Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 222 din 1 februarie 2001  privind infiintarea, organizarea si functionarea Departamentului de Control si Anticoruptie al Guvernului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 222 din 1 februarie 2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea Departamentului de Control si Anticoruptie al Guvernului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 71 din 9 februarie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se înfiinţeazã Departamentul de Control şi Anticoruptie al Guvernului, denumit în continuare departament, care se organizeazã şi funcţioneazã ca structura în aparatul de lucru al Guvernului, subordonat direct primului-ministru, prin reorganizarea Departamentului de Control al Guvernului, care se desfiinţeazã.
ART. 2
(1) Departamentul are competenta sa constate orice încãlcare a prevederilor actelor normative în vigoare, în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, în ministere, la alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale din subordinea Guvernului, a ministerelor sau în coordonarea ori sub autoritatea acestora, precum şi la autoritãţi administrative autonome.
(2) Atribuţiile principale ale departamentului sunt urmãtoarele:
a) verifica respectarea legislaţiei privind reforma economicã şi administrativã, procesul de privatizare şi postprivatizare, precum şi aplicarea mecanismelor economiei de piata;
b) controleazã şi verifica activitãţile şi acţiunile care pot avea legatura cu criminalitatea organizatã, cu corupţia şi care pot afecta siguranta nationala;
c) verifica modul de derulare a unor operaţiuni financiar-bancare şi de asigurãri aflate în neconcordanta cu prevederile legale şi care sunt în legatura cu fapte sãvârşite de funcţionari publici;
d) controleazã modul de constituire şi de administrare a stocurilor rezerva de stat, inclusiv a resurselor alocate acesteia;
e) controleazã modul de utilizare a creditelor guvernamentale, a celor garantate de Guvern, precum şi a celor acordate instituţiilor din subordinea Guvernului de cãtre organismele financiare internaţionale;
f) verifica utilizarea alocaţiilor şi subvenţiilor bugetare;
g) controleazã realizarea investiţiilor finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat;
h) verifica modul de administrare a patrimoniului instituţiilor publice;
i) verifica cauzele producerii avariilor la obiectivele economice de stat sau care pun în pericol asemenea obiective;
j) controleazã modul de asigurare a protecţiei economico-sociale şi a sãnãtãţii populaţiei;
k) analizeazã şi verifica activitatea organelor de control din ministere şi din instituţiile subordonate Guvernului;
l) verifica şi soluţioneazã sesizãrile adresate primului-ministru şi Guvernului, care se referã la aspectele din domeniul de activitate al departamentului.
(3) Departamentul îndeplineşte orice alte dispoziţii primite din partea primului-ministru.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale departamentul nu se substituie activitãţilor specifice atribuite prin dispoziţii legale în competenta altor autoritãţi.
ART. 3
(1) Pentru realizarea atribuţiilor departamentului personalul sau efectueazã controale directe sau în colaborare cu reprezentanţii altor instituţii de specialitate şi întocmeşte procese-verbale, note de control şi sinteze.
(2) Pentru verificarea sesizarilor primite declanşarea acţiunilor de control se face cu aprobarea primului-ministru, iar împuternicirea de control este semnatã de şeful departamentului. În cazul în care controlul este condus direct de şeful departamentului împuternicirea este semnatã de primul-ministru.
(3) Verificarea tuturor sesizarilor care privesc persoane cu funcţii de demnitate publica se va efectua numai cu aprobarea primului-ministru, notele de control şi sintezele având regim confidenţial.
(4) Sinteza notei de control este prezentatã spre aprobare primului-ministru.
(5) Sinteza notei de control a departamentului, în forma aprobatã de primul-ministru, se transmite de îndatã instituţiilor vizate. În cazul unor încãlcãri grave ale prevederilor legale nota de control, anexele şi documentele care justifica constatãrile şi mãsurile aprobate de primul-ministru se transmit Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie - Secţia de combatere a coruptiei şi criminalitatii organizate. Procesele-verbale întocmite de personalul departamentului pot constitui, potrivit legii, mijloace de proba.
