Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 261 din 2 aprilie 1999  privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie Industriala - ECOIND    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 261 din 2 aprilie 1999 privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie Industriala - ECOIND

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 164 din 19 aprilie 1999

    În temeiul prevederilor art. 25 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizării şi finanţării activităţii de cercetare-dezvoltare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996,

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    (1) Se înfiinţează Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie Industrială - ECOIND prin reorganizarea Institutului de Cercetări şi Proiectări pentru Epurarea Apelor Reziduale Bucureşti care se desfiinţează.
    (2) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie Industrială - ECOIND este persoană juridică română, cu sediul în municipiul Bucureşti, şos. Panduri nr. 90-92, sectorul 5, şi funcţionează după modelul regiilor autonome în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizării şi finanţării activităţii de cercetare-dezvoltare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996, în coordonarea Ministerului Industriei şi Comerţului.
    ART. 2
    Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie Industrială - ECOIND are ca obiect principal de activitate cercetarea-dezvoltarea în domeniul protecţiei mediului, şi anume controlul şi evaluarea poluării industriale, tehnologiile de tratare şi de depoluare, precum şi managementul de mediu în industrie.
    ART. 3
    Structura organizatorică a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie Industrială - ECOIND este prevăzută în anexa nr. 1.
    ART. 4
    (1) Personalul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie Industrială - ECOIND se preia prin transfer de la Institutul de Cercetări şi Proiectări pentru Epurarea Apelor Reziduale Bucureşti şi îşi păstrează salariile avute la data transferului până la negocierea noului contract colectiv de muncă.
    (2) Noul contract colectiv de muncă va fi înregistrat la Direcţia generală de muncă şi protecţie socială a municipiului Bucureşti în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
    ART. 5
    Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie Industrială - ECOIND are două sucursale fără personalitate juridică, cu sediile în municipiul Râmnicu Vâlcea, Str. Uzinei nr. 1, judeţul Vâlcea şi, respectiv, în municipiul Timişoara, Piaţa Victoriei nr. 2, judeţul Timiş.
    ART. 6
    Imobilul, anexele şi terenul aferent, situate în municipiul Bucureşti, şos. Panduri nr. 90-92, sectorul 5, în care a funcţionat Institutul de Cercetări şi Proiectări pentru Epurarea Apelor Reziduale Bucureşti, trec din administrarea acestuia în administrarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie Industrială - ECOIND.
    ART. 7
    (1) Activul şi pasivul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie Industrială - ECOIND, stabilite pe baza situaţiei patrimoniului la data de 30 iunie 1998, se preiau pe bază de protocol de predare-preluare între Institutul de Cercetări şi Proiectări pentru Epurarea Apelor Reziduale Bucureşti şi Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie Industrială - ECOIND.
    (2) Activul total este 1.616.543 mii lei, din care 357.225 mii lei înregistraţi drept capital social al Institutului de Cercetări şi Proiectări pentru Epurarea Apelor Reziduale Bucureşti.
    ART. 8
    Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie Industrială - ECOIND îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu reglementările legale în vigoare, precum şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa nr. 2.
    ART. 9
    Ministerul Industriei şi Comerţului, în calitate de minister coordonator, va cuprinde în bugetul său de venituri şi cheltuieli fondurile necesare pentru realizarea unor investiţii, dotări, aparatură, echipamente şi instalaţii.
    ART. 10
    Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 382/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Industriei şi Comerţului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 166 din 23 iulie 1997, se modifică corespunzător prevederilor prezentei hotărâri.
    ART. 11
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

                               p. PRIM-MINISTRU,
                                 VALERIU STOICA

                                Contrasemnează:
                                ---------------
                     p. Ministrul industriei şi comerţului,
                                   Sorin Pota
                                secretar de stat

                        Preşedintele Agenţiei Naţionale
                     pentru Ştiinţă, Tehnologie şi Inovare,
                                 Lanly Szabolcs

                    Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
                              Alexandru Athanasiu

              Ministrul apelor, pădurilor şi protecţiei mediului,
                                 Romică Tomescu

                             Ministrul finanţelor,
                              Decebal Traian Remeş

    Bucureşti, 2 aprilie 1999.
    Nr. 261.


