinţează Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier - IPCUP Ploieşti prin reorganizarea Institutului de Cercetare Ştiinţifică şi Inginerie Tehnologică pentru Utilaj Petrolier care se desfiinţează.
    (2) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier - IPCUP Ploieşti este persoana juridică romana, cu sediul în municipiului Ploieşti, Piaţa 1 Decembrie 1918 nr. 1, judeţul Prahova, şi funcţionează în baza prevederilor art. 17-19 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizării şi finanţării activităţii de cercetare-dezvoltare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996, cu modificările ulterioare, şi ale regulamentului de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa nr. 1, în coordonarea Ministerului Industriei şi Comerţului.
    ART. 2
    Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier - IPCUP Ploieşti are ca obiect principal de activitate efectuarea de cercetări fundamentale şi aplicative, dezvoltarea tehnologică, elaborarea de reglementări tehnice şi economice de interes public şi naţional care privesc asigurarea cerinţelor tehnice impuse utilajelor, instalaţiilor şi echipamentelor pentru foraj şi armaturilor industriale.
    ART. 3
    (1) Structura organizatorică a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier - IPCUP Ploieşti este prevăzută în anexa nr. 2.
    (2) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier - IPCUP Ploieşti poate înfiinţa în cadrul structurii sale organizatorice sucursale, secţii, laboratoare şi alte subunitati necesare pentru realizarea obiectului sau de activitate.
    ART. 4
    (1) Personalul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier - IPCUP Ploieşti se preia prin transfer de la Institutul de Cercetare Ştiinţifică şi Inginerie Tehnologică pentru Utilaj Petrolier şi îşi păstrează salariile avute la data transferului pana la negocierea noului contract colectiv de muncă.
    (2) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor cuprinse în contractul colectiv de muncă, în limita fondului total destinat plăţii salariilor, prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli.
    (3) Noul contract colectiv de muncă va fi înregistrat conform legii, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
    ART. 5
    Imobilul, anexele şi terenul aferent, situate în municipiul Ploieşti, Piaţa 1 Decembrie 1918 nr. 1, judeţul Prahova, în care a funcţionat Institutul de Cercetare Ştiinţifică şi Inginerie Tehnologică pentru Utilaj Petrolier, trec în administrarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier - IPCUP Ploieşti.
    ART. 6
    (1) Patrimoniul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier - IPCUP Ploieşti, stabilit pe baza evidentelor financiar-contabile existente la data de 30 iunie 1998, este de 4.118.635 mii lei şi se preia pe baza de protocol de predare-preluare de la Institutul de Cercetare Ştiinţifică şi Inginerie Tehnologică pentru Utilaj Petrolier - IPCUP Ploieşti.
    (2) Activul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier - IPCUP Ploieşti, stabilit pe baza evidentelor financiar-contabile existente la data de 30 iunie 1998, este de 2.677.425 mii lei.
    ART. 7
    (1) Conducerea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier - IPCUP Ploieşti revine consiliului de administraţie format din 7 membri.
    (2) Membrii Consiliului de administraţie al Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier - IPCUP Ploieşti se numesc şi se revoca prin ordin al ministrului industriei şi comerţului.
    (3) Conducerea executivă a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier - IPCUP Ploieşti este asigurata de un director general, care este şi preşedintele consiliului de administraţie.
    (4) Atribuţiile consiliului de administraţie sunt prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare.
    ART. 8
    La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier - IPCUP Ploieşti preia toate drepturile şi este ţinut de toate obligaţiile Institutului de Cercetare Ştiinţifică şi Inginerie Tehnologică pentru Utilaj Petrolier, în măsura în care, potrivit reglementărilor legale sau contractuale, acestea nu se sting, şi se substituie în toate litigiile în curs ale Institutului de Cercetare Ştiinţifică şi Inginerie Tehnologică pentru Utilaj Petrolier.
    ART. 9
    Finanţarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier - IPCUP Ploieşti se asigura din surse proprii, din alocaţii de la bugetul de stat, în condiţiile legii, din credite bancare şi din alte surse atrase.
    ART. 10
    Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 382/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Industriei şi Comerţului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 166 din 23 iulie 1997, cu modificările ulterioare, se modifica în mod corespunzător.
    ART. 11
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

            p. PRIM-MINISTRU,
               VICTOR BABIUC

                     Contrasemnează:
                     ---------------
                p. Ministrul industriei si
                       comerţului,
                  Nicolae Staiculescu,
                    secretar de stat

              Preşedintele Agenţiei Naţionale
                 pentru Ştiinţa, Tehnologie
                        şi Inovare,
                      Laniy Szabolcs

                   Ministrul finanţelor,
                   Decebal Traian Remeş

              Ministrul muncii şi protecţiei
                          sociale,
                    Alexandru Athanasiu

    Bucureşti, 8 aprilie 1999.
    Nr. 276.


