Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 22 din 6 ianuarie 2010  privind organizarea si functionarea Secretariatului de Stat pentru Culte    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 22 din 6 ianuarie 2010 privind organizarea si functionarea Secretariatului de Stat pentru Culte

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 17 din 11 ianuarie 2010
HOTĂ?RÂRE nr. 22 din 6 ianuarie 2010
privind organizarea şi funcţionarea Secretariatului de Stat pentru Culte
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 17 din 11 ianuarie 2010


În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , al <>art. 20 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 1 alin. (1) lit. g^1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor mãsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 99/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Secretariatul de Stat pentru Culte se organizeazã şi funcţioneazã ca structurã cu personalitate juridicã, în cadrul aparatului de lucru al Guvernului.
(2) Secretariatul de Stat pentru Culte elaboreazã şi asigurã aplicarea strategiei şi politicilor în domeniul vieţii religioase.
(3) Secretariatul de Stat pentru Culte are sediul în municipiul Bucureşti, str. Nicolae Filipescu nr. 40, sectorul 2.
ART. 2
În activitatea sa, Secretariatul de Stat pentru Culte asigurã respectarea şi promovarea drepturilor şi libertãţilor fundamentale, consacrate de Constituţia României, republicatã, şi de <>Legea nr. 489/2006 privind libertatea religioasã şi regimul general al cultelor, precum şi de tratatele şi convenţiile internaţionale la care România este parte, în ceea ce priveşte libertatea conştiinţei şi a credinţelor religioase, şi se conduce dupã principiul fundamental conform cãruia cultele recunoscute de lege sunt libere, autonome şi egale în faţa autoritãţilor statului.
ART. 3
Secretariatul de Stat pentru Culte are ca obiectiv general dezvoltarea parteneriatului dintre autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale şi cultele religioase recunoscute de lege în domeniul social, cultural şi educaţional, prin promovarea în beneficiul întregii societãţi a relaţiei de respect şi cooperare între cultele recunoscute de lege.
ART. 4
(1) Secretariatul de Stat pentru Culte are urmãtoarele atribuţii:
1. asigurã relaţiile statului cu toate cultele şi asociaţiile religioase din România;
2. sprijinã toate cultele şi asociaţiile religioase, potrivit statutelor de organizare şi funcţionare ale acestora, în vederea participãrii lor la viaţa socialã şi spiritualã a ţãrii, urmãreşte ca în relaţiile dintre culte şi asociaţii religioase sã fie excluse orice forme, mijloace şi acţiuni de învrãjbire religioasã;
3. mediazã în situaţiile litigioase care apar între culte şi între culte şi asociaţiile religioase;
4. monitorizeazã aplicarea actelor normative interne şi internaţionale referitoare la respectarea libertãţii religioase;
5. asigurã legãtura dintre cultele religioase şi ministere, celelalte organe ale administraţiei publice centrale şi locale, în vederea respectãrii libertãţii şi autonomiei cultelor, a prevenirii şi înlãturãrii oricãror abuzuri, prin aplicarea legii; sprijinã autoritãţile administraţiei publice locale pentru rezolvarea problemelor specifice care apar în raporturile lor cu cultele şi asociaţiile religioase şi, totodatã, acordã asistenţã cultelor şi asociaţiilor religioase, la solicitarea acestora, în soluţionarea problemelor pe care acestea le supun autoritãţilor administraţiei publice locale;
6. analizeazã cererile de înfiinţare de noi culte, întocmeşte documentaţiile cerute de lege şi face propuneri Guvernului în vederea recunoaşterii acestora;
7. acordã aviz consultativ în vederea obţinerii calitãţii de asociaţie religioasã;
8. propune Guvernului recunoaşterea statutului de utilitate publicã pentru organizaţii neguvernamentale cu activitate în domeniul vieţii religioase, cu respectarea normelor legale;
