Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 269 din 8 aprilie 1999  privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 pentru completarea   Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 269 din 8 aprilie 1999 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 pentru completarea Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 173 din 23 aprilie 1999
În temeiul <>art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 pentru completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se aproba Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 pentru completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, prevãzute în anexa la prezenta hotãrâre.
ART. 2
Prin ordin al ministrului finanţelor se desemneazã direcţia din structura Ministerului Finanţelor care are competenta în aplicarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 şi a normelor metodologice aprobate prin prezenta hotãrâre.
ART. 3
Toate ministerele şi autoritãţile publice vor pune la dispoziţie Ministerului Finanţelor datele, informaţiile şi documentele necesare în vederea punerii în aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 , în termen de cel mult 5 zile de la solicitare.
ART. 4
Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, Ministerul Sãnãtãţii, Agenţia Romana de Dezvoltare, Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate, Ministerul Industriei şi Comerţului, Ministerul Transporturilor, ceilalţi titulari ai creanţelor bugetare şi Fondul Proprietãţii de Stat desemneazã câte 2 reprezentanţi care participa la activitãţile desfãşurate de direcţia abilitata din cadrul Ministerului Finanţelor pentru punerea în aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 şi a normelor metodologice aprobate prin prezenta hotãrâre.

p. PRIM-MINISTRU,
VICTOR BABIUC

Contrasemneazã:
----------------
Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

Ministrul muncii
şi protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu

p. Ministrul industriei
şi comerţului,
Nicolae Staiculescu,
secretar de stat

Ministrul sãnãtãţii,
Hajdu Gabor


ANEXA 1


NORME METODOLOGICE
de aplicare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 pentru completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Prezentele norme metodologice reglementeazã modul de aplicare a dispoziţiilor privind modalitãţile de stingere a creanţelor bugetare restante, prevãzute în <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 .
ART. 2
Prin societãţi comerciale la care statul este acţionar şi care au obligaţii bugetare restante la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 se înţelege:
- societãţile comerciale înfiinţate în baza prevederilor <>Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitãţilor economice de stat ca regii autonome şi societãţi comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- societãţile comerciale care rezulta din reorganizarea regiilor autonome de interes naţional sau local, în baza <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997 privind reorganizarea regiilor autonome, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- societãţile comerciale constituite de organele administraţiei publice locale în baza <>Legii administraţiei publice locale nr. 69/1991 , republicatã, cu modificãrile ulterioare;
- societãţile comerciale care rezulta din divizarea sau fuziunea societãţilor menţionate mai sus la care statul este acţionar şi care au obligaţii bugetare restante la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 .
ART. 3
Prin creanţe bugetare restante se înţelege: impozitele, taxele, contribuţiile, majorãrile de întârziere, amenzile, precum şi orice alte sume ce reprezintã resurse financiare publice, potrivit legii finanţelor publice, ale bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat, fondului iniţial de asigurãri sociale de sãnãtate şi ale bugetelor fondurilor speciale, scadente pana la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului de nominalizare a societãţilor comerciale.
ART. 4
Titularii creanţelor bugetare restante vor comunica Ministerului Finanţelor, în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a hotãrârilor Guvernului prevãzute la art. 3, creanţele bugetare restante ale societãţilor comerciale supuse procedurii de stingere a creanţelor bugetare.
ART. 5
Depunerea cererii de menţiuni referitoare la transferul acţiunilor deţinute de stat de la Fondul Proprietãţii de Stat la Ministerul Finanţelor, atât în registrul comerţului, cat şi în registrul de evidentiere a actionarilor, se face de cãtre administratorul societãţii comerciale în termenul de 3 zile prevãzut la <>art. 92 1 alin. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 .
În acelaşi termen administratorul societãţii comerciale va comunica Ministerului Finanţelor copia de pe cererea de menţiuni depusa la oficiul registrului comerţului.
Operaţiunile prevãzute mai sus sunt scutite de plata oricãror taxe, tarife sau comisioane, conform prevederilor <>art. 92 1 alin. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 .