(6) În termen de 30 de zile de la primirea sintezei sau a notei de control instituţiile vizate au obligaţia sa prezinte în scris primului-ministru mãsurile luate. În cazul în care aceasta obligaţie nu a fost îndeplinitã şeful departamentului îl informeazã pe primul-ministru.
ART. 4
În exercitarea controlului personalul departamentului are obligaţia sa ia mãsurile necesare pentru asigurarea şi conservarea mijloacelor de proba şi sa comunice de îndatã procurorului despre luarea acestor mãsuri.
ART. 5
(1) În baza împuternicirii de control personalul departamentului este îndreptãţit sa solicite documente, informaţii şi date referitoare la aspectele care fac obiectul acţiunii de control.
(2) Instituţiile solicitate, inclusiv agenţii economici privati, au obligaţia sa punã la dispoziţie personalului departamentului documentele, informaţiile şi datele necesare în vederea finalizarii controlului exercitat la organele prevãzute la art. 2 alin. (1).
(3) În situaţia în care considera necesar, personalul cu atribuţii de control procedeazã la preluarea documentelor originale, cu obligaţia de a lasa copii certificate de pe acestea.
ART. 6
(1) În exercitarea controlului personalul departamentului se bucura de protecţia legii şi de sprijinul autoritãţii publice.
(2) În situaţia în care în timpul controlului personalul departamentului ia cunostinta de fapte care contravin prevederilor legale, acesta are obligaţia de a înştiinţa conducerea departamentului şi de a sesiza, în condiţiile legii, organele abilitate sa procedeze imediat la verificarea şi luarea mãsurilor de intrare în legalitate.
(3) În cazul în care asupra personalului departamentului se exercita orice fel de presiuni, acesta este obligat sa anunţe de îndatã, în scris, conducerea departamentului pentru a dispune mãsuri în consecinta.
ART. 7
(1) Conducerea departamentului este exercitatã de un secretar de stat, şef al departamentului, numit prin decizie a primului-ministru.
(2) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin şeful departamentului emite ordine cu caracter intern.
ART. 8
(1) Structura organizatoricã a departamentului este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) Numãrul de posturi ale departamentului, cu specialitatile necesare, se stabileşte prin decizie a primului-ministru, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat pentru aparatul de lucru al Guvernului.
ART. 9
Resursele financiare necesare în vederea functionarii departamentului sunt cuprinse în bugetul Secretariatului General al Guvernului.
ART. 10
În termen de cel mult 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri şeful departamentului va aproba prin ordin regulamentul de organizare şi funcţionare.
ART. 11
Personalul Departamentului de Control al Guvernului este preluat de Departamentul de Control şi Anticoruptie al Guvernului şi îşi pãstreazã statutul şi drepturile salariale avute.
ART. 12
<>Hotãrârea Guvernului nr. 27/2001 privind reorganizarea şi funcţionarea aparatului de lucru al Guvernului se modifica în sensul ca numãrul maxim de posturi în aparatul de lucru al Guvernului este de 222, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului primului-ministru şi cabinetului ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului.
ART. 13
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 11/2001 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului de Control al Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 9 din 9 ianuarie 2001, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General
al Guvernului,
Petru Şerban Mihailescu

Ministrul
finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Ministrul
administraţiei publice,
Octav Cozmanca





ANEXA 1


Numãrul maxim de posturi = 50,
exclusiv demnitarul


STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Departamentului de Control şi Anticoruptie al Guvernului


┌──────────────────────┐
│ │
│ SECRETAR DE STAT │
│ │
└──────────┬───────────┘

┌─────────────────┬─────────────┼────────────────┬────────────┐
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
┌───────┴────────┐ ┌─────┴──────┐ ┌────┴─────────┐ ┌────┴─────┐ ┌────┴──────┐
│ DIRECŢIA │ │ │ │ DIRECŢIA │ │DIRECŢIA │ │ DIRECŢIA │
│ CONTROL │ │ DIRECŢIA │ │ CONTROL │ │CONTROL │ │ CONTROL │
│ PRIVATIZARE- │ │ANTICORUPTIE│ │ FINANŢE-BĂNCI│ │ACTIVITĂŢI│ │ PROTECŢIE │
│POSTPRIVATIZARE │ │ │ │ ŞI ASIGURĂRI │ │MINISTERE │ │ SOCIALĂ ŞI│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ MEDIU │
└────────────────┘ └────────────┘ └──────────────┘ └──────────┘ └───────────┘


-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016