Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 2.192 din 30 noiembrie 2004  pentru aprobarea Normelor metodologice privind finantarea si administrarea unitatilor de invatamant preuniversitar de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 2.192 din 30 noiembrie 2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind finantarea si administrarea unitatilor de invatamant preuniversitar de stat

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 66 din 19 ianuarie 2005

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 170 alin. (2) din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. II lit. b) şi d) din Legea nr. 354/2004 pentru modificarea şi completarea <>Legii învãţãmântului nr. 84/1995 ,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Normele metodologice privind finanţarea şi administrarea unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Normele metodologice prevãzute la art. 1 se aplicã începând cu anul financiar 2005 pentru unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat din judeţele-pilot nominalizate prin hotãrâre a Guvernului.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Alexandru Athanasiu

p. Ministrul de stat,
ministrul administraţiei şi internelor,
Toma Zaharia,
secretar de stat

Ministrul delegat
pentru administraţia publicã,
Gheorghe Emacu

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 30 noiembrie 2004.
Nr. 2.192.

ANEXĂ

NORME METODOLOGICE
privind finanţarea şi administrarea unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat

CAP. I
Organizarea managementului economico-financiar şi administrativ

ART. 1
(1) În sensul prezentelor norme metodologice, unitatea de învãţãmânt preuniversitar de stat, ca persoanã juridicã, denumitã în continuare unitate de învãţãmânt, este entitatea şcolarã care are înscrişi în cursul unui an de învãţãmânt un numãr minim de 200 de elevi din învãţãmântul obligatoriu, liceal şi/sau de arte şi meserii sau minim 100 de preşcolari.
(2) Actualele unitãţi de învãţãmânt cu un numãr mai mic de 200 de elevi sau 100 de preşcolari, dupã caz, intrã în componenţa unor unitãţi de învãţãmânt cu personalitate juridicã aparţinând aceluiaşi ordonator principal de credite, ca structuri şcolare ale acestora.
(3) În mod excepţional, pe baza criteriilor înscrise în Regulamentul de organizare şi funcţionare a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat, autoritãţile administraţiei publice locale pot aproba, cu avizul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, funcţionarea ca persoane juridice a unor unitãţi cu un numãr mai mic de 200 de elevi sau 100 de preşcolari, dupã caz, care, ca structuri ale altor unitãţi, ar face imposibilã buna lor funcţionare. Avizul de funcţionare a acestor unitãţi se acordã pe baza unor memorii de fundamentare întocmite de consiliile locale. În comunele şi oraşele în care numãrul de preşcolari/elevi şcolarizaţi este mai mic de 200 vor funcţiona unitãţi de învãţãmânt cu personalitate juridicã sub acest efectiv.
ART. 2
(1) Unitatea de învãţãmânt este condusã de consiliul de administraţie. Diectorul unitãţii de învãţãmânt este preşedintele consiliului de administraţie. Directorul exercitã conducerea executivã a unitãţii de învãţãmânt, în conformitate cu responsabilitãţile şi atribuţiile conferite de lege, cu hotãrârile consiliilor locale şi cu hotãrârile consiliului de administraţie al unitãţii. În activitatea de conducere directorul este ajutat, dupã caz, de directorul adjunct şi se bazeazã pe consiliul profesoral şi consiliul şcolar.
(2) Activitatea managerialã curentã a structurilor şcolare este asiguratã de un cadru didactic coordonator, desemnat de directorul unitãţii de învãţãmânt.
ART. 3
(1) Unitãţile de învãţãmânt au conturi la Trezoreria Statului şi propria lor activitate financiar-contabilã.
(2) Directorul unitãţii de învãţãmânt are calitatea şi exercitã atribuţiile de ordonator terţiar de credite.
(3) Evidenţa contabilã a unitãţilor de învãţãmânt este asiguratã de contabili/administratori financiari de patrimoniu încadraţi cu contract individual de muncã pe duratã nedeterminatã sau cu contract individual de muncã cu timp parţial, în funcţie de mãrimea şi de complexitatea activitãţii.
ART. 4
(1) Consiliul de administraţie al unitãţii de învãţãmânt este format din: director, director adjunct, reprezentantul consiliului local, reprezentantul primarului, reprezentanţi ai pãrinţilor, 1-5 reprezentanţi ai cadrelor didactice, reprezentantul agenţilor economici şi un reprezentant al elevilor, pentru ciclul secundar superior. În funcţie de mãrimea şi de complexitatea unitãţii, consiliul de administraţie va fi format din 9-15 membri. În mediul rural se va avea în vedere ca în consiliile de administraţie sã fie reprezentate corespunzãtor structurile şcolare din satele care aparţin localitãţilor şi în care sunt şcolarizaţi elevi/preşcolari; reprezentarea poate fi asiguratã de cadrul didactic coordonator al structurii şcolare.
(2) La şedinţele consiliului de administraţie participã, cu statut de observator, reprezentantul/reprezentanţii organizaţiei/organizaţiilor sindicale reprezentative din unitatea de învãţãmânt sau reprezentantul salariaţilor, dupã caz.
ART. 5
(1) Cadrele didactice care fac parte din consiliul de administraţie sunt alese de consiliul profesoral. Reprezentanţii consiliului local, ai primarului şi ai consiliului reprezentantiv al pãrinţilor sunt desemnaţi de aceste organisme. Reprezentantul agenţilor economici este desemnat de asociaţiile patronale sau de consiliul local, dupã caz.
(2) Consiliul de administraţie desemneazã din rândul salariaţilor un secretar, de regulã secretarul unitãţii de învãţãmânt.
(3) Dezbaterile, punctele de vedere ale tuturor participanţilor şi hotãrârile consiliului de administraţie se consemneazã în registrul de procese-verbale al consiliului, care este înseriat.
ART. 6
(1) Activitatea de organizare şi coordonare a procesului instructiv-educativ al unitãţii de învãţãmânt se desfãşoarã pe baza unui contract de management educaţional încheiat pe o perioadã de 4 ani între directorul unitãţii de învãţãmânt, pe de o parte, şi inspectorul şcolar general, pe de altã parte.
(2) Gradul de îndeplinire a prevederilor contractuale şi calitatea actului managerial se evalueazã anual de o comisie de evaluare şi audit managerial desemnatã de inspectoratul şcolar.

Atribuţiile consiliului de administraţie

ART. 7
Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii principale:
a) administreazã, prin delegare din partea consiliului local, terenurile şi clãdirile în care îşi desfãşoarã activitatea unitãţile de învãţãmânt preuniversitar şi prin preluare de la vechiul consiliu de administraţie, celelalte componente ale bazei materiale - mijloace fixe, obiecte de inventar, materiale etc., care sunt de drept proprietatea unitãţii de învãţãmânt. Predarea-preluarea patrimoniului se face pe bazã de protocol de predare-preluare semnat de noul director al şcolii ca preşedinte al consiliului de administraţie al acesteia, pe de o parte, şi ordonatorul principal de credite şi vechiul director al şcolii, pe de altã parte. În cazul în care vechiul director rãmâne în continuare în aceeaşi funcţie, aceastã operaţiune nu mai are loc. Predarea-preluarea bazei materiale se face pe bazã de inventariere a patrimoniului şi a documentelor justificative de existenţã a acesteia. În cazul în care vechiul director este în imposibilitate de a participa la actul de predare-preluare a patrimoniului, el poate fi înlocuit de un reprezentant legal al acestuia sau de 3 membri ai vechiului consiliu de administraţie, desemnaţi de ordonatorul principal de credite;
b) acordã avizul consultativ pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct;
c) avizeazã proiectul programului de dezvoltare a unitãţii de învãţãmânt;
d) avizeazã proiectele de plan anual de şcolarizare, de state de funcţii şi de buget ale unitãţii de învãţãmânt;
e) stabileşte structura şi numãrul posturilor pentru personalul didactic auxiliar, pe baza criteriilor de normare elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii pentru fiecare categorie de personal;
f) avizeazã corecţiile propuse de director, care urmeazã sã fie operate în timpul anului în bugetul unitãţii de învãţãmânt;
g) aprobã repartizarea pe titluri şi articole de cheltuieli a fondurilor aferente finanţãrii de bazã, aprobate de ordonatorul principal de credite sau provenite din rectificãrile bugetare din timpul anului, la propunerea directorului;
h) aprobã calificativele anuale ale personalului angajat, la propunerea directorului, cu consultarea directorului adjunct;
i) avizeazã nivelul indemnizaţiei de conducere a directorului;
j) desemneazã un membru al sãu care sã participe la evaluarea activitãţii manageriale a directorilor pe baza metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii cu consultarea federaţiilor sindicale reprezentative din învãţãmânt, aprobatã prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I;
k) exercitã orice alte atribuţii care îi revin conform legii şi regulamentului de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie al unitãţii de învãţãmânt.

