Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 228 din 20 februarie 2004  privind controlul introducerii in tara a deseurilor nepericuloase, in vederea importului, perfectionarii active si a tranzitului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 228 din 20 februarie 2004 privind controlul introducerii in tara a deseurilor nepericuloase, in vederea importului, perfectionarii active si a tranzitului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 4 martie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 23 din Legea protecţiei mediului nr. 137/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi al <>art. 29 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deşeurilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 426/2001 ,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
(1) Pentru realizarea unui control eficient şi deplin asupra transporturilor de deşeuri nepericuloase destinate importului, perfecţionãrii active şi tranzitului, introducerea în ţarã a acestor deşeuri este supusã unui regim special de autorizare în baza unei notificãri.
(2) Autorizarea este realizatã de autoritatea competentã românã şi constã în semnarea şi ştampilarea de cãtre aceasta a notificãrii.
ART. 2
Categoriile de deşeuri nepericuloase cãrora le sunt aplicabile dispoziţiile prezentei hotãrâri sunt prevãzute în anexa nr. 1 - Lista deşeurilor permise la introducere în România în vederea plasãrii sub regim vamal de import, de perfecţionare activã şi de tranzit.
ART. 3
În sensul prezentei hotãrâri, termenii şi expresiile folosite se definesc dupã cum urmeazã:
a) autoritatea competentã de expediţie - autoritatea competentã desemnatã de statul exportator, prin intermediul cãreia se expediazã formularul de notificare;
b) autoritatea competentã de destinaţie - autoritatea competentã desemnatã de statul importator, cãreia îi este destinat formularul de notificare;
c) autoritatea competentã de tranzit - autoritatea desemnatã de statul de tranzit, care aprobã tranzitul deşeurilor prin semnarea formularului de notificare;
d) autoritatea competentã românã - Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului;
e) autoritatea publicã teritorialã pentru protecţia mediului agenţiile judeţene pentru protecţia mediului;
f) destinatar - orice persoanã fizicã sau juridicã cãreia îi sunt destinate deşeuri pentru valorificare;
g) deţinãtor de deşeuri - orice persoanã fizicã sau juridicã ce deţine, cu orice titlu, deşeuri;
h) eliminare - operaţiile definite în anexa nr. II.A la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deşeurilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 426/2001 ;
i) eliminator - orice persoanã fizicã sau juridicã ce primeşte deşeurile în vederea eliminãrii;
j) expeditor - orice persoanã fizicã sau juridicã ce trimite deşeuri pentru valorificare;
k) formular de notificare - formularul-tip prevãzut în anexa nr. 2, pe baza cãruia autoritatea competentã românã autorizeazã introducerea în ţarã a deşeurilor nepericuloase;
l) formular de expediţie sau de transport - formularul-tip prevãzut în anexa nr. 3, care însoţeşte fiecare transport de deşeuri;
m) notificator - orice persoanã fizicã sau juridicã ce urmeazã sã transporte deşeuri şi care are sarcina de a informa în scris despre transportul acestora. Notificator poate fi:
1. o persoanã din ale cãrei activitãţi au rezultat deşeurile (generator original) sau un exportator de deşeuri în scopul valorificãrii;
2. un colector autorizat ori un agent economic autorizat pentru transportul deşeurilor în scopul valorificãrii;
3. un agent economic importator autorizat sã valorifice deşeurile;
4. o persoanã care deţine deşeurile atunci când persoanele menţionate mai sus sunt necunoscute sau nu sunt autorizate;
5. în cazul importului sau al tranzitului de deşeuri, persoana desemnatã în conformitate cu legile statului exportator sau, dacã aceastã desemnare nu a avut loc, persoana care deţine deşeurile (deţinãtorul);
n) operator autorizat - orice persoanã fizicã sau juridicã autorizatã sã desfãşoare activitãţi de valorificare a deşeurilor, conform prevederilor <>art. 9^1 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 78/2000 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 426/2001 , şi, dupã caz, ale <>art. 8 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 16/2001 privind gestionarea deşeurilor industriale reciclabile, republicatã, cu modificãrile ulterioare;
o) regim vamal - se defineşte conform prevederilor din cap. V secţiunea a II-a "Stabilirea regimului vamal al mãrfurilor" din <>Legea nr. 141/1997 privind Codul vamal al României, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
p) valorificare - operaţiile definite în anexa nr. II.B la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 78/2000 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 426/2001 , şi în secţiunea B a anexei nr. IV la Convenţia de la Basel privind controlul transportului peste frontierã al deşeurilor periculoase şi al eliminãrii acestora, la care România a aderat prin <>Legea nr. 6/1991 ;
q) valorificator - orice persoanã fizicã sau juridicã ce primeşte deşeurile în vederea valorificãrii.
ART. 4
(1) Intrarea pe teritoriul României, în vederea importului, perfecţionãrii active sau tranzitului, a deşeurilor nepericuloase prevãzute în anexa nr. 1 se realizeazã în conformitate cu prevederile prezentei hotãrâri.
(2) Categoriile de produse în a cãror denumire stabilitã potrivit nomenclaturii combinate apare expresia deşeu şi care nu sunt înscrise în anexa nr. 1 se vor supune, dupã caz, prevederilor din alte acte normative cu caracter special care reglementeazã introducerea acestora în ţarã. Tranzitul acestor categorii de produse destinate valorificãrii în ţãri terţe se realizeazã în conformitate cu prevederile prezentei hotãrâri.
ART. 5
Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului este autoritatea competentã românã responsabilã de autorizarea introducerii pe teritoriul României a deşeurilor.
ART. 6
Introducerea deşeurilor nepericuloase în ţarã se realizeazã numai în vederea plasãrii sub unul dintre urmãtoarele regimuri vamale:
a) import, care constã în intrarea în ţarã a deşeurilor strãine şi introducerea acestora în circuitul economic intern;
b) perfecţionare activã, care presupune introducerea deşeurilor în ţarã în vederea supunerii acestora la una sau mai multe operaţiuni de prelucrare ori transformare şi exportul sau reexportul produselor obţinute şi al deşeurilor rezultate din procesul de prelucrare;
c) tranzit, care constã în transportul deşeurilor nepericuloase pe teritoriul României de la un birou vamal la un alt birou vamal, în vederea valorificãrii acestora la destinaţie, fãrã a fi supuse drepturilor de import sau de politicã comercialã.
ART. 7
Introducerea pe teritoriul României a deşeurilor nepericuloase în scopul eliminãrii acestora este interzisã.
ART. 8
Deşeurile de orice fel, rezultate în urma unui proces de perfecţionare activã a deşeurilor nepericuloase introduse în România, trebuie returnate în totalitate în strãinãtate.
ART. 9
Acordarea regimului vamal al deşeurilor se face în conformitate cu legislaţia vamalã în vigoare.

