Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 21 din 4 ianuarie 2001  privind organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor Externe    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 21 din 4 ianuarie 2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor Externe

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 15 din 10 ianuarie 2001

În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Ministerul Afacerilor Externe, denumit în continuare M.A.E., ca minister de sinteza, este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, având sediul în municipiul Bucureşti.
(2) M.A.E. asigura realizarea politicii externe a statului roman, inclusiv participarea la procesul de integrare europeanã şi euroatlantica a României, precum şi elaborarea, fundamentarea, realizarea şi coordonarea politicii comerciale a României, contribuind la atragerea investiţiilor strãine în România, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare şi cu Programul de guvernare.
ART. 2
În realizarea politicii externe a României M.A.E. are urmãtoarele atribuţii:
1. apara şi promoveazã pe plan extern interesele naţionale ale României;
2. iniţiazã activitãţi internaţionale menite sa ducã la dezvoltarea de relaţii paşnice şi de cooperare cu toate statele, întemeiate pe principiile şi pe normele general admise ale dreptului internaţional;
3. asigura promovarea intereselor României în organizaţii internaţionale cu caracter universal, european, euroatlantic, regional şi subregional;
4. asigura conectarea tarii la instituţiile europene şi euroatlantice cu caracter politic, strategic şi economic;
5. asigura, prin acţiuni de politica externa, consolidarea statului de drept şi a structurilor democratice din societatea româneascã, precum şi proiectarea unei imagini reale a României în lume;
6. urmãreşte evoluţia vieţii internaţionale şi semnaleaza tendintele care apar în contextul internaţional;
7. contribuie la asigurarea prezentei active şi demne a României şi a cetãţenilor sãi în plan internaţional;
8. promoveazã în plan internaţional valorile democraţiei, respectarea drepturilor omului, colaborarea paşnicã şi solidaritatea umanã;
9. apara în strãinãtate drepturile şi interesele statului roman, ale cetãţenilor şi ale persoanelor juridice romane, în baza legislaţiei romane şi în conformitate cu practica internationala şi cu acordurile bilaterale şi multilaterale la care România este parte;
10. acţioneazã pentru întãrirea legãturilor cu romanii din afarã frontierelor României şi pentru pãstrarea, dezvoltarea şi exprimarea identitãţii lor etnice, culturale, lingvistice şi religioase, cu respectarea legislaţiei statului ai cãrui rezidenţi sunt;
11. iniţiazã, negociaza sau participa la negocierea tratatelor şi a altor înţelegeri internaţionale, pentru România;
12. face propuneri privind semnarea, ratificarea, aprobarea sau acceptarea înţelegerilor internaţionale, aderarea la acestea sau denunţarea lor, efectueazã schimbul instrumentelor de ratificare, depune instrumentele de ratificare sau de aderare, notifica aprobarea ori acceptarea înţelegerilor internaţionale şi denunţarea lor, elibereazã documente certificând deplinele puteri;
13. urmãreşte, direct sau în conlucrare cu ministerele şi cu celelalte autoritãţi publice centrale de specialitate, aplicarea prevederilor tratatelor şi ale altor înţelegeri internaţionale la care România este parte şi prezintã propuneri pentru îndeplinirea întocmai şi cu buna-credinţa a obligaţiilor asumate;
14. elaboreazã sau coopereazã cu ministerele şi cu celelalte autoritãţi publice centrale de specialitate la elaborarea proiectelor de acte normative care au legatura cu relaţiile externe şi cu politica de comerţ exterior ale României;
15. asigura asistenta permanenta şi coordonare în domeniul relaţiilor internaţionale tuturor ministerelor. În acest scop se înfiinţeazã în cadrul M.A.E. Corpul consilierilor diplomatici, care funcţioneazã pe lângã membrii Guvernului;
