Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 262 din 13 martie 2002  pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate in administrarea Ministerului Apararii Nationale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 262 din 13 martie 2002 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate in administrarea Ministerului Apararii Nationale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 218 din 1 aprilie 2002
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României, ale <>art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apãrare, ordine publica şi siguranta nationala, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 28/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 20^1 din Ordonanta Guvernului nr. 122/1998 privind acumularea, scoaterea şi improspatarea produselor din rezervele proprii ale forţelor destinate apãrãrii naţionale, aprobatã prin <>Legea nr. 50/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aproba Regulamentul privind organizarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Valorificarea la intern şi extern a bunurilor aflate în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale se efectueazã de cãtre Compania Nationala "Romtehnica" - S.A.
ART. 3
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 660/2000 pentru aprobarea Regulamentului privind valorificarea bunurilor aflate în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 384 din 17 august 2000.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
----------------
Ministrul apãrãrii naţionale,
Ioan Mircea Pascu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu


ANEXA 1

REGULAMENT
privind organizarea procedurilor pentru valorificarea
bunurilor aflate în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Valorificarea bunurilor aflate în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale se efectueazã, la propunerea şefului Statului Major General şi cu aprobarea organelor competente, potrivit legii.
ART. 2
În sensul prezentului regulament, prin bunuri se înţelege produsele, echipamentele şi orice alte obiecte, de orice fel şi cu orice fel de descriere, cu excepţia clãdirilor şi terenurilor.
ART. 3
(1) Fac obiectul valorificãrii:
a) mijloacele fixe scoase din funcţiune, obiectele de inventar şi alte materiale declasate sau deşeurile refolosibile rezultate în urma casãrii sau demolarii;
b) bunurile care nu au putut fi improspatate sau când pãstrarea în depozitare ar duce la deprecieri sau stãri periculoase de orice fel, stabilite prin analize şi încercãri în laboratoare şi poligoane specializate, potrivit normelor de specialitate în vigoare;
c) tehnica, utilajele, loturile PSA, piesele de schimb, agregatele, ansamblurile, subansamblurile şi materialele de orice fel, în starea în care se afla şi îndeplinesc cel puţin una dintre urmãtoarele condiţii: nu mai sunt necesare, au devenit excedentare, nu mai sunt prevãzute în inzestrarea armatei, nu se mai fabrica sau, datoritã uzurii fizice ori morale, nu mai corespund destinaţiei sau fac obiectul înlocuirii cu altele performanţe de acelaşi tip;
d) alte bunuri din existent, indiferent de starea acestora, în scopul rezolvarii unor nevoi ale Ministerului Apãrãrii Naţionale.
(2) Bunurile care pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate se valorifica la persoane fizice şi/sau juridice romane.
(3) Bunurile care implica apãrarea tarii, ordinea publica şi siguranta nationala, definite conform prevederilor legale în vigoare, se valorifica la extern, iar la intern numai cãtre agenţii economici producãtori ai acestor bunuri.
ART. 4
(1) Nu fac obiectul valorificãrii: a) aparatura de secretizare sau componentele speciale care, prin procedura de valorificare, ar conduce la transmiterea de informaţii şi date cu caracter secret. Acestea se scot din funcţiune sau se declaseaza, dupã caz, şi se caseazã potrivit normelor în vigoare;
b) deşeurile nerefolosibile care se distrug.
(2) Nu se valorifica la persoanele fizice şi agenţii economici neautorizati bunurile care, prin destinaţia lor, pot fi utilizate în scopuri care afecteazã siguranta nationala şi individualã sau colectivã.
ART. 5
Bunurile se valorifica în starea şi la locul în care se gãsesc la data transmiterii documentelor pentru aprobarea valorificãrii sau în centre de colectare. Bunurile rãmân în evidenta şi în administrarea unitãţilor deţinãtoare sau a centrelor de colectare pana la predarea lor efectivã.
ART. 6
(1) Pentru bunurile aprobate la valorificare se interzice efectuarea oricãror lucrãri care necesita manopera şi materiale din fondurile Ministerului Apãrãrii Naţionale pentru schimbarea stãrii tehnice, cu excepţia cazurilor prevãzute de prezentul regulament.
