Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 203 din 30 martie 1998  privind organizarea si functionarea Consiliului pentru Reforma    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 203 din 30 martie 1998 privind organizarea si functionarea Consiliului pentru Reforma

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 147 din 13 aprilie 1998

    În temeiul prevederilor art. 115 alin. (2) din Constituţia României şi ale art. 4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/1998 privind reorganizarea Consiliului pentru Reformă,

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Se organizează Consiliul pentru Reformă, ca organ al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, în scopul corelării şi monitorizării politicilor guvernamentale de reformă şi dezvoltare economico-socială.
    ART. 2
    Consiliul pentru Reformă are următoarele atribuţii:
    a) analizează, corelează şi avizează strategiile şi programele de reformă economico-socială, elaborate de ministere şi de alte organe ale administraţiei publice, care urmează a fi aprobate de către Guvern;
    b) urmăreşte realizarea măsurilor de reformă în toate sectoarele de activitate, prin colaborare cu ministerele, şi raportează periodic Guvernului asupra stadiului realizării măsurilor privind reforma economică şi socială;
    c) corelează politicile de dezvoltare regională şi avizează programele de investiţii publice elaborate de ministere şi de alte organe ale administraţiei publice;
    d) elaborează şi promovează politici pentru dezvoltarea sectorului privat şi programe de dezvoltare şi sprijinire a întreprinderilor mici şi mijlocii;
    e) corelează şi avizează strategii şi programe de reformă instituţională;
    f) promovează politici postprivatizare;
    g) analizează, împreună cu Banca Naţională a României, Ministerul Finanţelor şi cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice, prognozele macroeconomice şi financiar-valutare, în scopul elaborării de propuneri privind realizarea şi menţinerea echilibrelor macroeconomice;
    h) iniţiază şi elaborează, împreună cu ministerele de resort, proiecte de acte normative în domeniul reformei şi dă avize conforme pentru proiectele înaintate de ministere sau de alte organe ale administraţiei publice în acest domeniu;
    i) elaborează hotărârile guvernului cu privire la programele de dezvoltare propuse a fi finanţate din fondul constituit la dispoziţia Guvernului, conform art. 9 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, aprobată prin Legea nr. 44/1998;
    j) derulează, în domeniul economico-social, programe cu finanţare internă şi externă;
    k) încheie contracte de asistenţă tehnică de specialitate pentru realizarea programelor în domeniul reformei şi administrează programe conform atribuţiilor sale;
    l) gestionează fondurile alocate pentru investiţii sau asistenţă în sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii;
    m) coordonează activitatea Secretariatului Permanent al Centrului Balcanic de Cooperare între Întreprinderile Mici şi Mijlocii;
    n) efectuează, direct sau prin intermediul societăţilor de consultanţă ori al organizaţiilor neguvernamentale, analize şi studii în domeniul dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii;
    o) colaborează şi cooperează în condiţiile legii cu instituţii internaţionale, în scopul promovării măsurilor de reformă;
    p) urmăreşte desfăşurarea calendarului Guvernului cu privire la măsurile de reformă ce decurg din angajamentele internaţionale ale acestuia;
    q) întocmeşte periodic rapoarte cu privire la stadiul îndeplinirii măsurilor de reformă, pe care le pune la dispoziţie primului-ministru, în vederea discutării în şedinţă a Guvernului;
    r) efectuează, direct sau prin intermediul societăţilor de consultanţă ori al organizaţiilor neguvernamentale, analize şi studii în domeniul reformei;
    s) promovează dialogul social cu structuri ale societăţii civile;
