Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 263 din 6 aprilie 1999  privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 263 din 6 aprilie 1999 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 154 din 14 aprilie 1999

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Ministerul Transporturilor este organul de specialitate al administraţiei publice centrale care stabileşte politica transporturilor la nivel naţional, elaborează strategia şi reglementările specifice de dezvoltare şi de armonizare a activităţilor de transport în cadrul politicii generale a Guvernului şi îndeplineşte rolul de autoritate de stat în domeniul transporturilor.
    ART. 2
    Ministerul Transporturilor, în calitatea sa de organ de specialitate al administraţiei publice centrale, îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
    1. elaborează şi supune spre aprobare cadrul legislativ adecvat domeniului transporturilor;
    2. elaborează politica economică în domeniul transporturilor;
    3. elaborează politici pentru dezvoltarea transporturilor multimodale şi a transportului combinat;
    4. aplică şi urmăreşte în sectorul transporturilor prevederile Acordului de asociere a României la Uniunea Europeană şi strategia naţionala şi sectoriala de pregătire a aderării României la Uniunea Europeană;
    5. elaborează strategiile de dezvoltare a infrastructurilor şi a activităţilor de transport;
    6. asigură administrarea şi gestionarea infrastructurilor de transport şi a echipamentelor de interes naţional din sistemul naţional de transport;
    7. asigură tuturor utilizatorilor acces egal şi nediscriminatoriu la infrastructurile de transport deschise accesului public;
    8. asigură beneficiarilor de transport dreptul de a alege liber modul de transport, transportatorul şi mijlocul de transport;
    9. sprijină dezvoltarea şi funcţionarea transportului public;
    10. stimuleaza libera initiativa şi asigura autonomia transportatorilor;
    11. asigură condiţiile unui mediu concurenţial normal în cadrul fiecărui mod de transport, precum şi între modurile de transport;
    12. asigură dezvoltarea cercetării în transporturi, în corelare cu programele naţionale de cercetare;
    13. concesionează, în numele statului, bunurile proprietate publică ori privată a statului, activităţile şi serviciile de interes naţional din domeniul transporturilor;
    14. gestionează resursele financiare alocate prin bugetul de stat, resursele din fondurile speciale pentru dezvoltarea infrastructurilor de transport sau din creditele externe garantate de stat;
    15. exercită drepturile şi obligaţiile statului ca acţionar la companiile naţionale, societăţile naţionale şi societăţile comerciale aflate sub autoritatea sa;
    16. aprobă tarifele percepute pentru eliberarea de autorizaţii şi licenţe, precum şi cuantumul redevenţelor;
    17. elaborează şi supune spre aprobare Guvernului tariful de utilizare a infrastructurii feroviare şi alte tarife care sunt în competenta de aprobare a Guvernului;
    18. clasifică infrastructurile de transport în conformitate cu standardele naţionale şi internaţionale;
    19. organizează activitatea pentru constituirea fondului propriu de date statistice din domeniul transporturilor;
    20. stabileşte prin norme un mod unitar de prezentare a sistemului informaţional privind transportul public de persoane, în sfera de administrare a infrastructurii de transport de interes public;
    21. elaborează şi supune aprobării Guvernului schema reţelei naţionale de transport, care are ca obiective asigurarea deplasării persoanelor şi a mărfurilor între toate localităţile tarii, precum şi conectarea infrastructurilor naţionale de transport la principalele infrastructuri internaţionale de transport;
    22. încheie, în numele statului, contracte de activitate cu compania naţionala care gestionează infrastructura feroviara, cu societăţile naţionale si/sau societăţile comerciale care efectuează transport feroviar public de călători;
    23. realizează activităţi de asigurări de sănătate pentru personalul propriu, pentru personalul instituţiilor publice din subordine, companiilor naţionale, societăţilor naţionale, regiilor autonome de sub autoritatea sa, precum şi al societăţilor comerciale, care desfăşoară activităţi în domeniul transporturilor aeriene, navale, rutiere, feroviare şi cu metroul, pentru membrii de familie ai acestora, precum şi pentru pensionării care au lucrat în transporturi şi pentru membrii lor de familie, care folosesc reţeaua sanitară proprie.
    ART. 3
    În calitatea sa de autoritate de stat în domeniul transporturilor feroviare, rutiere, maritime, pe apele interioare, aeriene, multimodale şi combinate, Ministerul Transporturilor are următoarele atribuţii principale, pe care le exercita direct sau prin organisme tehnice specializate, instituţii publice subordonate sau societăţi comerciale autorizate:
    1. aprobă, potrivit legii, instrucţiuni şi regulamente obligatorii pentru activităţile specifice feroviare, auto, navale şi aeriene;
    2. participă la anchetarea evenimentelor sau accidentelor grave produse în activităţile de transport;
    3. elaborează, în condiţiile legii, norme de efectuare a transporturilor speciale;
    4. exercită inspecţia de stat privind respectarea reglementărilor interne şi internaţionale în activităţile specifice transporturilor;
    5. acordă, pe baza de reciprocitate, dreptul de utilizare, cu plata sau gratuit, a infrastructurilor de transport pentru utilizatorii străini;
    6. emite norme obligatorii de licentiere şi autorizare a agenţilor economici care efectuează sau vor efectua activităţi de transport sau activităţi specifice siguranţei traficului şi stabileşte condiţiile de acordare, de suspendare sau de anulare a licenţelor şi a autorizaţiilor;
    7. stabileşte organizarea regionala a transporturilor rutiere, feroviare, navale şi aeriene;
    8. aprobă utilizarea spaţiului aerian, a căilor navigabile din apele naţionale şi internaţionale, cu acordul organelor abilitate ale Ministerului Apărării Naţionale şi ale Ministerului de Interne;
    9. exercită activitatea de registru, de inspecţie de stat şi de control în transporturi;
    10. asigură controlul utilizării resurselor financiare alocate prin bugetul de stat, a resurselor din fondurile speciale pentru dezvoltarea infrastructurilor de transport şi a resurselor din creditele externe garantate de stat, al stadiului executării fizice a lucrărilor de infrastructura şi al calităţii acestora;
    11. urmăreşte aplicarea şi respectarea reglementărilor privind executarea silită a creanţelor la bugetele fondurilor speciale;
    12. emite norme obligatorii de atestare, certificare, licentiere şi brevetare a personalului care lucrează în transporturi sau care concura la siguranţa traficului şi stabileşte condiţiile de suspendare, de retragere sau de anulare a atestatelor, certificatelor, licenţelor sau brevetelor acordate;
    13. emite norme obligatorii de siguranţa a traficului în transporturile rutiere, feroviare, navale, aeriene, precum şi în transportul multimodal şi combinat şi supraveghează respectarea acestora;
    14. autorizează funcţionarea porturilor, aeroporturilor civile, garilor şi a autogarilor;
    15. emite norme obligatorii pentru efectuarea transporturilor de mărfuri periculoase;
    16. certifică starea tehnică a mijloacelor de transport din domeniul civil, în conformitate cu reglementările naţionale şi internaţionale;
    17. acordă permisiunea de intrare şi de plecare a navelor româneşti şi străine in/din porturile civile româneşti;
    18. asigură certificarea şi omologarea de tip sau individuală a mijloacelor de transport;
    19. gestionează frecventele de comunicaţii alocate;
    20. asigură, prin reţeaua proprie, controlul medico-sanitar specific siguranţei circulaţiei şi navigaţiei, precum şi controlul sanitar-veterinar specific tuturor modurilor şi activităţilor de transport şi emite autorizaţii sanitar-veterinare în toate cazurile în care legea ii recunoaşte acest drept;
    21. propune Guvernului, cu avizul Ministerului Apărării Naţionale, închiderea unor linii de cale ferată nerentabile sau menţinerea în exploatare a liniei respective şi regimul exploatării acesteia;
    22. asigură reglementarea şi organizarea circulaţiei aeronavelor civile în spaţiul aerian naţional, în colaborare cu organele specializate ale Ministerului Apărării Naţionale;
    23. organizează spaţiul aerian naţional şi stabileşte principiile şi regulile de folosire a acestuia, împreună cu Ministerul Apărării Naţionale, în timp de pace;
    24. emite reglementări aeronautice specifice privind înmatricularea aeronavelor civile, eliberarea, suspendarea sau anularea certificatului de înmatriculare;
    25. emite reglementări aeronautice specifice, prin care se stabilesc cerinţele tehnice, operaţionale şi procedurale, pentru înfiinţarea, funcţionarea şi dezafectarea aerodromurilor civile;
    26. asigură autorizarea aerodromurilor civile, deschise pentru operarea aeronavelor civile, din punct de vedere al îndeplinirii cerinţelor tehnice, operaţionale, de siguranţa a zborului, de securitate aeronautică şi de protecţie a mediului, potrivit standardelor internaţionale acceptate de România;
    27. eliberează licenţe de lucru agenţilor economici care desfăşoară activităţi în perimetrul infrastructurii aeroportuare;
    28. emite reglementări aeronautice privind desfăşurarea activităţilor de transport aerian public;
    29. restricţionează operarea aeronavelor civile pe aeroporturile din România sau în spaţiul aerian naţional, după caz, în scopul protecţiei mediului;