CAP. II
Controlul introducerii în ţarã a deşeurilor nepericuloase

SECŢIUNEA 1
Introducerea în ţarã a deşeurilor nepericuloase în vederea importului sau a perfecţionãrii active
ART. 10
(1) Introducerea în ţarã a deşeurilor nepericuloase în vederea plasãrii sub regim vamal de import sau de perfecţionare activã este permisã numai pentru categoriile de deşeuri destinate valorificãrii, cuprinse în anexa nr. 1.
(2) Introducerea în ţarã a deşeurilor prevãzute la alin. (1) este autorizatã de cãtre autoritatea competentã românã, conform normelor metodologice prevãzute în anexa nr. 4.
ART. 11
Pentru introducerea în ţarã a deşeurilor nepericuloase în vederea plasãrii sub regim vamal de perfecţionare activã, autoritatea competentã românã semneazã formularul de notificare numai cu urmãtoarele condiţii:
a) deşeurile rezultate din perfecţionarea activã a deşeurilor prevãzute în anexa nr. 1 sã fie returnate în strãinãtate;
b) cantitatea de deşeuri permisã pentru introducerea în ţarã în vederea perfecţionãrii active trebuie sã fie strict corelatã cu capacitatea de prelucrare a acestora de cãtre valorificator, astfel încât sã nu se creeze stocuri de deşeuri nejustificate tehnologic.
ART. 12
(1) Formularul de notificare pe baza cãruia autoritatea competentã românã autorizeazã introducerea în ţarã a deşeurilor nepericuloase poate fi emis pentru o singurã expediţie sau un transport ori pentru mai multe expediţii sau mai multe transporturi.
(2) Formularul de notificare emis pentru autorizarea mai multor expediţii sau transporturi se intituleazã formular de notificare generalã şi aceasta se menţioneazã clar în caseta 3 a formularului de notificare.
(3) Formularul de notificare generalã este valabil maximum un an de la data la care autoritatea competentã românã a semnat notificarea.
(4) Formularul de expediţie sau de transport este valabil numai pentru o singurã expediţie sau un transport.
(5) Pentru a se putea urmãri şi controla fiecare transport de deşeuri, formularul de notificare şi formularul de expediţie sau de transport se numeroteazã cu un numãr unic, înscris de cãtre autoritatea competentã românã în caseta 3 a formularului de notificare, respectiv în caseta 3 a formularului de expediţie sau de transport. În caseta 4 a formularului de expediţie sau de transport se înscrie numãrul de înregistrare al transportului, atribuit de autoritatea competentã românã.
(6) Numãrul unic al formularului de notificare şi cel al formularului de expediţie sau de transport se înscriu în registrul de evidenţã al autoritãţii competente române.
ART. 13
(1) Autoritatea vamalã de la frontierã permite introducerea în ţarã, în vederea importului sau a perfecţionãrii active, a deşeurilor prevãzute în anexa nr. 1, pe baza urmãtoarelor documente:
a) formularul de notificare, semnat şi ştampilat de cãtre autoritatea competentã românã în casetele 24 şi 25, având numãr unic de înregistrare atribuit de autoritatea competentã românã;
b) formularul de expediţie sau de transport, semnat şi ştampilat de cãtre notificator în caseta 22, având numãr unic de înregistrare atribuit de autoritatea competentã românã.
(2) Documentele prevãzute la alin. (1) sunt necesare în plus faţã de documentele specifice regimului vamal aplicat deşeurilor respective.
(3) Autoritatea vamalã permite introducerea în ţarã a mijloacelor de transport pânã la data limitã la care expirã autorizarea operaţiunii. Aceastã datã este înscrisã în caseta 25 a formularului de notificare.
(4) Dacã autoritatea vamalã permite intrarea în ţarã a mijloacelor de transport încãrcate cu deşeuri, aceasta semneazã şi ştampileazã formularul de expediţie sau de transport în caseta 27, coloana intrare, şi anuleazã coloana ieşire printr-o linie în diagonalã, pentru tranzitul deşeurilor, în vederea plasãrii sub regim vamal de import sau de perfecţionare activã la un birou vamal de destinaţie din România.
(5) Dacã autoritatea vamalã din cadrul biroului vamal de frontierã permite importul sau perfecţionarea activã a deşeurilor nepericuloase, aceasta semneazã şi ştampileazã formularul de expediţie sau de transport în caseta 28.
(6) La birourile vamale de destinaţie la care se efectueazã operaţiunile de vãmuire a deşeurilor nepericuloase la import sau perfecţionare activã, importatorul sau titularul autorizaţiei de perfecţionare activã depune o copie a documentelor prevãzute la alin. (1).
(7) Autoritatea vamalã verificã valabilitatea documentelor prevãzute la alin. (1) şi concordanţa dintre datele înscrise în documentele anexate declaraţiei vamale, inclusiv dintre datele din autorizaţia de perfecţionare activã şi cele ale destinatarului deşeurilor, înscrise în formularul de notificare.
(8) Dacã autoritatea vamalã din cadrul biroului vamal de destinaţie permite importul sau perfecţionarea activã a deşeurilor nepericuloase, aceasta semneazã şi ştampileazã formularul de expediţie sau de transport în caseta 28.
ART. 14
Pentru acordarea regimului vamal de tranzit de la un birou vamal de frontierã la un birou vamal de interior, unde deşeurile urmeazã sã fie plasate sub regim vamal de import sau de perfecţionare activã, autoritatea vamalã solicitã documentele prevãzute la art. 13 alin. (1) şi (2).
ART. 15
Documentele de transport internaţional, inclusiv cele prevãzute la art. 13, însoţesc încãrcãtura pe tot timpul transportului.
ART. 16
(1) Autoritatea vamalã permite introducerea în ţarã a mijloacelor de transport încãrcate cu deşeuri nepericuloase destinate importului sau perfecţionãrii active, care sunt însoţite de documentele menţionate la art. 13, documentele de transport internaţional şi documentele specifice regimului vamal solicitat.
(2) În cazul deşeurilor nepericuloase introduse pe teritoriul României în vederea perfecţionãrii active, autoritatea vamalã verificã în plus existenţa listei anexate formularului de notificare, ce cuprinde categoriile de deşeuri care urmeazã a fi obţinute în urma valorificãrii şi returnate în totalitate în strãinãtate, precum şi viza autoritãţii competente române.
ART. 17
În contractul de vânzare-cumpãrare destinatarul este obligat sã prevadã în mod expres obligaţia expeditorului de a verifica la încãrcare şi expediţie existenţa documentelor de transport internaţional şi de asigurare a transportului deşeurilor pânã la destinaţie.
ART. 18
În cazul transportului pe calea feratã, în lipsa oricãruia dintre documentele de transport internaţional şi a celor prevãzute la art. 13, mijlocul de transport este primit şi reţinut în punctele de frontierã de intrare ale României, urmând ca destinatarul sã prezinte documentele necesare în cel mult 48 de ore, în caz contrar mijlocul de transport fiind redirijat în afara teritoriului ţãrii, potrivit convenţiilor internaţionale feroviare la care România este parte.
ART. 19
Transporturile pentru care existã suspiciuni privind autenticitatea documentelor prezentate autoritãţii vamale vor fi controlate conform procedurii de control stabilite în normele metodologice din anexa nr. 4.
ART. 20
(1) În cazurile în care la control se constatã încãlcãri ale prevederilor legale, toate cheltuielile ocazionate de operaţiunile de verificare, expertizare, returnare a deşeurilor şi de staţionare a mijloacelor de transport vor fi suportate de deţinãtorul de deşeuri sau de destinatar, dupã caz.
(2) Refuzul deţinãtorului de deşeuri de a returna deşeurile în strãinãtate, dupã ce s-a dispus o asemenea mãsurã de cãtre organele în drept din România, se considerã infracţiune şi se pedepseşte conform legii.
ART. 21
(1) În termen de 180 de zile de la efectuarea importului, destinatarul deşeurilor nepericuloase trebuie sã confirme în scris autoritãţii competente române, prin semnarea, datarea şi ştampilarea formularului de expediţie sau de transport în caseta 25, cã deşeurile au fost valorificate fãrã ca mediul sã fie afectat.
(2) Formularul de expediţie sau de transport, semnat şi ştampilat de destinatarul deşeurilor, prin care se confirmã cã deşeurile au fost valorificate, trebuie transmis la autoritatea teritorialã pentru protecţia mediului competentã. Formularele de expediţie sau de transport se îndosariazã de cãtre destinatarul deşeurilor pentru o perioadã de 3 ani.
ART. 22
Pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotãrâri, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului, Ministerul Sãnãtãţii, Ministerul Economiei şi Comerţului prin Comisia Naţionalã pentru Reciclarea Materialelor, Autoritatea Naţionalã de Control prin Autoritatea Naţionalã a Vãmilor şi Garda Naţionalã de Mediu vor aplica normele metodologice prevãzute în anexa nr. 4 şi vor asigura pregãtirea personalului de specialitate.

SECŢIUNEA a 2-a
Tranzitul deşeurilor
ART. 23
Introducerea în ţarã a deşeurilor nepericuloase prevãzute în anexa nr. 1, destinate tranzitului frontierã-frontierã, este autorizatã de cãtre autoritatea competentã românã conform prevederilor stabilite prin normele metodologice prevãzute în anexa nr. 4.
ART. 24
(1) Intrarea/ieşirea deşeurilor nepericuloase în/din teritoriul României, în vederea tranzitului între douã birouri vamale de frontierã, se permite cu condiţia prezentãrii la birourile vamale de frontierã a urmãtoarelor documente:
a) formularul de notificare, semnat şi ştampilat de cãtre autoritatea competentã românã în casetele 24 şi 25, având numãr unic de înregistrare atribuit de autoritatea competentã românã;
b) formularul de expediţie sau de transport, semnat şi ştampilat de cãtre notificator în caseta 22, având numãr unic de înregistrare atribuit de autoritatea competentã românã.
(2) Documentele prevãzute la alin. (1) sunt necesare în plus faţã de documentele specifice regimului vamal solicitat.
(3) Intrarea deşeurilor nepericuloase pe teritoriul României şi tranzitul acestora pânã la biroul vamal de interior, în vederea importului sau a perfecţionãrii active, se realizeazã în conformitate cu prevederile stabilite în cadrul prezentei secţiuni.
ART. 25
(1) Autoritatea vamalã verificã, în afara celor menţionate la art. 24 alin. (1), valabilitatea formularului de notificare, conform datelor înscrise în caseta 25 din anexa nr. 2.
(2) Dacã autoritatea vamalã permite intrarea/ieşirea în/din ţarã a mijloacelor de transport încãrcate cu deşeuri, în vederea tranzitului frontierã-frontierã, la intrare aceasta semneazã şi ştampileazã formularul de expediţie sau de transport în caseta 27, coloana intrare, iar la ieşire semneazã şi ştampileazã aceeaşi casetã în coloana ieşire.

CAP. III
Sancţiuni
ART. 26
Constituie contravenţii şi se sancţioneazã cu amendã de la 50.000.000 lei la 250.000.000 lei urmãtoarele fapte:
a) netransmiterea de cãtre destinatarul deşeurilor nepericuloase cãtre agenţia pentru protecţia mediului a formularului de expediţie sau de transport, în conformitate cu prevederile art. 21 alin. (2);
b) introducerea în ţarã de cãtre importator a mijloacelor de transport încãrcate cu deşeuri nepericuloase fãrã documentele şi aprobãrile prevãzute la art. 13 şi 24;
c) importul deşeurilor nepericuloase prevãzute în anexa nr. 1, peste limitele capacitãţii de procesare a instalaţiilor;
d) nerespectarea de cãtre importator a obligaţiei privind returnarea în strãinãtate a deşeurilor nepericuloase rezultate din perfecţionarea activã a acestora.
ART. 27
(1) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevãzute la art. 26 se fac de personalul împuternicit de cãtre: Garda Naţionalã de Mediu din cadrul Autoritãţii Naţionale de Control, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului, Ministerul Sãnãtãţii şi Comisia Naţionalã pentru Reciclarea Materialelor din cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului.
(2) Contravenţiilor prevãzute la <>art. 26 le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare, inclusiv cele prevãzute la art. 28.

CAP. IV
Dispoziţii finale
ART. 28
Editarea formularelor de notificare şi de expediţie sau de transport se face pe format A4 faţã-verso. Pe verso sunt furnizate detalii referitoare la informaţiile cerute pentru completarea casetelor de pe faţa formularului. Aceste formulare se editeazã în limba românã şi într-o limbã de circulaţie internaţionalã şi se pun la dispoziţie celor interesaţi de cãtre autoritatea competentã românã.
ART. 29
Anexele nr. 1, 2, 3 şi 4 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 30
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 340/1992 privind regimul de import al deşeurilor şi reziduurilor de orice naturã, precum şi al altor mãrfuri periculoase pentru sãnãtatea populaţiei şi pentru mediul înconjurãtor, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 201 din 18 august 1992, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi <>Hotãrârea Guvernului nr. 145/1995 pentru completarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 340/1992 şi stabilirea unor excepţii de la prevederile acestei hotãrâri, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 54 din 23 martie 1995.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul agriculturii, pãdurilor,
apelor şi mediului,
Ilie Sârbu

p. Ministrul economiei şi comerţului,
Mihai Berinde,
secretar de stat

Ministrul sãnãtãţii,
Ovidiu Brînzan

Ministrul delegat pentru coordonarea
autoritãţilor de control,
Ionel Blãnculescu

Bucureşti, 20 februarie 2004.
Nr. 228.

