Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 219 din 4 martie 2009  privind stabilirea masurilor pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2009    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 219 din 4 martie 2009 privind stabilirea masurilor pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2009

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 146 din 9 martie 2009

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 23^1 alin. (1) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Pentru coordonarea şi urmãrirea îndeplinirii sarcinilor din legislaţia în vigoare în domeniul alegerii membrilor din România în Parlamentul European, pentru ministere şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi pentru instituţiile prefectului, se constituie Comisia tehnicã centralã, în componenţa prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) La şedinţele Comisiei tehnice centrale pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, ai Clubului Român de Presã, ai altor instituţii ale administraţiei publice centrale interesate şi ai organizaţiilor neguvernamentale.
ART. 2
(1) Prefecţii şi preşedinţii tribunalelor iau mãsurile necesare pentru întocmirea listelor cuprinzând persoanele care pot fi desemnate, potrivit legii, preşedinţi ai birourilor electorale şi locţiitori ai acestora.
(2) Pânã cel mai târziu cu 30 de zile înainte de ziua de referinţã, prefecţii şi preşedinţii tribunalelor întocmesc listele cuprinzând persoanele care pot fi desemnate, potrivit legii, preşedinţi ai birourilor electorale ale secţiilor de votare şi locţiitori ai acestora.
(3) Cu cel puţin 25 de zile înainte de ziua votãrii, prefecţii centralizeazã listele prevãzute la alin. (2) şi le transmit spre avizare, prin poştã electronicã, Autoritãţii Electorale Permanente, în formatul solicitat de aceasta.
(4) Avizul Autoritãţii Electorale Permanente se comunicã prefecţilor şi preşedinţilor tribunalelor pânã cel mai târziu cu 5 zile înaintea desemnãrii preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare şi a locţiitorilor acestora.
ART. 3
(1) Ministerul Administraţiei şi Internelor şi autoritãţile administraţiei publice locale dispun mãsuri pentru menţinerea şi asigurarea ordinii şi liniştii publice în localitãţile ţãrii, pe întreaga perioadã electoralã şi, în mod deosebit, în ziua votãrii, precum şi în zilele care premerg şi succedã acestei zile.
(2) Ministerul Administraţiei şi Internelor şi autoritãţile administraţiei publice locale asigurã paza secţiilor de votare şi a dosarelor întocmite de birourile electorale, pe timpul transportului acestora la birourile electorale, respectiv la Biroul Electoral Central, precum şi paza pe timpul tipãririi, transportului şi depozitãrii buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votãrii.
ART. 4
(1) Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor, asigurã tipãrirea listelor electorale permanente şi a copiilor de pe listele electorale permanente.
(2) Materialele consumabile necesare tipãririi listelor electorale permanente, a listelor electorale speciale, a listelor electorale suplimentare, a copiilor de pe listele electorale permanente, a copiilor de pe listele electorale speciale şi a extraselor de pe listele electorale suplimentare se asigurã de cãtre instituţiile prefectului.
ART. 5
(1) Institutul Naţional de Statisticã asigurã numãrul necesar de statisticieni, informaticieni şi personal tehnic auxiliar, dotarea necesarã cu echipamente şi tehnicã de calcul, precum şi sistemul informaţional utilizat în monitorizarea şi desfãşurarea operaţiunilor tehnice de constatare a rezultatelor alegerilor.
(2) Institutul Naţional de Statisticã asigurã instruirea personalului implicat în efectuarea operaţiunilor tehnice pentru stabilirea rezultatelor alegerilor.
ART. 6
Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii, Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional şi Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale dispun mãsurile necesare pentru a pune la dispoziţia autoritãţilor administraţiei publice locale spaţii corespunzãtoare în unitãţile din subordine, în vederea organizãrii de secţii de votare, precum şi pentru sprijinirea cu personal a operaţiunilor tehnice la secţiile de votare.
ART. 7
Ministerul Sãnãtãţii va lua mãsurile necesare pentru asigurarea asistenţei medicale la secţiile de votare.
ART. 8
(1) Ministerul Afacerilor Externe va face propuneri Autoritãţii Electorale Permanente pentru acreditarea observatorilor strãini, precum şi a delegaţilor externi ai massmediei.
