Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 2.005 din 16 noiembrie 2004  privind stabilirea cadrului institutional pentru coordonarea, implementarea si gestionarea programelor INTERREG si Noul Instrument de Vecinatate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 2.005 din 16 noiembrie 2004 privind stabilirea cadrului institutional pentru coordonarea, implementarea si gestionarea programelor INTERREG si Noul Instrument de Vecinatate

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.221 din 20 decembrie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Obiectul prezentei hotãrâri îl constituie stabilirea cadrului instituţional pentru coordonarea, implementarea şi gestionarea programelor INTERREG şi Noul Instrument de Vecinãtate.
ART. 2
În înţelesul prezentei hotãrâri, urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) documentele comune de programare transfrontaliere sunt documentele aprobate de Comisia Europeanã în acord cu statele implicate în implementarea strategiilor comune de dezvoltare din regiunile de graniţã comunã, stabilind liniile directoare ale acţiunilor de programare şi implementare ce vor fi luate în cadrul programelor şi iniţiativelor de cooperare transfrontalierã, asistate de Comunitatea Europeanã;
b) autoritatea de management este organismul public care asigurã gestionarea asistenţei financiare din instrumentele structurale. Se constituie pe graniţa România-Ungaria Biroul Regional pentru Cooperare Transfrontalierã Oradea şi pe graniţa România-Bulgaria Biroul Regional pentru Cooperare Transfrontalierã Cãlãraşi, având calitatea de autoritate de management pentru iniţiativa comunitarã INTERREG III A sau de autoritate omoloagã a autoritãţii de management în conformitate cu documentele comune de programare transfrontaliere;
c) comitetul comun de monitorizare este organismul care asigurã coordonarea politicilor de cooperare transfrontalierã, urmãrirea eficacitãţii şi calitãţii implementãrii asistenţei comunitare, modul de utilizare şi impactul acesteia, cu respectarea prevederilor comunitare în materie din zona de graniţã comunã, precum şi managementul financiar al fondurilor;
d) INTERREG reprezintã iniţiativa comunitarã care are ca scop stimularea cooperãrii transfrontaliere, transnaţionale şi interregionale în cadrul Uniunii Europene;
e) Noul Instrument de Vecinãtate reprezintã iniţiativa comunitarã care începând cu anul 2007 va sprijini cooperarea ţãrilor de o parte şi de alta a graniţelor externe ale Uniunii Europene, înlocuind schemele actuale de cooperare transfrontalierã;
f) FEDER - Fondul european pentru dezvoltare regionalã este fondul structural care sprijinã regiunile mai puţin dezvoltate, prin finanţare de investiţii în sectorul productiv, infrastructurã, educaţie, sãnãtate, dezvoltare localã şi întreprinderi mici şi mijlocii, inclusiv prioritãţile şi mãsurile de cooperare transfrontalierã.
ART. 3
Unitatea naţionalã de sprijin pentru programele INTERREG se constituie pentru asigurarea îndrumãrii metodologice şi procedurale la nivelul cooperãrii transfrontaliere pe graniţele România-Ungaria şi România-Bulgaria şi pentru asigurarea coordonãrii globale a utilizãrii Fondului european pentru dezvoltare regionalã pentru INTERREG.
ART. 4
Pe graniţa România-Ungaria Biroul Regional pentru Cooperare Transfrontalierã Oradea şi pe graniţa România-Bulgaria Biroul Regional pentru Cooperare Transfrontalierã Cãlãraşi se constituie ca autoritãţi de management sau ca autoritãţi omoloage ale autoritãţii de management în conformitate cu documentele comune de programare transfrontaliere.
ART. 5
Unitatea naţionalã de sprijin pentru programele INTERREG are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã corelarea mãsurilor necesare implementãrii programelor pe partea de graniţã a României în concordanţã cu regulamentele instrumentelor financiare specifice;
b) negociazã şi încheie scrisoarea de intenţie a pãrţii române în vederea asistãrii pregãtirii derulãrii şi implementãrii programului comun;
c) monitorizeazã obţinerea rezultatelor generale şi a impactului definit prin programele operaţionale, precum şi a celor specifice menţionate prin programele complement;
d) coopereazã cu autoritatea de management/autoritatea omoloagã a autoritãţii de management la elaborarea rapoartelor anuale înaintate Comisiei Europene;
e) asigurã publicitatea şi transparenţa, promovând informaţii în legãturã cu programele lansate în cadrul iniţiativei comunitare INTERREG;
f) coopereazã cu autoritatea de management în proiectarea, adaptarea şi implementarea programelor complement;
g) colaboreazã la pregãtirea şi transmiterea rapoartelor cu privire la progresele înregistrate în implementarea programelor elaborate de birourile regionale pentru cooperare transfrontalierã Oradea şi Cãlãraşi comitetului comun de monitorizare;
h) elaboreazã şi asigurã un sistem funcţional de colectare, prelucrare şi management al informaţiilor şi datelor statistice privind implementarea programelor operaţionale şi evaluarea şi monitorizarea asistenţei financiare comunitare acordate pentru implementarea acestora;
i) asigurã îndrumarea metodologicã şi proceduralã a celor douã birouri regionale pentru cooperare transfrontalierã ce vor deveni autoritãţi de management sau autoritãţi omoloage ale autoritãţii de management pe cele douã graniţe România-Ungaria şi România-Bulgaria;
