Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 238 din 31 martie 2000  privind aprobarea Normelor metodologice pentru evaluarea performantelor profesionale individuale ale personalului didactic din invatamantul superior    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 238 din 31 martie 2000 privind aprobarea Normelor metodologice pentru evaluarea performantelor profesionale individuale ale personalului didactic din invatamantul superior

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 141 din 3 aprilie 2000
În temeiul prevederilor <>art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 8/2000 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, referitor la stabilirea salariului de baza al personalului din învãţãmânt, şi pentru abrogarea unor dispoziţii din <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupa funcţii de demnitate publica,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se aproba Normele metodologice pentru evaluarea performantelor profesionale individuale ale personalului didactic din învãţãmântul superior, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Prezenta hotãrâre intra în vigoare la data de 1 aprilie 2000.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul educaţiei naţionale,
Andrei Marga

p. Ministrul finanţelor,
Sebastian Vladescu,
secretar de stat

Ministrul muncii şi
protecţiei sociale,
Smaranda Dobrescu

ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
pentru evaluarea performantelor profesionale individuale ale personalului didactic din învãţãmântul superior

ART. 1
Evaluarea performantelor profesionale individuale ale personalului didactic din învãţãmântul superior se face de cãtre rector, pe baza propunerilor sefilor de catedra/departament, cu avizul decanilor/directorilor de colegiu, potrivit criteriilor de evaluare şi indicatorilor de performanta prevãzuţi la art. 3.
ART. 2
Stabilirea salariului de baza pentru personalul didactic din învãţãmântul superior se face anual, pe baza evaluãrii performantelor profesionale din anul anterior şi a celor realizate pana la data evaluãrii din anul în curs, în limita alocaţiilor bugetare pentru finanţarea de baza şi a veniturilor extrabugetare dobândite de instituţiile de învãţãmânt superior.
ART. 33
Criteriile de evaluare şi indicatorii de performanta pentru personalul didactic din învãţãmântul superior sunt urmãtorii:



──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Criteriul de evaluare Indicatorii de performanta Numãrul de
crt. (%) puncte (0-5)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Elaborarea de materiale 1. Introducerea unor cursuri noi, pe
didactice direcţii neelaborate
anterior
2. Cursuri universitare proprii, cu
înalt grad de originalitate
3. Suporturi de studiu pentru seminarii
(antologii, companioane, culegeri
tematice), laboratoare, proiecte
4. Manuale şi alte materiale pentru
învãţãmântul preuniversitar
2. Cercetare ştiinţificã 1. Cãrţi, monografii, tratate
publicate în edituri recunoscute
2. Studii publicate în reviste de
specialitate, cu referenţi şi
colective editoriale
3. Conferinţe/lucrãri de sinteza
prezentate la manifestãri
ştiinţifice recunoscute
4. Lucrãri publicate în volumele
unor conferinţe naţionale şi/sau
internaţionale, cu referenţi şi
comitet de program
5. Brevete omologate, produse aplicate
6. Premii ştiinţifice, acordate pe
lucrãri
7. Granturi câştigate prin competiţie
8. Contracte de cercetare ştiinţificã
9. Rapoarte de cercetare ştiinţificã
3. Recunoaştere nationala 1. Profesor invitat pentru prelegeri
şi internationala la universitãţi de prestigiu
2. Membru în academii de ştiinţa şi arta
3. Membru în societãţi ştiinţifice
şi profesionale
4. Membru în comisii de doctorat
5. Membru în colective de redactie
ale unor reviste recunoscute
6. Membru în comitetele internaţionale
de program
7. Membru în echipe de expertizare/evaluare
a cercetãrii ştiinţifice
8. Membru în echipe de expertizare/evaluare
a procesului educaţional
9. Membru în consilii naţionale de
specialitate
10. Organizator de manifestãri ştiinţifice
internaţionale şi/sau naţionale
11. Referent ştiinţific/expert naţional
şi internaţional
4. Activitate cu studenţii 1. Evaluarea cadrelor didactice de cãtre
studenţi (comunicare, aprecierea
cursului/seminarului/proiectului,
aprecierea metodei de lucru, claritatea
expunerii etc.) pe baza unei metodologii
stabilite de senatul universitar
2. Conducerea unor cercuri ştiinţifice
studenţeşti
3. Numãrul de studenţi înscrişi la
cursurile şi seminariile aferente
postului de baza
5. Activitate în comunitatea 1. Numãrul de lucrãri de absolvire, licenta
academica (diploma), disertatie, doctorat, conduse
2. Participarea la sesiuni ştiinţifice,
simpozioane, mese rotunde, organizate
în instituţia de învãţãmânt superior
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


ART. 4
(1) Criteriile de evaluare a performantelor profesionale individuale se aplica diferenţiat, în raport cu funcţiile didactice din învãţãmântul superior.
(2) Ponderea fiecãrui criteriu în evaluarea performantelor profesionale individuale se stabileşte anual de senatul instituţiei de învãţãmânt superior, pentru fiecare funcţie didactica şi pentru vechime în învãţãmânt, în raport cu politica de dezvoltare institutionala a instituţiei respective.
ART. 5
Senatele universitare pot introduce şi alte criterii de evaluare şi indicatori de performanta care susţin politica de dezvoltare institutionala şi intaresc competitivitatea instituţiei. Suma ponderilor criteriilor de evaluare va fi de 100%.
ART. 6
Fiecare indicator de performanta este evaluat pe o scara de la 0 la 5. În stabilirea procedurilor şi a regulilor de mãsurare a valorii indicatorilor de performanta conducerile instituţiilor de învãţãmânt superior vor consulta sindicatele şi/sau reprezentanţii salariaţilor, dupã caz.
ART. 7
Salariul de baza al fiecãrui cadru didactic va fi stabilit în funcţie de rezultatul obţinut prin însumarea punctelor acordate pentru indicatorii de performanta, combinat cu ponderea criteriilor de evaluare stabilitã la nivelul instituţiei pentru fiecare funcţie didactica, ţinând seama de limitele prevãzute de lege şi de veniturile instituţiei.
ART. 8
Contestaţiile în legatura cu evaluarea performantelor profesionale individuale se fac în termen de 5 zile de la comunicarea rezultatului evaluãrii şi se soluţioneazã de biroul senatului universitar. Rezultatul analizarii contestaţiei va fi comunicat în termen de 5 zile de la depunerea acesteia.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016