Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 255 din 17 martie 2011  privind aprobarea Normelor metodologice pentru implementarea unitara a proiectelor prioritare din cadrul Programului national de dezvoltare a infrastructurii, aprobat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2010, gestionate de Ministerul Mediului si Padurilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 255 din 17 martie 2011 privind aprobarea Normelor metodologice pentru implementarea unitara a proiectelor prioritare din cadrul Programului national de dezvoltare a infrastructurii, aprobat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2010, gestionate de Ministerul Mediului si Padurilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 259 din 12 aprilie 2011

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. II alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 28/2011 privind completarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 105/2010 pentru aprobarea Programului naţional de dezvoltare a infrastructurii,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

     ARTICOL UNIC
    Se aprobã Normele metodologice pentru implementarea unitarã a proiectelor prioritare din cadrul Programului naţional de dezvoltare a infrastructurii, aprobat prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2010, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 15/2011, cu completãrile ulterioare, gestionate de Ministerul Mediului şi Pãdurilor, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                                 --------------
                      p. Ministrul mediului şi pãdurilor,
                               Cristian Apostol,
                                secretar de stat

                    Ministrul administraţiei şi internelor,
                             Constantin-Traian Igaş

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 17 martie 2011.
    Nr. 255.


    ANEXĂ

                               NORME METODOLOGICE
             pentru implementarea unitarã a proiectelor prioritare
                       din cadrul Programului naţional de
       dezvoltare a infrastructurii, aprobat prin Ordonanţa de urgenţã a
    Guvernului nr. 105/2010, gestionate de Ministerul Mediului şi Pãdurilor

    CAP. I
    Prevederi generale

    ART. 1
    Proiectele prioritare din cadrul Programului naţional de dezvoltare a infrastructurii, aprobat prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2010, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 15/2011, cu completãrile ulterioare, denumit în continuare PNDI, pentru care Ministerul Mediului şi Pãdurilor, denumit în continuare MMP, are calitatea de ordonator principal de credite, denumit în continuare OPC, se vor gestiona astfel: prin MMP pentru "Programele multianuale de mediu şi gospodãrirea apelor" şi prin Administraţia Naţionalã "Apele Române", denumitã în continuare ANAR, pentru "Infrastructura în domeniul gospodãririi apelor, lucrãri hidrotehnice de apãrare împotriva inundaţiilor, mãrirea gradului de siguranţã a barajelor şi reabilitarea şi protecţia zonei costiere".
    ART. 2
    PNDI cuprinde urmãtoarele proiecte prioritare pentru care MMP are calitatea de OPC:
    a) "Programele multianuale de mediu şi gospodãrirea apelor", care constau în: realizarea sistemelor integrate de alimentare cu apã şi canalizare-epurare a apelor menajere, asigurarea alimentãrii cu apã a localitãţilor la standarde europene şi extinderea şi/sau modernizarea reţelelor de distribuţie a apei şi a reţelelor de canalizare-epurare a apelor uzate menajere;
    b) "Infrastructura în domeniul gospodãririi apelor, lucrãri hidrotehnice de apãrare împotriva inundaţiilor, mãrirea gradului de siguranţã a barajelor şi reabilitarea şi protecţia zonei costiere", care constã în: realizarea lucrãrilor hidrotehnice de apãrare împotriva inundaţiilor, mãrirea gradului de siguranţã a barajelor şi reabilitarea şi protecţia zonei costiere.
    ART. 3
    În sensul prezentelor norme metodologice, prin beneficiari se înţelege unitãţile administrativ-teritoriale reprezentate de autoritãţile administraţiei publice locale, denumite în continuare UAT-uri, pentru "Programele multianuale de mediu şi gospodãrirea apelor" şi, respectiv, ANAR pentru "Infrastructura în domeniul gospodãririi apelor, lucrãri hidrotehnice de apãrare împotriva inundaţiilor, mãrirea gradului de siguranţã a barajelor şi reabilitarea şi protecţia zonei costiere".
    ART. 4
    Pentru obiectivele de investiţii propuse a fi finanţate, prevãzute la art. 2 lit. a), MMP preia de la beneficiari, pe durata de realizare a investiţiei, în folosinţã gratuitã, terenurile necesare realizãrii lucrãrilor, potrivit protocolului prevãzut în anexa nr. 1.
    ART. 5
    (1) Obiectivele de investiţii din cadrul proiectelor prioritare prevãzute la art. 2 se amplaseazã pe terenuri proprietate publicã sau privatã a statului ori a UAT-urilor şi/sau pe terenuri proprietate privatã, dobândite conform legii, a cãror folosinţã/administrare se asigurã de cãtre beneficiar, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
    (2) Folosinţa/Administrarea terenurilor se preia de cãtre MMP, cu titlu gratuit, pe întreaga perioadã a realizãrii proiectelor prioritare din cadrul PNDI, pe bazã de protocol încheiat cu beneficiarii, cu specificaţia expresã cã terenurile sunt libere de orice sarcini, cã nu se aflã în litigiu şi cã nu fac obiectul niciunei revendicãri.
    (3) Beneficiarul va da o declaraţie pe propria rãspundere din care sã rezulte cã terenul este liber de orice sarcini, nu se aflã în litigiu şi nu face obiectul niciunei revendicãri, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 2 şi care va însoţi protocolul prevãzut la art. 4.
    ART. 6
    Beneficiarii obiectivelor de investiţii au obligaţia de a obţine, pe cheltuialã proprie, şi de a pune la dispoziţia MMP autorizaţia de construire, în condiţiile legii.