ANEXA 1

LISTA
deşeurilor permise la introducere în România în vederea plasãrii sub regim
vamal de import, de perfecţionare activã şi de tranzit

Deşeurile incluse în aceastã anexã nu trebuie sã conţinã compuşi sau preparate chimice sau de altã naturã care pot sã le confere acestora proprietãţile periculoase prezentate în Anexa nr. IE a Ordonanţei de Urgenţã a Guvernului 78/2000 privind regimul deşeurilor aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea 426/2001.

Cu prefixul "ex" au fost evidenţiate situaţiile în care totalitatea mãrfurilor clasificate la un cod tarifar sunt supuse reglementãrilor prevãzute în actul normativ numai cele menţionate între paranteze.



┌───────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Cod tarifar*1)│ Denumirea deşeurilor conform tarifului vamal │
└───────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────┘
____________
*1) Lista de coduri tarifare este în concordanţã cu <>Legea nr. 608/22.XII.2003
pentru modificarea denumirii şi clasificãrii mãrfurilor din Tariful vamal
de import al României şi a taxelor vamale aferente acestora.

Poz. 1. DEŞEURI DE METALE PREŢIOASE ŞI DEŞEURI DE ALIAJE ALE ACESTORA
┌───────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 7112.91.00 │- - De aur sau de metale placate sau dublate cu aur, exclu- │
│ │zând resturile care conţin alte metale preţioase │
├───────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 7112.92.00 │- - De platinã sau de metale placate sau dublate cu platinã, │
│ │excluzând resturile care conţin alte metale preţioase │
├───────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 7112.99.00 │- - Altele │
└───────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────┘

Poz. 2. DEŞEURI ŞI RESTURI DE FONTĂ ŞI OŢEL
┌───────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 72.04 │Deşeuri şi resturi de fontã, de fier sau de oţel(fier vechi);│
│ │deşeuri lingotate din fier sau oţel; │
│ 7204.10.00 │- Deşeuri şi resturi de fontã │
│ │- Deşeuri şi resturi de oţeluri aliate │
│ 7204.21 │- - De oţeluri inoxidabile; │
│ 7204.21.10 │- - - Cu un conţinut de nichel de minimum 8% din greutate │
│ 7204.21.90 │- - - Altele │
│ 7204.29.00 │- - Altele │
│ 7204.30.00 │- Deşeuri şi resturi de fier sau de oţel cositorit │
│ │- Alte deşeuri şi resturi: │
│ 7204.41 │- - Deşeuri de aşchiere, şpan, deşeuri de mãcinare, piliturã │
│ │şi resturi de ştanţare sau decupare, chiar sub formã de │
│ │baloturi: │
│ 7204.41.10 │- - - Deşeuri de aşchiere, şpan, deşeuri de mãcinare, pili- │
│ │turã │
│ │- - - Deşeuri de ştanţare sau decupare: │
│ 7204.41.91 │- - - - Sub formã de baloturi │
│ 7204.41.99 │- - - - Altele │
│ 7204.49 │- - Altele: │
│ 7204.49.10 │- - - Fragmentate │
│ │- - - Altele: │
│ 7204.49.30 │- - - - Sub formã de baloturi │
│ 7204.49.90 │- - - - Altele │
│ 7204.50.00 │- Deşeuri lingotate │
└───────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────┘

Poz. 3. DEŞEURI ŞI RESTURI DE METAL NEFEROASE ŞI DEŞEURI ŞI RESTURI DE ALIAJE
ALE ACESTORA
┌───────────────┬──────────────────────────────────────┬──────────────────────┐
│Cod tarifar*1) │Denumirea deşeurilor conform tarifului│Material*2) │
│ │vamal │ │
├───────────────┼──────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 7404.00 │Deşeuri şi resturi din cupru: │ │
│ 740400.10 │- Din cupru rafinat │ │
│ │- Din aliaje de cupru │ │
│ 7404.00.91 │- - Pe bazã de cupru - zinc(alamã) │ │
│ 7404.00.99 │- - Altele │ │
├───────────────┼──────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 7503.00 │Deşeuri şi resturi din nichel: │ │
│ 7503.00.10 │- Din nichel nealiat │ │
│ 7503.00.90 │- Din aliaje de nichel │ │
├───────────────┼──────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 7602.00 │Deşeuri şi resturi din aluminiu: │ │
│ │- Deşeuri: │ │
│ 7602.00.11 │- - Deşeuri de aşchiere, şpan, deşeuri│ │
│ │de mãcinare, piliturã; deşeuri de foi │ │
│ │şi de benzi subţiri, colorate, │ │
│ │acoperite sau lipite între ele, cu o │ │
│ │grosime de maximum 0.2 mm(fãrã suport)│ │
│ 7602.00.19 │- - Altele(inclusiv rebuturile de │ │
│ │fabricaţie) │ │
│ 7602.00.90 │- Resturi │ │
├───────────────┼──────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 7802.00.00 │Deşeuri şi resturi din plumb │ │
├───────────────┼──────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 7902.00.00 │Deşeuri şi resturi din zinc │ │
├───────────────┼──────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 8002.00.00 │Deşeuri şi resturi din staniu │ │
├───────────────┼──────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 8101.97.00 │- - Deşeuri şi resturi │tungsten(wolfram) şi │
│ │ │articole din tungsten │
├───────────────┼──────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 8102.97.00 │- - Deşeuri şi resturi │molibden şi articole │
│ │ │din molibden │
├───────────────┼──────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 8103.30.00 │- Deşeuri şi resturi │tantal şi articole din│
│ │ │tantal │
├───────────────┼──────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 8104.20.00 │- Deşeuri şi resturi │magneziu şi articole │
│ │ │din magneziu │
├───────────────┼──────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 8105.30.00 │- Deşeuri şi resturi │cobalt şi articole din│
│ │ │cobalt │
├───────────────┼──────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ ex 8106.00.10 │- - Bismut sub formã brutã; deşeuri şi│ │
│ │resturi; pulberi(deşeuri şi resturi │ │
│ │din bismut şi din articole din bismut)│ │
├───────────────┼──────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 8107.30.00 │- Deşeuri şi resturi │cadmiu şi articole din│
│ │ │cadmiu │
├───────────────┼──────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 8108.30.00 │- Deşeuri şi resturi │titan şi articole din │
│ │ │titan │
├───────────────┼──────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 8109.30.00 │- Deşeuri şi resturi │zirconiu şi articole │
│ │ │din zirconiu │
├───────────────┼──────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 8110.20.00 │- Deşeuri şi resturi │antimoniu(stibiu) şi │
│ │ │articole din antimoniu│
├───────────────┼──────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 8111.00.19 │- Deşeuri şi resturi │mangan şi articole din│
│ │ │ mangan │
├───────────────┼──────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 8112.13.00 │- - Deşeuri şi resturi │beriliu şi articole │
│ │ │din beriliu │
├───────────────┼──────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 8112.22.00 │- - Deşeuri şi resturi │crom şi articole din │
│ │ │crom │
├───────────────┼──────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 8112.30.40 │- - Deşeuri şi resturi │germaniu şi articole │
│ │ │din germaniu │
├───────────────┼──────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ ex 8112.40.10 │- - - Sub formã brutã; deşeuri şi res-│vanadiu şi articole │
│ │turi; pulberi (deşeuri şi resturi) │din vanadiu │
├───────────────┼──────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 8113.00.40 │- Deşeuri şi resturi │metaloceramice şi ar- │
│ │ │ticole din metalocera │
│ │ │mice │
└───────────────┴──────────────────────────────────────┴──────────────────────┘

____________
*1) Lista de coduri tarifare este în concordanţã cu <>Legea nr. 608/22.XII.2003
pentru modificarea denumirii şi clasificãrii mãrfurilor din Tariful vamal
de import al României şi a taxelor vamale aferente acestora.
*2) Materialul este specificat doar în cazul în care acesta nu rezultã din
denumirea codului tarifar conform tarifului vamal.

Poz. 4. CIOBURI DE STICLĂ ŞI ALTE DEŞEURI DE STICLĂ
(Sunt excluse cioburile din sticlã activatã)
┌───────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 7001.00 │Cioburi şi alte deşeuri din sticlã; sticlã în masã │
│ 7001.00.10 │- Cioburi şi alte deşeuri şi resturi din sticlã │
│ │- Sticlã în masã; │
│ 7001.00.91 │- - Sticlã opticã │
│ 7602.00.99 │- Altele │
└───────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────┘

Poz. 5 DEŞEURI DE HÂRTIE ŞI CARTOANE
┌───────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 4707 │Hârtie sau carton reciclabile (deşeuri şi maculatura): │
│ 4707.10.00 │- Hârtii sau carton kraft nealbite sau hârtie sau cartoane │
│ │ondulate │
│ 4707.20.00 │- Alte hârtii sau cartoane obţinute înprincipal din pastã │
│ │chimicã albitã, necolorate în masã │
│ 4707.30 │- Hârtii sau cartoane obţinute în principal din pastã meca- │
│ │nicã (de exemplu ziare, periodice şi imprimate similare): │
│ 4707.30.10 │- - Obţinutã din numere vechi de ziare sau nevândute, din │
│ │reviste, anuare telefonice, broşuri şi imprimate publicitare │
│ 4707.30.90 │- - Altele │
│ 4707.90 │- Altele, inclusiv deşeurile şi maculatura netriate: │
│ 4707.90.10 │- - Netriate │
│ 4707.90.90 │- - Triate │
└───────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────┘