    30. stabileşte aeroporturile din România care, în urma derulării activităţilor specifice, au un impact semnificativ asupra mediului, în vederea implementării de programe de protecţie a mediului, cu avizul Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului;
    31. aprobă, la solicitarea administratorului aeroportului, măsuri speciale pentru operarea aeronavelor civile, a căror funcţionare are impact semnificativ asupra mediului;
    32. emite reglementările, standardele şi procedurile privind evaluarea, auditarea şi autorizarea si/sau licentierea agenţilor economici aeronautici civili;
    33. emite permisul de producţie pe baza căruia se autorizează producţia de serie a aeronavelor civile şi a componentelor acestora;
    34. elaborează Programul naţional de securitate aeronautică pe baza căruia se asigura protecţia aviaţiei civile impotriva actelor de intervenţie ilicită; răspunde pentru dezvoltarea, implementarea şi operationalitatea acestui program;
    35. reglementează, organizează şi desfăşoară activităţile privind ancheta administrativă a incidentelor şi accidentelor de aviaţie civilă;
    36. supraveghează şi controlează navigaţia în apele naţionale, a navelor sub pavilion roman, precum şi a navelor arborand pavilion străin, dar aparţinând unor persoane fizice sau juridice romane, în marea libera;
    37. stabileşte, nominal şi pe porţiuni, apele navigabile ale României, cu avizul Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului, al Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, al Ministerului Industriei şi Comerţului şi al Departamentului pentru Administraţie Publică Locală; pentru apele de frontiera va tine seama şi de acordurile bilaterale privind regimul frontierei de stat;
    38. stabileşte regulile de navigaţie în marea teritorială, în apele interioare şi în porturile româneşti, în conformitate cu reglementările naţionale şi cu acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte;
    39. acordă dreptul de arborare a pavilionului roman sau poate dispune suspendarea ori retragerea acestui drept;
    40. stabileşte, prin regulamentul serviciului la bordul navelor, structura ierarhiei şi atribuţiile funcţiilor la bordul navelor;
    41. emite reglementări cu privire la durata şi conţinutul cursurilor de pregătire, la modul de obţinere a brevetelor şi certificatelor de capacitate, precum şi cu privire la anularea sau suspendarea certificatelor de capacitate şi a brevetelor dobândite prin examen;
    42. organizează sistemul de salvare pe mare şi pe apele interioare navigabile, împreună cu Ministerul Apărării Naţionale şi cu Ministerul de Interne;
    43. stabileşte căile navigabile, porturile, radele şi bazinele portuare în care pilotajul este obligatoriu;
    44. stabileşte modul de recrutare, şcolarizare şi brevetare a piloţilor, precum şi efectuarea serviciului de pilotaj maritim şi fluvial;
    45. stabileşte, cu acordul organelor de grăniceri, locurile de acostare şi de ancorare în afară limitelor porturilor, aflate în apele de frontiera sau în marea teritorială;
    46. eliberează, printr-o societate de clasificare agreată, certificate de clasificare a navei şi a echipamentelor acesteia, care atesta buna stare de navigabilitate, cerute de acordurile şi de convenţiile internaţionale la care România este parte;
    47. stabileşte condiţiile tehnice pe care trebuie sa le îndeplinească vehiculele rutiere, metodologia de omologare pentru circulaţie a acestora, precum şi metodologia de inspecţie tehnică periodică;
    48. certifică prin omologare sau prin inspecţia tehnică periodică, după caz, încadrarea vehiculelor rutiere în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi folosinţa conform destinaţiei;
    49. autorizează staţiile de inspecţie tehnică, supraveghează şi controlează activitatea acestora şi atesta personalul care efectuează inspecţia tehnică periodică;
    50. acreditează instituţii publice subordonate, organisme tehnice specializate şi societăţi comerciale, autorizate, care sa elaboreze şi sa pună în aplicare normele tehnice şi reglementările specifice transportului rutier şi sa asigure inspecţia şi controlul tehnic de specialitate;
    51. autorizează înfiinţarea şi funcţionarea centrelor de pregătire şi perfecţionare a personalului din sectorul de transporturi rutiere, cu excepţia celor care aparţin Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului de Interne, Serviciului Roman de Informaţii şi altor instituţii similare;
    52. emite norme metodologice şi organizează pregătirea, examinarea şi atestarea profesională a instructorilor şi a profesorilor necesari în procesul de pregătire şi de perfecţionare profesională a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere;
