Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 202 din 30 martie 1998  privind aprobarea Programului de privatizare a societatii comerciale pentru anul 1998    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 202 din 30 martie 1998 privind aprobarea Programului de privatizare a societatii comerciale pentru anul 1998

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 149 din 14 aprilie 1998
În temeiul prevederilor <>art. 4 alin. (2) lit. d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 381 din 29 decembrie 1997,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se aproba Programul de privatizare a societãţii comerciale pentru anul 1998, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Fondul Proprietãţii de Stat va aduce la îndeplinire Programul de privatizare a societãţilor comerciale pentru anul 1998, cuprins în anexa, sub coordonarea şi controlul Ministerului Privatizãrii.
ART. 3
(1) Termenele fixate în program se referã la data declansarii procedurii de privatizare a societãţilor comerciale sau a companiilor/societãţilor naţionale, dupã caz, cu întocmirea prealabilã a dosarelor de prezentare.
(2) Termenele fixate în program vor fi reduse, dacã Fondul Proprietãţii de Stat înregistreazã o scrisoare de intenţie privind achiziţia unui pachet de acţiuni la o societate comercialã, din partea unui investitor, ori în cazul privatizãrii prin intermediul unor bãnci de investiţii sau societãţi de valori mobiliare.
(3) Metodele de privatizare stabilite în program vor fi respectate întocmai, cu excepţia cazurilor în care, la momentul vânzãrii sau al declansarii procesului de privatizare, condiţiile pieţei impun modificarea unei metode de privatizare, în conformitate cu dispoziţiile <>art. 8 alin. (2) lit. f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 . Aceste condiţii se referã la situaţia financiarã a unei societãţi comerciale în raport cu sectorul în care opereazã sau la oferta formulatã de cãtre un investitor cãtre Fondul Proprietãţii de Stat.
ART. 4
Societãţile comerciale cu datorii restante, cuprinse în programul anual de privatizare, ale cãror acţiuni/pãrţi sociale nu se vand dupã doua anunţuri consecutive, vor fi dizolvate şi lichidate, în afarã de cazul în care au încheiat acorduri de conversie a datoriilor în acţiuni ori îşi achitã obligaţiile de plata cãtre stat sau cãtre alţi creditori.
ART. 5
În termen de 15 zile de la data publicãrii prezentei hotãrâri în Monitorul Oficial al României, Fondul Proprietãţii de Stat va stabili lista societãţilor comerciale din categoria întreprinderilor mari care se privatizeazã la sediul sau central, prin bãnci de investiţii sau societãţi de valori mobiliare, precum şi lista societãţilor comerciale din categoria întreprinderilor mici şi mijlocii care se privatizeazã la reprezentantele sale locale.

PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA

Contrasemneazã:
----------------
Ministrul privatizãrii,
Valentin M. Ionescu

Ministrul reformei,
preşedintele Consiliului pentru Reforma,
Ilie Serbanescu

Ministrul finanţelor,
Daniel Daianu

Ministru de stat,
ministrul justiţiei,
Valeriu Stoica

ANEXA 1

PROGRAMUL
de privatizare a societãţilor comerciale pentru anul 1998

1. Portofoliul de societãţi comerciale al Fondului Proprietãţii de Stat la data de 1 ianuarie 1998

Portofoliul Fondului Proprietãţii de Stat, la începutul acestui an, cuprinde 5.554 societãţi comerciale, clasificate, dupã mãrime, astfel:




Nr. Societãţi comerciale Numãr Capital social (mii lei)
crt. ---------------------------------
Total Din care,
gestionat de F.P.S.
--------------------------------------------------------------------------------
1. MARI
Capital social mai mare de 698 41.838.237.471 25.454.990.919
18 miliarde lei
2. MIJLOCII
Capital social cuprins între 2.050 15.559.407.560 10.393.113.402
2,5-18 miliarde lei
3. MICI
Capital social mai mic de 2.806 1.989.785.850 1.185.654.196
2,5 miliarde lei
--------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: 5.554 59.387.430.881 40.033.758.517
--------------------------------------------------------------------------------

