Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 214 din 10 aprilie 1995  privind organizarea si functionarea Comisiei Nationale de Prognoza    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 214 din 10 aprilie 1995 privind organizarea si functionarea Comisiei Nationale de Prognoza

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 70 din 18 aprilie 1995
    În temeiul prevederilor art. 115 din Constituţia României şi al altor reglementări legale,

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Comisia Naţională de Prognoză funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, de sinteză macroeconomică, subordonat Guvernului.
    Comisia Naţională de Prognoză fundamentează şi elaborează studii şi prognoze pe termen scurt, mediu şi lung privind evoluţia economiei româneşti în ansamblu şi a sectoarelor acesteia, care să fundamenteze strategia programului de guvernare.
    ART. 2
    Comisia Naţională de Prognoză are următoarele atribuţii principale:
    1. elaborează prognoze şi studii referitoare la echilibrul macroeconomic, sectorial şi regional; pentru fundamentarea studiilor de prognoză întocmeşte studii privind dezvoltarea ramurilor şi subramurilor, inclusiv pe forme de proprietate; estimează potenţialul productiv şi propune soluţii de utilizare a acestuia, corespunzător resurselor şi programelor de restructurare şi retehnologizare; estimează cheltuielile de capital pentru investiţiile totale în economie şi pentru investiţiile publice, pe destinaţii ale acestora; participă la elaborarea propunerilor pentru ierarhizarea priorităţii proiectelor de investiţii publice;
    2. elaborează şi utilizează modele economico-matematice pentru proiectia formării şi utilizării produsului intern brut, a veniturilor nominale şi reale ale populaţiei, consumului de mărfuri şi servicii; întocmeşte balanţa avutiei naţionale; determina eficienta utilizării factorilor de producţie la nivel macroeconomic; asigura compararea internaţionala a principalilor indicatori în Sistemul Conturilor Naţionale;
    3. elaborează prognoze referitoare la resursele de muncă, formarea profesională şi echilibrul pieţei forţei de muncă; întocmeşte studii şi analize privind activităţile cu profil social şi protecţia socială;
    4. elaborează prognoze privind echilibrul valutar şi relaţiile economice externe, precum şi impactul acestora asupra economiei reale; analizează conjunctura economică pe plan mondial şi implicaţiile previzibile ale acesteia asupra exportului, importului şi dezvoltării economice a României;
    5. analizează efectele politicilor financiare, monetare, valutare, bugetare asupra economiei reale; efectuează studii privind eficienţa utilizării capitalului în economia reală pe ramuri şi forme de proprietate şi elaborează prognoze pe baza analizelor efectuate; analizează fluxurile financiare şi influenţa acestora asupra ansamblului economiei; întocmeşte analize privind efectele procesului inflaţionist asupra echilibrelor financiare, monetare şi valutare;
    6. elaborează şi editează un buletin de informare în care publică studii, analize, prognoze proprii, precum şi sinteze referitoare la experienţe, orientări şi previziuni pe plan mondial;
    7. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniul său de activitate.
    ART. 3
    (1) În realizarea atribuţiilor sale, Comisia Naţională de Prognoză colaborează cu ministerele şi celelalte organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu institutele de cercetare şi organele administraţiei publice locale, fiind abilitată sa încheie protocoale privind lucrările şi studiile ce vor fi elaborate şi transmise reciproc.
    (2) Comisia Naţională de Prognoză este abilitată să solicite informaţii privind evoluţia activităţii economico-financiare şi sociale de la ministere, organe de specialitate din subordinea Guvernului, agenţi economici, precum şi de la organele administraţiei publice locale în scopul asigurării elementelor agregate necesare fundamentarii studiilor de prognoză.
    (3) Comisia Naţională de Prognoză asigură legătura şi schimbul de informaţii privind, în principal, îmbunătăţirea metodologiilor specifice de prognoză macroeconomică, sectorială şi regională cu organizaţii similare din alte ţări şi cu organisme internaţionale de profil.
    ART. 4
    Comisia Naţională de Prognoză împreună cu prefecturile vor asigura pregătirea şi constituirea unor nuclee cu atribuţii privind furnizarea elementelor necesare elaborării prognozelor în profil teritorial care să fundamenteze strategiile de dezvoltare regională şi zonală în vederea unei dezvoltări echilibrate pe termen lung.
    ART. 5
    Comisia Naţională de Prognoză este condusă de un preşedinte, asimilat, ca salarizare, cu funcţia de secretar de stat, numit prin decizia primului-ministru.
    Pe lângă preşedinte funcţionează colegiul de conducere, organ consultativ; componenţa colegiului se stabileşte prin ordin al preşedintelui, cu avizul preşedintelui Consiliului pentru Coordonare, Strategie şi Reformă Economică.
    În exercitarea funcţiei sale, preşedintele emite ordine şi instrucţiuni.
    ART. 6
    Comisia Naţională de Prognoză are structura organizatorică prevăzută în anexa, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    Numărul maxim de posturi pentru Comisia Naţională de Prognoză este 120, exclusiv demnitarul.
    În cadrul direcţiilor din structura Comisiei Naţionale de Prognoză se organizează servicii şi birouri, prin ordin al preşedintelui.
    Atribuţiile şi sarcinile compartimentelor şi personalului Comisiei Naţionale de Prognoză sunt stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al preşedintelui.
    ART. 7
    Comisia Naţională de Prognoză utilizează un parc propriu de transport, potrivit normelor legale în vigoare.
    ART. 8
    Comisia Naţională de Prognoză are sediul în Bucureşti, bd. Libertăţii nr. 12, Clădirea ministere Sud, tronsonul 5-6, sectorul 5.
    ART. 9
    (1) Prezenta hotărâre intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României.
    (2) La aceeaşi dată se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 810/1992 privind organizarea şi funcţionarea Comisiei Naţionale de Prognoză, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 336 din 29 decembrie 1992.

