Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 22 din 29 septembrie 2010 
 pentru aprobarea Normei nr. 12/2010 privind autorizarea de constituire a societatii de pensii si autorizarea de administrare a fondurilor de pensii administrate privat
    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 22 din 29 septembrie 2010 pentru aprobarea Normei nr. 12/2010 privind autorizarea de constituire a societatii de pensii si autorizarea de administrare a fondurilor de pensii administrate privat

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 691 din 14 octombrie 2010
HOTĂ?RÂRE nr. 22 din 29 septembrie 2010
 pentru aprobarea <>Normei nr. 12/2010 privind autorizarea de constituire a societãţii de pensii şi autorizarea de administrare a fondurilor de pensii administrate privat
EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 691 din 14 octombrie 2010


     În temeiul dispoziţiilor <>art. 16, <>21, <>art. 23 lit. a), f) şi i) şi ale <>art. 24 lit. a) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005,
     conform prevederilor <>cap. VIII şi IX din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
     având în vedere Nota de fundamentare nr. 1.878 din 20 august 2010 a Direcţiei reglementare şi autorizare,
     în baza hotãrârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private consemnate în procesul-verbal al şedinţei din data de 29 septembrie 2010,

     Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite urmãtoarea hotãrâre:

ART. 1
     Se aprobã <>Norma nr. 12/2010 privind autorizarea de constituire a societãţii de pensii şi autorizarea de administrare a fondurilor de pensii administrate privat, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
     Prezenta hotãrâre şi norma menţionatã la art. 1 se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
     Direcţia secretariat şi directorul general asigurã ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotãrâri.

                      Preşedintele Comisiei de Supraveghere
                         a Sistemului de Pensii Private,
                                  Mircea Oancea

     Bucureşti, 29 septembrie 2010.
     Nr. 22.

     ANEXÃ

                                <>NORMA Nr. 12/2010
                       privind autorizarea de constituire a
               societãţii de pensii şi autorizarea de administrare
                    a fondurilor de pensii administrate privat

     În temeiul dispoziţiilor <>art. 16, <>21, <>art. 23 lit. a), f) şi i) şi ale <>art. 24 lit. a) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005,
     având în vedere prevederile <>cap. VIII şi IX din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
     Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumitã în continuare Comisie, emite prezenta normã.

CAP. I
     Dispoziţii generale

ART. 1
     Prezenta normã reglementeazã procedura, condiţiile de autorizare şi documentele care trebuie depuse la Comisie în procesul de autorizare a constituirii societãţii de pensii şi de acordare a autorizãrii de administrare a unui fond de pensii administrat privat.
ART. 2
     Societatea de pensii, persoanã juridicã românã, poate administra un fond de pensii administrat privat numai în baza deciziei de autorizare de administrare, emisã de Comisie.
ART. 3
     (1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normã au semnificaţiile prevãzute la <>art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare Lege.
     (2) De asemenea, în înţelesul prezentei norme, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
     a) act constitutiv - contractul şi statutul ori înscrisul unic purtând aceastã denumire, în baza cãrora se constituie societatea de pensii, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
     b) situaţii financiare anuale - bilanţul, contul de profit şi pierdere, situaţia modificãrilor capitalului propriu, situaţia fluxurilor de trezorerie, politici contabile, note explicative împreunã cu raportul administratorului şi raportul auditorului financiar, în conformitate cu prevederile <>Legii contabilitãţii nr. 82/1991, republicatã;
     c) conducãtori - persoanele care, potrivit actelor constitutive şi/sau hotãrârii organelor statutare ale unei societãţi, sunt împuternicite sã conducã şi sã coordoneze activitatea curentã a acesteia şi sunt învestite cu competenţa de a angaja rãspunderea societãţii, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 31/1990, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. În aceastã categorie nu se includ persoanele care asigurã conducerea nemijlocitã a sediilor secundare. În cazul sediilor secundare ale unei societãţi, persoanã juridicã strãinã, care desfãşoarã activitãţi pe teritoriul României, conducãtorii sunt persoanele împuternicite de societatea-mamã, persoanã juridicã strãinã, sã conducã activitatea sediului secundar şi sã angajeze legal în România persoana juridicã strãinã;
     d) grup - ansamblu de societãţi comerciale compus dintr-o societate-mamã, filialele sale şi entitãţi în care societatea-mamã sau filialele sale deţine/deţin o participare, precum şi societãţile comerciale legate între ele printr-o relaţie care face necesarã consolidarea conturilor şi consolidarea raportului anual.

CAP. II
     Autorizarea de constituire a societãţii de pensii

     SECŢIUNEA 1
     Condiţii generale

ART. 4
     Pentru emiterea deciziei de autorizare de constituire a societãţii de pensii, în baza cererii, Comisia analizeazã documentaţia depusã de cãtre fondatori prin reprezentanţii lor legali şi verificã dacã sunt îndeplinite, cumulativ, condiţiile prevãzute de Lege şi de prezenta normã.
ART. 5
     Pentru obţinerea autorizãrii de constituire, societatea de pensii trebuie sã îndeplineascã, cumulativ, urmãtoarele condiţii generale:
     a) sã se constituie sub forma unei societãţi pe acţiuni;
     b) sã aibã ca obiect unic de activitate administrarea fondurilor de pensii;
     c) denumirea societãţii de pensii sã conţinã obligatoriu sintagma "fond de pensii" astfel încât sã nu fie confundatã cu fondul de pensii şi sã nu conţinã elemente de naturã sã inducã în eroare participanţii, potenţialii participanţi sau alte persoane;
     d) capitalul social este reprezentat prin acţiuni emise de societatea de pensii, care sunt nominative, nu pot fi transformate în acţiuni la purtãtor şi nu pot fi acţiuni preferenţiale;
     e) actul constitutiv al societãţii de pensii trebuie sã prevadã cã acţionarii nu pot beneficia de drepturi preferenţiale sau de alte privilegii şi cã se interzice limitarea drepturilor ori impunerea de obligaţii suplimentare acţionarilor;
     f) participaţia cumulatã a persoanelor fizice nu poate depãşi 5% din capitalul social al societãţii de pensii;
     g) sã aibã un consiliu de administraţie/supraveghere alcãtuit dintr-un numãr impar de membri, dar nu mai puţin de 3 persoane fizice;
     h) conducerea executivã sã fie formatã din cel puţin douã persoane, învestite cu competenţa de a angaja rãspunderea societãţii şi care nu pot exercita alte funcţii în cadrul societãţii;
     i) fondatorii sã facã dovada vãrsãrii integrale şi în formã bãneascã a capitalului social, care trebuie sã îndeplineascã condiţiile prevãzute de Lege şi de normele emise în aplicarea acesteia.

     SECŢIUNEA a 2-a
     Condiţii privind fondatorii

ART. 6
     (1) La evaluarea fondatorilor se urmãreşte ca aceştia sã dispunã de o situaţie financiarã care sã le permitã onorarea obligaţiilor lor patrimoniale şi participarea la capitalul social al societãţii de pensii.
     (2) Persoanele juridice care au calitatea de fondatori trebuie sã îndeplineascã, cumulativ, urmãtoarele condiţii:
     a) sã înregistreze, potrivit ultimei situaţii financiare, capital propriu pozitiv;
     b) sã fi funcţionat minimum 3 ani, cu excepţia celor rezultate în urma fuziunii sau divizãrii unei alte persoane juridice care înainte de fuziune sau de divizare a funcţionat minimum 3 ani;
     c) sã nu participe ca fondatori la capitalul social al unei societãţi de pensii ori al altei entitãţi înregistrate în state cu care România nu întreţine relaţii diplomatice sau în jurisdicţii care nu instituie obligativitatea organizãrii şi ţinerii contabilitãţii şi/sau publicãrii situaţiilor financiare, ţinerii registrelor comerciale şi/sau care permit pãstrarea anonimatului în ceea ce priveşte identitatea acţionarilor/asociaţilor şi a administratorilor;
     d) sã nu fie în procedurã de reorganizare judiciarã sau de faliment, sã nu fi contribuit, direct sau indirect, la falimentul unor persoane juridice, dupã caz, şi sã nu fi fost implicate în niciun fel de scandaluri financiare;
     e) sã nu aibã datorii cãtre bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetele locale şi bugetele fondurilor speciale.
     (3) Organismele de plasament colectiv fãrã personalitate juridicã nu pot participa ca fondatori la capitalul social al unei societãţi de pensii.
ART. 7
     (1) Persoanele fizice care au calitatea de fondatori trebuie sã îndeplineascã, cumulativ, urmãtoarele condiţii:
     a) sã nu fie acţionari, membri în consiliul de administraţie, directori, membri în consiliul de supraveghere, membri ai directoratului/conducãtori ai altor administratori de fonduri de pensii administrate privat sau ai persoanelor afiliate acestora;
     b) sã nu fie acţionari, membri în consiliul de administraţie, directori, membri în consiliul de supraveghere, membri ai directoratului/conducãtori ai instituţiei de credit care îndeplineşte funcţia de depozitar al fondului de pensii administrat privat sau ai persoanelor afiliate acestuia;
     c) sã nu fie acţionari, membri în consiliul de administraţie, directori, membri în consiliul de supraveghere, membri ai directoratului/conducãtori ai societãţii de servicii de investiţii financiare care presteazã servicii pentru fondurile de pensii administrate privat sau ai persoanelor afiliate acesteia;
     d) sã dispunã de venituri personale, neafectate îndeplinirii obligaţiilor lor patrimoniale faţã de terţi, şi care, prin nivelul lor, sã justifice în mod corespunzãtor provenienţa fondurilor destinate participaţiei la capitalul social al societãţii de pensii şi care sã aibã caracter de continuitate;
     e) fondurile destinate participaţiei la capitalul social al societãţii de pensii sã nu aibã ca surse venituri obţinute din activitãţi desfãşurate în statele sau jurisdicţiile prevãzute la art. 6 alin. (2) lit. c);
     f) nu au contribuit, direct sau indirect, la falimentul unor persoane juridice şi nu au fost implicate în niciun fel de scandaluri financiare.
     (2) Nu pot deţine calitatea de fondatori persoanele nominalizate în lista întocmitã în conformitate cu prevederile <>art. 27 din Legea nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului, cu modificãrile ulterioare, precum şi persoanele fizice sau juridice care fac obiectul unor sancţiuni internaţionale, definite conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea în aplicare a sancţiunilor internaţionale, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 217/2009.
     (3) Nu pot deţine calitatea de fondatori persoanele care au fost condamnate printr-o sentinţã rãmasã definitivã pentru infracţiuni de corupţie, spãlare de bani, infracţiuni contra patrimoniului, abuz în serviciu, luare sau dare de mitã, fals şi uz de fals, deturnare de fonduri, evaziune fiscalã, primire de foloase necuvenite, trafic de influenţã, mãrturie mincinoasã ori alte fapte de naturã sã conducã la concluzia cã nu sunt create premisele necesare pentru asigurarea unei gestiuni sãnãtoase şi prudente a societãţii de pensii.
     (4) Interdicţiile prevãzute la alin. (2) şi (3) se aplicã şi în cazul fondatorilor persoane juridice la care unul sau mai mulţi fondatori a/au fost condamnat/condamnaţi printr-o sentinţã rãmasã definitivã pentru infracţiunile prevãzute la alin. (2) şi (3).

