Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 244 din 15 februarie 2001  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a   Legii nr. 133/1999 privind stimularea intreprinzatorilor privati pentru infiintarea si dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 244 din 15 februarie 2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 133/1999 privind stimularea intreprinzatorilor privati pentru infiintarea si dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 101 din 28 februarie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 297/2000 pentru completarea <>Legii nr. 133/1999 privind stimularea întreprinzãtorilor privati pentru înfiinţarea şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aproba Normele metodologice de aplicare a <>Legii nr. 133/1999 privind stimularea întreprinzãtorilor privati pentru înfiinţarea şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul
pentru întreprinderile
mici şi mijlocii
şi cooperatie,
Ion Taban,
secretar de stat

Ministrul
finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Ministrul
dezvoltãrii şi prognozei,
Gheorghe Romeo Leonard Cazan

Ministrul
administraţiei publice,
Octav Cozmanca


ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
de aplicare a <>Legii nr. 133/1999 privind stimularea întreprinzãtorilor
privati pentru înfiinţarea şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii

<>Legea nr. 133/1999 :

ART. 1
(1) Prezenta lege reglementeazã stimularea infiintarii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii.
(2) Prevederile cuprinse în prezentul act normativ se aplica şi întreprinzãtorilor autorizaţi prin <>Decretul-lege nr. 54/1990 , precum şi asociaţiilor familiale.
ART. 2
În sensul prezentei legi, întreprinzãtorul este o persoana fizica autorizata sau o persoana juridicã care, în mod individual sau în asociere cu alte persoane fizice autorizate sau cu persoane juridice, organizeazã o societate comercialã, denumita în continuare întreprindere, în vederea desfãşurãrii unor fapte şi acte de comerţ conform prevederilor art. 3.
ART. 3
Prin întreprindere se înţelege orice forma de organizare a unei activitãţi economice, autonomã patrimonial şi autorizata potrivit legilor în vigoare sa facã acte şi fapte de comerţ, în scopul obţinerii de profit prin realizarea de bunuri materiale, respectiv prestãri de servicii, din vânzarea acestora pe piata, în condiţii de concurenta.
ART. 4
(1) Întreprinderile mici şi mijlocii care îşi desfãşoarã activitatea în sfera producţiei de bunuri materiale şi servicii se definesc, în funcţie de numãrul mediu scriptic anual de personal, dupã cum urmeazã:
a) pana la 9 salariaţi - microintreprinderi;
b) între 10 şi 49 de salariaţi - întreprinderi mici;
c) între 50 şi 249 de salariaţi - întreprinderi mijlocii.
(2) Nu se încadreazã în prevederile prezentei legi societãţile bancare, societãţile de asigurare şi reasigurare, societãţile de administrare a fondurilor financiare de investiţii, societãţile de valori mobiliare şi societãţile cu activitate exclusiva de comerţ exterior.
(3) Nu beneficiazã de prevederile prezentei legi societãţile comerciale care au ca acţionar sau asociat persoane juridice care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele doua condiţii:
a) au peste 250 de angajaţi;
b) deţin peste 25% din capitalul social.
(4) Beneficiazã de prevederile prezentei legi întreprinderile mici şi mijlocii care realizeazã o cifra de afaceri anuala echivalenta cu pana la 8 milioane euro.

Norme metodologice:


───────────────────
1. Sunt considerate producãtoare de bunuri materiale şi/sau prestatoare de servicii întreprinderile mici şi mijlocii care desfãşoarã activitãţi de aceasta natura, în conformitate cu Clasificarea activitãţilor din economia nationala - CAEN, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 656/1997 , cu excepţia jocurilor de noroc.
2. Nu intra sub incidenta acestor prevederi persoanele fizice şi juridice a cãror activitate principala o reprezintã cumpãrarea şi revânzarea de produse sau închirierea de bunuri mobile sau imobile.

