Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 23 din 6 ianuarie 2010  privind aprobarea standardelor de cost pentru serviciile sociale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 23 din 6 ianuarie 2010 privind aprobarea standardelor de cost pentru serviciile sociale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 25 din 13 ianuarie 2010
HOTĂ?RÂRE nr. 23 din 6 ianuarie 2010
privind aprobarea standardelor de cost pentru serviciile sociale
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 25 din 13 ianuarie 2010


În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , şi al <>art. 9 alin. (1) şi (3) din Legea-cadru a descentralizãrii nr. 195/2006 ,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Se aprobã standardele de cost pentru serviciile sociale organizate şi administrate, în condiţiile legii, de cãtre furnizorii publici de servicii sociale.
(2) Standardele de cost stau la baza determinãrii necesarului cheltuielilor de funcţionare ale serviciilor sociale organizate şi administrate de furnizorii publici de servicii sociale din unitãţile administrativ-teritoriale, precum şi a alocãrii sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru bugetele locale.
(3) Standardele de cost constituie unul dintre criteriile în baza cãrora furnizorii publici de servicii sociale contracteazã servicii sociale cu furnizorii privaţi sau, dupã caz, cu alţi furnizori publici.
(4) Pentru încadrarea în standardele de cost, la organizarea şi înfiinţarea serviciilor sociale, furnizorii publici de servicii sociale vor avea în vedere cel mai avantajos raport cost/beneficiu la stabilirea capacitãţii serviciului respectiv.
ART. 2
Standardele de cost reprezintã costul minim aferent cheltuielilor anuale necesare furnizãrii serviciilor sociale, calculat pentru beneficiar/pe tipuri de servicii sociale, potrivit standardelor minime de calitate sau criteriilor prevãzute de lege.
ART. 3
În situaţia în care, datoritã nevoilor specifice şi situaţiilor particulare ale beneficiarilor unui anumit tip de serviciu social, costurile necesare furnizãrii serviciului respectiv depãşesc nivelul prevãzut de standardul de cost, consiliile judeţene, consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi consiliile locale ale municipiilor, oraşelor şi comunelor, în calitate de furnizori publici de servicii sociale, alocã sumele necesare din veniturile proprii.
ART. 4
(1) Pentru a rãspunde nevoilor beneficiarilor şi pentru asigurarea unor servicii de calitate, furnizorii publici de servicii sociale angajeazã personalul din centrele rezidenţiale şi centrele de zi, cu respectarea urmãtoarelor criterii:
a) încadrarea pe categorii de personal;
b) normarea, pe tipuri de servicii, a personalului încadrat potrivit prevederilor lit. a), cu raportare la totalul personalului prevãzut în statul de funcţii aprobat prin hotãrâre a consiliului judeţean sau local;
c) încadrarea personalului corespunzãtor numãrului maxim de posturi prevãzut în statul de funcţii aprobat.
(2) Categoriile de personal prevãzute la alin. (1) lit. a) se referã la personalul cu funcţii de conducere, funcţii administrative, gospodãrire, întreţinere-reparaţii, deservire, precum şi funcţii de specialitate pentru îngrijirea şi asistenţa beneficiarilor. Funcţiile personalului sunt prevãzute în anexa nr. 4.
(3) Normarea personalului, prevãzutã la alin. (1) lit. b), se realizeazã astfel:
a) în cazul serviciilor sociale acordate şi organizate în centre rezidenţiale, personalul de specialitate reprezintã minimum 60% din numãrul total de personal;
b) în cazul serviciilor sociale acordate şi organizate în centre de zi, personalul de specialitate reprezintã minimum 80% din numãrul total de personal.
(4) Pentru serviciile sociale prevãzute la alin. (3) lit. a) şi b), se repartizeazã maximum douã posturi pentru funcţii de conducere, respectiv un post pentru directorul sau şeful de centru şi, dupã caz, un post pentru coordonatorul personalului de specialitate.
(5) Încadrarea cu personal, potrivit prevederilor alin. (1) lit. c), se stabileşte în funcţie de nevoile persoanelor beneficiare, precum şi cu respectarea raportului numãr de beneficiari/numãr de personal.
ART. 5
(1) Pentru asigurarea transparenţei privind utilizarea fondurilor alocate şi administrarea acestora, furnizorii publici şi privaţi de servicii sociale au obligaţia de a face publice informaţiile privind costurile serviciilor sociale acordate.
(2) Furnizorii publici de servicii sociale au obligaţia ca pânã la data de 30 aprilie a fiecãrui an sã transmitã Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, precum şi autoritãţilor administraţiei publice centrale aflate în subordinea acestuia datele privind beneficiarii, costurile şi personalul/tipul de serviciu, înregistrate în anul anterior raportãrii.
(3) În aplicarea prevederilor alin. (2), Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, în colaborare cu autoritãţile administraţiei publice centrale aflate în subordine şi care au atribuţii în domeniul serviciilor sociale, emit instrucţiuni.
ART. 6
(1) Nivelul standardului de cost şi raportul numãr de beneficiari/personal angajat sunt prevãzute în anexele nr. 1-3 la prezenta hotãrâre, dupã cum urmeazã:
a) anexa nr. 1, pentru serviciile sociale destinate protecţiei şi promovãrii drepturilor copilului;
b) anexa nr. 2, pentru serviciile sociale destinate protecţiei şi promovãrii drepturilor persoanelor adulte cu handicap;
c) anexa nr. 3, pentru serviciile sociale rezidenţiale destinate persoanelor vârstnice.
(2) Finanţarea serviciilor sociale conform standardelor de cost prevãzute în anexele nr. 1 şi 2 se asigurã de la bugetul de stat în limita bugetelor aprobate anual cu aceastã destinaţie în legea bugetului de stat şi din bugetele proprii ale autoritãţilor administraţiei publice locale.
ART. 7
Consiliile judeţene, respectiv consiliile locale rãspund de repartizarea sumelor şi de aprobarea bugetelor pentru serviciile sociale cu sau fãrã personalitate juridicã, aflate în administrare.
ART. 8
Autoritãţile administraţiei publice locale care au în administrare servicii sociale, coordonatorii serviciilor publice de asistenţã socialã organizate în condiţiile <>Legii nr. 47/2006 privind sistemul naţional de asistenţã socialã, precum şi directorii serviciilor sociale cu personalitate juridicã rãspund, în calitate de angajator, de reorganizarea serviciilor sociale, în condiţiile legii, cu încadrarea în standardele de cost aprobate.
ART. 9
În funcţie de dinamica cheltuielilor prevãzute la art. 5 alin. (2), precum şi de particularitãţile în evoluţie ale serviciilor sociale şi de standardele de calitate aferente, prezenta hotãrâre se modificã şi se completeazã în mod corespunzãtor, la propunerea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.
ART. 10
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
----------------
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 6 ianuarie 2010.
Nr. 23.