    ANEXA 1

                                   REGULAMENT
            de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de
         Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier - IPCUP Ploieşti

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier - IPCUP Ploieşti, denumit în continuare institut, este persoana juridică romana aflată în coordonarea Ministerului Industriei şi Comerţului, care funcţionează în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizării şi finanţării activităţii de cercetare-dezvoltare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996, cu modificările ulterioare, şi îşi desfăşoară activitatea pe baza prevederilor legale în vigoare şi a prezentului regulament.
    ART. 2
    (1) Structura organizatorică a institutului este cuprinsă în anexa nr. 2 la hotărâre.
    (2) Institutul are în cadrul structurii sale organizatorice o subunitate fără personalitate juridică, situata în municipiul Câmpina, Str. Orizontului nr. 2, judeţul Prahova.
    (3) Institutul poate înfiinţa în cadrul structurii sale organizatorice şi alte subunitati fără personalitate juridică, necesare pentru realizarea obiectului sau de activitate.

    CAP. II
    Scopul şi obiectul de activitate

    ART. 3
    Institutul este înfiinţat în scopul desfăşurării activităţii de cercetare ştiinţifică şi de dezvoltare tehnologică în domeniul utilajului petrolier, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice cuprinse în Programul naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică "ORIZONT 2000" şi în Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare.
    ART. 4
    Obiectul de activitate al institutului cuprinde:

    A. Activităţi de cercetare-dezvoltare

    a) În cadrul Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare şi în cadrul Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică "ORIZONT 2000" institutul efectuează cercetări fundamentale şi aplicative de interes public şi de interes naţional, care privesc asigurarea cerinţelor fundamentale impuse de exploatarea resurselor naturale, în special de extracţia hidrocarburilor, şi anume:
    - rezistenta şi stabilitatea structurilor metalice la condiţii de mediu;
    - siguranţa şi fiabilitatea în exploatare;
    - prevenirea erupţiilor necontrolate;
    - protecţia mediului contra agenţilor poluanti rezultaţi din activitatea de foraj-extracţie;
    - creşterea factorului de recuperare a hidrocarburilor din zacamant;
    - protecţia antiexploziva la gura sondei;
    - protecţia vieţii impotriva emanatiilor posibile de gaze toxice din sonde.
    În acest scop institutul efectuează:
    - cercetări fundamentale de baza şi orientate pentru dezvoltarea mecanicii construcţiilor de maşini şi ingineriei instalaţiilor şi echipamentelor de foraj-extracţie;
    - cercetări aplicative pentru crearea de produse capabile sa promoveze noile tehnici şi tehnologii în domeniul activităţii de foraj-extracţie, precum şi dezvoltarea şi perfecţionarea tehnicilor şi echipamentelor specifice utilajului petrolier, incluzând şi realizarea de modele experimentale, standuri, prototipuri, încercări în situ, care se referă la:
    * creşterea adancimii de foraj pentru descoperirea de noi zăcăminte de hidrocarburi;
    * aplicarea noilor tehnologii de foraj dirijat si/sau orizontal;
    * asimilarea de sisteme şi echipamente de ecologizare a instalaţiilor de foraj;
    * mecanizarea si/sau automatizarea operaţiunilor de manevrat material tubular;
    * alinierea echipamentelor de foraj-extracţie la standardele internaţionale API, ISO şi CEN;
    * susţinerea activităţii de prospecţiuni geologice a zăcămintelor de minerale utile;
    * dezvoltarea activităţii de exploatare a platformei continentale a Mării Negre;
    * exploatarea zăcămintelor de ţiţei şi gaze aflate sub obstacole naturale;
    * reducerea timpului de transport şi montaj al instalaţiilor de foraj;
    * aplicarea de noi metode de extracţie a ţiţeiului;
    * creşterea factorului de siguranţa la sondele în foraj/extracţie;
    * reducerea consumului energetic la extracţia ţiţeiului;
    * creşterea factorului de recuperare a ţiţeiului din zăcăminte;
    * asigurarea nevoilor de alimentare cu apa potabilă;
    * prevenirea şi combaterea accidentelor tehnice în procesul de foraj;
    * modernizarea proceselor tehnologice în domeniul minier, folosind experienţa din forajul sondelor de petrol;
    * retehnologizarea instalaţiilor petrochimice, energetice, navale şi nucleare cu armături şi supape de siguranţa autohtone;
    * îmbunătăţirea fiabilitatii utilajelor, instalaţiilor şi echipamentelor pentru forajul şi exploatarea sondelor;
    - studii şi cercetări privind:
    * strategii ale sectorului construcţiei de utilaj petrolier şi armături;
    * diagnoze şi prognoze privind dezvoltarea domeniului sau de activitate;
    * sinteze tehnico-ştiinţifice comparate;
    - elaborări de standarde privind concepţia, calculul, execuţia şi exploatarea utilajului petrolier şi a armaturilor specifice.
    b) În afară Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare şi a Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică "ORIZONT 2000" institutul efectuează cercetări aplicative pentru soluţionarea problemelor din domeniul sau de activitate, şi anume:
    - activităţi de cercetare-dezvoltare în cadrul contractelor directe cu agenţi economici, pentru asimilarea de produse noi sau modernizate, specifice cerinţelor utilizatorilor;
    - dezvoltarea tehnicilor experimentale şi a măsurătorilor în laborator şi în situ;
    - elaborarea reglementărilor tehnice care stau la baza activităţii de proiectare, execuţie, exploatare şi întreţinere.