Portofoliul societãţii comerciale, precum şi volumul capitalului social gestionat de cãtre Fondul Proprietãţii de Stat vor suporta modificãri datoritã, în principal, urmãtoarelor cauze:
* încheierea procesului privind regularizarea cotelor de capital social deţinute de Fondul Proprietãţii de Stat şi de societãţile de investiţii financiare (fostele F.P.P.), conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 12/1997 , precum şi compensarea în temeiul <>Legii nr. 50/1994 , republicatã;
* preluarea societãţilor comerciale rezultate din reorganizarea regiilor autonome.

2. Programul-oferta de privatizare pe anul 1998

Programul-oferta de privatizare cuprinde:
a) 2.745 societãţi comerciale, având un capital social de 32.913 miliarde lei, din care capitalul gestionat de Fondul Proprietãţii de Stat este de 20.945 miliarde lei;
b) 5 societãţi naţionale rezultate din restructurarea regiilor autonome, conform <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997 , aprobatã prin <>Legea nr. 207/1997 , cu modificãrile ulterioare, având un capital social de 14.470 miliarde lei, din care capitalul privatizabil în anul 1998 este de 7.022 miliarde lei;
c) 12 regii autonome din a cãror restructurare vor rezulta companii naţionale/societãţi comerciale, având un patrimoniu de 16.252 miliarde lei.

Clasificarea societãţilor comerciale dupã mãrime:



Nr. Societãţi comerciale Numãr Capital social (mil. lei)
crt. ---------------------------------
Total Din care,
gestionat de F.P.S.
--------------------------------------------------------------------------------
1. MARI
Capital social mai mare de 338 25.497.990 65,83% 16.784.541
18 miliarde lei
2. MIJLOCII
Capital social cuprins între 939 6.449.428 56,15% 3.627.736
2,5-18 miliarde lei
3. MICI
Capital social mai mic de 1.468 966.047 55,12% 532.524
2,5 miliarde lei
--------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: 2.745 32.913.465 63,63% 20.944.801
--------------------------------------------------------------------------------


Clasificarea societãţilor comerciale dupã metoda de privatizare:



Nr. Capital social (mil. lei)
crt. Metoda de privatizare Numãr ---------------------------------
Total Din care,
gestionat de F.P.S.
--------------------------------------------------------------------------------
1. Oferta publica de vânzare pe piata 262 2.818.794 1.266.202
RASDAQ (OPVQ)
2. Oferta publica de vânzare la 95 3.033.624 1.586.120
B.V.B. (OPVB)
3. Negociere directa (ND) 360 11.479.422 7.755.539
4. Licitaţie cu strigare sau în plic 1.958 4.905.650 2.783.488
(LI)
5. Metode combinate (MC) 70 10.675.975 7.553.452
--------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: 2.745 32.913.465 20.944.801
--------------------------------------------------------------------------------


Clasificarea societãţilor comerciale din programul-oferta, pe domenii de activitate, este prezentatã, în sinteza, la pct. 8, iar lista societãţilor comerciale*), clasificate pe domenii de activitate, este prezentatã la pct. 11.
În funcţie de interesul potenţialilor investitori, care va fi exprimat prin scrisori de intenţie în cursul anului 1998, Fondul Proprietãţii de Stat va modifica şi/sau va completa acest program, în mod corespunzãtor, cu avizul Ministerului Privatizãrii.
-------------------
*) Lista societãţilor comerciale, clasificate pe domenii de activitate, incluse în Programul-oferta de privatizare pentru anul 1998 se publica ulterior.

