Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 260 din 17 aprilie 2000  privind aprobarea programelor de interes national in domeniul protectiei drepturilor copilului aflat in dificultate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 260 din 17 aprilie 2000 privind aprobarea programelor de interes national in domeniul protectiei drepturilor copilului aflat in dificultate

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 171 din 21 aprilie 2000
În temeiul prevederilor <>art. 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 192/1999 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi reorganizarea activitãţilor de protecţie a copilului,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se aproba programele de interes naţional în domeniul protecţiei drepturilor copilului aflat în dificultate, prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
Agenţia Nationala pentru Protecţia Drepturilor Copilului cofinanteaza programe de interes naţional din sumele prevãzute cu aceasta destinaţie în bugetul propriu, împreunã cu consiliile judeţene şi consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, pe baza convenţiilor încheiate conform modelului prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 3
Sumele rãmase neconsumate la finalizarea unor programe menţionate în anexa nr. 1, precum şi sumele nerepartizate pe programe vor fi utilizate de Agenţia Nationala pentru Protecţia Drepturilor Copilului pentru suplimentarea finanţãrii programelor de interes naţional aprobate prin prezenta hotãrâre.
ART. 4
Monitorizarea şi controlul derulãrii programelor de interes naţional se asigura de Agenţia Nationala pentru Protecţia Drepturilor Copilului.
ART. 5
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:
---------------
p. Preşedintele Agenţiei
Naţionale pentru Protecţia
Drepturilor Copilului,
Teodora Bertzi

p. Ministrul finanţelor,
Sebastian Vladescu,
secretar de stat

Ministrul funcţiei
publice,
Vlad Rosca


ANEXA 1

PROGRAMUL DE INTERES NAŢIONAL
"Susţinerea functionarii serviciilor publice specializate"

Obiectiv general: asigurarea condiţiilor de funcţionare a sistemului de servicii şi instituţii în care sunt protejati copiii aflaţi în dificultate

Activitãţi:
- fundamentarea necesarului de funcţionare pentru asigurarea condiţiilor optime de îngrijire şi de protecţie a copiilor din sistemul de servicii şi instituţii dezvoltat de servicii publice specializate pentru protecţia copilului;
- elaborarea şi implementarea de norme şi standarde minime de organizare şi funcţionare a sistemului de servicii şi instituţii, precum şi de standarde minime de îngrijire a copilului în sistemul rezidential;
- analizarea şi definirea/redefinirea competentelor de personal din sistemul de servicii şi instituţii, în vederea asigurãrii unei îngrijiri optime a copiilor aflaţi în dificultate;
- elaborarea metodologiei de transfer al resurselor financiare necesare în vederea sustinerii functionarii serviciilor publice specializate pentru protecţia copilului;
- implementarea metodologiei de transfer al resurselor financiare necesare în vederea sustinerii functionarii serviciilor publice specializate pentru protecţia copilului;
- monitorizarea, evaluarea şi controlul utilizãrii resurselor alocate

Indicatori de performanta:
- creşterea numãrului de copii care beneficiazã de fondurile necesare pentru asigurarea alocaţiilor optime de hrana şi întreţinere, proporţional cu resursele alocate;
- îmbunãtãţirea raportului adult/copil protejat, în sensul scaderii numãrului de copii aflaţi în îngrijirea unui adult (profesionist) în cadrul centrelor de plasament;
- creşterea numãrului de personal cu competente noi în domeniul îngrijirii şi protecţiei copilului aflat în dificultate;
- scãderea numãrului de copii din sistemul rezidential şi creşterea numãrului de copii beneficiari ai altor tipuri de servicii;
- scãderea costului/copil protejat în sistemul rezidential;
- eficientizarea managementului financiar al sistemului de servicii şi instituţii, în vederea reducerii cheltuielilor bugetare la nivel central.
Bugetul aferent anului 2000 pentru acest program de interes naţional este de 329.427.040 mii lei, conform tabelului anexat, repartizat pe urmãtoarele tipuri de cheltuieli:
- drepturi cu caracter social (echipamente, transportul elevilor şi studenţilor, tabere, concursuri şi competitii, rechizite şcolare, bani de buzunar);
- hrana;
- medicamente şi materiale sanitare;
- cheltuieli pentru întreţinere şi gospodãrie (încãlzit, iluminat, apa-canal, salubritate, materiale pentru curãţenie);
- obiecte de inventar de mica valoare sau scurta durata şi echipament (lenjerie şi accesorii de pat, echipament, alte obiecte de inventar de mica valoare sau scurta durata);
- reparaţii curente;
- manuale, cãrţi, publicaţii.




