Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 218 din 4 martie 2009  privind aprobarea bugetului si a cheltuielilor necesare pentru pregatirea, organizarea si desfasurarea alegerilor pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2009    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 218 din 4 martie 2009 privind aprobarea bugetului si a cheltuielilor necesare pentru pregatirea, organizarea si desfasurarea alegerilor pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2009

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 155 din 12 martie 2009

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 23^1 alin. (1) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Se aprobã bugetul necesar pentru pregãtirea, organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2009, în cuantumul prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) Pentru efectuarea cheltuielilor necesare în vederea pregãtirii, organizãrii şi desfãşurãrii în bune condiţii a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2009, se suplimenteazã bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, al Autoritãţii Electorale Permanente, al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, al Ministerului Afacerilor Externe, precum şi al Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul Naţional de Statisticã, din Fondul de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului, prevãzut în bugetul de stat pe anul 2009, cu sumele din bugetul prevãzut la alin. (1).
(3) Ministerul Administraţiei şi Internelor repartizeazã instituţiilor prefectului sumele necesare pentru activitãţile acestora legate de pregãtirea, organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2009.
ART. 2
(1) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru dotarea şi funcţionarea Biroului Electoral Central se suportã din bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(2) Sumele necesare pentru asigurarea serviciilor şi echipamentelor de comunicaţii suplimentare faţã de cele deja existente la Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în vederea asigurãrii serviciilor de comunicaţii necesare Biroului Electoral Central şi birourilor electorale judeţene, precum şi birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti se suportã din bugetul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.
(3) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor privind instruirea şi informarea membrilor birourilor electorale şi a celorlalţi participanţi la procesul electoral, precum şi pentru alte activitãţi specifice perioadei electorale, îndeplinite de Autoritatea Electoralã Permanentã şi filialele sale, se asigurã din bugetul Autoritãţii Electorale Permanente.
(4) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor generate de activitãţile specifice Ministerului Administraţiei şi Internelor pentru buna organizare şi desfãşurare a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2009 se asigurã din bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(5) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru organizarea şi dotarea secţiilor de votare din strãinãtate, precum şi pentru alte materiale necesare procesului electoral la aceste secţii de votare se suportã din bugetul Ministerului Afacerilor Externe.
(6) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru dotarea şi funcţionarea biroului electoral pentru secţiile de votare din strãinãtate se suportã din bugetul Ministerului Afacerilor Externe.
ART. 3
(1) Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat, asigurã achiziţionarea hârtiei necesare pentru tipãrirea buletinelor de vot la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2009.
(2) Cantitatea de hârtie aflatã în ambalaje originale intacte, rãmasã neutilizatã, se restituie Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat de unde a fost ridicatã, în termen de cel mult 10 zile de la publicarea rezultatelor alegerilor, pe bazã de proces-verbal de predare-primire.
