Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 217 din 10 aprilie 1995 (*republicata*)  privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Privatizare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 217 din 10 aprilie 1995 (*republicata*) privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Privatizare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 6 din 15 ianuarie 1996
---------------
    *) Republicată în temeiul art. III din Hotărârea Guvernului nr. 1.031 din 19 decembrie 1995, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 299 din 28 decembrie 1995, dându-se alineatelor şi punctelor o nouă numerotare.

    Hotărârea Guvernului nr. 217 din 10 aprilie 1995 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 71 din 19 aprilie 1995.

    ART. 1
    Agenţia Naţională pentru Privatizare este organ de specialitate al administraţie publice centrale în subordinea Guvernului, care realizează, în conformitate cu legea, administrarea programelor în domeniul privatizării.
    ART. 2
    Agenţia Naţională pentru Privatizare, în condiţiile prevăzute de lege şi ale strategiei guvernamentale de reformă economică, are următoarele atribuţii:
    1. coordonează, îndrumă şi controlează întregul proces de privatizare;
    2. urmăreşte funcţionarea mecanismului procesului de privatizare în toate sectoarele economiei naţionale şi ia măsuri pentru buna desfăşurare a acestuia şi pentru crearea condiţiilor optime societăţilor comerciale ce urmează a fi privatizate.
    3. prezintă Guvernului propuneri privind strategia şi mecanismele de dezvoltare a sectorului privat;
    4. stabileşte listele cu societăţile comerciale ce urmează a fi supuse procesului de privatizare;
    5. participă cu rol de mediator, în numele Guvernului, pentru rezolvarea eventualelor divergenţe dintre Fondul Proprietăţii de Stat şi Fondurile Proprietăţii Private, pe linia privatizării societăţilor comerciale;
    6. aprobă privatizarea societăţilor comerciale în situaţia când Fondul Proprietăţii de Stat îşi pierde calitatea de acţionar cu rol de control în cadrul respectivelor societăţi comerciale.
    7. asigură realizarea cadrului legal şi institutional pentru crearea fondurilor mutuale;
    8. asigură introducerea, în forma standard, a evidenţei acţionarilor la nivelul fiecărei societăţi comerciale, realizând şi evidenţa mişcărilor acestora, în conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1990, prin Registrul unic al acţionarilor;
    9. avizează propunerile de acordare de concesiuni şi de organizare de licitaţii pentru încheierea de contracte de concesiune pentru activităţi economice, servicii publice şi unităţi de producţie ale unor regii autonome şi terenuri proprietate de stat;
    10. controlează respectarea de către concesionari a obligaţiilor asumate prin contractul de concesiune;
    11. propune Guvernului, spre aprobare, încheierea de contracte de subconcesiune;
    12. elaborează şi prezintă Guvernului spre aprobare norme metodologice privind condiţiile de organizare şi desfăşurare a vânzarilor de acţiuni şi active, de schimbare a certificatelor de proprietate în acţiuni la societăţile comerciale ce urmează a fi privatizate;
    13. rezolvă, în condiţiile legii, contestaţiile formulate de deţinătorii certificatelor de proprietate împotriva soluţiilor date de Fondurile Proprietăţii Private, în exercitarea dreptului de control şi iniţiativa a deţinătorilor certificatelor de proprietate;
    14. aprobă încheierea de contracte de asistenţă de specialitate cu firme de consultanţă străine;
    15. urmăreşte realizarea programului de asistenţă tehnică din străinătate şi asigură organizarea de forme de pregătire a personalului în domeniile evaluării societăţilor comerciale, organizării de licitaţii, vânzării de acţiuni, brokeraj şi alte activităţi legate de procesul de privatizare;
    16. realizează activităţi de comunicaţie, pe plan intern şi extern, în vederea promovării procesului de privatizare;
    17. efectuează, ţinând seama de practica internaţionala, analize şi studii în domeniul privatizării societăţilor comerciale cu capital de stat;
    18. controlează respectarea de către instituţiile cu sarcini şi atribuţii în domeniul privatizării a prevederilor Legii nr. 58/1991, precum şi a celorlalte acte normative din acest domeniu;
    19. răspunde de aducerea la îndeplinire a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 25/1993 privind stimularea întreprinderilor mici şi mijlocii, aprobată şi modificată prin Legea nr. 83/1994;
    20. prestează, pe bază de contract, servicii de asistenţă tehnică şi consultanţă pe linia realizării procesului de privatizare în domeniile: economic, financiar, comercial şi juridic;