j) urmãreşte şi verificã instituirea în cadrul celor douã birouri regionale pentru cooperare transfrontalierã a unui sistem contabil separat, precum şi a unui cod de contabilitate adecvat pentru operaţiunile finanţate prin INTERREG;
k) faciliteazã realizarea de schimburi de bune practici între cele douã birouri regionale pentru cooperare transfrontalierã de pe cele douã graniţe;
l) asigurã o monitorizare globalã a utilizãrii fondurilor FEDER pentru INTERREG pe teritoriul românesc.
ART. 6
Autoritatea de management pentru Noul Instrument de Vecinãtate promoveazã cooperarea la graniţele externe ale Uniunii Europene, respectiv cu Republica Moldova, Ucraina şi Serbia şi Muntenegru, în cadrul politicii de vecinãtate europeanã, având responsabilitatea managementului, gestionãrii şi implementãrii asistenţei financiare alocate.
ART. 7
Autoritatea de management pentru Noul Instrument de Vecinãtate are urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã programele operaţionale şi programele complement, în concordanţã cu obiectivele şi prioritãţile stabilite prin Noul Instrument de Vecinãtate în cadrul politicii de vecinãtate europeanã;
b) urmãreşte obţinerea rezultatelor generale şi a impactului definit prin programe, precum şi a celor specifice menţionate prin programele complement;
c) sprijinã dezvoltarea capacitãţii administrative a structurilor implicate în derularea programului de vecinãtate respectiv, precum şi consolidarea şi extinderea parteneriatelor în procesul de planificare şi în toate fazele de implementare a programului;
d) asigurã implementarea programelor în concordanţã cu recomandãrile comitetelor comune de monitorizare, cu reglementãrile Uniunii Europene şi cu principiile şi politicile comunitare, în special în domeniile concurenţei, achiziţiilor publice, protecţiei mediului şi egalitãţii de şanse dintre femei şi bãrbaţi;
e) elaboreazã şi asigurã un sistem funcţional de colectare, prelucrare şi management al informaţiilor şi datelor statistice privind implementarea programelor operaţionale şi evaluarea şi monitorizarea asistenţei financiare comunitare acordate pentru implementarea acestora;
f) prezideazã şi asigurã secretariatul pentru comitetele comune de monitorizare;
g) elaboreazã raportul anual şi îl prezintã comitetelor comune de monitorizare spre aprobare în ceea ce priveşte implementarea programelor de cooperare transfrontalierã pe cele 3 graniţe externe ale Uniunii Europene, respectiv cu Republica Moldova, Ucraina şi Serbia şi Muntenegru, şi, dupã primirea aprobãrii acestora, le transmit Comisiei Europene;
h) analizeazã şi propune modificãri ale programelor de cooperare transfrontalierã şi complement şi înainteazã comitetelor comune de monitorizare corespunzãtoare propunerile privind realocãrile de fonduri între mãsurile din cadrul programelor respective;
i) asigurã şi rãspunde pentru corectitudinea operaţiunilor finanţate prin programele de cooperare transfrontalierã, precum şi pentru implementarea mãsurilor de control intern, în concordanţã cu principiile unui management financiar riguros şi transparent;
j) urmãreşte şi verificã instituirea de cãtre organismele intermediare care implementeazã mãsurile din programe a unui sistem contabil separat, precum şi a unui cod de contabilitate adecvat pentru operaţiunile finanţate;
k) elaboreazã manuale de implementare şi utilizare pentru programele de cooperare transfrontalierã respective;
l) elaboreazã criteriile de selecţie şi evaluare a proiectelor şi aprobã proiectele selectate pe cele 3 graniţe;
m) transmite autoritãţii de platã rapoarte privind recuperarea sumelor necuvenite, precum şi a celor neutilizate;
n) efectueazã corecţiile financiare;
o) rãspunde pentru utilizarea eficientã, efectivã şi transparentã a fondurilor care finanţeazã programul, precum şi pentru îndeplinirea atribuţiilor delegate organismelor intermediare;
p) organizeazã evaluarea intermediarã a programului şi informeazã comitetul comun de monitorizare asupra rezultatelor acestuia şi asupra modalitãţilor propuse pentru implementarea recomandãrilor Comisiei Europene ca urmare a evaluãrii intermediare;
q) furnizeazã informaţii privind absorbţia fondurilor, conform datelor cuprinse în tabelele financiare;
r) participã la reuniunile anuale ale Comisiei Europene în vederea examinãrii rezultatelor anului precedent;
s) asigurã existenţa procedurilor privind pãstrarea unei piste de audit corespunzãtoare.
ART. 8
Uniunea naţionalã de sprijin pentru programele INTERREG şi autoritatea de management pentru Noul Instrument de Vecinãtate vor funcţiona cu un numãr total de 47 de posturi în anul 2006, dintre care 7 posturi pentru unitatea de sprijin pentru programele INTERREG şi 40 de posturi pentru autoritatea de management pentru Noul Instrument de Vecinãtate. Numãrul total de posturi pentru cele douã structuri va rezulta atât prin suplimentarea, cât şi din realocarea celor existente. Astfel, pentru anul 2005, în cadrul autoritãţii de management vor fi suplimentate posturile existente cu un numãr de 18 noi posturi, iar pentru anul 2006, cu un numãr de 12 noi posturi, cu încadrare în numãrul maxim de posturi aprobat pentru Ministerul Integrãrii Europene.
ART. 9
Structurile desemnate pentru coordonarea şi gestionarea asistenţei financiare acordate de Uniunea Europeanã prin instrumentele structurale sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul integrãrii europene,
Andrei Popescu,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 16 noiembrie 2004.
Nr. 2.005.