9. avizeazã solicitãrile şi prelungirile de vizã pentru cetãţenii strãini care desfãşoarã activitãţi religioase în România;
10. ţine evidenţa personalului monahal al cultelor recunoscute fãrã venituri în vederea includerii în sistemul naţional al asigurãrilor de sãnãtate;
11. colaboreazã cu sistemul educaţional şi avizeazã, alãturi de autoritãţile publice cu competenţe în domeniul învãţãmântului, planurile de învãţãmânt şi programele analitice pentru predarea religiei, elaborate de cultele recunoscute;
12. sprijinã cultele recunoscute în organizarea şi desfãşurarea activitãţilor de asistenţã religioasã şi socialã în armatã, penitenciare, spitale, în cãmine de bãtrâni, case de copii şi în alte instituţii, precum şi în familii care se confruntã cu nevoi speciale;
13. sprijinã cultele recunoscute în activitatea de evidenţã, pãstrare, conservare, restaurare şi punere în valoare a bunurilor culturale mobile şi imobile, aflate în proprietatea sau în folosinţa cultelor, în condiţiile legii;
14. ia act de alegerea sau numirea persoanelor care urmeazã sã ocupe funcţii de conducere, precum şi a personalului clerical şi laic din cadrul cultelor religioase, inclusiv din învãţãmântul teologic neintegrat în învãţãmântul public, în vederea alocãrii sprijinului financiar de la bugetul de stat pentru salarizarea personalului cultelor religioase, potrivit legii;
15. ţine evidenţa unitãţilor de cult ale cultelor religioase recunoscute care solicitã sprijin pentru salarizarea personalului clerical;
16. iniţiazã acţiuni de relaţii externe cu instituţii de stat similare din alte ţãri şi organizaţii internaţionale neguvernamentale care se ocupã de garantarea şi respectarea libertãţii religioase, precum şi a celorlalte drepturi fundamentale ale omului şi participã la manifestãrile organizate de acestea;
17. elaboreazã studii şi sinteze documentare referitoare la viaţa religioasã din România, precum şi despre activitatea cultelor şi organizaţiilor religioase din alte ţãri; organizeazã dezbateri, cu participarea specialiştilor români şi strãini, privind teoria şi practica laicã şi ecleziasticã în acest domeniu;
18. gestioneazã resursele financiare publice alocate pentru completarea fondurilor necesare salarizãrii personalului clerical şi neclerical, potrivit legii;
19. acordã sprijin financiar, în condiţiile legii, pentru:
a) construirea, în condiţiile aprobãrii documentaţiilor tehnico-economice potrivit reglementãrilor în vigoare, precum şi repararea lãcaşurilor de cult care aparţin cultelor religioase recunoscute din România;
b) proiectarea, restaurarea şi conservarea lãcaşurilor de cult care sunt monumente istorice şi care aparţin cultelor recunoscute din România;
c) restaurarea şi conservarea bunurilor din patrimoniul cultural naţional mobil ale cultelor religioase recunoscute în România;
d) completarea fondurilor proprii necesare întreţinerii şi funcţionãrii unitãţilor de cult cu venituri mici sau fãrã venituri;
e) amenajarea şi întreţinerea muzeelor cultural-religioase;
f) achiziţionarea de imobile necesare desfãşurãrii activitãţilor unitãţilor de cult şi de asistenţã socialã şi medicalã susţinute de acestea;
g) sprijinirea activitãţilor de asistenţã socialã şi medicalã organizate de cultele religioase recunoscute din România în spitale, centre de plasamente, cãmine pentru bãtrâni şi alte forme de asistenţã;
h) susţinerea unor acţiuni cu caracter intern şi internaţional realizate de cultele religioase recunoscute din România;
i) construirea, amenajarea şi repararea clãdirilor având destinaţia de aşezãminte de asistenţã socialã şi medicalã ale unitãţilor de cult;
j) construirea, amenajarea şi repararea sediilor administrative ale eparhiilor sau ale centrelor de cult;
k) construirea, amenajarea şi repararea sediilor unitãţilor de învãţãmânt teologic proprietate a cultelor recunoscute;
l) împrejmuirea lãcaşurilor de cult şi a cimitirelor, proprietate a unitãţilor de cult;