CAP. 2
Publicitatea şi licitaţiile
ART. 6
Ministerul Finanţelor este autorizat ca, pe baza analizelor întocmite cu consultarea ministerelor şi a autoritãţilor administraţiei publice locale interesate, sa procedeze la publicarea în ziare de larga circulaţie interna şi internationala solicitarea de consultanţa de specialitate în vederea recuperãrii creanţelor bugetare prin valorificarea acţiunilor deţinute de stat şi prin emisiunea de acţiuni şi obligaţiuni la societãţile comerciale prevãzute de <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 .
ART. 7
Sumele necesare pentru realizarea publicitãţii prevãzute la art. 6 vor fi suportate din bugetul Ministerului Finanţelor, care va fi suplimentat corespunzãtor.
Veniturile realizate din vânzarea caietelor de sarcini vor fi folosite pentru acoperirea cheltuielilor care au fost efectuate de Ministerul Finanţelor în realizarea procedurilor prevãzute de <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 . În acelaşi scop vor fi folosite şi sumele prevãzute la art. 16 alin. 4.
ART. 8
Ministerul Finanţelor este autorizat sa organizeze licitaţii pentru consultanţa sau sa desemneze consultantul prin încredinţare directa, în condiţiile prevãzute de prezentele norme metodologice.
Alegerea uneia dintre modalitãţile de desemnare a consultantului, prevãzutã la alineatul precedent, se face prin ordin al ministrului finanţelor.
ART. 9
Consultanţa prevãzutã la art. 6 poate fi oferitã de cãtre bãnci de investiţii, societãţi de administrare ori societãţi de valori mobiliare, în termenul prevãzut în caietul de sarcini.
ART. 10
Licitaţiile pentru desemnarea consultantului se vor organiza pe baza unui caiet de sarcini întocmit de Ministerul Finanţelor cu consultarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, a Ministerului Transporturilor şi a Ministerului Sãnãtãţii. Caietul de sarcini se aproba prin ordin al ministrului finanţelor.
Caietul de sarcini va cuprinde date şi informaţii referitoare la societãţile comerciale care sunt susceptibile sa fie supuse modalitãţilor de stingere a creanţelor bugetare. Totodatã caietul de sarcini va cuprinde date cu privire la cuantumul creanţelor bugetare care urmeazã sa fie stinse prin modalitãţile prevãzute de <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 .
Caietul de sarcini va cuprinde obligaţia consultantului de a întocmi, pentru fiecare societate comercialã, un raport de evaluare în care se vor preciza:
a) eficienta aplicãrii fiecãreia dintre modalitãţile de stingere a creanţelor bugetare, prevãzute de <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 , la societãţile comerciale cuprinse în caietul de sarcini;
b) cele mai eficiente modalitãţi de stingere a creanţelor bugetare pentru fiecare societate comercialã;
c) preţul estimat sa fie obţinut din vânzarea acţiunilor.
Caietul de sarcini va cuprinde informaţii privind: data şi locul ţinerii licitaţiei, cuantumul garanţiei de participare la licitaţie, precum şi alte date necesare pentru buna desfãşurare a licitaţiei.
Garanţia de participare la licitaţie poate fi constituitã prin: scrisori de garanţie bancarã, ordine de plata emise cu 24 de ore înainte de deschiderea licitaţiei sau prin sume cash depuse la casieria organizatorului licitaţiei, separat de documentele de participare la licitaţie.
ART. 11
În vederea organizãrii licitaţiei pentru desemnarea consultantului, prin ordin al ministrului finanţelor va fi constituitã o comisie de licitaţii care va utiliza pentru desemnarea castigatorilor licitaţiei cel puţin urmãtoarele criterii:
a) termenul de finalizare a raportului de evaluare;
b) termenul de recuperare a creanţelor bugetare.
ART. 12
Garanţia de participare la licitaţie se restituie participanţilor necâştigãtori în termen de 15 zile de la data desemnãrii consultantului câştigãtor.
ART. 13
Ministerul Finanţelor va încheia contractul de consultanţa cu consultantul câştigãtor al licitaţiei ori desemnat prin încredinţare directa, potrivit art. 8, care, în principal, va cuprinde urmãtoarele elemente:
- care sunt societãţile comerciale la care procedura de stingere a creanţelor bugetare se poate aplica şi cu ce preţ al acţiunilor;
- termenele de realizare a consultantei;
- clauza penalã pentru neexecutarea contractului.