Atribuţiile directorului unitãţii de învãţãmânt

ART. 8
Atribuţiile directorului unitãţii de învãţãmânt sunt urmãtoarele:
a) prezideazã şedinţele consiliului de administraţie;
b) reprezintã unitatea de învãţãmânt în relaţiile cu terţe persoane fizice şi juridice, în limitele competenţelor prevãzute de lege;
c) asigurã condiţiile de protejare şi gestionare corectã a patrimoniului unitãţii de învãţãmânt;
d) elaboreazã proiectul programului de dezvoltare a unitãţii de învãţãmânt pe o perioadã de 4-6 ani;
e) elaboreazã proiectele de plan anual de şcolarizare şi proiectul de buget ale unitãţii de învãţãmânt;
f) elaboreazã statele de funcţii pentru personalul nedidactic şi didactic auxiliar al unitãţii;
g) propune consiliului de administraţie corecţiile bugetare care se impun în timpul anului, ca urmare a creşterii sau diminuãrii veniturilor şi/sau cheltuielilor aferente finanţãrii proporţionale globale şi finanţãrii complementare;
h) face parte din comisia de selecţie şi promovare a personalului necesar unitãţii de învãţãmânt;
i) stabileşte atribuţiile personalului din subordine;
j) negociazã şi semneazã contractele individuale de muncã şi fişele individuale ale posturilor pentru personalul din unitate. La cererea salariaţilor membri de sindicat, aceştia vor fi asistaţi la negocieri de cãtre liderul organizaţiei sindicale reprezentative din care fac parte;
k) propune nivelul indemnizaţiei de conducere a directorului adjunct;
l) atribuie orele rãmase neocupate dupã derularea etapelor mişcãrii personalului didactic, prin cumul sau plata cu ora, personalului didactic titular, personalului asociat sau cadrelor didactice pensionate;
m) asigurã realizarea evaluãrii anuale a personalului încadrat şi propune consiliului de administraţie calificativele anuale rezultate în urma evaluãrii;
n) rãspunde în faţa ordonatorului principal de credite în ceea ce priveşte managementul financiar;
o) rãspunde în faţa inspectorului şcolar general pentru asigurarea calitãţii managementului educaţional;
p) rãspunde în faţa consiliului de administraţie pentru problemele de naturã administrativã;
q) exercitã orice alte atribuţii care îi revin potrivit prevederilor legale în vigoare.

CAP. II
Politica în domeniile resurselor umane şi salarizãrii personalului

ART. 9
(1) Statul de funcţii pentru personalul didactic şi didactic auxiliar din unitãţile de învãţãmânt se întocmeşte de cãtre directorul adjunct, este însuşit de directorul unitãţii de învãţãmânt, este avizat de consiliul de administraţie şi de ordonatorul principal de credite şi este aprobat de inspectorul şcolar general al inspectoratului şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti.
(2) Ocuparea funcţiilor didactice din unitãţile de învãţãmânt se face în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi cu dispoziţiile metodologiei privind mişcarea personalului, elaboratã de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii cu consultarea federaţiilor sindicale reprezentative din învãţãmânt, aprobatã prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii.
ART. 10
Structura şi numãrul posturilor pentru personalul didactic auxiliar din învãţãmântul de stat se stabilesc de cãtre consiliul de administraţie al unitãţii de învãţãmânt pe baza criteriilor de normare elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii pentru fiecare categorie de personal, cu consultarea federaţiilor sindicale reprezentative din învãţãmânt.
ART. 11
Statul de funcţii pentru personalul nedidactic se întocmeşte de directorul unitãţii de învãţãmânt, este avizat de consiliul de administraţie al unitãţii de învãţãmânt şi este aprobat de ordonatorul principal de credite.
ART. 12
Normarea personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic se face potrivit prevederilor <>Legii nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale Normativelor pentru personalul didactic auxiliar şi ale Normativelor orientative pentru personalul nedidactic, elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii cu consultarea federaţiilor sindicale reprezentative din învãţãmânt, aprobate prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii.
ART. 13
(1) Directorul unitãţii de învãţãmânt este salarizat pe baza contractului de management educaţional încheiat între acesta, pe de o parte, şi inspectorul şcolar general al inspectoratului şcolar, pe de altã parte.
(2) Remunerarea directorului unitãţii de învãţãmânt este asiguratã printr-un salariu de bazã care se calculeazã la nivelul maxim al funcţiei didactice corespunzãtoare studiilor - educator, învãţãtor, profesor gradul I cu vechime de peste 40 de ani - la care se adaugã o indemnizaţie de conducere de pânã la 50%. Nivelul indemnizaţiei de conducere se stabileşte de cãtre inspectorul şcolar general în baza avizului consiliului de administraţie al unitãţii de învãţãmânt, în funcţie de urmãtoarele criterii: numãrul de elevi, mãrimea şi gradul de complexitate al activitãţii din unitatea de învãţãmânt, performanţele manageriale ale acestora, performanţele educaţionale ale unitãţii de învãţãmânt, pe baza metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii cu consultarea federaţiilor sindicale reprezentative din învãţãmânt.
(3) Directorul adjunct este salarizat pe baza contractului de management educaţional încheiat cu directorul unitãţii, ca formã a contractului individual de muncã.
(4) Remunerarea directorului adjunct al unitãţii de învãţãmânt este asiguratã printr-un salariu de bazã care se calculeazã la nivelul maxim al funcţiei didactice corespunzãtoare studiilor, la care se adaugã o indemnizaţie de conducere de pânã la 40%. Nivelul indemnizaţiei de conducere se aprobã de inspectorul şcolar general, la propunerea directorului unitãţii de învãţãmânt, cu avizul consiliului de administraţie al unitãţii de învãţãmânt.
(5) Indemnizaţiile de conducere ale directorului şi directorului adjunct sunt prevãzute în contractul de management educaţional şi pot fi revizuite anual în funcţie de modificãrile volumului şi gradului de complexitate al activitãţii şi de performanţele individuale manageriale.
(6) Pentru activitatea desfãşuratã în calitate de cadru didactic coordonator, persoana desemnatã în aceastã funcţie va beneficia de sporul pentru orele suplimentare conform <>art. 120 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile ulterioare, coroborat cu <>art. 19 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 123/2003 privind creşterile salariale ce se vor acorda personalului din sectorul bugetar, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 164/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 14
La indemnizaţiile de bazã stabilite potrivit art. 13 alin. (2) şi (4) se adaugã sporurile şi celelalte drepturi prevãzute de lege.
ART. 15
(1) Directorul unitãţii de învãţãmânt este degrevat total sau parţial de norma didacticã de predare şi nu poate preda în regim de cumul sau plata cu ora. Degrevarea totalã de normã se face numai cu consimţãmântul directorului. Obligaţia de predare nu poate depãşi 6 ore sãptãmânal şi se înscrie în contractul de management educaţional.
(2) Directorul adjunct are obligaţie de catedrã de 2-6 ore şi nu poate preda în regim de cumul sau plata cu ora. Obligaţia de predare se înscrie în contractul de management educaţional.