    ANEXA 1



    INSTITUTULUI NATIONAL DE CERCETARE-DEZVOLTARE
    PENTRU ECOLOGIE INDUSTRIALA - ECOIND
                                                            STRUCTURA ORGANIZATORICĂ

                                                  ┌──────────────────────────┐
                                                  │CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE│
                                                  └────────────┬─────────────┘
                             ┌───────────────┐ ┌───────┴────────┐ ┌────────────────────┐
                             │OFICIUL JURIDIC├─────────┤DIRECTOR GENERAL├───────────┤CONSILIUL ŞTIINŢIFIC│
                             └───────────────┘ └───────┬────────┘ └────────────────────┘
                                                     ┌─────────┴─────────┐
                                                     │COMITET DE DIRECŢIE│
                                                     └─────────┬─────────┘
                                                               │
                           ┌───────────────────────────────────┴─────────────────┬──────────┬─────────────────────┐
                 ┌─────────┴─────────┐ │ │ ┌─────┴──────┐
                 │DIRECTOR ŞTIINŢIFIC│ │ │ │CONTABIL ŞEF│
                 └─────────┬─────────┘ │ │ └─────┬──────┘
                           │ ┌───────┴───────┐ │ │
┌--------------------------┼---------------------------------------------┤BIROU ASIGURARE├--┼---------------------┼-----------┐
| │ │ CALITATE │ │ │ |
| ┌─────────────┴──────┬────────────┐ └───────────────┘ │ │ |
| ┌──────────┴──────────┐ ┌─────┴─────┐ │ ┌─────────┴───┐ ┌─────┴───────┐ |
| │ DEPARTAMENT │ │DEPARTAMENT│ │ │ DEPARTAMENT │ │ DEPARTAMENT │ |
| │TEHNOLOGII, EVALUARE,│ ┌─┤ CONTROL │ │ │ TEHNIC- │ │ FINANCIAR- │ |
| │ MANAGEMENT │ │ │ POLUARE │ │ │ADMINISTRATIV│ │CONTABILITATE│ |
| └─────────┬───────────┘ │ └───────────┘ │ └──────┬──────┘ └──────┬──────┘ |
|┌──────────┘ │ │ ┌──────────────┘ ┌────────┘ |
|│┌─────────────────────┐ │┌─────────────────┐ │┌────────────────────────┐│┌────────────────────────────┐ │┌─────────────────┐|
|││ Laborator cercetare │ ││Laborator analize│ ││ Laborator bioteste, │││ Compartiment marketing, │ ││ Serviciu │|
|││ tehnologii │ ││ instrumentale │ ├┤ cercetări │├┤ plan tehnic, │ ├┤ aprovizionare │|
|├┤ fizico─chimice şi │ ││ (apa, aer, │ ││ ecotoxicologice │││ resurse umane │ │└─────────────────┘|
|││ biologice, transfer │ ││ sol, deşeuri) │ │└────────────────────────┘│└────────────────────────────┘ │┌─────────────────┐|
|││ tehnologic │ │└─────────────────┘ │┌────────────────────────┐│┌────────────────────────────┐ ├┤ Birou contabili─│|
|│└─────────────────────┘ │┌─────────────────┐ ├┤ Colectiv programe │├┤ Colectiv documentare, │ ││ tate, financiar │|
|│┌─────────────────────┐ └┤Laborator poluare│ ││ internaţionale │││ bancă de date │ │└─────────────────┘|
|││ Laborator evaluare │ │ aer │ │└────────────────────────┘│└────────────────────────────┘ │┌─────────────────┐|
|├┤poluare, cercetări de│ └─────────────────┘ │┌────────────────────────┐│┌────────────────────────────┐ └┤ Birou analiză │|
|││ teren, monitorizare │ ││ Sucursala Timişoara ─ │├┤ Colectiv editare, tipărire │ │economică ─ buget│|
|│└─────────────────────┘ ├┤ Laborator cercetare ││└────────────────────────────┘ └─────────────────┘|
|│┌─────────────────────┐ ││ control, evaluare, ││┌────────────────────────────┐ |
|└┤ Colectiv management │ ││ tehnologii de mediu │├┤ Atelier prototipuri, │ |
| │de mediu şi calitate │ │└────────────────────────┘││ întreţinere, transporturi │ |
| └─────────────────────┘ │┌────────────────────────┐│└────────────────────────────┘ |
| ││Sucursala Râmnicu Vâlcea││┌────────────────────────────┐ |
| └┤ - Laborator cercetare │└┤ Serviciu administrativ │ |
| │ control, evaluare, │ └────────────────────────────┘ |
| │ tehnologii de mediu │ |
| └────────────────────────┘ |
└-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------┘