3. Programul de contractare/vânzare de acţiuni ale societãţilor comerciale, gestionate de Fondul Proprietãţii de Stat pe anul 1998

Programul de contractare cuprinde vânzarea acţiunilor emise de 1.600 societãţi comerciale, gestionate de Fondul Proprietãţii de Stat, reprezentând o valoare a capitalului social nominal de 10.000 miliarde lei şi, adiţional, valoarea capitalului social la societãţilor comerciale care vor rezulta din restructurarea regiilor autonome.

3.1. Privatizarea bãncilor la care statul este acţionar

Privatizarea bãncilor la care statul este acţionar se desfãşoarã în baza <>Legii nr. 83/1997 , cu modificãrile ulterioare, şi a normelor metodologice de aplicare a acestei legi, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 458/1997 .
Etapele programului de privatizare a celor trei bãnci nominalizate de Guvern pentru anul 1998 sunt:

BANC POST - S.A.

* elaborarea raportului de evaluare şi a studiului de fezabilitate a privatizãrii;
* elaborarea propunerii de privatizare şi aprobarea prin hotãrâre a Guvernului;
* publicarea principalelor elemente ale raportului de evaluare şi a studiului de fezabilitate a privatizãrii.

BANCA ROMANA PENTRU DEZVOLTARE - S.A.

* elaborarea raportului de evaluare şi a studiului de fezabilitate a privatizãrii de cãtre consultantul financiar câştigãtor al licitaţiei;
* elaborarea propunerii de privatizare şi aprobarea prin hotãrâre a Guvernului;
* publicarea principalelor elemente ale raportului de evaluare şi a studiului de fezabilitate a privatizãrii.

BANCA AGRICOLĂ -S.A.

În conformitate cu ordonanţele de urgenta ale Guvernului nr. 43/1997 şi nr. 48/1997, banca se afla în proces de restructurare, necesitand astfel corelarea celor doua procese (restructurare şi privatizare):
* publicarea anunţului pentru selecţia consultantului financiar în vederea elaborãrii raportului de evaluare şi a studiului de fezabilitate a privatizãrii;
* organizarea licitaţiei pentru selecţia consultantului financiar în vederea elaborãrii raportului de evaluare şi a studiului de fezabilitate a privatizãrii;
* elaborarea raportului de evaluare şi a studiului de fezabilitate a privatizãrii de cãtre consultantul financiar câştigãtor al licitaţiei;
* elaborarea propunerii de privatizare şi aprobarea, prin hotãrâre a Guvernului, a propunerii de privatizare;
* publicarea principalelor elemente ale raportului de evaluare şi a studiului de fezabilitate a privatizãrii.

3.2. Privatizarea societãţilor rezultate din restructurarea regiilor autonome

Reorganizarea regiilor autonome se face de cãtre ministerele de resort şi de celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale, sub autoritatea cãrora sunt organizate şi funcţioneazã, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997 privind reorganizarea regiilor autonome, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 207/1997 , cu modificãrile ulterioare.
Programul de privatizare al Fondului Proprietãţii de Stat va fi actualizat şi va fi completat pe mãsura restructurãrii regiilor autonome de interes naţional sau local şi a preluãrii de cãtre Fondul Proprietãţii de Stat a societãţilor rezultate.

