Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 216 din 26 ianuarie 2001  privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 216 din 26 ianuarie 2001 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 63 din 6 februarie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/2001 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Autoritatea Nationala pentru Protecţia Copilului şi Adopţie, denumita în continuare Autoritatea, se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului şi în coordonarea directa a ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului.
ART. 2
Autoritatea exercita urmãtoarele funcţii: funcţia de strategie, funcţia de reglementare, funcţia de administrare, funcţia de reprezentare şi funcţia de autoritate de stat.
ART. 3
În exercitarea funcţiei de strategie Autoritatea îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã studii şi prognoze pentru evaluarea sistemului naţional de protecţie a copilului şi al adopţiei, în vederea fundamentarii strategiei de reforma în aceste domenii, precum şi pentru evaluarea impactului privind aplicarea obiectivelor strategice;
b) fundamenteazã şi elaboreazã strategia nationala de reforma a sistemului de protecţie a copilului şi al adopţiei, cu respectarea convenţiilor internaţionale la care România este parte, şi o supune spre aprobare Guvernului;
c) elaboreazã şi fundamenteazã programe de interes naţional în domeniul protecţiei copilului şi al adopţiei şi le supune spre aprobare Guvernului;
d) promoveazã şi sprijinã formarea iniţialã şi permanenta a specialiştilor care acţioneazã în domeniul protecţiei copilului şi al adopţiei.
ART. 4
În exercitarea funcţiei de reglementare Autoritatea îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã proiecte de acte normative în domeniul protecţiei copilului şi al adopţiei, în vederea realizãrii obiectivelor reformei sistemului naţional de protecţie a copilului şi al adopţiei;
b) elaboreazã norme, metodologii şi standarde pentru funcţionarea serviciilor şi instituţiilor care asigura promovarea şi respectarea drepturilor copilului, îngrijirea şi protecţia copiilor aflaţi în dificultate şi a celor cu handicap, precum şi a celor care desfãşoarã activitãţi în domeniul adopţiei;
c) elaboreazã regulamente-cadru orientative şi ghiduri metodologice pentru organizarea şi funcţionarea tuturor serviciilor şi instituţiilor care asigura îngrijirea şi protecţia drepturilor copilului, precum şi a celor care desfãşoarã activitãţi în domeniul adopţiei;
d) avizeazã proiectele de acte normative care au ca obiect reglementarea unor aspecte legate de domeniul propriu de activitate;
e) stabileşte indicatorii de performanta pentru programele de interes naţional, care se aproba prin ordin al secretarului de stat.
ART. 5
În exercitarea funcţiei de administrare Autoritatea are urmãtoarele atribuţii principale:
a) gestioneazã bunurile proprietate publica şi privatã a statului, pe care le are în administrare sau în folosinta, dupã caz;
b) gestioneazã fondurile alocate pentru finanţarea programelor de interes naţional din domeniul protecţiei copilului şi al adopţiei;
c) finanţeazã sau, dupã caz, cofinanteaza proiecte în cadrul programelor de interes naţional în domeniul protecţiei copilului şi al adopţiei;
d) proiecteazã şi aplica sistemul de monitorizare pentru estimarea necesarului de finanţare a serviciilor şi instituţiilor de protecţie a copilului, inclusiv prin adopţie, precum şi pentru revizuirea aplicãrii standardelor de funcţionare a acestora;
e) fundamenteazã şi propune adoptarea mãsurilor necesare pentru asigurarea finanţãrii adecvate a instituţiilor şi serviciilor de protecţie a copilului, inclusiv prin adopţie;
f) gestioneazã baza de date constituitã la nivelul sistemului naţional de protecţie a copilului, inclusiv prin adopţie.
ART. 6
În exercitarea funcţiei de reprezentare Autoritatea are urmãtoarele atribuţii principale:
a) desfãşoarã şi dezvolta relaţii de colaborare şi cooperare internationala în domeniul specific;
b) negociaza şi încheie colaborãri în domeniul propriu de activitate cu organisme interne şi internaţionale;
c) reprezintã statul în raporturile cu instanţele judecãtoreşti şi cu persoanele fizice şi juridice din ţara şi din strãinãtate, în domeniul sau de activitate;
d) asigura reprezentarea, în fata instanţelor judecãtoreşti, a Comitetului Roman pentru Adoptii.
ART. 7
În exercitarea funcţiei de autoritate de stat Autoritatea îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) monitorizeazã şi asigura respectarea principiilor şi normelor stabilite prin Convenţia cu privire la drepturile copilului, ratificatã prin <>Legea nr. 18/1990 , precum şi prin celelalte convenţii internaţionale din domeniul sau de activitate, la care România este parte;
b) centralizeazã şi sintetizeaza informaţiile referitoare la aspectele prevãzute la lit. a), elaboreazã şi prezintã rapoarte, conform art. 44 pct. 1 din Convenţia cu privire la drepturile copilului;
c) monitorizeazã şi controleazã activitãţile de aplicare a strategiei naţionale de reforma a sistemului de protecţie a copilului, inclusiv prin adopţie;
d) monitorizeazã şi controleazã respectarea standardelor minime pentru organizarea şi funcţionarea sistemului de servicii şi instituţii care asigura promovarea şi respectarea drepturilor copilului, îngrijirea copiilor aflaţi în dificultate şi a celor cu handicap, precum şi în ceea ce priveşte adoptia;
e) asigura îndrumarea şi controlul activitãţilor specifice domeniului sau de activitate şi propune instituţiilor competente stabilirea rãspunderii disciplinare, materiale, contravenţionale sau penale, dupã caz, a persoanelor vinovate de sãvârşirea abaterilor constatate;
f) propune autoritãţilor competente suspendarea sau încetarea activitãţilor care pun în pericol grav şi iminent sãnãtatea sau dezvoltarea fizica ori psihicã a copilului şi retragerea autorizaţiei de funcţionare a persoanelor juridice responsabile;
g) acţioneazã pentru prevenirea sau, dupã caz, înlãturarea efectelor oricãror acte sau fapte care incalca principiile şi normele convenţiilor internaţionale la care România este parte, în domeniul drepturilor copilului şi al adopţiei;
h) monitorizeazã informaţiile privind: finanţarea instituţiilor şi serviciilor care asigura îngrijirea şi protecţia drepturilor copilului şi care îşi desfãşoarã activitatea în domeniul adopţiei, indicatorii de eficienta a acestora, precum şi modul de cheltuire a resurselor financiare alocate acestor servicii şi instituţii.
ART. 8
