Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 270 din 12 martie 2008  privind stabilirea masurilor pentru organizarea si desfasurarea alegerilor pentru autoritatile administratiei publice locale din anul 2008    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 270 din 12 martie 2008 privind stabilirea masurilor pentru organizarea si desfasurarea alegerilor pentru autoritatile administratiei publice locale din anul 2008

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 200 din 14 martie 2008

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 125 alin. (2) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autoritãţilor administraţiei publice locale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Pentru coordonarea şi urmãrirea îndeplinirii sarcinilor prevãzute în legislaţia în vigoare în domeniul alegerii autoritãţilor administraţiei publice locale, care revin Guvernului, ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi instituţiilor prefectului, se constituie Comisia tehnicã centralã, în componenţa prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) La şedinţele Comisiei tehnice centrale pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, ai Clubului Român de Presã, precum şi ai altor instituţii ale administraţiei publice centrale interesate şi ai organizaţiilor neguvernamentale.
ART. 2
Prefecţii, primarii şi preşedinţii tribunalelor iau mãsurile necesare pentru întocmirea, în termen util, a listelor cuprinzând persoanele care pot fi desemnate, potrivit legii, ca membri ai birourilor electorale.
ART. 3
(1) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative şi Ministerul Apãrãrii dispun mãsuri pentru asigurarea ordinii şi liniştii publice în localitãţile ţãrii, pe întreaga perioadã electoralã şi, în mod deosebit, în ziua votãrii, precum şi în zilele care premerg şi succed acestei zile.
(2) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative şi Ministerul Apãrãrii vor asigura paza secţiilor de votare şi a dosarelor întocmite de birourile electorale pe timpul transportului acestora la birourile electorale de circumscripţie, respectiv la Biroul Electoral Central, precum şi paza pe timpul tipãririi, transportului şi depozitãrii buletinelor de vot şi celorlalte materiale necesare votãrii.
ART. 4
(1) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, prin Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor şi Oficiul Român pentru Imigrãri, asigurã tipãrirea copiilor de pe listele electorale permanente şi a copiilor de pe listele electorale complementare, pentru ambele tururi de scrutin.
(2) Materialele consumabile necesare tipãririi listelor electorale permanente, listelor electorale complementare, copiilor de pe listele electorale permanente şi a copiilor de pe listele electorale complementare se asigurã de cãtre instituţiile prefectului.
ART. 5
(1) Institutul Naţional de Statisticã asigurã numãrul de statisticieni, informaticieni şi personal tehnic auxiliar, dotarea necesarã cu echipamente şi tehnicã de calcul.
(2) Institutul Naţional de Statisticã va organiza instruirea conducerilor direcţiilor regionale şi judeţene de statisticã privind participarea specialiştilor statisticieni, informaticieni şi a personalului auxiliar la efectuarea operaţiunilor tehnice pentru stabilirea rezultatelor alegerilor.
ART. 6
(1) Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, Ministerul Culturii şi Cultelor, Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse, Ministerul Transporturilor şi Ministerul Sãnãtãţii Publice dispun mãsurile necesare pentru a pune la dispoziţia autoritãţilor administraţiei publice locale spaţii corespunzãtoare în unitãţile din subordine, în vederea organizãrii de secţii de votare, precum şi pentru sprijinirea cu personal a operaţiunilor tehnice la secţiile de votare.
(2) Spaţiile puse la dispoziţia autoritãţilor administraţiei publice locale în conformitate cu alin. (1) nu vor face parte din unitãţile de asistenţã medicalã cu paturi sau de asistenţã medicalã primarã şi ambulatorie de specialitate.
ART. 7
Ministerul Sãnãtãţii Publice va lua mãsurile necesare pentru asigurarea asistenţei medicale la secţiile de votare.
ART. 8
Ministerul Afacerilor Externe va face propuneri Biroului Electoral Central pentru acreditarea observatorilor strãini, precum şi a delegaţilor mass-media strãini.
ART. 9
(1) În termen de 3 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se constituie comisiile tehnice judeţene şi Comisia tehnicã a municipiului Bucureşti, în componenţa prevãzutã în anexa nr. 2, cu atribuţii în coordonarea şi urmãrirea îndeplinirii sarcinilor ce revin autoritãţilor administraţiei publice locale şi serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, prevãzute în legislaţia în vigoare, în domeniul alegerilor autoritãţilor administraţiei publice locale.
(2) La şedinţele comisiei tehnice pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, ai Clubului Român de Presã, precum şi ai organizaţiilor neguvernamentale.