4. Vânzãri de active

O latura semnificativã a activitãţii Fondului Proprietãţii de Stat o reprezintã rezolvarea numeroaselor solicitãri de cumpãrare de active sau de încheiere de contracte de leasing imobiliar pentru active din patrimoniul societãţilor comerciale.
Vânzãrile de active şi leasingul imobiliar constituie soluţia adecvatã pentru rezolvarea unor probleme cu care se confrunta unele societãţi comerciale, cum sunt: pierderile, subcapitalizarea sau lipsa lichiditatilor. Pe de o parte, societãţile comerciale soluţioneazã alte probleme legate de supracapacitatile de producţie, deprecierea fizica şi morala a activelor şi a echipamentelor din patrimoniu, precum şi de cheltuielile inutile cu întreţinerea şi conservarea acestora. O categorie aparte o constituie vânzãrile de active care fac obiectul unor contracte de ipoteca sau de gaj, în favoarea bãncilor creditoare, în situaţiile în care societãţile comerciale, proprietare ale respectivelor active, nu reuşesc sa achite obligaţiile asumate prin contractele de ipoteca sau de gaj.
În toate situaţiile de vânzare de active sau leasing imobiliar se va avea în vedere în continuare ca actele de vânzare-cumpãrare sau de leasing imobiliar se încheie între societatea comercialã proprietara şi cumpãrãtorii sau locatarii respectivelor active, în baza aprobãrii adunãrii generale a actionarilor. Se va tine seama de faptul ca Fondul Proprietãţii de Stat poate sa-şi impunã deciziile doar în acele societãţi comerciale la care este acţionar majoritar.
O atentie deosebita va fi data vânzãrilor de active şi acordãrii în leasing imobiliar activelor, prin negocierea directa cu locatarii cu care au fost încheiate contracte de închiriere, locatie de gestiune sau de asociere în participaţiune pentru activele respective. Aceasta modalitate a fost conceputã ca o facilitate pentru locatari, evitandu-se astfel procedura licitaţiilor. Având în vedere acest aspect, Fondul Proprietãţii de Stat, prin reprezentanţii sãi în adunãrile generale ale actionarilor societãţilor comerciale, trebuie sa asigure corectitudinea desfãşurãrii negocierilor directe, astfel încât sa aibã prioritate intereselor societãţilor comerciale.

5. Tratarea obiectivelor de mediu minim acceptate

În conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, aprobatã prin <>Legea nr. 44/1998 , Fondul Proprietãţii de Stat are obligaţia sa declanseze procedura de tratare a obligaţiilor de mediu, în cazul în care oferã spre vânzare şi încheie un singur contract de vânzare-cumpãrare pentru un pachet de acţiuni mai mare de jumãtate din numãrul total al acţiunilor unei societãţi comerciale.
Aplicarea acestei proceduri se asigura de cãtre un colectiv specializat, pe baza instrucţiunilor interne şi a Regulamentului de organizare a licitaţiilor pentru selectarea experţilor de mediu atestaţi care vor elabora bilanţurile de mediu de nivel I şi/sau de nivel II, aprobate de cãtre Consiliul de administraţie al Fondului Proprietãţii de Stat.

Principalele etape de lucru sunt urmãtoarele:

* stabilirea societãţilor comerciale din cadrul programului de privatizare la care se declanseaza procedura;
* elaborarea de cãtre societatea comercialã a bilanţului de mediu de nivel 0 şi, dupã caz, elaborarea bilanţurilor de mediu de nivel I şi/sau de nivel II de cãtre experţi de mediu atestaţi, selectaţi de cãtre societãţile comerciale prin licitaţie publica;
* analiza bilanţurilor de mediu şi, dupã caz, a rapoartelor la bilanţurile de mediu de cãtre autoritãţile teritoriale de mediu şi formularea unor propuneri privind conţinutul obiectivelor de mediu minim acceptate şi a obligaţiilor de mediu necuantificabile de tip B;
* cuprinderea de cãtre Fondul Proprietãţii de Stat, în oferta de vânzare (dosarul de prezentare), a bilanţului de mediu, a obiectivelor de mediu minim acceptate, a obligaţiilor de mediu de tip B, a listei pasivelor de mediu identificate în afarã bilanţului contabil şi, dupã caz, a unei avertizari a investitorului potenţial asupra eventualitatii ca, dupã privatizare, societatea comercialã ar putea fi obligatã la unele cheltuieli suplimentare pentru conformarea la cerinţele de mediu;
* negocierea cu investitorul care şi-a adjudecat licitaţia ori cu care se face negocierea directa a obiectivelor de mediu minim acceptate şi a termenelor lor de realizare, a obligaţiilor de mediu de tip B, a volumului de investiţii pentru protecţia mediului şi a termenelor de realizare a acestora, a contului de garanţii pentru mediu şi a instrucţiunilor de utilizare a sumelor din acest cont;
* urmãrirea postprivatizare a realizãrii clauzelor contractuale privind obligaţiile de protecţie a mediului.
Pentru societãţile comerciale care urmeazã a fi vândute prin intermediul bãncilor internaţionale de investiţii, în cazul vânzãrii printr-un singur contract a peste jumãtate din numãrul acţiunilor emise de o asemenea societate comercialã, procedura de tratare a obligaţiilor de mediu se va adapta acestor condiţii. În acest sens, în contractele încheiate între Fondul Proprietãţii de Stat şi bãncile de investiţii respective vor fi cuprinse clauze specifice privind mandatul dat de Fondul Proprietãţii de Stat bãncii în legatura cu obligaţiile de mediu.