    53. emite norme privind examinarea psihologică medicală în vederea eliberării permisului de conducere auto, precum şi pentru verificările periodice;
    54. asigură prin reţeaua sanitară proprie asistenta medicală şi psihologică a personalului din transporturi, cu atribuţii în siguranţa circulaţiei şi a navigaţiei;
    55. autorizează deplasarea pe teritoriul României a mijloacelor de transport străine şi executa controlul acestei activităţi, iar pentru transporturile speciale, strategice şi cu aprobarea Ministerului Apărării Naţionale;
    56. stabileşte, potrivit legii, norme şi normative tehnice, obligatorii, de proiectare, construcţii, reparare şi exploatare a mijloacelor de transport, drumurilor, autostrăzilor, porturilor, aeroporturilor, liniilor şi staţiilor de cale ferată şi de metrou, astfel încât acestea să corespundă şi nevoilor de apărare; asigură supravegherea aplicării acestor norme şi autorizează agenţii economici sa efectueze astfel de activităţi;
    57. stabileşte, în condiţiile legii, în colaborare cu Ministerul Apărării Naţionale şi cu Ministerul de Interne, potrivit reglementărilor interne şi internaţionale, norme unitare ale activităţilor de intervenţie, de căutare şi salvare a navelor, aeronavelor, a altor mijloace de transport, precum şi a vieţilor omeneşti;
    58. asigură buna organizare a activităţilor de supraveghere a traficului, de cercetare a evenimentelor şi a situaţiilor de pericol, pentru limitarea sau, după caz, înlăturarea acestora, solicitând, la nevoie, sprijinul altor ministere şi organe de stat; coordonează sistemul de securitate în transporturi şi activităţile de protecţie impotriva actelor de intervenţie ilicită;
    59. controlează respectarea de către deţinătorii de mijloace de transport a normelor privind calitatea, prevenirea şi stingerea incendiilor şi protecţia mediului, conform reglementărilor interne şi internaţionale;
    60. coordonează activităţile industriale, de construcţii, de cercetare şi proiectare, de sănătate, precum şi alte activităţi specifice transporturilor şi zonelor libere;
    61. emite norme tehnice pentru construcţia, reparaţia, întreţinerea infrastructurii şi mijloacelor de transport;
    62. reprezintă Guvernul în organismele internaţionale şi în relaţiile bilaterale cu alte state în domeniul transporturilor;
    63. elaborează programe de pregătire şi de perfecţionare pentru personalul de siguranţa din transporturi şi organizează desfăşurarea acestora;
    64. asigură dirijarea aeronavelor în spaţiul aerian al României şi a navelor în apele navigabile, în conformitate cu reglementările naţionale şi internaţionale;
    65. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniul sau de activitate.
    ART. 4
    (1) Conducerea Ministerului Transporturilor este asigurata de către ministrul transporturilor.
    (2) Ministrul transporturilor conduce întreaga activitate a ministerului şi îl reprezintă în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autorităţi publice şi organizaţii, precum şi cu persoane juridice şi fizice din ţara şi din străinătate.
    (3) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul transporturilor emite ordine.
    (4) Ministrul transporturilor este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 2 secretari de stat.
    ART. 5
    În structura organizatorică a Ministerului Transporturilor se organizează şi funcţionează, în subordinea demnitarului, cabinetul demnitarului.
    ART. 6
    (1) În structura organizatorică a Ministerului Transporturilor, prevăzută în anexa nr. 1, funcţionează direcţii generale şi direcţii. În cadrul acestora, prin ordin al ministrului transporturilor se pot organiza servicii, birouri, precum şi colective temporare, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 40/1991 cu privire la salarizarea Preşedintelui şi Guvernului României, precum şi a personalului Presedentiei, Guvernului şi a celorlalte organe ale puterii executive, republicată.
    (2) Controlul ministrului şi coordonarea inspecţiei de stat în transporturi şi Agenţia zonelor libere se organizează la nivel de direcţie generală. Inspectoratul aviaţiei civile se organizează la nivel de direcţie.
    (3) Numărul maxim de posturi este de 345, exclusiv demnitarii.
    ART. 7
    (1) Răspunderile şi atribuţiile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor.
    (2) Ministrul transporturilor poate delega o parte din atribuţiile sale secretarilor de stat.
    ART. 8
    (1) Secretarul general al ministerului este funcţionar public de cariera, numit prin ordin al ministrului transporturilor, pe baza de examen sau concurs, pe criterii de profesionalism.
    (2) Secretarul general este subordonat ministrului transporturilor. Secretarul general coordonează buna funcţionare a compartimentelor şi a activităţilor cu caracter funcţional din cadrul ministerului şi asigura legătura operativă dintre ministru şi conducătorii tuturor compartimentelor din minister şi unităţile subordonate.
