Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 251 din 17 martie 2011  privind aprobarea Normelor metodologice pentru derularea proiectelor prioritare din cadrul Programului national de dezvoltare a infrastructurii, aprobat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2010, realizate de catre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 251 din 17 martie 2011 privind aprobarea Normelor metodologice pentru derularea proiectelor prioritare din cadrul Programului national de dezvoltare a infrastructurii, aprobat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2010, realizate de catre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 216 din 29 martie 2011

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. II alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 28/2011 privind completarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 105/2010 pentru aprobarea Programului naţional de dezvoltare a infrastructurii,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

     ARTICOL UNIC
    Se aprobã <>Normele metodologice pentru derularea proiectelor prioritare din cadrul Programului naţional de dezvoltare a infrastructurii, aprobat prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2010, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 15/2011, cu completãrile ulterioare, realizate de cãtre Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                                ---------------
                             Ministrul dezvoltãrii
                            regionale şi turismului,
                              Elena Gabriela Udrea

                   p. Ministrul administraţiei şi internelor,
                                  Mihai Caprã,
                                secretar de stat

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 17 martie 2011.
    Nr. 251.

    ANEXÃ

                               NORME METODOLOGICE
               pentru derularea proiectelor prioritare din cadrul
             Programului naţional de dezvoltare a infrastructurii,
                 aprobat prin Ordonanţa de urgenţã a Guvernului
            nr. 105/2010, realizate de cãtre Ministerul Dezvoltãrii
                            Regionale şi Turismului

    CAP. I
    Prevederi generale

    ART. 1
    (1) Proiectele prioritare din cadrul Programului naţional de dezvoltare a infrastructurii, aprobat prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2010, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 15/2011, cu completãrile ulterioare, denumit în continuare P.N.D.I., pentru care Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului are calitatea de ordonator principal de credite, se realizeazã prin Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, în calitate de autoritate contractantã.
    (2) În acest scop, în cadrul Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, îşi desfãşoarã activitatea Unitatea de implementare a P.N.D.I., denumitã în continuare U.I.P.N.D.I., care are ca scop implementarea şi derularea proiectelor prioritare din cadrul P.N.D.I.
    (3) P.N.D.I. cuprinde urmãtoarele proiecte prioritare pentru care Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului are calitatea de ordonator principal de credite:
    a) 10.000 km drumuri judeţene şi de interes local;
    b) modernizarea localitãţilor;
    c) sisteme de canalizare, epurare a apelor uzate şi alimentarea cu apã a localitãţilor, proiect prioritar format din douã proiecte.