     SECŢIUNEA a 3-a
     Documentaţia necesarã pentru obţinerea autorizaţiei de constituire a societãţii de pensii

ART. 8
     (1) Decizia de autorizare de constituire a unei societãţi de pensii se emite ca urmare a cererii pentru autorizarea de constituire a societãţii de pensii/pentru autorizarea ca administrator al fondului de pensii administrat privat, întocmitã conform anexei nr. 1.
     (2) Cererea însoţitã de documentaţia completã se depune la Comisie de cãtre fondatori, prin reprezentanţii lor legali.
ART. 9
     Cererea prevãzutã la art. 8 este însoţitã de urmãtoarele documente:
     a) procurã specialã şi autenticã sau, dupã caz, împuternicire de reprezentare juridicã, semnatã de toţi membrii fondatori, prin care aceştia desemneazã una ori mai multe persoane pentru a-i reprezenta în relaţia cu Comisia, pe parcursul instrumentãrii dosarului aferent cererii de autorizare de constituire;
     b) proiectul actului constitutiv, care trebuie sã conţinã denumirea societãţii de pensii, conform rezervãrii eliberate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, şi care trebuie sã fie întocmit cu respectarea prevederilor Legii, precum şi planul organizatoric şi financiar care trebuie sã asigure gestiunea corectã şi prudentã a fondului de pensii pentru care se va solicita autorizarea;
     c) documentaţia privind fondatorii, prevãzutã la art. 10 şi 11;
     d) documentaţia privind membrii propuşi pentru consiliul de administraţie, directori, respectiv consiliul de supraveghere, directorat/conducãtori, dupã caz, prevãzutã la art. 12;
     e) declaraţia pe propria rãspundere a fondatorilor, a membrilor propuşi pentru consiliul de administraţie, directori, respectiv consiliul de supraveghere, directorat/conducãtori, din care sã rezulte deţinerile individuale sau în legãturã cu alte persoane implicate în orice societate comercialã reprezentând cel puţin 5% din capitalul social sau din drepturile de vot, conform modelului Declaraţiei nr. 2 prevãzute în anexa nr. 7;
     f) documente privind fondatorii referitoare la eventuala lor relaţie de afiliere conform art. 2 alin. (2) din Lege, precum şi natura legãturilor dintre ei, conform modelului Declaraţiei nr. 1 prevãzute în anexa nr. 6;
     g) proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare a societãţii de pensii, întocmit în conformitate cu art. 13, precum şi proiectul procedurilor interne, întocmite în conformitate cu art. 14;
     h) actul juridic care atestã dreptul de folosinţã al societãţii în curs de înfiinţare asupra spaţiului destinat sediului social şi sediilor secundare, dupã caz, precum şi documente din care sã reiasã cã acestea îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 16;
     i) dovada vãrsãrii integrale şi în formã bãneascã a capitalului social;
     j) dovada plãţii taxei de autorizare de constituire a societãţii de pensii.
ART. 10
     (1) Pentru fiecare dintre fondatori, persoane juridice, se prezintã urmãtoarele documente:
     a) certificat constatator eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sau orice alt document oficial echivalent eliberat de autoritatea similarã din ţara de origine, care trebuie sã ateste cel puţin denumirea, numãrul şi data înmatriculãrii, obiectul de activitate ale acesteia, persoanele împuternicite legal sã reprezinte persoana juridicã şi structura acţionariatului acesteia pânã la nivel de persoanã fizicã. Structura acţionariatului pânã la nivel de persoanã fizicã trebuie detaliatã inclusiv pentru persoanele juridice care deţin indirect participaţii la capitalul social al fondatorului;
     b) o prezentare a fondatorului/acţionarului persoanei juridice, sub semnãtura reprezentantului legal, din care sã rezulte organizarea acestuia, inclusiv reţeaua de sedii secundare deţinute în ţara de origine şi în strãinãtate, activitatea desfãşuratã de acesta în toate sediile sale secundare;
     c) ultimele 3 situaţii financiare anuale auditate de o societate de audit financiar, membrã a Camerei Auditorilor Financiari din România, cele mai recente situaţii financiare interimare şi ultima balanţã de verificare a conturilor fondatorului şi, dupã caz, cele întocmite la nivelul perimetrului de consolidare contabilã din care face parte fondatorul. În cazul fondatorilor rezultaţi dintr-o fuziune sau divizare, persoana juridicã din care aceştia provin trebuie sã fi funcţionat minimum 3 ani înainte;
     d) în cazul fondatorilor, persoane juridice strãine, situaţiile financiare anuale prevãzute la lit. c) vor fi auditate de o societate de audit financiar autorizatã, membru activ al unui organism profesional recunoscut de Federaţia Internaţionalã a Contabililor şi care a asimilat Codul de eticã emis de aceasta. Comisia poate solicita documente care sã ateste îndeplinirea cerinţelor menţionate;
     e) Declaraţia nr. 2 pe propria rãspundere privind deţinerile reprezentând cel puţin 5% din capitalul social sau din drepturile de vot ale unei societãţi, prevãzutã în anexa nr. 7;
     f) documentaţia privind capitalul social conform prevederilor <>art. 6 din Norma nr. 5/2007 privind provenienţa capitalului social, aprobatã prin <>Hotãrârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 23/2007;
     g) certificat de cazier fiscal.
     (2) Pentru fiecare dintre fondatorii, persoane juridice, cu participaţii mai mici de 1% din capitalul social al societãţii de pensii, dar nu mai mult de 5% cumulat, se va prezenta numai documentaţia prevãzutã la alin. (1) lit. a).
     (3) Prevederile alin. (2) nu se aplicã fondatorilor, persoane juridice, cu participaţii mai mici de 5% din capitalul social al societãţii de pensii, dar care deţin participaţii la capitalul social al altui fondator al aceleiaşi societãţi de pensii, indiferent de cota de participare.
ART. 11
     (1) Pentru fiecare dintre fondatori, persoane fizice, se vor prezenta urmãtoarele documente:
     a) copia actului de identitate, a cãrei conformitate cu originalul va fi certificatã de posesorul actului de identitate;
     b) curriculum vitae, datat şi semnat, întocmit conform modelului prevãzut în anexa nr. 2;
     c) certificatul de cazier judiciar, din care sã reiasã cã persoana respectivã nu a fost condamnatã printr-o sentinţã rãmasã definitivã pentru infracţiunile prevãzute la art. 7 alin. (2) şi (3), cu aplicarea în mod corespunzãtor a prevederilor art. 12 alin. (2) şi (3);
     d) declaraţie de venit, întocmitã în conformitate cu legislaţia din ţara de origine, vizatã de autoritatea fiscalã sau, dupã caz, certificatã conform legislaţiei din ţara respectivã; în cazul în care legislaţia din ţara de origine nu prevede o astfel de declaraţie, se va prezenta un document oficial care sã ateste acest fapt;
     e) date despre fondatorii societãţii de pensii/acţionarii societãţii de administrare a fondurilor de pensii administrate privat, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3;
     f) specimen de semnãturã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 5;
     g) Declaraţia nr. 1, conform modelului prevãzut în anexa nr. 6, şi Declaraţia nr. 2, conform modelului prevãzut în anexa nr. 7;
     h) documentaţia privind capitalul social, conform prevederilor <>art. 6 din Norma nr. 5/2007, aprobatã prin <>Hotãrârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 23/2007;
     i) certificat de cazier fiscal.
     (2) Sunt exceptaţi de la prevederile alin. (1) şi ale art. 7 alin. (1) lit. f) fondatorii, persoane fizice, cu participaţii mai mici de 1% din capitalul social al societãţii de pensii, dar nu mai mult de 5% cumulat.
     (3) Pentru persoanele care nu au domiciliul, dar au reşedinţa în România se vor prezenta certificatul de cazier judiciar eliberat de autoritãţile române şi certificatul de cazier judiciar sau alt document cu aceeaşi valoare juridicã eliberat de autoritãţile din ţara de origine şi/sau din ţara în care au avut anterior reşedinţa, dacã aceasta este alta decât ţara de origine.
ART. 12
     (1) Pentru fiecare dintre membrii propuşi pentru consiliul de administraţie, directori, respectiv consiliul de supraveghere, directorat/conducãtori se depune urmãtoarea documentaţie:
     a) copia actului de identitate, a cãrei conformitate cu originalul va fi certificatã de posesorul actului de identitate;
     b) curriculum vitae, datat şi semnat, întocmit conform modelului prevãzut în anexa nr. 2;
     c) copia actului care atestã studiile superioare de lungã duratã, absolvite cu examen de licenţã sau de diplomã, dupã caz;
     d) chestionarul al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 4, completat, datat şi semnat de cãtre aceste persoane;
     e) declaraţie pe propria rãspundere din care sã rezulte cã persoana în cauzã nu se aflã în vreuna dintre situaţiile de incompatibilitate prevãzute de Lege;
     f) certificatul de cazier judiciar şi certificatul de cazier fiscal, cu respectarea prevederilor alin. (2) şi (3);
     g) specimen de semnãturã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 5;
     h) Declaraţia nr. 1, conform modelului prevãzut în anexa nr. 6, şi Declaraţia nr. 2, conform modelului prevãzut în anexa nr. 7.
     (2) Pentru persoanele care nu au reşedinţa în România se va prezenta certificatul de cazier judiciar sau alt document cu aceeaşi valoare juridicã eliberat de autoritãţile din ţara de origine şi/sau din ţara în care au reşedinţa în prezent, dacã aceasta este alta decât ţara de origine.
     (3) Pentru persoanele care nu au domiciliul, dar au reşedinţa în România se depun certificatul de cazier judiciar eliberat de autoritãţile române şi certificatul de cazier judiciar sau alt document cu aceeaşi valoare juridicã eliberat de autoritãţile din ţara de origine şi/sau din ţara în care au avut anterior reşedinţa, dacã aceasta este alta decât ţara de origine.
ART. 13
     (1) Proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare a societãţii de pensii va conţine cel puţin urmãtoarele:
     a) structura organizatoricã a societãţii de pensii, care conţine o direcţie de audit intern, o direcţie distinctã responsabilã cu analiza oportunitãţilor investiţionale şi plasarea activelor, o funcţie responsabilã cu identificarea şi administrarea riscului şi o funcţie de control intern; structura organizatoricã cuprinde direcţiile, cu precizarea numãrului de posturi;
     b) atribuţiile consiliului de administraţie/consiliului de supraveghere, conform alin. (2), mecanismele de luare a deciziilor şi control al activitãţii;
     c) atribuţiile fiecãrui compartiment al societãţii de pensii şi relaţiile de subordonare sau coordonare dintre acestea, precum şi mecanismele de raportare la nivelul ierarhic superior;
     d) activitãţile desfãşurate în cadrul sediilor secundare ale societãţii de pensii, inclusiv proceduri privind evidenţa şi controlul activitãţii, arhivarea documentelor şi transmiterea situaţiilor şi/sau a documentelor la sediul social/central;
     e) atribuţiile şi rãspunderile conducãtorilor societãţii de pensii, ale persoanelor care asigurã, de fapt sau de drept, conducerea compartimentelor din cadrul societãţii de pensii şi din cadrul sediilor secundare, incluzând rãspunderile cu privire la elaborarea şi implementarea mecanismelor de control intern şi de administrare a riscului, cu privire la elaborarea mecanismului de luare a deciziilor şi de control al activitãţii şi raportarea cãtre nivelul ierarhic superior;
     f) atribuţiile şi rãspunderile persoanelor care exercitã funcţii aferente mecanismului de control intern, incluzând rãspunderi cu privire la controlul activitãţii şi al conformitãţii cu prevederile legale şi procedurile interne, separarea atribuţiilor, autorizarea operaţiunilor, menţinerea unor evidenţe corecte, verificarea operaţiunilor curente, securitatea sistemelor informatice, raportarea deficienţelor constatate şi a propunerilor referitoare la remedierea acestora cãtre membrii directoratului sau conducãtori, dupã caz;
     g) atribuţiile şi rãspunderile persoanelor care exercitã funcţii aferente identificãrii şi monitorizãrii riscurilor cu privire la investiţiile fondului, la riscul operaţional, conflictul de interese, riscul aferent sistemelor informatice, riscul aferent guvernanţei corporative şi modul de raportare cãtre directorat/conducãtori;
     h) atribuţiile auditorului intern, precum şi pe cele ale altor persoane care efectueazã operaţiuni în numele şi pe contul societãţii de pensii şi modul de raportare cãtre consiliul de administraţie/consiliul de supraveghere.
     (2) Atribuţiile şi rãspunderile consiliului de administraţie/ consiliului de supraveghere includ atribuţiile prevãzute la alin. (1) lit. e), precum şi cel puţin urmãtoarele:
     a) stabilirea direcţiilor principale de activitate şi de dezvoltare a societãţii;
     b) stabilirea politicii de investiţii şi a politicii contabile a fondului de pensii;
     c) stabilirea sistemului contabil, de control financiar şi aprobarea planificãrii financiare;
     d) numirea şi revocarea directorilor şi stabilirea remuneraţiei lor;
     e) supravegherea activitãţii membrilor directoratului/ conducãtorilor;
     f) pregãtirea raportului anual, organizarea adunãrii generale a acţionarilor şi ducerea la îndeplinire a hotãrârilor acesteia;
     g) introducerea cererii pentru deschiderea procedurii insolvenţei societãţii, potrivit <>Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 14
     Procedurile interne vor conţine cel puţin urmãtoarele:
     a) atribuţiile şi procedurile direcţiei de audit intern, ale direcţiei responsabile cu analiza oportunitãţilor investiţionale şi plasarea activelor, atribuţiile şi procedurile specifice funcţiei de identificare şi administrare a riscului şi funcţiei de control intern şi conformitate a întregii activitãţi cu prevederile legale şi procedurile interne, precum şi atribuţiile celorlalte departamente, aprobate de organul statutar competent în acest sens, precum şi obligaţiile şi rãspunderile personalului care ocupã funcţiile respective;
     b) descrierea gradului de adecvare a sistemului informatic preconizat a fi utilizat la specificul activitãţii ce urmeazã a fi desfãşuratã, avându-se în vedere aspecte precum capacitatea de a desfãşura activitãţile propuse, gradul de securitate a informaţiei, capacitatea de a furniza raportãrile solicitate de Comisie, îndeplinirea de cãtre sistemele de prelucrare automatã a datelor a criteriilor minimale prevãzute de reglementãrile în vigoare;
     c) mecanismele de luare a deciziilor;
     d) modalitãţile şi termenele de raportare pe linie verticalã, separarea funcţiilor pentru persoanele cu funcţii de decizie de cele cu funcţii de execuţie şi de cele cu funcţii de control;
     e) proceduri cu privire la administrarea conflictului de interese astfel încât sã se asigure cã persoanele care se aflã într-un conflict de interese potenţial acţioneazã în interesul exclusiv al fondului de pensii, al participanţilor şi al administratorului.
ART. 15
     Proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare, precum şi proiectul procedurilor interne se depun împreunã cu hotãrârea organului statutar competent pentru aprobarea lor.
ART. 16
     (1) Spaţiul destinat sediului social trebuie sã îndeplineascã cel puţin urmãtoarele condiţii:
     a) sã se afle în folosinţa exclusivã a societãţii de pensii;
     b) sã fie corespunzãtor structurii organizatorice şi activitãţilor ce urmeazã a fi desfãşurate;
     c) sã fie în suprafaţã utilã de cel puţin 100 m²;
     d) sã fie compartimentat corespunzãtor, astfel încât sã se asigure separarea efectivã a activitãţilor ce urmeazã a fi desfãşurate;
     e) sã nu fie amplasat la subsolurile clãdirilor sau la etajele ansamblurilor de locuinţe;
     f) sã dispunã de o dotare tehnicã adecvatã desfãşurãrii activitãţii, astfel încât sã se asigure securitatea, stocarea şi confidenţialitatea informaţiilor şi a documentelor în arhiva entitãţii.
     (2) Spaţiul destinat sediilor secundare trebuie sã îndeplineascã cel puţin urmãtoarele condiţii:
     a) sã se afle în folosinţa exclusivã a societãţii de pensii;
     b) sã fie corespunzãtor structurii organizatorice şi activitãţilor ce urmeazã a fi desfãşurate;
     c) sã fie în suprafaţã utilã de cel puţin 25 m²;
     d) sã fie compartimentat corespunzãtor, astfel încât sã se asigure separarea efectivã a activitãţilor ce urmeazã a fi desfãşurate;
     e) sã nu fie amplasat la subsolurile clãdirilor sau la etajele ansamblurilor de locuinţe;
     f) sã dispunã de o dotare tehnicã adecvatã desfãşurãrii activitãţii, astfel încât sã se asigure securitatea, stocarea şi confidenţialitatea informaţiilor şi a documentelor în arhiva entitãţii.