(3) Pentru urmãrirea şi soluţionarea operativã a problemelor curente din circumscripţia electoralã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, pe lângã comisia tehnicã se constituie un grup tehnic de lucru, condus de un subprefect, format din specialişti desemnaţi de conducãtorii serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, organizate la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti. Din grupul tehnic de lucru vor face parte şi 2-3 specialişti din aparatul de specialitate al consiliilor judeţene, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
(4) În perioada în care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul grupului tehnic de lucru membrii acestuia sunt degrevaţi de sarcinile de serviciu.
(5) Condiţiile materiale necesare funcţionãrii grupului tehnic de lucru se asigurã prin grija prefectului. Salariile şi celelalte drepturi bãneşti cuvenite personalului delegat în grupul tehnic de lucru se achitã de unitãţile de la care aceştia provin.
ART. 10
(1) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative va organiza, în termen de cel mult 5 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, instruirea prefecţilor şi subprefecţilor cu privire la organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru autoritãţile administraţiei publice locale.
(2) Prefecţii vor organiza în cel mai scurt timp instruirea primarilor şi a secretarilor comunelor, oraşelor şi municipiilor cu privire la sarcinile ce le revin în vederea organizãrii şi desfãşurãrii în bune condiţii a alegerilor pentru autoritãţile administraţiei publice locale.
(3) În termen de 3 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri, prefecţii stabilesc, prin ordin, numãrul membrilor fiecãrui consiliu local, consiliu judeţean şi ai Consiliului General al Municipiului Bucureşti, conform prevederilor <>Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Prefecţii stabilesc un grafic de distribuire a buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votãrii, în funcţie de asigurarea condiţiilor de pãstrare în siguranţã a acestora, cu respectarea prevederilor legale.
(5) În situaţia în care prefectul este în imposibilitate de a-şi exercita atribuţiile, precum şi în cazurile în care aceastã funcţie este vacantã, unul dintre subprefecţi asigurã îndeplinirea sarcinilor ce îi revin prefectului, potrivit legii, în vederea organizãrii şi desfãşurãrii corespunzãtoare a alegerilor pentru autoritãţile administraţiei publice locale.
(6) În perioada desfãşurãrii procesului electoral, Ministerul Internelor şi Reformei Administrative va acorda sprijin de specialitate prefecţilor şi primarilor, în vederea realizãrii la termen şi în condiţii corespunzãtoare a sarcinilor ce le revin în organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru autoritãţile administraţiei publice locale.
ART. 11
(1) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative asigurã dotarea tehnicã şi materialã a Biroului Electoral Central. Personalul tehnic auxiliar necesar funcţionãrii acestuia este asigurat de cãtre Ministerul Internelor şi Reformei Administrative şi Autoritatea Electoralã Permanentã.
(2) Sediul Biroului Electoral Central este asigurat de Secretariatul General al Guvernului.
(3) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale asigurã serviciile şi echipamentele de comunicaţii speciale, închirierea de la operatorii publici a elementelor de infrastructurã pentru servicii de comunicaţii, pentru crearea de aplicaţii specifice şi funcţionarea sistemului de colectare a datelor privind participarea la vot, necesare Biroului Electoral Central, birourilor electorale de circumscripţie judeţeanã, a municipiului Bucureşti şi oficiilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
(4) La întocmirea raportului prevãzut de <>art. 29 alin. (1) lit. k) din Legea nr. 373/2004 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Autoritatea Electoralã Permanentã utilizeazã, dupã caz, şi informaţiile furnizate de autoritãţile publice centrale cu atribuţii în organizarea şi desfãşurarea alegerilor locale.
(5) Prefecţii, preşedinţii consiliilor judeţene şi primarii asigurã condiţiile corespunzãtoare pentru funcţionarea birourilor electorale de circumscripţie.
ART. 12
(1) Autoritatea Electoralã Permanentã sprijinã instruirea membrilor birourilor electorale şi a celorlalţi participanţi la procesul electoral.
(2) Autoritatea Electoralã Permanentã realizeazã materiale, broşuri şi acţiuni de informare a participanţilor la procesul electoral.
(3) Autoritatea Electoralã Permanentã asigurã tipãrirea de broşuri conţinând actele normative în vigoare privind alegerile locale şi distribuirea în judeţe a acestora, prin intermediul prefecţilor, cãtre autoritãţile şi organismele cu atribuţii în domeniul electoral.
ART. 13
(1) Comisiile tehnice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor informa sãptãmânal Comisia tehnicã centralã în legãturã cu stadiul pregãtirii şi organizãrii alegerilor autoritãţilor administraţiei publice locale.
(2) Comisia tehnicã centralã va informa sãptãmânal Guvernul în legãturã cu stadiul îndeplinirii acţiunilor privind pregãtirea şi organizarea alegerilor autoritãţilor administraţiei publice locale.
ART. 14
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