    (4) Proiectul prioritar prevãzut la alin. (3) lit. c) este format din douã proiecte:
    a) sistem de canalizare şi epurare a apelor uzate;
    b) alimentarea cu apã a localitãţilor.
    (5) În cadrul proiectelor prioritare prevãzute la alin. (3) se pot realiza obiective de investiţii noi, obiective de investiţii aflate în diferite stadii de execuţie şi care necesitã finalizare, precum şi obiective care necesitã modernizare şi/sau reabilitare.
    (6) Se pot include în program, în condiţiile legii, şi obiective de investiţii aflate în diferite stadii de execuţie, care nu au putut fi finalizate din motive obiective şi pentru care beneficiarii finali prezintã documente justificative care sã ateste faptul cã nu fac obiectul altui contract în curs de executare. Pentru aceste obiective beneficiarii trebuie sã prezinte stadiul fizic şi valoric actualizat la zi al restului de executat.
    (7) În sensul prezentelor norme metodologice, prin beneficiari finali se înţelege unitãţile administrativ-teritoriale reprezentate de autoritãţile administraţiei publice locale.
    ART. 2
    (1) Obiectivele de investiţii din cadrul proiectelor prioritare prevãzute la art. 1 alin. (3) se amplaseazã pe terenuri proprietate publicã sau privatã a statului ori a unitãţilor administrativ-teritoriale, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
    (2) Terenurile aparţinând domeniului public sau privat al statului ori al unitãţilor administrativ-teritoriale se preiau în folosinţã gratuitã de cãtre Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, pe perioada realizãrii proiectelor prioritare din cadrul P.N.D.I., prin protocol încheiat cu beneficiarii finali pe baza hotãrârii consiliului judeţean sau, dupã caz, a hotãrârii consiliului local, cu excepţia drumurilor judeţene şi de interes local, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 1, cu specificaţia expresã cã terenurile sunt libere de orice sarcini şi cã nu se aflã în litigiu.
    (3) Drumurile judeţene şi de interes local aparţinând domeniului public al statului sau al unitãţilor administrativteritoriale se preiau în administrare de cãtre Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, pe perioada realizãrii proiectelor prioritare din cadrul P.N.D.I., prin protocol încheiat cu beneficiarii finali pe baza hotãrârii consiliului judeţean sau, dupã caz, a hotãrârii consiliului local, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 2, cu specificaţia expresã cã terenurile sunt libere de orice sarcini şi cã nu se aflã în litigiu.
    (4) Modelul declaraţiei pe propria rãspundere referitoare la faptul cã terenul este liber de orice sarcini şi cã nu se aflã în litigiu este prevãzut în anexa nr. 3.
    (5) Pe terenurile destinate realizãrii proiectelor prioritare prevãzute la art. 1 alin. (3), în funcţie de tipul proiectului, se realizeazã utilitãţile şi dotãrile tehnico-edilitare de cãtre beneficiarii finali, conform documentelor urbanistice şi în corelare cu graficele de execuţie ale obiectivelor de investiţii prioritare semnate de executanţi, cu respectarea reglementãrilor în vigoare.
    ART. 3
    Beneficiarii finali rãspund de întocmirea şi transmiterea cãtre Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului a documentaţiilor necesare care stau la baza solicitãrilor de realizare a obiectivelor de investiţii din cadrul fiecãrui proiect prioritar al P.N.D.I.

