Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 2.570 din 24 august 2011  privind modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului de mediere, aprobat prin Hotararea Consiliului de mediere nr. 5/2007    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 2.570 din 24 august 2011 privind modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului de mediere, aprobat prin Hotararea Consiliului de mediere nr. 5/2007

EMITENT: CONSILIUL DE MEDIERE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 686 din 28 septembrie 2011

    În temeiul art. 17 alin. (2) şi al art. 71 alin. (1) din Legea nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    Consiliul de mediere adoptã prezenta hotãrâre.

     ARTICOL UNIC
    Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere, aprobat prin Hotãrârea Consiliului de mediere nr. 5/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 505 din 27 iulie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

    1. Articolul 16 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 16. - Atribuţii de organizare şi funcţionare a Consiliului:
    a) adoptã regulamentul privind organizarea şi funcţionarea sa;
    b) alege şi revocã preşedintele şi vicepreşedintele Consiliului şi membrii Comisiei permanente;
    c) adoptã planul de activitãţi anuale, bugetul anual de venituri şi cheltuieli şi Raportul de bilanţ financiar-contabil anual;
    d) stabileşte şi actualizeazã cuantumul taxelor şi amenzilor din care îşi acoperã cheltuielile de organizare şi funcţionare, conform art. 21 din Lege;
    e) organizeazã activitatea de redactare şi editare a publicaţiilor Consiliului;
    f) acceptã donaţiile şi legatele fãcute Consiliului;
    g) aprobã achiziţia de bunuri mobile sau imobile ale Consiliului, pe baza unui raport de necesitare şi oportunitate;
    h) organizeazã conferinţa naţionalã anualã a mediatorilor pentru a promova profesia de mediator şi activitatea Consiliului;
    i) stabileşte natura şi regimul documentelor şi informaţiilor referitoare la activitatea Consiliului;
    j) organizeazã alegerea urmãtorului Consiliu, în condiţiile prevãzute de lege şi de prezentul regulament;
    k) exercitã controlul asupra activitãţii şi asupra deciziilor Comisiei permanente, preşedintelui şi vicepreşedintelui;
    l) aprobã regulamentul de desfãşurare a şedinţelor membrilor Consiliului, modul de stabilire a ordinii de zi, condiţiile de asigurare a caracterului public al şedinţelor, procedura de lucru între Comisia permanentã şi Consiliu, procedurile de lucru între Consiliu şi organismele de consultare, precum şi cu cele de specialitate;
    m) aprobã procedura de lucru a Comisiei permanente, precum şi procedurile de lucru specifice pentru activitãţile acesteia ce decurg din atribuţiile stabilite de Consiliu;
    n) aprobã organigrama structurii executive a Consiliului propusã de preşedinte şi o publicã pe portalul sãu web;
    o) aprobã strategiile şi planurile de activitãţi propuse de comisiile consultative şi de Comisia permanentã;
    p) aprobã constituirea de noi comisii de specialitate, colaborãrile pe bazã de protocol cu alte instituţii publice sau organizaţii naţionale şi internaţionale, precum şi participarea în proiecte, la iniţiativa Consiliului sau a unor terţi;
    q) elaboreazã şi modificã codul etic al membrilor Consiliului, cu consultarea Comisiei consultative a corpului profesional al mediatorilor, a Comisiei consultative pentru calitatea formãrii şi a Senatului;
    r) constituie Comisia de onoare cu atribuţia de a stabili componenţa, modul de desemnare şi procedura de lucru în punerea în aplicare a codului etic;
    s) stabileşte cazurile pentru care Consiliul emite hotãrâri şi cele pentru care preşedintele emite decizii;
    t) aprobã rapoartele anuale de activitate;
    u) adoptã hotãrâri cu privire la constituirea comisiilor consultative şi a regulamentelor de organizare şi funcţionare ale acestora;
    v) solicitã avizele comisiilor consultative cu caracter permanent, în conformitate cu atribuţiilor stabilite prin regulamentele proprii;
    w) colaboreazã cu instituţiile de resort pentru transpunerea legislaţiei europene în materia medierii;
    x) îndeplineşte orice alte atribuţii care privesc organizarea Consiliului, a Comisiei permanente şi a Secretariatului tehnic."