20. controleazã modul de utilizare a fondurilor primite de cãtre culte de la bugetul de stat, potrivit destinaţiei stabilite şi cu respectarea prevederilor legale;
21. sprijinã cultele religioase, la cerere, în organizarea evidenţei contabile, statistice, în concordanţã cu legislaţia de specialitate, asigurând colaborarea acestora cu instituţiile de sintezã.
(2) Secretariatul de Stat pentru Culte îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute de lege, precum şi însãrcinãri date de primul-ministru.
ART. 5
Secretariatul de Stat pentru Culte elaboreazã proiecte de acte normative din domeniul vieţii religioase şi avizeazã proiecte de acte normative elaborate de ministere şi alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, cu implicaţii în viaţa cultelor şi asociaţiilor religioase.
ART. 6
(1) Conducerea Secretariatului de Stat pentru Culte se exercitã de cãtre un secretar de stat numit prin decizie a primului-ministru.
(2) Secretarul de stat are calitatea de ordonator terţiar de credite.
(3) Secretarul de stat conduce întreaga activitate a Secretariatului de Stat pentru Culte şi îl reprezintã în raporturile cu celelalte ministere, alte autoritãţi publice şi organizaţii, precum şi cu persoane fizice şi juridice din ţarã şi din strãinãtate.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale secretarul de stat emite ordine, avize şi instrucţiuni.
ART. 7
(1) Secretariatul de Stat pentru Culte preia personalul cu atribuţii în domeniul cultelor din fostul Minister al Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional.
(2) Personalul necesar desfãşurãrii activitãţii Secretariatului de Stat pentru Culte este alcãtuit din funcţionari publici şi personal contractual, care sunt numiţi, respectiv angajaţi, cu respectarea dispoziţiilor legale, prin ordin al secretarului de stat, în limita numãrului maxim de posturi prevãzut la art. 10 alin. (1).
(3) Personalul Secretariatului de Stat pentru Culte este salarizat în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile personalului din aparatul de lucru al Guvernului.
ART. 8
Finanţarea activitãţii Secretariatului de Stat pentru Culte se asigurã de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
ART. 9
Preluarea patrimoniului aferent atribuţiilor în domeniul cultelor se va face printr-un protocol de predare-preluare, încheiat între Secretariatul General al Guvernului, Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional şi Secretariatul de Stat pentru Culte, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 10
(1) Numãrul maxim de posturi pentru aparatul propriu este de 32, exclusiv demnitarul şi cabinetul acestuia.
(2) Structura organizatoricã a Secretariatului de Stat pentru Culte este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(3) Statul de funcţii, structura organizatoricã detaliatã, atribuţiile şi sarcinile structurilor din cadrul Secretariatului de Stat pentru Culte se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare propriu, care se aprobã prin ordin al secretarului de stat în termen de 30 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu

Ministrul muncii, familiei
şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 6 ianuarie 2010.
Nr. 22.


ANEXÃ

STRUCTURA ORGANIZATORICÃ
a Secretariatului de Stat pentru Culte




Numãrul maxim de posturi:
32, exclusiv demnitarul
şi cabinetul acestuia

┌───────────────────────────────┐
│ SECRETAR DE STAT PENTRU CULTE │
└──────────────┬────────────────┘

┌───────┴───────┐
│ CABINET │
└───────┬───────┘

┌────────────────┼──────────────────┐
│ │ │
┌───────┴───────┐ ┌──────┴─────┐ ┌─────────┴────────────────┐
│ DIRECŢIA │ │ SERVICIUL │ │ SERVICIUL ECONOMIC, │
│ RELAŢII CULTE │ │ ASISTENŢÃ, │ │ ADMINISTRATIV, │
│ │ │ ÎNVÃŢÃMÂNT │ │ RESURSE UMANE ŞI JURIDIC │
└───────────────┘ └────────────┘ └──────────────────────────┘



------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016