Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 2.288 din 9 decembrie 2004  pentru aprobarea repartizarii principalelor functii de sprijin pe care le asigura ministerele, celelalte organe centrale si organizatiile neguvernamentale privind prevenirea si gestionarea situatiilor de urgenta    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 2.288 din 9 decembrie 2004 pentru aprobarea repartizarii principalelor functii de sprijin pe care le asigura ministerele, celelalte organe centrale si organizatiile neguvernamentale privind prevenirea si gestionarea situatiilor de urgenta

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 9 din 4 ianuarie 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 20 lit. i) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã repartizarea principalelor funcţii de sprijin pe care le asigurã ministerele, celelalte organe centrale şi organizaţiile neguvernamentale privind prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţã, prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
Principalele tipuri de risc generatoare de situaţii de urgenţã în România, grupate în funcţie de natura lor, sunt prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 3
Managementul tipurilor de risc generatoare de situaţii de urgenţã se repartizeazã pe ministere şi alte instituţii publice centrale de specialitate, în conformitate cu prevederile anexei nr. 3.
ART. 4
Ministerul Administraţiei şi Internelor coordoneazã gestionarea situaţiilor de urgenţã la nivel central, prin Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã, iar la nivel teritorial, prin inspectoratele pentru situaţii de urgenţã judeţene şi al municipiului Bucureşti, constituite conform legii.
ART. 5
În cazul apariţiei şi a altor tipuri de riscuri sau ameninţãri ce pot genera situaţii de urgenţã pe teritoriul României şi/sau cu efecte transfrontaliere, neprevãzute la art. 2, Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţã va lua mãsuri pentru repartizarea şi coordonarea activitãţilor de gestionare a acestora cu sprijinul ministerelor şi al celorlalte organe centrale abilitate de lege.
ART. 6
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul de stat,
ministrul administraţiei şi internelor,
Toma Zaharia,
secretar de stat

Ministrul delegat
pentru administraţia publicã,
Gheorghe Emacu

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 9 decembrie 2004.
Nr. 2.288.

ANEXA 1

REPARTIZAREA

principalelor funcţii de sprijin pe care le asigurã ministerele,
celelalte organe centrale şi organizaţiile neguvernamentale privind prevenirea
şi gestionarea situaţiilor de urgenţã

I. TABEL SINOPTIC CU REPARTIZAREA PRINCIPALELOR FUNCŢII DE SPRIJIN





┌──┬─────────────────────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐
│ │ FUNCTII DE SPRIJIN│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Nr│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│c │ MINISTERE, │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│r │ ORGANE CENTRALE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│t.│ SI ORGANIZATII │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ NEGUVERNAMENTALE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│ │ │1│2│3│4│5│6│7│8│9│10│11│12│13│14│15│16│17│18│19│20│
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│ 1│Ministerul Administraţiei şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Internelor │*│*│*│ │*│*│*│*│*│* │* │* │* │* │ │* │* │* │* │* │
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│ 2│Ministerul Economiei şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Comerţului │*│ │ │ │ │ │ │ │*│* │* │* │ │ │* │* │ │* │* │ │
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│ 3│Ministerul Transporturilor, │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Construcţiilor şi Turismului │*│ │ │ │ │ │*│ │*│* │* │* │ │ │ │* │ │* │* │ │
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│ 4│Ministerul Sãnãtãţii │*│ │ │ │ │ │*│*│ │ │ │ │ │ │ │* │ │* │* │ │
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│ 5│Ministerul Comunicaţiilor şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Tehnologiei Informaţiei │*│*│ │*│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │* │* │ │
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│ 6│Ministerul Agriculturii, Pãdurilor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │si Dezvoltãrii Rurale │*│ │ │ │ │*│ │ │*│ │* │ │* │ │ │* │ │* │* │ │
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│ 7│Ministerul Mediului şi Gospodãririi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Apelor │*│*│ │ │ │ │ │*│ │* │* │* │ │ │ │* │ │* │* │ │
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│ 8│Ministerul Culturii şi Cultelor │ │ │ │ │ │*│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │* │* │* │
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│ 9│Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii │*│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │* │ │ │ │ │ │ │
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│10│Ministerul Apãrãrii Naţionale │*│ │ │ │*│*│*│ │*│* │* │ │ │* │ │* │* │* │* │ │
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│11│Ministerul Justiţiei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │* │* │ │ │
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│12│Ministerul Finanţelor Publice │ │ │ │ │ │*│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │* │* │ │
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│13│Ministerul Muncii. Solidaritãţii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Sociale şi Familiei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │* │ │* │
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│14│Ministerul Afacerilor Externe │*│*│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │* │ │ │
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│15│Agenţia Naţionalã pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Întreprinderile Mici şi Mijlocii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │şi Cooperaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │* │ │ │
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│16│Administraţia Naţionalã a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Rezervelor de Stat │ │ │ │ │ │ │*│ │ │ │ │ │* │ │ │ │ │ │ │* │
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│17│Autoritatea Naţionalã Sanitarã- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Veterinarã şi pentru Siguranţa │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Alimentelor │*│*│ │ │ │ │*│*│ │ │ │ │ │ │ │* │ │ │ │ │
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│18│Comisia Naţionalã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │pentru Controlul Activitãţilor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Nucleare │*│*│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│19│Oficiul Central de Stat │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │pentru Probleme Speciale │ │ │*│ │ │ │*│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│20│Serviciul de Telecomunicaţii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ Speciale │*│*│ │*│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │* │* │ │
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│21│Serviciul Român de Informaţii │*│*│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │* │ │ │
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│22│Serviciul de Protecţie şi Pazã │*│*│ │ │ │*│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │* │ │ │
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│23│Serviciul de Informaţii Externe │*│*│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │* │ │ │
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│ │ │1│2│3│4│5│6│7│8│9│10│11│12│13│14│15│16│17│18│19│20│
│24│Societatea Naţionalã de Cruce │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Roşie din România │ │ │ │ │ │*│*│*│ │ │ │ │* │* │ │ │ │* │* │* │
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│25│Inspectoratul de Stat │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ în Construcţii │*│*│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│26│Societatea Românã de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Radiodifuziune. Societatea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Româna de Televiziune, societãţi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │private de radioteleviziune │ │*│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │* │ │ │
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│27│Operatorii de telefonie fixã şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ mobila │ │ │ │*│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │* │* │ │
├──┼─────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│28│Banca Naţionalã a României │ │ │ │ │ │*│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──┴─────────────────────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘

LEGENDA



1 = Monitorizarea pericolelor si riscurilor specifice, precum si a
efectelor negative ale acestora
2 = Informarea, instiintarea si avertizarea
3 = Planificarea si pregatirea resurselor si serviciilor
4 = Comunicatii si informatica
5 = Cautarea, descarcerarea, salvarea persoanelor
6 = Evacuarea persoanelor, populatiei sau bunurilor periclitate
7 = Acordarea asitentei medicale de urgenta
8 = Prevenirea imbolnavirilor in masa
9 = Localizarea si stingerea incendiilor
10 = Neutralizarea efectelor materialelor periculoase
11 = Asigurarea transportului fortelor si mijloacelor de interventie,
persoanelor evacuate si altor resurse
12 = Efectuarea lucrarilor publice si ingineresti la constructiile,
instalatiile si amenajarile afectate
13 = Asigurarea hranei si apei pentru persoanele si animalele afectate
sau evacuate
14 = Asigurarea cazarii si adapostirii persoanelor afectate sau evacuate
15 = Asigurarea energiei pentru iluminat, incalzire si alte utilitati
16 = Efectuarea depoluarii si decontaminarii
17 = Mentinerea si restabilirea ordinii publice
18 = Logistica interventiei
19 = Reabilitarea zonei afectate
20 = Acordarea de ajutoare de prima necesitate, despagubiri si asistenta
sociala si religioasa

Notã: Asociaţiile, fundaţiile şi alte organizaţii neguvernamentale de interes public şi mass-media participã la îndeplinirea unor funcţii de sprijin potrivit documentelor de constituire şi specificului activitãţii acestora.


ANEXA 1
(continuare)

II. LISTA ACTIVITĂŢILOR SPECIFICE CARE SE ÎNDEPLINESC
ÎN CADRUL FUNCŢIILOR DE SPRIJIN

1. Monitorizarea pericolelor şi riscurilor specifice, precum şi a efectelor negative ale acestora

A. Centralizarea datelor si informaţiilor privind monitorizarea pericolelor şi riscurilor specifice, precum şi a efectelor negative ale acestora: Ministerul Administraţiei şi Internelor/ Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgentã.