ANEXA 1

STANDARDELE
de cost/an pentru serviciile sociale destinate
protecţiei şi promovãrii drepturilor copilului

1. Standard de cost pentru serviciile destinate copiilor plasaţi la asistenţi maternali


- lei -
┌───────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│ Categoria copiilor │ Standard de cost/│
│ │ an/beneficiar │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│Copii la asistenţi maternali cu un copil în plasament │ 20.896 │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│Copii la asistenţi maternali cu 2 copii în plasament │ 13.931 │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│Copii la asistenţi maternali cu 3 copii în plasament │ 11.014 │
└───────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘



2. Standard de cost pentru serviciile destinate copiilor cu dizabilitãţi plasaţi la asistenţi maternali


- lei -
┌───────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│ Categoria copiilor │ Standard de cost/│
│ │ an/beneficiar │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│Copii la asistenţi maternali cu un copil în plasament │ 24.452 │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│Copii la asistenţi maternali cu 2 sau mai mulţi copii în │ 17.486 │
│plasament │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘



3. Standard de cost pentru serviciile destinate copiilor cu HIV/SIDA plasaţi la asistenţi maternali


- lei -
┌───────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│ Categoria copiilor │ Standard de cost/│
│ │ an/beneficiar │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│Copii la asistenţi maternali cu un copil în plasament │ 28.467 │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│Copii la asistenţi maternali cu 2 sau mai mulţi copii în │ 21.501 │
│plasament │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘



4. Standard de cost pentru serviciile de tip rezidenţial destinate copiilor


- lei -
┌────────────────────────────────────────────┬─────────────────┬───────────────┐
│ Categoria copiilor │Standard de cost/│ Raport │
│ │ an/beneficiar │ copil/angajat │
├────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼───────────────┤
│Copii plasaţi în centre de plasament │ 20.653 │ 1,5/1 │
├────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼───────────────┤
│Copii plasaţi în case de tip familial │ 18.324 │ 1,8/1 │
├────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼───────────────┤
│Copii plasaţi în apartamente │ 17.192 │ 1,2/1 │
└────────────────────────────────────────────┴─────────────────┴───────────────┘