     SECŢIUNEA a 4-a
     Procedura de acordare a autorizaţiei de constituire sau de respingere a cererii de autorizare de constituire a societãţii de pensii

     SUBSECŢIUNEA 1
     Acordarea autorizaţiei de constituire a societãţii de pensii

ART. 17
     (1) Comisia decide cu privire la autorizarea de constituire a societãţii de pensii în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea cererii şi a documentaţiei complete ale solicitantului.
     (2) Decizia de autorizare de constituire a societãţii de pensii se comunicã solicitantului în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia de cãtre Comisie.
ART. 18
     (1) Orice solicitare a Comisiei de informaţii suplimentare sau de completare a documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevãzut la art. 17 alin. (1), un nou termen începând sã curgã de la data depunerii respectivelor informaţii sau completãri, depunere care nu poate fi fãcutã mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitãrii Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii pentru autorizarea de constituire a societãţii de pensii.
     (2) În situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constatã depunerea acestora într-o formã necorespunzãtoare, precum şi lipsa unor documente, se solicitã completarea sau înlocuirea acestora, dupã caz.
ART. 19
     (1) Fondatorii depun documentele de înregistrare a societãţii la oficiul registrului comerţului în raza cãruia se aflã sediul social al societãţii de pensii, în termen de 30 de zile calendaristice de la primirea deciziei de autorizare de constituire.
     (2) Depãşirea termenului prevãzut la alin. (1) duce la pierderea valabilitãţii autorizaţiei de constituire.
ART. 20
     În termen de 5 zile lucrãtoare de la obţinerea certificatului de înregistrare ca societate comercialã de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, societatea de pensii va depune la Comisie o copie a certificatului de înmatriculare.
ART. 21
     (1) Obţinerea autorizaţiei de constituire a unei societãţi de pensii nu garanteazã şi obţinerea autorizaţiei de administrare.
     (2) Autorizaţia de administrare trebuie obţinutã în termen de un an de la obţinerea autorizaţiei de constituire, în caz contrar, autorizaţia de constituire îşi pierde valabilitatea.
     (3) Societatea de pensii are obligaţia de a-şi modifica denumirea şi obiectul de activitate în termen de 3 luni de la data expirãrii autorizaţiei de constituire, cu informarea Comisiei în termen de 5 zile de la data înregistrãrii menţiunilor la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.
ART. 22
     (1) Apariţia unor modificãri faţã de condiţiile în care a fost acordatã autorizaţia de constituire a societãţii de pensii determinã o nouã evaluare din partea Comisiei în cadrul procesului de acordare a autorizãrii de administrare, putând atrage revocarea deciziei de autorizare de constituire, în cazul în care aceste modificãri sunt contrare prevederilor legale sau prezentei norme.
     (2) Apariţia oricãror modificãri ale informaţiilor sau documentelor depuse pentru acordarea autorizaţiei de constituire, pe perioada de funcţionare a administratorilor, necesitã autorizarea acestora, în prealabil, de cãtre Comisie, care emite o decizie de autorizare a modificãrilor în acest sens.
     (3) În cazul în care modificãrile nu îndeplinesc condiţiile prevãzute de Lege şi de prezenta normã, Comisia emite o decizie de respingere, scrisã şi motivatã, care se comunicã în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.
     (4) În termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data comunicãrii ei, decizia de respingere poate fi contestatã în conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul administrativ.

     SUBSECŢIUNEA a 2-a
     Respingerea cererii pentru autorizarea de constituire a societãţii de pensii

ART. 23
     (1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile prevãzute de Lege şi de prezenta normã duce la respingerea cererii pentru autorizarea de constituire a societãţii de pensii.
     (2) Decizia de respingere, scrisã şi motivatã, se comunicã fondatorilor în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia de cãtre Comisie.
     (3) În termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data comunicãrii ei, decizia de respingere poate fi contestatã în conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul administrativ.
ART. 24
     O nouã cerere de autorizare de constituire a societãţii de pensii poate fi adresatã Comisiei numai dacã au fost remediate deficienţele care au constituit motivele de respingere a cererii iniţiale.