B. Monitorizarea pericolelor:
a) monitorizarea calitãţii aerului: Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor;
b) monitorizarea factorilor de mediu: Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor;
c) monitorizarea pericolelor seismice: Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pãmântului - INCDFP - Bucureşti şi Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii şi Economia Construcţiilor - ÎNCERC - Bucureşti;
d) monitorizarea fenomenelor hidrologice pe cursurile de apã şi a calitãţii apelor acestora: Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor, Administraţia Naţionalã "Apele Române";
e) monitorizarea principalelor lucrãri hidrotehnice: administratorul lucrãrii hidrotehnice, Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor şi Ministerul Economiei şi Comerţului;
f) monitorizarea fenomenelor meteorologice periculoase: Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor, Administraţia Naţionalã de Meteorologie;
g) monitorizarea stãrii de sãnãtate a populaţiei: Ministerul Sãnãtãţii;
h) monitorizarea transporturilor de substanţe chimice periculoase: Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
i) monitorizarea activitãţilor din domeniul nuclear, precum şi a transporturilor de combustibil nuclear şi materiale radioactive: Comisia Naţionalã pentru Controlul Activitãţilor Nucleare;
j) monitorizarea siguranţei în construcţii: Inspectoratul de Stat în Construcţii;
k) monitorizarea obiectivelor economice sursã de risc chimic: Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor, Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Economiei şi Comerţului şi Agenţia Naţionalã pentru Substanţe şi Preparate Chimice Periculoase;
l) monitorizarea obiectivelor economice sursã de risc la incendii şi explozii: Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Economiei şi Comerţului;
m) monitorizarea obiectivelor sursã de risc nuclear şi radiologie: Comisia Naţionalã pentru Controlul Activitãţilor Nucleare şi Agenţia Nuclearã;
n) monitorizarea transporturilor de materiale explozive militare: Ministerul Apãrãrii Naţionale;
o) monitorizarea obiectivelor militare, sursã de risc la explozii: Ministerul Apãrãrii Naţionale;
p) monitorizarea pericolelor şi riscurilor specifice, semnalate în plan extern şi asigurarea colaborãrii cu organismele autorizate în domeniu, la nivel internaţional: Ministerul Afacerilor Externe, prin Unitatea de Crizã care îndeplineşte funcţiile centrului operativ.
q) monitorizarea pericolelor pentru reţelele de comunicaţii şi informatice: Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Comunicaţii
r) monitorizarea pericolelor nucleare în instalaţiile speciale de cercetare dezvoltare: Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii;
s) monitorizarea infrastructurilor critice stabilite de autoritãţile administraţiei publice centrale: comitetele ministeriale pentru situaţii de urgenţã;
t) monitorizarea siguranţei alimentelor - Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor

C. Evaluarea riscurilor specifice:
a) îmbolnãviri în masã: Ministerul Sãnãtãţii / Direcţia Generalã de Sãnãtate Publicã şi Inspecţia Sanitarã de Stat, Centrul National de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile şi Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor;
b) epizootii/zoonoze: Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale şi Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor, în colaborare cu Ministerul Sãnãtãţii;
c) cãderi de obiecte cosmice: Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii/Agenţia Spaţialã Românã, Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Apãrãrii Naţionale;
d) prãbuşiri de teren cauzate de explozii miniere: Ministerul Economiei şi Comerţului şi administratorii exploatãrilor geologice;
e) prãbuşiri de teren în zone urbane: Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Locuinţei, Ministerul Administraţiei şi Internelor/ administraţia publicã localã;
f) alunecãri de teren: Ministerul Administraţiei şi Internelor/Agenţia Naţionalã de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã şi Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
g) ameninţãri biologice: Ministerul Sãnãtãţii şi Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor;
h) ameninţãri ecologice: Ministerul Apãrãrii Naţionale şi Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor;
i) ameninţãri la adresa infrastucturilor critice: Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, Ministerul Economiei şi Comerţului, Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor, Ministerul Sãnãtãţii, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi Serviciul de Protecţie şi Pazã.

D. Evaluarea efectelor negative:
a) ale situaţiilor de urgenţã care s-au produs: Ministerul Administraţiei şi Internelor/ autoritatea administraţiei publice locale;
b) ale stãrilor potenţial generatoare de situaţii de urgenţã: conform responsabilitãţilor de monitorizare şi evaluare a pericolelor şi riscurilor specifice.

2. Informarea, înştiinţarea şi avertizarea

A. Informarea şi educarea preventivã a populaţiei:
a) Ministerul Administraţiei şi Internelor/autoritãţile administraţiei publice locale;
b) Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii prin instituţiile de învãţãmânt;
c) Ministerul Sãnãtãţii;
d) Mass-media.

B. Înştiinţarea autoritãţilor administraţiei publice:
a) asupra stãrilor potenţial generatoare de situaţii de urgenţã: autoritãţile administraţiei publice centrale de specialitate cu responsabilitãţi de monitorizare a pericolelor şi riscurilor specifice;
b) asupra producerii situaţiilor de urgentã: administratorii obiectivelor sursã de risc sau, dupã caz, administratorii proprietãţilor afectate.