16. formuleazã norme şi asigura sprijin instituţiilor centrale de stat în materie de protocol şi curtoazie internationala. În acest scop se înfiinţeazã în cadrul M.A.E. Protocolul naţional, care îndeplineşte atribuţiile ce îi revin conform legislaţiei în vigoare şi uzantelor internaţionale;
17. asigura, sprijinã sau coordoneazã, dupã caz, îndeplinirea obligaţiilor care decurg din dispoziţiile Acordului european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Economice Europene şi statele membre ale acestora, pe de alta parte, denumit în continuare Acordul european, precum şi activitãţile desfãşurate de partea romana în cadrul instituţiilor create prin acest acord;
18. participa, alãturi de Ministerul Integrãrii Europene şi celelalte ministere, la coordonarea procesului de pregãtire a aderãrii României la Uniunea Europeanã, cu urmãtoarele atribuţii specifice:
a) asigura preşedinţia partii romane la lucrãrile Consiliului de asociere;
b) participa la subcomitetele de asociere prevãzute de Acordul european şi contribuie la coordonarea pregãtirii activitãţii acestor subcomitete;
c) coopereazã cu ministerele interesate la organizarea reuniunilor informale ale ministrilor, în funcţie de tematica şi calendarul stabilit de Consiliul Afacerilor Generale;
d) coopereazã cu ministerele interesate la elaborarea, realizarea şi promovarea, în ţãrile membre ale Uniunii Europene şi în ţãrile candidate, a unei strategii de informare, comunicare şi imagine privind evoluţia procesului de pregãtire a României pentru aderare;
19. este reprezentat sau participa, dupã caz, la procesele de negociere pentru aderarea la Uniunea Europeanã;
20. urmãreşte, în cooperare cu Ministerul Integrãrii Europene şi cu Ministerul Finanţelor Publice, cu participarea ministerelor economice şi a instituţiilor româneşti beneficiare, coerenta şi transparenta alocãrii asistenţei financiare nerambursabile, altele decât cele comunitare, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
21. elaboreazã politica României în domeniul comerţului exterior, în conformitate cu Programul de guvernare, Programul de dezvoltare a României pe termen mediu şi cu angajamentele internaţionale asumate în plan multilateral şi european, prin instrumente de politica comercialã, cum ar fi: tariful vamal de import, sistemul de licenţe de export/import, stimularea exportului, reglementarea importurilor, mãsuri de apãrare comercialã etc.;
22. promoveazã interesele economice şi comerciale ale României în relaţiile cu alte state, precum şi cu organizaţiile economice cu vocaţie universala, cu caracter regional şi cu alte grupãri economice, indeplinind urmãtoarele atribuţii specifice:
a) coordoneazã politica României în domeniul comerţului exterior şi asigura armonizarea reglementãrilor legislative din domeniul comerţului exterior şi în legatura cu relaţiile economice internaţionale cu cele ale Organizaţiei Mondiale a Comerţului, Uniunii Europene şi ale altor organizaţii şi forme de cooperare prevãzute de acordurile economice şi comerciale la care România este sau intenţioneazã sa devinã parte;
b) elaboreazã, împreunã cu celelalte ministere economice, strategii şi programe, referitoare la dezvoltarea şi îmbunãtãţirea condiţiilor de acces al produselor şi serviciilor româneşti pe pieţele internaţionale, ţinând cont de solicitarile mediului de afaceri şi de tendintele pieţelor internaţionale;
c) studiazã tendintele pieţelor externe în ceea ce priveşte competitivitatea şi oportunitatile de comerţ pentru agenţii economici romani şi sprijinã prezenta acestora pe piata mondialã;
d) asigura aplicarea programelor rezultate din acordurile şi convenţiile internaţionale bilaterale şi multilaterale în domeniul economic la care România este parte;
e) asigura respectarea angajamentelor internaţionale asumate de România în cadrul Organizaţiei Mondiale a Comerţului, a celor comerciale din cadrul Acordului european şi a celor din acordurile de comerţ liber;
f) acţioneazã pentru atragerea investiţiilor strãine prin acţiuni directe realizate prin intermediul misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare ale României;
g) acorda asistenta şi orientarea necesare firmelor româneşti şi strãine în domeniile economic şi comercial;