    ANEXA 2


                                   REGULAMENT
            de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de
           Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie Industrială - ECOIND

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie Industriala - ECOIND, denumit în continuare institut, este persoana juridică aflată în coordonarea Ministerului Industriei şi Comerţului, care funcţionează în conformitate cu prevederile art. 17-21 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizării şi finanţării activităţii de cercetare-dezvoltare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi îşi desfăşoară activitatea conform prevederilor legale în vigoare şi ale prezentului regulament.
    ART. 2
    (1) Structura organizatorică a institutului este prevăzută în anexa nr. 1 la hotărâre.
    (2) Institutul are în cadrul structurii organizatorice doua sucursale fără personalitate juridică, necesare pentru realizarea obiectului sau de activitate:
    a) Sucursala Timişoara - Laborator cercetare control, evaluare, tehnologii de mediu, cu sediul în municipiul Timişoara, Piaţa Victoriei nr. 2, judeţul Timiş;
    b) Sucursala Ramnicu Valcea - Laborator cercetare control, evaluare, tehnologii de mediu, cu sediul în municipiul Ramnicu Valcea, Str. Uzinei nr. 1, judeţul Valcea.
    (3) Institutul poate înfiinţa în cadrul structurii sale sucursale, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare pentru realizarea obiectului sau de activitate.

    CAP. II
    Scopul şi obiectul de activitate

    ART. 3
    Institutul este înfiinţat în scopul stimulării activităţii de cercetare ştiinţifică şi de dezvoltare tehnologică în domeniul propriu de activitate, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică "ORIZONT 2000", aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.095/1995, şi ale Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare, prevăzut de Ordonanţa Guvernului nr. 8/1997, aprobată şi modificată prin Legea nr. 95/1998, cu modificările ulterioare.
    ART. 4
    Obiectul de activitate al institutului cuprinde:

    A. Activităţi de cercetare-dezvoltare

    1. În cadrul Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare institutul efectuează, cu o pondere majoritara, cercetări fundamentale şi aplicative de interes naţional şi public, care privesc protecţia mediului în conformitate cu prevederile Legii mediului nr. 137/1995, ale Legii apelor nr. 107/1996 şi cu celelalte reglementări privind mediul înconjurător, în vederea asigurării unei dezvoltări durabile, constând, în principal, in:
    a) prevenirea şi combaterea poluarii şi a riscurilor ecologice ca urmare a activităţilor industriale;
    b) conservarea biodiversitatii şi a ecosistemelor specifice prin combaterea poluarii;
    c) identificarea punctelor fierbinţi şi a principalelor surse de poluare industriala, în vederea dezvoltării tehnologiilor de depoluare şi de reabilitare a stării factorilor de mediu afectaţi;
    d) evaluarea efectelor poluarii industriale asupra factorilor de mediu, în baza atestării acordate de către Ministerul Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului;
    e) controlul poluarii pe factori de mediu;
    f) colaborarea la elaborarea standardelor naţionale specifice domeniului (limite privind calitatea, metode de determinare a poluantilor din apa, aer, sol), în vederea unificării metodologiilor pe plan naţional şi a alinierii la reglementările internaţionale într-un interval de timp cat mai scurt;
    g) participarea la acţiunea de monitorizare a factorilor de mediu, în special de monitorizare interna a poluarii pe platformele agenţilor economici cu activitate industriala;
    h) colaborarea, în domeniul propriu de activitate, cu organizaţii naţionale şi internaţionale care au atribuţii în domeniul protecţiei mediului.
    2. În afară de activităţile desfăşurate în cadrul Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare institutul efectuează cercetări aplicative pentru soluţionarea unor probleme concrete din domeniul sau de activitate:
    a) caracterizarea unor surse de poluare;
    b) stabilirea eficientei de tratare şi epurare a instalaţiilor existente şi elaborarea parametrilor în vederea perfecţionării, modernizării şi extinderii;
    c) elaborarea tehnologiilor pentru noi staţii de tratare şi epurare (ape, gaze, deşeuri, sol);
    d) elaborarea studiilor de impact şi a bilanţurilor de mediu pentru unităţi industriale noi sau existente, evaluarea riscului ecologic în conformitate cu certificatele de atestare eliberate de către Ministerul Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului;
    e) activităţi de implementare a managementului calităţii şi al mediului în unităţi industriale;
    f) testarea şi participarea la omologarea de produse şi echipamente specifice domeniului protecţiei mediului în unităţi industriale, în conformitate cu prevederile legale;
    g) studii ecotoxicologice;
    h) cercetări pentru întocmirea fişelor de biodegradabilitate şi toxicologice de produs;
    i) studii şi documentare tehnico-ştiinţifică.