    CAP. II
    Promovarea investiţiilor

    ART. 4
    (1) La solicitarea Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului beneficiarii finali transmit propunerile pentru realizarea obiectivelor de investiţii, defalcate pe fiecare proiect prioritar în parte, însoţite de documentaţiile tehnico-economice, întocmite în conformitate cu prevederile legale în vigoare, aprobate şi finanţate de aceştia.
    (2) Beneficiarii finali ai obiectivelor de investiţii au obligaţia de a elibera certificatul de urbanism şi de a obţine acordurile şi avizele necesare şi de a le pune la dispoziţia Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului.
    (3) Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului centralizeazã propunerile transmise de beneficiarii finali, defalcate pe fiecare proiect.
    (4) Obiectivele de investiţii centralizate se prioritizeazã de cãtre Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, conform prevederilor art. 12, 14, 15 şi 17 care aprobã indicatorii tehnicoeconomici dupã avizarea acestora în Consiliul tehnico-economic al Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, şi, dupã caz, al Consiliului interministerial de avizare lucrãri publice de interes naţional şi locuinţe, conform legislaţiei în vigoare.
    (5) Beneficiarii finali împreunã cu proiectanţii înainteazã spre avizare documentaţiile aferente obiectivelor de investiţii, pe care ulterior le susţin în şedinţele de avizare ale Consiliului tehnicoeconomic al Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului şi, dupã caz, ale Consiliului interministerial de avizare lucrãri publice de interes naţional şi locuinţe.
    (6) Documentaţiile tehnico-economice se actualizeazã prin grija beneficiarilor finali în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi se prezintã pentru avizare în Consiliul tehnicoeconomic al Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului şi, dupã caz, în Consiliul interministerial de avizare lucrãri publice de interes naţional şi locuinţe.
    (7) În cuprinsul documentaţiilor tehnico-economice actualizate se adaugã şi cheltuielile de finanţare-operare.
    ART. 5
    (1) Pentru obiectivele de investiţii aprobate la finanţare, Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului preia de la beneficiarii finali, pe durata de realizare a investiţiei, potrivit legii, terenurile aferente construcţiilor şi/sau sectoare de drum, dupã caz, în funcţie de tipul proiectului prioritar, conform protocoalelor prevãzute în anexa nr. 1 sau, dupã caz, în anexa nr. 2, cu specificaţia expresã cã sunt libere de sarcini, conform extraselor de carte funciarã sau declaraţiei pe propria rãspundere a primarului/preşedintelui consiliului judeţean, în situaţia în care terenurile nu sunt înscrise în cartea funciarã.
    (2) Protocoalele prevãzute în anexele nr. 1 şi 2 cuprind în mod explicit şi imperativ obligativitatea beneficiarului final de a asigura, în condiţiile legii, suprafeţele de teren necesare pentru depozitare şi pentru organizarea şantierului, precum şi racordurile pentru utilitãţi, aferente construcţiei, pânã la limita amplasamentului şantierului, corelat cu graficul de execuţie al obiectivului de investiţii prioritar, anexã la contractul de execuţie a lucrãrilor.
    (3) Beneficiarii finali ai obiectivelor de investiţii au obligaţia de a elibera şi de a pune la dispoziţia Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului autorizaţia de construire.
    (4) Beneficiarii finali ai obiectivelor de investiţii participã la urmãrirea bunei realizãri a lucrãrilor, inclusiv pe faze de execuţie, primesc în custodie, pe mãsura realizãrii acestora şi pe rãspunderea executanţilor, pânã la data recepţiei prevãzute la <>art. 3 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2010, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 15/2011, cu completãrile ulterioare, pãrţi funcţionale din proiect sau proiectul în întregul sãu şi asigurã din bugetul lor folosinţa/operarea provizorie a bunului primit în custodie, în mãsura în care acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic, precum şi întreţinerea acestuia.
    (5) Beneficiarii finali ai proiectelor prioritare din cadrul P.N.D.I. vor desemna un reprezentant care, pe durata contractului de lucrãri încheiat de Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului cu executantul, va avea urmãtoarele atribuţii:
    a) sã participe activ la predarea amplasamentului, prin convocarea deţinãtorilor de utilitãţi;
    b) sã sprijine Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului prin reînnoirea avizelor şi permiselor, precum şi prin prelungirea autorizaţiei de construire, dacã este cazul;
    c) sã asigure legãtura dintre autoritãţile locale şi Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului pe parcursul execuţiei lucrãrilor;
    d) sã participe la şedinţele de mãsurãtori organizate de inspectorul de şantier în vederea verificãrii situaţiei de lucrãri pregãtite de executant;
    e) sã avizeze situaţiile de lucrãri pregãtite de executant şi verificate de inspectorul de şantier, în prealabil ca acestea sã fie acceptate de Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului;
    f) sã formuleze punctele de vedere ale beneficiarului final în cazul în care intervin modificãri de soluţii tehnice;
    g) sã participe ca membru în comisia de recepţie la terminarea lucrãrilor organizatã de Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului;
    h) sã semnaleze Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, pe parcursul perioadei de notificare a defecţiunilor, în termen de 5 zile de la apariţie, orice defecţiune;
    i) sã participe ca membru în comisia de recepţie finalã organizatã de Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului.
    (6) În vederea asigurãrii folosinţei/operãrii provizorii a bunului primit în custodie potrivit alin. (4), autoritãţile şi instituţiile publice cu rol de reglementare vor emite custodelui avize/ acorduri/autorizaţii cu caracter provizoriu pânã la recepţia finalã a proiectului de investiţii, potrivit prevederilor <>art. 3 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2010, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 15/2011, cu completãrile ulterioare, urmatã de transferul proprietãţii sau administrãrii, dupã caz, cãtre beneficiarul final şi obţinerea de cãtre acesta a avizelor/acordurilor/autorizaţiilor definitive.