Poz. 6. DEŞEURI DE FIRE ŞI FIBRE TEXTILE
┌───────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 50.03 │Deşeuri de mãtase (inclusiv gogoşi nedepanabile, deşeuri de │
│ │fire şi destrãmaturã): │
│ 5003.10.00 │- Necardate şi nepieptãnate │
│ 5003.90.00 │- Altele │
├───────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 51.03 │Deşeuri de lâna sau de pãr fin sau grosier de animale, inclu- │
│ │siv deşeuri de fire, cu excepţia destrãmãturii: │
│ 5103.10 │- Deşeuri de la pieptãnarea lânii sau a pãrului fin de animale│
│ 5103.10.10 │- - Necarbonizate │
│ 5103.10.90 │- - Carbonizate │
│ 5103.20 │- Alte deşeuri de lâna sau de pãr fin de animale: │
│ 5103.20.10 │- - Deşeuri de fire │
│ │- - Altele: │
│ 5103.20.91 │- - - Necarbonizate │
│ 5103.20.99 │- - - Carbonizate │
│ 5103.30.00 │- Deşeuri de pãr grosier de animale │
├───────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 52.02 │Deşeuri de bumbac (inclusiv deşeuri de fire de bumbac şi des- │
│ │trãmãturã): │
│ 5202.10.00 │- Deşeuri de fire │
│ │- Altele: │
│ 5102.91.00 │- - Destrãmãturã │
│ 5102.99.00 │- - Altele │
├───────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5301.30 │- Câlţi şi deşeuri din in: │
│ 5301.30.10 │- - Câlţi │
│ 5301.30.90 │- - Deşeuri de in │
├───────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ ex5302.90.00 │- - Altele (Câlţi sau deşeuri de cânepã (Cannabis sativa L.), │
│ │inclusiv deşeuri de fire şi destrãmãturã) │
├───────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ ex5303.90.00 │- - Altele (Câlţi sau deşeuri din fibre de iutã şi alte fibre │
│ │textile liberiene, inclusiv deşeuri de fire şi destrãmãturã) │
├───────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ ex5304.90.00 │- - Altele (Câlţi şi deşeuri din sisal şi alte fibre textile │
│ │din genul "Agave", inclusiv deşeuri de fire şi destrãmãturã) │
├───────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ ex5305.19.00 │- - - Altele (Câlţi şi deşeuri din fibre de nucã de cocos, │
│ │inclusiv deşeuri de fire şi destrãmãturã) │
├───────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ ex5305.29.00 │- - - Altele (Câlţi şi deşeuri din fibre de abaca (cânepã de │
│ │Manila sau "Musa textilis Nee"), inclusiv deşeuri de fire şi │
│ │destrãmãturã) │
├───────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ ex5305.90.00 │- - Altele (Câlţi şi deşeuri din ramie sau alte fibre textile │
│ │vegetale neincluse la altã poziţie, inclusiv deşeuri de fire │
│ │şi destrãmãturã) │
├───────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 55.05 │Deşeuri din fibre sintetice sau artificiale (inclusiv pieptã- │
│ │nãturã, deşeuri de fire şi destrãmãturã): │
│ 5505.10 │- Din fibre sintetice │
│ 5505.10.10 │- - Din nailon sau din alte poliamide │
│ 5505.10.30 │- - Din poliesteri │
│ 5505.10.50 │- - Acrilice sau modacrilice │
│ 5505.10.70 │- - Din polipropilenã │
│ 5505.10.90 │- - Altele │
│ 5505.20.00 │- Din fibre artificiale │
├───────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 63.10 │Cârpe, zdrenţe, sfori, frânghii şi funii din materiale textile│
│ │sub formã de deşeuri sau de articole uzate: │
│ 6310.10 │- Triate: │
│ 6310.10.10 │- - Din lânã, pãr fin sau gros de animale │
│ 6310.10.30 │- - Din in sau bumbac │
│ 6310.10.90 │- - Din alte materiale textile │
│ 6310.90.00 │- Altele │
└───────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────┘

Poz. 7. DEŞEURI PROVENITE DE LA OPERAŢII DE TĂBĂCIRE, BLĂNĂRIE ŞI DE LA
FOLOSIREA PIEILOR
┌───────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ex0502.10.00 │- - Pãr de porc sau de mistreţ şi deşeuri din pãr de porc sau │
│ │de mistreţ (deşeuri din pãr de porc sau de mistreţ) │
├───────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ ex0502.90.00 │- - Altele (deşeuri din pãr de bursuc şi alte tipuri de pãr │
│ │pentru perii şi articole similare │
├───────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ ex0503.00.00 │- Pãr de cal şi deşeuri din pãr de cal aranjat sau nu în stra-│
│ │turi, cu sau fãrã suport (deşeuri din pãr de cal) │
└───────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────┘

Poz. 9. DEŞEURI DE TUTUN
┌───────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 2401.30.00 │- Deşeuri de tutun │
└───────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────┘



ANEXA 2
FORMULAR DE NOTIFICARE



┌─────────────────────────┬──────────────────────────┬────────────────────┐
│1. Notificator │3. Notificare │ Numãrul notificãrii│
│ (nume, adresa) │ privind (1): │ │
│ şi nr. de inre- │ └────────────────────┤
│ gistrare unde │A (i) Un singur _ │
│ este cazul │ transport/expediţie │_│ │
│ │ _ │
│ │ (ii)Notificare generalã │_│ │
│ │ │
│ │ Mai multe trans- │
│Tel: fax: │ porturi/expediţii │
│ │ _ │
│ │B Operaţiuni de valorificare │_│ │
│Persoana de │C Valorificare în instalaţii _ │
│ legaturã: │ autorizate da │_│ │
│ │ _ │
│ │ nu │_│ │
├─────────────────────────┼────────────────────────┬──────────────────────┤
│2. Destinatar (nume, │4. Numarul total de │5. Cantitatea totalã │
│ adresa) şi nr. de în- │ transporturi pla- │ planificatã*) │
│ registrare unde este │ nificate │ │
│ cazul: │ │ kg │


│ │ │ litri │
│Tel: fax: │ │ │
│ │ │*) autoritãţile compe-│
│Persoana de legaturã: │ │ tente solicitã can-│
│ │ │ titatea in kg │


│ ├────────────────────────┼──────────────────────┤
│ │6. Primul transport │Ultimul transport │
├─────────────────────────┤ nu înainte de: │nu dupã: │
│7. Transportator(i)*) ├────────────────────────┴──────────────────────┤
│ (nume, adresa) şi │8. Instalaţii (facilitãţi) de valorificare │
│ numãr de înregistrare │ (nume, amplasament, adresa): │
│ unde este cazul: │ │
│ │ │
│ │Tel: fax: │
│ │ │
│ │Nr. de înregistrare, unde este cazul: │
│ │ │
│ │ │
│Tel: fax: │Limita valabilitãţii autorizaţiei: │
│ │Persoana de legaturã: │
│ │ │
│Persoana de legaturã: │ │
│ │ │
│ │ │
│*) ataşaţi o listã dacã │ │
│ sunt mai mulţi │ │
├─────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│10. Generator/producãtor │9. Numãr de cod al operaţiunii de valorifi- │
│ de deşeuri(nume şi │ care (2): │
│ adresa): │ şi tehnologia folositã:*) │
│ │ *) ataşaţi, dacã este necesar, detalii │
│ │ │
│Tel: fax: │ │
│Persoana de legaturã: │ │
│ │ │
│Procesul din care s-au │ │
│generat deşeurile ├─────────────────────────┬─────────────────────┤
│ │11. Modalitãţi de trans- │12. Tipuri de amba- │
│*) (ataşaţi, dacã este │ port (2): │ lare (2): │
│ necesar, detalii) │ ├─────────────────────┤
├─────────────────────────┤ │14. Caracteristici │
│13. Denumirea deşeurilor:│ │ fizice (2): │
│ │ │ │
│ │ │ │
├─────────────────────────┴─────────────────────────┼─────────────────────┤
│15. Codul de identificare al │17. Numãrul Y │
│ deşeurilor conform Anexei nr. 1 ├─────────────────────┤
│ │18. Numãrul H (2): │
│ sau: │ │
│ │ │
│Codul în statul expor- Codul Internaţional de │ │
│ tator/expeditor: Identificare al Deşe- │ │
│ urilor (IWIC) │ │
│Codul în statul impor- Codul din Catalogul Eu-│ │
│tator/destinatar: ropean al Deşeurilor │ │
│ (EWC) │ │
│Codul vamal (sistem Altele (specificaţi) │ │
│armonizat HS) │ │
├───────────────────────────────────┬───────────────┴─────────────────────┤
│16. Clasificarea │19. Numãrul de Clasa ONU (2): │
│ OECD (1): │ identificare │
│ _ _ │ al ONU │
│ galben │_│ roşu │_│ şi numãrul: │ │
│ │ │
│ _ │ │
│ altele*) │_│ *) ataşaţi detalii│ │
│ │ │
│ │ │
├───────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┤
│20. Statele implicate (2), numerele de cod ale autoritãţilor competente │
│ (unde este cazul) şi punctele de frontierã de intrare şi ieşire: │
│ │
│ │
│Statul expor- │ Statele │Statul importator/ │
│tator/expeditor │ tranzitate │ destinatar │
├────────────────┼───────────┬───────────┬──────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
├────────────────┴────────┬──┴───────────┴──────────┴─────────────────────┤
│21. Birouri vamale │23. Declaraţia notificatorului: │
│ de intrare şi/sau │ │
│ iesire │ Declar pe propria raspundere cã datele şi in- │
│ │ formaţiile de mai sus sunt complete si corec- │
│ │ te. Declar,de asemenea, cã imi asum obliga- │
│Intrare: │ ţiile contractuale scrise stabilite conform │
│ │ legii şi cã asigurarea sau garanţia financiarã│
│ ┌─────────────┤ depusã sunt în masurã sã acopere transportul │
│Ieşire: │22. │ peste frontierã al deşeurilor. │
│ │Numãr anexe │ │
│ │ataşate │ Nume: Semnatura: │
│ │ │ Data: │
├───────────┴─────────────┴───────────────────────────────────────────────┤
│ Pentru utilizare de cãtre autoritãţile competente│
├────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┤
│24. Se completeazã de cãtre statul │25. Autorizarea (acceptul, permisiu-│
│importator/destinatar şi de statul │ nea) pentru transportul deşeuri-│
│de tranzit (pentru Pãrţi ale Conven-│ lor peste frontierã acordat de │
│ţiei de la Basel) │ autoritatea competentã a ...... │
│ │ (numele ţãrii) │
│ │ │
│ Notificare primitã │ emis pe data de: │
│ pe data de: │ │
│ │ Numele autoritãţii competente, sem-│
│ │ nãtura şi/sau stampila │
│ │ │
│ │ │
│ Numele autoritatii competente, │ Autorizarea expira pe data de: │
│ semnatura si/sau stampila │ _ _ │
│ │Conditii specifice(1) nu │_│ da│_│*)│
│ │ │
│ │ *) vezi caseta 26 de pe verso │
│ │ │
└────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘

(1) Se bifeaza cu X in casetele corespunzatoare
(2) A se vedea codurile de pe verso




Lista abrevierilor utilizate în formularul de notificare

Operaţiuni de valorificare (caseta 9)
R1 Utilizarea ca material combustibil sau ca mijloc de producere a energiei
R2 Recuperarea sau regenerarea solvenţilor
R3 Reciclarea/recuperarea substanţelor organice care nu sunt atilizate ca solvenţi
R4 Reciclarea sau recuperarea metalelor şi compuşilor metalici
R5 Reciclarea sau recuperarea altor materiale anorganice
R6 Regenerarea acizilor sau a bazelor
R7 Valorificarea produselor folosite la captarea poluanţilor
R8 Valorificarea produselor din catalizatori
R9 Rerafinarea uleiurilor uzate sau alte reutilizãri ale acestora
R10 Împrãştierea pe sol, în beneficiul agriculturii sau pentru reconstrucţie ecologicã,
inclusiv operaţiunile de compostare şi alte procese de transformare biologicã
R11 Utilizarea deşeurilor obţinute în urma oricãrei operaţiuni menţionate la punctele
R1-R11
R12 Schimb de deşeuri între deţinãtori pentru a putea fi supuse uneia dintre
operaţiunile menţionate la punctele R1-R11
R13 Stocarea de deşeuri în scopul de a fi supuse uneia dintre operaţiunile menţionate la
R1-R12, exclusiv depozitarea temporarã înaintea colectãrii, în zona de producere.

NOTĂ: Operaţiunile de depozitare nu sunt relevante pentru sistemul de control al OECD



───────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────
Modalitãţi de Tipuri de │ Clasa ONU şi numãrul H
transport ambalare │ (casetele 18 şi 19)
(caseta 11) (caseta 12) │
R = şosea 1. Bidon │ONU H Denumire (etichetare)
T = cale feratã 2. Butoi de lemn │ 1 H1 Explozive
S = pe mare 3. Canistrã │ 3 H3 Lichide inflamabile
A = aerianã 4. Cutie │ 4.1 H4.1 Solide inflamabile
W = ape inte- 5. Sac │ 4.2 H4.2 Substanţe sau deşeuri care
rioare │ se pot aprinde spontan
6. Ambalaj compozit │ 4.3 H4.3 Substanţe sau deşeuri care
│ în contact cu apa emit
│ gaze inflamabile
7. Recipient sub │ 5.1 H5.1 Oxidanţi
presiune │
8. Vrac │ 5.2 H5.2 Peroxizi organici
9. Altele(specificaţi)│ 6.1 H6.1 Otrãvuri (acute)
───────────────────────────────────────┤ 6.2 H6.2 Substanţe infecţioase
Caracteristici fizice (caseta 14) │ 8 H8 Corozivi
1. Pulverulent/ 5. Lichid │ 9 H10 Eliberate de gaze toxice
pulbere │ în contact cu aerul sau
2. Solid 6. Gazos │ apa
3. Vâscos/pastã 7. Altele │ 9 H11 Toxice
4. Nãmol (specificaţi) │ 9 H12 Ecotoxice
│ 9 H13 Capabile, prin orice mij-
│ loc, dupã evacuare, sã
│ formeze alte materiale
│ care posedã oricare din
│ caracteristicile enumerate
│ mai sus
───────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────



Codurile ţãrilor din OECD (caseta 20)
Australia: AU Finlanda: FI Irlanda: IE
Austria: AT Franţa: FR Italia: IT
Belgia: BE Germania: DE Japonia: JP
Canada: CA Grecia: GR Luxemburg: LU
Danemarca: DK Islanda: IS Mexic: MX

Olanda: NL Suedia: SE
Noua Zeelandã: NZ Elveţia: CH
Norvegia: NO Turcia: TR
Portugalia: PT Marea Britanie: GB
Spania: ES S.U.A.: US

Pentru alte state se vor folosi abrevierile din standardul ISO 3166

26. Condiţii specifice pentru aprobarea deplasãrii

ANEXA 3



FORMULAR DE EXPEDIŢIE SAU DE TRANSPORT
┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│1. Notificator (nume, │3. Numãrul corespunzãtor │4. Numãrul în serie │
│ adresa) şi numãrul de │ formularului de notifi-│ al transportului: │
│ înregistrare │ care │ │
│ unde este cazul: ├─────────────────────────┴────────────────────────┤
│ │8. Instalaţiile (facilitãţile) de valorificare │
│ tel: fax: │ (nume, amplasament, adresa): │
│ │ │
│ Persoana de legaturã: │ tel: fax: │
│ │ Nr. de înregistrare unde este cazul: │
│ │ Limita valabilitãţii autorizaţiei: │
├─────────────────────────┤ Persoana de legaturã: │
│2. Destinatar (nume, ├──────────────────────────────────────────────────┤
│ adresa) şi numãrul de │9. Nr. de cod al operaţiunii de valorificare (2): │
│ înregistrare │ şi tehnologia utilizatã: │
│ unde este cazul: │ │
│ │ │
│ tel: fax: │ │
│ │ │
│ Persoana de legaturã │ │
├─────────────────────────┼───────────────────────────┬──────────────────────┤
│5. Primul transportator │6. Al doilea transpor- │7. Ultimul transpor- │
│ (nume, adresa): │ tator (nume, adresa) (3):│ tator (nume, adresa)│
│ │ │ │
│ │ │ │
│ Nr. de înregistrare: │ Nr. de înregistrare: │ Nr. de înregistrare: │
│ (unde este cazul) │ (unde este cazul) │ (unde este cazul) │
│ │ │ │
│ tel: fax: │ tel: fax: │ tel: fax: │
│ │ │ │
│ │ │ │
├─────────────────────────┼───────────────────────────┼──────────────────────┤
│10.Tipul mijloacelor de │11. Tipul mijloacelor de │12. Tipul mijloacelor │
│ transport │ transport │ de transport │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ Data efectuãrii trans-│ Data efectuãrii trans- │ Data efectuãrii │
│ portului: │ portului: │ transportului: │
│ │ │ │
│ Semnãtura reprezentan-│ Semnãtura reprezentan- │ Semnãtura reprezen- │
│ tului transportato- │ tului transportatorului │ tantului transporta-│
│ rului: │ │ torului │
├─────────────────────────┴───────────────────────────┼──────────────────────┤
│13. Denumirea deşeului: │14. Caracteristici │
│ │ fizice (2): │
├─────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│15. Codul de identificare al deşeului conform │17. Cantitatea prezen-│
│ Anexei nr. 1 │ tã*) │
│ sau: │ │
│ │ kg │
│Codul în statul expor- Codul Internaţional de Iden-│ │
│ tator/expeditor tificare a Deşeurilor (IWIC)│ litri │
│Codul în statul impor- Codul în Catalogul European │ │
│ tator/destinatar al Deşeurilor (EWC) │*) autoritãţile compe-│
│Codul vamal (Sistemul Altele (specificaţi): │ tente solicitã can-│
│ armonizat HS) │ titatea in kg │
│ │ │
│ ├──────────────────────┤
│ │18. Numãr de containe-│
│ │ re: │
├──────────────────────────────────┬──────────────────┴──────────────────────┤
│16. Clasificarea OECD (1): │19. Numãrul de identi- clasa ONU: │
│ │ ficare ONU: │
│ galben roşu şi numãrul: │ │
│ altele*) │ │
│*) ataşaţi detalii │ │
├──────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│20. Cerinţe speciale de mani- │22. Declaraţia notificatorului: │
│ pulare: │ │
│ │ Declar pe propria raspundere cã datele│
│ │ de mai sus sunt complete si corecte. │
│ │ Declar de asemenea, cã imi asum obli- │
│ │ gaţiile contractuale scrise stabilite │
│ │ conform legii şi cã asigurarea sau │
│ │ garanţia financiarã depusã sunt în mã-│
├──────────────────────────────────┤ surã sã acopere transportul peste │
│21. Data curentã a transportului │ frontierã a deşeurilor şi cã s-au ob- │
│ │ ţinut toate autorizãrile necesare de │
│ │ la autoritãţile competente implicate │
│ │ │
│ │ Nume: Semnãtura: │
│ │ Data: │
│ │ │
├──────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┤
│ Se completeazã de cãtre destinatar/reprezentantul instalaţiei │
│ de valorificare │
├────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┤
│23. Încãrcãtura primitã de cãtre destinatar │25. Declar cã valorificarea de-│
│ (în cazul în care nu este reprezentantul │ şeurilor descrise anterior │
│ instalaţiei de valorificare) │ este completã │
│ │ │
│ acceptatã │ │
│ Cantitatea kg litri respinsã*) │ │
│ primitã │ │
│ │ Data: │
│ │ │
│ Data: Nume: Semnãtura: │ │
│ │ Numele: │
│*) a se contacta imediat autoritãţile │ │
│ competente │ │
├────────────────────────────────────────────┤ │
│24. Încãrcãtura receptionatã la instalaţia │ │
│ de valorificare │ │
│ acceptatã │ │
│ │ │
│ Cantitate kg litri │ │
│ receptionatã: respinsã*)│ │
│ │ │
│ │ │
│ Data: Nume: Semnãtura: │ │
│ │ │
│ │ │
│Metoda de valorificare │ │
│ │ │
│ │ │
│*) a se contacta imediat autoritãţile com- │ │
│ petente │ │
│ │ │
└────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┘
(1) Se bifeazã cu X cãsuţele corespunzãtoare;
(2) A se vedea codurile de pe verso;
(3) Dacã sunt mai mult de trei transportatori ataşaţi informaţiile
cerute la rubricile 6 si 11