CAP. III
Surse de finanţare

ART. 16
Finanţarea unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat se asigurã din fonduri alocate prin bugetele locale ale unitãţilor administrativ-teritoriale în a cãror razã îşi desfãşoarã activitatea, de la bugetul de stat şi din alte surse, potrivit legii.
ART. 17
(1) De la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, se asigurã urmãtoarele cheltuieli aferente unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar, inclusiv pentru învãţãmântul special:
a) componenta localã aferentã proiectelor aflate în derulare, cofinanţate de Guvernul României şi de organisme financiare internaţionale, precum şi rambursãrile de credite externe aferente proiectelor respective;
b) bursele pentru elevii din Republica Moldova, precum şi bursele pentru elevii strãini şi etnicii români din afara graniţelor ţãrii;
c) organizarea evaluãrilor, simulãrilor şi a examenelor naţionale;
d) perfecţionarea pregãtirii profesionale a personalului didactic de predare şi didactic auxiliar, precum şi organizarea examenelor naţionale de ocupare a posturilor didactice;
e) manualele şcolare pentru învãţãmântul obligatoriu şi pentru elevii cu dificultãţi materiale din învãţãmântul liceal şi de arte şi meserii;
f) finanţarea, pe bazã de hotãrâri ale Guvernului, a unor programe anuale sau multianuale de investiţii, modernizare şi dezvoltare a bazei materiale a instituţiilor publice de învãţãmânt preuniversitar de stat, inclusiv consolidãri şi reabilitãri de şcoli şi dotãri;
g) finanţarea unor programe naţionale de protecţie socialã, stabilite prin reglementãri specifice;
h) finanţarea organizãrii pentru elevi de concursuri pe obiecte de învãţãmânt şi pe meserii, tehnico-aplicative, ştiinţifice, de creaţie, concursuri şi festivaluri cultural-artistice, campionate şi concursuri sportive şcolare, cu participare naţionalã şi internaţionalã, precum şi de olimpiade internaţionale pe obiecte de învãţãmânt.
(2) Finanţarea cheltuielilor privind inspectoratele şcolare, casele corpului didactic, palatele şi cluburile copiilor şi elevilor, centrele şi cabinetele de asistenţã psiho-pedagogicã, centrele logopedice, cabinetele şcolare, cluburile sportive şi şcolare se asigurã din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
(3) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale unitãţilor de învãţãmânt special se asigurã din bugetul consiliului judeţean, respectiv al sectoarelor municipiului Bucureşti, şi din bugetul de stat.
(4) Consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, asigurã fonduri pentru organizarea şi desfãşurarea olimpiadelor şi concursurilor şcolare/judeţene/ale municipiului Bucureşti.
(5) Consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, alocã, prin hotãrâri proprii, fonduri din cote defalcate din impozitul pe venit la dispoziţia acestora, în vederea finanţãrii unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat. Cuantumul sumelor alocate fiecãrui buget local de cãtre consiliul judeţean/Consiliul General al Municipiului Bucureşti din cotele defalcate din impozitul pe venit la dispoziţia acestora se stabileşte pe baza urmãtorilor indicatori:
- pentru învãţãmântul liceal - costul standard pe elev şi numãrul de elevi din alte localitãţi, şcolarizaţi de unitãţile liceale finanţate de respectivul consiliu local;
- pentru localitãţile defavorizate social şi economic - cuantumul de venit al bugetului local pe elev şcolarizat şi costul standard pe elev, stabilit de Consiliul Naţional pentru Finanţarea Învãţãmântului Preuniversitar pe trepte de învãţãmânt şi medii - rural şi urban.
(6) Unitãţile de învãţãmânt pot obţine venituri proprii din:
a) activitãţi aducãtoare de venit - cursuri şi activitãţi facultative solicitate de elevi, cursuri de educaţie permanentã, inclusiv formare profesionalã continuã, participarea la programe cu finanţare externã, participarea la realizarea unor programe comunitare de studii, cercetare, activitãţi de servicii şi producţie, închirieri de spaţii temporar disponibile, taxe percepute conform legii (de şcolarizare, pentru eliberarea unor documente şcolare), alte venituri ale unitãţii de învãţãmânt, activitãţi cultural-artistice, venituri din activitatea internatelor şi cantinelor şcolare şi altele asemenea;
b) donaţii, sponsorizãri şi contribuţii ale comitetelor de pãrinţi sau oferite de persoane fizice şi juridice.
(7) Veniturile proprii nu diminueazã finanţarea de bazã şi finanţarea complementarã.
(8) Unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat pot organiza activitãţi finanţate integral din venituri proprii, aprobate prin hotãrâre a consiliului de administraţie.
(9) Excedentele anuale rezultate din execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli ale activitãţilor finanţate integral din venituri proprii se reporteazã în anul urmãtor şi se utilizeazã cu aceeaşi destinaţie sau, cu aprobarea consiliului de administraţie, se utilizeazã pentru finanţarea altor cheltuieli ale unitãţilor de învãţãmânt.
(10) Fondurile provenite din donaţii şi sponsorizãri sunt utilizate potrivit destinaţiei indicate de donator/sponsor sau potrivit hotãrârii consiliului de administraţie în cazul în care donatorul/sponsorul nu a indicat destinaţia.

CAP. IV
Sistemul de finanţare

ART. 18
Sistemul de finanţare a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat cuprinde principiile şi instituţiile implicate în proiectarea bugetelor, repartizarea şi utilizarea resurselor financiare, precum şi indicatorii de fundamentare şi alocare a fondurilor necesare bunei funcţionãri a unitãţilor de învãţãmânt.

Finanţarea de bazã şi finanţarea complementarã

ART. 19
Fondurile unitãţii de învãţãmânt, indiferent de sursele de provenienţã (buget de stat, buget local sau surse proprii), se alocã pe urmãtoarele destinaţii:
a) finanţarea de bazã, proporţionalã cu numãrul de preşcolari/elevi, pentru urmãtoarele categorii de cheltuieli:
1. cheltuieli de personal;
2. cheltuieli materiale şi servicii;
3. cheltuieli cu perfecţionarea profesionalã, cu excepţia celor care se suportã de la bugetul de stat;
b) finanţarea complementarã, aferentã urmãtoarelor categorii de cheltuieli:
1. consolidãri, investiţii şi reparaţii capitale;
2. subvenţii pentru internatele şi cantinele şcolare;
3. cheltuieli pentru organizarea evaluãrilor, simulãrilor şi examenelor naţionale ale elevilor, cu excepţia cheltuielilor care se suportã de la bugetul de stat;
4. cheltuieli cu bursele elevilor;
5. cheltuieli pentru transportul elevilor;
6. cheltuieli pentru navetã, cele 6 cãlãtorii cu reducere pe calea feratã prevãzute de lege, pentru cadrele didactice de predare şi didactice auxiliare;
7. cheltuieli pentru efectuarea examinãrii medicale obligatorii a salariaţilor din învãţãmântul preuniversitar de stat, cu excepţia celor care, potrivit legii, se efectueazã gratuit;
8. cheltuieli pentru concursuri şcolare şi activitãţi educative, cultural-artistice, sportive, turistice.
ART. 20
Alocarea fondurilor bugetare cãtre unitãţile de învãţãmânt pentru finanţarea de bazã se realizeazã dupã o formulã care are în vedere numãrul de elevi/preşcolari din şcoalã/grãdiniţã şi costurile standard pe preşcolar/elev, corectate cu ajutorul unor coeficienţi de diferenţiere în funcţie de:
- mediu - rural, urban;
- nivel şi filierã de învãţãmânt;
- condiţiile socioeconomice ale zonei în care funcţioneazã unitãţile de învãţãmânt - indicatori demografici, ponderea elevilor cu cerinţe educative speciale, ponderea unor minoritãţi în rândul elevilor, nivelul performanţelor şcolare etc.;
- condiţiile specifice ale bazei materiale - dispersia şi mãrimea spaţiilor de învãţãmânt, spaţii de învãţãmânt, monumente istorice, etc.
ART. 21
Fondurile aferente finanţãrii de bazã, aprobate de ordonatorul principal de credite sau provenite din rectificãrile bugetare din timpul anului, se utilizeazã de directorul unitãţii de învãţãmânt, ca ordonator terţiar de credite.
ART. 22
(1) Economiiile realizate în timpul anului la unele articole de cheltuieli aferente finanţãrii de bazã pot fi folosite, cu avizul consiliului de administraţie şi al consiliului local, la alte articole de cheltuieli aferente finanţãrii de bazã.
(2) Aceste economii nu afecteazã nivelul alocaţiilor bugetare la care unitãţile de învãţãmânt au dreptul pentru finanţarea de bazã şi cea complementarã.
ART. 23
(1) Finanţarea complementarã se efectueazã în funcţie de necesitãţile de cheltuieli ale unitãţii de învãţãmânt preuniversitar de stat la propunerea unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat, iar fondurile se alocã de cãtre finanţatori - bugetul de stat, bugetul local, agenţii economici - la cerere, pe baza unor documente justificative privind necesarul acestor cheltuieli.
(2) Unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat fundamenteazã sumele necesare în vederea finanţãrii complementare, potrivit normelor metodologice pentru elaborarea proiectelor de buget, transmise de Ministerul Finanţelor Publice.
(3) Pentru bursele elevilor, propunerile unitãţilor de învãţãmânt se înainteazã la inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti. Dupã analiza acestor propuneri în cadrul comisiei judeţene pentru finanţarea învãţãmântului preuniversitar, respectiv a municipiului Bucureşti, acestea se înainteazã la Consiliul Naţional pentru Finanţarea Învãţãmântului Preuniversitar. Pe baza datelor transmise de comisia judeţeanã pentru finanţarea învãţãmântului preuniversitar, Consiliul Naţional pentru Finanţarea Învãţãmântului Preuniversitar înainteazã Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii propunerile privind nivelul alocaţiilor bugetare ce vor fi incluse în legea anualã a bugetului de stat pentru finanţarea burselor elevilor, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 24
Cuantumul minim al unei burse pe elev este cel stabilit prin hotãrâre a Guvernului şi se asigurã din sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, prin legea anualã a bugetului de stat.
ART. 25
Metodologia de editare, difuzare, recuperare, recartare şi de finanţare a manualelor şcolare se elaboreazã de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii şi se aprobã prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii.
ART. 26
Nivelul fondurilor pentru finanţarea complementarã se stabileşte, în mod transparent şi echitabil, în funcţie de amploarea şi urgenţa satisfacerii unor nevoi de reabilitare şi dezvoltare a bazei materiale a unitãţii de învãţãmânt, de amploarea acestor nevoi şi de posibilitãţile de finanţare ale ordonatorului principal de credite sau ale altor finanţatori. Nivelul fondurilor pentru acordarea de burse şi alte forme de sprijin social se stabileşte în funcţie de amploarea acestor nevoi.

