Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 26 din 4 ianuarie 2001  privind stabilirea atributiilor Secretariatului General al Guvernului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 26 din 4 ianuarie 2001 privind stabilirea atributiilor Secretariatului General al Guvernului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 28 din 16 ianuarie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 292/2000 pentru stabilirea unor mãsuri privind reorganizarea şi funcţionarea Secretariatului General al Guvernului,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Secretariatul General al Guvernului funcţioneazã ca structura în aparatul de lucru al Guvernului, cu personalitate juridicã, având rolul de a asigura derularea operaţiunilor tehnice aferente actelor de guvernare şi rezolvarea problemelor organizatorice, juridice, economice şi tehnice ale activitãţii Guvernului, precum şi reprezentarea Guvernului în fata instanţelor judecãtoreşti.
(2) Sediul Secretariatului General al Guvernului este în municipiul Bucureşti, Piata Victoriei nr. 1, sectorul 1.
ART. 2
Secretariatul General al Guvernului îndeplineşte funcţiile prevãzute la <>art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 292/2000 pentru stabilirea unor mãsuri privind reorganizarea şi funcţionarea Secretariatului General al Guvernului şi constituie elementul de legatura şi de stabilitate a guvernarii.
ART. 3
(1) Secretariatul General al Guvernului are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurarea armonizarii proiectelor de acte normative înaintate de ministere;
b) urmãrirea modului de realizare a Programului de guvernare;
c) asigurarea în domeniul sau de activitate a relaţiilor cu Parlamentul şi cu ministerele:
d) organizarea şi pregãtirea şedinţelor Guvernului;
e) asigurarea respectãrii procedurilor privind pregãtirea, elaborarea, avizarea şi prezentarea proiectelor de acte normative care se înainteazã Guvernului, precum şi a procedurilor de supunere spre adoptare a acestora, potrivit reglementãrilor în vigoare;
f) asigurarea reprezentãrii Guvernului în fata instanţelor judecãtoreşti, împreunã cu ministerele care au obligaţia de a pune în executare hotãrârile Guvernului impotriva cãrora s-au formulat acţiuni în justiţie;
g) urmãrirea îndeplinirii de cãtre organele de specialitate ale administraţiei publice centrale a mãsurilor şi a sarcinilor stabilite în cadrul şedinţelor Guvernului;
h) elaborarea proiectului bugetului anual pentru aparatul de lucru al Guvernului;
i) elaborarea şi urmãrirea realizãrii planului de investiţii, în domeniul sau de activitate;
j) executarea operaţiunilor financiare privind fondurile aprobate în bugetul acestuia, destinate realizãrii acţiunilor iniţiate de structurile din aparatul de lucru al Guvernului;
k) organizarea şi desfãşurarea acţiunilor de relaţii externe şi de protocol la nivelul Guvernului, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe;
l) coordonarea activitãţii unitãţilor care funcţioneazã sub autoritatea sa;
m) elaborarea sau avizarea, dupã caz, a proiectelor de acte normative în domeniul sau de activitate.
(2) Secretariatul General al Guvernului îndeplineşte orice alte atribuţii specifice, stabilite prin decizie a primului-ministru sau prevãzute de alte acte normative.
ART. 4
În exercitarea atribuţiilor sale Secretariatul General al Guvernului colaboreazã cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii şi autoritãţi publice, precum şi cu persoanele fizice şi juridice.
ART. 5
(1) Secretariatul General al Guvernului este condus de ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, denumit în continuare ministru, ajutat de unul sau de mai mulţi secretari de stat numiţi prin decizie a primului-ministru.
(2) Ministrul reprezintã Secretariatul General al Guvernului în relaţiile cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii şi autoritãţi publice, precum şi cu persoanele fizice şi juridice.
(3) Ministrul are calitatea de ordonator principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului.
(4) În exercitarea atribuţiilor care îi revin ministrul emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
(5) Atribuţiile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului.
ART. 6
Ministrul şi secretarii de stat sunt salarizaţi potrivit anexei nr. II/2 la <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupa funcţii de demnitate publica, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 7
(1) Ministrul asigura directa coordonare a activitãţii organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale prevãzute în anexa nr. 1.
(2) Secretariatul General al Guvernului îndeplineşte atribuţiile prevãzute de lege pentru ministerul de resort fata de regiile autonome prevãzute în anexa nr. 2.
(3) În coordonarea ministrului, precum şi sub autoritatea Secretariatului General al Guvernului pot fi date sau trecute, dupã caz, şi alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale ori regii autonome decât cele prevãzute la alin. (1) şi (2).
ART. 8
(1) Structura organizatoricã a Secretariatului General al Guvernului se aproba prin decizie a primuluiministru.
(2) În structura Secretariatului General al Guvernului funcţioneazã direcţii generale, direcţii, servicii, sectoare şi birouri.
(3) Oficiul pentru gestionarea relaţiilor cu Republica Moldova se organizeazã şi funcţioneazã la nivel de direcţie.
(4) Structura organizatoricã detaliatã, circuitul documentelor, atribuţiile şi sarcinile compartimentelor din cadrul Secretariatului General al Guvernului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aproba prin ordin al ministrului.
ART. 9
(1) Statul de funcţii şi structura posturilor pe compartimente, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu ori, dupã caz, a raporturilor de munca se aproba prin ordin al ministrului.
(2) Numãrul maxim de posturi al Secretariatului General al Guvernului se stabileşte prin decizie a primului-ministru, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat pentru aparatul de lucru al Guvernului.
(3) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului încadrat în Secretariatul General al Guvernului se stabilesc prin fişa postului, elaborata în conformitate cu regulamentul de organizare şi funcţionare.
ART. 10
(1) Încadrarea, în noua structura organizatoricã, a personalului existent la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se face în limita numãrului maxim de posturi aprobat pentru Secretariatul General al Guvernului, potrivit art. 9 alin. (2), pe criterii de competenta profesionalã şi de nivel de pregãtire.
(2) Încadrarea în limita numãrului de posturi aprobat se realizeazã în maximum 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 11
(1) Personalul din cadrul Secretariatului General al Guvernului este salarizat potrivit anexei nr. I (cap. II/B) şi anexei nr. VI/2 (<>cap. A) la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar.
(2) În funcţie de necesitaţi pot fi utilizate şi funcţii dintre cele prevãzute în anexa nr. V/2 la <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 .
ART. 12
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 13
În cuprinsul Regulamentului privind procedurile pentru pregãtirea, elaborarea, avizarea şi prezentarea proiectelor de acte normative care se înainteazã Guvernului, precum şi procedurile de supunere spre adoptare a acestora, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 400/2000 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 268 din 14 iunie 2000, precum şi în cuprinsul altor hotãrâri ale Guvernului în vigoare la data publicãrii prezentei hotãrâri în Monitorul Oficial al României, Partea I, sintagmele "secretar general al Guvernului" şi "secretar general adjunct al Guvernului" se înlocuiesc cu sintagmele "ministru pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului", respectiv "secretar de stat la Secretariatul General al Guvernului".

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Şerban Mihailescu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca


ANEXA 1


ORGANELE DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE
a cãror activitate este coordonata în mod direct de
ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului

1. Oficiul pentru Recuperarea Creanţelor Bancare
2. Autoritatea Nationala pentru Protecţia Copilului şi Adoptii
3. Autoritatea Nationala pentru Protecţia Consumatorilor.

ANEXA 2


REGIILE AUTONOME
fata de care Secretariatul General al Guvernului
îndeplineşte atribuţiile prevãzute de lege pentru ministerul de resort

1. Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat"
2. Regia Autonomã "Locato".

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016