C Avertizarea populaţiei:
a) prin sisteme şi mijloace tehnice de avertizare şi alarmare publicã: Ministerul Administraţiei şi Internelor/Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã;
b) prin mass-media: Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, Societatea Românã de Radiodifuziune, Societatea Românã de Televiziune, societãţi private de radioteleviziune, societãţi de presã şi internet;
3. Planificarea şi pregãtirea resurselor şi serviciilor
a) pentru intervenţie operativã: Ministerul Administraţiei şi Internelor/ Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgentã;
b) pentru punerea la dispoziţie, conform legii, a unor resurse materiale şi umane: Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale;
c) asigurarea finanţãrii mãsurilor de protecţie a infrastructurilor critice: Ministerul Finanţelor Publice, ministerele de resort şi patronatele.
4. Comunicaţii şi informaticã
a) asigurarea funcţionãrii reţelei de comunicatii-informaticã pentru managementul situaţiilor de urgentã: Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei;
b) asigurare legãturilor de telecomunicaţii speciale: Serviciul de Telecomunicaţii Speciale;
c) refacerea operativã a sistemului public de comunicaţii: operatorii de telefonie fixã şi mobilã.

5. Cãutarea, descarcerarea şi salvarea persoanelor
a) cãutarea-salvarea prin structuri operative specializate: Ministerul Administraţiei şi Internelor/Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã;
b) stabilizare şi triaj medical: Ministerul Sãnãtãţii/Direcţia Generalã de Sãnãtate Publicã;
c) transport sanitar şi evacuare cu mijloace de intervenţie specifice: Ministerul Sãnãtãţii/Direcţia Generalã de Sãnãtate Publicã.
d) cãutarea şi salvarea persoanelor: Serviciile SALVAMONT, serviciile SALVAMAR şi alte servicii de profil;
e) salvarea persoanelor pe mare: Agenţia Românã de Salvare Vieţi Omeneşti pe Mare.

6. Evacuarea persoanelor, populaţiei sau bunurilor periclitate
a) asigurarea protecţiei persoanelor cu funcţii de conducere din instituţiile fundamentale ale statului în locurile în care acestea vor fi evacuate şi a pazei noilor sedii de lucru, precum şi a reşedinţelor puse la dispoziţie: Serviciul de Protecţie şi Pazã şi Ministerul Administraţiei şi Internelor;
b) asigurarea localã a mãsurilor pentru evacuare: Ministerul Administraţiei şi Internelor/ autoritatea administraţiei publice locale;
c) evidenţa populaţiei evacuate: Ministerul Administraţiei şi Internelor /Inspectoratul General al Poliţiei Române/Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Populaţiei;
d) asigurarea primirii şi cazãrii persoanelor evacuate: Ministerul Administraţiei şi Internelor/ fiecare unitate administrativ-teritorialã localã;
e) instalarea taberelor de evacuaţi: Ministerul Administraţiei şi Internelor/ Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã;
f) recepţia şi depozitarea bunurilor evacuate: fiecare unitate pentru bunurile proprii;
g) evacuarea animalelor: Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale şi autoritãţile administraţiei publice locale;
h) evacuarea valorilor culturale importante şi a bunurilor de patrimoniu: Ministerul Culturii şi Cultelor şi autoritãţile administraţiei publice locale;
i) evacuarea valorilor de tezaur: Ministerul Finanţelor Publice, Banca Naţionalã a României;
j) evacuarea penitenciarelor, spitalelor, azilurilor de bãtrâni: ministerele care au în subordine astfel de obiective;
k) securitatea şi paza zonelor evacuate: Ministerul Administraţiei şi Internelor / Comandamentul Naţional al Jandarmeriei Române;
l) controlul circulaţiei: Ministerul Administraţiei şi Internelor/ Inspectoratul General al Poliţiei Române/ Inspectoratul General al Politiei de Frontierã;
m) evacuarea fondului arhivistic naţional: Ministerul Administraţiei şi Internelor/ Arhivele Naţionale;
7. Acordarea asistenţei medicale de urgenţã
a) suplimentarea capacitãţii de spitalizare: fiecare unitate spitaliceascã;
b) instalarea spitalelor de campanie: Ministerul Apãrãrii Naţionale;
c) asigurarea asistenţei medicale pentru structurile de intervenţie operativã: Ministerul Administraţiei şi Internelor /Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã;
d) acordarea asistentei medicale de urgenţã: Ministerul Sãnãtãţii şi unitãţile sanitare din reţelele sanitare proprii ale altor ministere şi organe centrale;
e) acordarea primului ajutor premedical: Societatea Naţionalã de Cruce Roşie din România.
f) asigurarea de medicamente şi instrumentar medical: Ministerul Sãnãtãţii, Oficiu] Central de Stat pentru Probleme Speciale şi Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat.