CAP. III
     Autorizarea societãţii de pensii ca societate de administrare a unui fond de pensii administrat privat

     SECŢIUNEA 1
     Condiţii generale

ART. 25
     Pentru a deveni administrator, societatea de pensii înregistratã la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului trebuie sã obţinã de la Comisie autorizarea de administrare a unui fond de pensii administrat privat.
ART. 26
     Pentru emiterea deciziei de autorizare de administrare, Comisia, în baza cererii, analizeazã documentaţia depusã de societatea de pensii prin reprezentanţii sãi legali şi verificã dacã sunt îndeplinite, cumulativ, condiţiile prevãzute de Lege şi de prezenta normã.

     SECŢIUNEA a 2-a
     Condiţii privind acţionarii

ART. 27
     (1) La evaluarea acţionarilor societãţii de administrare a fondurilor de pensii administrate privat se au în vedere prevederile art. 6 şi 7.
     (2) În cazul în care nu au existat modificãri faţã de prevederile art. 6 şi 7 în cadrul procedurii de obţinere a autorizaţiei de constituire a societãţii de pensii, acţionarii vor depune o declaraţie pe propria rãspundere în acest sens.
     (3) În cazul în care au intervenit modificãri faţã de prevederile art. 6 şi 7 se depun la Comisie documentele justificative pentru modificãrile în cauzã.

     SECŢIUNEA a 3-a
     Condiţii privind membrii propuşi pentru consiliul de administraţie, directori, respectiv consiliul de supraveghere, directorat/conducãtori

ART. 28
     (1) Membrii propuşi pentru consiliul de administraţie, directori, respectiv pentru consiliul de supraveghere, directorat/conducãtori ai administratorului sunt autorizaţi individual de cãtre Comisie pentru exercitarea funcţiei pentru care sunt propuşi, în cadrul procesului de acordare a autorizãrii de administrare a fondului de pensii administrat privat.
     (2) Persoanele prevãzute la alin. (1) exercitã atribuţiile şi au rãspunderile funcţiei pentru care au fost propuse de la data comunicãrii deciziei de autorizare.
     (3) Pentru nerespectarea prevederilor alin. (2), Comisia decide sancţionarea, dupã caz, a societãţii de pensii, a persoanelor în drept sã facã propunerea şi/sau a celor care au fost propuse, având în vedere consecinţele exercitãrii atribuţiilor unei funcţii înainte de primirea deciziei de autorizare, inclusiv retragerea autorizaţiei acordate.
ART. 29
     (1) În vederea autorizãrii individuale, membrii propuşi pentru consiliul de administraţie, directori, respectiv consiliul de supraveghere, directorat/conducãtori ai administratorului trebuie sã îndeplineascã cumulativ condiţiile prevãzute la art. 7 alin. (1) lit. a)-c) şi f), precum şi urmãtoarele:
     a) sã aibã pregãtirea şi experienţa profesionalã necesare funcţiei şi complexitãţii activitãţii pe care urmeazã sã o îndeplineascã, conform prevederilor legii;
     b) sã aibã o experienţã relevantã în funcţii de conducere, în domeniul investiţiilor, financiar, juridic, administrare fonduri de pensii, bancar sau de asigurãri;
     c) sã fie absolvenţi ai unei instituţii de învãţãmânt superior de lungã duratã;
     d) sã aibã experienţã profesionalã de cel puţin 5 ani în domeniul investiţiilor, financiar, juridic, administrare fonduri de pensii, bancar sau de asigurãri;
     e) sã aibã onorabilitatea necesarã pentru funcţia pe care urmeazã sã o îndeplineascã;
     f) sã nu fi fost sancţionaţi de autoritãţi române ori strãine din domeniul financiar-bancar cu interdicţia definitivã sau, la momentul depunerii cererii de autorizare de administrare, cu interdicţia temporarã de a desfãşura activitãţi în sistemul financiar-bancar;
     g) sã nu aibã menţiuni în cazierul judiciar de natura celor prevãzute la art. 7 alin. (2) sau în cazierul fiscal;
     h) sã nu fi deţinut funcţia de administrator al unei societãţi comerciale române sau strãine, aflatã în curs de reorganizare judiciarã ori declaratã în stare de faliment, în ultimii 2 ani anteriori declanşãrii procedurii falimentului;
     i) sã nu fi fãcut parte din conducerea unei societãţi care nu şi-a respectat obligaţiile materiale şi financiare faţã de terţi la momentul încetãrii activitãţii societãţii respective;
     j) cel puţin o persoanã propusã pentru funcţia de director, membru al directoratului, respectiv pentru funcţia de conducãtor trebuie sã cunoascã limba românã;
     k) persoanele propuse pentru funcţia de director, membru al directoratului, respectiv pentru funcţia de conducãtor trebuie sã dovedeascã cunoaşterea temeinicã a legislaţiei din domeniul pensiilor private.
     (2) Calitatea şi experienţa membrilor propuşi pentru consiliul de administraţie, directori, membri în consiliul de supraveghere, membri ai directoratului sau conducãtori sunt elemente care asigurã gestiunea corectã şi prudentã a fondului de pensii administrat privat.
     (3) Membrii consiliului de administraţie, directorii, membrii consiliului de supraveghere, membrii directoratului sau conducãtorii administratorului nu pot avea raporturi de muncã, comerciale sau alte raporturi similare cu:
     a) alţi administratori de fonduri de pensii administrate privat şi cu persoanele afiliate acestora;
     b) depozitarul şi cu persoanele afiliate acestuia;
     c) societãţi de servicii de investiţii financiare cu care administratorul a încheiat contract şi cu persoanele afiliate acestora.
     (4) Membrii directoratului, directorii/conducãtorii nu pot avea raporturi de muncã, comerciale sau alte raporturi similare cu persoanele afiliate administratorului sau cu alte entitãţi din grupul din care fac parte, cu excepţia mandatelor de reprezentare în consiliul de administraţie, respectiv în consiliul de supraveghere.
ART. 30
     (1) Comisia este în drept sã evalueze în ce mãsurã experienţa profesionalã acumulatã de cãtre membrii consiliului de administraţie, directori, respectiv membrii consiliului de supraveghere, membrii directoratului/conducãtori este relevantã pentru specificul, întinderea şi complexitatea activitãţii care va fi desfãşuratã de administrator.
     (2) Evaluarea fiecãrui membru propus pentru consiliul de administraţie, directori, respectiv consiliul de supraveghere, directorat şi conducãtori se face, în fiecare caz, luându-se în considerare informaţii legate de activitatea, experienţa, competenţa profesionalã, experienţa managerialã, de reputaţia persoanei în cauzã, precum şi de cunoştinţele teoretice şi practice şi orice alte circumstanţe relevante. În acest sens, vor fi avute în vedere, în mãsura în care prezintã relevanţã, situaţii cum ar fi:
     a) persoana respectivã a fost sancţionatã ori i s-a refuzat o autorizaţie de cãtre o autoritate de supraveghere din domeniul financiar-bancar din România sau din strãinãtate ori s-a aflat în altã situaţie care, prin aspectele relevate, ar putea avea efecte negative asupra imaginii administratorului la care persoana în cauzã este propusã în calitate de membru al consiliului de administraţie, director, respectiv membru al consiliului de supraveghere, membru al directoratului/conducãtor;
     b) persoana respectivã a exercitat fãrã acordul autoritãţii menţionate la lit. a) o activitate pentru care, potrivit dispoziţiilor legale aplicabile, era prevãzutã obligativitatea obţinerii unui astfel de acord;
     c) în calitate de conducãtor sau de administrator al unei entitãţii, persoanã juridicã românã, ori al unei sucursale a unei entitãţi strãine, persoana respectivã nu şi-a asumat responsabilitãţile decurgând din aceastã calitate sau a participat la adoptarea şi/sau aplicarea unor decizii privind activitatea acesteia, prin care s-a urmãrit satisfacerea unor interese individuale ori de grup;
     d) în perioada în care persoana respectivã a deţinut calitatea de conducãtor sau de administrator al unei entitãţi, aceasta a fãcut obiectul unor mãsuri de supraveghere specialã, de administrare specialã ori al altor mãsuri similare instituite de autoritatea competentã;
     e) entitãţile la care persoana respectivã exercitã sau a exercitat atribuţii de conducere ori de administrare sau la care este ori a fost acţionar sau asociat au fost supuse vreunei sancţiuni dispuse de o autoritate din România ori din strãinãtate, însãrcinatã cu supravegherea în domeniul financiar-bancar, sau aceasta le-a refuzat ori le-a retras o autorizaţie;
     f) din informaţiile furnizate de persoanele respective nu rezultã în mod clar natura activitãţii desfãşurate de acestea;
     g) informaţiile disponibile referitoare la activitatea persoanelor, la tranzacţiile desfãşurate de acestea ori la influenţa de orice naturã la care sunt supuse persoanele respective conduc la concluzia cã existã posibilitatea ca administratorul sã nu îşi desfãşoare activitatea în conformitate cu prevederile Legii;
     h) persoanele respective sau persoanele din grupul din care fac parte au fãcut obiectul unor anchete sau proceduri administrative ori judiciare care s-au încheiat cu sancţiuni sau interdicţii.
     (3) Comisia, în cadrul procedurii de autorizare individualã, poate realiza un interviu profesional, în vederea evaluãrii persoanelor nominalizate sã exercite atribuţii şi rãspunderile de administrare şi/sau de conducere.
ART. 31
     Prevederile art. 7 alin. (2) şi (3) sunt aplicabile şi membrilor în consiliul de administraţie, consiliul de supraveghere, conducãtorilor sau auditorului intern al unui administrator.
ART. 32
     (1) În cazul reînnoirii mandatelor membrilor consiliului de administraţie, directorilor, respectiv membrilor consiliului de supraveghere, membrilor directoratului/ conducãtorilor se reia procedura de autorizare prevãzutã la art. 30, dupã caz.
     (2) În cazul prevãzut la alin (1), administratorul depune o declaraţie pe propria rãspundere a respectivului membru sau director, care sã confirme cã informaţiile cuprinse în documentele existente la Comisie nu au suferit modificãri, sau depune documentele care au suferit modificãri, dupã caz, inclusiv dovada plãţii taxei de autorizare ca urmare a prelungirii mandatului.
     (3) În cazul în care modificãrile informaţiilor cuprinse în documentele menţionate la alin. (2) nu îndeplinesc condiţiile prevãzute de Lege şi de prezenta normã sau rezultatul evaluãrii prevãzut la art. 30 nu asigurã gestiunea corectã şi prudentã a fondului de pensii administrat privat, Comisia emite o decizie de respingere, scrisã şi motivatã, care se comunicã în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.
     (4) În termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data comunicãrii ei, decizia de respingere poate fi contestatã în conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul administrativ.

