Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 224 din 10 aprilie 1995  privind organizarea si functionarea Institutului Roman de Standardizare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 224 din 10 aprilie 1995 privind organizarea si functionarea Institutului Roman de Standardizare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 72 din 20 aprilie 1995

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Institutul Român de Standardizare funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, în subordinea Guvernului, având ca obiect de activitate realizarea politicii de standardizare, acreditare şi certificare în domeniul produselor şi serviciilor.
    ART. 2
    Institutul Român de Standardizare are ca atribuţii principale:
    1. coordonarea şi îndrumarea activităţilor de standardizare, de acreditare şi certificare din România;
    2. crearea de comitete tehnice sau alte organisme pentru activitatea de standardizare;
    3. coordonarea şi aprobarea programelor de standardizare;
    4. examinarea şi aprobarea standardelor romane stabilite de comitetele tehnice, precum şi reconfirmarea, modificarea, suspendarea sau anularea acestora;
    5. stabilirea principiilor şi metodologiei pe baza cărora se desfăşoară activitatea de standardizare, acreditare şi certificare;
    6. reprezentarea intereselor României în organismele internaţionale şi regionale de standardizare, participarea la lucrările acestor organisme, colaborarea în domeniul standardizarii cu instituţii similare din alte tari;
    7. editarea şi difuzarea standardelor romane şi a altor publicaţii de specialitate, având dreptul exclusiv de a le edita şi a le reproduce;
    8. organizarea băncii de date pentru standarde şi alte reglementări tehnice normative din România; Institutul Român de Standardizare, ca parte a Sistemului Naţional de Informare şi Documentare, deţine fondul documentar naţional în domeniul standardizarii;
    9. organizarea şi coordonarea Sistemului naţional de certificare a calităţii;
    10. certificarea conformităţii, cu standardele romane, a produselor şi serviciilor, gestionarea marcilor de certificare a conformităţii cu standardele romane şi acreditarea şi notificarea organismelor de certificare şi a organismelor de acreditare a laboratoarelor de încercări;
    11. asigurarea, printr-o direcţie de specialitate, a Secretariatului Centrului Naţional de Formare, Consultanţa şi Management pentru Asigurarea Calităţii;
    12. pregătirea de specialişti în domeniul standardizarii, acreditării şi certificării prin organizarea de cursuri de specialitate sau alte forme de pregătire profesională;
    13. promovarea standardizarii în economie şi coordonarea măsurilor destinate sa contribuie la aplicarea standardelor şi la dezvoltarea standardizarii în România, inclusiv prin acordarea de asistenta tehnica agenţilor economici;
    14. executarea operaţiunilor de import-export şi comercializarea de standarde, documentaţii şi literatura tehnica de standardizare, detinind dreptul exclusiv de executare a acestora, cu respectarea prevederilor din convenţiile internaţionale sau bilaterale încheiate;
    15. îndeplinirea oricăror alte atribuţii ce decurg din actele normative care sunt legate de obiectul său de activitate.
    ART. 3
    (1) În structura organizatorică a Institutului Român de Standardizare pot funcţiona direcţii, servicii şi birouri.
    (2) Structura organizatorică a Institutului Român de Standardizare este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. În cadrul acesteia, prin ordin al directorului general, se pot organiza numai servicii şi birouri, precum şi colective temporare prevăzute la art. 9 din Legea nr. 40/1991, republicată.
    (3) Numărul maxim de posturi este de 140, exclusiv demnitarul.
    ART. 4
    (1) Conducerea Institutului Român de Standardizare este asigurată de un director general, asimilat ca salarizare cu funcţia de secretar de stat şi numit prin decizie a primului-ministru.
    (2) Pe lângă directorul general funcţionează Colegiul de conducere al Institutului Român de Standardizare, organ consultativ. Componenta colegiului se stabileşte prin ordin al directorului general, cu avizul membrului Guvernului care coordonează aceasta activitate.
    (3) Preşedintele Colegiului de conducere este directorul general; în lipsa acestuia, atribuţiile de preşedinte se îndeplinesc de unul dintre directori, desemnat de directorul general.
    (4) Directorul general conduce întreaga activitate şi reprezintă Institutul Român de Standardizare în relaţiile cu organele şi organizaţiile din ţara, precum şi în relaţiile internaţionale. În acest scop, directorul general poate da împuternicire de reprezentare şi altor persoane din cadrul institutului.
    (5) Atribuţiile şi sarcinile compartimentelor Institutului Român de Standardizare se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a acestuia şi se aproba prin ordin al directorului general.
    ART. 5
    (1) Pe lângă Institutul Român de Standardizare funcţionează Consiliul superior de standardizare, organism consultativ în probleme de strategie şi dezvoltare în domeniul standardizarii, din care fac parte reprezentanţi ai ministerelor, asociaţiilor profesionale, patronatului, consumatorilor, ai altor organizaţii interesate, precum şi specialişti din diferite domenii economico-sociale.
    (2) Principalele atribuţii ale Consiliului superior de standardizare sunt:
    a) elaborează direcţiile principale de dezvoltare a activităţilor de standardizare, acreditare şi certificare;
    b) face propuneri asupra problemelor de organizare şi coordonare a activităţilor de standardizare, acreditare şi certificare;
    c) stabileşte metodele de antrenare a consumatorilor în activitatea de standardizare;
    d) propune metode de sprijinire a activităţii de standardizare la nivelul agenţilor economici şi asociaţiilor profesionale.
    (3) Preşedintele Consiliului superior de standardizare este directorul general al Institutului Român de Standardizare.
    (4) Consiliul superior de standardizare funcţionează pe baza unui regulament propriu, aprobat de membrii lui;
    (5) Secretariatul Consiliului superior de standardizare este asigurat de Institutul Român de Standardizare.
    ART. 6
    Membrii Consiliului superior de standardizare:
    - se numesc de către preşedinte, la propunerile organizaţiilor pe care le reprezintă, pe o perioada de 4 ani, iar jumătate pot fi înlocuiţi la fiecare 2 ani;
    - nu sunt remuneraţi pentru activitatea desfăşurată în cadrul consiliului.
    ART. 7
    Institutul Român de Standardizare, în calitate de ordonator principal de credite bugetare, poate realiza venituri din:
    1. vânzarea standardelor române, a celor internaţionale şi ale altor ţări, precum şi a altor publicaţii de specialitate;
    2. taxe pentru acordarea marcii de certificare a conformităţii cu standardele;
    3. tarife pentru servicii privind informarea şi documentarea în standardizare, acreditare şi certificare;
    4. alte activităţi comerciale şi prestări de servicii.
    Veniturile realizate vor fi vărsate integral la bugetul de stat, cu excepţia celor realizate în baza Hotărârii Guvernului nr. 16/1994 pentru aprobarea Acordului dintre Institutul Român de Standardizare şi Juran Internaţional Inc. privind distribuirea materialelor JURAN în România.
    ART. 8
    Institutul Român de Standardizare poate accepta oferte de sponsorizare, donaţii şi contribuţii, în condiţiile legii.
    ART. 9
    În vederea desfăşurării activităţii, Institutul Român de Standardizare utilizează un parc auto, stabilit potrivit legii.
    ART. 10
    Anexa face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ART. 11
    (1) Prezenta hotărâre intră în vigoare după 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României.
    (2) Pe aceeaşi dată se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 483/1992 privind funcţionarea Institutului Român de Standardizare ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale în domeniul standardizării, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 212 din 28 august 1992.