(3) Plata hârtiei efectiv consumate, dupã restituirea prevãzutã la alin. (2), facturatã la preţul de înregistrare în contabilitate, se face de cãtre Ministerul Administraţiei şi Internelor în termen de 30 de zile de la publicarea rezultatelor alegerilor.
(4) Ministerul Administraţiei şi Internelor asigurã imprimarea buletinelor de vot în vederea garantãrii securitãţii acestor documente.
ART. 4
Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor privind editarea şi tipãrirea proceselor-verbale pentru constatarea rezultatelor alegerilor şi pentru dotarea cu echipamente, tehnicã de calcul, consumabile şi servicii necesare pentru organizarea şi funcţionarea staţiilor de prelucrare, precum şi cele pentru instruirea personalului implicat în efectuarea operaţiunilor tehnice privind stabilirea rezultatelor alegerilor, în staţiile de prelucrare organizate la nivelul Biroului Electoral Central, al birourilor electorale judeţene, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, al biroului electoral pentru secţiile de votare din strãinãtate se suportã din bugetul Secretariatului General al Guvernului, pentru Institutul Naţional de Statisticã.
ART. 5
Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru achiziţionarea pachetului de aplicaţii şi servicii informatice utilizate pentru centralizarea şi stabilirea rezultatului alegerilor se suportã din bugetul Autoritãţii Electorale Permanente.
ART. 6
Sumele necesare pentru închirierea de la operatorii publici a circuitelor telefonice şi conexiunilor locale de comunicaţii de date, în vederea asigurãrii serviciilor de telefonie specialã şi de comunicaţii de date necesare Biroului Electoral Central, birourilor electorale judeţene şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti se asigurã din bugetul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, buget ce va cuprinde şi:
a) cheltuielile privind asigurarea serviciilor de telefonie şi comunicaţii între birourile electorale ale secţiilor de votare şi birourile electorale judeţene sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti pe raza cãrora îşi desfãşoarã activitatea, în zonele în care autoritãţile locale nu pot asigura mijloace de comunicaţii din surse proprii;
b) sumele necesare organizãrii unui sistem informatic care sã furnizeze în ziua alegerilor date privind prezenţa populaţiei la vot, pe baza datelor transmise de birourile electorale ale secţiilor de votare cuprinse într-un eşantion reprezentativ la nivel judeţean şi naţional.
ART. 7
(1) Instituţiile prefectului asigurã confecţionarea ştampilelor birourilor electorale judeţene, ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi a ştampilelor de control ale secţiilor de votare organizate în ţarã. Confecţionarea ştampilei biroului electoral pentru secţiile de votare din strãinãtate, precum şi a ştampilelor de control ale secţiilor de votare din strãinãtate se asigurã de Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti.
(2) Instituţiile prefectului asigurã achiziţionarea tuşului, tuşierelor şi a celorlalte materiale necesare votãrii.
ART. 8
(1) În cadrul bugetului aprobat, efectuarea cheltuielilor pentru organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2009 se va realiza de cãtre ordonatorii de credite, cu informarea periodicã a Comisiei pentru transparenţã.
(2) Comisia prevãzutã la alin. (1) se compune din câte un reprezentant al partidelor politice parlamentare, din 2 reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale şi 2 reprezentanţi ai Clubului Român de Presã.
(3) Componenţa nominalã a comisiei prevãzute la alin. (1) se stabileşte de cãtre preşedintele Comisiei tehnice centrale, pe baza propunerilor formulate de partidele politice parlamentare, organizaţiile neguvernamentale şi de Clubul Român de Presã.
(4) Comisia prevãzutã la alin. (1) îşi desemneazã preşedintele dintre membrii nominalizaţi potrivit alin. (3).
ART. 9
Pentru reducerea cheltuielilor necesare în vederea desfãşurãrii procesului electoral, primarii vor utiliza bunurile materiale recuperate de la alegerile anterioare şi aflate în stare bunã. Acolo unde bunurile materiale necesare dotãrii materiale corespunzãtoare a secţiilor de votare nu se pot recupera, se vor achiziţiona unele noi de cãtre instituţiile prefectului, în baza centralizãrii necesarului şi în limita fondurilor alocate.