6. Participarea capitalului strãin la privatizarea societãţilor comerciale

6.1. Acţiuni pentru atragerea investitorilor strãini

În scopul creşterii participãrii capitalului strãin la privatizarea societãţilor comerciale se va acţiona, cu precãdere, în urmãtoarele direcţii:
* organizarea unor seminarii, mese rotunde şi ateliere de lucru, la care vor fi abordate probleme legate de pieţele de capital, strategii fundamentale pentru atragerea investiţiilor strãine, proiecte de finanţare şi solicitãri de investiţii;
* efectuarea de studii şi analize, pe probleme şi spaţii geografice, referitoare la atragerea de investitori strãini în procesul de privatizare;
* asigurarea interfetei între partenerii strãini şi managementul societãţilor comerciale;
* intensificarea activitãţii Centrului de Afaceri al Fondului Proprietãţii de Stat din cadrul Direcţiei relaţii internaţionale, care oferã informaţii just în time investitorilor prospectivi;
* dezvoltarea bazei de date cuprinzând informaţii de tipul "Company Profiles";
* participarea activa la procesul de promovare în strãinãtate a programului de privatizare din România prin centrele de afaceri ale Fondului Proprietãţii de Stat, deschise în mari centre financiare ale lumii, precum şi la campania de publicitate şi promovare de imagine pe care Fondul Proprietãţii de Stat o deruleazã în principalele cotidiene şi reviste financiare şi de specialitate din ţara şi din strãinãtate (Financial Times, Wall Street Journal, Washington Post, The Economist, Euromoney etc.);
* promovarea, prin reţeaua INTERNET, a tuturor informaţiilor necesare potenţialilor investitori, în vederea participãrii la privatizarea societãţilor comerciale din programul de privatizare.

6.2. Privatizarea societãţilor comerciale prin intermediul bãncilor internaţionale de investiţii

Una dintre condiţiile Acordului FESAL, încheiat de Guvernul României cu Banca Mondialã, prevede privatizarea unui numãr minim de 100 de societãţi comerciale mari, cu asistenta bãncilor internaţionale de investiţii.
Lista acestor societãţi comerciale, aprobatã de Consiliul de administraţie al Fondului Proprietãţii de Stat, cuprinde trei grupuri de societãţi:
* grupul A, format din 40 de societãţi, pentru care bãncile de investiţii urmau a fi invitate sa depunã oferte de asistenta tehnica individualã pentru privatizarea fiecãreia dintre societãţile comerciale din acest grup;
* grupul B, format din 50 de societãţi, împãrţit în 10 grupe a câte 5 societãţi, pentru care bãncile au fost invitate sa depunã oferte de asistenta pentru fiecare grupa de 5 societãţi comerciale;
* grupul C, format din 56 de societãţi, incluzând societãţi din industria construcţiilor de maşini, a lemnului şi sticlei, a industriei uşoare şi din agricultura (inclusiv societãţi de tip "Avicola", "Suinprod", "Comcereal").