─────────────────
Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

p. Preşedintele
Autoritãţii Electorale Permanente,
Marian Muhuleţ

Secretarul general al Guvernului,
Ilie Gavril Bolojan

Ministrul apãrãrii,
Teodor Viorel Meleşcanu

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

p. Ministrul educaţiei,
cercetãrii şi tineretului,
Zvetlana Preoteasa,
secretar de stat

p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat

Bucureşti, 12 martie 2008.
Nr. 270.


ANEXA 1

COMPONENŢA
Comisiei tehnice centrale
Preşedinte:
Ministrul internelor şi reformei administrative
Membri:
- secretarul de stat pentru relaţia cu instituţiile prefectului din Ministerul Internelor şi Reformei Administrative - coordonator
- secretarul de stat şef al Departamentului ordine şi siguranţã publicã din Ministerul Internelor şi Reformei Administrative
a) Reprezentanţi, la nivel de secretar de stat, ai:
- Secretariatului General al Guvernului
- Ministerului Economiei şi Finanţelor
- Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse
- Ministerului Afacerilor Externe
- Ministerului Apãrãrii
- Ministerului Justiţiei
- Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului
- Ministerului Culturii şi Cultelor
- Ministerului Sãnãtãţii Publice
- Ministerului Transporturilor
- Autoritãţii Electorale Permanente
- Institutului Naţional de Statisticã
- Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat
b) Reprezentanţi ai:
- Serviciului de Telecomunicaţii Speciale
- Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale
- Agenţiei Naţionale de Presã ROMPRES
- Societãţii Comerciale "Electrica" - S.A.
- Societãţii Române de Televiziune
- Societãţii Române de Radiodifuziune
- Departamentului pentru Relaţii Interetnice

NOTĂ:
- Lucrãrile de secretariat tehnic ale Comisiei tehnice centrale sunt asigurate de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative.
- Componenţa nominalã a Comisiei tehnice centrale se stabileşte prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative pe baza propunerilor formulate de conducãtorii ministerelor şi ai celorlalte instituţii/societãţi menţionate.


ANEXA 2

COMPONENŢA
comisiei tehnice judeţene sau a municipiului Bucureşti

- prefectul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti;
- un subprefect;
- secretarul judeţului, respectiv secretarul general al municipiului Bucureşti;
- directorul direcţiei regionale/judeţene de statisticã;
- directorul general al direcţiei generale a finanţelor publice a judeţului, respectiv a municipiului Bucureşti;
- inspectorul-şef al inspectoratului judeţean de poliţie, respectiv directorul general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti;
- şeful biroului judeţean sau al municipiului Bucureşti de administrare a bazelor de date privind evidenţa persoanelor;
- şeful serviciului public comunitar judeţean de evidenţa persoanelor;
- şeful centrului militar judeţean;
- inspectorul-şef al inspectoratului de jandarmi judeţean, respectiv directorul general al Direcţiei Generale de Jandarmi a Municipiului Bucureşti;
- inspectorul general al inspectoratului şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti;
- directorul autoritãţii de sãnãtate publicã a judeţului, respectiv al Direcţiei de Sãnãtate Publicã a Municipiului Bucureşti;
- reprezentantul teritorial al Autoritãţii Electorale Permanente*);
- reprezentantul teritorial al Societãţii Comerciale "Electrica" - S.A.;
- corespondentul teritorial al Agenţiei Naţionale de Presã ROMPRES.
____________
*) În judeţele în care îşi au sediul filialele regionale ale Autoritãţii Electorale Permanente.


NOTĂ:
- Lucrãrile de secretariat tehnic ale comisiei tehnice judeţene sunt asigurate de personalul din cadrul instituţiei prefectului.
- Componenţa nominalã a comisiei tehnice judeţene sau a municipiului Bucureşti se stabileşte de prefect, prin ordin.
__________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016