    21. editează periodic Buletinul informativ privind desfăşurarea procesului de privatizare;
    22. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniul său de activitate.
    ART. 3
    (1) Agenţia Naţională de Privatizare este condusă de un preşedinte care se asimilează cu funcţia de secretar de stat, numit prin decizia primului-ministru. Pe lângă preşedintele Agenţiei Naţionale de Privatizare funcţionează, ca organ consultativ, Colegiul de conducere al Agenţiei Naţionale pentru Privatizare. Componenţa colegiului se aprobă prin ordinul preşedintelui, cu avizul membrului din Guvern care coordonează această activitate. Preşedintele agenţiei îndeplineşte şi funcţia de preşedinte al colegiului de conducere.
    (2) Preşedintele conduce întreaga activitate a Agenţiei Naţionale pentru Privatizare şi o reprezintă în raporturile cu ministerele, ale autorităţii publice şi organizaţii, precum şi cu persoane juridice şi fizice din ţară sau din străinătate.
    (3) În realizarea atribuţiilor Agenţiei Naţionale pentru Privatizare preşedintele emite, potrivit legii, ordine şi instrucţiuni.
    ART. 4
    (1) Numărul maxim de posturi este de 170, exclusiv demnitarul şi personalul Oficiului de Prestări Servicii şi Buletin Informativ.
    (2) Structura organizatorică a Agenţiei Naţionale pentru Privatizare este prevăzută în anexa la prezenta hotărâre. Salarizarea personalului agenţiei se face conform anexei nr. 8 la Legea nr. 40/1991, republicată. În cadrul acesteia, prin ordin al preşedintelui agenţiei, se pot organiza servicii şi birouri, precum şi colective temporare.
    (3) Personalul încadrat la Direcţia generală întreprinderi mici şi mijlocii şi reprezentare în teritoriu din structura Agenţiei Romane de Dezvoltare, cu excepţia celui de reprezentare în teritoriu, trece în structura Agenţiei Naţionale pentru Privatizare, cu menţinerea gradului sau a treptei profesionale şi a gradatiei la data preluării prin transfer în interesul serviciului.
    (4) Secretariatul permanent al Centrului balcanic de cooperare între întreprinderi mici şi mijlocii se organizează la nivel de serviciu.
    (5) În cadrul numărului maxim de posturi aprobat, Agenţia Naţională pentru Privatizare va include în statul de funcţii personal de specialitate pentru coordonare în profil teritorial, care îşi va desfăşura activitatea cu sprijinul prefecturilor.
    (6) Atribuţiile concrete ale direcţiilor generale, direcţiilor, serviciilor şi birourilor din structura organizatorică se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare şi se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Privatizare.
    ART. 5
    (1) Agenţia Naţională pentru Privatizare poate să presteze pe bază contractuală activităţi lucrative ca: servicii de asistenţă tehnică şi consultanţă, brokeraj, evaluări de societăţi comerciale, studii de fezabilitate, caiete de sarcini şi altele asemenea.
    (2) Pentru realizarea unor asemenea activităţi, Agenţia Naţională pentru Privatizare are în subordine Oficiul de Prestări Servicii şi Buletin Informativ, organizat la nivel de direcţie generală, cu personalitate juridică, ale cărui cheltuieli de funcţionare şi investiţii se acoperă, în condiţiile legii, din veniturile extrabugetare realizate. Numărul de posturi şi structura organizatorică se aprobă prin ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Privatizare.
    (3) Nivelurile de salarizare pentru personalul Oficiului de Prestări Servicii şi Buletin Informativ sunt cele prevăzute în anexa nr. 10 la Hotărârea Guvernului nr. 281/1993.
    ART. 6
    (1) În exercitarea atribuţiilor sale, Agenţia Naţională pentru Privatizare colaborează cu ministerele, organele centrale de specialitate din subordinea Guvernului, cu autorităţile publice locale.
    (2) Prefecturile vor asigura spaţiul necesar desfăşurării activităţii în teritoriu a salariaţilor Agenţiei Naţionale pentru Privatizare şi vor suporta din bugetul propriu cheltuielile materiale, de întreţinere şi de comunicaţii.
    ART. 7
    Agenţia Naţională pentru Privatizare are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un număr de autoturisme stabilit potrivit prevederilor legale.
    ART. 8
    Ministerul Finanţelor va introduce modificările corespunzătoare în bugetul Agenţiei Naţionale pentru Privatizare.
    ART. 9
    (1) Prezenta hotărâre intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României *).
--------------
    *) Cu excepţia art. 2 pct. 19, art. 3 alin. (1) art. 4 alin. (1), (3) şi (4), art. 8 şi a anexei, care au intrat în vigoare la 28 decembrie 1995.