    2. Articolul 17 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 17. - Atribuţii privind formarea mediatorilor:
    a) avizeazã modificarea standardului ocupaţional al mediatorului;
    b) propune modificãri ale standardelor ocupaţionale existente şi face propuneri de noi standarde ocupaţionale care conţin denumirea de mediator, competenţe de mediator sau prevederi referitoare la mediere, în aplicarea art. 12 alin. (4) şi (5) din Lege;
    c) adoptã standardele de formare în domeniul medierii, elaborate sau modificate de Senat;
    d) autorizeazã cursurile şi programele de formare a mediatorilor, în condiţiile standardelor de formare a mediatorului, şi autorizeazã furnizorii de formare sã deruleze cursuri şi programe de formare autorizate de Consiliu;
    e) avizeazã programele de nivel master în domeniul medierii, care au ca scop dobândirea competenţelor de mediator, în condiţiile standardului de formare iniţialã a mediatorului;
    f) acrediteazã formatorii, examinatorii şi experţii evaluatori de programe de formare a mediatorului, în condiţiile standardului de formare iniţialã a mediatorului;
    g) adoptã procedurile de autorizare, avizare, acreditare din domeniul formãrii mediatorilor, avizate în prealabil de Senat;
    h) întocmeşte şi actualizeazã lista furnizorilor de formare autorizaţi şi o pune la dispoziţia celor interesaţi pe portalul web al Consiliului;
    i) întocmeşte şi actualizeazã lista formatorilor, a examinatorilor şi a experţilor evaluator acreditaţi şi o pune la dispoziţia celor interesaţi pe portalul web al Consiliului;
    j) colaboreazã cu organizaţii similare din strãinãtate pentru creşterea permanentã a calitãţii formãrii mediatorilor şi promovarea intereselor acestora;
    k) emite documentele care atestã calificarea profesionalã a mediatorilor, în condiţiile prevãzute de Standardul de formare a mediatorului;
    l) supravegheazã şi ia mãsuri privind respectarea standardelor de formare în domeniul medierii, în condiţiile prevãzute de acestea;
    m) stabileşte condiţiile de atestare a calificãrii ca mediator, precum şi cele de echivalare ori compensare a pregãtirii în mediere, prevãzute de art. 8 alin. (5) din Lege;
    n) emite documentele care atestã echivalarea ori compensarea pregãtirii în mediere, în condiţiile prevãzute de art. 8 alin. (5) din Lege."

    3. Articolul 18 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 18. - Atribuţii de control:
    a) autorizeazã mediatorii, în condiţiile prevãzute de lege şi de prezentul regulament;
    b) emite documentele de autorizare a mediatorilor;
    c) întocmeşte şi actualizeazã Tabloul mediatorilor şi îl pune la dispoziţia celor interesaţi la sediul sãu, al instanţelor judecãtoreşti, al autoritãţilor administraţiei publice locale, precum şi la sediul Ministerului Justiţiei şi pe pagina de internet a acestuia;
    d) elaboreazã procedura de înscriere în Tabloul mediatorilor a mediatorilor autorizaţi;
    e) aprobã forma Tabloului mediatorilor care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I;
    f) ţine evidenţa formelor de exercitare a profesiei pentru mediatorii autorizaţi;
    g) primeşte înştiinţãrile depuse în scris şi ţine evidenţa cetãţenilor strãini care desfãşoarã cu caracter ocazional activitate ca mediator pe teritoriul României;
    h) apãrã şi promoveazã interesele mediatorilor în scopul prevenirii sau eliminãrii practicilor discriminatorii sau monopoliste în furnizarea serviciului de mediere;
    i) colaboreazã cu alte instituţii publice pentru punerea în practicã în mod unitar a legislaţiei în domeniul medierii, cu scopul de a dezvolta o practicã unitarã a furnizãrii serviciilor de mediere;
    j) face propuneri pentru completarea sau, dupã caz, corelarea legislaţiei privind medierea;
    k) întocmeşte şi actualizeazã cel puţin semestrial Registrul de evidenţã al asociaţiilor profesionale ale mediatorilor, în condiţiile prevãzute de prezentul regulament, şi îl publicã pe portalul sãu web;
    l) întocmeşte şi actualizeazã Lista organizaţiilor din domeniul medierii, în condiţiile prevãzute de prezentul regulament, şi o publicã pe portalul sãu web;
    m) adoptã Codul de eticã şi deontologie profesionalã a mediatorilor autorizaţi, precum şi normele de rãspundere disciplinarã a acestora;
    n) ia mãsuri pentru respectarea prevederilor conţinute de Codul de eticã şi deontologie profesionalã a mediatorilor autorizaţi şi aplicarea normelor privind rãspunderea disciplinarã a acestora;
    o) stabileşte condiţiile în care se poate face publicitate profesiei;
    p) coopereazã, prin intermediul Sistemului de informare în cadrul pieţei interne, cu autoritãţile competente din celelalte state membre ale Uniunii Europene, ale Spaţiului Economic European şi din Confederaţia Elveţianã, în conformitate cu prevederile legale în domeniu;
    q) ia mãsuri pentru aplicarea în practicã a dispoziţiilor art. 26 alin. (2) din Lege, în condiţiile respectãrii legislaţiei privind concurenţa;
    r) primeşte sesizãrile în legãturã cu sãvârşirea unei abateri dintre cele prevãzute la art. 38 din Lege, stabileşte condiţiile privind constituirea şi constituie comisiile de disciplinã, dupã caz;
    s) analizeazã şi aprobã sancţiunile stabilite de Comisia de disciplinã şi rãspunde de aplicarea acestora;
    t) stabileşte regulile de arhivare care trebuie respectate de formele de exercitare a profesiei şi modelele de registre pentru organizarea activitãţii mediatorilor."

    4. Articolul 25 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 25. - (1) Mediatorii îşi pot desfãşura activitatea de mediere numai în cadrul formelor de exercitare a profesiei de mediator sau în cadrul unei organizaţii neguvernamentale care are în obiectul de activitate furnizarea de servicii de mediere.
    (2) Un mediator poate desfãşura activitatea de mediere în cadrul unei singure forme de exercitare a profesiei.
    (3) Formele de exercitare a profesiei de mediator pot angaja traducãtori, jurişti, alt personal de specialitate, precum şi personal administrativ şi de serviciu necesar activitãţii de mediere, în condiţiile Codului muncii."