h) participa, împreunã cu instituţiile cu atribuţii în domeniu, la dezvoltarea parteneriatului şi a colaborãrii pe linia cercetãrii şi producţiei militare, îndeosebi cu state membre ale Uniunii Europene şi ale Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord;
i) negociaza direct sau participa la negocierea şi la încheierea de tratate, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale cu caracter economic sau pentru stabilirea cadrului juridic necesar în vederea desfãşurãrii relaţiilor comerciale externe ale României, potrivit legii;
j) gestioneazã mijloacele financiare alocate M.A.E. pentru promovarea cooperãrii economice internaţionale şi controleazã, în condiţiile legii, modul de utilizare a mijloacelor respective;
k) iniţiazã mãsuri pentru stimularea cooperãrii economice internaţionale şi a exportului de produse şi servicii;
l) participa la elaborarea politicii vamale a României;
m) iniţiazã negocieri şi participa la încheierea şi derularea de acorduri şi înţelegeri cu ţãrile debitoare şi/sau cu firme intermediare specializate pentru recuperarea creanţelor externe ale statului rezultate din operaţiuni comerciale;
n) elibereazã, în condiţiile legii, licenţe de import şi export, în conformitate cu interesele României şi cu angajamentele internaţionale asumate de aceasta;
o) elibereazã certificate de abilitare a agenţilor economici care realizeazã operaţiuni de import al produselor ce pot afecta sãnãtatea populaţiei sau mediul înconjurãtor;
p) elaboreazã programul anual şi coordoneazã activitatea de participare a României la târguri şi expoziţii internaţionale;
23. pãstreazã originalele tuturor înţelegerilor internaţionale bilaterale şi copiile certificate de pe înţelegerile internaţionale, originalele înţelegerilor internaţionale al cãror depozitar este România şi îndeplineşte obligaţiile ce decurg din aceasta calitate;
24. pãstreazã sigiliul de stat al României;
25. supune spre aprobare scrisorile de acreditare, cererile de agrement şi de exequatur;
26. tine legatura cu misiunile diplomatice şi cu oficiile consulare din România, în conformitate cu regulile şi cu practica internationala;
27. organizeazã, indruma şi controleazã activitatea misiunilor diplomatice şi a oficiilor consulare ale României;
28. organizeazã curierul diplomatic;
29. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative.
ART. 3
(1) M.A.E. avizeazã, în mod obligatoriu şi în prealabil, acţiunile pe care le iniţiazã celelalte ministere şi autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale în probleme care ţin de activitatea lor specifica, dar care au legatura cu relaţiile internaţionale ale României.
(2) M.A.E. iniţiazã sau avizeazã acordurile, convenţiile şi alte înţelegeri internaţionale pe care le încheie ministerele şi autoritãţile administraţiei publice centrale, precum şi, în mod obligatoriu şi în prealabil, proiectele de documente de cooperare internationala pe care le încheie autoritãţile administraţiei publice locale cu autoritãţi similare din alte state.
ART. 4
(1) În structura organizatoricã a M.A.E. funcţioneazã direcţii generale, direcţii, servicii şi birouri.
(2) Structura organizatoricã a M.A.E. este prevãzutã în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului afacerilor externe se pot organiza servicii şi birouri.
(3) Numãrul maxim de posturi în M.A.E. este de 1.808, din care 608 în centrala M.A.E., exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
(4) Încadrarea în numãrul de posturi prevãzute în prezenta hotãrâre se realizeazã în maximum 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a acesteia.
ART. 5
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri Departamentul comerţului exterior din cadrul fostului Minister al Industriei şi Comerţului trece în structura M.A.E., în cadrul cãruia va funcţiona ca Departament pentru comerţ exterior şi promovare economicã.
ART. 6
(1) Ministrul afacerilor externe conduce intreaga activitate a M.A.E. şi îl reprezintã în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritãţi publice şi organizaţii, precum şi cu persoane juridice şi fizice din ţara şi din strãinãtate.