    B. Activităţi conexe activităţii de cercetare-dezvoltare

    a) asistenţă tehnică şi de consultanţă privind protecţia mediului în industrie, furnizare de servicii ştiinţifice şi tehnologice agenţilor economici, organismelor naţionale şi locale de control şi supraveghere a poluarii industriale sau oricăror beneficiari interni sau externi interesaţi;
    b) expertize privind starea poluarii în unităţile industriale;
    c) soluţii tehnice şi programe de calcul, metodologii de experimentare, omologare şi recomandări privind utilizarea eficienta a aparaturii de laborator şi a prototipurilor industriale;
    d) îndrumare privind organizarea şi dotarea laboratoare lor pentru controlul calităţii mediului, conducerea şi urmărirea proceselor din staţiile de tratare.
    În acest scop institutul efectuează:
    1. cercetare fundamentală de bază şi orientată în vederea dezvoltării ştiinţei mediului, în special în domeniul tehnologiilor de mediu, al tehnicilor de control şi al metodologiilor de evaluare a poluarii industriale şi în scopul dezvoltării durabile a societăţii;
    2. cercetare aplicativa de tip precompetitiv pentru dezvoltarea şi perfecţionarea tehnicilor experimentale de laborator şi pilot, în domeniul controlului, prevenirii şi al combaterii poluarii, prin:
    a) analize şi studii fizico-chimice şi ecotoxicologice asupra apelor de suprafaţa şi subterane, apelor potabile, apelor uzate, emisiilor şi imisiilor gazoase, deşeurilor şi solului, precum şi stabilirea influentelor asupra factorilor de mediu;
    b) elaborarea de tehnologii de epurare a apelor uzate, cu precădere industriale, precum şi municipale sau din alte sectoare;
    c) elaborarea de tehnologii de tratare a apelor, în vederea utilizării ca apa industriala sau pentru potabilizare, în special surse cu impurificare nespecifica;
    d) elaborarea de tehnologii de condiţionare, prelucrare şi valorificare a unor namoluri şi reziduuri şi de depoluare şi reabilitare a solului poluat prin activităţi industriale;
    e) elaborarea de tehnologii pentru denocivizarea unor emisii gazoase industriale;
    f) realizarea, testarea şi omologarea unor produse, echipamente şi instalaţii utilizate în combaterea poluarii industriale;
    g) evaluarea impactului (studii de impact, bilanţ de mediu, risc ecologic, metodologie, criterii de evaluare a stării de poluare) activităţilor industriale asupra mediului înconjurător pe baza atestării acordate de către Ministerul Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului;
    3. participarea la elaborarea strategiilor şi a planurilor de acţiune privind protecţia mediului înconjurător pe ramuri ale economiei naţionale, studii, diagnoze, prognoze privind poluarea provocată de sursele industriale;
    4. realizarea băncii de date privind poluarea industriala (nivel, tehnologii, evaluare);
    5. realizarea activităţilor pentru implementarea managementului de calitate şi mediu în activităţile industriale.