<>Legea nr. 133/1999 :

ART. 5
(1) Dovada numãrului mediu scriptic anual se elibereazã de cãtre Camera de munca, pe baza numãrului mediu scriptic raportat în anul anterior, şi este valabilã pentru întregul an în curs.
(2) În cazul întreprinderilor înfiinţate în anul în curs se va lua în calcul perioada cuprinsã între data infiintarii şi data eliberãrii respectivei dovezi.
(3) Camera de munca va elibera dovada prevãzutã la alin. (1) în maximum 5 zile lucrãtoare de la data solicitãrii.
(4) Dovada pentru nivelul cifrei de afaceri se elibereazã de cãtre administraţia financiarã, în baza hotãrârii Guvernului.

Norme metodologice:
───────────────────
3. Întreprinderile atesta ca se încadreazã în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii cumulativ, prin:
a) dovada privind numãrul mediu scriptic anual de salariaţi, eliberata în condiţiile legii de cãtre Camera de munca în a carei raza teritorialã activeazã întreprinderea respectiva, pe baza numãrului mediu scriptic raportat în anul anterior;
b) dovada privind cifra de afaceri anuala, eliberata de administraţia financiarã în a carei raza teritorialã activeazã întreprinderea respectiva, pe baza datelor din bilanţul contabil al ultimului an fiscal încheiat.
4. Administraţia financiarã elibereazã dovada prevãzutã la pct. 3 în maximum 5 zile lucrãtoare de la data solicitãrii.
5. În cazul întreprinderilor mici şi mijlocii înfiinţate în anul în curs se va lua în calcul perioada cuprinsã între data infiintarii şi data eliberãrii respectivei dovezi, pe baza declaraţiei pe propria rãspundere a reprezentantului legal al acestora.
6. Pentru dovada privind cifra de afaceri se utilizeazã cursul de schimb al monedei euro din data de 31 decembrie a anului anterior, comunicat de Banca Nationala a României.

<>Legea nr. 133/1999 , cu completãrile aduse prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 297/2000 :

ART. 14^1
(1) Guvernul, ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi autoritãţile publice locale trebuie sa asigure creşterea ponderii întreprinderilor mici şi mijlocii în valoarea contractelor de achiziţii publice de bunuri materiale, lucrãri şi servicii, urmãrind ca aceasta pondere sa atinga un nivel comparabil cu contribuţia acestora la realizarea produsului intern brut.
(2) Întreprinderile mici şi mijlocii beneficiazã de reduceri cu 50% pentru criteriile legate de cifra de afaceri şi garanţiile cerute în achiziţiile publice de bunuri materiale, lucrãri şi servicii.
(3) Instituţiile publice, societãţile comerciale şi companiile naţionale cu capital majoritar de stat, precum şi regiile autonome au obligaţia sa organizeze prima licitaţie doar pentru întreprinderile mici şi mijlocii, dupã cum urmeazã:
a) cererile de oferta pentru procurari de materiale care nu depãşesc 500.000.000 lei;
b) cererile de oferta pentru procurari de echipamente care nu depãşesc 1.000.000.000 lei;
c) cererile de oferta pentru reparaţii care nu depãşesc 2.000.000.000 lei;
d) cererile de oferta pentru construcţii care nu depãşesc 3.000.000.000 lei.