    5. La articolul 26, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 26. - (1) Formele de exercitare a profesiei de mediator sunt urmãtoarele:
    a) societate civilã profesionalã de mediatori, prescurtat SCPM;
    b) birou de mediator, prescurtat BM;
    c) birou de mediatori asociaţi, prescurtat BMA;
    d) angajat cu contract de muncã în cadrul uneia dintre formele de exercitare a profesiei prevãzute la lit. a)-c) sau în cadrul unei organizaţii neguvernamentale care are în obiectul de activitate furnizarea de servicii de mediere, în condiţiile prevãzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicatã;".

    6. La articolul 26, alineatele (3) şi (4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(3) În toate cazurile, contractul de mediere menţioneazã distinct numele mediatorului ales de pãrţi, indiferent de forma de exercitare a profesiei, şi conţine clauze distincte cu privire la drepturile şi obligaţiile mediatorului faţã de pãrţi.
    (4) În desfãşurarea activitãţii sale, mediatorul autorizat este obligat sã ţinã o evidenţã financiar-contabilã distinctã pentru activitatea sa ca mediator."

    7. La articolul 26, dupã alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu urmãtorul cuprins:
    "(7) În toate cazurile în care mediatorul îşi desfãşoarã activitatea ca angajat cu contract de muncã, angajatorul trebuie sã asigure mediatorului angajat condiţii pentru respectarea prevederilor legale cu privire la confidenţialitate şi neutralitate."

    8. Dupã articolul 26 se introduce un nou articol, articolul 26^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 26^1. - (1) În desfãşurarea activitãţii sale, mediatorul este obligat sã ţinã arhivã şi registre proprii şi sã comunice date cu caracter statistic conform acestora, la solicitarea Consiliului.
    (2) Indiferent de forma de exercitare în care îşi desfãşoarã activitatea, mediatorul are obligaţia sã ţinã cel puţin urmãtoarele registre, corespunzãtor activitãţii sale proprii ca mediator:
    - registru general de corespondenţã (intrãri-ieşiri);
    - registru sau registre de evidenţã a contractelor de mediere, a proceselor-verbale şi a acordurilor de mediere.
    (3) Registrele ţinute de mediatori sunt numerotate filã cu filã şi sunt ştampilate de mediator.
    (4) La trecerea dintr-o formã de exercitare a profesiei în alta, mediatorul are obligaţia de a conserva arhiva deţinutã anterior.
    (5) În caz de deces al mediatorului sau la încetarea calitãţii de mediator din oricare alte motive, arhiva acestuia va fi preluatã de Consiliu sub inventar.
    (6) Arhiva predatã şi sigilatã va putea fi ulterior predatã unui alt mediator desemnat de Consiliu, cu asumarea confidenţialitãţii. Desigilarea arhivei şi eliberarea de copii sau duplicate vor putea fi fãcute doar la solicitarea motivatã, în scris, a pãrţilor sau a autoritãţilor, adresatã mediatorului care a preluat arhiva."

    9. Articolul 27 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 27. - (1) Activitatea de mediere poate fi desfãşuratã ca formã de exercitare a profesiei doar în cadrul organizaţiei neguvernamentale care are în obiectul de activitate furnizarea de servicii de mediere.
    (2) Serviciul de mediere poate fi organizat pe bazã de contract încheiat cu oricare dintre formele de exercitare a profesiei de mediator menţionate la art. 26."

    10. La articolul 28, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Mediatorul este obligat sã înştiinţeze în scris Consiliul cu privire la orice modificare a datelor înscrise în Tabloul mediatorilor, precum şi modificãri ale codului de înregistrare fiscalã sau ale cazierului judiciar, în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data la care devin aplicabile aceste modificãri, sub sancţiunea radierii din Tabloul mediatorilor.
    (3) În oricare dintre formele de exercitare a profesiei, mediatorul îşi poate desfãşura activitatea începând cu data înscrierii în Tabloul mediatorilor şi cu emiterea autorizaţiei de cãtre Consiliu."

    11. La articolul 28, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
    "(4) În cazul schimbãrii sau încetãrii formei în care îşi exercitã profesia de mediator sau al suspendãrii din activitate, mediatorul este obligat sã notifice în scris Consiliul şi sã precizeze:
    a) destinaţia pentru cota-parte care îi revine din bunurile patrimoniale şi nepatrimoniale ale formei de exercitare a profesiei în care a funcţionat anterior, dupã caz;
    b) destinatarul evidenţelor întocmite cu privire la activitatea de mediator în forma de exercitare a profesiei în care a funcţionat anterior şi a arhivei sale."

    12. La articolul 29, litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "a) activitatea de mediere se poate desfãşura la sediul profesional sau într-o altã locaţie decisã de mediator şi pãrţi;".