(2) Bunurile aprobate la valorificare se pãstreazã în starea tehnica şi de completare în rãspunderea unitãţilor deţinãtoare, potrivit documentelor de evaluare, pana la finalizarea procedurii de valorificare şi predare la cumpãrãtor.
ART. 7
Competentele de stabilire a bunurilor supuse valorificãrii, cu excepţia celor date, conform prevederilor legale, în competenta altor organisme, se reglementeazã prin instrucţiuni de aplicare a prezentului regulament, aprobate prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale, denumite în continuare instrucţiuni.
ART. 8
(1) Compania Nationala "Romtehnica" - S.A., denumita în continuare Companie, este abilitata sa valorifice bunurile aprobate.
(2) Coordonarea unitarã a activitãţilor premergãtoare şi ulterioare valorificãrii în cadrul Ministerului Apãrãrii Naţionale, precum şi interfata cu Compania se realizeazã de Comandamentul Logistic, denumit în continuare structura specializatã.
ART. 9
Bunurile aflate în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale pot fi valorificate astfel:
a) prin licitaţie publica deschisã cu strigare tehnica de lupta dezafectata de dotarea specific militarã, precum şi bunurile care pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate, inclusiv deşeurile feroase şi neferoase;
b) prin selecţie de oferte sau negociere directa pentru bunurile care implica apãrarea tarii, ordinea publica şi siguranta nationala, de natura armamentului, muniţiei, tehnicii de lupta, mijloacelor şi instalaţiilor speciale, precum şi cele care, datoritã caracteristicilor specifice, nu pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate;
c) prin valorificare directa fãrã organizare de licitaţie, în cazul în care producãtorul sau alt ofertant accepta, prin compensare valoricã, schimbarea bunului cu altul nou, din aceeaşi categorie, cu cel puţin aceiaşi parametri, sau în alte situaţii aprobate de ordonatorul principal de credite, la propunerea transmisã pe cale ierarhica de structura abilitata. Procedura de compensare valoricã se stabileşte prin instrucţiuni, plecand de la preţurile legal negociate pentru aceste produse la data ultimei negocieri, actualizate la data valorificãrii;
d) prin transmitere, fãrã plata, la alte instituţii publice, în condiţiile legii.

CAP. 2
Evaluarea bunurilor
ART. 10
(1) Evaluarea bunurilor propuse pentru valorificare se face de cãtre o comisie de evaluare numita, în cazul valorificãrii la extern, prin ordin al ordonatorului principal de credite, iar în cazul valorificãrii la intern, prin ordin al ordonatorului de credite în a cãrui administrare nemijlocitã se afla acestea.
(2) Comisia este compusa din cel puţin 3 membri din care, în mod obligatoriu, va face parte un reprezentant al structurii financiar-contabile şi alţi specialişti cunoscãtori ai bunurilor care se vor valorifica.
ART. 11
(1) Comisia de evaluare întocmeşte un raport de evaluare a bunurilor care urmeazã sa fie valorificate. Preţul iniţial de vânzare, structura acestuia şi, dupã caz, preţurile corectate sau medii vor fi aprobate conform competentelor stabilite prin instrucţiuni.
(2) La evaluarea bunurilor se vor avea în vedere procedurile şi criteriile stabilite prin instrucţiuni, precum şi preţul pieţei la bunuri de acelaşi fel.
(3) În cazul în care cheltuielile de valorificare şi/sau de pãstrare a bunurilor nu se justifica din punct de vedere economic, bunurile vor fi scoase din funcţiune, dupã caz, declasate şi casate cu aprobarea ordonatorului de credite, conform competentelor stabilite.

CAP. 3
Valorificarea la intern
SECŢIUNEA 1
Organizarea şi desfãşurarea procedurii de valorificare prin licitaţie publica deschisã cu strigare
ART. 12
(1) Valorificarea bunurilor prevãzute la art. 9 lit. a) se face prin organizarea de licitaţie publica deschisã cu strigare.
(2) Licitaţia se organizeazã de cãtre Companie.