(2) Ministerul Afacerilor Externe va lua mãsurile necesare pentru organizarea şi dotarea secţiilor de votare din strãinãtate, precum şi pentru funcţionarea biroului electoral pentru secţiile de votare din strãinãtate.
ART. 9
(1) În termen de 3 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, se constituie comisiile tehnice judeţene şi Comisia Tehnicã a Municipiului Bucureşti, în componenţa prevãzutã în anexa nr. 2, cu atribuţii în coordonarea şi urmãrirea îndeplinirii sarcinilor ce le revin autoritãţilor administraţiei publice locale şi serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, prevãzute în legislaţia în vigoare, în domeniul alegerilor membrilor din România în Parlamentul European.
(2) La şedinţele comisiei tehnice pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, ai Clubului Român de Presã, precum şi ai organizaţiilor neguvernamentale.
(3) Pentru urmãrirea şi soluţionarea operativã a problemelor curente din judeţe, respectiv din municipiul Bucureşti, pe lângã comisia tehnicã se constituie un grup tehnic de lucru, condus de un subprefect, format din specialişti desemnaţi de conducãtorii serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, organizate la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti. Din grupul tehnic de lucru vor face parte şi 2-3 specialişti din aparatul de specialitate al consiliilor judeţene, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
(4) În perioada în care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul grupului tehnic de lucru membrii acestuia sunt degrevaţi de sarcinile de serviciu.
(5) Condiţiile materiale necesare funcţionãrii grupului tehnic de lucru se asigurã prin grija prefectului. Salariile şi celelalte drepturi bãneşti cuvenite personalului care îşi desfãşoarã activitatea în grupul tehnic de lucru se achitã de cãtre unitãţile de la care aceştia provin.
ART. 10
(1) Ministerul Administraţiei şi Internelor, cu sprijinul Autoritãţii Electorale Permanente, organizeazã, în termen de cel mult 5 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, instruirea prefecţilor şi a subprefecţilor cu privire la organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European.
(2) Prefecţii, cu sprijinul filialelor Autoritãţii Electorale Permanente, organizeazã în cel mai scurt timp instruirea primarilor şi a secretarilor comunelor, oraşelor şi municipiilor cu privire la sarcinile ce le revin în vederea organizãrii şi desfãşurãrii în bune condiţii a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European.
(3) Prefecţii stabilesc un grafic de distribuire a buletinelor de vot primite de la Ministerul Administraţiei şi Internelor, precum şi a celorlalte materiale necesare desfãşurãrii procesului electoral, în funcţie de asigurarea condiţiilor de pãstrare în siguranţã a acestora, cu respectarea prevederilor legale.
(4) În situaţia în care prefectul se aflã în imposibilitatea de a-şi exercita atribuţiile, precum şi în cazurile în care aceastã funcţie este vacantã, unul dintre subprefecţi asigurã îndeplinirea sarcinilor ce îi revin prefectului, potrivit legii, în vederea organizãrii şi desfãşurãrii corespunzãtoare a alegerilor membrilor din România în Parlamentul European.
(5) În perioada electoralã, Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Autoritatea Electoralã Permanentã vor acorda sprijin de specialitate prefecţilor şi primarilor, în vederea realizãrii la termen şi în condiţii corespunzãtoare a sarcinilor ce le revin în organizarea şi desfãşurarea alegerilor membrilor din România în Parlamentul European.
ART. 11
(1) Sediul Biroului Electoral Central se asigurã de cãtre Secretariatul General al Guvernului, cel al biroului electoral pentru secţiile de votare din strãinãtate, de cãtre Ministerul Afacerilor Externe, sediile birourilor electorale judeţene se asigurã de cãtre prefecţi şi de preşedinţii consiliilor judeţene, iar ale birourilor electorale de sector, precum şi ale birourilor electorale ale secţiilor de votare, de cãtre primari, împreunã cu prefecţii.
(2) Dotarea tehnicã şi materialã a Biroului Electoral Central se asigurã de Ministerul Administraţiei şi Internelor, iar dotarea tehnicã şi materialã a biroului electoral pentru secţiile de votare din strãinãtate se asigurã de Ministerul Afacerilor Externe.
(3) Autoritatea Electoralã Permanentã, împreunã cu Ministerul Administraţiei şi Internelor, asigurã aparatul tehnic auxiliar necesar funcţionãrii Biroului Electoral Central. Aparatul tehnic auxiliar necesar funcţionãrii biroului electoral pentru secţiile de votare din strãinãtate se asigurã de Ministerul Afacerilor Externe, împreunã cu Autoritatea Electoralã Permanentã.