    t) îndeplineşte orice alte atribuţii conferite expres prin acte normative.
    ART. 3
    (1) Ministrul reformei, preşedintele Consiliului pentru Reformă, conduce întreaga activitate a consiliului, pe care îl reprezintă în raporturile cu Guvernul, cu ministerele, cu alte autorităţi ale administraţiei publice centrale sau locale, precum şi în raporturile cu persoane fizice şi juridice, române sau străine.
    (2) În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul reformei emite ordine şi instrucţiuni.
    ART. 4
    (1) În structura organizatorică a Consiliului pentru Reformă, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, funcţionează două departamente conduse de câte un secretar de stat. În cadrul acestei structuri, prin ordin al ministrului, se pot organiza servicii şi birouri, precum şi colective temporare pentru colaborarea cu organizaţii neguvernamentale sau pentru servicii de consultanţă, în conformitate cu prevederile art. 9 din Legea nr. 40/1991, republicată.
    (2) În cadrul Consiliului pentru Reformă se înfiinţează funcţia de secretar general, asimilată, din punct de vedere al salarizării, cu funcţia de subsecretar de stat.
    (3) Secretariatul Permanent al Centrului Balcanic de Cooperare între Întreprinderile Mici şi Mijlocii se organizează la nivel de direcţie.
    (4) Atribuţiile secretarilor de stat, ale secretarului general şi ale compartimentelor din structura organizatorică a Consiliului pentru Reformă se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobă prin ordin al ministrului.
    (5) Ministrul reformei poate delega dreptul de semnătură secretarilor de stat, secretarului general, cu excepţia atribuţiei de ordonator de credite, care poate fi delegată numai înlocuitorului său de drept.
    ART. 5
    (1) Pentru elaborarea de strategii şi programe finanţate pe proiect, pe lângă Consiliul pentru Reformă se constituie, prin ordin al ministrului reformei, colegii consultative, alcătuite din personalităţi, specialişti din domeniile economic, social, financiar, juridic.
    (2) Reuniunile colegiilor consultative sunt organizate, ori de câte ori este necesar, din iniţiativa ministrului reformei.
    (3) Plata analizelor şi studiilor, precum şi remunerarea colaboratorilor se fac în conformitate cu prevederile legale şi în limita fondurilor bugetare disponibile.
    ART. 6
    (1) Consiliul pentru Reformă preia programele şi contractele în derulare, dotarea existentă şi fondurile alocate pentru desfăşurarea activităţii Direcţiei generale întreprinderi mici şi mijlocii şi a Secretariatului Permanent al Centrului Balcanic de Cooperare între Întreprinderile Mici şi Mijlocii, care s-au aflat în componenţa Agenţiei Naţionale pentru Privatizare.
    (2) Fondurile băneşti din asistenţa externă, destinate Secretariatului Permanent al Centrului Balcanic de Cooperare între Întreprinderile Mici şi Mijlocii, se preiau şi sunt utilizate, cu aceeaşi destinaţie, de către Consiliul pentru Reformă.
    ART. 7
    (1) Numărul maxim de posturi din structura Consiliului pentru Reformă este de 96, exclusiv demnitarii.
    (2) Personalul existent în aparatul de lucru al Guvernului României, care îşi desfăşoară activitatea în cadrul Consiliului pentru Reformă, se consideră transferat şi va fi încadrat, conform art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/1998 şi structurii organizatorice prevăzute în anexă, prin ordin al ministrului reformei.
    (3) Consiliul pentru Reformă are în dotare un număr de 4 autoturisme, stabilit potrivit normelor legale în vigoare.
    (4) Mijloacele fixe şi obiectele de inventar aflate în dotarea Secretariatului General al Guvernului şi în folosinţa Consiliului pentru Reformă se transmit, pe bază de protocol de predare-preluare, Consiliului pentru Reformă, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
    ART. 8
    Prevederile prezentei hotărâri sunt aplicabile începând cu data intrării în vigoare a legii bugetului de stat pe anul 1998.

