Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 25 din 4 ianuarie 2001  privind infiintarea, organizarea si functionarea Departamentului pentru Analiza Institutionala si Sociala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 25 din 4 ianuarie 2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea Departamentului pentru Analiza Institutionala si Sociala

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 37 din 22 ianuarie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se înfiinţeazã Departamentul pentru Analiza Institutionala şi Socialã, ca structura în aparatul de lucru al Guvernului României, subordonat primului-ministru.
ART. 2
(1) Departamentul pentru Analiza Institutionala şi Socialã are urmãtoarele atribuţii principale:
1. participa la evaluarea politicilor publice şi a impactului social al acestora; asigura cadrul de dialog privind procesul de reforma în sensul creşterii participãrii şi comunicãrii sociale şi politice prin iniţierea şi coordonarea de ateliere de lucru şi seminarii, cu participarea reprezentanţilor acelor organizaţii interne şi internaţionale (fundaţii, asociaţii etc.) interesate în dezvoltarea şi consolidarea politicilor publice, în ideea parteneriatului activ între societate şi Guvern;
2. participa la relationarea comisiilor şi grupurilor interministeriale;
3. realizeazã prognoze sociale şi politice; analizeazã şi elaboreazã studii pe marginea documentelor pregãtite la nivelul instituţiilor Guvernului;
4. analizeazã şi/sau participa la elaborarea unor evaluãri sau propuneri de acţiuni de politica interna cu impact asupra unor grupuri şi categorii sociale;
5. iniţiazã şi actualizeazã, în colaborare cu ministerele de resort, baze de date cu programele regionale, subregionale şi locale conexe domeniului politicilor publice; informeazã cu privire la segmentele sociale de interes;
6. centralizeazã şi analizeazã datele oferite de procesul electoral, statistici, alte materiale documentare, pentru identificarea problemelor şi tendinţelor mediului social-politic intern;
7. participa la asigurarea comunicãrii cu mediul politic şi analizeazã comunicarea cu societatea; realizeazã sinteze, documentare, analize şi informãri pe teme de interes, în funcţie de solicitarile apãrute;
8. analizeazã relationarea Guvernului cu mediul politic (analiza poziţiilor şi declaraţiilor şi a dinamicii tendinţelor politice ale actorilor politici relevanti); inventariaza şi stocheaza în baze de date solicitãri, apeluri, probleme formulate atât de partidele politice (parlamentare şi neparlamentare), cat şi de structurile neguvernamentale cu influenta politica (grupuri de presiune, grupuri de influenta etc.);
9. monitorizeazã, împreunã cu Ministerul Informaţiilor Publice, ştirile de presa şi propune mãsuri pentru contracararea informaţiilor neveridice;
10. asigura dialogul primului-ministru cu lumea asociativa şi promoveazã strategia Guvernului în domeniul parteneriatului cu organizaţiile neguvernamentale; asista şi participa la procesul de relationare a Guvernului cu mediul asociativ;
11. asista organismele abilitate în asigurarea implicarii societãţii civile în procesul consultativ privind elaborarea politicilor publice sectoriale;
12. coordoneazã activitatea funcţionarilor din ministere (reţeaua centrala) cu atribuţii în promovarea parteneriatului cu organizaţiile neguvernamentale sectoriale; coordoneazã şi asigura consultanţa reţelei naţionale (prefecturi, consilii judeţene) de relaţii cu organizaţiile neguvernamentale;
13. analizeazã şi prelucreaza informaţiile primite de la organizaţiile neguvernamentale;
14. asigura participarea reprezentanţilor sãi la derularea, în colaborare cu ministerele de resort, a programelor de asistenta tehnica internationala consacrate dezvoltãrii parteneriatului administraţie - organizaţii neguvernamentale şi elaborarea de documentaţii, proiecte şi analize comparative şi rapoarte în domeniu;
15. asista Ministerul Informaţiilor Publice în asigurarea dialogului primului-ministru cu mass-media, a transparenţei actului decizional şi a menţinerii unor bune relaţii între instituţii şi societate; participa la asigurarea fluxului comunicational din domeniul tehnologiei informaţiilor dintre primul-ministru şi Guvern, pe de o parte, şi structurile guvernamentale din teritoriu (prefecturi, consilii judeţene), alte instituţii publice şi organizaţii neguvernamentale, pe de alta parte;
16. realizeazã şi difuzeazã în interiorul Guvernului informãri despre acţiunile primului-ministru;
17. transmite pe suport electronic, în colaborare cu Ministerul Informaţiilor Publice, agentiilor de presa, presei centrale şi locale, ambasadelor, informaţii referitoare la activitatea primului-ministru;
18. realizeazã zilnic sinteze documentare (în flux orar), analize şi informãri pe teme de interes; monitorizeazã presa scrisã şi cea audiovizuala (inclusiv prin reproducerea pe suport electronic a înregistrãrilor audio-video) în legatura cu activitatea Guvernului;