    B. Activităţi conexe activităţii de cercetare-dezvoltare:

    - asistenţă tehnică pentru proiectarea şi execuţia de instalaţii şi echipamente, precum şi consultanţa de specialitate;
    - expertize privind starea şi situaţia instalaţiilor şi a echipamentelor aferente;
    - expertize de specialitate în domeniul proiectării şi execuţiei vaselor sub presiune;
    - soluţii tehnice şi programe de calcul, metodologii de experimentare, proiectare şi execuţie de aparatura specială, scule şi dispozitive de foraj-extracţie şi armături industriale;
    - studii de fezabilitate, oferte, documentaţii în vederea participării la licitaţii pentru proiectare, execuţie şi expertizare în domeniu.
    Institutul, ca membru permanent la ISO - TC 67 pentru utilaj petrolier şi în calitate de institut naţional de cercetare-dezvoltare, elaborează:
    - reglementări tehnice pentru materiale, produse, echipamente şi procedee în construcţia utilajului petrolier;
    - avize ISCIR pentru recipiente sub presiune şi pentru supape de siguranţa;
    - certificate şi rapoarte de calitate în urma testelor efectuate;
    - expertize tehnice de evaluare a ofertelor pentru activităţi de import în domeniul sau de activitate.

    C. Activităţi de formare şi specializare profesională în domeniul propriu de activitate:

    - pregătire profesională şi specializare de nivel mediu;
    - pregătire profesională de nivel universitar, postuniversitar şi doctorantura, potrivit legii.

    D. Activităţi de editare şi tipărire a publicaţiilor de specialitate:

    - buletin informativ de utilaj petrolier;
    - studii, rapoarte, sinteze şi alte publicaţii în domeniul propriu de activitate;
    - cataloage de produse în domeniu.

    E. Activitate de transfer tehnologic al rezultatelor cercetării din domeniul utilajului petrolier

    F. Valorificarea rezultatelor cercetărilor din domeniul utilajului petrolier

    G. Activitate de execuţie de unicate şi serii mici de produse în domeniul microproductiei (inclusiv pentru valorificarea cercetărilor experimentale elaborate), precum şi expoziţii de profil

    Activităţile menţionate la lit. A-G pot fi efectuate şi în cadrul unor contracte externe.
    Institutul poate efectua activităţi de comerţ interior şi activităţi de import-export, cooperare economică şi ştiinţifică internaţionala şi alte acte de comerţ, potrivit legii, exclusiv pentru realizarea obiectului sau de activitate.

    CAP. III
    Patrimoniul

    ART. 5
    Conform situaţiei patrimoniului, încheiată la data de 30 iunie 1998, institutul are un activ în valoare de 2.677.425 mii lei, care cuprinde imobilizari corporale şi necorporale.
    ART. 6
    (1) Institutul administrează cu diligenţa unui bun proprietar bunuri proprietate publica, precum şi alte bunuri dobândite în condiţiile legii. Bunurile proprietate publica, precum şi cele dobândite se afla în administrarea institutului şi se evidenţiază distinct în patrimoniul acestuia.
    (2) Rezultatele cercetărilor concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobândite, dacă prin contract nu se prevede altfel, şi se înregistrează în evidenta contabila a institutului.
    (3) În exercitarea drepturilor sale institutul poseda şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sau si, după caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizării acestora.
    (4) Concesionarea sau închirierea unor subunitati, servicii sau activităţi se poate face numai în scopul stimulării transferului rezultatelor activităţii de cercetare-dezvoltare, în condiţiile prevederilor legale corespunzătoare şi cu aprobarea Ministerului Industriei şi Comerţului.
    (5) Patrimoniul institutului poate fi modificat în condiţiile legii.