    (2) La aceeaşi dată se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 4/1993 privind organizarea Agenţiei Naţionale pentru Privatizare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 24 din 10 februarie 1993.




    ANEXA 1
    Numărul maxim de posturi: 170
    (exclusiv demnitarul şi personalul
    Oficiului de Prestări Servicii şi Buletin Informativ)

    AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PRIVATIZARE


                                    ┌────────────┐
                                    │ PREŞEDINTE │
                                    └─────┬──────┘
                                          │ ┌──────────────────────┐
                                          ├────────────────────┤ SERVICIUL LEGISLAŢIE │
        ┌───────────┐ │ │ ŞI CONTENCIOS │
        │ CONSILIERI├─────────────────────┤ └──────────────────────┘
        └───────────┘ │ ┌──────────────────────┐
                                          ├────────────────────┤ CONTROL FINANCIAR │
                                          │ │ PROPRIU │
                                          │ └──────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────┼─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─┐
│ ┌────────┬─────────┬──────────────┴────┬─────────┬────────┐ |
│ ▼ │ ▼ ▼ │ ▼ |
│ ┌─────────────┐│┌─────────────────┐ ┌─────────────────┐│┌───────────────┐ |
│ │ DIRECŢIA │││ DIRECŢIA │ │DIRECŢIA GENERALĂ│││ DIRECŢIA │ |
│ │ GENERALĂ │││ GENERALĂ │ │ DEZVOLTARE │││ GENERALĂ │ |
│ │ STRATEGII │││ PRIVATIZĂRI │ │ ÎNTREPRINDERI │││ ASISTENŢĂ │ |
│ │ ŞI CONTROL │││ ŞI CONCESIONĂRI │ │MICI ŞI MIJLOCII │││DIN STRĂINATATE│ |
│ └─────────────┘│└─────────────────┘ └─────────────────┘│└───────────────┘ |
│ ▼ ▼ |
│ ┌────────────┐ ┌───────────┐ |
│ │ DIRECŢIA │ │ │ |
│ │ COORDONARE │ │ DIRECŢIA │ |
│ │ ÎN PROFIL │ │ ECONOMICĂ │ |
│ │ TERITORIAL │ │ │ |
│ └────────────┘ └───────────┘ ▼
│ ┌───────────────────────┐ ┌───────────────────┐
│ │ SECRETARIATUL │ │OFICIUL DE PRESTĂRI│
│ │ PERMANENT │ │ SERVICII │
│ │ AL CENTRULUI BALCANIC │ │ ŞI BULETIN │
└───────►│ DE COOPERARE │ │ INFORMATIV │
         │ ÎNTRE ÎNTREPRINDERI │ │ ─ extrabugetar ─ │
         │ MICI ŞI MIJLOCII │ │ │
         └───────────────────────┘ └───────────────────┘



     NOTĂ:
     Potrivit prevederilor art. II din Hotărârea Guvernului nr. 1.031/1995, începînd cu data de 28 decembrie 1995, Agenţia Naţională pentru Privatizare va exercita atribuţiile prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 256/1993 privind unele măsuri referitoare la Centrul de consultanţă şi servicii pentru întreprinzătorii particulari, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 148 din 2 iulie 1993, Hotărârea Guvernului nr. 805/1994 privind facilităţile economico─financiare acordate întreprinderilor mici şi mijlocii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 333 din 1 decembrie 1994, şi Hotărârea Guvernului nr. 555/1995 privind Proiectul Regional pentru Sprijinirea Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din Europa Centrală şi de Est şi Comunitatea Statelor Independente, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 174 din 7 august 1995.


                                           ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016