    13. La articolul 29, dupã litera d) se introduc trei noi litere, literele e)-g), cu urmãtorul cuprins:
    "e) în maximum 6 luni de la data eliberãrii documentelor de autorizare, mediatorii vor afişa la sediul profesional firma formei de exercitare, conform regulilor de publicitate prevãzute în anexa nr. 7;
    f) toate documentele întocmite de mediator, dintre care cel puţin invitaţia la mediere, contractul de mediere, procesul verbal şi înştiinţãrile trimise organelor judiciare, vor include în mod obligatoriu denumirea formei de exercitare, numele mediatorului, adresa de corespondenţã a sediului profesional şi datele de contact, dintre care cel puţin numãrul de telefon şi o adresã de e-mail;
    g) includerea oricãrei alte denumiri a unei alte profesii sau a unei alte forme de exercitare a altei profesii pe documentele oficiale ale mediatorului este interzisã."

    14. La articolul 29 se introduc patru noi alineate, alineatele (2)-(5), cu urmãtorul cuprins:
    "(2) Sediul fiscal şi sediul operaţional, aşa cum sunt definite de legislaţia în domeniul fiscal, al aceleiaşi forme de exercitare a profesiei, pot fi diferite, având însã acelaşi regim de sediu profesional, în sensul Legii, dacã sunt avizate de Consiliu, acestea fiind inviolabile.
    (3) În cazul în care un mediator solicitã şi obţine avizul pentru mai multe sedii profesionale în aceeaşi localitate, în Tabloul mediatorilor va fi înscris un singur sediu profesional care poate fi sediul fiscal sau un punct de lucru dintre cele avizate de Consiliu.
    (4) Taxele de avizare a formei de exercitare a profesiei şi a unor sedii profesionale ca puncte de lucru se stabilesc prin hotãrâre a Consiliului.
    (5) Încetarea formei de exercitare a profesiei atrage desfiinţarea tuturor sediilor profesionale ale acesteia."

    15. Articolul 31 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 31. - (1) Societatea civilã profesionalã de mediatori este constituitã din 2 sau mai mulţi mediatori care contribuie în naturã şi/sau în numerar la constituirea unui patrimoniu de afectaţiune, în vederea desfãşurãrii activitãţii profesionale.
    (2) Raportul juridic civil se naşte între persoanele beneficiare ale serviciului de mediere şi societatea civilã profesionalã de mediatori, activitatea de mediere putând fi desfãşuratã de oricare dintre mediatorii asociaţi sau angajaţi, cu acordul beneficiarilor serviciului de mediere."

    16. Articolul 32 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 32. - (1) Societatea civilã profesionalã de mediatori se individualizeazã printr-o denumire specificã ce cuprinde numele a cel puţin unuia dintre asociaţi, urmatã de sintagma «societate civilã profesionalã de mediatori» (de exemplu: «MIHAI POPESCU - Societate civilã profesionalã de mediatori» sau «POPESCU şi BARBU - Societate civilã profesionalã de mediatori» sau «POPESCU, BARBU şi asociaţii - Societate civilã profesionalã de mediatori»).
    (2) Denumirea se înscrie pe firma societãţii civile profesionale de mediatori şi se utilizeazã în actele profesionale cu respectarea prevederilor prezentului regulament, fiind înscrisã în mod obligatoriu pe ştampilã, documentele emise de mediator, formulare personalizate etc., exact în aceeaşi formã în care a fost înscrisã în Registrul formelor de exercitare a profesiei de mediator, întocmit de Consiliu."

    17. La articolul 33, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 33. - (1) Contractul de societate civilã profesionalã de mediatori şi statutul acesteia sunt încheiate în formã scrisã între mediatorii asociaţi, potrivit legii civile şi cu respectarea modelelor prevãzute în anexele nr. 3 şi 4."

    18. Articolul 34 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 34. - (1) În biroul de mediator îşi exercitã profesia un singur mediator autorizat. Biroul de mediator se înfiinţeazã în baza actului de înfiinţare a biroului de mediator, înregistrat la Consiliu şi întocmit conform anexei nr. 5.
    (2) Biroul de mediatori asociaţi este constituit din 2 sau mai mulţi mediatori care îşi desfãşoarã activitatea în acelaşi birou, în baza actului de înfiinţare a biroului de mediatori asociaţi întocmit conform anexei nr. 5 şi care încheie între ei un acord de asociere, înregistrat la Consiliu."

    19. La articolul 35, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 35. - (1) Biroul de mediator (BM) şi biroul de mediatori asociaţi (BMA) sunt individualizate printr-o denumire specificã ce cuprinde: numele mediatorului titular sau al cel puţin unuia dintre asociaţi, urmat de sintagma «birou de mediator», respectiv «birou de mediatori asociaţi» (de exemplu: «MIHAI POPESCU - Birou de mediator»; «POPESCU, BARBU sau POPESCU şi BARBU - Birou de mediatori asociaţi»)."

    20. Articolul 38 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 38. - Pentru toatã activitatea sa ca mediator, mediatorul angajat cu contract de muncã are obligaţia sã ţinã aceeaşi evidenţã a cauzelor în care a intervenit ca mediator ca şi în cazul celorlalte forme de exercitare a profesiei, conform art. 26^1."

    21. La capitolul IV, dupã titlul capitolului se introduce secţiunea 1 "Autorizarea ca mediator", cuprinzând articolele 39-43.