    CAP. II
    Promovarea investiţiilor în cadrul PNDI

    ART. 7
    (1) Selectarea proiectelor pentru "Programele multianuale de mediu şi gospodãrirea apelor" se va realiza cu prioritate dintre proiectele depuse în cadrul Programului vizând protecţia resurselor de apã, sisteme integrate de alimentare cu apã, staţii de tratare, canalizare şi staţii de epurare, sesiunea 2010, de la Administraţia Fondului pentru Mediu. La solicitarea MMP, UAT-urile, în termen de 15 zile calendaristice, îşi vor exprima, prin hotãrâre a Consiliului local, intenţia de a participa la PNDI.
    (2) ANAR va centraliza la nivel naţional şi va transmite la MMP propunerile de proiecte pentru "Infrastructura în domeniul gospodãririi apelor, lucrãri hidrotehnice de apãrare împotriva inundaţiilor, mãrirea gradului de siguranţã a barajelor şi reabilitarea şi protecţia zonei costiere".
    (3) Pe baza propunerilor primite potrivit prevederilor alin. (1) şi (2), MMP întocmeşte lista-sintezã a obiectivelor de investiţii propuse a fi finanţate, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 3, şi o supune aprobãrii prin ordin al ministrului mediului şi pãdurilor.
    (4) Lista-sintezã astfel aprobatã este documentul-cadru care va sta la baza întocmirii listei obiectivelor de investiţii cuprinse în cadrul proiectelor prioritare realizate prin PNDI, aprobate de OPC, conform prevederilor legale.
    ART. 8
    (1) Obiectivele de investiţii vor fi cuprinse în lista de investiţii a MMP, dupã aprobarea documentaţiilor tehnicoe-conomice şi a indicatorilor tehnico-economici, denumiţi în continuare ITE.
    (2) Documentaţiile tehnico-economice şi ITE aferenţi obiectivelor de investiţii se vor aproba conform prevederilor <>art. 42 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (3) Beneficiarii finali incluşi în lista de investiţii transmit MMP studiile de fezabilitate actualizate de aceştia, pe cheltuiala lor, şi aprobate conform prevederilor legale în vigoare.