(2) Ministrul afacerilor externe este ajutat în activitatea sa de 4 secretari de stat. În structura M.A.E. funcţioneazã un subsecretar de stat pentru comerţ exterior şi promovare economicã şi secretarul general al M.A.E.
(3) Secretarul de stat pentru relaţia cu Parlamentul, comunicare, imagine şi romanii de pretutindeni are în atribuţii şi coordonarea activitãţii Fundaţiei Culturale Romane şi a Comisiei Fulbright. Intreaga activitate în aceste domenii se va desfasura în colaborare cu Ministerul Informaţiilor Publice, cu alocarea în bugetul M.A.E. a sumelor necesare, proporţional cu responsabilitãţile asumate şi cu acţiunile întreprinse.
(4) Secretarul de stat pentru integrare şi afaceri multilaterale este totodatã preşedintele Autoritãţii Naţionale de Securitate, ale carei înfiinţare, organizare şi funcţionare sunt reglementate prin <>Hotãrârea Guvernului României nr. 864/2000 .
(5) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul afacerilor externe emite ordine şi instrucţiuni.
(6) În subordinea secretarului general al M.A.E. funcţioneazã secretarul general adjunct al ministerului.
ART. 7
Atribuţiile şi sarcinile secretarilor de stat, subsecretarului de stat, ale secretarului general şi ale secretarului general adjunct, ale directorilor generali, precum şi ale compartimentelor din aparatul central de lucru al ministerului se aproba prin ordin al ministrului afacerilor externe.
ART. 8
(1) M.A.E. este încadrat cu personal diplomatic şi consular, cu funcţionari publici, precum şi cu personal contractual.
(2) Personalul diplomatic şi consular are drepturile şi obligaţiile stabilite prin Statutul corpului diplomatic şi consular.
ART. 9
(1) În cadrul M.A.E. se înfiinţeazã Academia Diplomaticã, având ca scop principal realizarea pregãtirii şi perfecţionãrii profesionale a personalului din cadrul M.A.E., inclusiv a personalului tehnico-administrativ.
(2) Academia Diplomaticã va putea sa asigure contra cost pregãtirea şi perfecţionarea în domeniul relaţiilor internaţionale şi a altor funcţionari publici sau a altor categorii de persoane, la cererea acestora, în cooperare cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii şi cu Ministerul Administraţiei Publice.
(3) Organizarea şi funcţionarea Academiei Diplomatice sunt stabilite prin ordin al ministrului afacerilor externe.
ART. 10
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se înfiinţeazã Institutul Roman de Studii Internaţionale "Nicolae Titulescu". La aceeaşi data Institutul Roman de Drept Internaţional, Studii şi Relaţii Internaţionale îşi înceteazã activitatea, patrimoniul acestuia fiind preluat fãrã plata de Institutul Roman de Studii Internaţionale "Nicolae Titulescu". Structura de personal, organizarea şi funcţionarea Institutului Roman de Studii Internaţionale "Nicolae Titulescu", precum şi modalitatea de preluare a patrimoniului fostului Institut Roman de Drept Internaţional, Studii şi Relaţii Internaţionale se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 11
(1) Prin bugetul M.A.E. se finanţeazã de la bugetul de stat, potrivit legii, funcţionarea instituţiilor prevãzute la pct. I din anexa nr. 2.
(2) Din alocaţii de la bugetul de stat prin bugetul M.A.E., precum şi din venituri extrabugetare se finanţeazã instituţiile prevãzute la pct. II din anexa nr. 2.
(3) M.A.E. suporta din bugetul propriu aprobat şi cheltuielile de întreţinere şi de funcţionare a clãdirilor în care funcţioneazã secretariatele unor instituţii cu preocupãri în domeniul relaţiilor internaţionale, prevãzute la pct. III din anexa nr. 2.
(4) Regia Autonomã "Locato" trece de sub autoritatea M.A.E. sub autoritatea Secretariatului General al Guvernului. Pe baza de protocol încheiat între M.A.E. şi Secretariatul General al Guvernului urmeazã sa fie stabilite activele Regiei Autonome "Locato" care rãmân în administrarea M.A.E.
ART. 12
(1) Serviciul exterior al M.A.E. cuprinde misiunile diplomatice, oficiile consulare şi centrele culturale.
(2) Numãrul maxim de posturi prevãzut pentru serviciul exterior al M.A.E. este de 1.200.
