Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 266 din 12 martie 2008  privind cheltuielile necesare pentru pregatirea, organizarea si desfasurarea alegerilor pentru autoritatile administratiei publice locale din anul 2008    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 266 din 12 martie 2008 privind cheltuielile necesare pentru pregatirea, organizarea si desfasurarea alegerilor pentru autoritatile administratiei publice locale din anul 2008

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 192 din 12 martie 2008

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al art. 117 alin. (2) şi (3), precum şi al <>art. 125 alin. (1) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autoritãţilor administraţiei publice locale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru dotarea şi funcţionarea Biroului Electoral Central se suportã din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
(2) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru tipãrirea proceselor-verbale pentru centralizarea rezultatului votãrii la nivel naţional, precum şi pentru asigurarea serviciilor şi echipamentelor de comunicaţii suplimentare faţã de cele deja existente la Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în vederea asigurãrii serviciilor de comunicaţii necesare Biroului Electoral Central şi birourilor electorale de circumscripţie, se suportã din bugetul de stat, prin bugetul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale şi al Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul Naţional de Statisticã, conform competenţelor.
(3) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru instruirea şi informarea membrilor birourilor electorale şi a celorlalţi participanţi la procesul electoral, precum şi a altor activitãţi îndeplinite de Autoritatea Electoralã Permanentã şi filialele sale regionale, specifice perioadei electorale, se asigurã din bugetul de stat, prin bugetul Autoritãţii Electorale Permanente.
(4) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor generate de activitãţile specifice Ministerului Internelor şi Reformei Administrative pentru buna organizare şi desfãşurare a alegerilor autoritãţilor administraţiei publice locale se asigurã din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, potrivit anexei care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(5) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru autoritãţile administraţiei publice locale, altele decât cele de la alin. (1)-(4), se vor suporta din bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, ale judeţelor sau al municipiului Bucureşti, dupã caz.
(6) Pentru efectuarea cheltuielilor necesare în vederea pregãtirii şi desfãşurãrii în bune condiţii a alegerilor locale din anul 2008, se suplimenteazã bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, al Autoritãţii Electorale Permanente, al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, precum şi al Secretariatului General al Guvernului, pentru Institutul Naţional de Statisticã, din Fondul de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului, prevãzut în bugetul de stat pe anul 2008, cu sumele prevãzute în anexã.
ART. 2
(1) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, prin Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat, asigurã achiziţionarea hârtiei necesare pentru tipãrirea buletinelor de vot la alegerile autoritãţilor administraţiei publice locale din anul 2008, urmând ca sumele cheltuite sã fie recuperate din bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, ale judeţelor sau al municipiului Bucureşti, dupã caz.
(2) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative va repartiza instituţiilor prefectului cantitãţile de hârtie necesare tipãririi buletinelor de vot.
(3) Cantitatea de hârtie aflatã în ambalaje originale intacte, rãmasã neutilizatã, se restituie unitãţilor teritoriale ale Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat de unde a fost ridicatã, în termen de 10 zile de la publicarea rezultatelor alegerilor, pe bazã de proces-verbal de predare-primire.
(4) Plata hârtiei efectiv consumate, dupã restituirea prevãzutã la alin. (3), facturatã la preţ de înregistrare în contabilitate, se face în termen de 30 de zile de la publicarea rezultatelor alegerilor.
(5) Instituţiile prefectului vor asigura imprimarea buletinelor de vot în vederea garantãrii securitãţii acestor documente.
(6) Cheltuielile privind tipãrirea proceselor-verbale pentru constatarea rezultatelor alegerilor, precum şi dotarea cu echipamente şi tehnicã de calcul, aplicaţii informatice şi consumabile necesare efectuãrii operaţiunilor tehnice privind stabilirea rezultatelor alegerilor, în staţiile de prelucrare organizate la nivelul circumscripţiilor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi al birourilor electorale de circumscripţie ale sectoarelor municipiului Bucureşti, se suportã din bugetul Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul Naţional de Statisticã.
(7) Sumele necesare pentru închirierea de la operatorii publici a circuitelor telefonice şi conexiunilor locale de comunicaţii de date, în vederea asigurãrii serviciilor de telefonie specialã şi de comunicaţii de date necesare Biroului Electoral Central, birourilor electorale de circumscripţie judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, şi birourilor electorale de circumscripţie ale sectoarelor municipiului Bucureşti, se vor asigura prin bugetul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, buget ce va cuprinde şi:
a) cheltuielile privind asigurarea serviciilor de telefonie şi comunicaţii între birourile electorale ale secţiilor de votare şi birourile electorale de circumscripţie pe raza cãreia îşi desfãşoarã activitatea, pe de o parte, şi între birourile electorale de circumscripţie organizate la nivelul comunelor, oraşelor şi municipiilor şi birourile electorale de circumscripţie judeţeanã, respectiv între birourile electorale de circumscripţie ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi Biroul Electoral de Circumscripţie al Municipiului Bucureşti, pe de altã parte, în zonele în care autoritãţile locale nu pot asigura mijloace de comunicaţii din surse proprii;
b) sumele necesare organizãrii unui sistem informatic care sã furnizeze, în ziua alegerilor, date privind prezenţa populaţiei la vot, pe baza datelor transmise de cãtre birourile electorale ale secţiilor de votare cuprinse într-un eşantion reprezentativ la nivel judeţean şi naţional.
ART. 3
(1) În cadrul bugetului aprobat, efectuarea cheltuielilor pentru organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru autoritãţile administraţiei publice locale se va realiza de cãtre ordonatorii de credite, cu informarea periodicã a Comisiei pentru transparenţã.
(2) Comisia prevãzutã la alin. (1) se compune din câte un reprezentant al partidelor politice parlamentare, din 2 reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale şi din 2 reprezentanţi ai Clubului Român de Presã.
(3) Componenţa nominalã a comisiei prevãzute la alin. (1) se stabileşte de cãtre preşedintele Comisiei tehnice centrale, pe baza propunerilor formulate de partidele politice parlamentare, organizaţiile neguvernamentale şi Clubul Român de Presã.
(4) Comisia prevãzutã la alin. (1) îşi desemneazã preşedintele dintre membrii nominalizaţi potrivit alin. (3).
ART. 4
Pentru reducerea cheltuielilor necesare în vederea desfãşurãrii procesului electoral, primarii vor utiliza bunurile materiale recuperate de la alegerile anterioare şi aflate în stare bunã.
ART. 5
(1) Pe toatã perioada exercitãrii atribuţiilor privind organizarea şi desfãşurarea alegerilor autoritãţilor administraţiei publice locale, instituţiile la care sunt angajaţi membrii birourilor electorale, statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar le asigurã acestora drepturile salariale cuvenite, potrivit legii.
(2) Pentru membrii Biroului Electoral Central, începând cu data încheierii procesului-verbal de învestire se acordã o indemnizaţie de 50 lei pe zi de activitate, care se suportã din bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
(3) Statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar care participã la executarea operaţiunilor generate de activitatea de la Biroul Electoral Central vor primi o indemnizaţie de 35 lei pe zi de activitate, care se suportã din bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
(4) Membrii birourilor electorale de circumscripţie şi ai birourilor electorale ale secţiilor de votare beneficiazã de o indemnizaţie de 50 lei pe zi de activitate. Statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar care participã la efectuarea operaţiunilor generate de desfãşurarea alegerilor autoritãţilor administraţiei publice locale, pe lângã aceste birouri, primesc o indemnizaţie de 35 lei pe zi de activitate.
(5) Membrilor Biroului Electoral Central, statisticienilor, informaticienilor şi personalului tehnic auxiliar al acestuia, care participã la realizarea operaţiunilor legate de desfãşurarea alegerilor autoritãţilor administraţiei publice locale, precum şi personalului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, care este în misiune de pazã la acest birou, li se asigurã în fiecare zi de activitate 7 lei de persoanã pentru bãuturi rãcoritoare, cafea şi gustãri. Aceste cheltuieli se suportã din bugetul alocat Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, conform art. 1 alin. (1).
(6) Membrilor birourilor electorale de circumscripţie, statisticienilor, informaticienilor şi personalului tehnic auxiliar al acestora, care participã la realizarea operaţiunilor legate de desfãşurarea alegerilor autoritãţilor administraţiei publice locale, precum şi personalului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, care este în misiune de pazã la aceste birouri, li se asigurã în fiecare zi de activitate 7 lei de persoanã pentru bãuturi rãcoritoare, cafea şi gustãri.
(7) Membrilor birourilor electorale ale secţiilor de votare şi personalului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, care este în misiune de pazã la aceste birouri, li se asigurã în ziua votãrii 7 lei de persoanã pentru bãuturi rãcoritoare, cafea şi gustãri.
(8) Plata indemnizaţiilor prevãzute la alin. (4) se face pe baza listelor de prezenţã avizate de preşedinţii birourilor electorale.
(9) Veniturile din indemnizaţiile prevãzute la alin. (2)-(4) se impoziteazã conform prevederilor legale în vigoare.
(10) Prin zi de activitate se înţelege munca desfãşuratã pe parcursul unei zile calendaristice, indiferent de numãrul de ore prestate, dar nu mai puţin de 6 ore pe zi.
(11) Pe lângã drepturile prevãzute la alin. (4), membrii birourilor electorale care domiciliazã în alte localitãţi beneficiazã de indemnizaţia de delegare, precum şi de decontarea cheltuielilor de transport şi cazare, potrivit reglementãrilor în vigoare care stabilesc aceste drepturi pentru personalul din instituţiile publice.