Norme metodologice:
───────────────────
7. Instituţiile publice, societãţile comerciale şi companiile naţionale cu capital majoritar de stat, precum şi regiile autonome au obligaţia, în cazul achiziţiilor a cãror valoare stabilitã este sub cuantumul prevãzut de <>Legea nr. 133/1999 , sa organizeze o prima licitaţie cu participarea exclusiva a întreprinderilor mici şi mijlocii, furnizoare de bunuri materiale, lucrãri sau servicii.
8. La licitaţiile organizate pentru achiziţiile publice de bunuri materiale, lucrãri sau servicii participa întreprinderile mici şi mijlocii care dovedesc ca întrunesc condiţiile de calificare cerute de persoana juridicã achizitoare, prin caietul de sarcini şi în conformitate cu legislaţia în vigoare.
9. Pot participa la aceasta licitaţie pentru achiziţiile publice de bunuri materiale, lucrãri sau servicii întreprinderile mici şi mijlocii care au îndeplinit obligaţiile de plata a impozitelor, taxelor şi a contribuţiei pentru asigurãrile sociale de stat.
10. Procedura care se aplica în cadrul achiziţiilor publice de bunuri materiale, lucrãri sau servicii, organizate doar pentru întreprinderile mici şi mijlocii, este cea prevãzutã de actele normative în vigoare privind organizarea, desfãşurarea şi adjudecarea licitaţiilor de achiziţii publice.
11. Întreprinderile mici şi mijlocii beneficiazã de reduceri cu 50% pentru criteriile legate de cifra de afaceri şi garanţiile stabilite în caietul de sarcini.
12. În cadrul examinãrii şi evaluãrii ofertelor, în sistemul de evaluare adoptat ponderea preţului ofertei trebuie sa fie de cel puţin 70% din numãrul total de puncte acordate.

<>Legea nr. 133/1999 , cu completãrile aduse prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 297/2000 :

ART. 14^1
(4) În situaţia neadjudecarii licitaţiei de cãtre întreprinderile mici şi mijlocii se va organiza o alta licitaţie cu acces liber, conform reglementãrilor în vigoare.

Norme metodologice:
───────────────────
13. În cazul în care prima procedura de achiziţie nu se poate finaliza prin încheierea unui contract, comisia de licitaţie organizeazã o alta licitaţie cu acces liber, cu respectarea caietului de sarcini iniţial, întreprinderile mici şi mijlocii beneficiind de reduceri cu 50% pentru criteriile legate de cifra de afaceri şi garanţii, şi în conformitate cu reglementãrile în vigoare din domeniul achiziţiilor publice.

<>Legea nr. 133/1999 , cu completãrile aduse prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 297/2000 :

ART. 21^1
Întreprinderile mici şi mijlocii sunt scutite de la plata taxelor vamale pentru maşinile, instalaţiile, echipamentele industriale, know-how, care se importa în vederea dezvoltãrii activitãţilor proprii de producţie şi servicii şi care se achitã din fonduri proprii sau din credite obţinute de la bãnci româneşti sau strãine.