Indicatori de alocare

ART. 27
Formula de finanţare cuprinde ansamblul etapelor, procedurilor şi indicatorilor utilizaţi de instituţiile cu atribuţii în domeniul finanţãrii învãţãmântului în procesul de alocare a fondurilor pentru învãţãmânt de la bugetul de stat, bugetele locale şi din alte surse.
ART. 28
Alocarea fondurilor se face pe baza unui sistem de indicatori, dupã cum urmeazã:
a) La nivel central
La repartizarea pe judeţe a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat ce se alocã prin legea anualã a bugetului de stat pentru cheltuieli de natura celor care intrã în finanţarea de bazã se au în vedere:
1. numãrul de elevi pe fiecare nivel de învãţãmânt, filierã şi profil din mediul urban sau rural;
2. costul standard pentru un elev dintr-o unitate de învãţãmânt gimnazial din mediul urban;
3. coeficienţii de corecţie pentru fiecare nivel de învãţãmânt, filierã şi profil din mediul urban sau rural.
b) La nivel judeţean
Consiliul judeţean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, repartizeazã consiliilor locale fondurile aferente învãţãmântului, aprobate prin legea anualã a bugetului de stat, precum şi fonduri din cote defalcate din impozitul pe venit la dispoziţia acestora.
Fondurile primite din unele venituri de la bugetul de stat prin legea anualã a bugetului de stat se repartizeazã pe unitãţi administrativ-teritoriale de cãtre consiliul judeţean/Consiliul General al Municipiului Bucureşti, prin hotãrâri, pe baza urmãtorilor indicatori:
1. numãrul de elevi pe fiecare nivel de învãţãmânt, filierã şi profil din mediul urban sau rural, şcolarizaţi în unitãţile de învãţãmânt finanţate de fiecare consiliu local;
2. costul standard pentru un elev dintr-o unitate de învãţãmânt gimnazial din mediul urban;
3. coeficienţii de corecţie pentru fiecare nivel de învãţãmânt, filierã şi profil din mediul urban sau rural;
4. ponderea unitãţilor de învãţãmânt cu un numãr mai mic de elevi sau preşcolari decât cel stabilit prin lege;
5. ponderea elevilor/preşcolarilor aparţinând altor naţionalitãţi şi care influenţeazã numãrul de elevi pe clasã.
Fondurile din cote defalcate din impozitul pe venit la dispoziţia consiliului judeţean se repartizeazã consiliilor locale din zonele defavorizate şi/sau care finanţeazã unitãţi de învãţãmânt liceal în care sunt şcolarizaţi elevi din alte localitãţi, pe baza indicatorilor prevãzuţi la art. 17 alin. (5).
c) La nivel local
Consiliul local stabileşte cuantumul fondurilor alocate fiecãrei unitãţi de învãţãmânt, pe baza urmãtorilor indicatori:
1. numãrul de elevi pe fiecare nivel de învãţãmânt, filierã şi profil, şcolarizaţi în respectivele unitãţi de învãţãmânt;
2. costul standard pentru un elev dintr-o unitate de învãţãmânt gimnazial din mediul urban;
3. coeficienţii de corecţie pentru fiecare nivel de învãţãmânt, filierã şi profil din mediul urban sau rural;
4. numãrul de elevi posibil a fi realizat pe clasã, determinat de cauze exclusiv demografice;
5. ponderea elevilor aparţinând altor naţionalitãţi, şcolarizaţi în unitatea de învãţãmânt;
6. volumul veniturilor proprii ale consiliilor locale şi cuantumul din aceste venituri ce poate fi alocat învãţãmântului.
Coeficienţii de corecţie sunt calculaţi şi înscrişi în metodologia de calcul şi folosire a nivelurilor de costuri standard pe elev/preşcolar, aprobatã prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii.
ART. 29
Faţã de indicatorii prevãzuţi la art. 28 lit. c), consiliile locale pot decide prin hotãrâri proprii alocarea de fonduri suplimentare pentru unitãţile de învãţãmânt care şcolarizeazã elevi cu cerinţe educative speciale şi/sau pentru unitãţile de învãţãmânt cu performanţe şcolare superioare.
ART. 30
La stabilirea cuantumului fondurilor repartizate pe fiecare unitate de învãţãmânt, consiliul local va avea în vedere şi nivelul valorilor înscrise în proiectele de buget ale unitãţilor de învãţãmânt.
ART. 31
La fondurile aferente finanţãrii de bazã al cãror cuantum a fost stabilit pe baza indicatorilor enumeraţi la art. 28 lit. c) consiliile locale adaugã fondurile aprobate pentru finanţarea complementarã.
ART. 32
Programele naţionale sau judeţene de dezvoltare a bazei materiale a învãţãmântului, de ajutor social şi de editare a manualelor şcolare acordate gratuit elevilor se finanţeazã pe baza unor metodologii specifice elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.