     SECŢIUNEA a 4-a
     Condiţii privind persoanele propuse sã asigure funcţia de control intern şi funcţia de administrare a riscurilor

ART. 33
     (1) Persoanele propuse sã asigure funcţia de control intern al activitãţii şi al conformitãţii cu prevederile legale şi procedurile interne, precum şi cele propuse sã asigure funcţia de administrare a riscurilor sunt autorizate individual de Comisie înainte de începerea exercitãrii responsabilitãţilor.
     (2) Persoanele prevãzute la alin. (1) exercitã atribuţiile şi au rãspunderile funcţiei pentru care au fost propuse de la data comunicãrii deciziei de autorizare.
     (3) Pentru nerespectarea prevederilor alin. (2), Comisia poate decide sancţionarea societãţii de pensii şi/sau a persoanei în cauzã.
ART. 34
     (1) În vederea autorizãrii individuale, persoanele propuse sã asigure funcţia de control intern şi pe cea de administrare a riscurilor trebuie sã îndeplineascã cumulativ condiţiile prevãzute la art. 7 alin. (1) lit. a)-c) şi f), precum şi urmãtoarele:
     a) sã aibã pregãtirea şi experienţa profesionalã necesare specificului, întinderii şi complexitãţii activitãţii pe care urmeazã sã o îndeplineascã, conform prevederilor legii;
     b) sã fie absolvenţi ai unei instituţii de învãţãmânt superior de lungã duratã;
     c) sã aibã experienţã profesionalã de cel puţin 3 ani în domeniul investiţiilor, financiar, juridic, administrare fonduri de pensii, bancar sau de asigurãri;
     d) sã aibã onorabilitatea necesarã pentru funcţia pe care urmeazã sã o îndeplineascã;
     e) sã nu fi fost sancţionate de autoritãţi române ori strãine din domeniul financiar-bancar cu interdicţia definitivã sau, la momentul depunerii cererii de autorizare de administrare, cu interdicţia temporarã de a desfãşura activitãţi în sistemul financiar-bancar;
     f) sã nu aibã menţiuni în cazierul judiciar de natura celor prevãzute la art. 7 alin. (2) sau în cazierul fiscal;
     g) sã fie angajate cu contract de muncã cu normã întreagã;
     h) sã dovedeascã cunoaşterea temeinicã a legislaţiei din domeniul pensiilor private.
     (2) Persoanele prevãzute la alin. (1) nu pot avea raporturi de muncã, comerciale sau alte raporturi similare cu:
     a) alţi administratori de fonduri de pensii administrate privat şi cu persoanele afiliate acestora;
     b) depozitarul fondului de pensii administrate privat şi cu persoanele afiliate acestuia;
     c) societãţi de servicii de investiţii financiare cu care administratorul a încheiat contract şi cu persoanele afiliate acestora.
ART. 35
     (1) Comisia este în drept sã evalueze în ce mãsurã experienţa profesionalã acumulatã de cãtre persoanele care asigurã funcţia de control intern şi pe cea de administrare a riscurilor este relevantã pentru specificul, întinderea şi complexitatea activitãţii care va fi desfãşuratã de administrator.
     (2) Evaluarea fiecãrei persoane propuse pentru funcţia de control intern şi pentru cea de administrare a riscurilor se va face, în fiecare caz, similar evaluãrii fiecãrui membru propus pentru consiliul de administraţie, directori, respectiv consiliul de supraveghere, directorat şi conducãtori, cu respectarea prevederilor art. 29 alin. (1) lit. k) şi ale art. 30 alin. (2).
     (3) Comisia, în cadrul procedurii de autorizare individualã, poate realiza un interviu profesional, în vederea evaluãrii persoanelor nominalizate sã exercite atribuţiile şi sã aibã rãspunderile funcţiei de control intern şi ale funcţiei de administrare a riscurilor.

     SECŢIUNEA a 5-a
     Documentaţia necesarã pentru obţinerea autorizaţiei de administrare

ART. 36
     (1) Decizia de autorizare de administrare se emite în baza cererii pentru autorizarea de administrare, întocmitã conform anexei nr. 1.
     (2) Cererea, însoţitã de documentaţia completã, se depune şi se înregistreazã la Comisie de cãtre societãţile care intenţioneazã sã se autorizeze ca administrator de fonduri de pensii administrate privat.
ART. 37
     (1) Cererea pentru autorizarea de administrare este însoţitã de urmãtoarele documente:
     a) certificatul de înmatriculare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în copie;
     b) actul constitutiv, actualizat care sã conţinã inclusiv prevederile art. 59 alin. (3) din Lege;
     c) regulamentul de organizare şi funcţionare a societãţii, întocmit în conformitate cu art. 13;
     d) proiectul contractului de depozitare, întocmit conform modelului-cadru descris în anexa nr. 3 la <>Norma nr. 12/2007 privind activitatea de depozitare a activelor fondurilor de pensii administrate privat, aprobatã prin <>Hotãrârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 33/2007;
     e) proiectul contractului de societate civilã, prin care urmeazã a se înfiinţa fondul de pensii administrat privat, întocmit în conformitate cu <>Norma nr. 4/2007 privind autorizarea fondului de pensii administrat privat, aprobatã prin <>Hotãrârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 22/2007;
     f) contractul de audit, încheiat cu un auditor financiar extern, persoanã juridicã, înregistrat la autoritatea competentã, respectiv Camera Auditorilor Financiari din România;
     g) declaraţie privind politica de investiţii;
     h) planul de afaceri pe cel puţin 3 ani;
     i) proiectul prospectului schemei de pensii administrate privat;
     j) notificarea persoanelor care asigurã auditul intern;
     k) dovada plãţii taxei de autorizare de administrare şi de autorizare a fiecãrui membru propus pentru consiliul de administraţie, directori, consiliul de supraveghere, directorat/ conducãtori, respectiv pentru funcţia de control intern şi pentru cea de administrare a riscurilor.
     (2) În cazul în care documentele prevãzute la art. 9 au fost modificate de la momentul înregistrãrii la Comisie, acestea se depun la Comisie în forma lor modificatã.
ART. 38
     (1) Pentru fiecare dintre membrii consiliului de administraţie, directori, respectiv membri ai consiliului de supraveghere, membri ai directoratului şi conducãtori se depune urmãtoarea documentaţie:
     a) hotãrârea adunãrii generale a acţionarilor, decizia consiliului de administraţie, respectiv decizia consiliului de supraveghere de numire în funcţie, în care sã se prevadã expres cã exercitarea funcţiei se va face numai dupã obţinerea deciziei de autorizare de la Comisie;
     b) detalierea atribuţiilor, competenţelor şi rãspunderilor conform procedurilor interne şi hotãrârilor organelor statutare.
     (2) Pentru fiecare propunere de noi candidaţi pentru funcţiile de membri ai consiliului de administraţie, directori, respectiv membri ai consiliului de supraveghere, membri ai directoratului şi conducãtori se depun la Comisie documentele prevãzute la alin. (1) şi la art. 12.
ART. 39
     (1) Pentru fiecare dintre persoanele care ocupã funcţia de control intern şi cea de administrare a riscurilor se depune documentaţia prevãzutã la art. 38 alin. (1).
     (2) Pentru fiecare dintre persoanele prevãzute la alin. (1) sunt aplicabile prevederile art. 38 alin. (2).
ART. 40
     Planul de afaceri este elaborat de administrator şi trebuie sã cuprindã cel puţin urmãtoarele:
     a) informaţii cu privire la activitãţile ce urmeazã a fi desfãşurate;
     b) informaţii cu privire la modul în care administratorul intenţioneazã sã acţioneze pentru desfãşurarea activitãţii într-un mod prudent;
     c) studiul pieţei şi al factorilor ce pot afecta fezabilitatea planului de afaceri;
     d) politica de investiţii şi planul de finanţare a afacerii, incluzând perioada de recuperare a investiţiei în societate.
ART. 41
     (1) Spaţiul destinat sediului social trebuie sã îndeplineascã cel puţin condiţiile prevãzute la art. 16.
     (2) Prelungirea contractului aferent utilizãrii spaţiului destinat sediului social se notificã Comisiei în termen de 10 zile calendaristice de la data prelungirii.

     SECŢIUNEA a 6-a
     Procedura de acordare a autorizaţiei de administrare sau de respingere a cererii pentru autorizarea de administrare a unui fond de pensii administrat privat