    22. La articolul 39, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Autorizarea ca mediator se poate face doar dacã sunt îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:
    a) se face dovada cã sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la art. 7 lit. a)-f) sau, dupã caz, condiţiile art. 8 alin. (2)-(6) din Lege;
    b) se face dovada cã a fost achitatã taxa de autorizare prevãzutã de Lege, în cuantumul stabilit prin hotãrâre a Consiliului;
    c) se face dovada cã a fost solicitatã şi avizatã o formã de exercitare a profesiei de mediator prevãzutã de art. 22 din Lege şi de prezentul regulament.
    d) se face dovada îndeplinirii condiţiilor art. 23 şi 24 din Lege."

    23. La articolul 39, dupã alineatul (2) se introduc cinci noi alineate, alineatele (3)-(7), cu urmãtorul cuprins:
    "(3) Pe baza documentelor depuse conform art. 40 alin. (1), Consiliul constatã cã sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la alin. (2) lit. a)-c) şi emite o hotãrâre.
    (4) În vederea emiterii autorizaţiei de mediator şi a înscrierii în Tabloul mediatorilor, persoanele pentru care s-a emis hotãrârea conform alin. (3) depun o cerere însoţitã de documentele prevãzute la art. 40 alin. (9).
    (5) Activitatea de mediator poate fi desfãşuratã de la data înscrierii în Tabloul mediatorilor actualizat lunar pe portalul web al Consiliului, în condiţiile legii şi ale Regulamentului, şi emiterii autorizaţiei de mediator de cãtre Consiliu.
    (6) Recunoaşterea pregãtirii ca mediator a unui cetãţean al unui stat terţ se face conform prevederilor art. 8 alin. (2)-(6) din Lege, prin aplicarea condiţiilor stabilite prin Procedura de echivalare sau compensare a pregãtirii, aprobatã de Consiliu conform Legii.
    (7) Recunoaşterea pregãtirii ca mediator pentru un cetãţean român în condiţiile art. 72 alin. (2) sau ale art. 8 alin. (2)-(6) se face prin aplicarea corespunzãtoare a Procedurii de echivalare sau compensare a pregãtirii prevãzute de Lege."

    24. La articolul 40 alineatul (1), partea introductivã şi literele a)-f) şi h) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 40. - (1) În vederea constatãrii de cãtre Consiliu a îndeplinirii condiţiilor de autorizare ca mediator, persoanele interesate depun la secretariatul Consiliului o cerere, prevãzutã în anexa nr. 2, la care se ataşeazã urmãtoarele documente:
    a) actul de identitate - copie certificatã;
    b) certificat de cãsãtorie, dacã este cazul - copie certificatã;
    c) diplomã de licenţã sau titlul de studii însoţit de atestatul de echivalare eliberat de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului - copie legalizatã,
    d) certificatul de naştere - în fotocopie;
    e) documente care atestã pregãtirea ca mediator, dupã caz, în fotocopie, respectiv:
    e.1) certificatul de absolvire a cursului de formare ca mediator obţinut în condiţiile Legii, emis de Consiliu; sau
    e.2) dovada absolvirii unui program postuniversitar de nivel master în domeniul medierii, acreditat conform Legii şi avizat de Consiliu; sau
    e.3) hotãrârea Consiliului privind echivalarea pregãtirii ca mediator, în cazul persoanelor care se încadreazã în prevederile art. 8 şi 72 din Lege;
    f) adeverinţã medicalã cu menţiunea «Apt pentru profesia de mediator», eliberatã de medicul de medicina muncii, sau, dupã caz, adeverinţã medicalã eliberatã de medicul de familie, cu menţiunea «Clinic sãnãtos» şi precizarea cã include şi un examen efectuat de un medic specialist în psihiatrie, în termen de valabilitate la data depunerii cererii - în original;
    ......................................................................
    h) dovada vechimii în muncã - în fotocopie;".

    25. La articolul 40 alineatul (1), dupã litera i) se introduc douã noi litere, literele j) şi k), cu urmãtorul cuprins:
    "j) actele de înfiinţare a formei de exercitare a profesiei de mediator aleasã, în douã exemplare originale;
    k) dovada spaţiului pentru sediul profesional, în copie certificatã, care poate fi: contract de comodat, contract de închiriere sau subînchiriere, asociere în participaţiune etc."

    26. La articolul 40, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Cetãţenii români sau strãini care au absolvit cursuri înainte de apariţia legii sau prin parcurgerea unor programe de formare într-un stat terţ vor depune la Consiliu o cerere însoţitã de documentele care atestã parcurgerea programului de formare, precum şi programa acestuia, cereri care vor fi analizate în conformitate cu Procedura de echivalare sau compensare prevãzutã de Lege. În toate cazurile, Consiliul va emite o hotãrâre individualã cu privire la îndeplinirea sau neîndeplinirea condiţiilor de echivalare sau compensare."