5. Standard de cost pentru serviciile de tip rezidenţial destinate copiilor cu dizabilitãţi


- lei -
┌────────────────────────────────────────────┬─────────────────┬───────────────┐
│ Categoria copiilor │Standard de cost/│ Raport │
│ │ an/beneficiar │ copil/angajat │
├────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼───────────────┤
│Copii plasaţi în centre de plasament │ 27.447 │ 1/1 │
├────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼───────────────┤
│Copii plasaţi în case de tip familial │ 24.409 │ 1,4/1 │
├────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼───────────────┤
│Copii plasaţi în apartamente │ 19.858 │ 1,3/1 │
└────────────────────────────────────────────┴─────────────────┴───────────────┘



6. Standard de cost pentru centrele de primire în regim de urgenţã şi alte servicii de tip rezidenţial


- lei -
┌────────────────────────────────────────────┬─────────────────┬───────────────┐
│ Categoria copiilor │Standard de cost/│ Raport │
│ │ an/beneficiar │ copil/angajat │
├────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼───────────────┤
│Copii plasaţi în centre de primire în regim │ │ │
│de urgenţã, adãpost de noapte pentru copiii │ 27.606 │ 1/1 │
│strãzii, copilul care sãvârşeşte fapte │ │ │
│penale şi nu rãspunde penal etc. │ │ │
└────────────────────────────────────────────┴─────────────────┴───────────────┘



7. Standard de cost pentru centrele maternale


- lei -
┌───────────────────────────────────────────┬─────────────────┬────────────────┐
│ Categoria beneficiarului │Standard de cost/│ Raport │
│ │ an/beneficiar │ copil/angajat │
├───────────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│Mamã cu un copil │ 31.756 │ │
├───────────────────────────────────────────┼─────────────────┤ │
│Mamã cu 2 copii │ 28.868 │ 0,8/1 │
├───────────────────────────────────────────┼─────────────────┤ │
│Mamã cu 3 copii │ 27.904 │ │
└───────────────────────────────────────────┴─────────────────┴────────────────┘



8. Standard de cost pentru centrele de zi



- lei -
┌───────────────────────────────────────────┬─────────────────┬────────────────┐
│ Categoria copiilor │Standard de cost/│ Raport │
│ │ an/beneficiar │ copil/angajat │
├───────────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│Copii beneficiari ai serviciilor │ │ │
│centrelor de zi │ 7.035 │ 2,9/1 │
└───────────────────────────────────────────┴─────────────────┴────────────────┘



9. Standard de cost pentru centrele de recuperare


- lei -
┌───────────────────────────────────────────┬─────────────────┬────────────────┐
│ Categoria copiilor │Standard de cost/│ Raport │
│ │ an/beneficiar │ copil/angajat │
├───────────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────┤
│Copii beneficiari ai serviciilor │ │ │
│centrelor de recuperare │ 9.283 │ 3,3/1 │
└───────────────────────────────────────────┴─────────────────┴────────────────┘




ANEXA 2

STANDARDELE
de cost/an pentru serviciile sociale destinate
protecţiei şi promovãrii drepturilor persoanelor adulte cu handicap

Servicii sociale rezidenţiale
1. Standard de cost pentru centrul de îngrijire şi asistenţã persoane adulte cu handicap (CIA)


┌──────────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────┐
│ Tipul serviciului public rezidenţial │ Standard de cost/│ Raport beneficiar/ │
│ │ an/beneficiar │ angajat │
│ │ - lei - │ │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Centrul de îngrijire şi asistenţã │ │ │
│persoane adulte cu handicap │ 23.164 │ 1,45/1 │
│(CIA) │ │ │
└──────────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────┘



2. Standard de cost pentru centrul de recuperare şi reabilitare persoane cu handicap (CRRPH)


┌──────────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────┐
│ Tipul serviciului public rezidenţial │ Standard de cost/│ Raport beneficiar/ │
│ │ an/beneficiar │ angajat │
│ │ - lei - │ │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Centrul de recuperare şi │ │ │
│reabilitare persoane cu handicap │ 24.423,55 │ 1,3/1 │
│(CRRPH) │ │ │
└──────────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────┘



3. Standard de cost pentru centrul de recuperare şi reabilitare neuropsihiatricã (CRRN)


┌──────────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────┐
│ Tipul serviciului public rezidenţial │ Standard de cost/│ Raport beneficiar/ │
│ │ an/beneficiar │ angajat │
│ │ - lei - │ │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Centrul de recuperare şi │ │ │
│reabilitare neuropsihiatricã (CRRN) │ 26.163,37 │ 1,45/1 │
└──────────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────┘



4. Standard de cost pentru centrul de integrare prin terapie ocupaţionalã (CITO)


┌──────────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────┐
│ Tipul serviciului public rezidenţial │ Standard de cost/│ Raport beneficiar/ │
│ │ an/beneficiar │ angajat │
│ │ - lei - │ │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Centrul de integrare prin terapie │ │ │
│ocupaţionalã (CITO) │ 18.692,16 │ 2/1 │
└──────────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────┘