ART. 10
(1) Pe toatã perioada exercitãrii atribuţiilor privind organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2009, instituţiile la care sunt angajaţi membrii birourilor electorale, statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar le asigurã acestora drepturile salariale cuvenite, potrivit legii.
(2) Pentru membrii Biroului Electoral Central, începând cu data încheierii procesului-verbal de învestire, se acordã o indemnizaţie de 66 lei pe zi de activitate, care se suportã din bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(3) Statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar care participã la executarea operaţiunilor generate de activitatea de la Biroul Electoral Central vor primi o indemnizaţie de 50 lei pe zi de activitate, care se suportã din bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(4) Membrii birourilor electorale judeţene, ai birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi cei ai biroului electoral pentru secţiile de votare din strãinãtate beneficiazã de o indemnizaţie de 66 lei pe zi de activitate. Statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar care participã la efectuarea operaţiunilor generate de activitatea acestor birouri electorale primesc o indemnizaţie de 50 lei pe zi de activitate
(5) Preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare şi locţiitorii acestora beneficiazã de o indemnizaţie de 66 lei pe zi de activitate, dar nu mai mult de 5 zile. Ceilalţi membri ai birourilor electorale ale secţiilor de votare beneficiazã de o indemnizaţie de 66 lei pe zi de activitate, dar nu mai mult de 3 zile.
(6) Membrilor Biroului Electoral Central, statisticienilor, informaticienilor şi personalului tehnic auxiliar al acestuia, care participã la realizarea operaţiunilor legate de desfãşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2009, precum şi personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor, care este în misiune de pazã la acest birou, li se asigurã în fiecare zi de activitate 8 lei de persoanã pentru bãuturi rãcoritoare, cafea şi gustãri. Aceste cheltuieli se suportã din bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(7) Membrilor birourilor electorale judeţene, ai birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi ai biroului electoral pentru secţiile de votare din strãinãtate, precum şi statisticienilor, informaticienilor şi personalului tehnic auxiliar al acestora, care participã la realizarea operaţiunilor legate de desfãşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2009, precum şi personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor, care este în misiune de pazã la aceste birouri, li se asigurã în fiecare zi de activitate 8 lei de persoanã pentru bãuturi rãcoritoare, cafea şi gustãri.
(8) Membrilor birourilor electorale ale secţiilor de votare şi personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor, care este în misiune de pazã la aceste birouri li se asigurã în ziua votãrii 8 lei de persoanã pentru bãuturi rãcoritoare, cafea şi gustãri.
(9) Plata indemnizaţiilor prevãzute la alin. (4) şi (5) se face pe baza listelor de prezenţã avizate de preşedinţii birourilor electorale.
(10) Veniturile din indemnizaţiile prevãzute la alin. (2)-(5) se impoziteazã conform prevederilor legale în vigoare.
(11) Prin zi de activitate se înţelege munca desfãşuratã pe parcursul unei zile calendaristice, indiferent de numãrul de ore prestate, dar nu mai puţin de 6 ore pe zi.
(12) Pe lângã drepturile prevãzute la alin. (4) şi (5), membrii birourilor electorale care domiciliazã în alte localitãţi beneficiazã de indemnizaţia de delegare, precum şi de decontarea cheltuielilor de transport şi cazare, potrivit reglementãrilor în vigoare care stabilesc aceste drepturi pentru personalul din instituţiile publice.