CAP. 3
Executarea lucrãrii de consultanţa
ART. 14
În termen de 5 zile de la stabilirea castigatorului licitaţiei sau a consultantului desemnat prin încredinţare directa, Ministerul Finanţelor este obligat sa încheie contractul de consultanţa.
În cazul neincheierii contractului de consultanţa în termenul prevãzut la alin. 1 din vina consultantului, acesta va pierde garanţia de participare la licitaţie.
ART. 15
Contractul de consultanţa va fi astfel încheiat încât termenul de executare a lucrãrii de consultanţa sa nu fie mai mare de 15 zile de la data încheierii acestuia.
ART. 16
Prin lucrarea de consultanţa executantul va determina toate criteriile şi informaţiile necesare în vederea stabilirii societãţilor comerciale care sunt susceptibile sa fie supuse modalitãţilor de recuperare a creanţelor bugetare prevãzute în <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 .
Prin aceleaşi lucrãri de consultanţa se vor determina mecanismele prevãzute de <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 , susceptibile sa fie utilizate pentru societãţile comerciale cuprinse în portofoliul oferit spre consultanţa de cãtre Ministerul Finanţelor.
Totodatã consultantul va face un raport de evaluare, precum şi o evaluare a preţului care poate fi solicitat pentru acţiunile deţinute de stat la societãţile comerciale la care se referã consultanţa.
La data încheierii contractului de consultanţa consultantul va depune o garanţie de buna executare a acestuia, în cuantum de 10% din valoarea contractului, urmând ca dupã aceasta data Ministerul Finanţelor sa îi restituie garanţia de participare la licitaţie.
Garanţia de buna executare se constituie prin scrisoare de garanţie bancarã privind cuantumul valoric al garanţiei de buna executare.
În contractul de consultanţa se vor stipula clauze prin care vor fi stabilite condiţiile de buna executare a acestuia şi rãspunderile în cazul neîndeplinirii lor, inclusiv pierderea garanţiei de buna executare.
ART. 17
Neexecutarea lucrãrii de consultanţa în condiţiile prevãzute la art. 16 atrage rezoluţiunea de plin drept a contractului de consultanţa.
ART. 18
Lucrãrile de consultanţa sunt confidenţiale şi nu sunt destinate publicitãţii.
Încãlcarea dispoziţiilor prezentului articol atrage rãspunderea celor vinovaţi, în condiţiile legislaţiei în vigoare.
ART. 19
Ministerul Finanţelor este îndrituit sa încheie mai multe contracte de consultanţa în acelaşi timp pentru portofoliile cuprinzând societãţile comerciale selecţionate pentru consultanţa.
ART. 20
În vederea executãrii în bune condiţii a contractelor de consultanţa, Ministerul Finanţelor va furniza datele şi informaţiile necesare societãţii de consultanţa în termen de 5 zile de la încheierea contractului de consultanţa.

CAP. 4
Nominalizarea societãţilor comerciale supuse modalitãţilor de stingere a creanţelor bugetare şi efectele sale
ART. 21
Creditorii bugetari vor analiza şi vor examina lucrãrile de consultanţa prin direcţia abilitata din cadrul Ministerului Finanţelor şi prin reprezentanţii desemnaţi de instituţiile menţionate în hotãrârea Guvernului de aprobare a prezentelor norme metodologice şi vor decide iniţierea hotãrârilor Guvernului prevãzute în <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 .
În baza soluţiilor oferite de consultanţi şi a analizei menţionate la alin. 1, Ministerul Finanţelor va elabora proiectele hotãrârilor Guvernului prin care se nominalizeaza societãţile comerciale la care stingerea creanţelor bugetare se face potrivit <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 şi modalitãţile de stingere care vor fi aplicate, precum şi termenele în care acestea se vor realiza.
Proiectele hotãrârilor Guvernului de nominalizare a societãţilor comerciale care sunt supuse modalitãţilor de stingere a creanţelor bugetare, prevãzute de <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 , vor fi avizate de instituţiile interesate.
ART. 22
În temeiul <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 , prin hotãrârile Guvernului menţionate la art. 21, acţiunile deţinute de stat se transfera de la Fondul Proprietãţii de Stat la Ministerul Finanţelor.
ART. 23
Ministerul Finanţelor va lua mãsuri pentru exercitarea prerogativelor conferite de lege, în calitate de acţionar la societãţile comerciale supuse modalitãţilor de stingere a creanţelor bugetare pe toatã durata prevãzutã în hotãrârile Guvernului.
ART. 24
Ministerul Finanţelor poate menţine persoanele desemnate de Fondul Proprietãţii de Stat ca reprezentanţi în adunãrile generale ale actionarilor la societãţile comerciale prevãzute la art. 23, mandatandu-i în mod corespunzãtor. În acest caz contractul de reprezentare încheiat cu Fondul Proprietãţii de Stat se suspenda.
ART. 25
Veniturile obţinute de Ministerul Finanţelor din dividende de la societãţile comerciale supuse modalitãţilor de recuperare a creanţelor bugetare, prevãzute în hotãrârile Guvernului, se vãrsa la bugetul de stat.