TABEL
cuprinzând repartizarea bugetului aferent anului 2000
pentru finanţarea programului "Susţinerea functionarii serviciilor
publice specializate" pe judeţe şi pe sectoarele municipiului Bucureşti

- mii lei -
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numa- Suma
rul co- acordatã Trim. II Trim. III Trim. IV
Judeţul piilor ────────── ────────── ────────── ──────────
prote- Cheltuieli Cheltuieli Cheltuieli Cheltuieli
jati materiale materiale materiale materiale
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Alba 1.459 8.053.680 2.684.560 2.684.560 2.684.560
Arad 1.261 6.960.720 2.320.240 2.320.240 2.320.240
Arges 1.086 5.994.720 1.998.240 1.998.240 1.998.240
Bacau 1.737 9.588.240 3.196.080 3.196.080 3.196.080
Bihor 1.814 10.013.280 3.337.760 3.337.760 3.337.760
Bistrita 1.440 7.948.800 2.649.600 2.649.600 2.649.600
Botosani 1.666 9.196.320 3.065.440 3.065.440 3.065.440
Brãila 1.363 7.523.760 2.507.920 2.507.920 2.507.920
Braşov 1.847 10.195.440 3.398.480 3.398.480 3.398.480
Buzau 1.286 7.098.720 2.366.240 2.366.240 2.366.240
Calarasi 794 4.382.880 1.460.960 1.460.960 1.460.960
Caras-Severin 872 4.813.440 1.604.480 1.604.480 1.604.480
Cluj 1.066 5.884.320 1.961.440 1.961.440 1.961.440
Constanta 1.809 9.985.680 3.328.560 3.328.560 3.328.560
Covasna 652 3.599.040 1.199.680 1.199.680 1.199.680
Dambovita 1.274 7.032.480 2.344.160 2.344.160 2.344.160
Dolj 1.413 7.799.760 2.599.920 2.599.920 2.599.920
Galaţi 1.710 9.439.200 3.146.400 3.146.400 3.146.400
Giurgiu 410 2.263.200 754.400 754.400 754.400
Gorj 889 4.907.280 1.635.760 1.635.760 1.635.760
Harghita 1.338 7.661.760 2.553.920 2.553.920 2.553.920
Hunedoara 1.528 8.434.560 2.811.520 2.811.520 2.811.520
Iaşi 3.351 18.497.520 6.165.840 6.165.840 6.165.840
Ialomita 625 3.450.000 1.150.000 1.150.000 1.150.000
Ilfov 368 2.031.360 677.120 677.120 677.120
Maramures 1.793 9.897.360 3.299.120 3.299.120 3.299.120
Mehedinti 691 3.814.320 1.271.440 1.271.440 1.271.440
Mures 1.460 8.059.200 2.686.400 2.686.400 2.686.400
Neamt 2.298 12.684.960 4.228.320 4.228.320 4.228.320
Olt 1.328 7.330.560 2.443.520 2.443.520 2.443.520
Prahova 1.621 8.947.920 2.982.640 2.982.640 2.982.640
Salaj 702 3.875.040 1.291.680 1.291.680 1.291.680
Satu Mare 1.332 7.352.640 2.450.880 2.450.880 2.450.880
Sibiu 1.299 7.170.480 2.390.160 2.390.160 2.390.160
Suceava 1.736 9.582.720 3.194.240 3.194.240 3.194.240
Teleorman 872 4.813.440 1.604.480 1.604.480 1.604.480
Timis 2.892 15.963.840 5.321.280 5.321.280 5.321.280
Tulcea 698 3.852.960 1.284.320 1.284.320 1.284.320
Valcea 1.442 7.959.840 2.653.280 2.653.280 2.653.280
Vaslui 698 3.852.960 1.284.320 1.284.320 1.284.320
Vrancea 1.306 7.209.120 2.403.040 2.403.040 2.403.040
Municipiul 1.230 6.799.600 2.266.533 2.266.533 2.266.533
Bucureşti,
sectorul 1
Municipiul 711 3.924.720 1.308.240 1.308.240 1.308.240
Bucureşti,
sectorul 2
Municipiul 565 3.118.800 1.039.600 1.039.600 1.039.600
Bucureşti,
sectorul 3
Municipiul 576 3.179.520 1.059.840 1.059.840 1.059.840
Bucureşti,
sectorul 4
Municipiul 723 3.990.960 1.330.320 1.330.320 1.330.320
Bucureşti,
sectorul 5
Municipiul 596 3.289.920 1.096.640 1.096.640 1.096.640
Bucureşti,
sectorul 6
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 59.627 329.427.040 109.809.013 109.809.013 109.809.013
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




PROGRAMUL DE INTERES NAŢIONAL
"Promovarea protecţiei în mediu familial a copilului aflat în dificultate"