Organisme consultative de specialitate

ART. 33
În procesul de fundamentare a deciziilor cu privire la volumul fondurilor alocate învãţãmântului, în subordinea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii şi a consiliilor locale funcţioneazã organisme consultative de specialitate cu atribuţii în acest domeniu, dupã cum urmeazã:
a) Consiliul Naţional pentru Finanţarea Învãţãmântului Preuniversitar
Consiliul Naţional pentru Finanţarea Învãţãmântului Preuniversitar, constituit potrivit <>art. 140 alin. (2) din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, propune spre aprobare Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii nivelul costurilor standard pe elev/preşcolar, corespunzãtor finanţãrii de bazã a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat. Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii aprobã nivelul costurilor standard pe elev/ preşcolar dupã consultarea federaţiilor sindicale semnatare ale contractului colectiv de muncã şi a structurilor asociative ale autoritãţilor administraţiei publice locale.
Dupã aprobare, costurile standard pe elev/preşcolar se comunicã de cãtre Consiliul Naţional pentru Finanţarea Învãţãmântului Preuniversitar, inspectoratelor şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, şi comisiei judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pentru finanţarea învãţãmântului preuniversitar şi se publicã pe site-ul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii în vederea stabilirii de cãtre bugetele locale a necesarului de fonduri pentru finanţarea de bazã.
Pentru activitatea curentã, Consiliul Naţional pentru Finanţarea Învãţãmântului Preuniversitar dispune de un aparat tehnic format din economişti, informaticieni şi alt personal de specialitate. Numãrul de posturi şi structura aparatului tehnic se stabilesc prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii.
b) Comisia judeţeanã pentru finanţarea învãţãmântului preuniversitar
La nivelul fiecãrui judeţ şi al municipiului Bucureşti se constituie, prin hotãrâre a Consiliului, comisia judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, pentru finanţarea învãţãmântului preuniversitar, având urmãtoarea componenţã:
1. un vicepreşedinte al consiliului judeţean, respectiv un viceprimar al municipiului Bucureşti - preşedintele comisiei;
2. inspectorul şcolar general - vicepreşedinte;
3. preşedintele consiliului şcolar judeţean - vicepreşedinte;
4. directorul economic al consiliului judeţean, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti;
5. şeful compartimentului de finanţare şi administrare a învãţãmântului din cadrul consiliului judeţean, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti;
6. trei reprezentanţi ai consiliilor municipale, orãşeneşti şi comunale;
7. contabilul-şef al inspectoratului şcolar;
8. doi directori de unitãţi de învãţãmânt preuniversitar de stat;
9. doi contabili-şefi ai unor unitãţi de învãţãmânt preuniversitar de stat;
10. câte un reprezentant al sindicatelor judeţene, desemnat de federaţiile sindicale reprezentative din învãţãmânt.
Pentru activitatea curentã, comisia dispune de un aparat tehnic format din personal de specialitate organizat în cadrul consiliului judeţean, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, sub formã de compartiment (birou, serviciu) de finanţare şi administrare a învãţãmântului preuniversitar de stat. Numãrul de posturi şi structura aparatului tehnic se stabilesc de cãtre fiecare consiliu judeţean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în cadrul volumului total de posturi aprobat.
Comisia judeţeanã pentru finanţarea învãţãmântului preuniversitar de stat analizeazã datele prezentate de consiliile locale privind nivelul costurilor pe elev/preşcolar previzionate pentru finanţarea proporţionalã.
Pe baza datelor primite de la consiliile locale şi a costurilor medii anuale standard comunicate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii şi cu consultarea consiliului şcolar judeţean, comisia judeţeanã propune în mod obiectiv şi fundamentat costul anual pe elev/preşcolar, pe medii - rural, urban -, localitãţi, tipuri şi forme de învãţãmânt. La stabilirea acestor costuri se ţine seama şi de condiţiile specifice în care îşi desfãşoarã activitatea unitãţile de învãţãmânt din diferite localitãţi. Nivelul acestor costuri astfel stabilite se comunicã fiecãrui consiliul local.
c) Comisia localã de finanţare a învãţãmântului preuniversitar
La nivelul fiecãrei localitãţi/sector al municipiului Bucureşti funcţioneazã o comisie localã de finanţare a învãţãmântului preuniversitar constituitã prin hotãrâre a consiliului local, având urmãtoarea componenţã:
1. un viceprimar - preşedinte;
2. şeful compartimentului de finanţare şi administrare a învãţãmântului din cadrul consiliului local;
3. unul-doi contabili ai unitãţilor de învãţãmânt din localitate;
4. unul-doi directori ai unitãţilor de învãţãmânt;
5. reprezentanţii organizaţiilor sindicale desemnaţi de sindicatele judeţene.
Pentru activitatea curentã, comisia dispune de un aparat tehnic format din personal de specialitate organizat în cadrul primãriilor, respectiv al sectoarelor municipiului Bucureşti, sub formã de compartiment (birou, serviciu) de finanţare şi administrare a învãţãmântului preuniversitar de stat. Numãrul de posturi şi structura aparatului tehnic se stabilesc de fiecare consiliu local în cadrul volumului total de posturi aprobat.
Consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor şi sectoarelor municipiului Bucureşti aduc la cunoştinţã unitãţilor de învãţãmânt din raza lor teritorialã nivelul costurilor pe elev comunicate de comisia judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, pentru finanţarea învãţãmântului preuniversitar de stat.
Pe baza propunerilor comisiei locale de finanţare, consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor şi sectoarelor municipiului Bucureşti aprobã şi comunicã unitãţilor de învãţãmânt de pe raza lor teritorialã nivelul costurilor pe preşcolar/elev pentru finanţarea acestora şi solicitã fiecãrei unitãţi de învãţãmânt proiectele de buget pentru anul financiar urmãtor.

Structura bugetului unitãţii de învãţãmânt

ART. 34
Fiecare unitate de învãţãmânt preuniversitar de stat cu personalitate juridicã are obligaţia sã îşi desfãşoare activitatea pe baza bugetului propriu, aprobat în condiţiile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 45/2003 privind finanţele publice locale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 108/2004 , cu modificãrile ulterioare, şi cu respectarea dispoziţiilor legale privind angajarea şi utilizarea fondurilor.
ART. 35
(1) Bugetul unitãţii de învãţãmânt preuniversitar de stat se fundamenteazã pe baza principiilor finanţãrii de bazã şi finanţãrii complementare, pe categoriile de cheltuieli înscrise în clasificaţia bugetarã, având în vedere urmãtorii indicatori:
- numãrul de elevi şcolarizaţi pe nivel şi profil de învãţãmânt;
- costul standard pentru un elev dintr-o unitate de învãţãmânt gimnazial din mediul urban;
- coeficienţii de corecţie pentru fiecare nivel de învãţãmânt, filierã şi profil din mediul urban sau rural în care funcţioneazã unitatea de învãţãmânt;
- numãrul de elevi posibil a fi realizat pe clasã, determinat de cauze exclusiv demografice;
- ponderea elevilor aparţinând altor naţionalitãţi, şcolarizaţi în unitatea de învãţãmânt;
- necesarul de fonduri pentru cheltuielile materiale calculat în funcţie de condiţiile specifice ale bazei materiale dispersia şi mãrimea spaţiilor de învãţãmânt, spaţii de învãţãmânt, monumente istorice etc.
(2) La fundamentarea indicatorilor din bugetul unitãţii de învãţãmânt preuniversitar de stat se va avea în vedere cã anul financiar bugetar cuprinde sfârşitul unui an şcolar şi începutul anului şcolar urmãtor.
(3) Conducerea unitãţii de învãţãmânt preuniversitar de stat are obligaţia sã îşi fundamenteze cheltuielile pe bazã de indicatori fizici şi valorici care sã reflecte în mod real necesarul de finanţare, aplicându-se mãsuri pentru utilizarea cu maximã eficienţã a bazei materiale existente şi a fondurilor, în interesul procesului de învãţãmânt şi al elevilor.
(4) Proiectul de buget se întocmeşte în faza de elaborare a proiectului bugetului de stat, respectiv a proiectului bugetului local, se definitiveazã dupã intrarea în vigoare a legii bugetului de stat şi se aprobã o datã cu aprobarea bugetelor locale.
(5) În anexele la bugetul unitãţii de învãţãmânt preuniversitar de stat se prezintã bugetul privind veniturile şi cheltuielile activitãţilor aducãtoare de venituri proprii şi bugetul de venituri şi cheltuieli al internatelor, cãminelor şi cantinelor pentru elevi şi preşcolari.
(6) În cazul în care volumul indicatorilor de cheltuieli aferente finanţãrii de bazã propus în proiectul de buget depãşeşte volumul de fonduri comunicat de consiliul local, conducerea unitãţii va întocmi şi va înainta consiliului local/judeţean, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucureşti, dupã caz, un memoriu de fundamentare din care sã rezulte cauzele acestor depãşiri.
(7) Finanţarea de bazã proporţionalã cu numãrul de elevi/preşcolari se fundamenteazã pe baza modelului prevãzut în anexa nr. 2.