    CAP. III
    Derularea finanţãrii, decontãrii şi implementãrii PNDI

    ART. 9
    În cazul finanţãrii, în condiţiile legii, de cãtre prestatori a lucrãrilor din cadrul PNDI, prin instrumentele specifice convenite cu finanţatorii (valabilã pânã la data recepţionãrii lucrãrilor, dar nu mai târziu de anul 2020), beneficiarii vor fi responsabili de refacerea devizelor, inclusiv de suportul financiar necesar, în sensul includerii costurilor totale suportate de constructori/antreprenori.
    ART. 10
    (1) MMP întocmeşte lista obiectivelor de investiţii, pe surse de finanţare, detaliatã pe fiecare obiectiv în parte, care este înaintatã în vederea supunerii spre aprobare OPC.
    (2) Dupã aprobare, MMP comunicã beneficiarilor obiectivul/obiectivele de investiţii care urmeazã a fi finanţat/finanţate în cadrul PNDI.
    ART. 11
    (1) Finanţarea proiectelor prioritare din cadrul PNDI este asiguratã potrivit prevederilor <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2010 pentru aprobarea Programului naţional de dezvoltare a infrastructurii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 15/2011, cu completãrile ulterioare.
    (2) Dacã finanţarea proiectelor se asigurã din fonduri externe rambursabile şi nerambursabile, de la bugetul de stat, prin bugetul MMP, precum şi din alte surse de finanţare legal constituite, sume alocate anual cu aceastã destinaţie, pe baza documentaţiilor tehnico-economice aprobate, conform legislaţiei în vigoare, pe întreaga perioadã a realizãrii lucrãrilor, ordonatorii de credite au, cumulativ, obligaţiile prevãzute la <>art. 3 alin. (1)-(3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2010, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 15/2011, cu completãrile ulterioare.
    (3) În documentaţia de atribuire a contractelor de achiziţie publicã se va detalia explicit modalitatea de punctare a ofertelor, respectiv ponderea, punctajul şi modul de evaluare a propunerii tehnice, ponderea, punctajul şi modul de evaluare a propunerii financiare pentru execuţia de lucrãri, precum şi ponderea, punctajul şi modul de evaluare a propunerii reprezentând costurile finanţãrii prin instrumentele specifice convenite cu finanţatorii, în scopul cuantificãrii, cuprinderii şi contractãrii unitare şi integrale, în regim transparent, a obligaţiilor contractuale.
    ART. 12
    (1) Plata sumelor cuvenite prestatorilor, executanţilor şi furnizorilor, aferentã lucrãrilor recepţionate în cadrul proiectelor prioritare, se realizeazã eşalonat, proporţional cu valoarea investiţiei, în limita programelor aprobate anual cu aceastã destinaţie în bugetul MMP, în perioada 2015-2020, numai pentru lucrãrile finalizate şi recepţionate.
    (2) În cazul finanţãrii proiectelor de cãtre prestatori, executanţi şi/sau furnizori din surse proprii ori prin credite bancare contractate în nume propriu cu sau fãrã garanţie de stat, ordonatorii de credite pot face recepţia la terminarea lucrãrilor, precum şi predarea cãtre beneficiari, urmând ca, în perioada 2015-2020, pentru lucrãrile finalizate şi recepţionate, sã îşi achite obligaţiile asumate prin contractele încheiate în acest scop, în urma adjudecãrii licitaţiilor, conform reglementãrilor în vigoare.
    (3) Verificarea lucrãrilor executate se va face pe faze determinante/stadii de execuţie, la faţa locului, de MMP şi/sau de beneficiar, ori pe baza rapoartelor de progres, prezentate şi certificate de prestator/executant şi/sau de furnizor, documentaţii acceptate şi însuşite de autoritatea contractantã.
    (4) Plata lucrãrilor finalizate şi recepţionate se face în baza facturii emise de prestator, executant şi/sau de furnizor, însoţitã de documentaţii relevante, avizate de prestatorul de servicii de supraveghere tehnicã şi însuşite şi aprobate de MMP, în limita fondurilor alocate anual cu aceastã destinaţie, potrivit legii.
    ART. 13
    (1) MMP şi ANAR, în calitate de autoritãţi contractante, demareazã procedurile de atribuire a contractelor de lucrãri, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
    (2) Procedura de atribuire a contractelor de lucrãri se va desfãşura pe loturi de proiecte prioritare, pentru proiectele prevãzute la art. 1, şi va fi organizatã de MMP pentru "Programele multianuale de mediu şi gospodãrirea apelor" şi de ANAR pentru "Infrastructura în domeniul gospodãririi apelor, lucrãri hidrotehnice de apãrare împotriva inundaţiilor, mãrirea gradului de siguranţã a barajelor şi reabilitarea şi protecţia zonei costiere".
    ART. 14
    (1) MMP nominalizeazã reprezentanţii sãi care participã la lucrãrile comisiilor de achiziţie, la lucrãrile comisiilor de recepţie la terminarea lucrãrilor şi, de asemenea, supravegheazã respectarea termenelor de punere în funcţiune a obiectivelor de investiţii şi participã, împreunã cu reprezentanţii beneficiarilor, proiectantului, constructorului şi ai autoritãţii locale, la recepţia finalã, dupã expirarea perioadei de garanţie.
    (2) Beneficiarul final, respectiv UAT-urile pentru "Programele multianuale de mediu şi gospodãrirea apelor" şi ANAR pentru "Infrastructura în domeniul gospodãririi apelor, lucrãri hidrotehnice de apãrare împotriva inundaţiilor, mãrirea gradului de siguranţã şi reabilitarea şi protecţia zonei costiere", transmite la MMP rapoarte de progres periodice sau, dupã caz, informãri punctuale cu privire la stadiul derulãrii şi implementãrii fiecãrui proiect prioritar cuprins în cadrul PNDI.
    ART. 15
    Dupã recepţia finalã a obiectivelor de investiţii, OPC le preda beneficiarilor finali, cu titlu gratuit/în administrare, împreunã cu terenul aferent, pe bazã de protocol, conform modelului prevãzut în anexa nr. 4, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale

    ART. 16
    UAT-urile îşi însuşesc anticipat convenţia-cadru care se încheie cu MMP cu privire la obligaţiile pãrţilor, în condiţiile legii.
    ART. 17
    Constructorul/Antreprenorul îşi însuşeşte anticipat contractul-cadru privind executarea lucrãrilor, condiţie eliminatorie pentru calificarea ofertanţilor, conform reglementãrilor în vigoare.
    ART. 18
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.


    ANEXA 1
    la normele metodologice

    Beneficiar Ministerul Mediului şi Pãdurilor
    ........................... Nr. ........./............
    Nr. ......./.........

                                    PROTOCOL
                    încheiat astãzi, ......................

    1. Beneficiarul ........................, cu sediul în ......................., reprezentat prin ......................, în calitate de predãtor, şi Ministerul Mediului şi Pãdurilor, cu sediul în municipiul Bucureşti, Bd. Libertãţii nr. 12, sectorul 5, în calitate de primitor, în baza Hotãrârii .......................... nr. ...../........., am procedat la predarea-primirea ........................, în suprafaţã totalã de ........., identificate potrivit ........................, dupã cum urmeazã:


┌────┬─────────────┬──────────────┬──────────────────────────┐
│Nr. │ │ │ │
│crt.│ Terenul │ Suprafaţa │ Categoria de folosinţã │
├────┼─────────────┼──────────────┼──────────────────────────┤
│ 1.│ │ │ │
├────┼─────────────┼──────────────┼──────────────────────────┤
│ 2.│ │ │ │
└────┴─────────────┴──────────────┴──────────────────────────┘



    2. Terenul ce se predã Ministerului Mediului şi Pãdurilor este destinat .......................... şi se dã în folosinţã gratuitã pe durata realizãrii construcţiilor fãrã plata redevenţei.
    3. .....(beneficiarul)..... se obligã sã asigure suprafeţele de teren necesare pentru depozitare şi pentru organizarea şantierului, precum şi racordurile pentru utilitãţi, aferente construcţiei, pânã la limita amplasamentului şantierului, conform graficului de execuţie anexã la contractul de execuţie a lucrãrilor.
    4. Terenul/Terenurile identificat/identificate la pct. 1 face/fac parte din domeniul public-privat al statului/unitãţii administrativ-teritoriale, fiind administrat/administrate de .............., şi este/sunt liber/libere de orice sarcini, nu se aflã în litigiu şi nu face/fac obiectul niciunei revendicãri.
    5. Obiectivul de investiţie realizat împreunã cu terenul aferent se va preda beneficiarului dupã semnarea procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrãrilor.
    Prezentul protocol a fost încheiat în douã exemplare cu valoare juridicã egalã, câte un exemplar pentru fiecare parte.