    CAP. III
    Derularea achiziţiei, finanţãrii şi realizãrii investiţiilor

    ART. 6
    (1) Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, în calitate de autoritate contractantã, organizeazã şi deruleazã procedurile de atribuire a contractelor de lucrãri, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
    (2) Procedura de atribuire a contractului de lucrãri se desfãşoarã pe calupuri de proiecte prioritare prevãzute la art. 1 alin. (3) şi care sunt stabilite de Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, în calitate de autoritate contractantã.
    ART. 7
    (1) Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului întocmeşte lista obiectivelor de investiţii, pe surse de finanţare, detaliatã pe fiecare obiectiv în parte, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
    (2) Lista de investiţii se aprobã de ordonatorul principal de credite.
    (3) Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului comunicã beneficiarilor finali obiectivul/obiectivele de investiţii care urmeazã a fi finanţat/finanţate în cadrul P.N.D.I. şi solicitã transmiterea terenurilor aferente construcţiilor şi/sau sectoarelor de drum, dupã caz, în funcţie de tipul proiectului prioritar, conform protocoalelor de predare-primire în condiţiile art. 5.
    ART. 8
    (1) Finanţarea proiectelor prioritare din cadrul P.N.D.I. se asigurã din sume alocate anual cu aceastã destinaţie din fonduri externe rambursabile şi nerambursabile, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, precum şi din alte surse de finanţare legal constituite, pe baza documentaţiilor tehnico-economice aprobate conform legislaţiei în vigoare.
    (2) Pe perioada realizãrii lucrãrilor, finanţarea este asiguratã de prestatorii, executanţii şi furnizorii cãrora le sunt atribuite calupuri de lucrãri, în urma procedurii de achiziţie publicã, din surse financiare proprii şi/sau din credite bancare, pentru perioada 2011-2020, în condiţiile legii.
    (3) Plata sumelor datorate prestatorilor, executanţilor şi furnizorilor, aferente lucrãrilor recepţionate în cadrul proiectelor prioritare, se realizeazã eşalonat, în limita fondurilor aprobate anual cu aceastã destinaţie în bugetul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, în perioada 2013-2020, conform anexei la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2010, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 15/2011, cu completãrile ulterioare, şi graficului de plãţi anexã la contractul de execuţie lucrãri.
    (4) Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului realizeazã evidenţa economico-financiarã, prin personalul propriu, iar supravegherea tehnico-economicã pe toatã perioada derulãrii şi implementãrii proiectelor prioritare, prin firme specializate selectate prin procedura de achiziţii de servicii, conform legii.
    (5) Situaţiile de lucrãri întocmite de executant şi însuşite de inspectorii de şantier şi de beneficiarii finali se depun la Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului în 4 exemplare, pânã la data de 10 a fiecãrei luni, în vederea urmãririi şi monitorizãrii realizãrii obiectivului de investiţii.
    (6) Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, dupã verificarea situaţiilor prevãzute la alin. (5), certificã datele înscrise în situaţiile de lucrãri, planificând suma din situaţia de lucrãri prezentatã conform graficului de plãţi anexã la contractul de execuţie lucrãri.
    (7) Plata lucrãrilor finalizate şi recepţionate se face pe bazã de facturã, emisã conform situaţiilor de lucrãri prevãzute la alin. (5) întocmite de executant, verificate şi aprobate conform legii, începând din anul 2013, în limita fondurilor alocate anual cu aceastã destinaţie în bugetul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului.
    ART. 9
    Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului organizeazã recepţia la terminarea lucrãrilor şi recepţia finalã, în condiţiile legii.
    ART. 10
    (1) Dupã efectuarea recepţiei, Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, prin U.I.P.N.D.I., predã beneficiarului final, pe bazã de protocol, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 4, terenul şi obiectivul de investiţii realizat, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
    (2) Protocolul prevãzut în anexa nr. 4 cuprinde în mod expres obligativitatea transmiterii cu titlu gratuit a obiectivelor de investiţii cãtre beneficiarul final.