Norme metodologice:
───────────────────
14. Scutirile de la plata taxelor vamale pentru maşinile, instalaţiile, echipamentele industriale, know-how, care se importa în vederea dezvoltãrii activitãţilor proprii de producţie şi servicii, se acorda de cãtre birourile vamale, pe baza unei declaraţii pe propria rãspundere semnate de reprezentantul legal al întreprinderii mici sau mijlocii, în forma prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentele norme metodologice, cu condiţia ca întreprinzãtorul sa fi obţinut avizul Ministerului Industriei şi Resurselor.
15. Prin declaraţia pe propria rãspundere se atesta ca aceste importuri sunt destinate exclusiv dezvoltãrii activitãţilor proprii de producţie şi servicii. Declaraţia pe propria rãspundere se întocmeşte în 3 exemplare originale, dintre care un exemplar se depune la biroul vamal la care se face declaraţia vamalã de import, un exemplar se depune la organul fiscal în a cãrui raza teritorialã îşi are sediul social declarat cu ocazia autorizãrii şi înregistrãrii întreprinderea mica sau mijlocie, iar al treilea exemplar se pãstreazã la documentele financiar-contabile ale întreprinderii mici sau mijlocii.
16. Ministerul Industriei şi Resurselor elibereazã avizul, la cererea reprezentanţilor legali ai întreprinderilor mici şi mijlocii, în termen de maximum 10 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii cererii.
17. Reprezentanţii legali ai întreprinderilor mici sau mijlocii, în condiţiile prevãzute la pct. 14, îşi asuma intreaga rãspundere privind corecta declarare a scopului pentru care se realizeazã importurile. Declaraţiile nereale atrag rãspunderea civilã sau penalã, dupã caz.
18. Bunurile importate de întreprinderile mici şi mijlocii, scutite de la plata taxelor vamale, sunt scutite implicit şi de la plata taxei pe valoarea adãugatã, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adãugatã, cu modificãrile ulterioare.
19. La schimbarea destinaţiei bunurilor importate scutite de la plata taxelor vamale întreprinderile mici şi mijlocii sunt obligate sa îndeplineascã formalitãţile legale privind importul bunurilor şi sa achite drepturile de import. În acest caz valoarea în vama se calculeazã la cursul de schimb valutar valabil în ziua constatãrii schimbãrii destinaţiei bunurilor în cauza.
20. În condiţiile prevãzute la pct. 14 prevederile privind scutirile de la plata taxelor vamale se aplica numai bunurilor care se regãsesc în cap. 84, 85 şi 87 din Tariful vamal de import al României, cu excepţia autoturismelor pentru al cãror import se aplica taxe vamale.
21. Beneficiazã de scutirile de la plata taxelor vamale şi întreprinzãtorii autorizaţi prin <>Decretul-lege nr. 54/1990 privind organizarea şi desfãşurarea unor activitãţi economice pe baza liberei iniţiative, precum şi asociaţiile familiale.

<>Legea nr. 133/1999 , cu completãrile aduse prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 297/2000 :

ART. 21^2
Cota-parte din profitul brut reinvestit de cãtre întreprinderile mici şi mijlocii nu se impoziteazã.

Norme metodologice:
───────────────────
22. Impozitul aferent profitului reinvestit se calculeazã potrivit prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
23. Suma maxima asupra cãreia se calculeazã scutirea este reprezentatã de soldul creditor al contului de profit şi pierderi.
24. Profitul brut reinvestit reprezintã sumele utilizate pentru efectuarea de investiţii în active corporale şi necorporale, aferente obiectului de activitate, de natura celor reglementate prin <>Legea nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale sau necorporale, republicatã, cu modificãrile ulterioare, exclusiv cele care au alte surse de finanţare decât profitul brut, cum sunt credite, împrumuturi nerambursabile sau civile.
25. Sumele utilizate pentru efectuarea de investiţii sunt înregistrate la rubrica "Alte sume deductibile în limitele prevãzute de legislaţia în vigoare", la calculul profitului impozabil şi al impozitului pe profit, din Declaraţia privind impozitul pe profit. În situaţia în care se realizeazã pierdere ca urmare a aplicãrii facilitatii, aceasta nu se recupereazã în urmãtorii 5 ani, potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 70/1994 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
26. Intra sub incidenta prevederilor prezentelor norme metodologice şi achiziţionarea de mijloace fixe în regim de leasing financiar.
27. Pentru investiţiile care se realizeazã pe parcursul mai multor luni sau în ani fiscali consecutivi scutirea de impozit pe profit se acorda proporţional cu valoarea lucrãrilor realizate efectiv în baza unei situaţii parţiale de lucrãri.
28. Investiţiile pentru care s-a acordat scutire de impozit pe profit vor rãmâne în patrimoniu cel puţin o perioada egala cu jumãtate din durata de funcţionare a acestora.
29. Cota din profitul brut reinvestit neimpozabila se va folosi numai în acelaşi scop şi va fi repartizata ca sursa proprie de finanţare.
30. Profitul brut reinvestit asupra cãruia se calculeazã scutirea este profitul realizat lunar, cumulat de la începutul anului pana la momentul efectuãrii investiţiei, fãrã ca aceasta facilitate sa se recalculeze în perioada urmãtoare sau la sfârşitul anului.