(12) Plata indemnizaţiilor prevãzute la alin. (4) şi (11) şi a cheltuielilor de protocol prevãzute la alin. (6) şi (7) se asigurã din bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, ale judeţelor sau al municipiului Bucureşti, dupã caz.
ART. 6
Cheltuielile pentru prelucrarea şi distribuirea pe suport magnetic a datelor necesare pentru elaborarea sau actualizarea listelor electorale permanente şi a listelor electorale complementare, cheltuielile pentru tipãrirea listelor electorale permanente, a listelor electorale complementare, a copiilor de pe listele electorale permanente şi complementare, precum şi a celorlalte tipizate utilizate în procesul electoral se suportã din bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
ART. 7
(1) Cheltuielile necesare în vederea transportului şi distribuirii materialelor, documentelor şi a tipizatelor prevãzute de lege pentru desfãşurarea procesului electoral se fac de instituţiile prefectului, urmând ca sumele necesare pentru acoperirea acestora sã fie recuperate de acestea din bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, ale judeţelor sau al municipiului Bucureşti, dupã caz.
(2) Pentru organizarea şi desfãşurarea procesului electoral, consumul de carburanţi şi cheltuielile cu telefoanele efectuate de autoritãţile administraţiei publice implicate în organizarea alegerilor se suplimenteazã cu 50% faţã de normativele în vigoare, în perioada martie - iunie 2008.
ART. 8
(1) Confecţionarea ştampilelor cu menţiunea "Votat" şi a timbrelor autocolante ce se aplicã pe cãrţile de identitate ale cetãţenilor este asiguratã de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, iar cheltuielile respective vor fi recuperate de instituţiile prefectului din bugetele comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, ale judeţelor sau al municipiului Bucureşti, dupã caz.
(2) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative va repartiza ştampilele cu menţiunea "Votat" şi timbrele autocolante cãtre instituţiile prefectului, care împreunã cu primarii le vor distribui secţiilor de votare.
(3) Confecţionarea celorlalte modele de ştampile necesare în vederea controlului şi desfãşurãrii procesului electoral se asigurã de instituţiile prefectului, cheltuielile urmând a fi recuperate din bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, ale judeţelor sau al municipiului Bucureşti, dupã caz.
ART. 9
(1) Consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti vor include în bugetele proprii pe anul 2008 prevederi corespunzãtoare pentru decontarea cheltuielilor necesare în vederea desfãşurãrii procesului electoral, potrivit prevederilor prezentei hotãrâri.
(2) Pentru reîntregirea fondurilor utilizate în procesul electoral, autoritãţile administraţiei publice locale vor achita Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, prin instituţiile prefectului, din bugetele proprii, în termen de 60 de zile de la încheierea alegerilor, sumele utilizate pentru buna desfãşurare a procesului electoral.
(3) Sumele puse la dispoziţia Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, Autoritãţii Electorale Permanente, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, respectiv Secretariatului General al Guvernului, pentru Institutul Naţional de Statisticã, şi rãmase neutilizate se vor restitui în vederea reîntregirii Fondului de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului, în termen de 60 de zile de la data publicãrii rezultatelor alegerilor în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 10
(1) Sumele alocate Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, pentru instituţiile prefectului, din Fondul de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului, pentru desfãşurarea procesului electoral, se vor vira cu aceastã destinaţie în bugetul fiecãrei instituţii a prefectului, iar decontarea cheltuielilor respective va fi efectuatã cu respectarea prevederilor legale.
(2) În termen de cel mult 10 zile de la expirarea termenului prevãzut la art. 9 alin. (2), autoritãţile administraţiei publice centrale şi instituţiile prefectului cãrora le-au fost alocate fonduri, potrivit anexei, comunicã Autoritãţii Electorale Permanente situaţia sumelor alocate şi cheltuielilor efectuate, separat pe cheltuieli de personal, materiale şi de capital, în vederea întocmirii raportului prevãzut de <>art. 29 alin. (1) lit. k) din Legea nr. 373/2004 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Recuperarea de cãtre instituţiile prefectului a sumelor alocate din Fondul de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului prin bugetul sãu, în condiţiile prevãzute de prezenta hotãrâre, se efectueazã cu sprijinul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
ART. 11
Ministerul Economiei şi Finanţelor va introduce modificãrile ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei hotãrâri în structura bugetului de stat pe anul 2008 şi în volumul şi structura bugetului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, al Autoritãţii Electorale Permanente, al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, precum şi al Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul Naţional de Statisticã.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