Obiectiv general: promovarea dreptului copilului de a fi îngrijit într-o familie

Activitãţi:
- identificarea, evaluarea, formarea şi atestarea asistentilor maternali profesionisti;
- organizarea reţelei de asistenţi maternali profesionisti la nivel judeţean;
- plasamentul/încredinţarea copiilor aflaţi în dificultate la familii de asistenţi maternali profesionisti;
- monitorizarea evoluţiei copiilor aflaţi în îngrijirea familiilor de asistenţi maternali profesionisti, în perspectiva identificarii unor soluţii permanente pentru aceşti copii

Indicatori de performanta:
- reducerea numãrului de copii care intra în instituţii de tip rezidential;
- reducerea numãrului de copii în instituţii de tip rezidential;
- creşterea numãrului de copii beneficiari ai modelului de îngrijire de tip familial;
- eficientizarea managementului financiar al protecţiei în mediu familial a copilului aflat în dificultate, în vederea reducerii cheltuielilor bugetare la nivel central.
Bugetul aferent anului 2000 pentru acest program de interes naţional este de 72.840.372 mii lei, repartizat pe baza de convenţii încheiate cu serviciile publice specializate, şi consta în:

- promovarea protecţiei copiilor în familii de asistenţi maternali profesionisti:
2.478 asistenţi maternali x 9 luni x 1.286.000 lei/luna = 28.680.372 mii lei;
- alte ajutoare acordate copiilor în temeiul legii:
27.600 copii x 4 luni x 400.000 lei/copil/luna = 44.160.000 mii lei.


PROGRAMUL DE INTERES NAŢIONAL
"Restructurarea instituţiilor de tip rezidential"

Obiectiv general: restructurarea instituţiilor de tip rezidential care asigura îngrijirea şi protecţia copiilor aflaţi în dificultate, concomitent cu dezvoltarea de servicii alternative la instituţiile de tip rezidential

Activitãţi:
- evaluarea tuturor resurselor disponibile la nivelul unei instituţii;
- elaborarea planurilor pentru restructurarea acestor instituţii, inclusiv a propunerilor de reconversie a administrãrii resurselor acestora, în sensul utilizãrii cu precãdere a acestora pentru furnizarea de servicii adaptate nevoilor locale şi în vederea asigurãrii condiţiilor necesare pentru respectarea tuturor drepturilor copilului;
- implementarea planurilor de restructurare în vederea reorganizãrii instituţiilor de tip rezidential în centre de tip familial sau în alte tipuri de servicii prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 117/1999 ;
- elaborarea şi implementarea de norme şi standarde minime, precum şi de ghiduri metodologice de buna practica (inclusiv, dupã caz, populaţia-tinta vizata, numãr şi competente de personal, echipament necesar etc.)

Indicatori de performanta:
- scãderea numãrului de copii institutionalizati;
- menţinerea costului/copil protejat în servicii alternative la protecţia de tip rezidential la mai puţin de 50% din costul/copil în instituţie de tip rezidential, pana la sfârşitul anului 2001;
- servicii comunitare efectiv operationale la sfârşitul anului 2003.
Bugetul aferent anului 2000 pentru acest program de interes naţional este de 47.940.000 mii lei, repartizat, în funcţie de evaluarea nevoilor copiilor protejati, de tipul de handicap, precum şi de situaţia unitãţilor şi instituţiilor preluate, pe baza de proiecte aprobate de consiliile judeţene sau de consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi acceptate de Agenţia Nationala pentru Protecţia Drepturilor Copilului, constând în restructurarea unui numãr de 20 de instituţii: 18.800 mp x 2.550.000 lei/mp = 47.940.000 mii lei.


ANEXA 2

CONVENŢIE
pentru finanţarea proiectului ................ în cadrul Programului de interes naţional ................
(se va completa titlul acestui program, conform anexei nr. 1 la hotãrâre)

ART. 1
Pãrţile convenţiei

1.1. Prezenta convenţie se încheie între:
● Agenţia Nationala pentru Protecţia Drepturilor Copilului, denumita în continuare A.N.P.D.C., cu sediul în Bucureşti, Piata Victoriei nr. 1, sectorul 1, cont 641180108 B.C.R. - S.M.B., reprezentatã prin domnul ................., în calitate de preşedinte, ................, în calitate de director economic, şi ........., în calitate de director al Direcţiei juridice;
● Consiliul Judeţean ......................................./Local al Sectorului........., cu sediul în ......................., cont .........., reprezentat prin ............................., în calitate de preşedinte, şi ....................., în calitate de secretar;
● Serviciul Public Specializat pentru Protecţia Copilului - Direcţia pentru protecţia drepturilor copilului .........., denumita în continuare D.P.D.C., cu sediul în ............................, cont ................., reprezentatã prin ......................, în calitate de director, şi .............., în calitate de director economic.