    CAP. IV
    Structura organizatorică şi funcţională

    ART. 7
    (1) Institutul poate avea în structura subunitati, secţii, ateliere, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare pentru realizarea obiectului sau de activitate.
    (2) În funcţie de specificul activităţii se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare.
    ART. 8
    (1) Modificările în structura organizatorică şi funcţională a institutului se propun de directorul general, cu avizul consiliului de administraţie, şi se aproba de către Ministerul Industriei şi Comerţului.
    (2) Directorul general stabileşte relaţiile dintre subunităţile aflate în structura institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi poate acorda conducătorilor acestora împuterniciri de reprezentare în numele institutului, cu avizul consiliului de administraţie.
    ART. 9
    Subunităţile din structura institutului răspund în fata consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competentelor încredinţate de aceştia.

    CAP. V
    Organele de conducere

    ART. 10
    (1) Conducerea institutului este asigurata de către:
    - consiliul de administraţie;
    - directorul general.
    (2) Orientarea şi coordonarea activităţii tehnico-ştiinţifice a institutului sunt asigurate de consiliul ştiinţific.

    Consiliul de administraţie

    ART. 11
    (1) Consiliul de administraţie este format din 7 membri numiţi pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit, iar cel mult jumătate din numărul membrilor poate fi înlocuită la fiecare 2 ani.
    (2) Consiliul de administraţie este alcătuit din:
    - un preşedinte;
    - un vicepreşedinte;
    - 5 membri.
    ART. 12
    (1) Din consiliul de administraţie fac parte, în mod obligatoriu:
    - directorul general al institutului - preşedinte;
    - un reprezentant al Ministerului Industriei şi Comerţului;
    - un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare;
    - un reprezentant al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale;
    - un reprezentant al Ministerului Finanţelor;
    - preşedintele consiliului ştiinţific.
    (2) Al şaptelea membru al consiliului de administraţie poate fi inginer, economist, jurist, alt specialist din institut, precum şi reprezentant al agenţilor economici de profil.
    (3) Consiliul de administraţie îşi desemnează vicepreşedintele.
    (4) Numirea membrilor consiliului de administraţie se face prin ordin al ministrului industriei şi comerţului.
    (5) Revocarea membrilor consiliului de administraţie pentru abateri grave sau pentru inactivitate în executarea mandatului se face de acelaşi organ care a făcut numirea.
    ART. 13
    (1) Membrii consiliului de administraţie:
    a) îşi păstrează calitatea de angajat la instituţia sau în unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile care deriva din aceasta calitate;
    b) sunt plătiţi pentru activitatea desfăşurata în aceasta calitate cu o indemnizaţie lunară stabilită de consiliul de administraţie.
    (2) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul (sotia), copiii sau rudele pana la gradul al doilea inclusiv sunt, în acelaşi timp, patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat cu acelaşi profil sau cu care institutul se afla în relaţii comerciale directe.
    ART. 14
    Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea pe baza regulamentului propriu de funcţionare şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. El hotărăşte în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenta altor organe.
    ART. 15
    (1) Consiliul de administraţie se întruneşte o data pe luna sau ori de câte ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia făcându-se de către preşedinte sau la solicitarea a cel puţin unei treimi din numărul membrilor consiliului de administraţie.
    (2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte.
    ART. 16
    (1) Consiliul de administraţie îşi poate desfăşura activitatea în prezenta a cel puţin doua treimi din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită aceasta condiţie, şedinţa consiliului de administraţie poate fi reprogramata într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.
    (2) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unul din numărul total al acestora.
    ART. 17
    La şedinţele consiliului de administraţie este invitat permanent şi reprezentantul sindicatului, conform legii.
    ART. 18
    Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi compensată material conform prevederilor legale.
    ART. 19
    (1) Membrii consiliului de administraţie sunt răspunzători, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin.