     SUBSECŢIUNEA 1
     Acordarea autorizaţiei de administrare a unui fond de pensii administrat privat
ART. 42
     Comisia decide cu privire la autorizarea de administrare în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea cererii şi a documentaţiei complete ale solicitantului.
ART. 43
     (1) Ca urmare a depunerii documentelor prevãzute la art. 38 şi 39 şi a evaluãrii fiecãrui membru propus pentru consiliul de administraţie, director, pentru consiliul de supraveghere, directorat/conducãtor, respectiv pentru persoanele propuse pentru asigurarea funcţiei de control intern şi a celei de administrare a riscurilor, Comisia decide cu privire la îndeplinirea condiţiilor în vederea autorizãrii fiecãrei persoane propuse.
     (2) Decizia de autorizare de administrare va fi însoţitã de deciziile de autorizare individuale pentru persoanele propuse pentru a fi membru al consiliului de administraţie, director, membru al consiliului de supraveghere, membru al directoratului/ conducãtor, respectiv pentru persoanele propuse pentru funcţia de control intern şi pentru cea de administrare a riscurilor.
     (3) Condiţiile prevãzute la autorizarea de administrare, pentru autorizarea membrilor propuşi pentru consiliul de administraţie, directori, consiliul de supraveghere, directorat/ conducãtori, respectiv pentru funcţia de control intern şi pentru cea de administrare a riscurilor, se menţin pe toatã perioada de funcţionare a administratorilor.
     (4) Condiţiile prevãzute la alin. (3) trebuie îndeplinite pe toatã perioada exercitãrii funcţiei în care au fost autorizate persoanele respective.
ART. 44
     (1) Decizia de autorizare de administrare şi decizia de autorizare a fiecãrei persoane prevãzute la art. 43 alin. (1) se comunicã solicitantului în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acestora de cãtre Comisie.
     (2) Dupã obţinerea autorizaţiei de administrare, administratorul este înscris în Registrul Comisiei.
ART. 45
     (1) Orice solicitare a Comisiei de informaţii suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevãzut la art. 42, un nou termen începând sã curgã de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificãri, depunere care nu poate fi fãcutã mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitãrii Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii pentru autorizarea de administrare.
     (2) În situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constatã depunerea acestora într-o formã necorespunzãtoare, precum şi lipsa unor documente, se solicitã completarea sau înlocuirea acestora, dupã caz.
ART. 46
     (1) Dupã obţinerea deciziei de autorizare de administrare, orice modificare a documentelor prevãzute la art. 37 şi a condiţiilor pe baza cãrora s-a acordat aceastã autorizare trebuie aprobatã în prealabil de Comisie, cu excepţia cazului în care modificarea este în afara controlului administratorului.
     (2) În vederea emiterii deciziei de autorizare a modificãrilor prevãzute la alin. (1), Comisia analizeazã documentaţia prevãzutã de Lege şi de prezenta normã, depusã de administrator prin reprezentanţii sãi legali, şi verificã dacã sunt îndeplinite, cumulativ, condiţiile prevãzute în Lege şi în prezenta normã.
     (3) Comisia decide cu privire la autorizarea modificãrilor precizate la alin. (1) în termen de 30 de zile de la înregistrarea cererii şi a documentaţiei complete ale solicitantului.
     (4) Decizia de autorizare a modificãrilor prevãzute la alin. (1) se comunicã solicitantului în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia de cãtre Comisie.
     (5) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), sunt supuse avizãrii Comisiei orice modificãri cu privire la regulamentul de organizare şi funcţionare a societãţii şi la procedurile interne.
     (6) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), sunt supuse notificãrii Comisiei orice modificãri cu privire la actele de identitate ale fondatorilor/acţionarilor persoane fizice sau ale membrilor consiliului de administraţie, directorilor, respectiv membrilor consiliului de supraveghere, directoratului şi conducãtorilor, persoanelor care ocupã funcţia de control intern şi cea de administrare a riscurilor, în termen de 10 zile calendaristice de la modificarea acestora.
     (7) În termen de 5 zile lucrãtoare de la obţinerea certificatului de înscriere menţiuni de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, administratorul depune la Comisie o copie a certificatului, împreunã cu actul constitutiv actualizat.
     (8) Comisia are dreptul sã solicite modificarea regulamentului de organizare şi funcţionare, precum şi a procedurilor interne, în cazul în care considerã cã nu corespund unei organizãri adecvate specificului, întinderii şi complexitãţii activitãţii, care sã permitã funcţionarea în siguranţã şi sã asigure continuitatea operaţiunilor, precum şi respectarea prevederilor art. 13 şi 14.

     SUBSECŢIUNEA a 2-a
     Respingerea cererii pentru autorizarea de administrare a unui fond de pensii administrat privat
ART. 47
     (1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile prevãzute în Lege şi în prezenta normã duce la respingerea cererii pentru autorizarea de administrare.
     (2) Decizia de respingere, scrisã şi motivatã, se comunicã societãţii în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.
     (3) În termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data comunicãrii ei, decizia de respingere poate fi contestatã în conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul administrativ.
ART. 48
     O nouã cerere de autorizare de administrare poate fi adresatã Comisiei numai dacã au fost remediate deficienţele care au constituit motivele de respingere a cererii iniţiale.

     SECŢIUNEA a 7-a
     Retragerea autorizaţiei membrilor consiliului de administraţie, directorilor, membrilor consiliului de supraveghere, membrilor directoratului/conducãtorilor, persoanelor care asigurã funcţia de control intern şi funcţia de administrare a riscurilor
ART. 49
     (1) Comisia poate retrage autorizaţia persoanei fizice autorizate pentru exercitarea funcţiei de membru în consiliul de administraţie sau director, membru în consiliul de supraveghere, membru al directoratului/conducãtor, respectiv persoanei care asigurã funcţia de control intern şi funcţia de administrare a riscurilor, în urmãtoarele condiţii:
     a) dacã decizia de autorizare a fost obţinutã pe baza unor informaţii sau documente false ori care au indus în eroare;
     b) în situaţia în care nu mai sunt îndeplinite condiţiile avute în vedere la autorizare;
     c) la cererea administratorului;
     d) ca sancţiune.
     (2) Decizia de retragere, scrisã şi motivatã, se comunicã administratorului în termen de 5 zile de la adoptarea acesteia.
     (3) Decizia de retragere poate fi contestatã în termen de maximum 30 de zile de la data comunicãrii ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
     (4) Contestaţia prevãzutã la alin. (3) nu suspendã executarea deciziei de retragere a autorizaţiei.
ART. 50
     (1) În cazul prevãzut la art. 49 alin. (1), perioada pânã la propunerea şi depunerea documentaţiei complete pentru o nouã persoanã nu trebuie sã depãşeascã 60 de zile de la data comunicãrii deciziei de retragere a autorizaţiei, cu excepţia membrilor consiliului de administraţie sau ai consiliului de supraveghere, pentru care perioada poate fi extinsã, la cererea administratorului, cu maximum 60 de zile.
     (2) Cel târziu la data eliberãrii din funcţia de membru al consiliului de administraţie sau director, membru al consiliului de supraveghere, membru al directoratului/conducãtor, respectiv persoana care asigurã funcţia de control intern şi funcţia de administrare a riscurilor, administratorul în cauzã comunicã în scris Comisiei numele şi funcţia persoanei respective, precum şi numele persoanei care exercitã interimar atribuţiile şi are rãspunderile funcţiei respective.
     (3) Pânã la alegerea unui nou membru/unei noi persoane, persoana care asigurã interimatul trebuie sã fi fost autorizatã anterior de cãtre Comisie pentru o funcţie de conducere cel puţin egalã funcţiei deţinute de membrul/persoana înlocuit/înlocuitã, cu excepţia directorului general adjunct, care îl poate înlocui pe directorul general.
     (4) Indiferent de motivul retragerii autorizaţiei, directorul/ membrul în consiliul de supraveghere sau membrul directoratului/conducãtorul va depune la administrator un raport de activitate, în termen de 10 zile de la comunicarea retragerii autorizaţiei.
     (5) În termen de 15 zile de la primirea autorizãrii de director, membru în consiliul de supraveghere sau membru al directoratului/conducãtor, persoanele respective întocmesc o declaraţie pe propria rãspundere cã au luat cunoştinţã de conţinutul raportului de activitate menţionat la alin. (4) şi o înregistreazã la administrator.

CAP. IV
     Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 51
     (1) Toate documentele depuse la Comisie în scopul obţinerii autorizaţiei de constituire a societãţii de pensii şi a autorizaţiei de administrare vor fi numerotate şi semnate, pentru conformitate, de cãtre reprezentanţii legali ai solicitantului şi vor fi însoţite de un opis în care acestea vor fi menţionate.
     (2) Toate documentele şi informaţiile prevãzute în prezenta normã se transmit în limba românã, iar documentele emise într-o altã limbã vor fi depuse în original, în formã autenticã, dupã caz, împreunã cu traducerea legalizatã.
     (3) Comisia poate solicita, în scris, cu respectarea prevederilor art. 73 alin. (1) şi ale art. 78 alin. (4) din Lege, orice informaţii sau documente suplimentare, dacã cele prezentate nu sunt suficiente ori relevante pentru realizarea evaluãrii sau dacã documentaţia prezintã alte deficienţe.
     (4) Solicitanţii cererii de autorizare pot sã prezinte, din proprie iniţiativã, orice informaţii şi documente considerate de aceştia necesare în susţinerea cererii.
ART. 52
     (1) În termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei norme, membrii consiliului de administraţie, directorii, membrii consiliului de supraveghere, membrii directoratului/conducãtorii care se aflã în situaţie de incompatibilitate au obligaţia de a opta pentru funcţia pe care doresc sã o ocupe şi de a notifica Comisia în termen de 5 zile de la data la care şi-au exercitat opţiunea.
     (2) În caz contrar, mandatul membrilor prevãzuţi la alin. (1) care se aflã în situaţie de incompatibilitate înceteazã de drept, fãrã nicio altã formalitate.
     (3) În termen de 120 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei norme, administratorii depun la Comisie o cerere de autorizare a persoanelor care asigurã funcţia de control intern şi de administrare a riscurilor, împreunã cu documentaţia completã prevãzutã la art. 12.
     (4) Membrii consiliului de administraţie, directorii, respectiv membrii consiliului de supraveghere, membrii directoratului/ conducãtorii administratorilor au obligaţia sã obţinã autorizarea individualã pentru funcţia pe care o ocupã, în conformitate cu prevederile prezentei norme, în termen de 180 de zile de la data intrãrii în vigoare a acesteia.
     (5) Administratorii notificã Comisiei, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei norme, numãrul de salariaţi, direcţia/compartimentul/serviciul la care lucreazã, cu specificarea timpului de lucru, cu normã întreagã sau cu fracţiune de normã.
     (6) Orice modificare cu privire la informaţiile conţinute în notificãrile prevãzute la alin. (5) se notificã Comisiei în termen de 10 zile calendaristice de la data producerii evenimentului.
ART. 53
     Nerespectarea dispoziţiilor cuprinse în prezenta normã se sancţioneazã în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, respectiv art. 81 alin. (1) lit. c), art. 140 alin. (1), art. 141 alin. (1) lit. g) şi art. 141 alin. (2)-(11) din Lege.
ART. 54
     Anexele nr. 1-7 fac parte integrantã din prezenta normã.
ART. 55
     La data intrãrii în vigoare a prezentei norme se abrogã <>Norma nr. 2/2007 privind autorizarea administratorilor în sistemul pensiilor administrate privat, aprobatã prin <>Hotãrârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 18/2007, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 199 din 22 martie 2007, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

ANEXA 1
     la normã


  ┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
  │ │CERERE PENTRU AUTORIZAREA DE │
  │ DATE DE IDENTIFICARE ALE SOCIETÃŢII │CONSTITUIRE A SOCIETÃŢII DE PENSII/ │
  │ │PENTRU AUTORIZAREA CA ADMINISTRATOR │
  │ │AL FONDULUI DE PENSII ADMINISTRAT │
  │ │PRIVAT │
  ├──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┤
  │Subsemnatul/Subsemnata,....................................................,│
  │ (numele şi prenumele) │
  │în calitate de împuternicit/împuternicitã .................................,│
  │ (nr. şi data procurii speciale şi │
  │ autentice/delegaţiei avocaţiale) │
  │solicit autorizarea de constituire a societãţii de pensii/de administrare a │
  │fondului de pensii administrat privat │
  │...........................................................................,│
  │ (denumirea societãţii) │
  │având: │
  │sediul social ....................., ......................................,│
  │ (localitatea) (strada şi numãrul) │
  │..............................., ..........................................,│
  │ (judeţul) (codul poştal) │
  │sediul secundar ..................., ......................................,│
  │ (localitatea) (strada şi numãrul) │
  │.............................., ...........................................,│
  │ (judeţul) (codul poştal) │
  │forma de înregistrare: .....................................................│
  │ (sucursala, reprezentanţa, agenţia, punctul de lucru) │
  │Numãrul de telefon ...................., numãrul de fax ....................│
  │Adresa de poştã electronicã ................................................│
  │Prezenta cerere este însoţitã de un numãr de ............. documente, │
  │totalizând un numãr de ..... file. │
  │ │
  │Semnãtura împuternicitului ................. │
  │Data ....................................... │
  └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