ART. 13
La licitaţiile de vânzare a bunurilor poate participa orice persoana fizica sau juridicã care prezintã pana la data ţinerii şedinţei de licitaţie urmãtoarele:
a) documentul din care sa rezulte constituirea garanţiei de participare;
b) copie de pe certificatul de înmatriculare în registrul comerţului şi de pe codul fiscal, pentru persoanele juridice, sau copie de pe actul de identitate pentru persoanele fizice;
c) chitanţa de achitare a taxei de participare, eliberata de casieria organizatorului licitaţiei;
d) declaraţia de acceptare a proiectului de contract de vânzare-cumpãrare prevãzut de caietul de sarcini;
e) alte documente prevãzute de legislaţia în vigoare şi solicitate de organizatorul licitaţiei.
ART. 14
(1) Conducãtorul Companiei numeşte prin decizie, cu cel puţin 30 de zile lucrãtoare înainte de data ţinerii licitaţiei, comisia de licitaţie, formatã din cel puţin 3 membri cu probitate morala, în urmãtoarea componenta:
a) preşedintele şi secretarul comisiei de licitaţie, din partea organizatorului licitaţiei;
b) membri, specialişti cu experienta profesionalã în domeniu.
(2) Nu pot face parte din comisia de licitaţie membrii comisiilor de evaluare.
ART. 15
(1) Nu pot participa la licitaţie, în calitate de cumpãrãtori, membrii comisiilor de evaluare şi ai celor de licitaţie şi nici soţul/sotia sau rudele ori afinii pana la gradul al IV-lea inclusiv.
(2) Membrii comisiilor de licitaţie au obigatia de a semna pe propria rãspundere o declaraţie prin care se angajeazã sa respecte prevederile alin. (1).
ART. 16
(1) Garanţia de participare la licitaţie este stabilitã de comisia de licitaţie, reprezintã 3-10% din valoarea bunurilor şi se depune cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii licitaţiei.
(2) Garanţia de participare se returneazã participanţilor cãrora nu li s-a adjudecat bunul licitat, începând cu cea de-a 3-a zi lucrãtoare de la data închiderii licitaţiei.
ART. 17
Organizatorul licitaţiei întocmeşte urmãtoarele:
a) caietul de sarcini;
b) anunţul publicitar;
c) tabelul cuprinzând persoanele care participa la licitaţie.
ART. 18
(1) Caietul de sarcini se întocmeşte în baza informaţiilor transmise de structura specializatã şi cuprinde cel puţin urmãtoarele:
a) obiectul licitaţiei;
b) cantitatea oferitã şi locul de depozitare sau de pãstrare;
c) preţul de începere a licitaţiei, precum şi valoarea salturilor de supralicitare;
d) modalitãţile de plata;
e) termenul limita de prezentare a documentelor de cãtre licitator;
f) data şi locul de desfãşurare a licitaţiei;
g) modul de desfãşurare a licitaţiei;
h) valoarea taxei de participare, cuantumul şi modul de constituire a garanţiei care trebuie sa fie depusa de cãtre solicitanti pentru a fi admişi la licitaţie, locul şi data depunerii;
i) proiectul de contract de vânzare-cumpãrare;
j) modelul declaraţiei licitatorului de acceptare a proiectului de contract de vânzare-cumpãrare;
k) clauze asiguratorii privind pierderea garanţiei de participare la licitaţie, în cazul în care câştigãtorul licitaţiei renunţa la cumpãrarea bunului şi refuza semnarea contractului de vânzare-cumpãrare, şi privind neadmiterea la licitaţie a persoanelor care nu prezintã toate documentele sau care prezintã documente incomplete ori incorect întocmite;
l) alte condiţii şi pecizari pe care comisia de licitaţie le considera necesare.
(2) Caietul de sarcini se aproba de conducãtorul Companiei.
ART. 19
(1) Caietul de sarcini şi fişa tehnica se pun la dispoziţie solicitanţilor, contra cost, cu cel puţin 10 zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii licitaţiei.
(2) Costul documentelor prevãzute la alin. (1) reprezintã contravaloarea redactarii şi multiplicãrii acestora.
ART. 20
(1) Anunţul publicitar se face printr-o publicaţie cu circulaţie la nivel naţional. În scopul asigurãrii unei transparente maxime, anunţul publicitar se poate face şi prin Internet, pe site-ul Ministerului Apãrãrii Naţionale şi/sau al Companiei, sau prin alte mijloace de informare, cu cel puţin 15 zile lucrãtoare înainte de data stabilitã pentru licitaţie.