Fundamentarea veniturilor şi cheltuielilor pentru activitãţile aducãtoare de venituri proprii

ART. 36
Unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat utilizeazã pe lângã fondurile alocate prin bugetele locale şi bugetul de stat şi alte surse de venituri realizate conform art. 17 alin. (6).
ART. 37
Veniturile proprii se înscriu în bugetul de venituri şi cheltuieli al activitãţilor aducãtoare de venituri proprii, pe surse, dupã cum urmeazã:
a) veniturile rezultate din activitatea de producţie ateliere-şcoalã, ferme agricole, prestãri de servicii şi altele asemenea -, care cuprind sumele încasate de unitatea de învãţãmânt din activitatea de conversie şi reconversie profesionalã, şcolarizare, cursuri de iniţiere în domeniul informaticii, limbi strãine, activitãţi de producţie, prestãri de servicii şi alte activitãţi, în condiţiile legii;
b) taxele de la persoane fizice şi juridice.
Unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat sunt autorizate, potrivit dispoziţiilor legale, sã stabileascã nivelul taxelor pentru desfãşurarea examenului de admitere sau a altor examene, din care se acoperã cheltuielile aferente activitãţilor respective. Pentru stabilirea taxelor, fiecare unitate de învãţãmânt preuniversitar de stat îşi estimeazã cheltuielile ocazionate de organizarea şi desfãşurarea examenelor şi, în funcţie de numãrul de elevi participanţi, stabileşte şi taxa pentru un elev. Conform acestor elemente se stabilesc şi prevederile din buget la subdiviziunea respectivã.
Sumele încasate pentru eliberarea certificatelor sau a diplomelor de absolvire, dupã caz, reprezintã o altã sursã proprie de venit, al cãrei nivel se stabileşte şi se comunicã de inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti. Estimãrile bugetare se calculeazã şi se fundamenteazã în funcţie de: numãrul certificatelor sau al diplomelor de absolvire, ce urmeazã sã fie eliberate, înmulţit cu costul unui certificat sau al unei diplome.
Tarifele pe elev/cursant percepute pentru organizarea de cursuri de pregãtire solicitate de persoane juridice sau fizice se stabilesc, pe bazã de convenţie/contract, cel puţin la nivelul cheltuielilor efectuate pentru desfãşurarea cursurilor respective;
c) veniturile din închirierea spaţiilor disponibile se înscriu în buget la nivelul chiriei stabilite în contractele de închiriere, la care se adaugã obligatoriu cheltuielile cu întreţinerea şi utilitãţile folosite, impozitele pe terenuri şi clãdiri;
d) veniturile din donaţii reprezintã sumele donate de persoane fizice şi juridice din ţarã sau strãinãtate. Acestea se înscriu fie la nivelul execuţiei anului precedent, fie la nivelul estimat pentru exerciţiul anului curent, independent de veniturile din anul precedent;
e) veniturile din sponsorizãri primite de la persoanele juridice sau fizice, conform legii;
f) venituri din surse externe obţinute pe bazã de programe de finanţare;
g) alte venituri.

Cheltuielile pentru activitãţile aducãtoare de venit

ART. 38
Cheltuielile pentru activitãţile aducãtoare de venit se înscriu în buget, pe titluri, articole şi alineate, în funcţie de conţinutul acestora, avându-se în vedere urmãtoarele:
a) Cheltuielile pentru activitatea de producţie - ateliere-şcoalã, ferme agricole, servicii şi altele asemenea - se stabilesc pe bazã de devize întocmite pentru fiecare activitate de producţie, prestãri de servicii, în limita veniturilor prevãzute sã fie realizate.
b) Cheltuielile pentru desfãşurarea examenelor sau a cursurilor de pregãtire solicitate de persoanele fizice şi juridice se stabilesc în limita veniturilor din taxele respective. În acest scop se întocmesc note de fundamentare în care se cuprind taxele cuvenite pentru activitãţile respective şi cheltuielile aferente realizãrii acestor venituri, şi anume: drepturile cuvenite comisiilor de examen, cheltuielile de întreţinere a sãlilor de examene, pentru utilizarea calculatoarelor, procurarea rechizitelor (hârtie, ştampile, cernealã, tuşuri şi altele asemenea) necesare în vederea desfãşurãrii examenelor.
c) Cheltuielile necesare pentru tipãrirea certificatelor sau a diplomelor de absolvire se stabilesc în limita sumelor încasate pentru eliberarea certificatelor sau a diplomelor.
d) Cheltuielile din veniturile încasate în urma închirierii de spaţii.
e) Cheltuielile din sumele încasate drept donaţii şi sponsorizãri se înscriu în buget pentru realizarea acţiunii stabilite de donator sau în contractele de sponsorizare, dupã caz. În situaţia în care nu au fost stabilite destinaţii împreunã cu sponsorii şi cu donatorii, sumele din sponsorizãri şi donaţii se folosesc pentru acoperirea celorlalte cheltuieli de funcţionare ale unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat, inclusiv pentru cheltuielile de personal.
f) Cheltuielile din alte surse de venituri realizate în condiţiile legii.

CAP. V
Prezentarea şi aprobarea bugetelor unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat

ART. 39
(1) Proiectele de bugete elaborate de unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat se prezintã autoritãţii administraţiei publice locale, în faza de fundamentare a proiectului bugetului de stat şi a proiectelor bugetelor locale.
(2) Unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat prezintã autoritãţii publice locale proiectul de buget şi fundamentãrile corespunzãtoare.
(3) Directorii unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat rãspund de exactitatea datelor cuprinse în notele de fundamentare care au stat la baza întocmirii proiectului de buget al fiecãrei unitãţi de învãţãmânt.
ART. 40
(1) Dupã aprobarea legii bugetului de stat, consiliul judeţean şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, prin hotãrâre şi cu asistenţa tehnicã a direcţiei generale a finanţelor publice şi a inspectoratului şcolar, vor repartiza unitãţilor administrativ-teritoriale sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi, dupã caz, fonduri din cote defalcate din impozitul pe venit la dispoziţia acestora.
(2) Consiliile locale adaugã la sumele primite de la bugetul de stat şi bugetul judeţului sumele alocate din bugetul propriu învãţãmântului şi aprobã bugetul fiecãrei unitãţi de învãţãmânt. Bugetele aprobate conform legii se comunicã unitãţilor de învãţãmânt şi trezoreriilor în a cãror razã teritorialã îşi au sediul aceste unitãţi.
(3) Dupã aprobare, bugetele unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat reprezintã documentul pe baza cãruia se asigurã finanţarea cheltuielilor acestora în exerciţiul financiar respectiv.

CAP. VI
Execuţia bugetelor unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat

ART. 41
Execuţia bugetelor unitãţilor de învãţãmânt cuprinde, în principal:
- deschiderea creditelor bugetare pentru finanţarea unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat;
- încasarea veniturilor proprii;
- angajarea şi efectuarea cheltuielilor aprobate prin buget.
ART. 42
(1) Etapele care trebuie urmate sunt:
a) Unitãţile de învãţãmânt solicitã deschiderea de credite pânã la data de 20 a lunii în curs pentru luna urmãtoare.
b) Deschiderea şi repartizarea creditelor bugetare se efectueazã de cãtre ordonatorul principal de credite pe baza bugetului propus de directorul unitãţii de învãţãmânt şi aprobat de ordonatorul principal de credite la nivelul capitolului de cheltuieli 57.02 "Învãţãmânt", cu desfãşurarea pe titlurile clasificaţiei bugetare economice, şi anume: 02 "Cheltuieli de personal", 20 "Cheltuieli materiale şi servicii", 34 "Subvenţii", 38 "Transferuri" şi 70 "Cheltuieli de capital". Repartizarea creditelor se efectueazã pe bazã de dispoziţii bugetare în perioada 25-30 a lunii în curs pentru luna urmãtoare, pe seama unitãţilor de învãţãmânt care au conturi deschise la unitãţile teritoriale de trezorerie şi contabilitate publicã.
(2) La primirea dispoziţiei bugetare unitatea teritorialã de trezorerie şi contabilitate publicã înregistreazã creditele bugetare, repartizate de ordonatorul principal de credite, în contul unitãţii de învãţãmânt preuniversitar de stat: 02 "Credite deschise şi repartizate pe seama ordonatorilor de credite finanţaţi din bugetele locale", care se desfãşoarã în conturi analitice, pe titluri, corespunzãtor repartizãrii creditelor bugetare.
(3) Unitãţile teritoriale de trezorerie şi contabilitate publicã comunicã unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat, dupã caz, primirea dispoziţiilor bugetare privind repartizarea creditelor bugetare de cãtre ordonatorul principal de credite, eliberând şi extrase de cont.
(4) Directorul unitãţii de învãţãmânt preuniversitar de stat rãspunde dacã nu solicitã la termen ordonatorului principal de credite necesarul de fonduri pentru asigurarea în luna urmãtoare a finanţãrii proporţionale şi complementare.
(5) În cazul nedeschiderii la timp a creditelor bugetare din motive imputabile ordonatorului principal de credite, rãspunderea revine acestuia.

