Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 236 din 7 martie 2007  privind stabilirea unor masuri pentru asigurarea aplicarii Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului nr. 1980/2000/CE din 17 iulie 2000 privind sistemul revizuit de acordare a etichetei ecologice comunitare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 236 din 7 martie 2007 privind stabilirea unor masuri pentru asigurarea aplicarii Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului nr. 1980/2000/CE din 17 iulie 2000 privind sistemul revizuit de acordare a etichetei ecologice comunitare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 184 din 16 martie 2007
HOTĂ?RÂRE nr. 236 din 7 martie 2007
privind stabilirea unor mãsuri pentru asigurarea aplicãrii Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului nr. 1980/2000/CE din 17 iulie 2000 privind sistemul revizuit de acordare a etichetei ecologice comunitare
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 184 din 16 martie 2007


În scopul asigurãrii în România a prevederilor Regulamentului (CE) al Parlamentului European şi al Consiliului nr. 1980/2000/CE din 17 iulie 2000 privind sistemul revizuit de acordare a etichetei ecologice comunitare,
în temeiul art. 108, al art. 148 alin. (4) din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 23 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 265/2006 ,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se desemneazã Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor ca autoritate competenta pentru acordarea etichetei ecologice.
ART. 2
(1) Pe lângã Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor este înfiinţatã şi funcţioneazã Comisia Nationala pentru Acordarea Etichetei Ecologice, organ consultativ cu rol în evaluarea dosarului necesar pentru acordarea etichetei ecologice. Pe baza acestei evaluãri, Comisia Nationala pentru Acordarea Etichetei Ecologice propune modificãrile corespunzãtoare cu privire la informaţiile care urmeazã sa fie incluse pentru obţinerea etichetei ecologice.
(2) Comisia Nationala pentru Acordarea Etichetei Ecologice este formatã din 3 reprezentanţi ai Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor, un reprezentant al Ministerului Economiei şi Comerţului, un reprezentant al Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, un reprezentant al Garzii Naţionale de Mediu, un reprezentant al Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, 4 reprezentanţi ai patronatelor din domeniile supuse etichetarii, 4 reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale din domeniul protecţiei mediului şi protecţiei consumatorilor, desemnaţi de cãtre acestea, numiţi prin ordin al ministrului mediului şi gospodãririi apelor în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, pe baza nominalizarilor primite de la ministerele, instituţiile, patronatele şi organizaţiile neguvernamentale implicate.
(3) Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei Naţionale pentru Acordarea Etichetei Ecologice se elaboreazã de cãtre membrii acesteia şi se aproba prin ordin al ministrului mediului şi gospodãririi apelor, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(4) Participarea în cadrul şedinţelor reprezintã sarcina de serviciu pentru reprezentanţii instituţiilor publice prevãzute la alin. (2) şi nu este remuneratã.
ART. 3
Solicitarile pentru acordarea etichetei ecologice pentru produsele introduse pe piata se înainteazã autoritãţii competente de cãtre operatorii economici - producãtori, importatori, prestatori de servicii sau comercianţi.
ART. 4
(1) Autoritatea competenta trebuie informatã în cazul modificãrii caracteristicilor produsului, chiar dacã aceste modificãri nu afecteazã respectarea criteriilor pe baza cãrora s-a acordat eticheta ecologica.
(2) În cazul în care aceste modificãri afecteazã respectarea criteriilor pe baza cãrora s-a acordat eticheta ecologica, este necesarã o noua solicitare pentru acordarea etichetei ecologice.
ART. 5
(1) Dupã acordarea dreptului de utilizare a etichetei ecologice, autoritatea competenta încheie cu solicitantul un contract privind condiţiile de utilizare a etichetei ecologice.
(2) Contractul-cadru privind condiţiile de utilizare a etichetei ecologice este prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 6
(1) Fiecare solicitare pentru acordarea etichetei ecologice unui produs/serviciu este supusã plãţii unei sume ce reprezintã tariful pentru procesarea cererii respective.
(2) Regimul tarifelor pentru solicitarea acordãrii etichetei ecologice şi a tarifelor anuale este prevãzut în anexa nr. 1.
(3) Autoritatea publica centrala pentru protecţia mediului - Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor încaseazã sume provenite din tarife. Acestea constituie un fond de stimulare a personalului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, prin utilizarea unui procent de 25%, iar diferenţa de 75% se vãrsa la bugetul de stat.
ART. 7
(1) Constituie contravenţie sãvârşirea urmãtoarelor fapte:
a) introducerea pe piata a produselor care poarta eticheta ecologica fãrã sa fi fost acordat dreptul de a purta aceasta eticheta;
b) refuzul operatorului economic de a prezenta contractul referitor la condiţiile de utilizare a etichetei ecologice la cererea organului de control;
c) publicitatea falsa sau inselatoare ori utilizarea oricãrei etichete care poate fi confundata cu eticheta ecologica;
d) prezentarea de cãtre operatorul economic de date inexacte privind rezultatele procesului de evaluare a performantelor produsului;
e) introducerea pe eticheta ecologica a altor menţiuni decât a celor prevãzute în Regulament.
(2) Contravenţiile prevãzute la alin. (1) se sancţioneazã cu amenda de la 5.000 lei la 10.000 lei.
(3) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de personalul împuternicit de Autoritatea Nationala pentru Protecţia Consumatorilor, pentru prevederile alin. (1) lit. a) şi e) sau de Garda Nationala de Mediu, pentru prevederile alin. (1) lit. b), c) şi d).
ART. 8
Dispoziţiile referitoare la contravenţiile prevãzute la <>art. 7 se completeazã cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 9
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 10
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 189/2002 privind stabilirea procedurii de acordare a etichetei ecologice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 166 din 8 martie 2002.