(2) Anunţul privind vânzarea prin licitaţie conţine urmãtoarele informaţii:
a) denumirea şi adresa organizatorului licitaţiei;
b) locul, data şi ora începerii licitaţiei;
c) locul şi data la care se poate obţine caietul de sarcini;
d) numãrul de fax sau adresa de e-mail la care se pot obţine informaţii suplimentare.
ART. 21
(1) Persoana care a achiziţionat caietul de sarcini, denumita în continuare licitator, are dreptul sa examineze condiţiile, formularele, termenii şi specificaţiile din documentele licitaţiei, iar în cazul în care are nevoie de informaţii suplimentare în legatura cu acestea, le solicita în scris organizatorului licitaţiei.
(2) Acesta rãspunde în scris la toate solicitarile primite, înainte de termenul limita de depunere a documentelor de cãtre licitatori.
ART. 22
(1) Organizatorul licitaţiei poate aduce modificãri documentelor licitaţiei, din proprie initiativa sau ca urmare a solicitãrii licitatorilor.
(2) Modificãrile la documentele de licitaţie vor fi notificate în scris tuturor licitatorilor, prin telex, fax sau Internet, cu cel puţin 7 zile lucrãtoare înainte de termenul limita de depunere a documentelor.
(3) Omiterea vreunei informaţii în documentele de participare la licitaţie sau prezentarea unor documente necorespunzãtoare fata de cele stabilite prin caietul de sarcini determina descalificarea licitatorului respectiv.
ART. 23
Taxa de participare la licitaţie se determina în funcţie de cheltuielile de organizare şi desfãşurare a licitaţiei şi se achitã la sediul organizatorului licitaţiei, cu cel puţin 7 zile lucrãtoare înainte de data licitaţiei.
ART. 24
(1) Solicitanţilor care prezintã chitanţa de plata a taxei de participare la licitaţie li se va permite examinarea bunurilor la locul în care se afla, fãrã punerea în funcţiune sau fãrã efectuarea probelor de rulaj.
(2) Nu se admit consumuri de energie, de carburanţi şi lubrifianţi sau de piese de schimb şi materiale.
ART. 25
(1) Comisia de licitaţie analizeazã documentele prezentate de licitatori cu doua zile lucrãtoare înainte de începerea licitaţiei şi întocmeşte lista cuprinzând ofertanţii acceptaţi, excluzandu-i de la participare pe cei care nu au îndeplinit condiţiile sau care nu au prezentat, în totalitate şi la termenul stabilit, documentele cerute prin caietul de sarcini.
(2) Cu aceasta ocazie comisia verifica:
a) dosarul cu documentele de organizare a licitaţiei;
b) dacã publicitatea s-a fãcut conform prevederilor prezentului regulament;
c) documentele privind calificarea participanţilor la licitaţie.
ART. 26
(1) Licitaţia se desfãşoarã în prezenta tuturor membrilor comisiei de licitaţie, iar şedinţa este condusã de cãtre preşedintele comisiei.
(2) La data şi ora stabilite pentru începerea licitaţiei, în cazul în care sunt cel puţin 2 participanţi, preşedintele comisiei de licitaţie anunta obiectul licitaţiei, face prezenta participanţilor şi constata dacã sunt îndeplinite condiţiile legale pentru desfãşurarea acesteia.
(3) Desfãşurarea în continuare a licitaţiei se face astfel:
a) preşedintele anunta preţul iniţial de vânzare de la care se porneşte strigarea, cu precizarea salturilor de supralicitare stabilite;
b) participanţii la licitaţie prezintã oferta de preţ prin strigãri. Oferta trebuie sa respecte condiţiile de salt precizate la deschiderea licitaţiei;
c) preşedintele comisiei de licitaţie anunta cu glas tare şi clar suma oferitã de licitator;
d) dacã la a treia strigare a ultimei oferte nu se striga o suma mai mare, preşedintele comisiei de licitaţie anunta adjudecarea licitaţiei în favoarea participantului care a oferit ultima suma;
e) licitaţia se declara închisã dupã anunţarea verbalã a castigatorului de cãtre preşedintele comisiei de licitaţie şi dupã întocmirea procesului-verbal care se semneazã de cãtre membrii comisiei de licitaţie şi de cãtre participanţii la licitaţie.