<>Legea nr. 133/1999 , cu completãrile aduse prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 297/2000 :

ART. 21^3
(1) Întreprinderile mici şi mijlocii vor beneficia de reducerea impozitului pe profit în proporţie de 20% în cazul în care creeazã noi locuri de munca, dacã se asigura creşterea numãrului scriptic cu cel puţin 10% fata de anul financiar precedent.
(2) Prevederile alin. (1) se aplica în urmãtoarele condiţii:
a) reducerea impozitului pe profit se aplica în perioada în care forta de munca nou-angajata rãmâne în întreprindere şi nu se fac alte disponibilizari;
b) forta de munca nou-angajata sa fie de cel puţin 10% din forta de munca existenta în întreprindere în momentul angajãrii.

Norme metodologice:
───────────────────
31. Reducerea impozitului pe profit în proporţie de 20% se aplica dacã se creeazã noi locuri de munca, iar persoanele încadrate pe aceste locuri de munca se angajeazã cu contract individual de munca.
32. Impozitul pe profit asupra cãruia se aplica reducerea cu 20% pentru crearea de noi locuri de munca este cel determinat potrivit prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 70/1994 .
33. La îndeplinirea condiţiilor nu se ia în calcul încetarea raporturilor de munca ca urmare a pensionãrii sau desfacerii contractului de munca ca urmare a sãvârşirii unor acte care potrivit legii sunt sancţionate inclusiv prin acest mod.
34. Ordinea în care se acorda facilitãţile privind impozitul pe profit este: scutirea de impozit pentru profitul brut reinvestit, respectiv reducerea impozitului pe profit pentru crearea de noi locuri de munca. Acordarea oricãreia dintre aceste facilitãţi nu exclude posibilitatea întreprinderii mici şi mijlocii de a beneficia de cealaltã facilitate privind impozitul pe profit.

<>Legea nr. 133/1999 , cu completãrile aduse prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 297/2000 :

ART. 21^4
Întreprinderile mici şi mijlocii sunt scutite de la plata taxelor vamale pentru importul de materii prime necesare pentru fabricarea produselor de cãtre acestea, în cazul în care aceste produse sunt la rândul lor scutite de la plata taxelor vamale de import. Lista cuprinzând produsele scutite se aproba anual prin hotãrâre a Guvernului.

Norme metodologice:
────────────────────
35. Metodologia prevãzutã pentru scutirea de la plata taxelor vamale pentru maşinile, instalaţiile, echipamentele industriale, know-how, reglementatã la pct. 14, cu excepţia eliberãrii avizului de cãtre Ministerul Industriei şi Resurselor, la pct. 15, la pct. 17-19 şi la pct. 21, se aplica în mod corespunzãtor şi prezentului articol.
36. Lista cuprinzând materiile prime scutite de la plata taxelor vamale, necesare pentru fabricarea produselor care la rândul lor sunt scutite de la plata taxelor vamale de import, este elaborata de Ministerul Industriei şi Resurselor împreunã cu Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Afacerilor Externe şi al Ministerului pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi Cooperatie.
37. Lista prevãzutã la pct. 36 se supune spre aprobare Guvernului pana la data de 31 decembrie, pentru anul calendaristic urmãtor. Pentru anul 2001 lista cuprinzând materiile prime scutite de la plata taxelor vamale se supune spre aprobare Guvernului în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.