(13) Plata indemnizaţiilor prevãzute la alin. (4), (5) şi (12) şi a cheltuielilor de protocol prevãzute la alin. (7) şi (8) se asigurã din bugetele instituţiilor prefectului, iar pentru biroul electoral pentru secţiile de votare din strãinãtate şi pentru secţiile de votare din strãinãtate plata indemnizaţiilor şi a cheltuielilor de protocol se asigurã din bugetul Ministerului Afacerilor Externe.
ART. 11
Cheltuielile pentru materialele necesare tipãririi listelor electorale permanente, a copiilor de pe acestea, a listelor electorale speciale şi suplimentare, precum şi a celorlalte tipizate se asigurã de instituţiile prefectului, iar cheltuielile pentru selectarea şi prelucrarea datelor privind cetãţenii cu drept de vot, precum şi cheltuielile pentru dotarea cu echipamentele şi tehnica de calcul necesare desfãşurãrii acestor activitãţi se asigurã de Ministerul Administraţiei şi Internelor.
ART. 12
(1) Cheltuielile necesare în vederea transportului şi distribuirii materialelor, documentelor şi tipizatelor prevãzute de lege pentru desfãşurarea procesului electoral se asigurã de instituţiile prefectului, iar cele pentru transportul şi distribuirea materialelor, documentelor şi tipizatelor repartizate secţiilor de votare din strãinãtate se asigurã din bugetul Ministerului Afacerilor Externe.
(2) Pentru organizarea şi desfãşurarea procesului electoral, consumul de carburanţi şi cheltuielile cu telefoanele, efectuate de autoritãţile administraţiei publice implicate în organizarea alegerilor, se suplimenteazã cu 50% faţã de normativele în vigoare, în perioada martie-iunie 2009.
ART. 13
(1) Confecţionarea ştampilelor cu menţiunea "Votat" şi a timbrelor autocolante ce se aplicã pe cãrţile de identitate ale cetãţenilor este asiguratã de Ministerul Administraţiei şi Internelor.
(2) Ministerul Administraţiei şi Internelor va repartiza ştampilele cu menţiunea "Votat" , buletinele de vot şi timbrele autocolante cãtre instituţiile prefectului, respectiv Ministerului Afacerilor Externe, care, împreunã cu primarii, respectiv cu reprezentanţele diplomatice ale României în strãinãtate, le vor distribui birourilor electorale ale secţiilor de votare.
ART. 14
(1) Sumele puse la dispoziţia Ministerului Administraţiei şi Internelor, Autoritãţii Electorale Permanente, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Secretariatului General al Guvernului, pentru Institutul Naţional de Statisticã, şi Ministerului Afacerilor Externe şi rãmase neutilizate se vor restitui în vederea reîntregirii Fondului de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului, în termen de 60 de zile de la data publicãrii rezultatului alegerilor în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Ordonatorii de credite rãspund de utilizarea corespunzãtoare a sumelor puse la dispoziţie pentru procesul electoral.
ART. 15
(1) Sumele alocate Ministerului Administraţiei şi Internelor, pentru instituţiile prefectului, din Fondul de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului, pentru desfãşurarea procesului electoral se vor vira cu aceastã destinaţie în bugetul fiecãrei instituţii a prefectului, iar decontarea cheltuielilor respective va fi efectuatã cu respectarea prevederilor legale.
(2) În termen de cel mult 10 zile de la expirarea termenului prevãzut la art. 14 alin. (1), autoritãţile administraţiei publice centrale şi instituţiile prefectului, cãrora le-au fost alocate fonduri potrivit anexei, comunicã Autoritãţii Electorale Permanente situaţia sumelor alocate şi cheltuielilor efectuate, separat pe cheltuieli de personal, materiale şi de capital.
ART. 16
Ministerul Finanţelor Publice va introduce modificãrile ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei hotãrâri în structura bugetului de stat pe anul 2009 şi în volumul şi structura bugetului Ministerului Administraţiei şi Internelor, al Autoritãţii Electorale Permanente, al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, al Secretariatului General al Guvernului, pentru Institutul Naţional de Statisticã, şi al Ministerului Afacerilor Externe.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Viceprim-ministru, ministrul
administraţiei şi internelor,
Dan Nica