(3) Înfiinţarea, desfiinţarea şi schimbarea rangului misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare se fac potrivit legii. Înfiinţarea sau desfiinţarea centrelor culturale ale României în strãinãtate se face prin hotãrâre a Guvernului, initiata de M.A.E., cu avizul Ministerului Culturii şi Cultelor.
(4) Structura de personal şi regulamentul de funcţionare a misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi centrelor culturale se aproba prin ordin al ministrului afacerilor externe.
(5) Numirea directorilor centrelor culturale în domeniul relaţiilor culturale se va face de cãtre M.A.E., cu avizul Ministerului Culturii şi Cultelor.
(6) Numirea diplomaţilor cu atribuţii în domeniul relaţiilor cultural-ştiinţifice şi educaţionale se va face în consultare cu Ministerul Culturii şi Cultelor, cu Fundaţia Culturalã Romana şi cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale interesate.
(7) Numirea atasatilor apãrãrii şi a personalului care încadreazã birourile atasatilor apãrãrii se face de Ministerul Apãrãrii Naţionale.
ART. 13
M.A.E. va prezenta anual spre aprobare Guvernului criteriile de performanta pentu oficiile diplomatice şi agenţiile economice privind volumul schimburilor comerciale dintre România şi ţãrile respective (importexport), volumul investiţiilor din/în ţara respectiva şi altele.
ART. 14
(1) M.A.E. asigura administrarea centrelor culturale ale României în strãinãtate.
(2) M.A.E., împreunã cu Ministerul Culturii şi Cultelor, în colaborare cu Academia Romana şi cu alte organe ale administraţiei publice centrale interesate, coordoneazã şi finanţeazã programele şi proiectele centrelor culturale ale României din strãinãtate.
ART. 15
(1) Şeful misiunii diplomatice este reprezentant unic al României în statul în care este acreditat.
(2) Functionarii desemnaţi sa îşi desfãşoare activitatea în serviciul exterior al M.A.E. acţioneazã sub îndrumarea şefului misiunii diplomatice.
(3) Atasatii apãrãrii, precum şi personalul care încadreazã birourile atasatilor apãrãrii îşi desfãşoarã activitatea sub îndrumarea Ministerului Apãrãrii Naţionale. Ei sunt supuşi autoritãţii şefului misiunii diplomatice în care îşi desfãşoarã activitatea şi vor acţiona sub îndrumarea acestuia, fiind investiti atât cu atribuţii de consiliere a acestuia, cat şi cu atribuţii specifice privind cooperarea cu autoritãţile statului acreditar în domeniul lor de specialitate.
ART. 16
(1) La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri personalul Departamentului comerţului exterior din cadrul fostului Minister al Industriei şi Comerţului se transfera în cadrul M.A.E.
(2) Transferul personalului se va face cu menţinerea funcţiilor şi drepturilor salariale dobândite anterior în ţara.
(3) Acordarea gradelor diplomatice personalului transferat la M.A.E. de la Departamentul comerţului exterior din cadrul fostului Minister al Industriei şi Comerţului, inclusiv personalul care funcţioneazã în prezent în cadrul misiunilor diplomatice şi consulare ale României, se va face prin examen.
ART. 17
(1) Patrimoniul Departamentului comerţului exterior, inclusiv tehnica de calcul şi birotica, vor fi preluate fãrã plata de M.A.E., prin protocol încheiat cu Ministerul Industriei şi Resurselor, în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) Personalul Departamentului pentru comerţ exterior şi promovare economicã îşi desfãşoarã activitatea în spaţiile de lucru pe care Departamentul comerţului exterior le utilizeazã la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri. Participarea cu cote-pãrţi la cheltuielile de întreţinere, funcţionare şi reparaţii va fi inclusã în bugetul M.A.E., iar sumele respective vor face obiectul regularizãrii între Ministerul Industriei şi Resurselor şi M.A.E.
ART. 18
Pe perioada asigurãrii de cãtre România a presedintiei O.S.C.E. şi a participãrii în troica O.S.C.E. bugetul M.A.E. se suplimenteaza în mod corespunzãtor.
ART. 19
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 20
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga orice dispoziţii contrare.


PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoana

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu


STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Afacerilor Externe





ANEXA 1


STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Afacerilor Externe


Numãrul maxim de posturi
în MAE = 1.808,
exclusiv demnitarii şi
posturile aferente
cabinetului ministrului


┌──────────────────────────────┐
│ MINISTRUL AFACERILOR EXTERNE │
└────────────┬─────────────────┘
│ ┌─────────────────────┐
├─┤Cabinetul Ministrului│
│ └─────────────────────┘
│ ┌─────────────────────┐
├─┤ Corp de Control al │
│ │ Ministrului │
│ └─────────────────────┘
│ ┌─────────────────────┐
├─┤ Direcţia de Audit │
│ └─────────────────────┘
│ ┌─────────────────────┐
├─┤Oficiul Purtatorului │
│ │ de Cuvânt │
│ └─────────────────────┘
┌───────────────────────┐ │ ┌─────────────────────┐
│ Reprezentant Personal ├─────┼─┤ Corpul Consilieri │
│ al Preşedintelui în │ │ │ Diplomatici │
│ Exerciţiu al OSCE │ │ └─────────────────────┘
└───────────┬───────────┘ │
└──────────┐ │
│ │
┌────────────┬───────┼──────┼──────────────┬────────────────┐
│ │ │ │ │ │
┌─────┴────┐┌──────┴──────┐│ ┌────┴───┐ ┌────────┴───────┐┌───────┴────────┐
│ Secretar ││ Secretar ││ │SECRETAR│ │Secretar de stat││Secretar de stat│
│ de Stat ││ de Stat ││ │ GENERAL│ │ pentru Relaţia ││ pentru Comerţ │
│ pentru ││ pentru ├┤ └─┬──┬───┘ │ cu Parlamentul ││ Exterior şi │
│ Afaceri ││ Integrare ││┌──┘ │ │ Şef al ││ Promovare │
│Bilaterale││ şi Afaceri │││┌────┴───┐ │Departamentului ││ Economicã │
└───┬─────┬┘│Multilaterale││││Secretar│ │ pentru │└───┬─────┬──────┘
┌───┴───┐ │ └───┬────┬────┘│││General │ │ Comunicare, │┌───┴───┐ │┌--┐
│Cabinet│ │ ┌───┴───┐│ │││Adjunct │ │ Imagine şi ││Cabinet│ ├┤SS|
└───────┘ │ │Cabinet││ ││└────┬───┘ │ Romanii de │└───────┘ │└--┘
┌────┘ └───────┘│ ││ └───┐ │ pretutindeni │ │




│ │ │├┤ ASPN │ │ ┌───┴───┐│┌───┐ │ | DCEPE │ |
┌──┴──┐ ┌────┼────┬───┘│└──────┘ │ │Cabinet├┼┤SRP│ │ | ┌─────┬┴────┐ |
│ │ │ │ │ │┌──────┐ │ └───────┘│└───┘ │ | │ │ │ |