                                                   PRIM-MINISTRU
                                                 NICOLAE VĂCĂROIU

                                                  Contrasemnează:
                                                  ----------------
                                                  Ministru de stat,
                                    preşedintele Consiliului pentru Coordonare,
                                           Strategie şi Reforma Economică,
                                                   Mircea Coşea

                                             Ministru de stat,ministrul
                                             muncii şi protecţiei sociale,
                                                  Dan Mircea Popescu

                                      Ministru de stat, ministrul finanţelor,
                                                  Florin Georgescu


    Bucureşti, 10 aprilie 1995.
    Nr. 214.


    ANEXA 1
    Numărul maxim de posturi=120
       (exclusiv demnitarul)


                                            COMISIA NAŢIONALĂ DE PROGNOZĂ

                                                   ┌──────────────┐
                                                   │ PREŞEDINTE │
                                                   └──────┬───────┘
                                                          │
          ┌───────────────────────────┐ │ ┌───────────────────────────┐
          │ Consilier ├───────────────────┼───────────────────┤ Control financiar propriu │
          └───────────────────────────┘ │ └───────────────────────────┘
          ┌───────────────────────────┐ │
          │ Contencios ├───────────────────┤ ┌───────────────────────────┐
          └───────────────────────────┘ ├───────────────────┤ Oficiul de calcul*) │
                                                          │ └───────────────────────────┘
                       ┌──────────────────────────────────┴───────────┬─────────────────────────────┐
   ┌───────────────────┴───────────────────┐ ┌─────────────────────┴────────────────────┐ │
   │Direcţia generală sinteză, conjunctură,│ │Direcţia generală modelare macroeconomică,│ │
   │ echilibre sectoriale şi regionale │ │ produs intern brut, echilibre financiare │ │
   └───────────────────┬───────────────────┘ └─────────────────────┬────────────────────┘ │
      ┌────────────┬───┴────────────┐ ┌─────────────┴──┬────────────┐ │
┌─────┴────┐┌──────┴─────┐┌─────────┴─────────┐┌────────┴────────┐┌──────┴──────┐┌────┴─────┐┌──────┴───────┐
│ Direcţia ││ Direcţia ││ Direcţia ││Direcţia modelare││ Direcţia ││ Direcţia ││ Direcţia │
│ echilibre││ sinteză, ││ conjunctură şi ││ macroeconomică, ││ probleme ││echilibre ││ economică, │
│ şi ││metodologie,││anchete economice, ││ formarea şi ││ sociale, ││financiare││ informare─ │
│ prognoze ││echilibre şi││integrare economică││ utilizarea ││ echilibrul ││ şi ││ documentare, │
│sectoriale││ prognoze ││europeană, relaţii ││produsului intern││pieţei forţei││ monetare ││resurse umane,│
│ ││ regionale ││ economice externe ││ brut ││ de muncă ││ ││administrativ │
└──────────┘└────────────┘└───────────────────┘└─────────────────┘└─────────────┘└──────────┘└──────────────┘

--------------
    *) Se organizează la nivel de serviciu.


                                         -----------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016