Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 267 din 14 martie 2007  pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare si a structurii organizatorice ale Agentiei Nucleare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 267 din 14 martie 2007 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare si a structurii organizatorice ale Agentiei Nucleare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 213 din 29 martie 2007

Având în vedere prevederile <>art. 3 alin. (2) lit. l) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 228/2004 ,
în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. II din Legea nr. 57/2006 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 7/2003 privind utilizarea în scopuri exclusiv paşnice a energiei nucleare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Nucleare, prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aprobã structura organizatoricã a Agenţiei Nucleare, prevãzutã în anexa nr. 2.
ART. 3
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 4
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.425/2003 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare şi a structurii organizatorice ale Agenţiei Nucleare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 904 din 17 decembrie 2003, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Ion-Mircea Plângu

Preşedintele Agenţiei Nucleare,
Valicã Gorea

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 14 martie 2007.
Nr. 267.

ANEXA 1

REGULAMENTUL
de organizare şi funcţionare al Agenţiei Nucleare

ART. 1
(1) Agenţia Nuclearã, denumitã în continuare AN, este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului şi în coordonarea primului-ministru, prin Cancelaria Primului-Ministru.
(2) AN are ca principal obiect de activitate acordarea de asistenţã tehnicã de specialitate Guvernului în formularea politicii în domeniul nuclear, promovarea, dezvoltarea şi monitorizarea activitãţilor nucleare în România, precum şi promovarea pe plan naţional şi internaţional a intereselor domeniului nuclear românesc, în ansamblul sãu.
(3) AN monitorizeazã la nivel naţional activitãţile nucleare care se desfãşoarã în scopuri exclusiv paşnice.
(4) În domeniul sãu de competenţã, AN este punct naţional de contact pentru Programul de cooperare tehnicã a României cu Agenţia Internaţionalã pentru Energie Atomicã, denumitã în continuare AIEA.
ART. 2
AN îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 7/2003 privind promovarea, dezvoltarea şi monitorizarea activitãţilor nucleare, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 3
AN are sediul în municipiul Bucureşti, str. D.I. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1.
ART. 4
(1) În realizarea obiectului sãu de activitate AN îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) de reprezentare, prin care asigurã, în numele statului român, cu aprobarea Guvernului, reprezentarea pe plan naţional şi internaţional a domeniului sãu de activitate;
b) de strategie, prin care asigurã elaborarea şi aplicarea Strategiei naţionale de dezvoltare a domeniului nuclear pe termen scurt, mediu şi lung şi formularea politicii Guvernului în domeniul nuclear;
c) de coordonare, prin care asigurã coordonarea la nivel naţional a acţiunilor privind promovarea, dezvoltarea şi monitorizarea activitãţilor nucleare în România;
d) de promovare, prin care se asigurã promovarea şi susţinerea pe plan naţional şi internaţional a intereselor domeniului nuclear românesc;
e) de monitorizare, prin care asigurã monitorizarea activitãţilor nucleare, în acord cu obiectivele Programului nuclear naţional, denumit în continuare PNN.
(2) În exercitarea funcţiilor sale AN colaboreazã cu organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, cu celelalte instituţii publice şi cu agenţii economici care au responsabilitãţi şi activeazã în domeniul nuclear, cu organizaţiile neguvernamentale, precum şi cu asociaţiile profesionale din domeniu.
(3) AN prezintã trimestrial primului-ministru şi Guvernului, prin Cancelaria Primului-Ministru, un raport privind activitatea sa, evoluţiile internaţionale în domeniul nuclear, gradul de implementare a Strategiei naţionale de dezvoltare a domeniului nuclear, a PNN, inclusiv a Planului nuclear anual, denumit în continuare PNA, pe baza informãrilor prezentate de Comisia Naţionalã pentru Controlul Activitãţilor Nucleare (CNCAN) şi de Agenţia Naţionalã pentru Deşeuri Radioactive (ANDRAD), inclusiv cu privire la modul de implementare a programelor de asistenţã tehnicã care se desfãşoarã sub egida AIEA, a Uniunii Europene, denumitã în continuare UE, sau a altor organisme şi organizaţii internaţionale de profil.
(4) AN întocmeşte, la solicitarea expresã a primului-ministru şi/sau a Guvernului, rapoarte specifice, pe probleme punctuale din domeniul sãu de activitate.
ART. 5
(1) Atribuţiile principale ale AN sunt prevãzute la <>art. 17 din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) În exercitarea funcţiilor prevãzute la art. 4, AN îndeplineşte şi urmãtoarele atribuţii:
a) elaborarea şi monitorizarea implementãrii Strategiei naţionale de dezvoltare a domeniului nuclear şi, respectiv, a PNN, prin PNA;
b) propunerea cãtre Autoritatea Naţionalã pentru Cercetare Ştiinţificã de direcţii prioritare şi obiective pentru Planul naţional de cercetare, dezvoltare şi inovare, în concordanţã cu PNN şi PNA;
c) promovarea şi susţinerea proiectelor de interes din domeniul nuclear, prin comisiile/comitetele interministeriale constituite prin acte normative;
d) promovarea şi susţinerea participãrii unitãţilor de cercetare, dezvoltare şi inovare, a centrelor de excelenţã şi a agenţilor economici la activitãţile desfãşurate în cadrul PNN, precum şi în cadrul parteneriatului internaţional din domeniul nuclear;
e) asigurarea de consultanţã de specialitate în domeniul sãu de activitate structurilor administrative permanente şi/sau temporare ale statului;
f) elaborarea şi semnarea Programului-cadru de ţarã cu AIEA şi urmãrirea implementãrii acestuia, precum şi avizarea şi monitorizarea derulãrii programelor de asistenţã tehnicã desfãşurate în concordanţã cu acest document;
g) asigurarea fondurilor necesare, prin prevederi bugetare anuale, şi efectuarea plãţilor privind obligaţiile financiare ale României cãtre AIEA, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 360/2005 privind plata obligaţiilor financiare pe care România le are faţã de Agenţia Internaţionalã pentru Energie Atomicã (AIEA);