            Am predat. Am primit.
           Beneficiar, Ministerul Mediului şi Pãdurilor
          ............ ..................

        Conducãtorul unitãţii,
          ...............


    ANEXA 2
    la normele metodologice


                       DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE

    Beneficiarul ..........................., cu sediul în ............................, reprezentat prin .........................., declar pe propria rãspundere, sub sancţiunea legii penale, cã terenul situat în ............................, predat cãtre ......................................, este liber de orice sarcini, nu face obiectul niciunei revendicãri şi nu se aflã în litigiu.

    Data completãrii ...................
                                                    Declarant
                                         .............................
                                             (semnãtura autorizatã)


    ANEXA 3
    la normele metodologice

                                 LISTA-SINTEZĂ*)
               a obiectivelor de investiţii propuse a fi finanţate


┌────┬──────────────────────────────────┬─────────┬───────────────┬────────────┐
│Nr. │ Judeţul/Administraţia Naţionalã │ │ │ │
│crt.│ "Apele Române" - Administraţia │ Locaţia │ Amplasamentul │ Observaţii │
│ │ bazinalã de apã │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼─────────┼───────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼─────────┼───────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼─────────┼───────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼─────────┼───────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │
└────┴──────────────────────────────────┴─────────┴───────────────┴────────────┘



--------
    *) Lista-sintezã se va întocmi de cãtre Ministerul Mediului şi Pãdurilor şi va fi aprobatã prin ordin al ministrului mediului şi pãdurilor.


    ANEXA 4
    la normele metodologice


    Beneficiar Ministerul Mediului şi Pãdurilor
    ..................... Nr. ........./............
    Nr. ......./.........

                                  PROTOCOL
                   încheiat astãzi, .....................

    1. Ministerul Mediului şi Pãdurilor, cu sediul în municipiul Bucureşti, Bd. Libertãţii nr. 12, sectorul 5, reprezentat prin ...................., în calitate de predãtor, şi
    2. Beneficiarul ........................, reprezentat prin ......................., în calitate de primitor, în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Pãdurilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale Normelor metodologice pentru implementarea unitarã a proiectelor prioritare din cadrul Programului naţional de dezvoltare a infrastructurii, aprobat prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2010, gestionate de Ministerul Mediului şi Pãdurilor, am procedat la predarea-primirea obiectivului de investiţii finalizat şi a terenului aferent situat în ...................................., compus din ........................, cãtre ........(se menţioneazã beneficiarul)... .
    3. Beneficiarul prevãzut la pct. 2 nu poate schimba destinaţia investiţiei, respectiv ........................, şi se angajeazã sã întreţinã obiectivul de investiţii finalizat ..................... pe întreaga perioadã de funcţionare.
    4. Prezentul protocol s-a încheiat ca urmare a Procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrãrilor nr. ......... din ............. şi anuleazã orice documente încheiate anterior între pãrţi.
    5. Odatã cu predarea-primirea efectuatã pentru obiectivul de investiţii finalizat şi terenul aferent sus-menţionat s-a predat beneficiarului ................................ şi cartea tehnicã a construcţiei.
    Prezentul protocol de predare-primire, în conformitate cu legislaţia în vigoare, a fost încheiat în 4 exemplare cu valoare juridicã egalã, câte douã exemplare pentru fiecare parte.


                Am predat. Am primit.
    Ministerul Mediului şi Pãdurilor Beneficiar
         ...................... ............

                                               Conducãtorul unitãţii,
                                                 ...................


                                   --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016