7. Utilizarea asistenţei externe în cadrul programului de privatizare-restructurare

În cadrul programului PHARE-REPEDE RO 9303/03, Fondul Proprietãţii de Stat beneficiazã de asistenta tehnica strãinã pentru implementarea mãsurilor de restructurare, în vederea privatizãrii în societãţi comerciale cu capital majoritar de stat care se confrunta cu o situaţie financiarã critica.
Administrarea programului este efectuatã de Unitatea de Gestionare (PMU), constituitã iniţial, în comun, de Agenţia de Restructurare şi de Fondul Proprietãţii de Stat şi apoi transferata complet sub egida Fondului Proprietãţii de Stat.

8. Program-oferta de privatizare a societãţilor comerciale

Clasificarea societãţilor comerciale pe domenii de activitate
- sinteza -



Societãţi comerciale
---------------------------------------------
COD Denumirea domeniului de Numãrul Capitalul social (mii lei)
CAEN activitate societãţilor -------------------------------
comerciale Total Din care,
gestionat de F.P.S.
--------------------------------------------------------------------------------
A AGRICULTURA
A - AGRICULTURA 795 3.227.261.617 2.109.396.069
TOTAL 795 3.227.261.617 2.109.396.069

B SILVICULTURA, EXPLOATARE
FORESTIERĂ ŞI ECONOMIA
VÂNATULUI
B - SILVICULTURA, EXPLOATARE
FORESTIERĂ ŞI ECONOMIA
VÂNATULUI 3 37.851.825 21.564.165
TOTAL 3 37.851.825 21.564.165

C PESCUITUL ŞI PISCICULTURA
C - PESCUITUL ŞI PISCICULTURA 2 5.978.175 3.703.800
TOTAL 2 5.978.175 3.703.800

D INDUSTRIA EXTRACTIVA
DA - INDUSTRIA EXTRACTIVA DE
PRODUSE ENERGETICE 7 49.114.725 32.935.946
DB - INDUSTRIA EXTRACTIVA DE
PRODUSE NEENERGETICE 14 68.623.900 31.116.789
TOTAL 21 117.738.625 64.052.735

E INDUSTRIA PRELUCRATOARE
EA - INDUSTRIA ALIMENTARA, A
BĂUTURILOR ŞI TUTUNULUI 182 2.941.284.093 2.014.694.376
EB - INDUSTRIA TEXTILA ŞI A
PRODUSELOR TEXTILE 70 667.980.233 392.960.047
EC - INDUSTRIA PIELARIEI ŞI
A INCALTAMINTEI 11 111.127.200 49.147.560
ED - INDUSTRIA DE PRELUCRARE A
LEMNULUI (EXCLUSIV PRODUCŢIA
DE MOBILA) 19 284.621.898 124.551.899
EE - INDUSTRIA CELULOZEI,
HÂRTIEI, CARTONULUI ŞI A ARTI-
COLELOR DIN HÂRTIE ŞI CARTON 33 525.037.184 298.008.831
EF - INDUSTRIA DE PRELUCRARE A
ŢIŢEIULUI, COCSIFICAREA
CARBUNELUI 3 954.249.305 658.819.090
EG - INDUSTRIA CHIMICA ŞI A
FIBRELOR SINTETICE ŞI ARTIFICIALE 28 2.269.599.651 1.318.518.505
EH - INDUSTRIA DE PRELUCRARE A
CAUCIUCULUI ŞI A MASELOR PLASTICE 16 524.039.524 241.449.459
EI - INDUSTRIA ALTOR PRODUSE DIN
MINERALE NEMETALICE 34 696.689.262 397.053.714
EJ - INDUSTRIA METALURGICA 39 7.277.149.397 5.299.650.804
EK - INDUSTRIA CONSTRUCŢIILOR
METALICE ŞI A PRODUSELOR
DIN METAL 46 1.052.402.165 677.415.300
EL - INDUSTRIA DE MAŞINI ŞI
ECHIPAMENTE 43 1.830.108.370 1.150.697.158
EM - INDUSTRIA DE ECHIPAMENTE
ELECTRICE ŞI OPTICE 25 647.190.985 313.780.417
EN - INDUSTRIA MIJLOACELOR DE
TRANSPORT 34 2.975.480.697 1.909.969.483
EO - ALTE ACTIVITĂŢI INDUSTRIALE 39 290.108.293 155.598.392
TOTAL 622 23.047.068.257 15.002.315.035