h) organizarea şi finanţarea, în colaborare cu instituţii care desfãşoarã activitãţi în domeniul nuclear, de manifestãri ştiinţifice naţionale şi internaţionale privind utilizarea energiei nucleare în scopuri paşnice;
i) iniţierea şi finanţarea de sondaje privind gradul de percepţie a publicului faţã de evoluţia din domeniul nuclear;
j) finanţarea unor cheltuieli privind editarea buletinelor informative şi a altor publicaţii de specialitate din domeniul sãu de activitate.
(3) Instituţiile şi autoritãţile publice, agenţii economici şi alţi beneficiari ai cooperãrii tehnice cu AIEA prezintã AN copii de pe documentele doveditoare privind plata contribuţiei pentru proiectele desfãşurate în cadrul cooperãrii tehnice cu AIEA, conform legii.
(4) AN este punct focal naţional pentru instituţiile care desfãşoarã activitãţi în domeniul sãu de competenţã în relaţiile cu AIEA, cu UE şi cu alte organizaţii internaţionale similare.
(5) AN îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniul sãu de activitate.
ART. 6
(1) În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, AN poate sã solicite informaţii de la celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, de la alte instituţii şi autoritãţi publice, de la societãţile comerciale care desfãşoarã activitãţi în domeniul nuclear.
(2) Informaţiile solicitate de AN se pun la dispoziţia acesteia în mod gratuit de cãtre entitãţile prevãzute la alin. (1) care deţin aceste informaţii, în conformitate cu prevederile legale.
(3) Personalul AN este obligat sã pãstreze confidenţialitatea, potrivit prevederilor legale, asupra informaţiilor obţinute în temeiul prezentei hotãrâri.
ART. 7
(1) AN este condusã de un consiliu de administraţie alcãtuit din 9 membri, numiţi şi revocaţi prin decizie a primului-ministru, la propunerea preşedintelui AN.
(2) Preşedintele consiliului de administraţie este preşedintele AN.
(3) Consiliul de administraţie funcţioneazã potrivit regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, aprobat în cadrul primei şedinţe, şi are urmãtoarele atribuţii principale:
a) avizarea bugetului de venituri şi cheltuieli al AN;
b) avizarea PNN şi PNA;
c) avizarea Strategiei naţionale de dezvoltare a domeniului nuclear;
d) avizarea proiectelor naţionale de cooperare tehnicã cu AIEA.
ART. 8
(1) Preşedintele AN are rang de secretar de stat şi este numit şi revocat prin decizie a primului-ministru.
(2) Preşedintele AN este asimilat din punct de vedere al salarizãrii şi al celorlalte drepturi cu funcţia de secretar de stat.
(3) Preşedintele AN conduce şi reprezintã instituţia în raporturile cu primul-ministru, cu Guvernul, cu organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, cu alte autoritãţi publice, instituţii şi organizaţii, cu persoane juridice şi fizice, române şi strãine, cu AIEA şi Comisia Europeanã, cu alte organizaţii internaţionale, regionale sau naţionale de profil.
(4) Preşedintele AN avizeazã componenţa delegaţiei României la Conferinţa generalã anualã a AIEA - Viena.
(5) Preşedintele Agenţiei îndeplineşte şi alte atribuţii specifice, stabilite prin acte normative.
(6) Preşedintele AN este ordonator terţiar de credite.
(7) Preşedintele AN fundamenteazã şi propune necesarul de cheltuieli curente şi de capital pentru susţinerea activitãţilor AN şi îl transmite Cancelariei Primului-Ministru.
(8) Preşedintele AN participã, în calitate de invitat, la şedinţele Guvernului în care se dezbat probleme din domeniul nuclear.
(9) În cazul în care preşedintele AN, din diferite motive, nu îşi poate exercita atribuţiile, secretarul general exercitã atribuţiile acestuia. Preşedintele poate delega dreptul de semnãturã, în condiţiile legii, secretarului general.
(10) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele AN emite ordine şi instrucţiuni. Ordinele şi instrucţiunile cu caracter normativ emise de preşedintele AN se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, în condiţiile legii.
ART. 9
(1) Secretarul general al AN este înalt funcţionar public, numit şi salarizat conform prevederilor <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi celor ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 6/2007 privind unele mãsuri de reglementare a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarilor publici pânã la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare şi alte drepturi ale funcţionarilor publici, precum şi creşterile salariale care se acordã funcţionarilor publici în anul 2007. Acesta asigurã stabilitatea funcţionãrii AN, continuitatea conducerii şi realizarea legãturilor funcţionale între compartimentele AN.
(2) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile prevãzute la <>art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Secretarul general al AN poate îndeplini şi alte însãrcinãri prevãzute de regulamentul de organizare şi funcţionare al acesteia sau încredinţate de preşedintele AN.
ART. 10
AN are un numãr maxim de 34 de posturi, exclusiv preşedintele, cu încadrarea în prevederile bugetare.
ART. 11
(1) Personalul AN este format din funcţionari publici şi personal contractual.
(2) Salarizarea personalului se face potrivit reglementãrilor în vigoare aplicabile personalului din instituţiile administraţiei publice centrale din sectorul bugetar.
ART. 12
(1) În subordinea preşedintelui AN funcţioneazã Compartimentul documente clasificate, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificãrile ulterioare.
(2) În cadrul AN, prin ordin al preşedintelui, se pot organiza colective temporare, în condiţiile legii.
(3) Regulamentul intern al AN este aprobat prin ordin al preşedintelui AN.
ART. 13
(1) AN are în dotare 3 autoturisme cu un consum normat lunar de 400 litri/autoturism.
(2) Cheltuielile curente şi de capital ale AN se finanţeazã de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru, şi cuprind categoriile de cheltuieli necesare finanţãrii activitãţilor privind funcţionarea AN pentru îndeplinirea activitãţilor ce îi revin.
(3) În scopul realizãrii atribuţiilor ce îi revin, AN poate beneficia de consultanţã şi asistenţã din ţarã sau din strãinãtate, precum şi de programe de formare şi perfecţionare a pregãtirii personalului sãu, finanţate în limita fondurilor bugetare aprobate sau prin alte surse atrase din ţarã sau din strãinãtate, potrivit legii.
(4) Bugetul de venituri şi cheltuieli al AN se aprobã în condiţiile legii.