(1) În îndeplinirea atribuţiilor care îi revin Autoritatea colaboreazã şi coopereazã cu autoritãţile şi cu instituţiile publice romane şi strãine, cu organizaţii internaţionale, organizaţii neguvernamentale, precum şi cu alte persoane juridice sau fizice din ţara şi din strãinãtate.
(2) În realizarea activitãţilor de protecţie a copilului Autoritatea colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice locale, coordonând metodologic serviciile publice specializate pentru protecţia copilului aflate în subordinea consiliilor judeţene, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi comisiile pentru protecţia copilului organizate la nivelul judeţelor şi al sectoarelor municipiului Bucureşti, potrivit <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 26/1997 privind protecţia copilului aflat în dificultate, republicatã, cu modificãrile ulterioare.
(3) În scopul îndeplinirii funcţiilor sale Autoritatea are dreptul, în condiţiile legii, sa solicite şi sa primeascã informaţii ce intereseazã domeniul sau de activitate de la celelalte organe ale administraţiei publice centrale, de la autoritãţile administraţiei publice locale, de la instituţii publice, de la organizaţiile neguvernamentale şi de la persoanele fizice sau juridice.
(4) Autoritatea poate furniza informaţii, la solicitare, în limitele dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 9
(1) Autoritatea este condusã de un secretar de stat, ajutat de un subsecretar de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru.
(2) Secretarul de stat conduce intreaga activitate a Autoritãţii şi o reprezintã în raporturile cu Guvernul, cu Secretariatul General al Guvernului, cu ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice şi cu persoane juridice şi fizice, romane sau strãine.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale secretarul de stat emite ordine şi instrucţiuni.
(4) Secretarul de stat rãspunde în fata Guvernului şi a ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului pentru intreaga activitate a Autoritãţii.
(5) Subsecretarul de stat coordoneazã activitatea executivã şi de secretariat a Comitetului Roman pentru Adoptii, îndeplineşte atribuţiile prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a Autoritãţii, precum şi orice alte atribuţii stabilite prin ordin al secretarului de stat.
(6) Secretarul general al Autoritãţii îndeplineşte atribuţiile stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare şi/sau alte atribuţii încredinţate de secretarul de stat, realizand legãturile functionale între structurile instituţiei, şi este salarizat potrivit <>art. 3 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/2001 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie.
(7) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie se aproba prin ordin al secretarului de stat, în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 10
În cazul în care secretarul de stat nu îşi poate exercita atribuţiile ce îi revin subsecretarul de stat exercita aceste atribuţii, cu înştiinţarea primului-ministru şi a ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului.
ART. 11
(1) Structura organizatoricã a Autoritãţii este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. În structura Autoritãţii, prin ordin al secretarului de stat se pot organiza servicii, birouri şi colective temporare de lucru.
(2) Circuitul documentelor, atribuţiile şi sarcinile personalului din aparatul propriu al Autoritãţii se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare.
ART. 12
(1) Consiliul de coordonare al Autoritãţii este condus de secretarul de stat şi este compus din 17 membri, dupã cum urmeazã:
a) 9 reprezentanţi ai unor ministere şi ai altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, respectiv câte un reprezentant al Secretariatului General al Guvernului, Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale, Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, Ministerului Justiţiei, Ministerului de Interne, Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Administraţiei Publice, Ministerului Finanţelor Publice, desemnaţi prin ordin al conducãtorilor acestor instituţii;
b) 6 reprezentanţi ai autoritãţilor administraţiei publice locale, respectiv:
- secretarii judeţelor care se afla pe prima poziţie din cele 5 grupe de judeţe prevãzute în anexa la <>Hotãrârea Guvernului nr. 502/1997 cu privire la organizarea şi funcţionarea Comitetului Roman pentru Adoptii, cu modificãrile ulterioare, aceştia urmând sa fie înlocuiţi la fiecare 3 luni de cãtre secretarii judeţelor care ocupa poziţia urmãtoare, respectându-se ordinea alfabetica a denumirii judeţelor;
- secretarul municipiului Bucureşti;
c) un reprezentant al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate;
d) un reprezentant al societãţii civile.
(2) Consiliul de coordonare se întruneşte, la convocarea secretarului de stat, trimestrial, în şedinţe ordinare sau, ori de câte ori este nevoie, în şedinţe extraordinare.
(3) Consiliul de coordonare are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigura cooperarea Autoritãţii cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi cu autoritãţile administraţiei publice locale;
b) analizeazã şi face recomandãri cu privire la programele de interes naţional în domeniul protecţiei copilului, finanţate sau cofinantate, dupã caz, de Autoritate.
(4) Consiliul de coordonare adopta recomandãri în prezenta a cel puţin jumãtate plus unul din numãrul membrilor sãi, cu votul majoritãţii membrilor prezenţi.
ART. 13
(1) Numãrul maxim de posturi al Autoritãţii se stabileşte prin decizie a primului-ministru şi nu include demnitarii şi numãrul de posturi aferent cabinetului secretarului de stat.
(2) Secretarul de stat şi subsecretarul de stat sunt salarizaţi potrivit <>art. 3 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/2001 .
(3) Salariul de baza al personalului Autoritãţii se stabileşte potrivit prevederilor <>art. 5 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/2001 .
ART. 14
(1) Autoritatea are în dotare urmãtoarele mijloace de transport:
a) 3 autoturisme, conform prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 63/1994 privind actualizarea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile şi instituţiile publice, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 13/1995 , cu modificãrile ulterioare;
b) un autoturism pentru desfãşurarea activitãţilor specifice de monitorizare şi de control în teritoriu.
(2) Autoturismele prevãzute la alin. (1) au un consum lunar normat de carburanţi stabilit potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 15
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 62 din 11 februarie 2000, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Şerban Mihailescu