8. Prevenirea îmbolnãvirilor în masã
a) stabilirea dimensiunilor şi caracteristicilor zonelor de carantinã: Ministerul Sãnãtãţii/ Direcţia Generalã de Sãnãtate Publicã şi Inspecţia Sanitarã de Stat şi Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor/ Direcţia Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor;
b) securitatea şi paza perimetrului zonelor de carantinã: Ministerul Administraţiei şi Internelor /Comandamentul Naţional al Jandarmeriei;
c) mãsuri profilactice: Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor, Ministerul Sãnãtãţii/ Direcţia Generalã de Sãnãtate Publicã şi Inspecţia Sanitarã de Stat, Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor şi Societatea Naţionalã de Cruce Roşie din România.

9. Localizarea şi stingerea incendiilor
a) localizarea, limitarea propagãrii, stingerea şi lichidarea consecinţelor incendiilor, inclusiv a incendiilor în masã: Ministerul Administraţiei şi Internelor prin Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã, cu forţele şi mijloacele inspectoratelor pentru situaţii de urgenţã şi alte forţe şi servicii specializate existente;
b) localizarea şi stingerea incendiilor la obiectivele din subordine /coordonare: Ministerul Economiei şi Comerţului, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi Ministerul Apãrãrii Naţionale;
c) localizarea şi stingerea incendiilor la fondul forestier: Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale şi autoritãţile administraţiei publice locale.

10. Neutralizarea efectelor materialelor periculoase
a) stabilirea perimetrelor de securitate: Ministerul Administraţiei şi Internelor/ Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã;
b) evacuarea localã a populaţiei existente în interiorul perimetrului de securitate: Ministerul Administraţiei şi Internelor;
c) intervenţia operativã cu mijloace şi materiale de neutralizare a efectelor materialelor periculoase: autoritatea administraţiei publice centrale de specialitate care are în coordonare / subordonare sau sub autoritate, dupã caz, astfel de agenţi.

11. Asigurarea transportului forţelor şi mijloacelor de intervenţie, persoanelor evacuate şi altor resurse
a) elaborarea concepţiei privind variantele de transport ale demnitarilor care beneficiazã de protecţie şi constituirea parcului de mijloace necesare realizãrii acesteia: Serviciul de Protecţie şi Pazã, Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, Ministerul Apãrãrii Naţionale şi Serviciul Român de Informaţii;
b) asigurarea transportului urban necesar pentru realizarea evacuãrii: Ministerul Administraţiei şi Internelor/administraţia publicã localã;
c) stabilirea şi pregãtirea punctelor de îmbarcare a evacuaţilor din zonele afectate, în termen de 2 ore de la declararea stãrii de urgenţã: ministerele de resort sau autoritãţile locale, dupã caz;
d) realizarea graficului de transport şi asigurarea mijloacelor necesare pentru efectuarea evacuãrii, în termen de 6 ore de la declararea stãrii de urgentã: Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
e) asigurarea transportului pentru persoanele şi bunurile evacuate: Ministerul Economiei şi Comerţului şi Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale;
f) supravegherea, fluidizarea şi controlul circulaţiei auto: Ministerul Administraţiei şi Internelor/Inspectoratul General al Politiei Române;
g) controlul şi evidenţa auto-evacuãrii: Ministerul Administraţiei şi Internelor/Inspectoratul General al Poliţiei Române şi Inspectoratul National pentru Evidenţa Populaţiei;
h) transportul resurselor necesare pentru intervenţie şi asistentã de primã necesitate în situaţii de urgenţã: Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, Ministerul Apãrãrii Naţionale şi Ministerul Administraţiei şi Internelor.
i) transportul forţelor şi mijloacelor pentru intervenţie operativã la lucrãrile de gospodãrire a apelor: Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor - Administraţia Naţionalã "Apele Române".

12. Efectuarea lucrãrilor publice şi inginereşti de reabilitare la construcţiile, instalaţiile şi amenajãrile afectate
a) evaluarea rapidã a stabilitãţii structurilor şi stabilirea mãsurilor de intervenţie în primã urgenţã la construcţiile vulnerabile şi care prezintã pericol public: Inspectoratul de Stat în Construcţii, Corpul experţilor tehnici şi asociaţiile profesionale în construcţii
b) nominalizarea responsabilitãţilor în realizarea mãsurilor de intervenţie de primã urgenţã: Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, Ministerul Administraţiei şi Internelor / administraţia publicã localã;
c) efectuarea lucrãrilor publice şi inginereşti la construcţiile, instalaţiile şi amenajãrile afectate: ministerele şi instituţiile publice - la obiectivele din subordine/coordonare.

13. Asigurarea apei şi hranei pentru persoanele şi animalele afectate sau evacuate
a) asigurarea apei şi hranei pentru persoane:
- în primele 72 ore de la evacuare sau la instituirea stãrii de alertã, dupã caz: Ministerul Administraţiei şi Internelor/administraţia publicã localã;
- ulterior primelor 72 ore, pânã la încetarea evacuãrii sau a situaţiei de urgenţã: Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat,
b) asigurarea apei şi hranei pentru animale: Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale;
c) verificarea şi asigurarea apei potabile, prepararea şi distribuirea hranei pentru persoanele afectate sau evacuate: Ministerul Sãnãtãţii/Direcţiile de Sãnãtate Publicã Judeţene şi a municipiului Bucureşti, Societatea Naţionalã de Cruce Roşie din România.