    (3) Secretarul general este ajutat în activitatea sa de 2 secretari generali adjuncţi.
    (4) Secretarii generali adjuncţi sunt funcţionari publici de cariera, numiţi prin concurs sau prin examen.
    (5) Funcţia de secretar general adjunct se salarizeaza la nivelul salariului de baza prevăzut pentru funcţia de secretar general în anexa nr. V la Legea nr. 154/1998, cu modificările ulterioare, diminuat cu 10% .
    (6) Funcţiile de secretar general şi de secretar general adjunct se înscriu în numărul maxim de posturi aprobat prin prezenta hotărâre.
    ART. 9
    Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile secretarului general, ale secretarilor generali adjuncţi şi ale compartimentelor din aparatul propriu al Ministerului Transporturilor se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului transporturilor.
    ART. 10
    (1) Pe lângă ministrul transporturilor funcţionează, ca organ consultativ, colegiul ministerului.
    (2) Componenţa şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale colegiului ministerului se aproba prin ordin al ministrului transporturilor.
    ART. 11
    (1) Unităţile aflate în subordinea si, respectiv, sub autoritatea Ministerului Transporturilor sunt prevăzute în anexa nr. 2.
    (2) Structura organizatorică a unităţilor din subordinea Ministerului Transporturilor se aproba prin ordin al ministrului transporturilor.
    (3) Normativele de personal, criteriile de constituire a compartimentelor şi statele de funcţii pentru instituţiile publice subordonate, finanţate de la bugetul de stat, precum şi atribuţiile acestora se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor.
    ART. 12
    În exercitarea atribuţiilor sale Ministerul Transporturilor colaborează cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autorităţile publice locale şi cu alte organisme interesate.
    ART. 13
    Pentru transportul personalului din aparatul propriu Ministerul Transporturilor are în dotare un parc auto stabilit conform anexei nr. 3. Pentru activităţile specifice de inspecţie şi control, care se desfăşoară pe întregul teritoriu al tarii, pentru activităţile desfăşurate în cadrul programelor PHARE şi pentru transportul delegaţiilor, precum şi pentru alte activităţi specifice Ministerul Transporturilor are un parc de autovehicule stabilit conform anexei nr. 3 a).
    ART. 14
    (1) Centrele de medicină preventivă din subordinea Ministerului Transporturilor se reorganizează ca direcţii de sănătate publică regionale, conform anexei nr. 4.
    (2) Direcţiile de sănătate publică regionale sunt instituţii publice cu personalitate juridică în subordinea Ministerului Transporturilor, finanţate integral de la bugetul de stat.
    (3) Direcţiile de sănătate publică regionale reprezintă autoritatea de sănătate publică în transporturi care desfăşoară activităţi de medicină preventivă şi inspecţie sanitară de stat în transporturi şi care colaborează cu unităţile descentralizate ale Ministerului Sănătăţii, în scopul realizării politicilor şi programelor naţionale de sănătate, al monitorizarii stării de sănătate şi al organizării statisticii de sănătate în transporturi.
    (4) Regulamentul de organizare şi funcţionare a direcţiilor de sănătate publică regionale se aproba prin ordin al ministrului transporturilor.
    (5) Conducătorii direcţiilor de sănătate publică regionale sunt numiţi şi sunt eliberaţi din funcţie prin ordin al ministrului transporturilor.
    (6) Personalul preluat de la centrele de medicină preventivă, reorganizate potrivit prevederilor prezentului articol, se considera transferat.
    (7) Inspecţia sanitară de stat în transporturi se exercita de către personal specializat, împuternicit de către Ministerul Transporturilor pe baza legitimaţiei speciale de inspecţie sanitară de stat în transporturi, emisă de Ministerul Transporturilor. Forma, modelul, conţinutul şi condiţiile de eliberare a legitimaţiei speciale se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor.
    ART. 15
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ART. 16
    Articolul 5 din Hotărârea Guvernului nr. 437/1995 privind înfiinţarea Consiliului Interministerial pentru Siguranţa Rutieră, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 134 din 3 iulie 1995, se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 5. - Secretariatul Consiliului Interministerial pentru Siguranţa Rutieră este asigurat de Autoritatea Rutieră Romana - A.R.R."
    ART. 17
    Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abroga Hotărârea Guvernului nr. 44/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 38 din 7 martie 1997, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