ART. 2
Obiectul convenţiei

2.1. Obiectul convenţiei îl constituie aplicarea proiectului intitulat ................, realizat în cadrul Programului de interes naţional ............ (se va completa titlul acestui program, conform anexei nr. 1 la hotãrâre), detaliat în anexa nr. 1 la hotãrâre.
2.2. Indicatorii de performanta ce urmeazã sa fie atinsi în realizarea prezentului proiect sunt (se detaliazã în funcţie de prevederile programului de interes naţional pentru care a fost depus proiectul) ......................... .

ART. 3
Obligaţiile pãrţilor

3.1. Obligaţiile A.N.P.D.C.:
a) sa stabileascã un coordonator de proiect dintre experţii A.N.P.D.C.;
b) sa aloce proiectului intitulat .......... suma de .......... lei, reprezentând contribuţia ce revine A.N.P.D.C. la finanţarea acestuia.
Finanţarea va urmãri realizarea urmãtoarelor activitãţi (se detaliazã în funcţie de prevederile programului de interes naţional pentru care a fost depus proiectul) .......................................................................................................................;
c) sa colaboreze cu celelalte pãrţi la convenţie pentru a asigura buna derulare a proiectului;
d) sa monitorizeze realizarea activitãţilor propuse şi respectarea termenelor stabilite prin proiect;
e) sa controleze atingerea indicatorilor de performanta stabiliţi prin prezenta convenţie.
3.2. Obligaţiile Consiliului Judeţean ........../Local al Sectorului .......:
a) sa aloce D.P.D.C. .........., în termen de 3 (trei) zile lucrãtoare de la data primirii lor, sumele transferate de A.N.P.D.C.;
b) sa urmãreascã modul în care se realizeazã activitãţile cuprinse în proiect;
c) sa rãspundã solidar cu D.P.D.C. de utilizarea fondurilor;
d) sa contribuie la finanţarea proiectului cu suma de .......... lei.
3.3. Obligaţiile D.P.D.C.:
a) sa numeascã un coordonator de proiect, care sa colaboreze cu A.N.P.D.C. în aplicarea acestuia;
b) sa realizeze întocmai activitãţile stabilite prin proiect;
c) sa prezinte A.N.P.D.C. situaţia privind utilizarea fondurilor alocate conform pct. 3.1 lit. b) şi documentele justificative (facturi, chitanţe, alte documente) semnate pentru conformitate şi stampilate;
d) sa utilizeze fondurile alocate conform pct. 3.1 lit. b).

ART. 4
Finanţarea proiectului

4.1. Finanţarea activitãţilor menţionate la pct. 3.1 lit. b) se va face din bugetul propriu al A.N.P.D.C., precum şi din contribuţiile consiliilor judeţene/locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, prevãzute la pct. 3.2 lit. d).
4.2. Tipurile de cheltuieli care pot fi efectuate din sumele alocate de A.N.P.D.C. sunt (se detaliazã în funcţie de programul de interes naţional pentru care a fost depus proiectul) ................................................................................ .

ART. 5
Alte clauze

5.1. A.N.P.D.C. va suspenda unilateral finanţarea proiectului în cazul în care se va constata ca nu sunt respectate prevederile prezentei convenţii, pana la soluţionarea problemelor care au determinat aceasta mãsura.
5.2. Sumele alocate conform prezentei convenţii, care vor fi utilizate în alte scopuri decât cele pentru care au fost destinate, precum şi sumele rãmase neutilizate vor fi restituite A.N.P.D.C.
5.3. A.N.P.D.C. poate rezilia unilateral prezenta convenţie, dacã constata ca nu au fost respectati indicatorii de performanta stabiliţi.
5.4. Orice modificare a prezentei convenţii se va face prin acordul pãrţilor, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
5.5. Soluţionarea litigiilor generate de aplicarea prezentei convenţii se realizeazã pe cale amiabila, iar în cazul în care neintelegerea persista, competenta aparţine instanţei judecãtoreşti.

ART. 6
Durata convenţiei

6.1. Convenţia este valabilã pana la data de .......... .

ART. 7
Dispoziţii finale

7.1. Prezenta convenţie s-a încheiat astãzi .........., în trei exemplare, câte unul pentru fiecare parte contractantã.




Agenţia Nationala Consiliul Judeţean ....../Local al Sectorului ....
pentru Protecţia
Drepturilor Copilului


Preşedinte, Preşedinte,
................ ................


Director economic, Secretar,
................ ................


Director al Direcţiei Director al D.P.D.C.,
juridice, ...................
................


Director economic
al D.P.D.C.,
..................


-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016