F ENERGIA ELECTRICA ŞI TEHNICA,
GAZE ŞI APA
F - ENERGIA ELECTRICA ŞI TERMICA,
GAZE ŞI APA 6 6.914.049 3.843.146
TOTAL 6 6.914.049 3.843.146

G CONSTRUCŢII
G - CONSTRUCŢII 113 649.472.820 349.862.100
TOTAL 113 649.472.820 349.862.100

H COMERŢ CU RIDICATĂ ŞI CU
AMĂNUNTUL
H - COMERŢ CU RIDICATĂ ŞI CU
AMĂNUNTUL 675 2.401.573.990 1.442.218.772
TOTAL 675 2.401.573.990 1.442.218.772

I HOTELURI ŞI RESTAURANTE
I - HOTELURI ŞI RESTAURANTE 201 1.606.660.785 799.770.159
TOTAL 201 1.606.660.785 799.770.159

J TRANSPORT ŞI DEPOZITARE
J - TRANSPORT ŞI DEPOZITARE 207 1.217.574.120 774.756.230
TOTAL 207 1.217.574.120 774.756.230

K POSTA ŞI TELECOMUNICAŢII
K - POSTA ŞI TELECOMUNICAŢII 1 92.625 43.013
TOTAL 1 92.625 43.013
L ACTIVITĂŢI FINANCIARE, BANCARE
ŞI DE ASIGURĂRI
L - ACTIVITĂŢI FINANCIARE,
BANCARE ŞI DE ASIGURĂRI 7 264.757.040 175.779.405
TOTAL 7 264.757.040 175.779.405

M TRANZACŢII IMOBILIARE, ÎNCHIRIERI
ŞI ACTIVITĂŢI DE SERVICII PRES-
TATE ÎN PRINCIPAL INTREPRIN-
DERILOR
M - TRANZACŢII IMOBILIARE, INCHI-
RIERI ŞI ACTIVITĂŢI DE SERVICII
PRESTATE ÎN PRINCIPAL INTREPRIN-
DERILOR 59 256.676.629 145.916.795
TOTAL 59 256.676.629 145.916.795

O ÎNVĂŢĂMÂNT
O - ÎNVĂŢĂMÂNT 3 1.194.379 477.745
TOTAL 3 1.194.379 477.745

P SĂNĂTATE ŞI ASISTENTA SOCIALĂ
P - SĂNĂTATE ŞI ASISTENTA SOCIALĂ 1 3.879.944 1.958.363
TOTAL 1 3.879.944 1.958.363

R ALTE ACTIVITĂŢI DE SERVICII
COLECTIVE, SOCIALE ŞI PERSONALE
R - ALTE ACTIVITĂŢI DE SERVICII
COLECTIVE, SOCIALE ŞI PERSONALE 29 68.770.688 49.144.048
TOTAL 29 68.770.688 49.144.048
--------------------------------------------------------------------------------
TOTAL GENERAL: 2.745 32.913.465.568 20.944.801.580
--------------------------------------------------------------------------------


9. Societãţile naţionale rezultate din restructurarea regiilor autonome, conform <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997 , aprobatã prin <>Legea nr. 207/1997 , cu modificãrile ulterioare, incluse în programul de privatizare pe anul 1998