    CAP. IV
    Dispoziţii specifice cu privire la proiectele prioritare

    IV.1. 10.000 km drumuri judeţene şi de interes local
    ART. 11
    (1) Obiectivele care pot fi finanţate în cadrul proiectului prioritar sunt:
    a) reabilitarea şi modernizarea drumurilor de interes judeţean şi/sau de interes local promovate ca obiective noi;
    b) reabilitarea şi modernizarea drumurilor de interes judeţean şi/sau de interes local aflate în diferite stadii de execuţie.
    (2) În cazul obiectivelor de investiţii prevãzute la alin. 1 lit. b), a cãror finanţare s-a realizat din surse proprii ale beneficiarilor finali, iar din cauza lipsei surselor de finanţare nu au putut fi finalizate, lungimea rãmasã de executat poate face obiectul prezentului proiect prioritar cu condiţia evitãrii dublei finanţãri prin prezentarea actelor care certificã lipsa fondurilor.
    ART. 12
    În cadrul proiectului prioritar, au prioritate la finanţare proiectele de reabilitare şi modernizare a drumurilor de interes judeţean şi de interes local din unitãţile administrativ-teritoriale care au solicitat finanţare prin programe finanţate din fonduri europene, dar nu au fost selectate la finanţare, sau care dispun de documentaţii tehnico-economice întocmite conform legislaţiei în vigoare, precum şi cele care au fost finanţate într-o primã etapã din fonduri proprii, iar din cauza lipsei surselor de finanţare nu au putut fi realizate integral, precum şi drumuri de interes judeţean şi de interes local care deservesc obiective de interes turistic.

    IV.2. Modernizarea localitãţilor
    ART. 13
    (1) Proiectul prioritar are ca scop realizarea urmãtoarelor obiective de investiţii:
    a) drumuri judeţene şi de interes local;
    b) grãdiniţe;
    c) creşe.
    (2) Obiectivele de investiţii prevãzute la alin. (1) lit. b) şi c) se pot realiza şi pe bazã de proiecte-tip deţinute sau achiziţionate de cãtre Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, în condiţiile legii.
    ART. 14
    În cadrul proiectului prevãzut la art. 13 alin. (1) lit. a), au prioritate la finanţare proiectele de reabilitare şi modernizare a drumurilor de interes judeţean şi de interes local din unitãţile administrativ-teritoriale prevãzute la art. 12.
    ART. 15
    În cadrul proiectului prevãzut la art. 13 alin. (1) lit. b) şi c), au prioritate la finanţare proiectele care au solicitat finanţare prin programe finanţate din fonduri europene, dar nu au fost selectate la finanţare, sau care dispun de documentaţii tehnico-economice întocmite conform legislaţiei în vigoare, cele care au fost finanţate într-o primã etapã din fonduri proprii, iar din cauza lipsei surselor de finanţare nu au putut fi realizate integral, precum şi cele din localitãţile unde nu existã grãdiniţe şi creşe sau numãrul de locuri din acestea este insuficient.

    IV.3. Sistem de canalizare, epurare a apelor uzate şi alimentarea cu apã a localitãţilor
    ART. 16
    Proiectul prioritar are ca scop:
    a) realizarea reţelelor de canalizare şi staţii de epurare a apelor uzate;
    b) realizarea reţelelor de alimentare cu apã a localitãţilor.
    ART. 17
    În cadrul proiectului prioritar, au prioritate la finanţare proiectele de realizare a reţelelor de canalizare şi a staţiilor de epurare a apelor uzate, precum şi realizarea reţelelor de alimentare cu apã a localitãţilor care au solicitat finanţare prin programe finanţate din fonduri europene, dar nu au fost selectate la finanţare, sau care dispun de documentaţii tehnico-economice întocmite conform legislaţiei în vigoare, precum şi cele care au fost finanţate într-o primã etapã din fonduri proprii, iar din cauza lipsei surselor de finanţare nu au putut fi realizate integral, precum şi localitãţile din zone cu resurse turistice.
    ART. 18
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.

    ANEXA 1
    la normele metodologice

    Beneficiar
    .................. Ministerul Dezvoltãrii
    Nr. ......../.......... Regionale şi Turismului
                                            Nr. .........../.............

                                    PROTOCOL
                     încheiat astãzi ......................