*
Prezenta hotãrâre creeazã cadrul juridic necesar aplicãrii directe, de la data aderãrii, a Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului nr. 1980/2000/CE privind sistemul revizuit de acordare a etichetei ecologice comunitare, publicat în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene nr. L 237/2000.

PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul mediului
şi gospodãririi apelor,
Sulfina Barbu

Ministrul economiei şi comerţului,
Varujan Vosganian

Ministrul integrãrii europene,
Anca Daniela Boagiu

Preşedintele Autoritãţii
Naţionale pentru Protecţia
Consumatorilor,
Marian Zlotea

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu

Bucureşti, 7 martie 2007.
Nr. 236.

ANEXA 1

TARIFE
pentru cererile de acordare a etichetei ecologice şi tarife anuale

ART. 1
(1) Orice cerere de acordare a etichetei ecologice este supusã plãţii unui tarif, în funcţie de costurile de procesare a acesteia.
(2) Tariful minim se fixeazã ca fiind echivalentul în lei a 300 de euro, iar tariful maxim se fixeazã ca fiind echivalentul în lei a 1.300 de euro.
(3) Cuantumul tarifelor pentru cererea de acordare a etichetei ecologice se stabileşte prin ordin al ministrului mediului şi gospodãririi apelor.
(4) Tariful pentru depunerea cererii se reduce cu 25% atât pentru întreprinderi mici şi mijlocii, cat şi pentru producãtorii şi prestatorii de servicii din ţãrile în curs de dezvoltare.
ART. 2
(1) Orice operator economic care a obţinut eticheta ecologica plãteşte autoritãţii competente un tarif anual pentru utilizarea acesteia.
(2) Tariful anual se plãteşte începând cu ziua în care a fost acordatã eticheta ecologica operatorului economic.
(3) Cifrele care indica volumul anual al vânzãrilor se bazeazã pe preţul de fabrica, dacã produsul pentru care s-a acordat statutul ecologic este un bun. Acestea se bazeazã pe preţul de livrare, dacã este vorba despre servicii.
(4) Tariful anual este egal cu 0,15% din volumul anual al vânzãrilor produsului care a obţinut eticheta ecologica în cadrul Comunitãţii Europene.
(5) Tariful minim anual se fixeazã ca fiind echivalentul în lei a 500 de euro pe grupa de produse şi pe operator economic, iar tariful maxim se fixeazã ca fiind echivalentul în lei a 25.000 de euro.
(6) Tariful anual se reduce cu 25% atât pentru întreprinderi mici şi mijlocii, cat şi pentru producãtorii şi prestatorii de servicii din ţãrile în curs de dezvoltare.
(7) Tariful anual se reduce cu 15% pentru operatorii economici înregistraţi conform Ordinului ministrului agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului nr. 50/2004 privind Stabilirea procedurii de organizare şi coordonare a schemelor de management de mediu şi audit (EMAS) în vederea participãrii voluntare a organizaţiilor la aceste scheme, cu modificãrile ulterioare, sau ale standardului roman SR EN ISO 14001:2005. Aceasta reducere se supune condiţiei ca operatorul economic sa se angajeze explicit prin politica sa de mediu sa asigure intreaga conformitate a