p. Preşedintele Autoritãţii
Electorale Permanente,
Marian Muhuleţ

p. Ministrul afacerilor externe,
Bogdan Lucian Aurescu,
secretar de stat

Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 4 martie 2009.
Nr. 218.

ANEXĂ

BUGETUL
de cheltuieli aferente alegerilor membrilor din România
în Parlamentul European din anul 2009



- mii lei -
┌────────────────────────────────────┬─────┬───────────────────────────┬───────┐
│ │ │ Cheltuieli │ │
│ Instituţia │ Ca- ├────────┬─────────┬────────┤ TOTAL │
│ │ pi- │Personal│Bunuri şi│ Active │ │
│ │ tol │ │servicii │nefinan-│ │
│ │ │ │ │ ciare │ │
├────────────────────────────────────┼─────┼────────┼─────────┼────────┼───────┤
│1. Ministerul Administraţiei şi │ │ │ │ │ │
│Internelor │ │ 51.046 │ 30.015 │ 1.596 │ 82.657│
├────┬───────────────────────────────┼─────┼────────┼─────────┼────────┼───────┤
│ │1. Aparatul propriu şi │ │ │ │ │ │
│ │instituţiile prefectului │51,01│ 47.520 │ 18.000 │ 480 │ 66.000│
│ ├───────────────────────────────┼─────┼────────┼─────────┼────────┼───────┤
│ │2. Biroul Electoral Central │51,01│ 570 │ 890 │ 60 │ 1.520│
├────┴───────────────────────────────┼─────┼────────┼─────────┼────────┼───────┤
├────────────────────────────────────┼─────┼────────┼─────────┼────────┼───────┤
│ TOTAL CAP. 51.01: │51,01│ 48.090 │ 18.890 │ 540 │ 67.520│
├────────────────────────────────────┼─────┼────────┼─────────┼────────┼───────┤
├────┬───────────────────────────────┼─────┼────────┼─────────┼────────┼───────┤
│ │1. Inspectoratul General al │ │ │ │ │ │
│ │Poliţiei Române │61,01│ 2.800 │ 7.403 │ 0 │ 10.203│
│ ├───────────────────────────────┼─────┼────────┼─────────┼────────┼───────┤
│ │2. Inspectoratul General al │ │ │ │ │ │
│ │Jandarmeriei Române │61,01│ 80 │ 2.050 │ 0 │ 2.130│
│ ├───────────────────────────────┼─────┼────────┼─────────┼────────┼───────┤
│ │3. Centrul Naţional de │ │ │ │ │ │
│ │Administrare a Bazelor de Date │61,01│ 0 │ 24 │ 1.056 │ 1.080│
│ │pentru Evidenţa Persoanelor │ │ │ │ │ │
│ ├───────────────────────────────┼─────┼────────┼─────────┼────────┼───────┤
│ │4. Inspectoratul General al │ │ │ │ │ │
│ │Poliţiei de Frontierã │61,01│ 30 │ 310 │ 0 │ 340│
│ ├───────────────────────────────┼─────┼────────┼─────────┼────────┼───────┤
│ │5. Baza Centralã pentru │ │ │ │ │ │
│ │Asigurarea Tehnicã a Misiunilor│61,01│ 0 │ 750 │ 0 │ 750│
│ ├───────────────────────────────┼─────┼────────┼─────────┼────────┼───────┤
│ │6. Inspectoratul General pentru│ │ │ │ │ │
│ │Situaţii de Urgenţã │61,01│ 46 │ 588 │ 0 │ 634│
├────┴───────────────────────────────┼─────┼────────┼─────────┼────────┼───────┤
├────────────────────────────────────┼─────┼────────┼─────────┼────────┼───────┤
│ TOTAL CAP. 61.01: │61,01│ 2.956 │ 11.125 │ 1.056 │ 15.137│
├────────────────────────────────────┼─────┼────────┼─────────┼────────┼───────┤
├────────────────────────────────────┼─────┼────────┼─────────┼────────┼───────┤
│2. Secretariatul General al │ │ │ │ │ │
│ Guvernului │51,01│ 8 │ 2.450 │ 1.542 │ 4.000│
├────────────────────────────────────┼─────┼────────┼─────────┼────────┼───────┤
│ - Institutul Naţional de │ │ │ │ │ │
│ Statisticã │51,01│ 8 │ 2.450 │ 1.542 │ 4.000│
├────────────────────────────────────┼─────┼────────┼─────────┼────────┼───────┤
├────────────────────────────────────┼─────┼────────┼─────────┼────────┼───────┤
│3. Autoritatea Electoralã Permanentã│51,01│ 18 │ 443 │ 4.986 │ 5.447│
├────────────────────────────────────┼─────┼────────┼─────────┼────────┼───────┤
│4. Serviciul de Telecomunicaţii │ │ │ │ │ │
│Speciale │61,01│ 0 │ 1.800 │ 1.160 │ 2.960│
├────────────────────────────────────┼─────┼────────┼─────────┼────────┼───────┤
│5. Ministerul Afacerilor Externe │51,01│ 500 │ 3.150 │ 50 │ 3.700│
├────────────────────────────────────┼─────┼────────┼─────────┼────────┼───────┤
│TOTAL GENERAL: │ │ 51.572│ 37.858 │ 9.334 │ 98.764│
└────────────────────────────────────┴─────┴────────┴─────────┴────────┴───────┘



----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016