CAP. 5
Modalitãţi de stingere a creanţelor bugetare
Secţiunea 1
Modalitatea de stingere a creanţelor bugetare, prevãzutã la <>art. 92^2 lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 15/1998
ART. 26
Stingerea creanţelor bugetare la societãţile comerciale prevãzute la art. 2 din prezentele norme metodologice se poate realiza prin plata efectivã facuta de terţe persoane în contul indicat de Ministerul Finanţelor.
Plata se efectueazã din suma obţinutã ca urmare a vânzãrii acţiunilor, prin negociere directa sau indirecta ori prin licitaţie, pe baza convenţiei încheiate cu Ministerul Finanţelor de cãtre terţul plãtitor.
ART. 27
În cazul în care prin raportul de evaluare prevãzut la cap. III nu au fost desemnaţi unul sau mai mulţi potenţiali cumpãrãtori, Ministerul Finanţelor va face publica oferta pentru contractarea de consultanţa, în vederea vânzãrii acţiunilor, prin mijloacele de informare în masa, interne şi internaţionale, inclusiv prin Internet.
Dispoziţiile referitoare la publicitate şi licitaţii, cuprinse în cap. II, se aplica în mod corespunzãtor.
ART. 28
În cazul în care în raportul de evaluare reglementat la cap. III sunt cuprinse oferte pentru cumpãrarea acţiunilor la societãţile comerciale nominalizate prin hotãrâri ale Guvernului, Ministerul Finanţelor poate decide încheierea contractului de mandat cu consultantul care a întocmit raportul de evaluare pentru vânzarea acţiunilor acestor societãţi comerciale.
ART. 29
Ministerul Finanţelor va proceda pe baza ofertelor primite fie la încredinţare directa, fie va organiza licitaţie pentru încheierea contractului de mandat cu consultanţii prevãzuţi în <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 , în vederea vânzãrii acţiunilor deţinute de stat.
Prevederile cap. II cu privire la licitaţie se aplica în mod corespunzãtor.
ART. 30
Ministerul Finanţelor va încheia contractele de vânzare a acţiunilor prin negociere, direct cu consultantul, în cazul în care acesta este cumpãrãtorul acţiunilor, sau cu terţii cumpãrãtori ca urmare a negocierilor avute de consultant în baza mandatului primit de la Ministerul Finanţelor.
Negocierile se efectueazã în situaţiile prevãzute la alineatul precedent în mod direct, pe baza raportului de evaluare întocmit în conformitate cu prevederile cap. III, fie în mod indirect prin consultant, avându-se în vedere şi raportul de evaluare menţionat anterior.
ART. 31
Plata acţiunilor se va face de cãtre dobanditor în termenul stipulat în contract.
Neplata acţiunilor la termenele convenite atrage rezoluţiunea de plin drept a contractelor de vânzare-cumpãrare.
ART. 32
Semnarea contractelor de vânzare-cumpãrare se va face pe baza analizelor efectuate de cãtre direcţia abilitata, desemnatã potrivit prevederilor hotãrârii Guvernului prin care s-au aprobat prezentele norme metodologice.
Direcţia desemnatã este abilitata sa negocieze direct cu consultantul, în cazul în care acesta a fãcut oferta de cumpãrare a acţiunilor în nume propriu.
ART. 33
Consultantul şi terţii plãtitori vor depune o garanţie de buna executare a contractului de mandat şi a contractului de vânzare-cumpãrare a acţiunilor, care nu va putea fi mai mica de 10% din valoarea contractelor semnate.
Convenţia încheiatã este act autentic.