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul muncii
şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Ministrul sãnãtãţii şi familiei,
Daniela Bartos



ANEXA 1

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie


┌──────────────────┐





| | │ CABINET│ │ ┌────────────────────┐
| | └────────┘ │ │ CORPUL DE CONTROL │
| | ├──────────┤ ŞI AUDIT*) │
┌─────────┴───┐ | │ └────────────────────┘
│ CONSILIUL DE│ | │
│ COORDONARE │ | ├───────────────────┐
└─────────────┘ | │ │
┌────────────────┴┐ ┌────────┴──────────┐ │
│ COMITETUL ROMAN │ │SUBSECRETAR DE STAT│ │
│ PENTRU ADOPTII │ └────────┬──────────┘ │
└─────────────────┘ │ │
│ ┌──────┴─────────┐
│ │SECRETAR GENERAL│
┌────────────────────────────┴───┐ └──────┬─────────┘
│ │ ┌──────┴─────────┐
┌────────┴────┐ │ ┌─────┴───────┐ │
│ DIRECŢIA │ │ │ DIRECŢIA │ ┌───┴──────┐
│ GENERALĂ │ │ │ GENERALĂ │ │ DIRECŢIA │
│ PENTRU │ │ │ POLITICI, │ │ ECONOMICĂ│
│ PROTECŢIA │ │ │ STRATEGIE, │ │ŞI RESURSE│
│ COPILULUI │ │ │ IMPLEMENTARE│ │ UMANE │
│ PRIN ADOPŢIE│ │ └─────────────┘ └──────────┘
└─────────────┘ │
┌──────┴────┐
│ DIRECŢIA │
│JURIDICĂ ŞI│
│CONTENCIOS │
└───────────┘


----------------
*) Se va organiza la nivel de direcţie generalã.
----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016