5. Standard de cost pentru centrul-pilot de recuperare şi reabilitare (CP)


┌──────────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────┐
│ Tipul serviciului public rezidenţial │ Standard de cost/│ Raport beneficiar/ │
│ │ an/beneficiar │ angajat │
│ │ - lei - │ │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Centrul-pilot de recuperare şi │ │ │
│reabilitare (CPRR) │ 26.915 │ 1,45/1 │
└──────────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────┘



6. Standard de cost pentru centrul de pregãtire pentru o viaţã independentã (CPVI)


┌──────────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────┐
│ Tipul serviciului public rezidenţial │ Standard de cost/│ Raport beneficiar/ │
│ │ an/beneficiar │ angajat │
│ │ - lei - │ │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Centrul de pregãtire pentru o │ │ │
│viaţã independentã (CPVI) │ 21.578,94 │ 3/1 │
└──────────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────┘



7. Standard de cost pentru locuinţe protejate (LP)


┌──────────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────┐
│ Tipul serviciului public rezidenţial │ Standard de cost/│ Raport beneficiar/ │
│ │ an/beneficiar │ angajat │
│ │ - lei - │ │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Locuinţe protejate │ │ │
│(10 beneficiari/locuinţã) │ │ │
│● minim protejate │ 14.796 │ 3/1 │
│● moderat protejate │ │ │
│● maxim protejate │ │ │
└──────────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────┘



8. Standard de cost pentru centre "Respiro" (CR)


┌──────────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────┐
│ Tipul serviciului public rezidenţial │ Standard de cost/│ Raport beneficiar/ │
│ │ an/beneficiar │ angajat │
│ │ - lei - │ │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Centre "Respiro" (CR) │ 17.000 │ 2,5/1 │
└──────────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────┘



9. Standard de cost pentru centre de crizã (CCZ)


┌──────────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────┐
│ Tipul serviciului public rezidenţial │ Standard de cost/│ Raport beneficiar/ │
│ │ an/beneficiar │ angajat │
│ │ - lei - │ │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Centre de crizã (CCZ) │ 13.291,13 │ 3/1 │
└──────────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────┘



Servicii sociale alternative (de zi)

1. Standard de cost pentru centrele de zi (CZ)


┌──────────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────┐
│ Tipul serviciului public rezidenţial │ Standard de cost/│ Raport beneficiar/ │
│ │ an/beneficiar │ angajat │
│ │ - lei - │ │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Centrele de zi │ 13.088,64 │ - │
└──────────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────┘



2. Standard de cost pentru centrele ambulatorii de recuperare


┌──────────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────┐
│ Tipul serviciului │ Standard de cost/│ Raport beneficiar/ │
│ │ an/beneficiar │ angajat │
│ │ - lei - │ │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Centrele ambulatorii de recuperare │ 4.992,24 │ - │
└──────────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────┘




ANEXA 3

STANDARDELE
de cost/an pentru serviciile sociale rezidenţiale
destinate persoanelor vârstnice


┌──────────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────┐
│ Tipul centrului │ Standard de cost/│ Raport beneficiar/ │
│ │ an/beneficiar │ angajat │
│ │ - lei - │ │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Cãmin pentru persoane vârstnice │ 16.926 │ 2/1 │
└──────────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────┘




ANEXA 4

FUNCŢIILE
personalului din serviciile sociale


┌──────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │Personal cu funcţie de conducere │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Director sau şef de centru │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Coordonator personal de specialitate │
│ │Personal cu funcţii administrative, gospodãrire, întreţinere- │
│ │reparaţii, deservire │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3. │Administrator │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4. │Funcţionar, administrativ, economic │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5. │Casier, magaziner │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 6. │Paznic, bufetier, îngrijitor, spãlãtoreasã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 7. │Şofer │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 8. │Muncitor calificat │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 9. │Muncitor necalificat │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Personal de specialitate de îngrijire şi asistenţã. Personal de │
│ │specialitate şi auxiliar │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 10. │Medic │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 11. │Fiziokinetoterapeut │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 12. │Psiholog, psihopedagog │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 13. │Asistent social │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 14. │Logoped, profesor CFM, kinetoterapeut │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 15. │Instructor CFM, instructor de educaţie, instructor de ergoterapie, │
│ │educator, educator-puericultor, maseur, nutriţionist, dietetician, │
│ │interpret în limbaj mimico-gestual │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 16. │Asistent medical, sorã medicalã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 17. │Infirmierã, îngrijitoare │
└──────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



------





Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016