    27. La articolul 40, dupã alineatul (4) se introduc şapte noi alineate, alineatele (5)-(11), cu urmãtorul cuprins:
    "(5) Persoanele interesate pot depune personal sau prin curier la Consiliu cererile de autorizare ori de echivalare a pregãtirii ca mediator.
    (6) Documentele anexate cererii în copie vor fi certificate de solicitant drept conforme cu originalul şi vor fi semnate de acesta.
    (7) În toate cazurile, Consiliul va analiza doar cererile care sunt însoţite de toate documentele solicitate prin formularul tipizat de cerere, iar documentele depuse la Consiliu nu se restituie.
    (8) În termen de 60 de zile de la data depunerii unei cereri, Consiliul adoptã o hotãrâre privind aprobarea sau respingerea acesteia.
    (9) În vederea emiterii autorizaţiei şi înscrierii în Tabloul mediatorilor, persoanele care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 39 alin. (4) depun o cerere însoţitã de urmãtoarele documente:
    a) hotãrârea emisã de Consiliu conform art. 39 alin. (3) - în fotocopie;
    b) dovada înregistrãrii în evidenţele fiscale a formei de exercitare a profesiei de mediator - în copie;
    c) dovada înscrierii într-o asociaţie profesionalã înscrisã în Registrul de evidenţã a asociaţiilor profesionale ale mediatorilor - în copie;
    d) declaraţia pe propria rãspundere privind datele de înscriere în Tabloul mediatorilor, conform anexei nr. 2A, care face parte integrantã din prezentul regulament - în original.
    (10) În termen de 30 de zile de la data înregistrãrii cererii pentru eliberarea autorizaţiei şi înscrierea în Tabloul mediatorilor, Consiliul de mediere emite autorizaţia de mediator si procedeazã la înscrierea în Tabloul mediatorilor, prin decizia preşedintelui.
    (11) Pânã la emiterea autorizaţiei şi înscrierea în Tabloul mediatorilor, persoanele pentru care s-a emis o hotãrâre conform art. 39 alin. (3) vor fi înscrise pe o listã publicatã pe portalul web al Consiliului."

    28. La articolul 41, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
    "(4) Oricare dintre membrii Consiliului poate solicita, justificat, reevaluarea unei cereri de cãtre Comisia permanentã. Solicitarea motivatã se consemneazã în procesul-verbal de şedinţã şi se transmite solicitantului în maximum 15 zile, spre ştiinţã."

    29. Articolul 43 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 43. - (1) Orice formã de exercitare a profesiei de mediator poate sã îşi modifice adresa sediului profesional, datele de contact sau numele mediatorilor înscrişi în denumire, pãstrându-şi acelaşi numãr sub care a fost înscrisã iniţial în Registrul formelor de exercitare a profesiei, întocmit şi actualizat de Consiliu.
    (2) Orice mediator poate sã opteze pentru schimbarea sau încetarea formei de exercitare a profesiei de mediator şi radierea acesteia din Registrul formelor de exercitare a profesiei.
    (3) În cazul modificãrii, schimbãrii sau încetãrii formei de exercitare a profesiei, mediatorul autorizat va depune la Consiliu o cerere însoţitã de urmãtoarele documente, pe care le va certifica personal pentru conformitate cu originalul:
    a) actul de identitate - în fotocopie;
    b) hotãrârea prin care a primit avizul Consiliului pentru forma de exercitare pentru care solicitã modificare, schimbare sau încetare - în fotocopie;
    c) actul prin care face dovada modificãrii sau schimbãrii intervenite (dovada noului spaţiu, hotãrârea asociaţilor, procesverbal al adunãrii asociaţilor, certificat de cãsãtorie sau hotãrârea definitivã privind desfacerea cãsãtoriei etc.) - în fotocopie;
    d) dovada plãţii taxei privind analiza dosarului de schimbare sau încetare a formei de exercitare a profesiei, în cuantum stabilit de Consiliu - în fotocopie;
    e) legitimaţia de mediator, vizatã la zi - în fotocopie.
    (4) Orice modificare survenitã în forma de exercitare a profesiei de mediator deja avizatã de Consiliu se constatã prin decizie a preşedintelui.
    (5) Schimbarea sau încetarea formei de exercitare a profesiei se aprobã prin hotãrâre a Consiliului şi devine aplicabilã de la data emiterii hotãrârii.
    (6) Schimbarea formei de exercitare a profesiei atrage obligaţia îndeplinirii condiţiilor art. 45 alin. (1) de înscriere a noii forme de exercitare a profesiei în Tabloul mediatorilor în termen de maximum 30 de zile de la data eliberãrii hotãrârii emise de Consiliu, sub sancţiunea radierii din Tabloul mediatorilor.
    (7) Încetarea formei de exercitare a profesiei atrage radierea din Tabloul mediatorilor şi retragerea autorizaţiei ca mediator.
    (8) Orice mediator are dreptul sã îşi suspende activitatea pe o perioada determinatã sau nedeterminatã, pe baza unei cereri adresate Consiliului, la care va anexa documentele prevãzute la alin. (3) lit. a), b) şi e).
    (9) Suspendarea activitãţii la cererea mediatorului se constatã prin decizie a preşedintelui şi se înscrie în Tabloul mediatorilor, conform legii.
    (10) Încetarea suspendãrii se realizeazã prin depunerea unei cereri însoţite de urmãtoarele documente:
    a) act de identitate - în fotocopie;
    b) hotãrârea prin care a primit avizul Consiliului pentru forma de exercitare a profesiei - în fotocopie;
    c) declaraţia tip de înscriere a datelor personale în Tabloul mediatorilor - în original.
    (11) Încetarea cauzei de suspendare se constatã prin decizie a preşedintelui.
    (12) Autorizarea ca mediator, solicitatã Consiliului ulterior încetãrii calitãţii de mediator, se realizeazã în aceleaşi condiţii prevãzute la art. 39 şi 40."