Secţiunea a 2-a
Modalitãţile de stingere a creanţelor bugetare, prevãzute la <>art. 92^2 lit. b), c) şi d) din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 15/1998
ART. 34
Ministerul Finanţelor va încheia contractul de mandat fie cu consultantul desemnat conform cap. III, fie cu consultantul desemnat conform secţiunii 1 din acest capitol, pentru vânzarea acţiunilor pe pieţele organizate în conformitate cu prevederile <>art. 92^2 lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 .
Procedurile privind vânzarea acţiunilor pe pieţele organizate sunt cele prevãzute de dispoziţiile legale în materie.
ART. 35
Stingerea creanţelor bugetare la societãţile comerciale se poate face şi prin plata efectuatã de societatea comercialã debitoare, în cazul în care aceasta a emis acţiuni sau obligaţiuni convertibile în acţiuni, la cererea Ministerului Finanţelor.
ART. 36
Procedura de emitere a acţiunilor sau a obligaţiunilor convertibile în acţiuni, dupã caz, de cãtre societatea comercialã nominalizatã în hotãrârea Guvernului pentru stingerea creanţelor bugetare, este cea prevãzutã în <>Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã.
ART. 37
Termenele în care se vireazã la trezoreria statului sumele rezultate din vânzarea acţiunilor sau a obligaţiunilor, dupã caz, sunt prevãzute în <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 .

CAP. 6
Dispoziţii finale
ART. 38
La data intrãrii în vigoare a hotãrârilor Guvernului pentru nominalizarea societãţilor comerciale se suspenda:
- procedura de executare silitã pornitã de orice creditor bugetar;
- procedura de privatizare începutã de Fondul Proprietãţii de Stat;
- amanarile şi esalonarile acordate, în condiţiile legii, privind plata obligaţiilor bugetare.
Efectele produse prin aplicarea procedurilor prevãzute la alineatul precedent înainte de suspendare nu se desfiinţeazã, iar în cazul în care creanţele bugetare nu se sting total sau parţial prin modalitãţile prevãzute de <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 şi în termenul prevãzut de hotãrârile Guvernului, suspendarea înceteazã, procedurile urmând sa fie continuate conform reglementãrilor legale în materie.
ART. 39
Pentru perioada cuprinsã între data intrãrii în vigoare a hotãrârilor Guvernului prin care se nominalizeaza societãţile comerciale şi data stingerii creanţelor bugetare, în condiţiile legii, ca urmare a aplicãrii modalitãţilor prevãzute de <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 nu se mai calculeazã şi nu se mai datoreazã majorãri de întârziere pentru creanţele bugetare restante.
În cazul în care creanţele bugetare ale societãţilor comerciale nominalizate nu pot fi stinse total sau parţial prin modalitãţile prevãzute de <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 , calculul majorãrilor de întârziere continua, începând cu data intrãrii în vigoare a hotãrârilor Guvernului prin care acţiunile deţinute de stat se transfera de la Ministerul Finanţelor la Fondul Proprietãţii de Stat pana la realizarea integrala a creanţelor bugetare.
ART. 40
Creanţele bugetare care nu au putut fi executate, total sau parţial, prin modalitãţile prevãzute de <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 vor fi executate în condiţiile prevãzute de <>Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 .
ART. 41
Dupã încasarea în contul trezoreriei statului, indicat de Ministerul Finanţelor, a sumei achitate de terţii plãtitori, acesta va proceda la distribuirea sumelor cãtre toţi creditorii bugetari, în vederea stingerii creanţelor bugetare.
Distribuirea sumelor, prevãzutã la alineatul precedent, se face proporţional cu valoarea creanţelor bugetare comunicatã, potrivit art. 4 din prezentele norme metodologice, de cãtre creditorii bugetari.
Dupã încasarea sumelor fiecare creditor bugetar stinge, total sau parţial, obligaţiile bugetare ale societãţilor comerciale, în ordinea prevãzutã de lege, comunicându-i-se acestuia modul de stingere pentru evidentierea în contabilitate.

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016