    (2) Membrii consiliului de administraţie care s-au impotrivit luării unei decizii ce s-a dovedit păgubitoare pentru institut nu răspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi au anunţat în scris despre aceasta organul coordonator.
    (3) Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 13 lit. c) răspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt.
    ART. 20
    Consiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii:
    a) aprobă organizarea de subunitati, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare în vederea realizării obiectului de activitate al institutului în cadrul structurilor organizatorice aprobate;
    b) aprobă, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generală a domeniului propriu;
    c) propune Programul anual de cercetare-dezvoltare pe care îl înaintează Colegiului consultativ pentru cercetare-dezvoltare şi inovare;
    d) propune Programul anual de elaborare a reglementărilor tehnice, pe care îl înaintează Comitetului tehnic de coordonare generală al Ministerului Industriei şi Comerţului;
    e) analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi îl depune la organul coordonator, în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului;
    f) analizează şi avizează bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, pe care le supune aprobării potrivit legislaţiei în vigoare, şi aproba raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institut în anul precedent;
    g) analizează raportarea trimestriala privind activitatea realizată de institut, aproba măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;
    h) analizează, aproba sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează sa fie realizate de institut;
    i) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea sau locaţia de gestiune a unor bunuri, servicii, subunitati de producţie din patrimoniul institutului;
    j) aprobă asocierea institutului cu terţe persoane juridice, în vederea realizării de activităţi comune care prezintă interes pentru asociaţi şi care se încadrează în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;
    k) aprobă valorificarea bunurilor dobândite şi înregistrate în afară bilanţului contabil şi închirierea pe termen limitat a spaţiilor disponibile;
    l) fundamentează şi prezintă Ministerului Industriei şi Comerţului propuneri pentru asigurarea de fonduri, prin bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia, pentru finanţarea obiectivelor de interes public specifice activităţii institutului: dezvoltarea bazei materiale a cercetării, realizarea de soluţii tehnice şi echipamente specifice pentru asigurarea igienei, sănătăţii oamenilor, refacerii şi protecţiei mediului etc.;
    m) aprobă volumul creditelor bancare prevăzute la art. 35 alin. (1) şi stabileşte modul de rambursare a acestora;
    n) aprobă utilizarea disponibilităţilor în valuta;
    o) adoptă sistemul de salarizare, modul de corelare stimulativa a salariilor cu nivelul studiilor, cu competenta şi cu muncă efectiv prestată, respectându-se prevederile legale şi ale contractului colectiv de muncă la nivelul institutului;
    p) aprobă contractul colectiv de muncă;
    r) executa orice alte atribuţii stabilite potrivit prevederilor legale.
    ART. 21
    În primul trimestru al fiecărui an consiliul de administraţie prezintă organului coordonator un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
    ART. 22
    Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institut; atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de funcţionare a consiliului de administraţie.
    ART. 23
    Conducerea operativă a institutului este asigurata de un comitet de direcţie, compus din directorul general şi directorii care fac parte din structura organizatorică a institutului.
    ART. 24
    Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
    - strategia programelor de dezvoltare a institutului;
    - programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare;
    - programul anual de elaborare a reglementărilor tehnice;
    - bugetul de venituri şi cheltuieli;
    - programul de investiţii;
    - sistemul de asigurare a calităţii;
    - alte obligaţii.
    ART. 25
    (1) Comitetul de direcţie se întruneşte decadal sau ori de câte ori interesele institutului o impun.
    (2) La şedinţele comitetului de direcţie reprezentantul sindicatului are statut de invitat permanent.
    ART. 26
    (1) Comitetul de direcţie exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor stabilite de conducerea institutului şi propuse de consiliul de administraţie.
    (2) La nivelul filialelor din structura organizatorică a institutului se organizează şi funcţionează comitetul de conducere, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare, aprobat de consiliul de administraţie al institutului, şi este prezidat de conducătorul subunitatii respective.