<>Legea nr. 133/1999 :

ART. 38
(1) Refuzul nejustificat al eliberãrii avizului, autorizaţiei sau licenţei de funcţionare a întreprinderilor mici şi mijlocii ori întârzierea în eliberarea acestora de cãtre instituţiile publice, abilitate conform art. 5, 9 şi 10, constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amenda de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei.
(2) Nerespectarea de cãtre societãţile comerciale şi companiile naţionale cu capital majoritar de stat, precum şi de cãtre regiile autonome a obligaţiilor prevãzute la art. 12 alin. (2) şi la art. 15 alin. (4) constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amenda de la 25.000.000 lei la 50.000.000 lei.
(3) Nerespectarea obligaţiei prevãzute la art. 13 constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amenda de la 75.000.000 lei la 150.000.000 lei.
(4) Sancţiunile se aplica individual persoanelor care au sãvârşit contravenţia, salariaţi ai societãţilor comerciale şi companiilor naţionale cu capital majoritar de stat, precum şi ai regiilor autonome sau membri ai consiliului de administraţie al acestora.
(5) Veniturile realizate în baza contractelor de concesionare, închiriere sau asociere în participaţiune pentru activele sau spaţiile aparţinând societãţilor comerciale sau companiilor naţionale la care statul este acţionar majoritar, precum şi regiilor autonome se impoziteazã cu 90%.
(6) Societãţile comerciale şi companiile naţionale cu capital majoritar de stat, precum şi regiile autonome vor plati pentru spaţiile, utilajele şi echipamentele tehnice neutilizate, care nu au fost oferite întreprinderilor mici şi mijlocii la vânzare sau în contract de leasing, o penalizare anuala de 1% din valoarea de inventar a acestora. Penalizarea se va face venit la bugetul de stat sau la bugetul local.
(7) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de cãtre persoanele împuternicite ale Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii.

Norme metodologice:
───────────────────
38. Ministerul pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi Cooperatie poate imputernici reprezentanţi ai prefecturilor pentru constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor la nivel local.






ANEXA 1

DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
privind scutirea de la plata taxei vamale pentru maşini, instalaţii,
echipamente industriale şi know-how, care se importa în vederea
dezvoltãrii activitãţilor proprii de producţie, servicii şi materii prime,
prevãzute la <>art. 21^1 şi 21^4 din Legea nr. 133/1999

Subsemnatul ...(numele şi prenumele)..., domiciliat în .....(adresa) .....,
identificat cu buletinul/cartea de identitate seria .... nr. ...............,
în calitate de ... (funcţia) ..., al ...(denumirea agentului economic, sediul
social, codul fiscal, numãrul de înmatriculare la registrul comerţului ......
......., întreprindere mica/mijlocie, declar ca urmãtoarele bunuri importate:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Poziţia tarifara
Nr. Denumirea din Tariful vamal Cantitatea Numãrul şi data
crt. bunului de import al facturii/contractului
României
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
sunt destinate dezvoltãrii activitãţilor proprii de producţie şi servicii ale
agentului economic pe care îl reprezint.
Anexez la prezenta declaraţie, pentru agentul economic pe care îl reprezint,
urmãtoarele documente justificative:
- copie de pe dovada nr. ............ din data de ........, eliberata de
Camera de munca, care atesta numãrul mediu scriptic anual de angajaţi*1);
- copie de pe dovada nr. ............ din data de ........, eliberata de
administraţia financiarã, privind nivelul cifrei de afaceri anuale*1);
- avizul nr. ...... din data de ........., eliberat de Ministerul
Industriei şi Resurselor*2).
În cazul schimbãrii destinaţiei bunurilor ne obligam sa indeplinim
formalitãţile legale privind importul mãrfurilor şi sa achitam drepturile
de import. În acest caz valoarea în vama se calculeazã la cursul de schimb
valutar valabil în ziua constatãrii schimbãrii destinaţiei bunurilor.


..................... ........................
(data întocmirii (semnatura)
declaraţiei)

*1) Pentru întreprinderile mici şi mijlocii înfiinţate în cursul anului
dovada se înlocuieşte cu declaraţia pe propria rãspundere privind datele
prognozate pentru întregul an curent.
*2) Avizul eliberat de Ministerul Industriei şi Resurselor se anexeazã
numai în cazul acordãrii facilitãţilor prevãzute la art. 21^1 din Legea nr.
133/1999, introdus prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 297/2000 .


-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016