    C. Activităţi de formare şi de specializare profesională în domeniul propriu de activitate

    a) formarea şi specializarea cercetatorilor;
    b) cursuri de specializare a personalului cu studii superioare şi medii cu preocupări în prevenirea şi combaterea poluarii mediului din cadrul organismelor de control şi supraveghere, agenţilor economici, institutelor de cercetare, de învăţământ superior etc., în domeniile legislaţiei, inspecţiei, controlului şi asigurării calităţii în laboratoarele de mediu, productiilor mai curate, managementului de calitate şi mediu, tehnologiilor de mediu, exploatării staţiilor de tratare etc;
    c) pregătire profesională la nivel postuniversitar (cursuri postuniversitare, master, doctorat), în colaborare cu unităţile de învăţământ superior în domeniul propriu de activitate.

    D. Activităţi de editare şi tipărire a publicaţiilor de specialitate

    a) revista "Industria şi mediul";
    b) lucrări de cercetare;
    c) studii, rapoarte, sinteze şi alte publicaţii în domeniul propriu de activitate.

    E. Activitate de transfer tehnologic al rezultatelor cercetării în domeniul tehnologiilor de mediu, conform reglementărilor în vigoare

    F. Valorificarea rezultatelor cercetărilor din domeniul protecţiei mediului prin brevetarea soluţiilor originale, publicarea rezultatelor, organizarea şi participarea la expoziţii, manifestări ştiinţifice, realizarea unor instalaţii experimentale-model la nivel pilot sau semiindustrial

    În cadrul obiectului sau de activitate institutul poate colabora şi la realizarea unor activităţi de cercetare-dezvoltare privind apărarea naţionala. Institutul poate efectua activităţi de comerţ interior şi activităţi de import-export, potrivit legii, exclusiv pentru realizarea obiectului sau de activitate.

    CAP. III
    Patrimoniul

    ART. 5
    Institutul deţine active totale în valoare de 1.616.543 mii lei, conform situaţiei patrimoniului la data de 30 iunie 1998, din care patrimoniul propriu înregistrat drept capital social al Institutului de Cercetări şi Proiectări pentru Epurarea Apelor Bucureşti are o valoare de 357.225 mii lei.
    ART. 6
    (1) Institutul administrează cu diligenţa unui bun proprietar bunuri proprietate publica, precum şi alte bunuri dobândite în condiţiile legii. Bunurile proprietate publica aflate în administrarea institutului, precum şi cele dobândite din fonduri publice se evidenţiază distinct în patrimoniul acestuia.
    (2) Rezultatele cercetărilor concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobândite, dacă prin contract nu se prevede altfel, şi se înregistrează în evidenta contabila a institutului.
    (3) In exercitarea drepturilor sale institutul poseda şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sau si, după caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizării acestora.
    (4) Concesionarea sau închirierea unor subunitati, servicii sau activităţi se poate face numai în scopul stimulării transferului rezultatelor activităţii de cercetare-dezvoltare, în condiţiile prevederilor legale corespunzătoare şi cu aprobarea Ministerului Industriei şi Comerţului şi cu avizul Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare.
    (5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.

    CAP. IV
    Structura organizatorică şi funcţională

    ART. 7
    (1) Institutul poate avea în structura subunitati, departamente, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare pentru realizarea obiectului sau de activitate.
    (2) In funcţie de specificul activităţii se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori în colaborare cu alte unităţi de cercetare, de învăţământ superior, cu societăţi comerciale etc., din ţara sau din străinătate.
    ART. 8
    (1) Modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului se propune de către directorul general, cu avizul consiliului de administraţie, şi se aproba de către Ministerul Industriei şi Comerţului.
    (2) Directorul general stabileşte relaţiile dintre subunităţile aflate în structura institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi poate acorda conducătorilor acestora împuterniciri de reprezentare în numele institutului, cu avizul consiliului de administraţie.
    ART. 9
    Conducătorii subunitatilor din structura institutului răspund în fata consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi a competentelor încredinţate de aceştia.