    Directorul general

    ART. 27
    Activitatea curentă a institutului este condusă de către directorul general, care este numit prin ordin al ministrului industriei şi comerţului, pe baza rezultatelor concursului organizat conform condiţiilor şi criteriilor propuse de către consiliul ştiinţific al institutului.
    ART. 28
    Directorul general are, în principal, următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
    a) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele institutului în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoane fizice din ţara şi din străinătate;
    b) stabileşte atribuţiile, competentele şi relaţiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii;
    c) propune modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului;
    d) asigură negocierea contractului colectiv de muncă la nivelul institutului şi a salariilor personalului din institut, prin comitetul de direcţie; aproba salariile rezultate din negocierea directa;
    e) numeşte şi revocă conducătorii compartimentelor de muncă din aparatul propriu, precum şi directorii din structura organizatorică a institutului, cu avizul consiliului de administraţie;
    f) angajează şi concediază personalul propriu, în conformitate cu prevederile legii şi ale contractului colectiv de muncă;
    g) aproba comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile de cercetător ştiinţific şi cercetător ştiinţific principal gradele I, II şi III şi cercetător ştiinţific, la propunerea consiliului ştiinţific;
    h) are atribuţii şi răspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, în condiţiile prevederilor art. 21 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996, precum şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 8/1997, aprobată şi modificată prin Legea nr. 95/1998;
    i) răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
    j) angajează răspunderea institutului în relaţiile cu persoane fizice şi juridice;
    k) adoptă măsuri şi urmăreşte realizarea operaţiunilor de comerţ exterior prin compartimentele proprii specializate;
    l) exercită atribuţiile şi are răspunderile care ii revin din prevederile legale, aproba şi ia măsuri privind activitatea institutului, cu excepţia celor date, potrivit reglementărilor legale, în competenta altor organe;
    m) exercită orice alte atribuţii ce ii sunt delegate de către consiliul de administraţie;
    n) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului;
    o) în executarea atribuţiilor sale emite decizii.

    Consiliul ştiinţific

    ART. 29
    (1) Consiliul ştiinţific este format din 15 membri reprezentând toate departamentele ştiinţifice din cadrul institutului.
    (2) Consiliul ştiinţific este alcătuit din cercetători cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza şi de prospectare în domeniu, din cadre didactice din învăţământul superior, salariaţi ai institutului sau din afară acestuia, aleşi prin vot secret de către cadrele cu studii superioare din institut.
    (3) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi pe o perioada de 2 ani, prin vot secret, de către membrii acestuia; din consiliul ştiinţific fac parte de drept directorul general şi directorii institutului; reprezentantul sindicatului participa în calitate de observator.
    (4) Consiliul ştiinţific se organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administraţie.
    ART. 30
    Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt următoarele:
    a) participă la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare şi la elaborarea de propuneri pentru Programul naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică în domeniul utilajului petrolier;
    b) întocmeşte Programul anual de elaborare a reglementărilor tehnice în domeniul propriu de activitate;
    c) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare;
    d) examinează şi avizează proiectele de cercetare ştiinţifică, precum şi realizarea acestora;
    e) avizează hotărârile care implica politica de cercetare a institutului;
    f) propune măsuri pentru perfecţionarea profesională, încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
    g) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului de cercetare;
    h) propune comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile atestabile şi confirma rezultatele concursurilor pentru funcţiile de cercetător ştiinţific şi cercetător ştiinţific principal gradele III, II şi I;
    i) organizează şi coordonează desfăşurarea acţiunilor cu caracter ştiinţific;
    j) avizează acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific;
    k) avizează acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în străinătate;
    l) propune criteriile şi condiţiile de organizare a concursului pentru funcţia de director general al institutului.

    CAP. VII
    Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Relaţii financiare

    ART. 31
    (1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
    (2) Bilanţul contabil anual se avizează de consiliul de administraţie, se aproba de Ministerul Industriei şi Comerţului, se transmite Ministerului Finanţelor şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
    ART. 32
    (1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.
    (2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba de către Guvern, la propunerea Ministerului Industriei şi Comerţului, cu avizul Ministerului Finanţelor şi al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.
    ART. 33
    Corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri de realizat şi cheltuielile totale de efectuat.
    ART. 34
    Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor cuprinse în contractul colectiv de muncă, în limita fondului total destinat plăţii salariilor, prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli stabilit potrivit legii.
    ART. 35
    (1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care în cursul unui an resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu băncile comerciale, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute, în termeni reali, realizate în anul precedent.
    (2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor.
    ART. 36
    (1) Institutul hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate potrivit obiectului sau de activitate, finanţarea efectuându-se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investiţiilor care intra sub incidenta art. 6 şi art. 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993.
    (2) În cazul investiţiilor, altele decât cele prevăzute la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993, finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aproba o data cu legile de adoptare a acestora, iar institutul are obligaţia ca în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli să se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate.
    (3) Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se adjudeca pe baza de licitaţie publica, potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice.
    (4) Contractarea de credite, a căror valoare depăşeşte limita admisă prin legea anuala a bugetului de stat, în vederea realizării de investiţii de natura celor prevăzute la alin. (1) şi (2), se efectuează cu aprobarea Ministerului Industriei şi Comerţului, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor.
    ART. 37
    (1) Operaţiunile de încasări şi plăţi ale institutului se efectuează prin conturi deschise la bănci cu sediul în România.
    (2) Institutul poate efectua operaţiuni de încasări şi plăţi în lei şi în valuta prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa şi a normativelor de disciplina financiar-valutară, stabilite prin actele normative în vigoare.
    (3) Institutul poate efectua operaţiuni de comerţ exterior potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plăţi cu străinătatea se vor efectua prin conturi deschise la bănci cu sediul în România.
    ART. 38
    Institutul îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune, potrivit legii.