           p. PRIM-MINISTRU,
              VICTOR BABIUC

                    Contrasemnează:
                    ---------------
              Ministrul transporturilor,
                     Traian Băsescu

                   Ministrul finanţelor,
                   Decebal Traian Remes

          Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
                     Alexandru Athanasiu

                Departamentul pentru Reforma
              Administraţiei Publice Centrale
                      Petre Diaconu,
                     secretar de stat

    Bucureşti, 6 aprilie 1999
    Nr. 263.


    ANEXA 1



    MINISTERUL TRANSPORTURILOR Numărul maxim de posturi = 345
                                                   (exclusiv demnitarii)

                                        ┌────────────┐ ┌────────────────────────┐
                                        │ MINISTRU ├─────┤ CABINETUL DEMNITARULUI │
                                        └──────┬─────┘ └────────────────────────┘
                                               │
           ┌────────────────────────┐ │ ┌────────────────────────┐
           │ SECRETAR DE STAT │ │ │ SECRETAR DE STAT │
           │────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────────────────│
           │ CABINETUL DEMNITARULUI │ │ │ CABINETUL DEMNITARULUI │
           └────────────────────────┘ │ └────────────────────────┘
                                               │
                                      ┌────────┴─────────┐
                   ┌──────────────────┤ SECRETAR GENERAL ├────────────────────┐
                   │ └────────┬─────────┘ │
         ┌──────────────────────────┐ │ ┌─────────────┴────────────┐
         │ SECRETAR GENERAL ADJUNCT │ │ │ SECRETAR GENERAL ADJUNCT │
         └──────────────────────────┘ │ └──────────────────────────┘
                                               │
         ┌──────────────────────────┐ │ ┌────────────────────────────────┐
         │ CONTROLUL MINISTRULUI ├──────────┤ │DIRECŢIA GENERALĂ DE MANAGEMENT,│
         │ SI COORDONAREA INSPECŢIEI│ ├──────────────┤ STRATEGIE, REŢEA SANITARĂ │
         │ DE STAT IN TRANSPORTURI │ │ │ │
         └──────────────────────────┘ │ └────────────────────────────────┘
                                               │
         ┌──────────────────────────┐ │ ┌────────────────────────────────┐
         │ CONTROL FINANCIAR PROPRIU├──────────┤ │ DIRECŢIA DE RESURSE UMANE ŞI │
         │ │ ├──────────────┤ SALARIZARE │
         └──────────────────────────┘ │ └────────────────────────────────┘
                                               │
         ┌──────────────────────────┐ │ ┌────────────────────────────────┐
         │DIRECŢIA GENERALĂ JURIDICĂ├──────────┤ │ DIRECŢIA GENERALĂ DE INTEGRARE │
         │ SI CONTENCIOS │ ├──────────────┤ EUROPEANĂ │
         └──────────────────────────┘ │ └────────────────────────────────┘
                                               │
         ┌──────────────────────────┐ │ ┌────────────────────────────────┐
         │ DIRECŢIA GENERALĂ ├──────────┤ │ DIRECŢIA GENERALĂ DE RELAŢII │
         │ ECONOMICĂ SI RELAŢII │ ├──────────────┤ INTERNAŢIONALE │
         │ BUGETARE │ │ │ │
         └──────────────────────────┘ │ └────────────────────────────────┘
                                               │
         ┌──────────────────────────┐ │ ┌────────────────────────────────┐
         │DIRECŢIA GENERALĂ TEHNICA,├──────────┤ │ DIRECŢIA GENERALĂ DE RELAŢII │
         │ INVESTIŢII, DOMENIU │ ├──────────────┤ FINANCIARE EXTERNE │
         │ PUBLIC SI CONCESIUNI │ │ │ │
         └──────────────────────────┘ │ └────────────────────────────────┘
                                               │
         ┌──────────────────────────┐ │ ┌────────────────────────────────┐
         │ SERVICIUL PROBLEME ├──────────┤ │ DIRECŢIA SECRETARIAT TEHNIC, │
         │ SPECIALE │ ├──────────────┤ MASS-MEDIA, RELAŢII CU │
         │ │ │ │ PUBLICUL SI PROTOCOL │
         └──────────────────────────┘ │ └────────────────────────────────┘
                                               │
                                               │
            ┌────────────────────┬─────────────┴────┬─────────────────────┬────────────────────┐
            │ │ │ │ │
┌───────────┴─────────┐ ┌────────┴─────────┐ ┌──────┴───────┐ ┌───────────┴───────┐ ┌──────────┴──────┐
│ DIRECŢIA GENERALĂ │ │DIRECŢIA GENERALĂ │ │ AGENŢIA │ │ DIRECŢIA GENERALĂ │ │DIRECŢIA GENERALĂ│
│ A TRANSPORTURILOR │ │A AVIAŢIEI CIVILE │ │ZONELOR LIBERE│ │ A TRANSPORTURILOR │ │A TRANSPORTURILOR│
│ FEROVIARE │ │ │ │ │ │ NAVALE │ │ RUTIERE │
└─────────┬───────────┘ └────────┬─────────┘ └──────────────┘ └─────────┬─────────┘ └─────────┬───────┘
          │ ┌────────┴─────────┐ ┌─────────┴──────┐ │
 ┌────────┴─────┐ ┌─────┴───────┐ ┌────────┴────────┐ ┌───────┴───────┐ ┌──────┴──────┐ ┌─────┴────────┐
 │ DIRECŢIA DE │ │ │ │ │ │ DIRECŢIA │ │ DIRECŢIA DE │ │ │
 │ REGLEMENTĂRI │ │INSPECTORATUL│ │ DIRECŢIA │ │DE REGLEMENTĂRI│ │REGLEMENTĂRI │ │ DIRECŢIA DE │
 │ ŞI CALITATEA │ │ AVIAŢIEI │ │ DE SERVICII │ │ ŞI CALITATEA │ │ ŞI CALITATEA│ │ REGLEMENTĂRI │
 │ SERVICIILOR │ │ CIVILE │ │TRANSPORT AERIAN,│ │ SERVICIILOR │ │ SERVICIILOR │ │ÎN TRANSPORTUL│
 │ÎN TRANSPORTUL│ │ │ │ TRAFIC AERIAN │ │ ÎN PORTURI │ │ PE DUNĂRE │ │ RUTIER │
 │ FEROVIAR │ │ │ │ ŞI AEROPORTURI │ │ŞI ÎN NAVIGAŢIA│ │ ŞI CĂILE │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ MARITIMĂ │ │ NAVIGABILE │ │ │
 └──────────────┘ └─────────────┘ └─────────────────┘ └───────────────┘ └─────────────┘ └──────────────┘



    ANEXA 2

    MINISTERUL TRANSPORTURILOR

                                 A . UNITĂŢILE
          care funcţionează în subordinea Ministerului Transporturilor