Încasarea veniturilor propii

ART. 43
(1) Ordonatorii terţiari de credite încaseazã veniturile proprii în numerar, prin casieria proprie sau prin mandatar de la persoanele fizice şi prin virament de la persoanele juridice, în conturile deschise la unitãţile teritoriale de trezorerie şi contabilitate publicã 50.04 "Disponibil din venituri proprii ale instituţiilor de subordonare localã" şi 50.10 "Disponibil al instituţiilor subvenţionate din bugetul local", în cazul veniturilor care privesc activitatea internatelor, cãminelor şi cantinelor.
(2) Mandatarul se stabileşte de cãtre directorul unitãţii de învãţãmânt preuniversitar de stat şi poate fi administratorul, secretarul şcolii sau un cadru didactic.
(3) Operaţiunile de încasãri prin casieria proprie se organizeazã potrivit dispoziţiilor legale în vigoare şi se efectueazã numai pe bazã de documente legale aprobate de persoanele în drept, care se înregistreazã cronologic în registrul jurnal de casã.
(4) Încasãrile zilnice în numerar se depun de cãtre mandatari în conturile 50.04 "Disponibil din venituri proprii ale instituţiilor de subordonare localã" şi 50.10 "Disponibil al instituţiilor subvenţionate din bugetul local", dupã caz, deschise pe seama unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat la unitãţile teritoriale de trezorerie şi contabilitate publicã, astfel:
a) în prima zi lucrãtoare de la încasare, în cazul în care unitatea de învãţãmânt are sediul în localitatea în care funcţioneazã unitatea trezoreriei la care are contul deschis;
b) în a doua zi lucrãtoare de la încasare, în cazul în care unitatea de învãţãmânt preuniversitar de stat are sediul în altã localitate decât unitatea trezoreriei la care are contul deschis.
(5) Pentru operaţiunile prin virament se utilizeazã ordine de platã tip trezorerie, în care se specificã pe verso natura sumelor virate.

Angajarea şi efectuarea cheltuielilor aprobate prin buget

ART. 44
(1) Angajarea cheltuielilor se efectueazã de cãtre ordonatorii de credite, pe bazã de documente legale (contracte, comenzi, convenţii etc.) vizate pentru controlul financiar preventiv, întocmite distinct pentru cheltuieli care se suportã din bugetul local şi din venituri proprii, dupã caz.
(2) În toate documentele de platã va fi înscrisã în mod obligatoriu subdiviziunea clasificaţiei din buget în care se încadreazã plãţile respective.
(3) La ordonatorii terţiari de credite se organizeazã şi funcţioneazã controlul financiar preventiv în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 119/1999 privind auditul intern şi controlul financiar preventiv, republicatã.
(4) În vederea urmãririi execuţiei bugetelor, ordonatorii terţiari de credite efectueazã plãţile de casã prin urmãtoarele conturi deschise la unitãţile trezoreriilor, prin care îşi deruleazã operaţiunile de încasãri şi plãţi, şi anume:
a) pentru cheltuielile efectuate din bugetul local:
- contul 24.57.02.02 "Cheltuielile bugetului local pentru învãţãmânt - cheltuieli de personal";
- contul 24.57.02.20 "Cheltuielile bugetului local pentru învãţãmânt - cheltuieli materiale şi servicii";
- contul 24.57.02.34 "Cheltuielile bugetului local pentru învãţãmânt - subvenţii";
- contul 24.57.02.38 "Cheltuielile bugetului local pentru învãţãmânt - transferuri";
- contul 24.57.02.70 "Cheltuielile bugetelor locale pentru învãţãmânt - cheltuieli de capital";
b) pentru cheltuielile efectuate din bugetul de stat:
- contul 23.57.01 "Cheltuielile bugetului de stat pentru învãţãmânt" - analitice pe titluri de cheltuieli.
(5) Cheltuielile din venituri proprii se efectueazã din conturile 50.04 "Disponibil din venituri proprii ale instituţiilor de subordonare localã" şi 50.10 "Disponibil al instituţiilor subvenţionate din bugetul local", dupã caz.
(6) Ordonatorii terţiari de credite au obligaţia sã organizeze şi sã conducã contabilitatea operaţiunilor de încasãri şi plãţi, precum şi a celorlalte operaţiuni patrimoniale, în mod cronologic şi sistematic, în conturile corespunzãtoare din planul de conturi pentru instituţiile publice, aprobat de Ministerul Finanţelor Publice.
(7) Ordonatorii terţiari de credite conduc evidenţa analiticã a plãţilor de casã, pe capitole, subcapitole, titluri, articole şi alineate, în cadrul urmãtoarelor conturi de finanţare bugetarã:
- contul 700.01 "Finanţarea din bugetul de stat" pentru fondurile primite de la Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii prin inspectoratele şcolare judeţene, care are ca destinaţie componenta localã aferentã proiectelor de reformã, bursele pentru elevii din Republica Moldova şi pentru elevii strãini şi etnicii români din afara graniţelor ţãrii, organizarea evaluãrilor, examenelor, concursurilor şi olimpiadelor naţionale, perfecţionarea pregãtirii profesionale a cadrelor didactice;
- contul 700.02 "Finanţarea din bugetul local" pentru fondurile primite de la bugetele locale.

CAP. VII
Raportarea execuţiei bugetare de cãtre unitãţile de învãţãmânt

ART. 45
(1) Ordonatorii terţiari de credite întocmesc trimestrial şi anual situaţii financiare privind execuţia bugetarã, în conformitate cu normele metodologice ale Ministerului Finanţelor Publice.
(2) Pentru fondurile primite de la Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, ordonatorii terţiari de credite întocmesc contul de execuţie a bugetului de stat pe formularul cuprins în situaţiile financiare pentru instituţii publice şi îl prezintã inspectoratelor şcolare.
(3) Situaţiile financiare trimestriale şi anuale privind execuţia bugetarã, prezentate ordonatorilor principali de credite şi trezoreriilor, vor conţine în mod obligatoriu anexele nr. 3 şi 4. Câte un exemplar din aceste anexe va fi înaintat la inspectoratul şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti.
(4) Inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, prin compartimentele de contabilitate şi informatizare, centralizeazã situaţiile privind execuţia bugetarã pe unitãţi de învãţãmânt prevãzute în anexele nr. 3 şi 4 şi le transmit Consiliului Naţional pentru Finanţarea Învãţãmântului Preuniversitar şi comisiilor judeţene de finanţare a învãţãmântului preuniversitar.
ART. 46
Consiliul Naţional pentru Finanţarea Învãţãmântului Preuniversitar, pe baza datelor transmise de inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, analizeazã modul în care se respectã prevederile legii bugetului de stat şi criteriile şi principiile finanţãrii învãţãmântului preuniversitar de stat, precum şi eventualele fenomene perturbatoare care se manifestã în acest domeniu şi cauzele care le determinã. Pe baza acestor analize se întocmesc rapoarte trimestriale/anuale care se înainteazã conducerii Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, însoţite de propuneri de îmbunãtãţire a sistemului de finanţare şi execuţie bugetarã în sistemul de învãţãmânt preuniversitar de stat.

CAP. VIII
Asigurarea transparenţei cu privire la gestionarea fondurilor

ART. 47
(1) Directorii unitãţilor de învãţãmânt au obligaţia ca, dupã aprobare, sã facã publice bugetele anuale ale unitãţilor pe care le conduc, evidenţiindu-se cuantumul indicatorilor de venit pe fiecare sursã - buget de stat, buget local şi venituri proprii, precum şi destinaţia cheltuielilor.
(2) Ordonatorul de credite este obligat ca, dupã înaintarea lor la trezorerie, sã facã publice situaţiile financiare trimestriale şi anuale.
ART. 48
Directorul unitãţii de învãţãmânt va face publice rapoartele de autoevaluare anualã a unitãţii de învãţãmânt, realizate pe baza indicatorilor de performanţã planificaţi prin Planul de dezvoltare al unitãţii de învãţãmânt.

