Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 218 din 10 martie 1995  privind organizarea si functionarea Secretariatului de Stat pentru Culte    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 218 din 10 martie 1995 privind organizarea si functionarea Secretariatului de Stat pentru Culte

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 71 din 19 aprilie 1995
    În temeiul prevederilor art. 115 din Constituţia României şi al altor reglementări legale,

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Secretariatul de Stat pentru Culte este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, în subordinea Guvernului, care asigură relaţiile statului cu toate cultele din România. În activitatea sa Secretariatul de Stat pentru Culte se conduce după principiul conform căruia toate cultele religioase recunoscute sunt libere, autonome şi egale faţă de autorităţile publice.
    ART. 2
    Secretariatul de Stat pentru Culte are următoarele atribuţii:
    1. sprijină toate cultele, potrivit statutelor de organizare şi funcţionare a acestora, pe baza Constituţiei, în vederea participării lor la viaţa socială şi spirituală a ţării, urmăreşte ca în relaţiile dintre culte sa fie excluse orice forme, mijloace şi acţiuni de învrăjbire religioasă şi mediază, din proprie iniţiativă sau la solicitarea acestora, în situaţiile litigioase care apar;
    2. asigură legătura dintre culte şi ministere, celelalte organe ale administraţiei publice centrale şi locale în vederea respectării libertăţii şi autonomiei cultelor, a prevenirii şi înlăturarii oricăror abuzuri, prin aplicarea legii; sprijină autorităţile administraţiei publice locale pentru rezolvarea problemelor specifice care apar în raporturile lor cu cultele şi asociaţiile religioase şi, totodată, acordă asistenţă cultelor, la solicitarea acestora, în soluţionarea problemelor pe care acestea le supun autorităţilor administraţiei publice locale;
    3. analizează cererile de înfiinţare a unor noi culte, întocmeşte documentaţiile necesare şi face propuneri în vederea recunoaşterii acestora, potrivit legii;
    4. în baza documentaţiilor întocmite şi a statutelor prezentate, avizează înfiinţarea de asociaţii şi fundaţii religioase, în vederea autorizării lor ca persoane juridice, potrivit legii; controlează respectarea obiectului avizării; în caz de nerespectare a scopului care a stat la baza constituirii asociaţiei sau fundaţiei religioase autorizate, Secretariatul de Stat pentru Culte îşi retrage avizul dat;
    5. face propuneri pentru recunoaşterea prin decret a şefilor cultelor, a conducătorilor de eparhii, a celorlalţi ierarhi şi a celor asimilaţi acestora, la cererea cultelor, în condiţiile prevăzute de lege;
    6. ia act de alegerea sau numirea persoanelor care urmează să ocupe funcţii de conducere, precum şi a personalului clerical şi laic din cadrul cultelor, inclusiv din învăţământul teologic, neintegrat în învăţământul de stat, în vederea acordării de subvenţii de la bugetul de stat pentru completarea surselor necesare salarizarii acestora şi acordării indemnizaţiilor de conducere, potrivit legii;
    7. în colaborare cu Ministerul Învăţământului sprijină desfăşurarea activităţii institutelor teologice de învăţământ, corelarea permanentă a programelor analitice cu cerinţele şi necesităţile procesului de învăţământ, organizarea învăţământului religios în şcolile de stat; autorizează, potrivit legii, la cererea cultelor, înfiinţarea şi funcţionarea institutelor teologice de învăţământ;
    8. sprijină cultele în organizarea şi desfăşurarea activităţilor de caritate, asigurarea asistenţei religioase în armată, spitale, penitenciare, aziluri şi orfelinate, conlucrând cu ministerele şi cu organizaţiile de profil;
    9. acorda asistenţă de specialitate cultelor religioase în activităţile privind evidenţa, păstrarea, conservarea, restaurarea şi valorificarea bunurilor culturale mobile şi imobile, cu prioritate a acelora ce fac parte din patrimoniul cultural naţional, aflate în proprietatea sau folosinţa cultelor; constată în mod direct starea de conservare a bunurilor culturale imobile şi mobile, cu valoare deosebita, aparţinînd cultelor, în vederea acordării de subvenţii de la bugetul de stat pentru lucrări de consolidare, conservare, restaurare şi punere în valoare a acestor bunuri; acordă unităţilor de cult sprijinul solicitat în vederea întocmirii documentaţiilor tehnice pentru construcţii de lăcaşuri de cult, precum şi pentru întreţinerea şi restaurarea lor, cu respectarea normelor legale; analizează, avizează şi promovează documentaţiile tehnico-economice pentru construcţii şi reparaţii de lăcaşuri şi alte clădiri aparţinând cultelor, cu respectarea prevederilor legale; organizează, în colaborare cu cultele religioase şi alte instituţii de profil, din ţară şi din străinătate, activităţi de instruire şi perfecţionare profesională a personalului de specialitate din reţeaua obiectivelor patrimoniale ale cultelor;
    10. sprijină constituirea şi activitatea unor asociaţii şi fundaţii cu caracter neguvernamental şi nonprofit pentru conservarea şi restaurarea monumentelor de arhitectură şi artă religioasă;
    11. organizează activităţi şi manifestări pentru cunoaşterea şi promovarea culturii religioase, pentru punerea în valoare a mărturiilor de artă şi arhitectură religioasă prin expoziţii, simpozioane, sesiuni de comunicări, spectacole artistice;