Lista abrevierilor itolizate în formularul de expediţie/de transport

Operaţiuni de valorificare (caseta 9)
R1 Utilizarea ca material combustibil sau ca mijloc de producere a energiei
R2 Recuperarea sau regenerarea solvenţilor
R3 Reciclarea/recuperarea substanţelor organice care nu sunt utilizate ca solvenţi
R4 Reciclarea sau recuperarea metalelor şi compuşilor metalici
R5 Reciclarea sau recuperarea altor materiale anorganice
R6 Regenerarea acizilor sau a bazelor
R7 Valorificarea produselor folosite la captarea poluanţilor
R8 Valorificarea produselor din catalizatori
R9 Rerafinarea uleiurilor uzate sau alte reutilizãri ale acestora
R10 Împrãştierea pe sol, în beneficiul agriculturii sau pentru reconstrucţie ecologicã,
inclusiv operaţiunile de compostare şi alte procese de transformare biologicã
R11 Utilizarea deşeurilor obţinute în urma oricãrei operaţiuni menţionate la punctele
R1-R10
R12 Schimb de deşeuri între deţinãtori pentru a putea fi supuse uneia dintre
operaţiunile menţionate la R1-R12
R13 Stocarea de deşeuri în scopul de a fi supuse uneia dintre operaţiunile menţionate la
R1-R12, Exclusiv depozitarea temporarã înaintea colectãrii, în zona de producere.

Caracteristici fizice (caseta 14)
1. Pulverulent/pulbere 5. Lichid
2. Solid 6. Gazos
3. Vâscos/pastã 7. Altele (specificaţi)
4. Nâmol

Codul ţãrilor din OECD (casetele 26-27-28)
Australia: AU Finlanda: FI Irlanda: IE
Austria: AT Franţa: FR Italia: IT
Belgia: BE Germania: DE Japonia: JP
Canada: CA Grecia: GR Luxemburg: LU
Danemarca: DK Islanda: IS Mexic: MX

Olanda: NL Suedia: SE
Noua Zeelandã: NZ Elveţia: CH
Norvegia: NO Turcia: TR
Portugalia: PT Marea Britanie: GB
Spania: ES S.U.A.: US

Pentru alte state se vor folosi abrevierile din standardul ISO 3166


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Se utilizeazã birourile vamale │
├─────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────┤
│26. Statul expor-│ 27. Ştampilele birourilor vamale ale statelor de tranzit │
│tator/expeditor ├──────────────────────────────┬─────────────────────────────┤
│ │ Numele statului (1): │ Numele statului (1): │
│Biroul vamal de ├──────────────┬───────────────┼─────────────┬───────────────┤
│ieşire │ Intrare │ Ieşire │ Intrare │ Ieşire │
│ │ │ │ │ │
│Deşeul prezentat │ │ │ │ │
│anterior a pãrã- │ │ │ │ │
│sit statul: │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│Ştampila: │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│Semnãtura: │ │ │ │ │
├─────────────────┼──────────────┴───────────────┼─────────────┴───────────────┤
│28. Statul impor-│ Numele statului (1): │ Numele statului (1): │
│tator/destinatar ├──────────────┬───────────────┼─────────────┬───────────────┤
│ │ Intrare │ Ieşire │ Intrare │ Ieşire │
│Deşeul prezentat │ │ │ │ │
│anterior a intrat│ │ │ │ │
│în statul: │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│Ştampila: │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│Semnãtura: │ │ │ │ │
└─────────────────┴──────────────┴───────────────┴─────────────┴───────────────┘
(1) A se vedea codurile statelor menţionate



ANEXA 4

NORME METODOLOGICE

Atribuţiile ministerelor
1.1. Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului
Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului, ca autoritate competentã românã, autorizeazã urmãtoarele:
a) introducerea în ţarã în vederea importului sau a perfecţionãrii active a deşeurilor nepericuloase prevãzute în anexa nr. 1;
b) introducerea în ţarã, în vederea tranzitului frontierã-frontierã, a deşeurilor nepericuloase prevãzute în anexa nr. 1, destinate valorificãrii.
1.1.1. Autorizarea introducerii în ţarã a deşeurilor nepericuloase în vederea importului sau a perfecţionãrii active
1. Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului autorizeazã introducerea în ţarã a deşeurilor în vederea importului sau a perfecţionãrii active, pe baza urmãtoarelor documente:
a) Formularul de notificare completat de cãtre notificator pânã la caseta 22 şi semnat, ştampilat şi datat în caseta 23;
b) Formularul de expediţie sau de transport, completat de cãtre notificator pânã la caseta 21 şi semnat, ştampilat şi datat în caseta 22;
c) Acordul Ministerului Sãnãtãţii privind introducerea în ţarã a deşeurilor prevãzute în anexa nr. 1, poz. 6 şi 9, emis în conformitate cu prevederile subcap. 1.2, al cãrui model este prezentat în anexa A la prezentele norme metodologice;
d) o copie a contractului dintre expeditorul deşeurilor şi destinatarul deşeurilor în România;
e) Certificatul de înmatriculare al notificatorului, eliberat de oficiul registrului comerţului, în cazul în care acesta este înregistrat în România;
f) punctul de vedere afirmativ al autoritãţilor teritoriale pentru protecţia mediului, care sã ateste cã deşeurile sau subprodusele rezultate de la valorificare îndeplinesc condiţiile legale de protecţie a mediului. Punctul de vedere afirmativ trebuie sã se bazeze pe:
f1) Autorizaţia de mediu emisã de autoritãţile competente pentru protecţia mediului privind condiţiile de valorificare a deşeurilor, precum şi a subproduselor rezultate. Autorizaţia de mediu trebuie sã prevadã explicit modalitatea de eliminare a deşeurilor rezultate în urma procesului de valorificare.
f2) Copia autorizaţiei de valorificare a deşeurilor industriale reciclabile, eliberatã de Ministerul Economiei şi Comerţului Comisia Naţionalã pentru Reciclarea Materialelor - care sã confirme cã destinatarul deşeurilor este autorizat conform prevederilor <>art. 8 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 16/2001 privind gestionarea deşeurilor industriale reciclabile, republicatã, cu modificãrile ulterioare.
g) declaraţia pe propria rãspundere a notificatorului, din care sã rezulte cu claritate cã deşeurile introduse în ţarã sunt clasificate ca nepericuloase şi nu conţin substanţe sau preparate chimice sau de altã naturã, care pot sã le confere acestora proprietãţi periculoase, prevãzute în anexa nr. IE la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deşeurilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 426/2001 . În declaraţie se precizeazã cã au fost achitate obligaţiile la Fondul de mediu în conformitate cu prevederile legale.
h) Pentru introducerea în ţarã în vederea perfecţionãrii active a deşeurilor nepericuloase se depune o copie a autorizaţiei de perfecţionare activã, eliberatã de cãtre autoritatea vamalã.
2. Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului, prin direcţia de specialitate, analizeazã documentaţia şi, dacã se constatã cã este completã şi îndeplineşte cerinţele impuse, semneazã, ştampileazã şi dateazã formularul de notificare în casetele 24 şi 25.
Dacã documentaţia nu este corespunzãtoare, pot fi solicitate date şi informaţii suplimentare, completarea sau chiar refacerea acesteia.
3. Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului, prin direcţia de specialitate, poate impune condiţii speciale privind introducerea în ţarã a deşeurilor prevãzute în anexa nr. 1, pe care le prezintã în caseta 26 a formularului de notificare.
4. Pentru importul de deşeuri de hârtie şi cartoane prevãzute la poz. 5 din anexa nr. 1, care se încadreazã în clasele de calitate I-IV din STAS nr. 4.527/1981, nu este necesar acordul Ministerului Sãnãtãţii, notificatorul fiind obligat sã dea o declaraţie pe propria rãspundere cu privire la încadrarea deşeurilor respective în clasele de calitate respective.
5. În cazul în care deşeurile sunt introduse în ţarã în vederea perfecţionãrii active, autoritatea competentã menţioneazã în caseta 26 a formularului de notificare cã titularul autorizaţiei de perfecţionare activã este obligat sã returneze în strãinãtate, în totalitate, deşeurile rezultate în urma valorificãrii. Lista tuturor deşeurilor rezultate în urma valorificãrii acestora în cadrul regimului vamal de perfecţionare activã, completatã de cãtre destinatarul deşeurilor nepericuloase, conţinând denumirea tehnicã/comercialã a acestora şi codurile tarifare corespunzãtoare, se anexeazã la formularul de notificare şi se vizeazã de cãtre autoritatea competentã românã.
1.1.2. Autorizarea tranzitului de deşeuri
Autoritatea competentã românã autorizeazã tranzitul pe teritoriul României al deşeurilor nepericuloase prevãzute în anexa nr. 1, pe baza urmãtoarelor documente:
1. Formularul de notificare din anexa nr. 2, prezentat de cãtre notificator, care completeazã acest formular pânã la caseta 22 şi îl semneazã, ştampileazã şi dateazã în caseta 23;
2. Formularul de expediţie sau de transport prezentat de cãtre notificator, care completeazã acest formular pânã la caseta 21 şi îl semneazã, ştampileazã şi dateazã în caseta 22;
3. o copie a contractului dintre notificator şi destinatarul deşeurilor;
4. dovada oficialã a acceptãrii tranzitului sau a importului de cãtre ţara în care urmeazã sã intre transportul de deşeuri, la pãrãsirea teritoriului României;
5. dovada cã transportul deşeurilor este asigurat la o companie de asigurãri.
Autoritatea competentã românã va menţiona expres în caseta 26 a formularului de notificare cã deţinãtorul de deşeuri nu trebuie sub nici un motiv sã abandoneze deşeurile nepericuloase pe teritoriul României şi cã trebuie sã returneze deşeurile dacã transportul acestora nu se poate realiza din anumite motive.
1.1.3. Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului participã la solicitarea autoritãţii vamale, la efectuarea controlului vamal în conformitate cu procedura de control prevãzutã în anexa A la prezentele norme metodologice.
1.2. Ministerul Sãnãtãţii
1. Emite notificatorului, prin Direcţia generalã sãnãtate publicã şi inspecţia sanitarã de stat, acordul scris necesar eliberãrii acordului de mediu pentru introducerea în ţarã, sub regim vamal de import sau de perfecţionare activã, a deşeurilor nepericuloase prevãzute la poz. 6 şi 9 din anexa nr. 1.
2. Acordul Ministerului Sãnãtãţii reprezintã actul emis de autoritatea centralã din domeniul asistenţei de sãnãtate publicã, cerut de autoritatea competentã românã pentru autorizarea introducerii în ţarã a deşeurilor nepericuloase prevãzute la poz. 6 şi 9 din anexa nr. 1.
3. Acordul Ministerului Sãnãtãţii se emite în baza prevederilor <>Legii nr. 100/1998 privind asistenţa de sãnãtate publicã, cu modificãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu modificãrile ulterioare, precum şi ale prezentei hotãrâri.
4. Ministerul Sãnãtãţii refuzã emiterea, suspendã sau, dupã caz, anuleazã acordul, dacã destinatarul deşeurilor nepericuloase nu respectã condiţiile legale şi informeazã Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului asupra mãsurii luate.
5. Participã la controlul vamal în conformitate cu prevederile stabilite de procedura de control prevãzutã în anexa A la prezentele norme metodologice.
6. Acordul Ministerului Sãnãtãţii are drept scop prevenirea introducerii în ţarã a deşeurilor admise la import sau la perfecţionare activã, contaminate chimic, biologic (bacteriologic) sau radiologic.
7. Documentaţia pe baza cãreia se emite acordul este:
a) cererea scrisã, în care se menţioneazã numele destinatarului (firma), adresa, numãrul de telefon, fax, denumirea comercialã a deşeului (poz. 6 şi 9 din anexa nr. 1) şi codul din tariful vamal care corespund deşeului introdus în ţarã, expeditorul deşeurilor, caracteristicile fizico-chimice, bacteriologice şi de radioactivitate;
b) declaraţia pe propria rãspundere a notificatorului, din care sã rezulte cu claritate cã deşeurile cuprinse în anexa nr. 1, poz. 6 şi 9, introduse în ţarã, sunt nepericuloase şi sunt destinate valorificãrii în instalaţii care au autorizaţiile legale şi nu pun în nici un fel în pericol sãnãtatea populaţiei şi calitatea mediului;
c) certificatul de înmatriculare al notificatorului, eliberat de of i ciul registrului comerţului, în cazul în care acesta este înregistrat în România;
d) dovada depunerii de cãtre notificator a tarifului pentru plata acordului;
8. Direcţia generalã sãnãtate publicã şi inspecţia sanitarã de stat poate solicita în vederea emiterii acordului şi alte acte suplimentare referitoare la deşeurile introduse în ţarã, inclusiv buletine de analizã şi certificate de calitate.
9. Acordul se emite în cazul existenţei tuturor documentelor menţionatre mai sus, a conţinutului lor corespunzãtor şi a concordanţei cu prevederile legislaţiei din România.
10. Pe cererea prezentatã de notificator se înscrie concluziareferat. Acordul se formuleazã conform modelului prevãzut în anexa A la prezentele norme metodologice, în douã exemplare, din care un exemplar se înainteazã notificatorului şi un exemplar rãmâne la emitent.
11. Termenul maxim de emitere a acordului este de 10 zile de la depunerea documentaţiei complete.