    1. Beneficiarul ......., cu sediul în ......., reprezentat prin ......, în calitate de predãtor, şi Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului - U.I.P.N.D.I, cu sediul în municipiul Bucureşti, ......., sectorul 5, în calitate de primitor, conform Hotãrârii Consiliului Local/Judeţean nr. ..../....., am procedat la predarea-primirea unui nr. de ....... imobile, în suprafaţã totalã de ......, identificate potrivit ......, dupã cum urmeazã:



┌────┬─────────────────┬────────────────────┬─────────────────────────────────┐
│Nr. │ Imobilul │ Suprafaţa │ Categoria de folosinţã │
│crt.│ │ │ │
├────┼─────────────────┼────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │ │
└────┴─────────────────┴────────────────────┴─────────────────────────────────┘



    2. Imobilul ce se predã Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului este destinat .......... şi se dã în folosinţã gratuitã pe durata realizãrii construcţiilor.
    3. ...(beneficiarul)... se obligã sã asigure suprafeţele de teren necesare pentru depozitare şi pentru organizarea şantierului, precum şi racordurile pentru utilitãţi, aferente construcţiei, pânã la limita amplasamentului şantierului, conform graficului de execuţie anexã la contractul de execuţie a lucrãrilor.
    4. ....(beneficiarul)... se obligã sã asigure pe cheltuiala lui avizele şi autorizaţiile legale, sã participe la urmãrirea bunei realizãri a lucrãrilor, inclusiv pe faze de execuţie.
    5. ...(beneficiarul)... se obligã sã primeascã în custodie, pe mãsura realizãrii acestora şi pe rãspunderea executanţilor, pânã la data recepţiei prevãzute la <>art. 3 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2010 pentru aprobarea Programului naţional de dezvoltare a infrastructurii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 15/2011, cu completãrile ulterioare, pãrţi funcţionale din proiect sau proiectul în întregul sãu.
    6. ...(beneficiarul)... se obligã sã asigure pe cheltuiala lui folosinţa/operarea provizorie a bunului primit în custodie, în mãsura în care acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic, precum şi sã asigure întreţinerea acestuia.
    7. Imobilul identificat la pct. 1 face parte din domeniul public sau privat al statului/unitãţii administrativ-teritoriale, fiind administrat de ......, şi este liber de orice sarcini.
    8. Obiectivul de investiţie realizat de Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, împreunã cu terenul aferent, se va preda beneficiarului dupã semnarea procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrãrilor.
    Prezentul protocol a fost încheiat în douã exemplare cu valoare juridicã egalã, câte un exemplar pentru fiecare parte.

       Am predat. Am primit.
       ----------

       Beneficiar, Ministerul Dezvoltãrii
   ..................... Regionale şi Turismului

    Conducãtorul unitãţii, Director general,
    .................... ..................


    ANEXA 2
    la normele metodologice

    Beneficiar Ministerul Dezvoltãrii
    ....................... Regionale şi Turismului
    Nr. ......../.......... Nr. .........../.............

                                    PROTOCOL
                         încheiat astãzi ..............