19. participa şi organizeazã evenimente la initiativa primului-ministru (conferinţe, vizite, colocvii, mese rotunde, dezbateri, simpozioane şi alte acţiuni de acest gen);
20. participa la producţia de materiale destinate informãrii exacte şi rapide a mass-media (copii, broşuri, programe, luari de poziţie etc.);
21. realizeazã, întreţine şi actualizeazã, din punct de vedere al tehnologiei informatiei, site-ul oficial al Guvernului României (inclusiv prin prezentarea subiectelor de larg interes în una-doua limbi de circulaţie internationala), pe baza datelor şi informaţiilor furnizate de ministere şi de celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale;
22. rãspunde de elaborarea şi de implementarea politicilor şi strategiilor de informatizare în domeniul de activitate al instituţiei, în conformitate cu strategia nationala de informatizare, în colaborare cu Ministerul Informaţiilor Publice şi cu Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei;
23. propune şi avizeazã efectuarea achiziţiilor publice de echipamente, servicii şi produse informatice pentru aparatul de lucru al Guvernului, prin definirea necesitãţilor aplicatiilor informatice, a cerinţelor pentru acestea şi prin formularea caietelor de sarcini pentru achiziţiile publice în domeniul serviciilor de tehnologie a informatiei şi comunicatiei;
24. defineste şi realizeazã metodologia de acces şi de asigurare a securizarii informaţiilor în sistemul informatic al instituţiei; rãspunde de gestionarea şi de întreţinerea sistemului informatic al instituţiei, reactualizand permanent evidenta echipamentelor, a software şi a serviciilor din sistemul informatic;
25. identifica circuitul de documente în vederea dezvoltãrii de aplicaţii şi institutionalizarii circuitului informatic al documentelor; creeazã şi dezvolta din punct de vedere al tehnologiei informatiei reţeaua Intranet cu instituţiile şi autoritãţile publice centrale şi locale.
(2) Departamentul pentru Analiza Institutionala şi Socialã îndeplineşte orice alte atribuţii specifice prevãzute în alte acte normative sau stabilite prin decizie a primului-ministru.
ART. 3
(1) Departamentul pentru Analiza Institutionala şi Socialã este condus de un secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru.
(2) Atribuţiile secretarului de stat se stabilesc prin decizie a primului-ministru.
(3) În exercitarea atribuţiilor care îi revin secretarul de stat emite ordine cu caracter individual.
ART. 4
(1) Structura organizatoricã a Departamentului pentru Analiza Institutionala şi Socialã este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) În structura Departamentului pentru Analiza Institutionala şi Socialã funcţioneazã direcţii şi compartimente. În structura acestuia pot fi organizate, prin ordin al secretarului de stat, servicii, sectoare şi birouri.
(3) Atribuţiile şi sarcinile compartimentelor din cadrul Departamentului pentru Analiza Institutionala şi Socialã se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare aprobat prin ordin al secretarului de stat.
(4) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului Departamentului pentru Analiza Institutionala şi Socialã se stabilesc prin fişa postului, care se întocmeşte pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare.
(5) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Departamentului pentru Analiza Institutionala şi Socialã va fi adoptat în termen de cel mult 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 5
Numãrul maxim de posturi al Departamentului pentru Analiza Institutionala şi Socialã se stabileşte prin decizie a primului-ministru şi se asigura în cadrul numãrului maxim de posturi aprobat pentru aparatul de lucru al Guvernului.
ART. 6
Resursele financiare necesare în vederea functionarii Departamentului pentru Analiza Institutionala şi Socialã vor fi cuprinse în bugetul Secretariatului General al Guvernului.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General
al Guvernului,
Petru Şerban Mihailescu

Ministrul informaţiilor publice,
Vasile Dancu

Ministrul comunicaţiilor
şi tehnologiei informatiei,
Dan Nica




ANEXA 1

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Departamentului pentru Analiza Institutionala şi Socialã

┌────────────────┐
│ │ ┌────────────────┐
│Secretar de stat├───┤ Cabinet │
│ │ └────────────────┘
└───────┬────────┘

┌────────────────────────────┼─────────────────────────────┐
┌────────┴──────────┐ ┌──────────┴────────┐ ┌──────────┴────────┐
│ Compartimentul │ │Direcţia de analiza│ │Direcţia de relaţii│
│ informatizat al │ │ institutionala │ │ cu mediul politic │
│ primului-ministru │ │ şi socialã │ │ şi asociativ │
└───────────────────┘ └───────────────────┘ └───────────────────┘


-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016