14. Asigurarea cazãrii şi adãpostirii persoanelor afectate sau evacuate
a) asigurarea mãsurilor necesare pentru realizarea protecţiei populaţiei în adãposturi colective: Ministerul Administraţiei şi Internelor/ autoritatea administraţiei publice locale;
b) asigurarea cazãrii persoanelor evacuate: Ministerul Administraţiei şi Internelor/administraţia publicã localã, Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, Ministerul Apãrãrii Naţionale, Agenţia Naţionalã pentru întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, Societatea Naţionalã de Cruce Roşie din România.

15. Asigurarea energiei pentru iluminat, încãlzire şi alte utilitãţi
a) asigurarea autonomiei energetice pentru fiecare facilitate criticã de rãspuns la urgentã, pentru minim 72 ore: conducãtorul/administratorul fiecãrei facilitãţi;
b) asigurarea energiei electrice: Ministerul Economiei şi Comerţului;
c) refacerea operativã a avariilor produse în reţelele de transport şi distribuţie a energiei electrice: Ministerul Economiei şi Comerţului;
d) refacerea operativã a avariilor produse în reţelele de transport şi distribuţie a gazelor naturale: Ministerul Economiei şi Comerţului.

16. Efectuarea depoluãrii şi decontaminãrii
a) supravegherea gradului de contaminare în perimetrul raioanelor de intervenţie: Ministerul Administraţiei şi Internelor, Serviciul de Protecţie şi Pazã, Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor şi Agenţia Naţionalã pentru Substanţe şi Preparate Chimice Periculoase;
b) aplicarea mãsurilor de limitare a împrãştierii substanţelor poluante sau contaminatoare pentru asigurarea protecţiei populaţiei surprinse în perimetrul raioanelor de intervenţie: Ministerul Administraţiei şi Internelor;
c) efectuarea depoluãrii şi decontaminãrii: Ministerul Economiei şi Comerţului, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului pentru obiectivele din subordine/coordonare şi Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor;
d) stabilirea prioritãţilor pentru monitorizarea gradului de contaminare şi centralizarea datelor privind contaminarea teritoriului naţional: Ministerul Administraţiei şi Internelor / Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã, Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor şi Ministerul Sãnãtãţii;
e) stabilirea prioritãţilor pentru efectuarea decontaminãrii şi depoluãrii: Ministerul Administraţiei şi Internelor/Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã;
f) asigurarea operativã a forţelor şi mijloacelor de sprijin precum şi a materialelor necesare pentru realizarea decontaminãrii populaţiei, cãilor rutiere şi clãdirilor: Ministerul Administraţiei şi Internelor şi la solicitarea organelor locale, personalul din unitãţile specializate ale Ministerului Apãrãrii Naţionale, cu materialele necesare, puse la dispoziţie de Ministerul Administraţiei şi Internelor;
g) supravegherea gradului de contaminare, evaluarea efectelor asupra sãnãtãţii şi monitorizarea stãrii de sãnãtate a populaţiei: Ministerul Sãnãtãţii;
h) efectuarea decontaminãrii populaţiei: Ministerul Administraţiei şi Internelor şi la solicitarea organelor locale, personalul din unitãţile specializate ale Ministerului Apãrãrii Naţionale, cu materialele necesare, puse la dispoziţie de Ministerul Administraţiei şi Internelor;
i) supravegherea gradului de contaminare în mediul urban şi rural, evaluarea efectelor şi realizarea decontaminãrii: Ministerul Administraţiei şi Internelor / administraţia publicã localã;
j) supravegherea gradului de contaminare a culturilor, fondului forestier şi pãşunilor şi evaluarea efectelor directe şi indirecte asupra oamenilor şi animalelor: Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale şi Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor;
k) decontaminarea terenurilor şi rezervaţiilor: Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Apãrãrii Naţionale, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor;
l) supravegherea gradului de contaminare a pãşunilor, evaluarea efectelor directe şi indirecte asupra animalelor şi oamenilor, realizarea decontaminãrii: Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor;
m) realizarea decontaminãrii animalelor şi produselor vegetale şi animale: Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, Agenţia Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor în colaborare cu autoritãţile administraţiei publice locale;
n) supravegherea gradului de contaminare, evaluarea efectelor asupra mediului şi depoluarea cursurilor de apã: Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor şi agenţii poluatori;
o) supravegherea gradului de contaminare, evaluarea efectelor şi depoluarea marinã şi costierã, în caz de poluare cu hidrocarburi şi alte substanţe dãunãtoare: Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi Ministerul Economiei şi Comerţului.