produselor sale etichetate ecologic cu criteriile etichetarii ecologice pe intreaga durata a valabilitãţii contractului şi ca acest angajament sa fie de comun acord înscris în obiectivele ecologice detaliate. Operatorii economici certificati conform normei SR EN ISO 14001:2005 au obligaţia sa demonstreze în fiecare an respectarea acestui angajament. Operatorii economici recunoscuţi în cadrul sistemului comunitar de audit şi management ecologic - EMAS au obligaţia sa furnizeze în fiecare an o copie a declaraţiei ecologice anuale verificate.
(8) Autoritatea competenta poate acorda reduceri maxime de 25% primilor 3 operatori economici din fiecare stat membru care obţin eticheta ecologica pentru o grupa data de produse sau servicii.
(9) Autoritatea competenta poate acorda o reducere de pana la 30%, în cazul în care produsului respectiv i s-a acrodat, de asemenea, o alta eticheta ecologica în conformitate cu cerinţele generale ale standardului SR EN ISO 14024.
(10) Toate reducerile menţionate anterior sunt cumulative şi se aplica tarifului anual, fãrã a depãşi în total 50%.
(11) Produsele rezultând din transformarea sau încorporarea semiproduselor care au fãcut deja obiectul plãţii unui tarif anual sunt supuse plãţii unui tarif corespunzãtor vânzãrilor anuale ale produsului dupã ce s-au dedus costurile totale actualizate ale acestor semiproduse.
ART. 3
Tariful pentru depunerea cererilor şi tarifele anuale nu includ costurile încercãrilor şi verificãrilor necesare pentru produsele care fac obiectul cererilor. Costurile acestor încercãri şi verificãri se suporta de cãtre operatorii economici.
ART. 4
Adoptarea sau reexaminarea, la nivelul Comunitãţii Europene, a grupelor de produse care pot beneficia de eticheta ecologica a Uniunii Europene conform procedurii prevãzute în Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului nr. 1980/2000/CE pot determina modificãri în modul de aplicare a tarifelor pentru o grupa de produse. Aceste modificãri trebuie sa fie prevãzute explicit în hotãrârile Guvernului privind stabilirea criteriilor ecologice pentru acea grupa de produse.

ANEXA 2

CONTRACT-CADRU
referitor la condiţiile de utilizare a etichetei ecologice

Între Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor, cu sediul în municipiul Bucureşti, Bd. Libertãţii nr. 12, sectorul 5, cod fiscal ..........., cont nr. ......., deschis la Trezoreria (lei) ......................., deschis la DTCPMB, reprezentat de .../(numele complet al ministrului mediului şi gospodãririi apelor)..........., în calitate de autoritate competenta,
şi
..../(numele complet al beneficiarului).........., având adresa/sediul .............., cod fiscal ..........., cont nr. .........., deschis la ..................., sediul social, denumit în continuare beneficiarul, reprezentat de cãtre ..../(numele complet al reprezentantului)............., în calitate de .../ (producãtor/importator, prestator de servicii, comerciant) ......,
a intervenit prezentul contract-cadru:

ART. 1
Drepturi şi obligaţii
1.1. Autoritatea competenta acorda beneficiarului dreptul de a utiliza eticheta ecologica pentru produsele sale care corespund descrierii ce figureazã în specificaţiile produselor, anexate, şi care sunt conforme criteriilor privind categoriile de produse corespunzãtoare aplicabile pentru perioada ......., adoptate de Comisia Europeanã la ..../(data)....., publicate în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene din ...../(se completeazã toate informaţiile)................., anexate prezentului contract-cadru.
1.2. Eticheta ecologica trebuie sa fie utilizata numai în forma şi în culoarea prevãzute în specificaţiile privind eticheta ecologica puse la dispoziţie de autoritatea competenta şi anexate prezentului contract-cadru şi trebuie sa fie vizibila. Dreptul de utilizare a etichetei ecologice nu se poate extinde şi asupra utilizãrii etichetei ecologice în calitate de componenta a marcii înregistrate a produsului.
1.3. Beneficiarul trebuie sa se asigure ca produsul care urmeazã sa fie etichetat se conformeazã, pe toatã durata prezentului contract-cadru, tuturor condiţiilor de utilizare şi prevederilor prezentului contract-cadru, precum şi criteriilor aferente categoriei de produse şi specificatiilor privind eticheta ecologica, prevãzute în anexa la prezentul contract-cadru în vigoare pe perioada avutã în vedere. Nu este necesarã o noua solicitare pentru modificarea caracteristicilor produselor care nu afecteazã conformarea cu criteriile. Beneficiarul are obligaţia sa informeze autoritatea competenta asupra acestor modificãri prin scrisoare recomandatã. Autoritatea competenta poate efectua verificãrile considerate oportune.
1.4. Contractul-cadru poate fi extins la o gama mai larga de produse decât cea prevãzutã iniţial, cu acordul autoritãţii competente, cu condiţia ca produsele adãugate sa apartina aceleiaşi categorii de produse şi ca acestea sa corespundã criteriilor aplicabile acestei categorii. Autoritatea competenta poate verifica dacã aceste condiţii sunt îndeplinite. În aceasta situaţie, anexa care conţine specificaţiile va fi modificatã în consecinta.
1.5. Participarea la sistemul etichetarii ecologice se realizeazã fãrã a se aduce atingere cerinţelor de mediu sau reglementãrilor impuse de dreptul comunitar ori intern care se aplica diferitelor stadii de utilizare a unui bun şi, dupã caz, a unui serviciu.
ART. 2
Publicitatea
2.1. Beneficiarul se angajeazã sa foloseascã eticheta ecologica numai în ceea ce priveşte produsul menţionat la art. 1 şi în anexa la prezentul contract-cadru.
2.2. Beneficiarul trebuie sa evite orice publicitate eronatã sau inselatoare, orice invocare ori utilizare a oricãrei etichete sau mãrci aplicate care poate crea confuzii cu eticheta ecologica ori poate dãuna integritãţii sale.
2.3. Beneficiarul este responsabil, conform prevederilor prezentului contract-cadru, fata de modul de utilizare a etichetei ecologice, în raport cu produsul sau, în special în contextul publicitãţii.
ART. 3
Controlul conformitatii
3.1. Autoritatea competenta, inclusiv reprezentanţii abilitaţi în acest scop de cãtre aceasta, pot proceda la orice verificãri necesare pentru a controla dacã beneficiarul respecta criteriile aferente categoriei de produse şi condiţiile de utilizare, precum şi dispoziţiile prezentului contract-cadru. În acest scop, autoritatea competenta poate solicita orice document relevant care sa demonstreze conformarea, iar beneficiarul este obligat sa îl furnizeze.
3.2. În plus, autoritatea competenta, inclusiv reprezentanţii împuterniciţi în acest scop de aceasta, pot în orice moment şi fãrã preaviz sa solicite accesul în sediul beneficiarului sau în orice locatie prevãzutã în anexa, conform prevederilor pct. 3.1, iar beneficiarul este obligat sa asigure accesul.
3.3. Beneficiarul va suporta cheltuielile pentru controlul conformitatii, efectuate de autoritatea competenta conform dispoziţiilor prezentului articol.