    30. Dupã articolul 43 se introduce secţiunea a 2-a "Tabloul mediatorilor", cuprinzând articolele 44 şi 45.

    31. Articolul 44 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 44. - (1) Consiliul de mediere întocmeşte Tabloul mediatorilor în care sunt înscrişi mediatorii autorizaţi care practicã profesia de mediator.
    (2) Tabloul mediatorilor este întocmit astfel încât sã conţinã cel puţin informaţiile prevãzute de art. 12 din Lege şi este structurat pe coloane astfel:
    a) numele şi prenumele mediatorului autorizat;
    b) data emiterii hotãrârii;
    c) denumirea formei de exercitare a profesiei de mediator;
    d) adresa sediului profesional;
    e) pregãtirea de bazã în mediere/instituţia;
    f) domeniul de practicã al medierii ales de mediator;
    g) anul începerii activitãţii practice în mediere;
    h) limba strãinã în care este capabil sã desfãşoare medierea;
    i) asociaţia profesionalã a mediatorilor în care este membru;
    j) asociaţii internaţionale în care este membru, dacã este cazul;
    k) cauze de suspendare, dacã este cazul;
    l) date de contact (telefon, fax, e-mail, site).
    (3) Pentru activitatea depusã de Consiliu în vederea asigurãrii publicãrii Tabloului mediatorilor cel puţin prin mijloacele prevãzute de art. 12 din Lege, mediatorii înscrişi în Tabloul mediatorilor datoreazã o taxã anualã de administrare a acestuia, stabilitã prin hotãrâre a Consiliului.
    (4) Taxa anualã de administrare a Tabloului mediatorilor se datoreazã începând cu anul fiscal urmãtor celui în care mediatorul a fost înscris în Tabloul mediatorilor şi se achitã pânã la 31 decembrie a anului pentru care se datoreazã.
    (5) Tabloul mediatorilor se publicã anual în Monitorul Oficial al României, Partea I, actualizat pânã la data de 31 martie, şi pe portalul web al Consiliului de mediere, actualizat lunar.
    (6) Tabloul mediatorilor, actualizat pânã la 31 martie şi, respectiv, pânã la 30 septembrie al fiecãrui an, se publicã defalcat pe judeţe şi se transmite autoritãţilor prevãzute la art. 12 alin. (3) din Lege, sub formã de afiş sau broşurã, dupã caz.
    (7) Consiliul poate decide publicarea unor forme ale Tabloului mediatorilor pe domenii de practicã, la solicitarea motivatã a unor grupuri de beneficiari şi cu respectarea Legii şi a prezentului regulament."

    32. Articolul 45 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 45. - (1) Înscrierea în Tabloul mediatorilor se face pe baza unei cereri adresate Consiliului, la care se anexeazã urmãtoarele documente:
    a) declaraţia pe propria rãspundere privind datele care se înscriu în Tabloul mediatorilor, completatã conform anexei nr. 2A;
    b) codul de înregistrare fiscalã - în fotocopie;
    c) declaraţia de înregistrare fiscalã, doar în cazul în care codul de înregistrare fiscalã nu include activitatea ca mediator - în fotocopie;
    d) documente care atestã calitatea de membru al unei asociaţii profesionale - în fotocopie;
    e) documente care atestã calitatea de membru al unei asociaţii internaţionale din domeniul medierii, dacã este cazul - în fotocopie.
    (2) Mediatorii care îşi exercitã profesia de mediator pe baza unui contract de muncã încheiat conform prevederilor Legii şi ale prezentului regulament, la înscrierea în Tabloul mediatorilor nu au obligaţia sã depunã documentele prevãzute la alin. (1), lit. b) şi c).
    (3) Pentru mediatorii autorizaţi înscrişi în Tabloul mediatorilor, Consiliul emite Legitimaţia de mediator, conform modelului publicat pe portalul web al Consiliului, şi aplicã o vizã anualã care certificã faptul cã aceştia au achitat taxa de administrare anualã a Tabloului.
    (4) Mediatorii care îndeplinesc condiţiile art. 23 şi 24 din Lege şi pentru care intervine o cauzã de suspendare conform Legii rãmân înscrişi în Tabloul mediatorilor, care se publicã anual în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu menţiunea «suspendat» şi înscrierea datei de la care devine aplicabilã cauza de suspendare."

    33. Anexa nr. 2 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

    34. Dupã anexa nr. 2 se introduce o nouã anexã, anexa nr. 2A, având cuprinsul prevãzut în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.


         Preşedintele Consiliului de mediere,
                 Anca Elisabeta Ciucã


    Bucureşti, 24 august 2011.
    Nr. 2.570.