    CAP. V
    Organele de conducere

    ART. 10
    (1) Conducerea institutului este asigurata de către:
    - consiliul de administraţie;
    - directorul general.
    (2) Orientarea şi coordonarea activităţii tehnico-ştiinţifice a institutului sunt asigurate de consiliul ştiinţific.

    Consiliul de administraţie

    ART. 11
    (1) Consiliul de administraţie este format din 7 membri numiţi pentru un mandat de 4 ani, iar cel mult jumătate din numărul membrilor pot fi înlocuiţi la fiecare 2 ani.
    (2) Consiliul de administraţie este alcătuit din:
    - un preşedinte;
    - un vicepreşedinte;
    - 5 membri.
    ART. 12
    (1) Din consiliul de administraţie fac parte în mod obligatoriu:
    - directorul general al institutului - preşedinte;
    - un reprezentant al Ministerului Industriei şi Comerţului;
    - un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare;
    - un reprezentant al Ministerului Finanţelor;
    - un reprezentant al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale;
    - preşedintele consiliului ştiinţific.
    (2) Celălalt membru al consiliului de administraţie poate fi inginer, economist, jurist, alt specialist din institut, precum şi reprezentant al agenţilor economici de profil.
    (3) Consiliul de administraţie îşi desemnează vicepreşedintele.
    (4) Numirea membrilor consiliului de administraţie se face prin ordin al ministrului industriei şi comerţului, cu avizul Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare, pe baza propunerii directorului general şi a conducătorilor instituţiilor de la care provin.
    (5) Revocarea membrilor consiliului de administraţie pentru abateri grave sau pentru lipsa de activitate în executarea mandatului se face de către acelaşi organ care a făcut numirea.
    ART. 13
    (1) Membrii consiliului de administraţie sunt cetăţeni romani si:
    a) îşi păstrează calitatea de angajat la instituţia sau în unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile care decurg din aceasta calitate;
    b) sunt plătiţi pentru activitatea desfăşurata în aceasta calitate cu o indemnizaţie lunară, stabilită de consiliul de administraţie;
    c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie şi nu pot participa, în aceasta calitate, la societăţile comerciale cu care institutul are relaţii contractuale sau interese concurente.
    (2) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal sau soţul (sotia), copiii sau rudele pana la gradul al doilea inclusiv sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat cu acelaşi profil sau cu care institutul se afla în relaţii comerciale directe.
    ART. 14
    Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. El hotărăşte în legătura cu problemele care privesc activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenta altor organe.
    ART. 15
    (1) Consiliul de administraţie se întruneşte o data pe luna sau ori de câte ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia făcându-se de către preşedinte sau la solicitarea a cel puţin 3 membri ai consiliului de administraţie.
    (2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de către preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte.
    ART. 16
    (1) Consiliul de administraţie îşi poate desfăşura activitatea în prezenta a cel puţin 4 dintre membrii săi. Dacă nu este îndeplinită aceasta condiţie, şedinţa consiliului de administraţie poate fi reprogramata într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.
    (2) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de 4 din numărul total al acestora.
    ART. 17
    La şedinţele consiliului de administraţie este invitat şi reprezentantul sindicatului, conform legii.
    ART. 18
    Pentru luarea unor decizii complexe consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi compensată material conform prevederilor legale.
    ART. 19
    (1) Membrii consiliului de administraţie sunt răspunzători în condiţiile legii de îndeplinirea atribuţiilor ce le revin.
    (2) Membrii consiliului de administraţie care s-au impotrivit luării unei decizii ce s-a dovedit păgubitoare pentru institut nu răspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi au anunţat în scris despre aceasta organul coordonator.
    (3) Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 13 alin. (2) răspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt.
    ART. 20
    Consiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii:
    a) avizează modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunitati din structura acestuia;
    b) aproba, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generală a domeniului propriu;
    c) propune Programul anual de cercetare-dezvoltare pe care îl înaintează spre aprobare Colegiului consultativ pentru cercetare-dezvoltare şi inovare din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare;
    d) analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi îl depune la Ministerul Industriei şi Comerţului, în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului;
    e) analizează şi avizează bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, pe care le supune aprobării Ministerului Industriei şi Comerţului, şi aproba raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institut în anul precedent;
    f) analizează raportarea semestriala privind activitatea realizată de institut, aproba măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;
    g) analizează, aproba sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează sa fie realizate de institut;
    h) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locaţia de gestiune a unor bunuri, servicii, subunitati de producţie din patrimoniul institutului;
    i) aproba asocierea institutului cu terţe persoane juridice, în vederea realizării de activităţi comune care prezintă interes pentru asociaţi şi care se încadrează în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;
    j) aproba valorificarea bunurilor dobândite, cu respectarea prevederilor legale;
    k) fundamentează şi prezintă organului coordonator propuneri pentru asigurarea de fonduri, prin bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia, pentru finanţarea obiectivelor de interes public specifice activităţii institutului;
    l) aproba volumul creditelor bancare prevăzute la art. 35 şi stabileşte modul de rambursare a acestora;
    m) aproba utilizarea disponibilităţilor în valuta;
    n) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de munca;
    o) executa orice alte atribuţii stabilite, potrivit prevederilor legale.
    ART. 21
    In primul trimestru al fiecărui an consiliul de administraţie prezintă Ministerului Industriei şi Comerţului un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
    ART. 22
    Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institut; atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie.