                                 PRIM-MINISTRU
                                 VICTOR CIORBEA

                                Contrasemnează:
                                ──────────────-
                             p. Ministrul reformei,
                    preşedintele Consiliului pentru Reformă,
                                Adrian Ciocanea

                               Ministru de stat,
                    ministrul muncii şi protecţiei sociale,
                              Alexandru Athanasiu

                             Ministrul finanţelor,
                                 Daniel Daianu

    Bucureşti, 30 martie 1998.
    Nr. 203.


    ANEXĂ


                                                       Numărul maxim de posturi: 96
                                                       (exclusiv demnitarii)

    CONSILIUL PENTRU REFORMĂ


                                       ┌─────────────┐
                                       │ MINISTRU*) │
                                       └──────┬──────┘
                                        ┌─────┴─────┐
                                        │ CABINET │
                                        └─────┬─────┘
  ┌─────────────────────────┐ │ ┌────────────────────────┐
  │ DEPARTAMENTUL PENTRU │ │ │ DEPARTAMENTUL PENTRU │
  │ CORELAREA ŞI ├─────────────────┼────────────────┤ DEZVOLTAREA SECTORULUI │
  │MONITORIZAREA POLITICILOR│ │ │ PRIVAT │
  │ ECONOMICE ŞI SOCIALE │ │ │ │
  │ SECRETAR DE STAT │ │ │ SECRETAR DE STAT │
  ├─────────────────────────┤ │ ├────────────────────────┤
  │ CABINET │ │ │ CABINET │
  └─────────────────────────┘ │ └────────────────────────┘
                                    ┌─────────┴──────────┐
┌───────────────────────────────────┤ SECRETAR GENERAL ├──────────────┐
│ └────┬───────────────┘ │
│ ┌─────────────────────────────────────┐│ ┌───────────────────────────┐│ ┌────────────────────┐
│ │ DIRECŢIA PENTRU EVALUAREA ││ │ DIRECŢIA DE RELAŢII │├─┤ DIRECŢIA PENTRU │
├─┤ ŞI CORELAREA POLITICILOR │├─┤INTERNAŢIONALE ŞI INTEGRARE││ │ DEZVOLTAREA I.M.M. │
│ │ ECONOMICO-SOCIALE ││ │ EUROPEANĂ ││ └────────────────────┘
│ └─────────────────────────────────────┘│ └───────────────────────────┘│ ┌────────────────────┐
│ ┌─────────────────────────────────────┐│ ┌───────────────────────────┐├─┤ DIRECŢIA PENTRU │
│ │DIRECŢIA PENTRU CORELAREA POLITICILOR││ │DIRECŢIA PENTRU ARMONIZAREA││ │DEZVOLTARE REGIONALĂ│
├─┤ DE REFORMĂ INSTITUŢIONALĂ ŞI DE │├─┤ LEGISLAŢIEI ÎN DOMENIUL ││ └────────────────────┘
│ │ DEZVOLTARE A SOCIETĂŢII CIVILE ││ │ REFORMEI ││ ┌────────────────────┐
│ └─────────────────────────────────────┘│ └───────────────────────────┘│ │ DIRECŢIA PROMOVARE │
│ ┌─────────────────────────────────────┐│ ┌───────────────────────────┐├─┤ POLITICI │
└─┤DIRECŢIA DE MONITORIZARE A STADIULUI │└─┤ DIRECŢIA ECONOMICĂ, ││ │ POSTPRIVATIZARE ŞI │
  │ REFORMEI │ │ ADMINISTRATIVĂ, PERSONAL ││ │ INVESTIŢII │
  └─────────────────────────────────────┘ └───────────────────────────┘│ └────────────────────┘
                                                                        │ ┌────────────────────┐
                                                                        │ │ SECRETARIATUL │
                                                                        │ │ PERMANENT AL │
                                                                        └─┤ CENTRULUI BALCANIC │
                                                                          │ PENTRU COOPERARE │
                                                                          │ INTRE I.M.M. │
                                                                          └────────────────────┘


----------
    *) Ministrul reformei, preşedintele Consiliului pentru Reformă.

                                    -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016