Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 214 din 24 martie 2005  privind stabilirea unor masuri in vederea organizarii Festivalului International Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 214 din 24 martie 2005 privind stabilirea unor masuri in vederea organizarii Festivalului International "George Enescu"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 256 din 28 martie 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 50 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã organizarea de cãtre Ministerul Culturii şi Cultelor a Festivalului Internaţional "George Enescu", denumit în continuare festivalul, care include şi Concursul Internaţional "George Enescu", denumit în continuare concursul.
ART. 2
(1) În vederea realizãrii demersurilor şi luãrii mãsurilor necesare pentru buna organizare şi desfãşurare a festivalului şi concursului, se constituie o comisie de organizare.
(2) Comisia de organizare este condusã de ministrul culturii şi cultelor şi este formatã din câte un reprezentant al:
a) Ministerului Finanţelor Publice;
b) Ministerului Administraţiei şi Internelor;
c) Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
d) Ministerului Afacerilor Externe;
e) Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii;
f) Primãriei Generale a Municipiului Bucureşti;
g) Societãţii Române de Televiziune;
h) Societãţii Române de Radiodifuziune;
i) Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat";
j) Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România;
k) Uniunii Criticilor Muzicali din România;
l) ARTEXIM - instituţie publicã subordonatã Ministerului Culturii şi Cultelor.
(3) Comisia de organizare se reuneşte periodic sau ori de câte ori este nevoie pentru pregãtirea festivalului şi a concursului, la lucrãrile comisiei putând participa, în calitate de invitat, şi un reprezentant al Administraţiei Prezidenţiale.
ART. 3
(1) Comisia de organizare coordoneazã toate activitãţile legate de buna organizare şi desfãşurare a festivalului şi concursului, realizând demersurile necesare şi analiza stadiului pregãtirilor.
(2) În vederea organizãrii şi desfãşurãrii festivalului şi concursului, comisia de organizare colaboreazã cu autoritãţile şi instituţiile publice, cu organizaţiile neguvernamentale, precum şi cu alte persoane juridice şi fizice.
(3) Instituţiile publice implicate vor sprijini nemijlocit ARTEXIM, în vederea bunei desfãşurãri a festivalului şi concursului.
ART. 4
Pentru organizarea şi desfãşurarea festivalului şi a concursului se stabilesc urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi principale:

A. Ministerul Culturii şi Cultelor, în calitate de organizator al festivalului şi concursului:
a) asigurã şi rãspunde de buna desfãşurare a festivalului şi concursului;
b) coordoneazã comisia de organizare;
c) aprobã componenţa comisiilor de licitaţie şi încheierea contractelor de cãtre ARTEXIM, precum şi programul prevãzut la pct. M lit. g);
d) încheie contractul de producţie/finanţare a festivalului şi concursului cu ARTEXIM;
e) asigurã participarea colectivelor artistice ale instituţiilor publice de culturã din subordine la realizarea festivalului şi concursului;
f) asigurã sãlile şi celelalte spaţii necesare ale instituţiilor publice din subordine, care vor fi utilizate pentru pregãtirea şi desfãşurarea festivalului şi concursului.

B. Ministerul Finanţelor Publice:
a) asigurã derularea în condiţii optime a operaţiunilor financiare legate de transferul sumelor stabilite în bugetul festivalului şi concursului;
b) acordã sprijinul necesar desfãşurãrii în bune condiţii a operaţiunilor vamale legate de importul temporar al instrumentelor şi al bagajului artistic, pentru festival şi concurs.

C. Ministerul Administraţiei şi Internelor:
a) asigurã desfãşurarea în bune condiţii a traficului în care sunt implicate vehiculele care transportã artiştii participanţi şi bagajul artistic al acestora;
b) asigurã paza şi securitatea în perimetrul sãlilor de concerte şi al locurilor de cazare ale participanţilor la festival şi concurs;
c) acordã sprijinul necesar desfãşurãrii în bune condiţii a operaţiunilor legate de intrarea/ieşirea din ţarã a participanţilor strãini;
d) asigurã, pe perioada desfãşurãrii manifestãrilor, condiţiile optime de trafic în zona unde au loc festivalul şi concursul.

D. Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului:
a) acordã asistenţã de specialitate în rezolvarea problemelor de transport internaţional (aerian) al participanţilor la festival/concurs;
b) acordã asistenţã de specialitate în rezolvarea problemelor de transport intern al participanţilor la festival/concurs;
c) acordã asistenţa necesarã desfãşurãrii operative a mãsurilor în aeroporturile de intrare/ieşire din ţarã a participanţilor şi celuilalt personal implicat în desfãşurarea festivalului/concursului;
d) asigurã condiţiile necesare desfãşurãrii în bune condiţii a transportului la Bucureşti al ansamblurilor artistice din Cluj, Iaşi şi Timişoara, conform unui program stabilit cu instituţiile implicate;
e) asigurã, prin departamentele/personalul de specialitate, iniţierea şi derularea unor programe cultural-turistice pentru mediatizarea evenimentului şi atragerea unui numãr important de turişti în sãlile de desfãşurare a concertelor.

E. Ministerul Afacerilor Externe:
a) asigurã mediatizarea eficientã a evenimentului în mediul diplomatic, la nivelul misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi centrelor culturale ale României în strãinãtate;
b) acordã sprijinul necesar pentru obţinerea documentelor de intrare şi şedere în România ale invitaţilor la festival/concurs.

F. Primãria Generalã a Municipiului Bucureşti:
a) sprijinã prin mijloace specifice mediatizarea eficientã a evenimentului;
b) asigurã condiţiile necesare desfãşurãrii corespunzãtoare a manifestãrilor din cadrul "Pieţei Festivalului";
c) asigurã amenajãrile corespunzãtoare pentru primirea oaspeţilor strãini, cu respectarea planului general de desfãşurare a manifestãrilor organizate în cadrul festivalului/concursului;
d) asigurã, direct sau prin unitãţile din subordine, mijloacele şi condiţiile necesare participãrii publicului la concertele şi spectacolele organizate;
e) acordã sprijinul necesar pentru asigurarea utilitãţilor, inclusiv a energiei electrice, pentru funcţionarea în bune condiţii a echipamentelor utilizate în "Piaţa Festivalului" şi în sãlile de concerte.

G. Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii:
a) asigurã condiţiile de desfãşurare a concursului secţiunea pian - la Universitatea Naţionalã de Muzicã din Bucureşti (sala "George Enescu", sãli de repetiţie, personal tehnic şi de specialitate);
b) asigurã participarea elevilor şcolilor şi liceelor de specialitate din România la concertele organizate în "Piaţa Festivalului".

H. Societatea Românã de Televiziune, în calitate de coproducãtor al festivalului şi concursului:
a) asigurã prin mijloace specifice (emisiuni speciale, interviuri, agende ale festivalului, alte materiale) mediatizarea, transmisia şi înregistrarea festivalului/ concursului, în baza unui program stabilit de comun acord;
b) oferã material informativ canalelor media interesate;
c) asigurã realizarea filmului Festivalul Internaţional "George Enescu" - ediţia a XVII-a - 2005, prezintã programe speciale în cadrul manifestãrilor organizate în "Piaţa Festivalului";
d) în baza contractelor încheiate, asigurã un spaţiu publicitar ce va fi utilizat pentru promovarea festivalului şi prezentarea sponsorilor.

I. Societatea Românã de Radiodifuziune, în calitate de coproducãtor al festivalului şi concursului:
a) asigurã prin mijloace specifice (emisiuni speciale, interviuri, agende ale festivalului, alte materiale, mediatizarea, transmisia şi înregistrarea festivalului/concursului, în baza unui program stabilit de comun acord;
b) oferã material informativ canalelor media interesate;
c) prezintã programe speciale în cadrul manifestãrilor organizate în "Piaţa Festivalului";
d) în baza contractelor încheiate, asigurã un spaţiu publicitar ce va fi utilizat pentru promovarea festivalului şi prezentarea sponsorilor;
e) asigurã participarea în programul festivalului a formaţiilor proprii (Orchestra Naţionalã Radio, Corul Radio şi Orchestra de Camerã Radio);
f) asigurã sãlile de concerte şi de repetiţii necesare pregãtirii şi desfãşurãrii festivalului şi concursului.

J. Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat":
a) asigurã condiţiile de desfãşurare a concertelor la Sala Mare a Palatului (salã, culise, anexe, personal tehnic etc.);
b) prin personalul şi dotãrile proprii asigurã sprijinul necesar organizãrii transportului local şi a catering-ului la sãlile de spectacole.

K. Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România:
a) asigurã participarea şi prezentarea compozitorilor români contemporani şi a creaţiilor acestora prin programe speciale, organizate în cadrul festivalului;
b) asigurã buna desfãşurare a Simpozionului Internaţional de Muzicologie.

L. Uniunea Criticilor Muzicali din România:
a) asigurã participarea membrilor uniunii la realizarea materialelor de specialitate ale festivalului şi concursului;
b) asigurã participarea membrilor uniunii la manifestãrile organizate, în vederea reflectãrii evenimentelor în massmedia.

M. ARTEXIM:
a) împreunã cu preşedintele de onoare al festivalului urmãreşte îndeplinirea formalitãţilor preliminare necesare contactãrii şi confirmãrii prezenţei artiştilor, formaţiilor şi orchestrelor pentru participarea la festival şi concurs;
b) rãspunde, din punct de vedere managerial, de organizarea festivalului şi a concursului;
c) rãspunde pentru executarea obligaţiilor asumate prin contractele semnate cu participanţii la festival;
d) contracteazã sau, dupã caz, realizeazã materialele necesare desfãşurãrii spectacolelor din cadrul festivalului şi concursului;
e) rãspunde de organizarea transportului internaţional şi intern, a cazãrii şi de asigurarea serviciilor necesare bunei organizãri şi desfãşurãri a festivalului şi concursului, în baza contractelor încheiate;
f) realizeazã materialele publicitare necesare prezentãrii corespunzãtoare a evenimentului;
g) prin valorificarea drepturilor de înregistrare, difuzare şi redifuzare a manifestãrilor din cadrul festivalului, asigurã realizarea unui program promoţional şi de imagine, pentru punerea în valoare a spiritualitãţii româneşti şi afirmarea imaginii pozitive a României în lume, în contextul eforturilor de integrare în structurile europene;
h) asigurã legãtura cu asociaţiile şi federaţiile la care festivalul şi concursul sunt afiliate.
ART. 5
Încheierea contractelor pentru organizarea şi desfãşurarea festivalului şi a concursului se realizeazã de ARTEXIM, cu aprobarea Ministerului Culturii şi Cultelor, care alocã prin contract încheiat cu ARTEXIM fondurile necesare pentru acoperirea cheltuielilor, în limita bugetului propriu aprobat.
ART. 6
Finanţarea cheltuielilor de organizare şi desfãşurare a celei de-a XVII-a ediţii a Festivalului Internaţional "George Enescu" în anul 2005 se asigurã prin suplimentarea bugetului Ministerului Culturii şi Cultelor, la capitolul 59.01 "Culturã, religie şi acţiuni privind activitatea sportivã şi de tineret", titlul 38 "Transferuri", cu suma de 193.722.000 mii lei, şi diminuarea corespunzãtoare a bugetului Secretariatului General al Guvernului pe anul 2005 de la capitolul 72.01 "Alte acţiuni", titlul 20 "Cheltuieli materiale şi servicii".
ART. 7
Ministerul Finanţelor Publice este autorizat sã introducã, la propunerea ordonatorilor principali de credite, modificãrile ce rezultã din aplicarea prevederilor prezentei hotãrâri în bugetele Secretariatului General al Guvernului şi Ministerului Culturii şi Cultelor pe anul 2005.
ART. 8
Finanţarea transportului internaţional dus-întors în România al personalitãţilor, pentru festival, se asigurã din fondurile alocate Ministerului Culturii şi Cultelor pentru organizarea şi desfãşurarea festivalului.
ART. 9
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>art. 3 din Hotãrârea Guvernului nr. 628/2004 privind declararea anului 2005 "Anul George Enescu" şi pentru stabilirea unor mãsuri referitoare la organizarea ediţiei a XVII-a a Festivalului Internaţional "George Enescu", publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 383 din 30 aprilie 2004.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul culturii şi cultelor,
Monica Octavia Muscã

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Mircea Miclea

Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Gheorghe Dobre

Ministrul delegat pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Mihai Alexandru Voicu

Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 24 martie 2005.
Nr. 214.
__________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016