    Comitetul de direcţie

    ART. 23
    Conducerea operativă a institutului este asigurata de un comitet de direcţie compus din directorul general şi din directorii care fac parte din structura organizatorică a institutului.
    ART. 24
    Comitetul de direcţie executa acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
    - strategia programelor de dezvoltare a institutului;
    - programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare;
    - bugetul de venituri şi cheltuieli;
    - programul de investiţii;
    - sistemul de asigurare a calităţii;
    - alte obligaţii.
    ART. 25
    Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de câte ori interesele institutului o impun.
    ART. 26
    Comitetul de direcţie exercita atribuţii şi are răspundere în limita competentelor stabilite de conducerea institutului şi aprobate de consiliul de administraţie.

    Directorul general

    ART. 27
    Activitatea curenta a institutului este condusă de către directorul general, care este numit prin ordin al ministrului industriei şi comerţului, cu acordul Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare, dintre cercetătorii ştiinţifici principali care lucrează în domeniu şi care au pregătire managerială, pe baza rezultatelor concursului organizat conform condiţiilor şi criteriilor stabilite de către consiliul ştiinţific al institutului.
    ART. 28
    Directorul general are, în principal, următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
    a) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele institutului în relaţiile cu autorităţile publice, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoane fizice din ţara şi din străinătate;
    b) stabileşte atribuţiile, competentele şi relaţiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii;
    c) propune modificarea structurii organizatorice a institutului;
    d) asigura negocierea contractului colectiv de munca la nivelul institutului şi a salariilor personalului din institut prin comitetul de direcţie; aproba salariile rezultate din negocierea directa;
    e) numeşte şi revoca conducătorii compartimentelor de munca din aparatul propriu, precum şi directorii din structura organizatorică a institutului, cu avizul consiliului de administraţie;
    f) angajează şi concediază personalul institutului;
    g) aproba comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţii, la propunerea consiliului ştiinţific;
    h) are atribuţii şi raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, în condiţiile art. 21 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996;
    i) răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
    j) adopta măsuri şi urmăreşte realizarea operaţiunilor de comerţ exterior prin compartimentele proprii specializate;
    k) exercita atribuţiile şi are răspunderile care ii revin conform prevederilor legale, aproba şi ia măsuri privind activitatea institutului, cu excepţia celor date, potrivit reglementărilor legale, în competenta altor organe;
    l) exercita orice alte atribuţii care ii sunt delegate de către consiliul de administraţie;
    m) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului.