│ A │ │ B ││ C ││ D ││ E │ │└──────┘ │ │ |FCR├┤ |│ K │ │ L │ │ M │ |




│┌──┐ │┌──┐ │ ┌──┐│ ┌─┴─┐ ├┤ DASC │ │ │ ┌--┐│ | │┌──┐ │┌──┐ │┌──┐|
├┤A1│ ├┤B1│ │ │D1├┤ │DGA│ │└──────┘ │ │ |CF├┘ | ├┤K1│ ├┤L1│ ├┤M1│|
│└──┘ │└──┘ │ └──┘│ └┬──┘ │┌──────┐ │ │ └--┘ | │└──┘ │└──┘ │└──┘|
│┌──┐ │┌──┐ │ ┌──┐│ │┌──┐ ├┤DRULM │ │ ┌───┴──┐ | │┌──┐ │┌──┐ │┌──┐|
├┤A2│ ├┤B2│ │ │D2├┤ ├┤E1│ │└──────┘ │ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ | ├┤K2│ ├┤L2│ ├┤M2│|




│┌──┐ │┌──┐ │ ┌──┐│ │┌──┐ ├┤IRSINT| │ └─┬─┘ └─┬─┘ | │┌──┐ │┌──┐ │┌──┐|




│└──┘ └──┘ │ └──┘ │└──┘ │┌──────┐ │ │ ┌─┴┐┌─┴┐ | │└──┘ │└──┘ │└──┘|
│┌──┐ ┌─┴─┐ │┌──┐ ├┤ DRC │ │ │ │J1││J2│ | │┌--┐ │┌──┐ │┌──┐|
├┤A4│ ┌─┴┐ ┌┴─┐ └┤E3│ │└──────┘ │ │ └──┘└──┘ | └┤K4| ├┤L4│ ├┤M4│|
│└──┘ │C1│ │C2│ └──┘ │┌──────┐ │ ┌──┼────┬──┐ | └--┘ │└──┘ │└──┘|
│┌──┐ └──┘ └──┘ └┤ DI │ │ ┌─┴┐┌┴─┐┌─┴┐┌┴─┐ | │┌──┐ │┌──┐|
└┤A5│ └──────┘ │ │I1││I2││I3││I4│ | └┤L5│ └┤M5│|
└──┘ │ └──┘└──┘└──┘└──┘ | └──┘ └──┘|




┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐
│ F │ │ G │ │ H │
└─┬─┘ └─┬─┘ └─┬─┘
┌─┴─┐ ┌──┬──┴─┬──┐ ┌──┼───┐
┌─┴┐┌─┴┐ ┌─┴┐┌┴─┐┌─┴┐┌┴─┐ ┌─┴┐┌┴─┐┌┴─┐
│F1││F2│ │G1││G2││G3││G4│ │H1││H2││H3│
└──┘└──┘ └──┘└──┘└──┘└──┘ └──┘└──┘└──┘


LEGENDA



DCEPE = Departamentul pentru Comerţ Exterior şi Promovare Economicã

ASPN = Ambasador Şef al Protocolului Naţional
DPP = Direcţia Planificare Politica
DASC = Direcţia Analiza Strategica şi Coordonare
DRULM = Direcţia Resurse Umane şi Legislaţia Muncii
IRSINT = Institutul Roman de Studii Internaţionale Nicolae Titulescu
DRC = Direcţia Relaţii Consulare
DI = Direcţia Informatica

SRP = Serviciul pentru Relaţia cu Parlamentul
FCR = Fundaţia Culturalã Romana
CF = Comisia Fulbright

SS = Subsecretar de Stat

------------

A = Direcţia Generalã pentru Afaceri Europene şi Euro Atlantice
A1 = Direcţia Europa Centrala şi de Sud-Est
A2 = Direcţia Europa de Vest
A3 = Direcţia Rasariteana
A4 = Direcţia Moldova
A5 = Direcţia America de Nord

B = Direcţia Generalã pentru Asia, Africa, America de Sud şi Orient
B1 = Direcţia Asia Pacific
B2 = Direcţia America Latina
B3 = Direcţia Orientul Apropiat şi Africa

------------

C = Direcţia Generalã Uniunea Europeanã
C1 = Direcţia Cooperare Politica şi Institutionala
C2 = Direcţia Europa Cetãţeanului