(4) Procesul-verbal al licitaţiei, împreunã cu documentele privind organizarea şi desfãşurarea acesteia, se arhiveaza la sediul organizatorului licitaţiei, constituind baza legalã a încheierii contractului de vânzare-cumpãrare.
ART. 27
(1) Pentru bunurile care fac obiectul <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune aflate în administrarea instituţiilor publice, de apãrare, ordine publica şi siguranta nationala, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 28/2001 , în situaţia în care se prezintã un singur participant, comisia negociaza preţul de vânzare pornind de la preţul iniţial al licitaţiei.
(2) Rezultatul negocierii se înscrie într-un proces-verbal de negociere semnat de ambele pãrţi, care va constitui temei legal pentru încheierea contractului de vânzare-cumpãrare.
(3) Preţul rezultat din negociere nu poate fi mai mic decât cel stabilit ca preţ de pornire la procedura prin licitaţie.
(4) În situaţia în care bunul nu a fost adjudecat sau nu s-a prezentat nici un participant, organizatorul licitaţiei informeazã în scris structura specializatã, pentru ca aceasta sa dispunã mãsuri de valorificare prin celelalte proceduri prevãzute la art. 9 ori casarea, dupã caz.
ART. 28
(1) Pentru bunurile care fac obiectul <>Ordonanţei Guvernului nr. 122/1998 privind acumularea, scoaterea şi improspatarea produselor din rezervele proprii ale forţelor destinate apãrãrii naţionale, aprobatã prin <>Legea nr. 50/1999 , cu modificãrile ulterioare, în cazul în care nu s-au prezentat cel puţin 2 participanţi la licitaţie sau dacã nici un ofertant din cei prezenţi nu a oferit preţul de pornire, se încheie proces-verbal de constatare, urmând ca licitaţia sa se repete.
(2) Repetarea licitaţiei se face dupã trecerea a cel mult 15 zile lucrãtoare de la data primirii noilor condiţii de valorificare din partea structurii specializate.
(3) În cazul în care nici de aceasta data nu se prezintã la licitaţie cel puţin 2 participanţi şi nu se oferã cel puţin preţul de pornire, licitaţia se va relua în condiţiile alin. (2).
(4) În situaţia în care dupã a treia licitaţie bunul nu a fost adjudecat sau nu a fost oferit cel puţin preţul de pornire a licitaţiei, organizatorul licitaţiei informeazã în scris structura specializatã, pentru ca aceasta sa dispunã mãsuri de scoatere din funcţiune sau declasare şi valorificare prin transmitere fãrã plata sau casare, dupã caz.
ART. 29
(1) Participanţii la licitaţie pot formula contestaţii în cazul în care considera ca nu s-au respectat dispoziţiile legale şi precizãrile din caietul de sarcini referitoare la organizarea şi desfãşurarea licitaţiei.
(2) Contestaţiile se depun la sediul organizatorului licitaţiei în termen de 24 de ore de la încheierea acesteia.
ART. 30
Organizatorul licitaţiei este obligat sa soluţioneze contestaţia în termen de 5 zile lucrãtoare de la depunerea acesteia şi sa comunice rezultatul în scris. În acest sens va fi numita o comisie formatã din 3-5 membri, alţii decât cei care fac parte din comisia de licitaţie.
ART. 31
(1) În termen de 10 zile lucrãtoare de la adjudecare sau de la soluţionarea contestaţiilor persoana cãreia i s-a adjudecat bunul licitat este obligatã sa semneze contractul de vânzare-cumpãrare şi sa achite preţul acestuia. Cumpãrãtorul va intra în posesia bunurilor în momentul achitãrii integrale a preţului.
(2) Dacã persoana care a câştigat licitaţia renunţa la cumpãrarea bunului sau nu îndeplineşte condiţiile prevãzute la alin. (1), aceasta pierde garanţia depusa.
(3) În aceasta situaţie organizatorul licitaţiei negociaza cu ceilalţi ofertanţi, pornind de la preţul licitat de fiecare, în ordine descrescãtoare, şi semneazã contractul de vânzare-cumpãrare cu cel care a oferit preţul cel mai bun.
(4) În caz de neadjudecare, în funcţie de categoria bunurilor, se procedeazã conform art. 27 alin. (4) sau art. 28 alin. (4).