ANEXA A
la normele metodologice

MINISTERUL SĂNĂTĂŢII


ACORD
nr. ...... din ..............
Având în vedere cererea ...................................................
(denumirea notificatorului)
nr. ..... din .............., înregistratã la Ministerul Sãnãtãţii sub
nr. ..... din ............., în baza prevederilor Hotãrârii Guvernului
nr. 228/2004 privind controlul introducerii în ţarã a deşeurilor nepericuloase
în vederea importului, perfecţionãrii active şi a tranzitului şi ale Hotãrârii
Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Sãnãtãţii, cu modificãrile ulterioare,
expertizând documentaţia prezentatã,
se avizeazã favorabil introducerea în ţarã în vederea plasãrii sub regim
vamal de import sau de perfecţionare activã a deşeurilor nepericuloase de
..............................................................................
(denumire, poziţie, cod din tariful vamal)
..............................................................................
în urmãtoarele condiţii obligatorii: .....................................
Prezentul acord este valabil pânã la data de ............

Director,
...............



1.3. Ministerul Economiei şi Comerţului
1. Transmite, prin Comisia Naţionalã pentru Reciclarea Materialelor, lista agenţilor economici care realizeazã operaţiuni de valorificare a deşeurilor industriale reciclabile conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 16/2001 , republicatã, cu modificãrile ulterioare.
2. Participã la solicitarea autoritãţii vamale, la efectuarea controlului în conformitate cu procedura de control al transporturilor pentru care existã suspiciuni.
1.4. Autoritatea Naţionalã de Control
1.4.1. Garda Naţionalã de Mediu
1. Efectueazã controale şi ia mãsuri în conformitate cu competenţele stabilite prin lege, astfel încât valorificarea deşeurilor nepericuloase introduse în ţarã în baza prevederilor prezentei hotãrâri sã nu afecteze calitatea mediului.
2. Participã, la solicitarea autoritãţii vamale, la efectuarea controlului în conformitate cu procedura de control menţionatã mai sus.
1.4.2. Autoritatea Naţionalã a Vãmilor
Efectueazã controlul deşeurilor nepericuloase prevãzute în prezenta hotãrâre, în conformitate cu atribuţiile şi competenţele ce revin birourilor vamale, pe baza procedurii menţionate mai sus.
Procedura de control al transporturilor pentru care existã suspiciuni
1. Transporturile deşeurilor nepericuloase pentru care existã suspiciuni privind autenticitatea documentelor prezentate autoritãţii vamale urmeazã a fi controlate la birourile vamale, la solicitarea autoritãţii vamale, cu participarea, dupã caz, a personalului împuternicit din cadrul urmãtoarelor autoritãţi publice:
- Garda Naţionalã de Mediu din cadrul Autoritãţii Naţionale de Control;
- Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului;
- Ministerul Sãnãtãţii;
- Comisia Naţionalã pentru Reciclarea Materialelor din cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului.
Autoritãţile publice menţionate mai sus participã la controlul introducerii în ţarã a deşeurilor nepericuloase prevãzute în anexa nr. 1, dupã cum urmeazã:
- Garda Naţionalã de Mediu, la controlul tuturor categoriilor de deşeuri prevãzute în anexa nr. 1;
- Comisia Naţionalã pentru Reciclarea Materialelor, la controlul deşeurilor prevãzute la poz. 2, 3, 4, 5 şi 6 din anexa nr. 1;
- Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului, prin Agenţia Naţionalã Sanitar Veterinarã şi prin direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã, la controlul deşeurilor prevãzute la poz. 7, respectiv 9, din anexa nr. 1;
- Ministerul Sãnãtãţii prin direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, la controlul deşeurilor de la poz. 5, 6 şi 9 din anexa nr. 1.
2. Birourile vamale solicitã, prin convocare scrisã transmisã prin fax sau e-mail, dupã caz, potrivit modelului stabilit în anexa B la prezentele norme metodologice, participarea la controlul vamal a reprezentanţilor autoritãţilor menţionate la pct. 1. Aceştia confirmã prin fax sau e-mail, în cadrul termenului fixat de cãtre autoritatea vamalã, participarea la controlul vamal şi nominalizeazã persoana desemnatã.
3. Reprezentanţii desemnaţi conform prevederilor pct. 2 pentru efectuarea controlului deşeurilor, denumiţi în cele ce urmeazã agenţi de control, au urmãtoarele competenţe:
A.
- Verificã documentele de însoţire a transportului de deşeuri în cauzã;
- Verificã, dupã desigilarea mijlocului de transport, efectuatã de cãtre autoritatea vamalã:
- identitatea deşeurilor;
- inscripţionarea pe etichete şi ambalaje, denumirea expeditorului etc.;
- tipul şi starea ambalajelor şi a mijloacelor de transport, urmãrind menţinerea integritãţii transportului deşeurilor pânã la destinaţie, în scopul protecţiei calitãţii mediului.
B.
Prelevã eşantioane pentru verificare, în cazurile de prezumţie de neconformitate cu datele înscrise în documentele de însoţire, în scopul prevenirii şi combaterii faptelor care pot afecta viaţa sau sãnãtatea oamenilor, animalelor ori calitatea mediului înconjurãtor, precum şi în scopul prevenirii şi combaterii traficului ilegal de deşeuri periculoase.
a) Orice prelevare conţine trei eşantioane identificabile oricând. Dintre aceste eşantioane unul este destinat verificãrii de cãtre laboratoare acreditate de determinare a caracteristicilor deşeurilor, al doilea este destinat pãstrãrii la laborator ca probã-martor, iar al treilea, pãstrãrii de cãtre deţinãtorul deşeurilor, ca probã-martor.
Mãrimea eşantioanelor, modul de prelevare, ambalare, transport şi pãstrare a acestora se stabilesc în strictã conformitate cu standardele în domeniu, iar analizele se efectueazã de cãtre laboratoare acreditate pe baza standardelor specifice; toate acestea sunt menţionate în procesul-verbal de control (anexa C la prezentele norme metodologice).
Destinatarul sau transportatorul, dupã caz, este obligat sã emitã comanda cãtre laboratorul acreditat, indicat de cãtre agentul de control, în vederea analizãrii eşantionului de deşeuri. Comanda va fi înscrisã în procesul-verbal.
Agentul de control trebuie sã se asigure cã transportul şi conservarea eşantioanelor se fac la timp şi corect, eliminându-se astfel posibilitatea deprecierii acestora.
În toate cazurile eşantioanele prelevate vor fi corect sigilate. Aceste sigilii se vor aplica pe o etichetã compusã din douã taloane (anexele D1 şi D2 la prezentele norme metodologice), ce se vor separa, dupã completare şi semnare, astfel:
- un talon va fi preluat de cãtre specialistul laboratorului, dupã ce acesta verificã integritatea sigiliului;
- cel de-al doilea talon rãmâne la agentul de control.
Posesorii celor trei eşantioane nu au dreptul sã distrugã sau sã modifice starea eşantionului dat în grija lor.
Agentul de control este obligat sã se asigure cã eşantioanele vor ajunge la laboratoarele indicate pentru efectuarea analizelor în maximum 24 de ore de la prelevare.
b) Dupã informarea scrisã a autoritãţii vamale cu privire la prelevarea eşantioanelor şi instituirea interdicţiei de continuare a operaţiunilor de vãmuire, mijloacele de transport încãrcate cu deşeuri rãmân sub supravegherea autoritãţii competente de control care a dispus prelevarea probelor.
c) Laboratoarele indicate de agentul de control pentru analizarea eşantioanelor vor folosi numai metode şi proceduri conform standardelor specifice.
Laboratorul indicat de agentul de control pentru a efectua analizele unui anumit eşantion va întocmi un raport de testare privind determinãrile (buletin de analizã) imediat ce a finalizat analizele respective, dar nu mai târziu de 3 ore de la încheierea acestor operaţii, consemnând rezultatele analizelor efectuate asupra eşantionului.
Raportul de testare va fi pus la dispoziţie agentului de control, în termen de maximum 24 de ore de la data finalizãrii testãrilor. C.
1. În funcţie de rezultatele operaţiunilor de control prevãzute la lit. A se stabilesc urmãtoarele:
a) Dacã în urma operaţiunilor de control prevãzute la lit. A nu se constatã neconformitãţi, transportul de deşeuri se va dirija spre biroul vamal la care a fost înregistrat mijlocul de transport în cauzã, în vederea definitivãrii operaţiunii de vãmuire a deşeurilor.
b) Dacã la operaţiunile de control prevãzute la lit. A se constatã neconformitãţi privind documentele de însoţire a transportului în cauzã, se aplicã sancţiuni contravenţionale conform art. 26 lit. b) din hotãrâre. Dupã completarea documentelor în conformitate cu prevederile prezentei hotãrâri, transportul de deşeuri se va dirija spre biroul vamal la care a fost înregistrat mijlocul de transport în cauzã, în vederea definitivãrii operaţiunii de vãmuire a deşeurilor pentru introducerea acestora în ţarã.
c) Dacã în urma operaţiunilor de control prevãzute la lit. A se constatã neconformitãţi referitoare la identitatea deşeurilor, existând suspiciuni cã acestea ar putea fi periculoase, atunci se continuã controlul conform prevederilor lit. B.
2. Rezultatul controlului prevãzut la lit. B se menţioneazã în procesul-verbal de control (anexa C la prezentele norme metodologice) şi în funcţie de acest rezultat se stabilesc urmãtoarele:
a) Dacã în urma controlului privind identitatea deşeurilor se constatã cã acestea sunt nepericuloase şi se pot valorifica de cãtre destinatar fãrã a fi afectate sãnãtatea populaţiei şi mediul, se ridicã interdicţia de continuare a operaţiunilor de vãmuire pentru introducerea în ţarã a deşeurilor.
b) Dacã în urma controlului se constatã cã deşeurile nu se pot valorifica de cãtre destinatar, se iau urmãtoarele mãsuri:
b1) returnarea în strãinãtate a transportului de deşeuri în cauzã;
b2) extinderea, dupã caz, a controlului şi la destinatar pentru verificarea respectãrii de cãtre acesta a prevederilor legislaţiei referitoare la introducerea în ţarã a deşeurilor şi la valorificarea acestora;
b3) aducerea la cunoştinţã organelor de cercetare penalã, dupã caz, despre existenţa unor neconformitãţi la introducerea în ţarã a deşeurilor.
3. Procesul-verbal de control este întocmit în 4 exemplare şi va fi transmis:
- autoritãţii vamale;
- transportatorului şi destinatarului;
- autoritãţii din care face parte agentul de control;
- organelor de cercetare penalã, dupã caz.