ANEXA 2



┌───────────────┐ ┌─────────────────────────────┐ ┌────────────────┐
│ Cabinetul ├─────┤ CONSILIUL DE ADMINISTRATIE ├────┤ Compartimentul │
│ demnitarului │ │ ────────────────────────── │ │ documente │
└───────────────┘ │ PRESEDINTE │ │ clasificate │
└─────────────┬───────────────┘ └────────────────┘

┌─────────────┴───────────────┐
│ │
│ SECRETAR GENERAL │
│ │
└─────────────┬───────────────┘

┌───────────────────┐ │
│ Directia politici │ │
│ si strategii ├────────────────┤
│ nucleare │ │
└───────────────────┘ │


┌──────────────────┐ │ ┌──────────────────────┐
│ Compartimentul │ │ │ Compartimentul │
│ monitorizare │ │ │ consultanta si │
│ si evaluare ├─────────────────┼────────────────┤ promovare │
│ program nuclear │ │ │ tehnologii │
│ national │ │ │ nucleare │
└──────────────────┘ │ └──────────────────────┘

┌────────────────┐ │ ┌─────────────────┐
│ Compartimentul │ │ │ Compartimentul │
│ relatii publice├───────────────────┼────────────────┤ cooperare │
│ si mass-media │ │ │ internationala │
└────────────────┘ │ └─────────────────┘
┌───────────┴─────────────┐
│ Serviciul resurse umane,│
│ financiar, furidic │
└─────────────────────────┘

Nr. total de posturi = 34, exclusiv preşedintele.



------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016