ART. 32
(1) Organizatorul licitaţiei are dreptul de a anula licitaţia pana la închiderea acesteia în una dintre situaţiile urmãtoare:
a) nu a fost asigurat un nivel corespunzãtor al concurentei la licitaţiile organizate pentru bunurile prevãzute la art. 28;
b) nici unul dintre ofertanţi nu a îndeplinit condiţiile de calificare;
c) au fost prezentate numai oferte necorespunzãtoare sau în circumstanţe excepţionale. Circumstanţele excepţionale se enunta şi se definesc în instrucţiuni.
(2) Decizia de anulare a licitaţiei creeazã pentru organizatorul acesteia obligaţia de a comunica în scris tuturor participanţilor la licitaţie atât încetarea obligaţiilor pe care aceştia şi le-au asumat prin depunerea de oferte, cat şi motivul anulãrii, precum şi obligaţia de a returna garanţia de participare.
SECŢIUNEA a 2-a
Organizarea şi desfãşurarea procedurii de valorificare prin selecţie de oferte sau negociere directa
ART. 33
(1) Valorificarea bunurilor prevãzute la art. 9 lit. b) şi a celor care se gãsesc în situaţia prevãzutã la art. 27 alin. (4) şi la art. 28 alin. (4) se face prin organizarea selecţiei de oferte de preţ sau a negocierii directe.
(2) Deşeurile rezultate în urma delaborarilor se valorifica prin agenţii economici romani producãtori de muniţii, prin procedura de negociere directa. Costul delaborarii muniţiilor poate fi plãtit şi prin deşeurile rezultate, valoarea acestora urmând sa fie negociata în raport cu preţul de bursa al metalelor respective la data negocierii. Preţurile pulberilor şi explozivilor rezultaţi din delaborare se negociaza potrivit legii.
ART. 34
Numirea comisiei se face conform regulilor stabilite la art. 14 şi 15.
ART. 35
(1) Selecţia de oferte de preţ reprezintã procedura simplificata prin care se solicita, fãrã publicarea unui anunţ publicitar, oferte de preţ de la cel puţin 2 potenţiali cumpãrãtori.
(2) În acest sens se trimit invitaţii de participare care vor cuprinde cel puţin urmãtoarele elemente:
a) obiectul selecţiei de oferta de preţ;
b) modalitatea de transmitere a ofertei;
c) cantitatea oferitã;
d) preţul minim de începere a procedurii;
e) starea bunurilor supuse valorificãrii;
f) termenul limita de prezentare a ofertei.
(3) Fiecare ofertant are voie sa facã o singura oferta de preţ pe care nu o poate schimba.
(4) Ofertele de preţ se depun sau se transmit la sediul organizatorului procedurii de valorificare, în plic închis şi sigilat, pana la data şi ora precizate, semnate de ofertantul interesat. Ofertele sunt analizate în prezenta membrilor comisiei. Rezultatul analizei ofertelor de preţ se consemneazã într-un proces-verbal.
(5) Contractul de vânzare-cumpãrare se încheie cu persoana care a oferit preţul cel mai mare.
(6) Dacã un singur ofertant a rãspuns la solicitare, bunurile se valorifica cãtre acesta prin negociere directa.
ART. 36
(1) Negocierea directa reprezintã procedura prin care se negociaza clauzele contractuale, inclusiv preţul, cu un singur cumpãrãtor.
(2) Rezultatele negocierii se consemneazã într-un proces-verbal semnat de ambele pãrţi şi care constituie baza stabilirii valorii contractului de vânzare-cumpãrare.
SECŢIUNEA a 3-a
Organizarea şi desfãşurarea procedurii de valorificare directa fãrã organizare de licitaţie
ART. 37
Prin valorificare directa fãrã organizare de licitaţie se înţelege procedura prin care se schimba bunurile aprobate pentru valorificare cu altele noi, având cel puţin aceiaşi parametri, sau în alte situaţii, cu alte bunuri din aceeaşi categorie, la care nu se aplica procedurile specificate la art. 9 lit. a) şi b).
ART. 38
Valorificarea directa se aproba de ministrul apãrãrii naţionale la propunerea şefului Statului Major General.
SECŢIUNEA a 4-a
Organizarea şi desfãşurarea procedurii de valorificare prin transmitere fãrã plata
ART. 39
Transmiterea fãrã plata se executa conform prevederilor legale, dupã desfãşurarea procedurilor prevãzute la art. 9 lit. a)-c).