    12. în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe sprijină cultele, la cererea acestora, în iniţierea şi desfăşurarea acţiunilor de relaţii externe şi de promovare a colaborării între bisericile din România şi cele din străinătate, precum şi în organizarea şi funcţionarea comunităţilor religioase ale românilor din străinătate; facilitează obţinerea paşapoartelor şi a vizelor necesare deplasării în străinătate în interes de serviciu a personalului încadrat al cultelor, cu prilejul unor acţiuni externe ale acestora, cu respectarea normelor legale în vigoare;
    13. iniţiază acţiuni de relaţii externe cu instituţii de stat similare din alte tari şi organizaţii internaţionale neguvernamentale care se ocupă de problemele drepturilor şi libertăţilor religioase şi participă la manifestările promovate de acestea;
    14. realizează sinteze documentare privind viaţa religioasă din România, drepturile şi libertăţile cultelor, pe care le pune la dispoziţia Parlamentului, a Guvernului, instituţiilor administraţiei publice centrale şi locale interesate, precum şi ambasadelor ţării noastre în străinătate, cât şi ambasadelor străine în România, la cererea acestora; elaborează studii şi materiale documentare referitoare la viaţa religioasă din alte ţări, la organizarea şi activitatea organizaţiilor şi asociaţiilor religioase internaţionale;
    15. contribuie la întregirea surselor financiare ale cultelor cu fonduri alocate de la bugetul de stat şi ţine evidenţa acestora, în condiţiile prevăzute de lege, pentru construirea şi repararea lăcaşurilor de cult, pentru consolidarea, conservarea, restaurarea şi punerea în valoare a obiectivelor de patrimoniu, mobiliare şi imobiliare, din administraţia acestora, inclusiv pentru întocmirea documentaţiilor tehnice care stau la baza acestor lucrări; pentru întreţinerea şi funcţionarea unităţilor de cult fără venituri sau cu venituri reduse, precum şi pentru susţinerea unor acţiuni cu caracter internaţional realizate de către conducerile de cult din România;
    16. rezolvă problemele de acordare, la cerere, a contribuţiei de la bugetul de stat pentru întregirea fondurilor proprii necesare salarizarii personalului din cadrul cultelor şi din învăţământul teologic al cultelor neintegrat cu învăţământul de stat, inclusiv a indemnizaţiilor de conducere prevăzute de lege şi acordă sprijinul necesar în scopul aplicării sistemului de salarizare, conform legii;
    17. verifică modul de utilizare a fondurilor primite de către culte de la bugetul de stat potrivit destinaţiei stabilite şi cu respectarea prevederilor legale;
    18. sprijină cultele, la cerere, în organizarea evidenţei contabile, statistice, în concordanţă cu legislaţia de specialitate, asigurând colaborarea acestora cu instituţiile de sinteză;
    19. facilitează cultelor primirea de ajutoare, donaţii sau legate din străinătate cu respectarea prevederilor legii şi sprijină cultele în oferirea, de către acestea, de ajutoare sau donaţii comunităţilor româneşti din diaspora sau unor biserici cu care acestea colaborează;
    20. în colaborare cu autorităţile publice locale acorda sprijin cultelor în rezolvarea problemelor legate de concesionarea terenurilor necesare construirii de noi lăcaşuri de cult şi a aplicării prevederilor Legii fondului funciar;
    21. sprijină cultele, la cerere, pentru rezolvarea problemelor de aprovizionare cu materii prime şi materiale necesare, precum şi în găsirea celor mai economicoase forme de obţinere a acestora.
    Împreună cu organele centrale de specialitate din subordinea Guvernului şi cu autorităţile publice locale, urmăreşte respectarea aplicării legislaţiei cu privire la producerea şi desfacerea în exclusivitate de către culte a unor articole şi bunuri specifice;
    22. acordă sprijin cultelor în domeniul sponsorizării;
    23. îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de legi sau hotărâri ale Guvernului pentru domeniul său de activitate.
    ART. 3
    Secretariatul de Stat pentru Culte întocmeşte şi asigură realizarea, potrivit legii, a bugetului propriu de venituri şi cheltuieli, a bilanţului şi dării de seamă contabile privind activitatea proprie.
    ART. 4
    Secretariatul de Stat pentru Culte prezintă Guvernului proiecte de acte normative din domeniul cultelor şi avizează proiecte de acte normative elaborate de ministere şi alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale cu privire la problemele care vizează cultele, asociaţiile religioase.
    ART. 5
    (1) Secretariatul de Stat pentru Culte are structura organizatorică prevăzută în anexă.
    (2) Numărul maxim de posturi la Secretariatul de Stat pentru Culte este de 55, exclusiv demnitarul.
    (3) Structura Secretariatului de Stat pentru Culte este formată din direcţii, servicii şi birouri; atribuţiile şi sarcinile acestora se stabilesc şi se aprobă prin ordin al secretarului de stat.
    ART. 6
    (1) Conducerea Secretariatului de Stat pentru Culte se exercită de secretarul de stat, numit prin decizia primului-ministru. Pe lângă secretarul de stat poate funcţiona un colegiu de conducere, ca organ consultativ. Componenţa acestuia se stabileşte prin ordin al secretarului de stat, cu avizul membrului guvernului care coordonează această activitate.
    (2) Secretarul de stat conduce întreaga activitate a Secretariatului de Stat pentru Culte şi îl reprezintă în raporturile cu celelalte ministere, alte autorităţi publice şi organizaţii, precum şi cu persoane juridice şi fizice din ţară sau străinătate.
    ART. 7
    Secretariatul de Stat pentru Culte are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un număr de autoturisme, stabilit potrivit prevederilor legale.
    ART. 8
    Anexa face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ART. 9
    Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 595/1992 privind organizarea şi funcţionarea Secretariatului de Stat pentru Culte.