    Consiliul ştiinţific

    ART. 29
    (1) Consiliul ştiinţific este format din 13 membri care reprezintă toate compartimentele ştiinţifice din institut.
    (2) Consiliul ştiinţific poate fi alcătuit din cercetători cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza şi de prospectare în domeniu, din cadre didactice din învăţământul superior, salariaţi ai institutului sau din afară acestuia, aleşi prin vot secret de către cadrele cu studii superioare din institut.
    (3) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi pentru o perioada de 2 ani prin vot secret de către membrii consiliului. Din consiliul ştiinţific fac parte de drept directorul general şi directorul ştiinţific al institutului.
    (4) Consiliul ştiinţific se organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administraţie.
    ART. 30
    Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt următoarele:
    a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare şi la elaborarea Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi a Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare în domeniul propriu de activitate;
    b) propune spre aprobare consiliului de administraţie programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare al institutului;
    c) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale programului anual de cercetare-dezvoltare şi inovare al institutului;
    d) examinează şi avizează proiectele de cercetare ştiinţifică, precum şi realizarea acestora;
    e) avizează hotărârile care implica politica de cercetare a institutului şi a ramurii;
    f) propune măsuri pentru perfecţionarea profesională şi încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
    g) stabileşte criteriile şi condiţiile de organizare a concursului pentru funcţia de director general;
    h) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului;
    i) propune comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile atestabile şi confirma rezultatele concursului;
    j) organizează şi coordonează desfăşurarea acţiunilor cu caracter ştiinţific;
    k) avizează acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific;
    l) avizează acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în străinătate.

    CAP. VI
    Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia.

    Relaţii financiare

    ART. 31
    Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit Normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor. Bilanţul contabil anual se avizează de consiliul de administraţie, se supune spre aprobare Ministerului Industriei şi Comerţului, se transmite Ministerului Finanţelor şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
    ART. 32
    (1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.
    (2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba de către Guvern la propunerea Ministerului Industriei şi Comerţului, cu avizul Ministerului Finanţelor şi al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.
    ART. 33
    Corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri de realizat şi cheltuielile totale de efectuat.
    ART. 34
    Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor cuprinse în contractul colectiv de munca, în limita fondului total destinat plăţii salariilor, prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli stabilit potrivit legii.
    ART. 35
    (1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care în cursul unui an resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu băncile comerciale în valoare de cel mult 20% din veniturile brute în termeni reali realizate în anul precedent.
    (2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea ministrului finanţelor.
    ART. 36
    (1) Institutul hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate potrivit obiectului sau de activitate, finanţarea efectuându-se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investiţiilor care intra sub incidenta art. 6 şi 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993.
    (2) In cazul investiţiilor, altele decât cele prevăzute la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993, finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aproba o data cu legile de adoptare al acestora, iar institutul are obligaţia ca în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli sa se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate.
    (3) Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se adjudeca pe baza de licitaţie publica, potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice.
    (4) Contractarea de credite care depăşesc limita admisă prin legea anuala a bugetului de stat, în vederea realizării de investiţii de natura celor prevăzute la alin. (1) şi (2), se efectuează cu aprobarea Ministerului Industriei şi Comerţului, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor.
    ART. 37
    (1) Operaţiunile de încasări şi plati ale institutului se efectuează prin conturi deschise la bănci comerciale cu sediul în România.
    (2) Institutul poate efectua operaţiuni de încasări şi plati în lei şi în valuta prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa şi a normativelor de disciplina financiar-valutare stabilite prin reglementările actelor normative în vigoare.
    (3) Institutul poate efectua operaţiuni de comerţ exterior potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plati cu străinătatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unităţile bancare specializate cu sediul în România.
    ART. 38
    Institutul îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune, potrivit legii.

    CAP. VII
    Soluţionarea litigiilor

    ART. 39
    Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabilă, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecata romane competente, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

    CAP. VIII
    Dispoziţii finale

    ART. 40
    (1) Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completează cu celelalte reglementări legale care se referă la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare.
    (2) Modificările şi completările regulamentului de organizare şi funcţionare se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu aprobarea Ministerului Industriei şi Comerţului şi cu avizul Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare.
    ART. 41
    Prevederile prezentului regulament se completează, în cazul unor aspecte nereglementate în conţinutul acestuia, cu dispoziţiile legale aplicabile regiilor autonome.
    ART. 42
    Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reînnoieşte prin reacreditare, care trebuie obţinută periodic, la intervale de maximum 5 ani.

                                   --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016