CAP. IX
Dispoziţii finale şi tranzitorii

ART. 49
Prevederile prezentelor norme metodologice se aplicã începând cu data de 1 ianuarie 2005 în toate unitãţile de învãţãmânt din judeţele-pilot nominalizate prin hotãrâre a Guvernului. Începând cu aceeaşi datã, pentru aceste unitãţi de învãţãmânt preuniversitar de stat, Normele metodologice pentru finanţarea învãţãmântului preuniversitar de stat, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 538/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 329 din 19 iunie 2001, cu modificãrile ulterioare, îşi înceteazã aplicabilitatea.
ART. 50
Anexele nr. 1, 2, 3 şi 4 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.

ANEXA 1
────────
la normele metodologice
────────────────────────

Judeţul ......................................
Localitatea ..................................
Unitatea de învãţãmânt preuniversitar de stat ................

FUNDAMENTAREA
cheltuielilor privind bursele elevilor pentru anul ..........






- mii lei -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numãrul de beneficiari Fondurile Propuneri
Nr. Numãrul de elevi stabilit conform alocate alocate %
crt. din unitate criteriilor de acordare în anul în anul col.4/
a burselor de bazã de plan col.2
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Director, Contabil-şef,
............... ................




ANEXA 2


──────────
la normele metodologice
────────────────────────

Judeţul ...................................
Localitatea ...............................
Unitatea de învãţãmânt preuniversitar de stat ...................

FINANŢAREA PROPORŢIONALĂ
cu numãrul de elevi






- mii lei -
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Numãrul Costurile medii Total
crt. Nivelurile de învãţãmânt de elevi pe elev cheltuieli
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Preşcolar
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Primar+gimnazial
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Liceal
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Şcoala de arte şi meserii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Director, Contabil-şef,
.............. .............





ANEXA 3


────────
la normele metodologice
────────────────────────

Judeţul ..................................................
Localitatea ..............................................
Unitatea de învãţãmânt preuniversitar
de stat/Inspectoratul Şcolar Judeţean ....................

SITUAŢIA TRIMESTRIALĂ/ANUALĂ
privind execuţia bugetarã






- mii lei -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Prevederi Surse
Categoriile de acoperire Plãţi Cheltuieli
de cheltuieli ──────────────────────────────────────── efective
anuale*) trimestriale credite alte
deschise venituri
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5 6
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cheltuieli de personal
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cheltuieli materiale
şi servicii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Subvenţii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Transferuri (burse)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cheltuieli de capital
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Director/Inspector şcolar judeţean, Contabil-şef,
................................... .................


_____________
*) La raportarea anualã coloana 1 se completeazã cu prevederile aprobate iniţial, iar coloana 2, cu prevederile definitive.


ANEXA 4


────────
la normele metodologice
────────────────────────

Judeţul ......................................................
Unitatea de învãţãmânt preuniversitar de stat ................

SITUAŢIA TRIMESTRIALĂ/ANUALĂ
privind execuţia bugetarã din unitãţile de învãţãmânt pe niveluri şi medii de învãţãmânt









- mii lei -
┌──┬──────────────────────────────┬──────────┬───────────┬─────────────────┬──────────┬──────────┐
│Nr│ │Nivel de │Nivel de │ Nivel de │Nivel de │Nivel de │
│c │ Denumire indicator │Invatamant│Invatamant*│ invatamant │invatamant│invatamant│
│r │ ├──────────├───────────┼─────┬─────┬─────┼──────────┼──────────┤
│t │ │ A │ B │ C │ D │ E │ F │ G │
│ │ ├──┬───┬───┼──┬───┬────┼─┬─┬─┼─┬─┬─┼─┬─┬─┼───┬───┬──┼──┬──┬──┬─┤
│ │ │1 │ 2 │ 3 │1 │ 2 │ 3 │1│2│3│1│2│3│1│2│3│ 1 │ 2 │ 3│ 1│ 2│ 3│ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┼──────────────────────────────┼──┼───┼───┼──┼───┼────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─┤
│ 1│Nr. elevi sau preşcolari │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┼──────────────────────────────┼──┼───┼───┼──┼───┼────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─┤
│ 2│Nr. clase │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┼──────────────────────────────┼──┼───┼───┼──┼───┼────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─┤
│ 3│Nr. posturi didactice │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┼──────────────────────────────┼──┼───┼───┼──┼───┼────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─┤
│ 4│Nr. posturi nedid. şi did.aux.│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┼──────────────────────────────┼──┼───┼───┼──┼───┼────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─┤
│ 5│TOTAL CHELTUIELI DE LA │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │BUGETUL DE STAT, din care: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┼──────────────────────────────┼──┼───┼───┼──┼───┼────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─┤
│ 6│- ch.cu examenele/evaluãrile │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │naţionale ale elevilor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┼──────────────────────────────┼──┼───┼───┼──┼───┼────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─┤
│ 7│- ch. cu pregãtirea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │profesionalã/evaluarea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │cadrelor didactice │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┼──────────────────────────────┼──┼───┼───┼──┼───┼────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─┤
│ 8│- ch. cu manualele şcolare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┼──────────────────────────────┼──┼───┼───┼──┼───┼────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─┤
│ 9│TOTAL CHELTUIELI DE LA │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │BUGETUL LOCAL, din care: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┼──────────────────────────────┼──┼───┼───┼──┼───┼────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─┤
│10│- ch. de personal, │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │din care: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┼──────────────────────────────┼──┼───┼───┼──┼───┼────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─┤
│11│- ch. cu sal.cadrelor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │didactice │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┼──────────────────────────────┼──┼───┼───┼──┼───┼────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─┤
│12│- ch. cu sal.cadrelor nedid. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │şi didac.aux. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┼──────────────────────────────┼──┼───┼───┼──┼───┼────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─┤
│13│- ch. cu viramentele şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │deplasãri, detaşãri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┼──────────────────────────────┼──┼───┼───┼──┼───┼────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─┤
│14│- subvenţii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┼──────────────────────────────┼──┼───┼───┼──┼───┼────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─┤
│15│- burse │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┼──────────────────────────────┼──┼───┼───┼──┼───┼────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─┤
│16│- ch. materiale şi servicii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┼──────────────────────────────┼──┼───┼───┼──┼───┼────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─┤
│17│- ch. de capital │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┼──────────────────────────────┼──┼───┼───┼──┼───┼────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─┤
│18│TOTAL CHELTUIELI DIN │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ALTE VENITURI, din care: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┼──────────────────────────────┼──┼───┼───┼──┼───┼────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─┤
│19│- ch. de personal │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┼──────────────────────────────┼──┼───┼───┼──┼───┼────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─┤
│20│- ch. materiale şi servicii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┼──────────────────────────────┼──┼───┼───┼──┼───┼────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─┤
│21│- ch. de capital │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┼──────────────────────────────┼──┼───┼───┼──┼───┼────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼─┤
│22│ CHELTUIELI TOTALE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──┴──────────────────────────────┴──┴───┴───┴──┴───┴────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴───┴───┴──┴──┴──┴──┴─┘
DIRECTOR/INSPECTOR ŞCOLAR GENERAL, CONTABIL ŞEF, ŞEF SERVICIU SALARIZARE,



Legenda:


────────
A = prescolar
1 - rural
2 - urban
3 - total

B = primar + gimnazial
1 - rural
2 - urban
3 - total

C = Liceal teoretic
1 - rural
2 - urban
3 - total

D = Liceal tehnologic
1 - rural
2 - urban
3 - total

E = Liceal vocational
1 - rural
2 - urban
3 - total

F = Scoala de arte si meserii
1 - rural
2 - urban
3 - total

G = TOTAL GENERAL
1 - rural
2 - urban
3 - total






*) din care
┌──────────────────┬─────────────────┬─────────────────┐
│Denumire indicator│ primar │ gimnazial │
│ ├─────┬─────┬─────┼─────┬─────┬─────┤
│ │rural│urban│total│rural│urban│total│
├──────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Nr. elevi sau │ │ │ │ │ │ │
│prescolari │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Nr. clase │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Nr. posturi │ │ │ │ │ │ │
│didactice │ │ │ │ │ │ │
└──────────────────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┘



________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016