ANEXA 2
     la normã


  ┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
  │Curriculum vitae │ │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
  │Informaţii personale │ │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
  │Numele/Prenumele │Numele/Prenumele │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
  │Adresa │Numãrul imobilului, numele strãzii, │
  │ │codul poştal, localitatea, ţara │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
  │Telefon │Fix: Mobil: │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
  │Fax │ │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
  │E-mail │ │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
  │Cetãţenia │ │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
  │Data naşterii │ │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
  │Sex │ │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
  │Experienţa profesionalã │ │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
  │Perioada │Menţionaţi pe rând fiecare experienţã│
  │ │profesionalã relevantã, începând cu │
  │ │cea mai recentã dintre acestea. │
  │ │ │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
  │Funcţia sau postul ocupat │ │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
  │Principalele activitãţi şi │ │
  │responsabilitãţi │ │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
  │Numele şi adresa angajatorului │ │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
  │Tipul activitãţii sau sectorul de │ │
  │activitate │ │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
  │Educaţie şi formare │ │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
  │Perioada │Menţionaţi pe rând fiecare formã │
  │ │de învãţãmânt şi program de formare │
  │ │profesionalã urmat, începând cu │
  │ │cel mai recent. │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
  │Calificarea/Diploma obţinutã │ │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
  │Domenii principale studiate/ │ │
  │competenţe dobândite │ │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
  │Numele şi tipul instituţiei │ │
  │de învãţãmânt │ │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
  │Nivelul de clasificare a formei de │ │
  │învãţãmânt │ │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
  │Aptitudini şi competenţe personale │ │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
  │Limba maternã │Precizaţi limba maternã │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
  │Limba(i) strãinã(e) cunoscute │ │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────┬────────────────┬──────┤
  │Autoevaluare │ Înţeles │ Vorbit │ Scris│
  ├──────────────────────────────────────┼──────┬──────┼───────┬────────┼──────┤
  │ │Abili-│Abili-│Intera-│Exprima-│ │
  │ │tãţi │tãţi │cţiune │re │ │
  │ │de │de │ │ │ │
  │ │ascul-│citire│ │ │ │
  │ │tare │ │ │ │ │
  ├──────────────────────────────────────┼──────┴──────┴───────┴────────┴──────┤
  │Limba │ │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
  │Limba │ │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
  │Competenţe şi cunoştinţe de utilizare │Descrieţi competenţele şi indicaţi │
  │a calculatorului │contextul în care au fost dobândite. │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
  │Alte competenţe şi aptitudini │Descrieţi competenţele şi indicaţi │
  │ │contextul în care au fost dobândite. │
  ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
  │Informaţii suplimentare │Indicaţi alte informaţii utile care │
  │ │nu au fost menţionate anterior, de │
  │ │exemplu: │
  │ │persoane de contact, referinţe etc. │
  └──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘



ANEXA 3
     la normã



  ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
  │DATE DESPRE FONDATORII SOCIETÃŢII DE PENSII/ACŢIONARII SOCIETÃŢII DE │
  │ADMINISTRARE A FONDURILOR DE PENSII ADMINISTRATE PRIVAT │
  ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
  │Acţionarii administratorului - persoane fizice │
  ├────────────┬────────────┬────────────┬─────────────────────────┬───────────┤
  │ Nr. │ Acţionari │ Statul │ Deţinere │ Cod │
  │ crt. │ Numele şi │ rezident ├────────────┬────────────┤ numeric │
  │ │ prenumele │ │ Nr. de │ % din │personal*1)│
  │ │ │ │ acţiuni │ capitalul │ │
  │ │ │ │ │ social │ │
  ├────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
  │ │ │ │ │ │ │
  ├────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
  │ │ │ │ │ │ │
  ├────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
  │ │ │ │ │ │ │
  ├────────────┴────────────┴────────────┴────────────┴────────────┴───────────┤
  │Acţionarii administratorului - persoane juridice*2) │
  ├────────────┬────────────┬────────────┬─────────────────────────┬───────────┤
  │ Nr. │Acţionari*3)│ Statul │ Deţinere │ Cod unic │
  │ crt. │ Denumirea │ rezident ├────────────┬────────────┤ de │
  │ │ │ │ Nr. de │ % din │înregistra-│
  │ │ │ │ acţiuni │ capitalul │ re*4) │
  │ │ │ │ │ social │ │
  ├────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
  │ │ │ │ │ │ │
  └────────────┴────────────┴────────────┴────────────┴────────────┴───────────┘
   Numele şi prenumele împuternicitului .....................................
   Semnãtura împuternicitului ...............................................
   Data .................................
 -------
     *1) Pentru persoanele fizice strãine se vor completa seria şi numãrul
   paşaportului.
     *2) Se vor înscrie numai acţionarii societãţii cu deţineri de minimum 5%
   din capitalul social, ultima linie fiind completatã cu "alţi acţionari
   persoane fizice/juridice cu deţineri sub 5%" şi, respectiv, totalul
   deţinerilor acestora.
     *3) Se va completa începând cu structura acţionariatului societãţii
   care solicitã autorizarea. Pentru fiecare acţionar semnificativ, persoanã
   juridicã, se va completa o nouã paginã, precizându-se structura
   acţionariatului acestuia pânã la nivel de acţionar persoanã fizicã
   inclusiv. Nu se completeazã în cazul societãţilor admise la
   tranzacţionare pe o piaţã reglementatã şi al celor la care statul sau
   o autoritate a administraţiei publice este acţionar sau asociat,
   precizându-se aceastã situaţie.
     *4) Pentru persoanele juridice strãine se va completa numãrul de
   înregistrare la instituţia similarã Oficiului Naţional al Registrului
   Comerţului din statul de origine.



ANEXA 4
     la normã



 
  ┌───────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
  │ │INFORMAŢII DESPRE MEMBRII CONSILIULUI DE ADMINISTRAŢIE*1), DIRECTORI, │
  │ │MEMBRII CONSILIULUI DE SUPRAVEGHERE, MEMBRII DIRECTORATULUI, CONDUCÃTORI, │
  │ │PERSOANELE CARE ASIGURÃ FUNCŢIA DE CONTROL INTERN ŞI FUNCŢIA DE │
  │ │ADMINISTRARE A RISCULUI │
  ├───────────────────┼──────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────┤
  │Numele şi prenumele│Funcţia*2)│ Codul numeric personal │
  ├───────────────────┼──────────┼────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┤
  │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
  ├───────────────────┼──────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
  │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
  ├───────────────────┼──────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
  │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
  ├───────────────────┼──────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
  │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
  ├───────────────────┼──────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
  │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
  ├───────────────────┼──────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
  │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
  └───────────────────┴──────────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┘
   Numele şi prenumele împuternicitului ......................................
   Semnãtura împuternicitului ..................................................
   Data .......................................
 -------
     *1) Consiliul de administraţie/Consiliul de supraveghere va conţine minimum 3 membri şi va
   avea numãr impar.
     *2) Se va completa, dupã caz, cu: CA - membru în consiliul de administraţie, CS - membru în
   consiliul de supraveghere.



                                    CHESTIONAR
          pentru persoanele propuse în funcţia de membri ai consiliului
          de administraţie, directori, respectiv membri ai consiliului de
               supraveghere, membri ai directoratului/conducãtori
                    sau persoane propuse sã asigure funcţia de
              control intern şi funcţia de administrare a riscurilor


  ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
  │ Acest chestionar va fi completat de cãtre fiecare dintre persoanele propuse│
  │în funcţia de membri ai consiliului de administraţie, directori, respectiv │
  │membri ai consiliului de supraveghere, membri ai directoratului/conducãtori │
  │sau persoanele propuse sã asigure funcţia de control intern şi pe cea de │
  │administrare a riscurilor ale societãţii de administrare. Chestionarul se │
  │întocmeşte potrivit acestui model; este obligatoriu sã se rãspundã la toate │
  │întrebãrile. Nu sunt acceptate chestionarele semnate prin reprezentare. │
  │ 1. Denumirea şi adresa sediului societãţii pentru care se comunicã │
  │informaţiile: │
  │ ...........................................................................│
  │ 2. Identitatea persoanei propuse (numele şi prenumele, CNP, seria şi numã- │
  │rul actului de identitate, emitentul şi data emiterii acestuia, data şi locul│
  │naşterii, cetãţenia şi domiciliul). Pentru cetãţenii strãini se va preciza, │
  │dacã este cazul, şi data de la care au domiciliul/reşedinţa în România. │
  │ ...........................................................................│
  │ 3. Funcţia pe care o exercitaţi în cadrul societãţii. Se va prezenta şi o │
  │scurtã descriere a atribuţiilor şi rãspunderilor aferente. │
  │ ...........................................................................│
  │ 4. Comunicaţi orice informaţii suplimentare care ar putea fi considerate │
  │relevante pentru aprecierea calificãrii, experienţei profesionale şi a │
  │onorabilitãţii dumneavoastrã. │
  │ ...........................................................................│
  │ 5. Aţi fost sau sunteţi acţionar semnificativ (care deţine cel puţin 10% │
  │din capitalul social sau din drepturile de vot) ori asociat într-o societate │
  │comercialã? În aceastã eventualitate, precizaţi denumirea societãţii │
  │comerciale şi nivelul participaţiei dumneavoastrã. │
  │ ...........................................................................│
  │ 6. Aţi exercitat activitãţi pentru care, potrivit dispoziţiilor legale │
  │aplicabile, era prevãzutã obligativitatea obţinerii unei aprobãri de la o │
  │autoritate de reglementare, supraveghere şi/sau control din domeniul │
  │financiar-bancar din România sau din strãinãtate? │
  │ ...........................................................................│
  │ 7. Aţi avut, dumneavoastrã sau societãţile la care aţi exercitat ori │
  │exercitaţi responsabilitãţi de conducere şi/sau de administrare ori la care │
  │sunteţi sau aţi fost acţionar semnificativ ori asociat, dificultãţi │
  │financiare majore sau v-aţi aflat dumneavoastrã ori respectivele entitãţi │
  │în alte situaţii care sã fi condus la proceduri judiciare sau │
  │extrajudiciare, finalizate ori aflate în curs de desfãşurare? Dacã da, │
  │faceţi orice precizare utilã. │
  │ ...........................................................................│
  │ 8. Aţi fãcut parte din consiliul de administraţie sau din conducerea unei │
  │societãţi care a înregistrat o evoluţie necorespunzãtoare a indicatorilor de │
  │prudenţã sau a fãcut obiectul unor mãsuri de supraveghere specialã, de │
  │administrare specialã ori al altor mãsuri similare instituite de cãtre o │
  │autoritate competentã? │
  │ ...........................................................................│
  │ 9. Autoritãţile însãrcinate cu supravegherea în domeniul financiar-bancar │
  │din România sau din strãinãtate v-au refuzat vreo autorizaţie ori v-au │
  │aplicat vreo sancţiune dumneavoastrã personal? Dar vreuneia dintre │
  │la care aţi exercitat ori exercitaţi responsabilitãţi de conducere şi/sau de │
  │entitãţile administrare ori la care sunteţi sau aţi fost acţionar │
  │semnificativ ori asociat? Dacã da, daţi detalii, indiferent dacã între timp │
  │a intervenit reabilitarea (Se vor indica: autoritatea care a dispus │
  │sancţionarea, fapta sancţionatã, sancţiunea şi data aplicãrii sancţiunii). │
  │ ...........................................................................│
  │ 10. Sunteţi membru în consiliul de administraţie sau conducãtor al unei │
  │alte societãţi de administrare a fondurilor de pensii facultative, al unei │
  │instituţii de credit care îndeplineşte funcţia de depozitar sau al unei │
  │societãţi de servicii de investiţii financiare? Dacã da, faceţi orice │
  │precizare utilã. │
  │ ...........................................................................│
  │ 11. Sunteţi angajat sau aveţi o relaţie contractualã cu o altã societate de│
  │administrare a investiţiilor, societate de asigurare, societate de servicii │
  │de investiţii financiare sau instituţie de credit care îndeplineşte │
  │funcţia de depozitar? Dacã da, faceţi orice precizare utilã. │
  │ ...........................................................................│
  │ 12. Sunteţi angajat sau prestaţi în baza unui contract o altã activitate? │
  │ Dacã da, faceţi orice precizare utilã. │
  │ ...........................................................................│
  │ Semnãtura ...................... │
  │ Data ............................ │
  └─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