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea unităţii Sursa de finanţare Localitatea
crt.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 0 1 2 3
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 1. Aeroclubul României Bugetul de stat Bucureşti
 2. Grupul de Intervenţii şi Salvare
    Navală Bugetul de stat Constanţa
 3. Spitalul nr. 1 Căi Ferate Witting Extrabugetară şi
    Bucureşti alocaţii de la bugetul
                                         de stat Bucureşti
 4. Spitalul nr. 2 Căi Ferate Bucureşti Extrabugetară şi
                                         alocaţii de la bugetul
                                         de stat Bucureşti
 5. Spitalul Căi Ferate Iaşi Extrabugetara şi
                                         alocaţii de la bugetul
                                         de stat Iaşi
 6. Spitalul Căi Ferate Cluj-Napoca Extrabugetară şi
                                         alocaţii de la bugetul
                                         de stat Cluj-Napoca
 7. Spitalul Căi Ferate Timişoara Extrabugetară şi
                                         alocaţii de la bugetul
                                         de stat Timişoara
 8. Spitalul Căi Ferate Ploieşti Extrabugetara şi
                                         alocaţii de la bugetul
                                         de stat Ploieşti
 9. Spitalul Căi Ferate Galaţi Extrabugetară şi
                                         alocaţii de la bugetul
                                         de stat Galaţi
10. Spitalul Căi Ferate Constanţa Extrabugetară şi
                                         alocaţii de la bugetul
                                         de stat Constanţa
11. Spitalul Căi Ferate Braşov Extrabugetară şi
                                         alocaţii de la bugetul
                                         de stat Braşov
12. Spitalul Căi Ferate Paşcani Extrabugetară şi
                                         alocaţii de la bugetul
                                         de stat Paşcani
13. Spitalul Căi Ferate Şimeria Extrabugetară şi
                                         alocaţii de la bugetul
                                         de stat Simeria
14. Spitalul Căi Ferate Oradea Extrabugetară şi
                                         alocaţii de la bugetul
                                         de stat Oradea
15. Spitalul Căi Ferate Craiova Extrabugetară şi
                                         alocaţii de la bugetul
                                         de stat Craiova
16. Spitalul Căi Ferate Sibiu Extrabugetară şi
                                         alocaţii de la bugetul
                                         de stat Sibiu
17. Spitalul Căi Ferate Drobeta-Turnu Extrabugetară şi Drobeta-
    Severin alocaţii de la bugetul Turnu Severin
                                         de stat
18. Direcţia de Sănătate Publică în Bugetul de stat Bucureşti
    Transporturi Bucureşti
19. Direcţia de Sănătate Publică în Bugetul de stat Cluj-Napoca
    Transporturi Cluj-Napoca
20. Direcţia de Sănătate Publică în Bugetul de stat Constanţa
    Transporturi Constanta
21. Direcţia de Sănătate Publică în Bugetul de stat Braşov
    Transporturi Braşov
22. Direcţia de Sănătate Publică în Bugetul de stat Galaţi
    Transporturi Galaţi
23. Direcţia de Sănătate Publică în Bugetul de stat Iaşi
    Transporturi Iaşi
24. Direcţia de Sănătate Publică în Bugetul de stat Timişoara
    Transporturi Timişoara
25. Direcţia de Sănătate Publică în Bugetul de stat Craiova
    Transporturi Craiova
26. Academia Română de Aviaţie Extrabugetară Bucureşti
27. Centrul de Perfecţionare a
    Personalului din Marină Civilă şi
    Calificare Personal pentru
    Exploatare Portuara Constanţa Extrabugetară Constanţa
28. Centrul de Perfecţionare a
    Personalului din Navigaţia Fluvială
    Galaţi Extrabugetară Galaţi
29. Inspectoratul Navigaţiei Civile
    - I.N.C. Extrabugetară Constanţa
30. Autoritatea Feroviară Română - AFER Extrabugetară Bucureşti
31. Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. Extrabugetară Bucureşti
32. Casa Asigurărilor de Sănătate a
    Transporturilor Extrabugetară Bucureşti
33. Clubul Sportiv "Rapid" Extrabugetară şi
                                         alocaţii de la bugetul
                                         de stat Bucureşti
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


    NOTA:
    1. Unităţile prevăzute la nr. crt. 1 şi 2 pot utiliza un număr maxim de 1.021 de posturi.
    2. Unităţile prevăzute la nr. crt. 3-17 pot utiliza un număr maxim de 2.975 de posturi finanţate integral de la bugetul de stat.
    3. Unităţile prevăzute la nr. crt. 18-25 pot utiliza un număr maxim de 668 de posturi.