    CAP. VII
    Reglementarea litigiilor

    ART. 39
    Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabilă, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecata romane competente, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

    CAP. VIII
    Dispoziţii finale

    ART. 40
    (1) Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completează cu celelalte reglementări legale care se referă la activitatea institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare.
    (2) Modificările şi completările regulamentului de organizare şi funcţionare se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu aprobarea Ministerului Industriei şi Comerţului.
    ART. 41
    Prevederile prezentului regulament de organizare şi funcţionare se completează, în cazul unor aspecte nereglementate în conţinutul acestuia, cu dispoziţiile legale aplicabile regiilor autonome.
    ART. 42
    Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reînnoieşte prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani.
    ART. 43
    Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completează şi se modifica potrivit legislaţiei în vigoare.


    ANEXA 2



                            STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
                           a Institutului Naţional de
         Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier - IPCUP Ploieşti

                                        ┌──────────────────────────┐
                                        │CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE│
                                        └──────────────┬───────────┘
    ┌────────────────────┐ ┌────────┴───────┐ ┌──────────┐
    │CONSILIUL ŞTIINŢIFIC├────────────────────┤DIRECTOR GENERAL├─────────────────┤CONSILIERI│
    └────────────────────┘ └────────┬───────┘ └──────────┘
             ┌──────────────────────────┬──────────────┴────────┬────────────────────────────────┐
    ┌────────┴───────────┐ ┌───────┴───────────┐ ┌─────────┴───────────┐ │
    │DIRECTOR ŞTIINŢIFIC │ │ DIRECTOR TEHNIC │ │ DIRECTOR ECONOMIC │ │
    └───────────────────┬┘ └──────────────────┬┘ └─────────┬──────────┬┘ │
  ┌───────────────────┐ │ ┌────────────────┐ │ ┌─────────┴────────┐ │ ┌───────────┴──────────────┐
  │ COMPARTIMENT │ │ │ DEPARTAMENT │ │ │ COMPARTIMENT ├─┤ │ COMPARTIMENTE FUNCŢIONALE│
  │ strategie, │ │ │ instalaţii şi │ │ │financiar-contabil│ │ └───────────┬──────────────┘
  │programe cercetare-│ │ │ echipamente de │ │ └─────────┬────────┘ │ │
  │ dezvoltare, │ │ │extracţie petrol│ │ │ │ ┌─────────────┐ │ ┌────────────┐
  │ informatică ├─┤ ┌─────┤ şi gaze şi │ │ │ │ │Resurse umane├───┼───┤ Juridic │
  │ documentare, │ │ │ │ intervenţie la │ │ ┌───┴────┐ │ └─────────────┘ │ └────────────┘
  │ standardizare │ │ │ │ sonde în │ │ │Casierie│ │ ┌─────────────┐ │ ┌────────────┐
  │ norme naţionale, │ │ │ │ exploatare │ │ └────────┘ │ │Administrativ├───┤ │ Asigurarea │
  │ publicaţii │ │ │ └────────────────┘ │ │ └─────────────┘ ├───┤ calităţii │
  └───────────────────┘ │ │ │ ┌─────────────┐ │ ┌─────────────┐ │ └────────────┘
  ┌──────────────────┐ │ │ ┌────────────────┐ │ │COMPARTIMENT │ │ │ Marketing │ │ ┌────────────┐
  │ DEPARTAMENT │ │ │ │ DEPARTAMENT │ │ │aprovizionare│ │ │ contractare │ ├───┤ C.T.C. │
  │ instalaţii şi │ │ │ │ echipamente şi │ │ │ desfacere, ├───┘ │programare şi│ │ └────────────┘
  │ echipamente de │ │ │ │ scule speciale │ │ │ transport │ │ urmărirea ├───┤ ┌────────────┐