ART. 4
Confidenţialitatea
4.1. Autoritatea competenta şi reprezentanţii împuterniciţi de aceasta au obligaţia de a nu divulga sau utiliza în alte scopuri decât cele referitoare la prezentul contract-cadru informaţiile la care au avut acces în cursul evaluãrii unui produs în vederea acordãrii etichetei ecologice ori în cursul controlului de conformitate efectuat conform dispoziţiilor art. 3.
4.2. Autoritatea competenta are obligaţia de a lua toate mãsurile pentru a proteja documentele care îi sunt încredinţate impotriva falsificãrii şi a dispariţiei.
4.3. Autoritatea competenta are obligaţia de a lua toate mãsurile necesare pentru protecţia documentelor care îi sunt încredinţate impotriva distrugerii pe o perioada de cel puţin 3 ani socotiţi de la data încetãrii prezentului contract-cadru. La sfârşitul acestei perioade, autoritatea competenta poate distruge documentele.
ART. 5
Suspendarea şi retragerea
5.1. În cazul în care beneficiarul nu poate îndeplini condiţiile de utilizare sau prevederile art. 1-3, acesta are obligaţia de a notifica acest lucru autoritãţii competente şi de a nu utiliza eticheta ecologica pana când condiţiile de utilizare sau dispoziţiile prevãzute la art. 1-3 nu sunt îndeplinite şi autoritatea competenta a fost informatã în acest sens.
5.2. Dacã autoritatea competenta considera ca beneficiarul a încãlcat vreuna dintre condiţiile de utilizare sau vreo prevedere a prezentului contract-cadru, autoritatea competenta are dreptul sa suspende sau sa retragã autorizaţia de utilizare a etichetei ecologice eliberata beneficiarului şi sa ia toate mãsurile necesare pentru prevenirea folosirii în continuare de cãtre beneficiar a acesteia, inclusiv mãsurile prevãzute la art. 5.
ART. 6
Limitele responsabilitãţii şi despãgubirea
6.1. Beneficiarul nu poate include eticheta ecologica în nicio garanţie de calitate sau conformitate a produsului menţionat la pct. 1.1.
6.2. Autoritatea competenta, inclusiv reprezentanţii împuterniciţi, nu pot fi fãcuţi responsabili de eventualele pierderi sau daune suferite de cãtre beneficiar din cauza acordãrii ori utilizãrii etichetei ecologice.
6.3. Autoritatea competenta, inclusiv reprezentanţii împuterniciţi, nu pot fi fãcuţi responsabili de eventualele pierderi sau daune suferite de cãtre un terţ din cauza acordãrii ori utilizãrii etichetei ecologice, inclusiv în publicitate.
6.4. Beneficiarul va despãgubi autoritatea competenta/reprezentanţii împuterniciţi pentru oricare daune sau raspunderi pe care aceştia le suporta ca rezultat al încãlcãrii prezentului contract-cadru de cãtre beneficiar ori ca rezultat al utilizãrii de cãtre autoritatea competenta a informaţiilor sau documentelor furnizate de beneficiar, inclusiv pentru pretenţiile formulate de o terta parte.
ART. 7
Tarifele
7.1. Beneficiarul se angajeazã sa plãteascã autoritãţii competente unul sau mai multe tarife pentru utilizarea etichetei ecologice pe produsul vizat la pct 1.1 pentru perioada de utilizare fixatã în prezentul contract-cadru, conform regulilor referitoare la tarife, în vigoare la data încheierii prezentului contract-cadru, furnizate de autoritatea competenta la ... (data şi referintele complete) şi anexate prezentului contract-cadru. În cazul în care contractul-cadru este suspendat sau înceteazã înainte de termen, atât din initiativa autoritãţii competente, cat şi din initiativa beneficiarului, beneficiarul nu are dreptul la restituirea tarifelor, în tot sau în parte.
7.2. Utilizarea etichetei ecologice este condiţionatã de plata la termen a tarifelor corespunzãtoare.
ART. 8
Reclamaţiile
8.1. Autoritatea competenta poate informa beneficiarul despre toate reclamaţiile formulate impotriva produsului cãruia îi este acordatã eticheta ecologica şi are dreptul de a solicita beneficiarului sa le rãspundã. Autoritatea competenta poate sa nu dezvaluie beneficiarului identitatea reclamantului.