17. Menţinerea şi restabilirea ordinii publice
a) menţinerea şi restabilirea ordinii publice: Ministerul Administraţiei şi Internelor/Inspectoratul General al Poliţiei Române/Comandamentul National al Jandarmeriei Române, Inspectoratul General al Poliţiei de Frontierã; Ministerul Justiţiei/Administraţia Naţinalã a Penitenciarelor;
b) menţinerea ordinii publice: consiliile locale prin Politia comunitarã;
c) sprijin logistic pentru restabilirea ordinii publice: Ministerul Apãrãrii Naţionale;
d) stabilirea, potrivit competenţelor, a legalitãţii intervenţiei: Ministerul Public.

18. Logistica intervenţiilor
- asigurarea bazei materiale pentru realizarea funcţiilor de sprijin; fiecare organ al administraţiei publice centrale de specialitate pe domeniul lui de activitate, precum şi pentru obiectivele din coordonare/subordine sau de sub autoritatea acestuia.

19. Reabilitarea zonei afectate
- restabilirea stãrii provizorii de normalitate: Ministerul Administraţiei şi Internelor şi celelalte ministere (instituţii) pentru obiectivele din coordonare / subordonare sau de sub autoritate, pe domeniile de competenţã.

20. Acordarea de ajutoare de primã necesitate, despãgubiri şi asistenţã socialã şi religioasã
a) acordarea de ajutoare umanitare de primã necesitate pentru populaţia afectatã: se stabilesc de Ministerul Administraţiei şi Internelor/ Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgentã şi Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat;
b) asigurarea asistentei umanitare de urgentã pentru un numãr de pânã la 10.000 victime, prin resursele şi infrastructura proprie, şi peste 10.000 victime prin Mişcarea Internaţionalã de Cruce Roşie şi Semilunã Roşie: Societatea Naţionalã de Cruce Roşie din România;
c) acordarea de ajutoare şi despãgubiri financiare pentru populaţie, agenţi economici, instituţii şi unitãţi administrativ-teritoriale afectate: Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, Ministerul Administraţiei şi Internelor/autoritãţile administraţiei publice locale şi Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale;
d) stabilirea şi aplicarea mãsurilor de asistenţã socialã: Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei;
e) acordarea asistenţei religioase şi sociale: Ministerul Muncii Solidaritãţii Sociale şi Familiei, organizaţiile religioase legal constituite cu sprijinul Ministerul Culturii şi Cultelor.
f) acordarea asistenţei psihologice: Ministerul Sãnãtãţii şi Societatea Naţionalã de Cruce Roşie din România, cu sprijinul Colegiului psihologilor sau altor organizaţii profesionale ale acestora.

ANEXA 2

PRINCIPALELE TIPURI DE RISC
GENERATOARE DE SITUAŢII DE URGENŢĂ
ÎN ROMÂNIA, GRUPATE ÎN FUNCŢIE DE NATURA LOR

A. RISCURI NATURALE


┌────────────────────────────────────────┬──────┬────┬────────────────────────┐
│ Fenomene meteorologice │Incen-│Ava-│ Fenomene distructive │
│ periculoase │ dii │lan-│ de origine geologica │
├────────┬─────────┬───────┬──────┬──────┤ de │se ├───────────┬────────────┤
│ Furtuni│Inundatii│Tornade│Seceta│Inghet│padure│ │Alunecari │Cutremure │
│ │ │ │ │ │ │ │ de teren │de pamant │
├────────┼─────────┼───────┼──────┼──────┼──────┼────┼───────────┼────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │
└────────┴─────────┴───────┴──────┴──────┴──────┴────┴───────────┴────────────┘

B. RISCURI TEHNOLOGICE

┌─────────────────────────────────┬──────┬─────────┬────┬──────────┬──────────┐
│ Accidente, avarii, explozii │ │Prabusiri│Ese-│ │ │
│ si incendii │Polu- │ de │cul │ │ │
├────────┬─────────┬───────┬──────┤are │construc-│uti-├ │ │
│ Indus- │Transport│Trans- │Nucle-│ ape │tii, in- │li- │Caderi de │Munitie │
│ trie │si depo- │porturi│ are │ │ stalatii│tati│ obiecte │neexplo- │
│ │zitare │ │ │ │ sau │lor │din atmos-│ data │
│ │produse │ │ │ │amenajari│pu- │fera sau │ │
│ │pericu- │ │ │ │ │bli-│din cosmos│ │
│ │loase │ │ │ │ │ ce │ │ │
├────────┼─────────┼───────┼──────┼──────┼─────────┼────┼──────────┼──────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │
└────────┴─────────┴───────┴──────┴──────┴─────────┴────┴──────────┴──────────┘