D = Direcţia Generalã NATO şi Afaceri Globale
D1 = Direcţia NATO
D2 = Direcţia ONU şi Instituţii Specializate
D3 = Direcţia Neproliferare şi Controlul Armamentelor

E = Direcţia Generalã OSCE şi Cooperare Regionala
DGA = Director General Adjunct
E1 = Direcţia OSCE
E2 = Direcţia Cooperare Subregionala
E3 = Direcţia Consiliul Europei şi Drepturile Omului

------------

F = Direcţia Generalã Finanţe şi Asigurare Logistica
F1 = Direcţia Finanţe şi Drepturi Salariale
F2 = Direcţia Asigurare Logistica

G = Direcţia Generalã Afaceri Interne
G1 = Direcţia Curieri Diplomatici
G2 = Direcţia Protecţia Misiunilor
G3 = Direcţia Comunicaţii Speciale
G4 = Direcţia Cancelarie şi Asistenta

H = Direcţia Generalã Afaceri Juridice
H1 = Direcţia Drept Internaţional şi Tratate
H2 = Direcţia Acorduri Economice
H3 = Direcţia Legislaţie şi Contencios

------------

I = Direcţia Generalã Comunicare şi Imaginea României
I1 = Direcţia Relaţii cu Mass Media
I2 = Direcţia Relaţii Culturale
I3 = Direcţia Diplomatie Publica
I4 = Direcţia Patrimoniu Diplomatic

J = Direcţia Generalã Comunitãţi Româneşti
J1 = Direcţia Romanii din Vecinãtate
J2 = Direcţia Romanii de Pretutindeni

------------

K = Direcţia Generalã Promovarea Exporturilor
K1 = Direcţia de Acţiuni Promotionale
K2 = Direcţia de Instrumente de Promovare şi Stimulare a Exporturilor
K3 = Direcţia de Licenţe
K4 = Centrul Roman pentru Comerţ Exterior

L = Direcţia Generalã Politici Comerciale
L1 = Direcţia de Negocieri Comerciale Multilaterale
L2 = Direcţia de Negocieri Comerciale Regionale
L3 = Direcţia Instrumente de Apãrare Comercialã
L4 = Direcţia Comerţ Interior şi Reglementãri Tarifare
L5 = Direcţia Relaţii cu Instituţii Financiare Internaţionale,
OECD şi Alte Organizaţii Regionale

M = Direcţia Generalã Atragerea Investiţiilor şi Oferta Economicã
M1 = Direcţia Mediu de Afaceri şi Investitional
M2 = Direcţia Oferta Economicã
M3 = Direcţia Conjunctura şi Tendinte Economice
M4 = Direcţia pentru Cooperare Economicã Europeanã
M5 = Direcţia pentru Cooperare Economicã APEC
şi Tari în Curs de Dezvoltare



ANEXA 2

I. Instituţii finanţate de la bugetul de stat prin Ministerul Afacerilor Externe şi din alte surse:

1. Comisia Fulbright
2. Autoritatea Nationala de Securitate.

II. Instituţii finanţate din venituri extrabugetare şi din alocaţii de la bugetul de stat:

1. Fundaţia Culturalã Romana (166 de posturi)
2. Institutul Roman de Studii Internaţionale "Nicolae Titulescu" (60 de posturi)
3. Centrul Roman de Comerţ Exterior Bucureşti (150 de posturi)
4. Academia Diplomaticã (30 de posturi).

III. Secretariate ale instituţiilor finanţate din fondurile Ministerului Afacerilor Externe, în cadrul numãrului total de posturi aprobat acestuia:

1. Asociaţia de Studii Sud-Est Europene
2. Casa Americii Latine.

NOTA:
Numãrul de posturi pentru instituţiile prevãzute la pct. II, suplimentar fata de numãrul total de posturi prevãzut la art. 4 alin. (3), se stabileşte anual prin ordin al ministrului, în funcţie de fondurile aprobate.




───────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016