───────────────────
Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

p. Preşedintele
Autoritãţii Electorale Permanente,
Marian Muhuleţ

Secretarul general al Guvernului,
Ilie Gavril Bolojan

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 12 martie 2008.
Nr. 266.

ANEXĂ





- mii lei -
┌─────────────────────────────────────────┬─────┬──────────────────────┬───────┐
│ │ │ Cheltuieli │ │
│ │Capi ├───────┬───────┬──────┤ TOTAL │
│ INSTITUŢIA │tol │Perso- │Bunuri │Active│ │
│ │ │ nal │ şi │nefi- │ │
│ │ │ │servi- │nanci-│ │
│ │ │ │cii │are │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼───────┤
├─────────────────────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼───────┤
│1. Ministerul Internelor şi Reformei │ │ │ │ │ │
│ Administrative │ │ 4.355│ 50.228│ 3.868│ 58.451│
├─────────────────────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼───────┤
│ 1. Instituţiile prefectului │51.01│ │ 36.270│ │ 36.270│
│ ├─────┼───────┼───────┼──────┼───────┤
│ 2. Biroul Electoral Central │51.01│ 500│ 630│ 100│ 1.230│
├─────────────────────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼───────┤
├─────────────────────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼───────┤
│TOTAL CAP. 51.01: │51.01│ 500│ 36.900│ 100│ 37.500│
├─────────────────────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼───────┤
├─────────────────────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼───────┤
│ 1. Inspectoratul General al Poliţiei │ │ │ │ │ │
│ Române │61.01│ 3.200│ 9.050│ 136│ 12.386│
├─────────────────────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼───────┤
│ 2. Inspectoratul General al │ │ │ │ │ │
│ Jandarmeriei Române │61.01│ 90│ 2.000│ │ 2.090│
├─────────────────────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼───────┤
│ 3. Centrul Naţional de Administrare a │ │ │ │ │ │
│ Bazelor de Date privind Evidenţa │ │ │ │ │ │
│ Persoanelor │61.01│ 475│ 30│ 3.500│ 4.005│
├─────────────────────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼───────┤
│ 4. Oficiul Român pentru Imigrãri │61.01│ │ 68│ 132│ 200│
├─────────────────────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼───────┤
│ 5. Inspectoratul General al Poliţiei │ │ │ │ │ │
│ de Frontierã │61.01│ 50│ 150│ 0│ 200│
├─────────────────────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼───────┤
│ 6. Baza Centralã pentru Asigurarea │ │ │ │ │ │
│ Tehnicã a Misiunilor │61.01│ │ 700│ │ 700│
├─────────────────────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼───────┤
│ 7. Inspectoratul General pentru │ │ │ │ │ │
│ Situaţii de Urgenţã │61.01│ 40│ 1.330│ │ 1.370│
├─────────────────────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼───────┤
├─────────────────────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼───────┤
│TOTAL CAP. 61.01: │61.01│ 3.855│ 13.328│ 3.768│ 20.951│
├─────────────────────────────────────────┴─────┴───────┴───────┴──────┴───────┤
├─────────────────────────────────────────┬─────┬───────┬───────┬──────┬───────┤
│2. Secretariatul General al Guvernului │51.01│ 7│ 2.775│ 865│ 3.647│
├─────────────────────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼───────┤
│ - Institutul Naţional de Statisticã │51.01│ 7│ 2.775│ 865│ 3.647│
├─────────────────────────────────────────┴─────┴───────┴───────┴──────┴───────┤
├─────────────────────────────────────────┬─────┬───────┬───────┬──────┬───────┤
│3. Autoritatea Electoralã Permanentã │51.01│ 17│ 338│ 110│ 465│
├─────────────────────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼───────┤
│4. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale │61.01│ │ 3.437│ │ 3.437│
├─────────────────────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼───────┤
│TOTAL GENERAL: │ │ 4.379│ 56.778│ 4.843│ 66.000│
└─────────────────────────────────────────┴─────┴───────┴───────┴──────┴───────┘


________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016