(4) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale asigurã serviciile şi echipamentele de comunicaţii speciale, închirierea de la operatorii publici a elementelor de infrastructurã pentru servicii de comunicaţii, pentru crearea de aplicaţii specifice şi funcţionarea sistemului de colectare a datelor privind participarea la vot, necesare Biroului Electoral Central, birourilor electorale judeţene sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi biroului electoral pentru secţiile de votare din strãinãtate.
(5) Prefecţii, preşedinţii consiliilor judeţene şi primarii asigurã condiţiile corespunzãtoare pentru funcţionarea birourilor electorale judeţene sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
ART. 12
(1) Autoritatea Electoralã Permanentã sprijinã instruirea şi informarea membrilor birourilor electorale şi a celorlalţi participanţi la procesul electoral.
(2) Autoritatea Electoralã Permanentã asigurã realizarea de publicaţii, materiale şi broşuri pentru instruirea şi informarea membrilor birourilor electorale şi a celorlalţi participanţi la procesul electoral. În scopul asigurãrii instruirii şi îndrumãrii eficiente a membrilor birourilor electorale şi a celorlalţi participanţi la procesul electoral, publicaţiile vor cuprinde variante actualizate ale reglementãrilor legale privind alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2009.
(3) Autoritatea Electoralã Permanentã informeazã, în timp util şi de o manierã adecvatã, alegãtorii comunitari şi persoanele eligibile comunitar asupra condiţiilor şi modalitãţilor de exercitare a dreptului de a alege şi de a fi ales în România, prin realizarea de publicaţii cuprinzând variante actualizate ale reglementãrilor legale privind alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European, în limbi de circulaţie internaţionalã, precum şi de alte materiale de informare. Autoritãţile administraţiei publice locale au obligaţia de a sprijini Autoritatea Electoralã Permanentã în difuzarea acestora.
(4) Autoritatea Electoralã Permanentã stabileşte organizaţiile neguvernamentale şi instituţiile mass-media care îndeplinesc condiţiile legale pentru desemnarea de observatori interni, respectiv reprezentanţi interni ai mass-mediei la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European. La propunerea Ministerului Afacerilor Externe, acrediteazã observatorii externi şi reprezentanţii externi ai mass-mediei.
(5) În termen de 5 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri, Autoritatea Electoralã Permanentã stabileşte procedura de eliberare a adeverinţelor prin care se atestã îndeplinirea condiţiilor prevãzute la <>art. 25 alin. (3) şi (4) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi procedura de acreditare a observatorilor externi şi a reprezentanţilor externi ai mass-mediei.
(6) Autoritatea Electoralã Permanentã îşi desemneazã reprezentanţii în birourile electorale şi sprijinã asigurarea personalului tehnic auxiliar al acestora, potrivit legii şi în limita personalului disponibil.
(7) Autoritatea Electoralã Permanentã realizeazã schimbul de informaţii privind drepturile electorale ale cetãţenilor români şi ale celorlalţi cetãţeni europeni cu autoritãţile cu responsabilitãţi similare din statele membre ale Uniunii Europene. Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor asigurã toate datele, informaţiile şi sprijinul necesar pentru îndeplinirea acestei sarcini de cãtre Autoritatea Electoralã Permanentã.
(8) Autoritatea Electoralã Permanentã centralizeazã datele privind cetãţenii români care îşi exercitã dreptul de vot la alegerile pentru Parlamentul European din alt stat membru al Uniunii Europene, precum şi alegãtorii comunitari înscrişi în listele electorale speciale pe care le comunicã birourilor electorale, în condiţiile legii.
ART. 13
(1) Prefecţii sprijinã, potrivit legii, instanţele judecãtoreşti în topirea buletinelor de vot întrebuinţate sau neîntrebuinţate, a celor nule, a proceselor-verbale şi a ştampilelor necesare votãrii, a celorlalte materiale utilizate în procesul electoral, precum şi a listelor de susţinãtori.
(2) Prefecţii pot pune la dispoziţia instanţelor judecãtoreşti, în limita posibilitãţilor, spaţii pentru depozitarea materialelor prevãzute la alin. (1) pânã la topirea acestora.
ART. 14
(1) Comisiile tehnice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor informa sãptãmânal Comisia tehnicã centralã în legãturã cu stadiul pregãtirii şi organizãrii alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2009.
(2) Comisia tehnicã centralã va informa sãptãmânal Guvernul în legãturã cu stadiul îndeplinirii acţiunilor privind pregãtirea şi organizarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2009.
ART. 15
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:


────────────────
Viceprim-ministru,
ministrul administraţiei şi internelor,
Dan Nica

p. Preşedintele Autoritãţii Electorale Permanente,
Marian Muhuleţ

p. Ministrul afacerilor externe,
Bogdan Lucian Aurescu,
secretar de stat

Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 4 martie 2009.
Nr. 219.

ANEXA 1

COMPONENŢA
Comisiei tehnice centrale

Preşedinte:
- viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi internelor
Membri:
- secretarul de stat pentru relaţia cu instituţiile prefectului din Ministerul Administraţiei şi Internelor;
- secretarul de stat, şef al Departamentului ordine şi siguranţã publicã din Ministerul Administraţiei şi Internelor;
- secretarul de stat pentru comunitãţile locale din Ministerul Administraţiei şi Internelor;
a) reprezentanţi, la nivel de secretar de stat sau secretar general, ai:
- Secretariatului General al Guvernului;
- Ministerului Finanţelor Publice;
- Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale;
- Ministerului Afacerilor Externe;
- Ministerului Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti;
- Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii;
- Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional;
- Ministerului Sãnãtãţii;
- Autoritãţii Electorale Permanente;
- Institutului Naţional de Statisticã;
- Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat;
b) reprezentanţi ai:
- Serviciului de Telecomunicaţii Speciale;
- Agenţiei Naţionale de Presã AGERPRES;
- S.C. Electrica - S.A.;
- Societãţii Române de Televiziune;
- Societãţii Române de Radiodifuziune.

NOTĂ:
Lucrãrile de secretariat tehnic ale Comisiei tehnice centrale sunt asigurate de Ministerul Administraţiei şi Internelor.
Componenţa nominalã a Comisiei tehnice centrale se stabileşte prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, pe baza propunerilor formulate de conducãtorii ministerelor şi ai celorlalte instituţii/societãţi menţionate.


ANEXA 2

COMPONENŢA
comisiei tehnice judeţene sau a municipiului Bucureşti

- prefectul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti;
- un subprefect;
- secretarul judeţului, respectiv secretarul general al municipiului Bucureşti;
- directorul direcţiei regionale/judeţene de statisticã;
- directorul general al direcţiei generale a finanţelor publice a judeţului, respectiv a municipiului Bucureşti;
- inspectorul-şef al inspectoratului judeţean de poliţie, respectiv directorul general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti;
- şeful biroului judeţean sau al municipiului Bucureşti de administrare a bazelor de date privind evidenţa persoanelor;
- şeful serviciului public comunitar judeţean de evidenţa persoanelor;
- inspectorul-şef al inspectoratului de jandarmi judeţean, respectiv directorul general al Direcţiei Generale de Jandarmi a Municipiului Bucureşti;
- inspectorul general al inspectoratului şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti;
- directorul autoritãţii de sãnãtate publicã a judeţului, respectiv al Direcţiei de Sãnãtate Publicã a Municipiului Bucureşti;
- reprezentantul teritorial al Autoritãţii Electorale Permanente*);
_____________
*) În judeţele în care îşi au sediul filialele regionale ale Autoritãţii Electorale Permanente.

- reprezentantul teritorial al S.C. Electrica - S.A.;
- corespondentul teritorial al Agenţiei Naţionale de Presã AGERPRES.

NOTĂ:
Lucrãrile de secretariat tehnic ale comisiei tehnice judeţene sunt asigurate de personalul din cadrul instituţiei prefectului.
Componenţa nominalã a comisiei tehnice judeţene sau a municipiului Bucureşti se stabileşte de prefect, prin ordin.

___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016