  │ etansare gura │ │ │ ┌──┤ pentru forajul │ │ └─────────────┘ │ activităţii │ │ │ Editie │
┌─┤ sondei, ├──┤ │ │ │ sondelor şi │ │ └─────────────┘ └───┤ arhiva şi │
│ │ prevenirea │ │ │ │ │ extractie │ │ │ difuzare │
│ │ erupţiilor şi │ │ │ │ │ petrol şi gaze │ │ │documentaţie│
│ │operaţii speciale │ │ │ │ └────────────────┘ │ └────────────┘
│ └──────────────────┘ │ │ │ │
│ │ │ │ ┌────────────────┐ │
│ ┌──────────────────┐ │ │ │ │ DEPARTAMENT │ │ ┌───────────────────────┐
│ │ COMPARTIMENT │ │ │ │ │ instalatii si ├─┼───────────────────────────────┬───┤LABORATOR expertize şi │
│ │ armaturi │ │ │ │ │ echipamente de │ │ │ │certificare instalaţii │
│ │ industriale │ │ │ │ │ foraj sonde si │ │ ┌───────────────┐ │ │ echipamente, │
│ │ speciale pentru │ │ │ │ │foraje speciale │ │ │ LABORATOR │ │ │ dispozitive şi scule │
│ │ foraj-extractie, ├──┤ │ │ └────────────────┘ │ │pentru probarea│ │ │ de foraj sonde şi │
│ │ petrochimie, │ │ │ │ ┌────────────────┐ │ │echipamentelor │ │ │ extractie petrol şi │
│ │ energetica si │ │ │ │ │ DEPARTAMENT │ │ │ la presiuni │ │ │ gaze │
│ │ nucleara │ │ │ │ │ executie │ │ │ înalte │ │ └───────────────────────┘
│ └──────────────────┘ │ │ │ │ echipamente │ │ └───────┬───────┘ │ ┌───────────────────────┐
│ ┌──────────────────┐ │ │ │ │ experimentale ├─┼────────────┤ │ │ COMPARTIMENT │
│ │ LABORATOR │ │ │ │ │ prototipuri │ │ ┌───────┴───────┐ │ │ instalaţii şi │
│ │ de protectie │ │ │ │ │ producţie de │ │ │ COMPARTIMENT │ ├───┤ echipamente de foraj │
│ │la suprapresiuni │ │ │ │ │ serie mică │ │ │ execuţie şi │ │ │ sonde terestre şi │
│ │a instalatiilor ├──┘ │ │ └────────────────┘ │ │ testare │ │ │ marine │
│ │ tehnologice │ │ │ ┌────────────────┐ │ │ prototipuri şi│ │ └───────────────────────┘
│ │si recipientelor │ │ │ │ LABORATOR │ │ │ microproducţie│ │ ┌───────────────────────┐
│ │ sub presiune │ │ │ │ sisteme │ │ └───────────────┘ │ │ COMPARTIMENT │
│ └──────────────────┘ │ │ │automatizate şi │ │ │ │ instalaţii şi │
│ ┌──────────────────┐ │ │ │aparate speciale│ │ ┌────────────────────┐ └───┤ echipamente de forat │
│ │ COMPARTIMENT │ │ │ │ de măsură ├─┘ │ COMPARTIMENT │ │găuri cu diametre mari,│
│ │ instalaţii şi │ │ │ │înregistrare şi │ │echipamente scule şi│ │puţuri, galerii, tunele│
├─┤ echipamente │ │ │ │ coordonare a │ │ dispozitive pentru │ └───────────────────────┘
│ │pentru operaţii │ │ │ │parametrilor de │ │ foraj-extracţie │
│ │speciale la sonde │ │ │ │foraj-extracţie │ └─────────┬──────────┘
│ └──────────────────┘ │ │ └────────────────┘ │
│ ┌──────────────────┐ │ └────────────────────────────────────┤
│ │ COMPARTIMENT │ │ │
│ │ instalaţii şi │ │ ┌────────────────┐ ┌──────────┴────────┐
│ │ echipamente de │ │ │ COMPARTIMENT │ │ COMPARTIMENT │
└─┤ prevenire a │ │ │ instalaţii şi │ │reductoare speciale│
  │ erupţiilor si │ ├─────┤ echipamente de │ │ pentru utilaje │
  │etanşare a gurii │ │ │ intervenţie şi │ │ tehnologice │
  │ sondei │ │ │reparaţii sonde │ └───────────────────┘
  └──────────────────┘ │ └────────────────┘
                          │ ┌────────────────┐
                          │ │ COMPARTIMENT │
                          │ │ utilaje şi │
                          └─────┤ echipamente de │
                                │ extracţie │
                                │ petrol şi gaze │
                                └────────────────┘


                                   --------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016