ANEXĂ




STRUCTURA INSTITUTIONALA PENTRU MANAGEMENTUL
PRGRAMELOR DE COOPERARE TERITORIALA EUROPEANA


┌────────┐
│MINISTRU├──────────┐ ┌────────────┐
└────────┘ ├───────┤AUDIT INTERN│
│ └────────────┘

┌───┴────┐
│SECRETAR│
│DE STAT │
└───┬────┘


┌────────┴─────────────┐
│CONDUCATORUL DIRECTIEI│
│COOPERARE TERITORIALA │
│ EUROPEANA │
└────────┬─────────────┘


┌───┐ │
│Ni-│| | | | │ | | |
│ve-│|Granita | Granita | |Granita |Granita |Granita |
│lul│|Ro-Hu | Ro-Bg | | │ Ro-SeM | Ro-Mo | Ro-Uk |
│ │╔════════|═══════════|═════════|════╧════════════════════════════════════|╗




│mi-│║|UNITATE NATIONALA ┌──────┐| |│ AUTORITATEA DE MANAGEMENT pentru │║
│nis│║|DE SPRIJIN pentru │PRO- │| |│ INSTRUMENTUL DE VECINATATE │║
│tra│║|PROGRAMELE INTERREG│GRAME │| |│- programul Ro-Mo, programul Ro-SeM, │║
│ti-│║| │ │| |│ programul Ro-Uk - │║
│ei │║|┌────────────────┐ │TRANS-│| |│┌───────┐┌────────┐┌────┐┌──────┐┌─────┐│║
│ │║|│PROGRAME DE │ │NATIO-│| |││Progra-││Monitori││Im- ││AT, ││Rela-││║
│Cen│║|│ COOPERARE │ │NALE │| |││marea &││zare ││ple-││Constr││tia ││║
│tra│║|│TRANSFRONTALIERA│ └──────┘| |││Evalua-││Program,││men-││Insti-││cu ││║
│le │║|└───┬─────────┬──┘ | |││rea ││Secreta-││tare││tutio-││Auto-││║


│ │║ │ │ |││mului ││Tehnic ││gram││Trai- ││tea ││║
│ │║ │ │ |││ ││Comun/ ││ ││ning, ││de ││║
│ │║ │ │ |││ ││program ││ ││MIS/IT││Plata││║


│ │║ │ │ |│└───────┘└────────┘└────┘└──────┘└─────┘│║
│ │║ │ │ |└────────────────────────────────────────┘║
│ │║ │ │ | | | |║
└───┘╚═════│═════════│══════════════|══════┬══════|═════┬══════|═══════┬══════|╝




┌───┐┌─────┴───┐|┌───┴─────┐ |┌─────┴─────┐|┌────┴─────┐|┌──────┴─────┐|
│Ni-││AUTORITA-│|│AUTORITA-│ |│ Organism │|│ Organism │|│ Organism │|
│vel││TEA de │|│TEA de │ |│Intermediar│|│ Interme-│|│Intermediar │|
│ ││MANAGE- │|│MANAGE- │ |│ pentru │|│ diar │|│ pentru │|
│ N ││MENT*) │|│MENT*) │ |│Programul │|│pentru │|│ Programul │|
│ U ││pentru │|│pentru │ |│ Romania- │|│Programul │|│Romania- │|
│ T ││programul│|│programul│ |│ Moldova │|│Romania- │|│Ucraina │|
│ S ││INTERREG │|│INTERREG │ |│(in Iasi) │|│Serbia & │|│(in Suceava)│|
│ ││Romania- │|│Romania- │ |│ │|│Muntenegru│|│ │|
│III││Ungaria │|│Bulgaria │ |│ │|│(in Timi- │|│ │|
│gra││(in Ora- │|│(in Cala-│ |│ │|│ soara) │|│ │|
│ni-││ dea) │|│ rasi) │ |│ │|│ │|│ │|
│ta ││ │|│ │ |│ │|│ │|│ │|
│ │└─────────┘|└─────────┘ |└───────────┘|└──────────┘|└────────────┘|
└───┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│*) Structura interna a AM/Autoritatea Romana Omologa pentru programele │
│ Interreg Ro-Hu/Ro-Bg este similara cu cea a structurii AM a programelor │
│ din Instrumentul de Vecinatate. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016