Nr. Denumirea Codul Capitalul Procentul Metoda Termenul
crt. fiscal social privati- de pri- (luna)
(miliarde zabil vatizare
lei)
--------------------------------------------------------------------------------
1. Societatea Nationala a
Petrolului "Petrom" -
S.A. Bucureşti*1) 1590082 11.606,0 40% OPV aprilie
2. Societatea Nationala a
Sarii - S.A.*2) 1590430 76,9 100% MC aprilie
3. Societatea Nationala
de Telecomunicaţii
"Romtelecom" - S.A. 427320 1.958,0 100% MC iunie
4. Societatea Nationala
Tutunul Romanesc" - S.A 472585 83,6 100% OPV martie
5. Compania Nationala de
Transporturi Aeriene octom-
Romane - TAROM - S.A.*3) 477647 745,7 35% MC brie
--------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: 14.470,2 49%
--------------------------------------------------------------------------------

*1) În luna aprilie se va declansa procedura de selectare a consultantului.
*2) Procedura de privatizare se va declansa dupã majorarea capitalului social.
*3) Compania Nationala de Transporturi Aeriene Romane - TAROM - S.A. a fost înfiinţatã prin Ordonanta Guvernului nr. 45/1997.

10. Regii autonome din a cãror restructurare vor rezulta companii naţionale/societãţi comerciale, care vor fi incluse în programul de privatizare pe anul 1998



Nr. Codul Patrimo- Metoda Termenul
crt. Denumirea Locali- Minis- fiscal niul de pri- (lu-
tatea terul (mili- vati- na)**)
arde lei) zare*)
--------------------------------------------------------------------------------
1. Regia Autonomã Bucureşti Ministerul
"Aeroportul Transpor- septem-
Baneasa"*1) turilor 3026110 58,9 ND brie
2. Regia Autonomã Medias Ministerul
a Gazelor Natu- Industriei
rale "Romgaz"*2) şi
Comerţului 803778 1.596,1 MC aprilie
3. Regia Autonomã Bucureşti Ministerul
de Electricitate Industriei
"Renel"*2) şi
Comerţului 1590295 10.000,0 MC aprilie
4. Regia Autonomã Bucureşti Ministerul
"Cai de Rasa" Agriculturii
şi
Alimentaţiei 1590074 28,2 ND iunie
5. Regia Autonomã Bucureşti Ministerul
"Agenţia Natio- Agriculturii
nala a Produse- şi
lor Agricole"*3) Alimentaţiei 1590023 403,1 ND iunie
6. Regia Autonomã Bucureşti Ministerul
"Plafar" Agriculturii
şi
Alimentaţiei 472658 12,7 MC iunie
7. Regia Autonomã Bucureşti Ministerul
"Editura Didac- Educaţiei
tica şi Peda- Naţionale 1589983 0,4 ND aprilie
gogica"
8. Regia Autonomã Bucureşti Ministerul
"Posta Romana" Comunica- decem-
tiilor 427410 92,9 MC brie
9. Regia Autonomã Bucureşti Ministerul
a Imprimeriilor Culturii 1590015 45,9 ND mai
10. Regia Autonomã Bucureşti Oficiul
a Distribuţiei Naţional al
de Filme Cinemato-
grafiei 2351458 78,4 MC mai
11. Regia Autonomã Bucureşti Ministerul septem-
"Unifarm" Sãnãtãţii 1590180 2,7 ND brie
12. Regia Autonomã Bucureşti Ministerul
"Apele Romane" Apelor,
Pãdurilor
şi Protecţiei octom-
Mediului 1589975 3.932,9 MC brie
--------------------------------------------------------------------------------
TOTAL PATRIMONIU: 16.252,2
--------------------------------------------------------------------------------

*) Metodele de privatizare vor fi modificate, dupã caz, în funcţie de modul de privatizare a companiei naţionale/societãţii comerciale.
**) Luna în care se va declansa procedura de privatizare.

*1) Terenul şi pista aferente aeroportului urmeazã a fi concesionate.
*2) În luna aprilie se va declansa procedura de selectare a consultantului.
*3) Situaţia datoriilor şi a patrimoniului se va soluţiona prin hotãrâre a Guvernului.

----------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016