    1. Beneficiarul ......, cu sediul în ......., reprezentat prin ......., în calitate de predãtor, şi Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului - U.I.P.N.D.I, cu sediul în municipiul Bucureşti, ......., sectorul 5, în calitate de primitor, conform Hotãrârii Consiliului Local/Judeţean nr. .../...., am procedat la predarea-primirea a ....... km de drum judeţean/comunal, de la km ..... la km ....., reprezentând DJ/DC, care asigurã legãtura între ......... .
    2. Drumul/sectorul de drum judeţean/comunal ....... de la km .... la km, care face legãtura între ......, se predã, în condiţiile legii, în administrarea Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, pe durata realizãrii obiectivului de investiţii.
    3. ...(beneficiarul)..... se obligã sã asigure suprafeţele de teren necesare pentru depozitare şi pentru organizarea şantierului, precum şi racordurile pentru utilitãţi, pânã la limita amplasamentului şantierului, conform graficului de execuţie anexã la contractul de execuţie a lucrãrilor.
    4. ....(beneficiarul)..... se obligã sã asigure pe cheltuiala lui avizele şi autorizaţiile legale, sã participe la urmãrirea bunei realizãri a lucrãrilor, inclusiv pe faze de execuţie.
    5. ...(beneficiarul).... se obligã sã primeascã în custodie, pe mãsura realizãrii acestora şi pe rãspunderea executanţilor, pânã la data recepţiei prevãzute la <>art. 3 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2010 pentru aprobarea Programului naţional de dezvoltare a infrastructurii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 15/2011, cu completãrile ulterioare, pãrţi funcţionale din proiect sau proiectul în întregul sãu.
    6. ...(beneficiarul)... se obligã sã asigure pe cheltuiala lui folosinţa/operarea provizorie a bunului primit în custodie, în mãsura în care acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic, precum şi sã asigure întreţinerea acestuia.
    7. Imobilul identificat la pct. 1 face parte din domeniul public sau privat al statului/unitãţii administrativ-teritoriale, fiind administrat de ....... şi este liber de orice sarcini.
    8. Obiectivul de investiţie realizat de Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, împreunã cu terenul aferent, se va preda beneficiarului dupã semnarea procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrãrilor.
    Prezentul protocol a fost încheiat în douã exemplare cu valoare juridicã egalã, câte un exemplar pentru fiecare parte.

             Am predat. Am primit.
             ---------- ----------

             Beneficiar, Ministerul Dezvoltãrii Regionale
          ................. şi Turismului

        Conducãtorul unitãţii, Director general,
        ...................... .....................

    ANEXA 3
    la normele metodologice

                        DECLARAŢIE PE PROPRIA RÃSPUNDERE

    Beneficiarul ......., cu sediul în ......, reprezentat prin ......, declar pe propria rãspundere, sub sancţiunea legii penale, cã imobilul situat în ......, predat cãtre Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, este liber de orice sarcini şi nu se aflã în litigiu.

    Data completãrii ...................

    Declarant
    ......................
    (semnãturã autorizatã)


    ANEXA 4
    la normele metodologice

    Ministerul Dezvoltãrii Regionale
    şi Turismului Beneficiar,
    U.I.P.N.D.I. .................
    Nr. .../...... Nr. ..../........


                                    PROTOCOL
                           încheiat astãzi .........

    1. Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, cu sediul în ......, reprezentat prin ......, în calitate de predãtor, şi
    2. Beneficiarul ......., reprezentat prin ......, în calitate de primitor, în conformitate cu prevederile Hotãrârii Guvernului nr. 251/2011 privind aprobarea Normelor metodologice pentru derularea proiectelor prioritare din cadrul Programului naţional de dezvoltare a infrastructurii, aprobat prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2010, cu completãrile ulterioare, realizate de cãtre Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului,
    am procedat la predarea-primirea imobilului situat în ......, compus din ........., cãtre ...(se menţioneazã beneficiarul).... .
    Beneficiarul prevãzut la pct. 2 nu poate schimba destinaţia investiţiei, respectiv ......, şi se angajeazã sã întreţinã imobilul ........ pe perioada de funcţionare.
    Prezentul protocol s-a încheiat ca urmare a Procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrãrilor nr. .... din ....... şi anuleazã orice documente încheiate anterior între pãrţi.
    Odatã cu predarea-primirea efectuatã pentru imobilul sus-menţionat, s-a predat beneficiarului ............ şi cartea tehnicã a construcţiei.
    Prezentul protocol de predare-primire, în conformitate cu legislaţia în vigoare, a fost încheiat în 4 exemplare cu valoare juridicã egalã, câte douã exemplare pentru fiecare parte.

            Am predat. Am primit.
            ---------- ----------
       Ministerul Dezvoltãrii
      Regionale şi Turismului Beneficiar,
                                                 ...........
         Director general,
        ................... Conducãtorul unitãţii,
                                               ....................

                                    ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016