8.2. Orice rãspuns oferit de cãtre beneficiar la o cerere intemeiata pe prevederile pct. 8.1 nu trebuie sa aducã atingere drepturilor sau obligaţiilor autoritãţii competente, prevãzute la art. 3 şi 5.
ART. 9
Durata contractului şi legile aplicabile
9.1. Cu excepţia cazurilor prevãzute la pct. 9.2, 9.3 şi 9.4, prezentul contract-cadru intra în vigoare de la data semnãrii pana la data expirãrii criteriilor pentru categoria de produse.
9.2. În cazul nerespectãrii de cãtre beneficiar a uneia dintre condiţiile de utilizare a etichetei ecologice sau a uneia dintre dispoziţiile prezentului contract-cadru, în sensul pct. 5.2, autoritatea competenta poate considera aceasta ca dându-i dreptul, în plus fata de dispoziţiile pct. 5.2, de a rezilia contractul-cadru, prin scrisoare recomandatã adresatã beneficiarului, la o data anterioarã datei stabilite la pct. 9.1, înãuntrul unui termen stabilit de autoritatea competenta.
9.3. Beneficiarul poate denunta unilateral contractul-cadru, cu o notificare adresatã autoritãţii competente cu cel puţin 3 luni înaintea datei la care doreşte încetarea contractului-cadru, prin scrisoare recomandatã.
9.4. În cazul în care perioada de valabilitate a criteriilor privind categoria de produse menţionate la pct. 1.1 este prelungitã fãrã modificãri pentru o perioada data şi dacã autoritatea competenta nu a notificat beneficiarul cu cel puţin 3 luni înainte de expirarea valabilitãţii criteriilor referitoare la categoria de produse sau a prezentului contract-cadru, autoritatea competenta va informa beneficiarul, cu cel puţin 3 luni înainte de data stabilitã pentru încetarea contractului-cadru, durata acestuia prelungindu-se pentru o perioada egala cu perioada de valabilitate a criteriilor referitoare la categoria de produse.
9.5. Dupã expirarea prezentului contract-cadru, beneficiarul nu are dreptul de a utiliza eticheta ecologica pentru produsul indicat la pct. 1.1 şi în anexa pentru etichetare şi nici în scopuri publicitare. Cu toate acestea, eticheta ecologica poate fi afişatã, pe o perioada de pana la 6 luni dupã expirarea contractului-cadru, pe stocurile fabricate înainte de data expirãrii, care sunt deţinute de cãtre beneficiar sau de cãtre alţi agenţi. Aceasta ultima dispoziţie nu se aplica în cazul în care contractul-cadru a fost reziliat din motivele prevãzute la pct. 9.2.
9.6. Orice disputa (neînţelegere) între autoritatea competenta şi beneficiar şi orice plângere a uneia dintre pãrţi impotriva celeilalte, care nu au putut fi soluţionate pe cale amiabila, se supun legislaţiei româneşti. Litigiile se soluţioneazã de instanţele judecãtoreşti româneşti.
Urmãtoarele anexe fac parte integrantã din prezentul contract-cadru:
- un exemplar al Regulamentului nr. 1980/2000/CE al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 iulie 2000 privind elaborarea unui sistem comunitar revizuit de acordare a etichetei ecologice;
- specificaţiile produsului, cuprinzând cel puţin menţiunea detaliatã a numelor şi/sau a numerelor de referinta interne ale fabricantului, locurile de fabricare şi/sau numerele de înregistrare ale licenţei etichetei ecologice;
- un exemplar al Hotãrârii Guvernului nr. ........ (privind criteriile referitoare la categoria de produse);
- specificaţiile etichetei ecologice, indicând în mod expres ca eticheta trebuie sa fie imprimata în doua culori (verde pantone 347 şi albastru pantone 279), cu negru pe fond alb sau cu alb pe fond negru.


Redactat în ........... Redactat în .............
la data de ............ la data de ..............

Autoritatea competenta, Beneficiar,
................. .......................

Reprezentant, Reprezentant,
.................... .....................

Semnatura Semnatura
.................... .........................

Ştampila autoritãţii competente Ştampila beneficiarului



------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016