C. RISCURI BIOLOGICE

┌─────────────────────────────┐
│ Îmbolnãviri în masã │
├───────────┬─────────────────┤
│ Epidemii │Epizootii/zoonoze│
├───────────┼─────────────────┤
│ 1 │ 2 │
└───────────┴─────────────────┘




Precizãri:
A-1: vânt puternic şi/sau precipitaţii masive şi/sau cãderi de grindinã
A-5: poduri şi baraje de gheaţã pe apã, cãderi masive de zãpadã, chiciurã, polei
A-6: incendii la: fondul forestier, vegetaţie uscatã sau culturi de cereale pãioase
B-1: inclusiv prãbuşiri de teren cauzate de exploatãri miniere sau alte activitãţi tehnologice
B-3: transporturi terestre, aeriene şi navale, inclusiv metroul, tunele şi transport pe cablu
B-7: utilitãţi publice vitale şi de amploare: reţele importante de radio, televiziune, telefonie, comunicaţii, de energie electricã, de gaze, de energie termicã, centralizatã, de alimentare cu apã, de canalizare şi epurare a apelor uzate şi pluviale
B-9: muniţie neexplodatã sau nedezactivatã rãmasã din timpul conflictelor militare

ANEXA 3

REPARTIZAREA
managementului tipurilor de risc generatoare de situaţii de urgenţã



┌──┬──────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┐
│ │ MINISTERE ŞI INSTITUŢII │ │
│ │ PUBLICE CENTRALE DE │ TIPURI DE RISC │
│ │ SPECIALITATE │ │
├──┼──────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │● incendii │
│ │ │● accidente nucleare şi/sau urgenţe radiologice │
│ │ │● accidente chimice cu implicaţii în afara │
│ │ │ amplasamentului │
│ │ │● avarierea gravã a sistemelor de gospodãrie │
│ 1│Ministerul Administraţiei │ comunala │
│ │ şi Internelor │ │
│ │ │● explozii necontrolate ale muniţiei rãmase din │
│ │ │ timpul conflictelor militare │
│ │ │● evenimente publice de amploare care pot │
│ │ │ genera situaţii de urgenţã │
│ │ │● poluãri marine în zona costierã │
│ │ │● cãderi de obiecte din atmosferã şi din cosmos │
├──┼──────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │● accidente majore pe cãile de transport │
│ │ │● cutremure puternice - │
│2 │Ministerul Transporturilor│ │
│ │Construcţiilor şi │ │
│ │ Turismului │● alunecãri de teren │
│ │ │● cãderi masive de zãpada, polei şi blocaje de │
│ │ │ gheţuri pe Dunãre │
├──┼──────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │● accidente, avarii, explozii şi incendii │
│ │ │ în industrie │
│ │ │● accidente chimice cu implicaţii pe amplasament│
│ │ │● avarii grave la magistralele de transport gaze│
│ │ │ produse petroliere, energie electricã │
│3 │Ministerul Economiei │ │
│ │ şi Comerţului │● accidente de construcţii hidrotehnice* │
│ │ │● alunecãri şi prãbuşiri de teren la exploatãri │
│ │ │ miniere, inclusiv la cele cu implicaţii asupra│
│ │ │ infrastructurii reţelelor de transport a │
│ │ │ energiei şi gazelor naturale │
├──┼──────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │● incendii la fondul forestier │
│ │Ministerul Agriculturii, │● seceta │
│4 │ Pãdurilor │● cãderi de grindina │
│ │şi Dezvoltam Rurale │ │
│ │ │● invazii de dãunãtori │
│ │ │● contaminãri de culturi vegetale │
├──┼──────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │● fenomene meteorologice periculoase │
│5 │Ministerul Mediului │● poluãri ale cursurilor de apã interioare │
│ │şi Gospodãririi Apelor │● poluãri marine în zona costierã │
│ │ │● accidente de construcţii hidrotehnice* │
├──┼──────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│6 │ Ministerul Sãnãtãţii │● epidemii │
├──┼──────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│7 │Ministerul Comunicaţiilor │● avarii grave la sistemele de comunicaţii şi │
│ │şi Tehnologiei Informaţiei│ informaticã │
├──┼──────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│8 │Autoritatea Naţionalã │ │
│ │ Sanitarã Veterinarã │● epizootii │
│ │ şi pentru Siguranţa │ │
│ │ Alimentelor │● contaminãri de produse vegetale şi animale │
└──┴──────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┘


* Accidente de construcţii hidrotehnice în cazul obiectivelor din subordine /coordonate de ministerele respective.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016