                                  B. UNITĂŢILE
         care funcţionează sub autoritatea Ministerului Transporturilor

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea unităţii Localitatea
crt.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 0 1 2
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 1. Societatea Naţională a Căilor Ferate Române - S.N.C.F.R.
    - R.A. Bucureşti
 2. Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." - S.A. Bucureşti
 3. Societatea Naţională de Transport Feroviar de
    Marfă "C.F.R. - Marfă" - S.A. Bucureşti
 4. Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători
    "C.F.R. - Călători" - S.A. Bucureşti
 5. Societatea de Servicii de Management Feroviar "S.M.F."
    - S.A. Bucureşti
 6. Societatea de Administrare Active Feroviare "S.A.A.F."
    - S.A. Bucureşti
 7. Regia Autonomă de Exploatare a Metroului "Metrorex"
    Bucureşti Bucureşti
 8. Compania Naţională "Aeroportul Internaţional
    Bucureşti-Otopeni" - S.A. Comuna Otopeni
 9. Societatea Naţională "Aeroportul Internaţional
    Bucureşti-Băneasa" - S.A. Bucureşti
10. Societatea Naţională "Aeroportul Internaţional Constanta" Comuna Mihail
    - S.A. Kogălniceanu
11. Societatea Naţională "Aeroportul Internaţional Timişoara"
    - S.A. Timişoara
12. Regia Autonomă "Administraţia Serviciilor de Trafic
    Aerian - ROMATSA" Bucureşti
13. Autoritatea Aeronautică Civilă Română - R.A. Bucureşti
14. Societatea Comercială "Compania Naţională de Transporturi
    Aeriene Române - TAROM" - S.A. Bucureşti
15. Regia Autonomă "Registrul Naval Român" Bucureşti
16. Compania Naţională "Administraţia Porturilor Maritime
    Constanţa" - S.A. Constanţa
17. Compania Naţională "Administraţia Canalelor Navigabile"
    - S.A. Constanţa
18. Compania Naţională de Radiocomunicaţii Navale "Radionav"
    - S.A. Constanţa
19. Administraţia Fluvială a Dunării de Jos - R.A. Galaţi
20. Compania Naţională "Administraţia Porturilor Dunării
    Maritime" - S.A. Galaţi
21. Compania Naţională "Administraţia Porturilor Dunării
    Fluviale" - S.A. Giurgiu
22. Regia Autonomă "Administraţia Naţională a Drumurilor
    din România" Bucureşti
23. Regia Autonomă "Registrul Auto Român" Bucureşti
24. Administraţia Zonei Libere Sulina - R.A. Sulina
25. Administraţia Zonei Libere Constanţa-Sud - R.A. Constanţa
26. Administraţia Zonei Libere Brăila - R.A. Brăila
27. Administraţia Zonei Libere Galaţi - R.A. Galaţi
28. Administraţia Zonei Libere Giurgiu - R.A. Giurgiu
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



    ANEXA 3

            MIJLOACELE DE TRANSPORT ŞI CONSUMUL DE CARBURANŢI

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                      Tipul mijlocului Numărul Consumul maxim
Parcul auto de maxim de carburanţi/autovehicul
                         transport (bucăţi) (litri/lună)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Parc auto propriu autoturism 6 300
Parc auto comun autoturism 3 300
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


    Nu se consideră depăşiri la consumul normat de carburanţi pe autoturism consumul care, la nivelul anului, se încadrează în limita combustibilului normat în raport cu numărul total de autoturisme aprobat.


    ANEXA 3 a)

                                PARCUL AUTO
                        pentru activităţi specifice

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                                              Consumul maxim
Nr. Activitatea Tipul mijlocului Numărul de carburanţi/
crt. de transport maxim autovehicul
                                                    (bucăţi) (litri/lună)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 0 1 2 3 4
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Inspecţie şi control - autoturism 7 300
2. Transport delegaţii - autovehicul pentru
                             transport de persoane 1 450
3. Programe PHARE - autoturism 2 450
                           - autoturism de teren 1 450
4. Aprovizionare - autovehicul pentru
                             transport de marfă
                             şi persoane 1 450
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


    Nu se consideră depăşiri la consumul normat de carburanţi pe autovehicul consumul care, la nivelul anului, se încadrează în limita combustibilului normat în raport cu numărul total de autovehicule aprobat.


    ANEXA 4

               DIRECŢIILE DE SĂNĂTATE PUBLICĂ ÎN TRANSPORTURI

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Unităţile care Direcţiile de sănătate Sediul
crt. se reorganizează publică în transporturi
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Centrul de Medicină Direcţia de Sănătate Publică Municipiul Bucureşti,
   Preventivă Bucureşti în Transporturi Bucureşti Piaţa Gării de Nord
                                                          nr. 1, sectorul 1
2. Centrul de Medicină Direcţia de Sănătate Publică Municipiul
   Preventivă Cluj-Napoca în Transporturi Cluj-Napoca Cluj-Napoca, str.
                                                          Câmpeni nr. 3, judeţul
                                                          Cluj
3. Centrul de Medicină Direcţia de Sănătate Publică Municipiul Constanţa,
   Preventivă Constanta în Transporturi Constanţa str. I. C. Brătianu
                                                          nr. 37, judeţul
                                                          Constanta
4. Centrul de Medicină Direcţia de Sănătate Publică Municipiul Braşov,
   Preventivă Braşov în Transporturi Braşov bd 15 Noiembrie nr.
                                                          60, judeţul Braşov
5. Centrul de Medicină Direcţia de Sănătate Publică Municipiul Galaţi,
   Preventivă Galaţi în Transporturi Galaţi str. Moruzzi nr. 5-7,
                                                          judeţul Galaţi
6. Centrul de Medicină Direcţia de Sănătate Publică Municipiul Iaşi,
   Preventivă Iaşi în Transporturi Iaşi Str. Gării nr. 4A,
                                                          judeţul Iaşi
7. Centrul de Medicină Direcţia de Sănătate Publică Municipiul Timişoara,
   Preventivă Timişoara în Transporturi Timişoara Str. Gării nr. 1,
                                                          judeţul Timiş
8. Centrul de Medicină Direcţia de Sănătate Publică Municipiul Craiova,
   Preventivă Craiova în Transporturi Craiova str. Stirbei Voda nr.
                                                          2, judeţul Dolj
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


                                    -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016