ANEXA B
la normele metodologice

AUTORITATEA NAŢIONALĂ DE CONTROL
AUTORITATEA NAŢIONALĂ A VĂMILOR
Biroul vamal ...........
Nr. ....../.........



CONVOCARE
În conformitate cu prevederile art. ....... şi ............ din Hotãrârea
Guvernului nr. ....., vã solicitãm sã participaţi la controlul vamal al
deşeurilor ..........., încãrcate pe mijlocul de transport................,
în ziua de ................, pânã la ora ......., la sediul nostru situat în
.............................
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Autoritatea competentã de control Numele şi prenumele
crt. persoanei împuternicite
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Garda Naţionalã de Mediu - Autoritatea Naţionalã
de Control
2. Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a
municipiului Bucureşti - Ministerul Sãnãtãţii
3. Agenţia Naţionalã Sanitarã Veterinarã - Ministerul
Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului
4. Direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare
ruralã - Ministerul Agriculturii, Pãdurilor,
Apelor şi Mediului
5. Comisia Naţionalã pentru Reciclarea Materialelor -
Ministerul Economiei şi Comerţului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Şef birou vamal,
..............



ANEXA C
la normele metodologice

Denumirea autoritãţii competente care efectueazã controlul
.........................

PROCES - VERBAL DE CONTROL
nr. ............
Încheiat azi, ...................., ora ............, la biroul vamal
..........................................
Firma transportatoare ....................................................
(denumirea completã, adresa, telefon, fax, telex, e-mail)
Reprezentantul transportatorului..........................................
(numele, prenumele, actul de identitate, seria/nr. .........).
Mijlocul de transport ........................ seria/nr. .................

A. Elemente referitoare la deşeurile supuse controlului
Deşeul supus controlului..................................................
(poziţia din anexa nr. 1, codul, denumirea)
Cantitatea supusã controlului ............................................
Mãrimea eşantioanelor.....................................................
Metoda utilizatã la analiza/încercarea eşantionului.......................
Documente la baza controlului.............................................


B. S-au preluat eşantioane pentru analizarea/încercarea în laborator
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Deşeul(poziţia Cantitatea Mãrimea Marcajul Persoanele care au fost
crt. din anexa nr. 1, aflatã la eşantio- /sigiliul prezente la eşantionare
codul, denumirea) deţinãtor nului şi au primit spre
pãstrare probele-martor
.... ................ ........... ......... ......... .......................
.... ................ ........... ......... ......... .......................
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Agentul economic a emis comanda nr. ......../.....................
Eşantioanele au fost expediate prin.............. la..............
Rezultatele analizelor şi încercãrilor vor fi comunicate în scris pânã
la data de ...............

C. Constatãri fãcute în timpul desfãşurãrii controlului:
..............................................................................
..............................................................................

D. Mãsuri stabilite în baza constatãrilor:
..............................................................................
..............................................................................

E. S-au aplicat urmãtoarele sancţiuni contravenţionale:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numele şi Adresa Actul de Valoarea Numele
prenumele completã identitate amenzii autoritãţii
persoanei, nr. ..., de control
ocupaţia data, care a aplicat Am luat
şi locul emitentul sancţiunea cunoştinţã
de muncã data procesului-
verbal de Nr. chitanţã
contravenţie*) achitant

......... ......... ............ ......... ................ ..............
......... ......... ............ ......... ................ ..............
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Prezentul proces-verbal s-a întocmit în ..... exemplare, care au fost
transmise la...............
Agentul de control Transportator/Destinatar
....................... Am luat cunoştinţã de conţinutul
(semnãtura) procesului-verbal..........................
(numele, prenumele, funcţia)
Am urmãtoarele observaţii: .........
....................................
(semnãtura)
......................


___________
*) Procesul-verbal de contravenţie se întocmeşte conform prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare.

ANEXA D1
la normele metodologice

Denumirea autoritãţii competente care efectueazã controlul
..........................................................

ETICHETA PENTRU EŞANTION
(Talonul care rãmâne pentru eşantion la agentul de control)
Denumirea deşeului.........................................................
(poziţia din anexa nr. 1, codul)
...........................................................................
...........................................................................
Locul prelevãrii ..........................................................
...........................................................................
Data prelevãrii ............................... ora........................
Numerele aplicate eşantioanelor prelevate .................................
Proces-verbal de prelevare nr..... data....................................
Nr. de înregistrare la laborator...........................................
Data ........., ora......., valoarea eşantioanelor.........................
Declaraţia deţinãtorului deşeurilor .......................................
...........................................................................
Numele, funcţia şi semnãtura agentului de control .........................
Numele, funcţia şi semnãtura primitorului de la laborator .................

ANEXA D2
la normele metodologice

Denumirea autoritãţii competente care efectueazã controlul
..........................................................
Loc pentru sigiliu

ETICHETA PENTRU EŞANTION
(Talon volant - pentru laborator)
Nr. de înregistrare la laborator
Data.........., ora......, denumirea deşeului.............................
(poziţia din anexa nr. 1, codul)
..........................................................................
Denumirea destinatarului .................................................
Denumirea expeditorului...................................................
Denumirea transportatorului ............................................ ,
Numele, funcţia Semnãtura transportatorului
şi semnãtura agentului de control ............................
................................. .
Numele, funcţia şi semnãtura primitorului de la laborator ................
..........................................................................
Nr. procesului-verbal de prelevare........................................

----------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016