ANEXA 5
     la normã

                              SPECIMENE DE SEMNÃTURÃ
                   pentru membrii consiliului de administraţie,
        directori, respectiv membrii consiliului de supraveghere, membrii
              directoratului/conducãtori şi persoanele care asigurã
       funcţia de control intern şi funcţia de administrare a riscurilor*1)


     .........................................................., înregistratã la
     (denumirea societãţii care solicitã autorizare de administrare a fondului
                       de pensii administrate privat)
   Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu numãrul .............., având
   cod unic de înregistrare ..................................................

  ┌──────────────────┬───────────────────┬───────────────────┬──────────────────┐
  │ Nr. crt. │Numele şi prenumele│ Calitatea │ Semnãtura │
  │ │ descifrabil │ │ │
  └──────────────────┴───────────────────┴───────────────────┴──────────────────┘
                                                             ┌──────────────────┐
   1)..................................................... │ │
                                                             └──────────────────┘
                                                             ┌──────────────────┐
   2)..................................................... │ │
                                                             └──────────────────┘
                                                             ┌──────────────────┐
   3)..................................................... │ │
                                                             └──────────────────┘
 -------
     *1) Prezentul formular se va completa în faţa reprezentantului Comisiei de
   Supraveghere a Sistemului de Pensii Private. Dacã unul dintre membrii
   consiliului de administraţie/consiliului de supraveghere nu poate semna în
   aceste condiţii se va depune o declaraţie notarialã privind specimenul de
   semnãturã.



ANEXA 6
     la normã



                                   DECLARAŢIE Nr. 1
               pe propria rãspundere privind relaţiile de afiliere

     Declaraţia se întocmeşte potrivit acestui model. Nu sunt acceptate
   declaraţiile semnate prin împuterniciţi.
     Subsemnatul*1), ...................., cu domiciliul în .................,
   posesor al actului de identitate tip*2) ..., seria ..... nr. ..., eliberat
   de .................. la data de..............., valabil pânã la data
   de ..........., CNP......................, în calitate de*3) ............. al
   societãţii de administrare a fondului de pensii private ....................,
   declar prin prezenta cã am/nu am calitatea de persoanã afiliatã în raport cu
   o persoanã fizicã sau juridicã, aşa cum este definitã la art. 2 alin. (2)
   din <>Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat,
   republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
     Subsemnatul*4), .............................., reprezentant legal al
   Societãţii Comerciale*5) ..................................., cu sediul
   social în ................................, înregistratã la Oficiul Naţional
   al Registrului Comerţului sub nr. .................................. şi
                                    (seria, numãrul şi data emiterii)
   codul unic de înregistrare ........................, declar cã Societatea
   Comercialã*5) ......................., în calitate de acţionar al societãţii
   de administrare a fondului de pensii private................, are/nu are
   calitatea de persoanã afiliatã în raport cu o persoanã fizicã sau juridicã,
   aşa cum este definitã la <>art. 2 alin. (2) din Legea nr. 411/2004,
   republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
 -------
     *1) Se completeazã numai în cazul persoanelor fizice.
     *2) Se completeazã BI pentru buletin de identitate ori CI pentru carte de
   identitate ori PAS pentru paşaport în cazul persoanelor fizice strãine.
     *3) Se completeazã funcţia deţinutã: acţionar, membru în consiliul de
   administraţie, membru în consiliul de supraveghere, persoanele care asigurã
   funcţia de control intern şi funcţia de administrare a riscurilor.
     *4) Se completeazã numai în cazul acţionarilor persoane juridice de cãtre
   persoana fizicã având calitatea de reprezentant legal al acţionarului
   persoanã juridicã, în conformitate cu prevederile actului constitutiv al
   acesteia.
     *5) Se completeazã cu aceeaşi denumire.



     Relaţii de afiliere*6):



  ┌─────┬────────────────────┬───────────────────┬────────────────┬─────────────┐
  │Nr. │Numele şi prenumele │ Felul afilierii │Statul al cãrui │ Participare │
  │ crt.│persoanei fizice/ │ conform art. 2 │cetãţean este │ la capitalul│
  │ │Denumirea societãţii│alin. (2) din │persoana fizicã │ social al │
  │ │cu care declarantul │<>Legea nr. 411/2004,│ şi statul de │ societãţii/ │
  │ │se aflã în relaţii │ republicatã, cu │ acesteia/ │drepturile de│
  │ │ de afiliere │ modificãrile şi │ Statul de │ vot │
  │ │ │ completãrile │ rezidenţã │ (%) │
  │ │ │ ulterioare │al societãţii │ │
  │ │ │ │în care sunt │ │
  │ │ │ │deţinute acţiuni│ │
  ├─────┼────────────────────┼───────────────────┼────────────────┼─────────────┤
  │ │ │ │ │ │
  ├─────┼────────────────────┼───────────────────┼────────────────┼─────────────┤
  │ │ │ │ │ │
  ├─────┼────────────────────┼───────────────────┼────────────────┼─────────────┤
  │ │ │ │ │ │
  └─────┴────────────────────┴───────────────────┴────────────────┴─────────────┘
   Data ............................
   Semnãtura .......................
 -------
    *6) Se completeazã, dacã este cazul, atât de persoanele fizice, cât şi de
   persoanele juridice.



ANEXA 7
     la normã

                                 DECLARAŢIE Nr. 2
                     pe propria rãspundere privind deţinerile
        reprezentând cel puţin 5% din capitalul social sau din drepturile
                            de vot ale unei societãţi


     Declaraţia se întocmeşte potrivit acestui model. Nu sunt acceptate
   declaraţiile semnate prin reprezentare.
     Subsemnatul*1), ..............................................., cu
   domiciliul în .............................., posesor al actului de
   identitate tip*2) ...., seria ..... nr. ..., eliberat de .............. la
   data de ..............., valabil pânã la data de ...........,
   CNP .........................................., în calitate
   de*3)........................... al societãţii de administrare a fondului
   de pensii private ......................................, declar prin
   prezenta cã am/nu am deţineri care reprezintã cel puţin 5% din capitalul
   social sau al drepturilor de vot:
     Subsemnatul*4), .............................., reprezentant legal al
   Societãţii Comerciale*5) ...................................., cu sediul
   social în ................................, înregistratã la Oficiul Naţional
   al Registrului Comerţului sub nr. ............................... şi
                                    (seria, numãrul şi data emiterii)
   codul unic de înregistrare ........................, declar prin prezenta cã
   Societatea Comercialã*5) .......................... are/nu are deţineri
   care reprezintã cel puţin 5% din capitalul social sau al drepturilor de vot:

     Deţineri individuale*6):
  ┌─────┬──────────────────────┬───────────────────┬───────────────────┐
  │Nr. │Denumirea societãţii/ │Statul de rezidenţã│ Participare la │
  │crt. │numele şi prenumele │al societãţii în │capitalul social al│
  │ │ persoanei fizice │care sunt deţinute │socieţãţii/drepturi│
  │ │ │ acţiuni │ de vot │
  │ │ │ │ (%) │
  ├─────┼──────────────────────┼───────────────────┼───────────────────┤
  │ │ │ │ │
  ├─────┼──────────────────────┼───────────────────┼───────────────────┤
  │ │ │ │ │
  ├─────┼──────────────────────┼───────────────────┼───────────────────┤
  │ │ │ │ │
  └─────┴──────────────────────┴───────────────────┴───────────────────┘
   Data ............................
   Semnãtura .......................
 -------
    *1) Se completeazã numai în cazul persoanelor fizice.
    *2) Se completeazã BI pentru buletin de identitate sau CI pentru
   carte de identitate ori PAS pentru paşaport în cazul persoanelor
   fizice strãine.
    *3) Se completeazã funcţia deţinutã: acţionar, membru în consiliul
   de administraţie, membru în consiliul de supraveghere şi persoanã
   propusã sã asigure funcţia de control intern sau persoanã propusã sã
   asigure funcţia de administrare a riscurilor.
    *4) Se completeazã numai în cazul persoanelor juridice de cãtre
   persoana fizicã care are calitatea de reprezentant legal al
   acţionarului persoanã juridicã.
    *5) Se completeazã cu aceeaşi denumire.
    *6) Se completeazã, dacã este cazul, atât de persoanele fizice,
   cât şi de persoanele juridice.




                                     -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016