                 PRIM-MINISTRU
                NICOLAE VĂCĂROIU

                Contrasemnează:
               -----------------
                Ministru de stat,
        ministrul muncii şi protecţiei sociale,
                  Dan Mircea Popescu

                Ministru de stat,
              ministrul finanţelor,
                Florin Georgescu

    Bucureşti, 10 martie 1995
    Nr. 218


    ANEXA 1
    -------
    Număr maxim de posturi = 55 (exclusiv demnitarul)

               SECRETARIATUL DE STAT PENTRU CULTE

                         ┌────────────────┐
                         │SECRETAR DE STAT│
                         └───────┬────────┘
         ┌──────────┐ │ ┌─────────────────────────┐
         │CONTENCIOS├────────────┼────────────┤CONTROL FINANCIAR PROPRIU│
         └──────────┘ │ └─────────────────────────┘
                                 │
              ┌──────────────────┴─────────────────┐
              │ │
  ┌───────────┴───────────┐ ┌────────┴──────────┐
  │ DIRECŢIA │ │ DIRECŢIA │
  │ RELAŢII CULTE, │ │ SPRIJIN LOGISTIC,│
  │ASOCIAŢII RELIGIOASE │ │ METODOLOGIE ŞI │
  │ ŞI │ │ DEZVOLTARE BAZĂ │
  │ÎNDRUMARE TERITORIALĂ │ │ MATERIALE CULTE │
  └───────────────────────┘ └───────────────────┘


                        -------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016