           PRIM-MINISTRU
          NICOLAE VĂCĂROIU

                   Contrasemnează:
                  ---------------
                  Ministru de stat,
                ministrul finanţelor,
                  Florin Georgescu

                  Ministru de stat,
           ministrul muncii şi protecţiei sociale,
                 Dan Mircea Popescu

    Bucureşti, 10 aprilie 1995.
    Nr. 224.



    ANEXA 1

    Numărul maxim de posturi: 140
    (exclusiv demnitarul)


                    INSTITUTUL ROMÂN DE STANDARDIZARE

                   ┌────────────────────────────┐
                   │ DIRECTOR GENERAL │
                   └──────────────┬─────────────┘
                                  │
                                  │
                                  │ ┌──────────────────────────┐
                                  ├──────────────┤ Serviciul contencios │
                                  │ └──────────────────────────┘
                                  │ ┌─────────────────────────┐
                                  │ │ Biroul control │
                                  ├───────────────┤ financiar propriu │
                                  │ └─────────────────────────┘
                                  │
     ┌────────────┬───────────┬───┴────────┬────────────┬──────────────┐
     │ │ │ │ │ │
┌────┴─────┐ │ ┌────┴─────┐ ┌────┴──────┐┌────┴─────┐ ┌──────┴───────┐
│ Direcţia│ │ │Direcţia │ │Direcţia ││Direcţia │ │Secretariatul │
│ standar─ │ ┌────┴─────┐│certifi─ │ │servicii, ││ resurse │ │ Centrului │
│ dizare │ │Serviciul ││ care, │ │consulting,││ umane, │ │ Naţional de │
│ │ │control ││acreditare│ │comunicare,││financiar,│ │ Formare, │
│ │ │standarde,││şi notifi─┤ │ relaţii ││ contabi─ │ │ Consultanţă │
│ │ │strategii ││ care │ │ interna─ ││ litate, │ │ şi │
│ │ │de dezvol─┤│organisme,│ │ ţionale ││logistică,│ │ Management │
└──────────┘ │ tare, ││ calitate │ │ ││marketing │ │ pentru │
             │ sinteze ││ │ │ ││ │ │ Asigurarea │
             │ ││ │ │ ││ │ │ Calităţii*)│
             └──────────┘└──────────┘ └───────────┘└──────────┘ └──────────────┘

──────────────────────
    *) Se organizează la nivel de direcţie.

                             ───────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016