ART. 40
Listele cu bunurile ce urmeazã sa fie valorificate prin transmitere fãrã plata se comunica de cãtre structura specializatã instituţiilor publice interesate.
ART. 41
La cererea expresã a unor instituţii publice, cu aprobarea ordonatorului principal de credite, bunurile se pot transmite fãrã plata şi înaintea desfãşurãrii procedurilor prevãzute la art. 9 lit. a)-c).

CAP. 4
Valorificarea la extern
ART. 42
Ministrul apãrãrii naţionale este abilitat şi are competente privind valorificarea la extern a bunurilor, astfel:
a) sa supunã aprobãrii Consiliului Suprem de Apãrare a Tarii, anual şi ori de câte ori este nevoie, tehnica de lupta din urmãtoarele categorii care fac obiectul valorificãrii: aeronave, submarine, nave de lupta maritime şi fluviale, tancuri şi complexuri de rachete, armament, munitie şi rachete din stocuri, la care gradul de asigurare este sub 80%;
b) sa aprobe modalitatea de valorificare la extern a bunurilor prevãzute de lege;
c) sa aprobe valorificarea armamentului, muniţiilor şi a rachetelor din stocuri, la care gradul de asigurare este peste 80%.
ART. 43
Valorificarea la extern a bunurilor se efectueazã direct cãtre parteneri externi.
ART. 44
Aprobarea ministrului apãrãrii naţionale privind condiţiile de valorificare, inclusiv preţul extern, constituie mandat pentru Companie în vederea semnãrii contractului de export.
ART. 45
Aprobãrile ministrului apãrãrii naţionale pentru valorificarea la extern a bunurilor sunt valabile în anul calendaristic respectiv, cu excepţia cazurilor în care prin aprobare se specifica altfel.
ART. 46
(1) Operaţiunile de sortare, verificare şi încãrcare a produselor pe mijloacele de transport pe parcurs intern, precum şi paza acestora de la locul de depozitare pana la locul de încãrcare pe mijlocul de transport extern se executa, dupã caz, de Ministerul Apãrãrii Naţionale sau de instituţii sau agenţi specializaţi.
(2) Cheltuielile ocazionate de executarea acestor operaţiuni sunt achitate de Companie, acestea urmând sa fie deduse din preţul extern.
ART. 47
La solicitarea Companiei structuri abilitate din Ministerul Apãrãrii Naţionale sau agenţi economici autorizaţi şi stabiliţi de aceasta vor executa operaţiuni de dezafectare de dotarea specific militarã, reinscriptionare, reconditionare şi/sau reparaţii sau modificãri ale produselor. Contravaloarea operaţiunilor este suportatã de partenerul extern.
ART. 48
Circulaţia documentelor, forma şi conţinutul acestora privind valorificarea la extern vor fi reglementate prin instrucţiuni.

CAP. 5
Dispoziţii finale
ART. 49
Pentru realizarea activitãţii de valorificare conform prevederilor prezentului regulament, Compania încheie un contract de comision cu Ministerul Apãrãrii Naţionale prin ordonatorul de credite abilitat, prin care se va stabili şi comisionul datorat Companiei pentru serviciile de valorificare prestate de aceasta.
ART. 50
Compania şi structura specializatã vor întocmi şi vor prezenta periodic conducerii Ministerului Apãrãrii Naţionale informãri privind valorificarea bunurilor. Periodicitatea şi conţinutul informarilor se stabilesc prin instrucţiuni.
ART. 51
Materialele refolosibile şi deşeurile care nu au putut fi valorificate sau în legatura cu care ordonatorul de credite în gestiunea cãruia se afla a fundamentat ca nu se justifica economic organizarea de licitaţii se valorifica cu avizul esalonului superior, prin negociere directa cu agenţii economici care au ca obiect de activitate achiziţionarea de materiale refolosibile.
ART. 52
Organizarea şi exercitarea controlului financiar preventiv propriu, precum şi înregistrãrile contabile şi documentele justificative ale modificãrilor patrimoniale determinate de procesul valorificãrii bunurilor se efectueazã potrivit legii.
ART. 53
În termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament se aproba, prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale, instrucţiuni de aplicare a acestuia.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016