Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 27 din 4 ianuarie 2001  privind reorganizarea si functionarea aparatului de lucru al Guvernului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 27 din 4 ianuarie 2001 privind reorganizarea si functionarea aparatului de lucru al Guvernului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 40 din 23 ianuarie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Guvernul este autoritatea publica centrala a puterii executive care asigura realizarea politicii interne şi externe a tarii şi exercita conducerea generalã a administraţiei publice.
ART. 2
(1) În vederea exercitãrii atribuţiilor ce revin Guvernului, în aparatul de lucru al acestuia funcţioneazã aparatul de lucru al primului-ministru, Secretariatul General al Guvernului, departamente şi alte asemenea structuri cu atribuţii specifice.
(2) În directa coordonare a primului-ministru se afla Administraţia Nationala a Rezervelor de Stat.
ART. 3
(1) Aparatul de lucru al primului-ministru este o structura organizatoricã fãrã personalitate juridicã, alcãtuitã din consilierii primului-ministru, cabinetul primuluiministru, cancelaria primului-ministru şi alte compartimente stabilite prin decizie a primului-ministru.
(2) Consilierii primului-ministru sunt coordonati de unul dintre aceştia, desemnat prin decizie a primului-ministru.
(3) Atribuţiile şi structura organizatoricã ale aparatului de lucru al primului-ministru se stabilesc prin decizie a acestuia.
ART. 4
Secretariatul General al Guvernului asigura derularea operaţiunilor tehnice aferente actelor de guvernare şi rezolvarea problemelor organizatorice, juridice, economice şi tehnice ale activitãţii Guvernului, precum şi reprezentarea Guvernului în fata instanţelor judecãtoreşti.
ART. 5
(1) Secretariatul General al Guvernului este condus de ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, ajutat de unul sau mai mulţi secretari de stat numiţi prin decizie a primului-ministru.
(2) Ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului are calitatea de ordonator principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului.
(3) În exercitarea atribuţiilor care îi revin ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului emite ordine şi instrucţiuni.
ART. 6
(1) Departamentul este o structura organizatoricã în aparatul de lucru al Guvernului, subordonat primuluiministru, fãrã personalitate juridicã şi unitãţi în subordine, care are rol de coordonare şi sinteza în domenii de interes general, în conformitate cu atribuţiile Guvernului.
(2) Înfiinţarea, atribuţiile şi modul de funcţionare ale departamentului se aproba prin hotãrâre a Guvernului.
(3) Departamentul este condus de un demnitar care nu are calitatea de ordonator de credite.
(4) În exercitarea atribuţiilor care îi revin conducãtorul departamentului emite ordine cu caracter individual.
ART. 7
(1) Secretariatul general al Guvernului executa operaţiunile financiare privind fondurile transferate potrivit legilor anuale ale bugetului de stat în bugetul acestuia, destinate realizãrii acţiunilor iniţiate de structurile din aparatul de lucru al Guvernului şi aprobate prin hotãrâri ale Guvernului. Eliberarea fondurilor cãtre destinatarul acestor acţiuni se face de Secretariatul General al Guvernului, pe baza fundamentarilor privind legalitatea, oportunitatea şi necesitatea acestora, elaborate de structurile nominalizate în legile anuale ale bugetului de stat.
(2) Rãspunderea privind utilizarea şi justificarea fondurilor prevãzute la alin. (1) pe destinatiile aprobate prin hotãrâri ale Guvernului revine fiecãrei structuri care are calitatea de destinatar al respectivelor fonduri.
ART. 8
(1) Numãrul maxim de posturi în aparatul de lucru al Guvernului este de 187, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului primului-ministru şi cabinetului ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului.
(2) Numãrul maxim de posturi al fiecãrei structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului se stabileşte prin decizie a primului-ministru, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi prevãzut la alin. (1).
(3) Încadrarea structurilor din aparatul de lucru al Guvernului în numãrul maxim de posturi stabilit se face în termen de cel mult 30 de zile de la data deciziei prevãzute la alin. (2).
ART. 9
(1) Personalul din cadrul aparatului de lucru al Guvernului este salarizat potrivit anexei nr. I (cap. II/B) şi anexei nr. VI/2 (<>cap. A) la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar.
(2) În funcţie de necesitaţi pot fi utilizate şi funcţii dintre cele prevãzute în anexa nr. V/2 din <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 .
ART. 10
Structura organizatoricã a aparatului de lucru al Guvernului este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 11
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 78/2000 privind reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 51 din 2 februarie 2000, cu modificãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Şerban Mihailescu

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca




ANEXA 1

Numãrul maxim de posturi = 187
(exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului primului-
ministru şi cabinetului ministrului pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului)


STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a aparatului de lucru al Guvernului


┌──────────────────────┐ ┌─────────────────┐
│ APARATUL DE LUCRU ├───────┤ PRIMUL-MINISTRU ├─────────────────────┐
│ AL PRIMULUI-MINISTRU │ └────────┬────────┘ │
└──────────────────────┘ │ │
│ │
│ │
│ │
┌──────────────┬───────────────┬─┴────────────────┐ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
┌──────┴──────┐ ┌─────┴───────┐ ┌─────┴──────────┐┌──────┴──────────┐ │
│SECRETARIATUL│ │DEPARTAMENTUL│ │ DEPARTAMENTUL ││ DEPARTAMENTUL │ │
│ GENERAL AL │ │DE CONTROL AL│ │ PENTRU ANALIZA ││ PENTRU RELAŢIA │ │
│ GUVERNULUI │ │ GUVERNULUI │ │ INSTITUTIONALA ││ CU INVESTITORII │ │
└─────────────┘ └─────────────┘ │ ŞI SOCIALĂ ││ STRĂINI │ │
└────────────────┘└─────────────────┘ │
┌──────┴──────┐
│ADMINISTRAŢIA│
│ NATIONALA A │
│ REZERVELOR │
│ DE STAT │
└─────────────┘


-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016