    ANEXA 1


    ───────
(Anexa nr. 2 la regulament)
───────────────────────────

                        CERERE DE AUTORIZARE MEDIATOR
                              Domnule preşedinte,
    Subsemnatul/Subsemnata, .........., domiciliat/domiciliatã în ........, identificat/identificatã cu CI/BI seria .... nr. ...., având CNP ......., adresa de e-mail ......, tel. ........., cetãţean ......., vã rog sã-mi aprobaţi prezenta cerere prin care solicit constatarea de cãtre Consiliul de mediere a îndeplinirii condiţiilor prevãzute la art. 7 lit. a)-f) din Legea nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi autorizarea ca mediator, urmând a-mi desfãşura profesia într-o formã prevãzutã de art. 22 din Legea nr. 192/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru care fac dovada spaţiului.
    În vederea constatãrii îndeplinirii condiţiilor şi autorizãrii, anexez urmãtoarele documente:
    - actul de identitate - copie;
    - certificat de naştere - copie;
    - certificat de cãsãtorie - copie (dacã este cazul);
    - diplomã de licenţã/titlu de studii - copie legalizatã;
    - documente care atestã pregãtirea ca mediator - copie;
    - programa de formare, eliberatã de furnizorul de servicii de formare - copie;
    - adeverinţã medicalã cu menţiunea "Apt pentru profesia de mediator", eliberatã de medicul de medicina muncii, sau adeverinţã medicalã, eliberatã de medicul de familie, cu menţiunea "Clinic sãnãtos", şi cu precizarea cã include un examen efectuat de un medic specialist în psihiatrie, în termen de valabilitate la data depunerii cererii la Consiliul de mediere - original;
    - cazier judiciar în termen de valabilitate la data depunerii cererii la Consiliul de mediere - original;
    - dovada vechimii în muncã - copie;
    - dovada achitãrii taxei de autorizare de 880 lei în contul Consiliului de mediere - RO62 BRDE 410S V965 1163 4100, deschis la BRD-GSG, sucursala Calderon;
    - actele de înfiinţare a formei de exercitare a profesiei de mediator aleasã, în douã exemplare originale;
    - dovada spaţiului pentru sediul profesional, în copie certificatã, care poate fi: contract de comodat, contract de închiriere sau subînchiriere, asociere în participaţiune etc.

    Totodatã mã angajez sã achit întocmai şi la termen taxele hotãrâte de Consiliul de mediere, sã îmi îmbunãtãţesc pregãtirea prin participarea la cursuri de formare continuã în domeniu şi la întâlniri specifice profesiei de mediator, sã respect prevederile Legii nr. 192/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere, cu modificãrile ulterioare, şi Codul de eticã şi deontologie profesionalã a mediatorilor.

                Data Semnãtura
           ............... .................

             Domnului preşedinte al Consiliului de mediere

    NOTÃ:
    Cererea, însoţitã de documentele solicitate, în ordinea specificatã mai sus, se depune în dosar de carton alb cu şinã. Toate documentele depuse în copie trebuie sã fie certificate "conform cu originalul" şi semnate în original de deponent. Nu se acceptã documente trimise pe fax sau e-mail.
    Actele depuse şi înregistrate la Consiliul de mediere nu se returneazã. Dosarele incomplete nu se înregistreazã.


    ANEXA 2
    ───────
(Anexa nr. 2A la regulament)
────────────────────────────

                             DECLARAŢIE
    În atenţia: Consiliului de mediere, str. Piaţa Sf. Ştefan nr. 7, sectorul 2, Bucureşti
    Referitor la: Datele cu caracter personal care vor putea fi înscrise în Tabloul mediatorilor

    Subsemnatul/Subsemnata, ........., având CNP ........, posesor al/a CI/BI seria .... nr. ....., emis/emisã de ........., în calitate de reprezentant legal al ......./(Birou de mediator X, Societate civilã profesionalã etc.)....., cunoscând dispoziţiile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, declar pe propria rãspundere cã datele furnizate în aceastã declaraţie sunt conforme cu realitatea.
    Prezenta declaraţie reprezintã consimţãmântul meu expres şi sunt de acord ca datele mele, menţionate în rubricile de mai jos, sã fie utilizate şi prelucrate de cãtre Consiliul de mediere pentru întocmirea Tabloului mediatorilor, conform prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    Am cunoştinţã de faptul cã Tabloul mediatorilor are regim de document public în condiţiile Legii nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.





┌───┬────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────┐
│ 1.│Denumirea completã a formei de exercitare a │ │
│ │profesiei de mediator │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ 2.│Sediul profesional │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ 3.│Pregãtirea în domeniul medierii │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ 4.│Domenii de specializare │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ 5.│Experienţa practicã în activitatea de mediere │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ 6.│Limba strãinã în care mediatorul este capabil sã │ │
│ │desfãşoare medierea (dacã este cazul) │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ 7.│Asociaţia profesionalã în care este membru │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ 8.│Organizaţii internaţionale din domeniul medierii │ │
│ │în care este membru (dacã este cazul) │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ 9.│Existenţa unei clauze de suspendare (dacã este │ │
│ │cazul) │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤
│10.│Datele de contact ale formei de exercitare a │Telefon: │
│ │profesiei pe care Consiliul de mediere le poate ├─────────────────────┤
│ │face publice (telefon, fax, e-mail, website) │Fax: │
│ │ ├─────────────────────┤
│ │ │E-mail: │
│ │ ├─────────────────────┤
│ │ │Website: │
└───┴────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────┘


                 Data Semnãtura
        ....................... ..................

                       __________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016