Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 182 din 9 martie 2005  privind unele masuri pentru reorganizarea Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat si infiintarea Societatii Comerciale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 182 din 9 martie 2005 privind unele masuri pentru reorganizarea Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat si infiintarea Societatii Comerciale "ISCIR-CERT" - S.A.

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 254 din 28 martie 2005

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 11 lit. m) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Societatea Comercialã "ISCIR-CERT" - S.A. prin reorganizarea Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat, prin divizarea parţialã a unei pãrţi din patrimoniul acesteia din urmã.
(2) Societatea comercialã prevãzutã la alin. (1) este persoanã juridicã românã, care se organizeazã ca societate comercialã pe acţiuni, sub autoritatea Ministerului Economiei şi Comerţului, acţionar unic în numele statului, şi funcţioneazã potrivit legii şi statutului prevãzut în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(3) Sediul Societãţii Comerciale "ISCIR-CERT" - S.A. este în municipiul Bucureşti, str. Sfântul Elefterie nr. 47-49, sectorul 5.
ART. 2
Societatea Comercialã "ISCIR-CERT" - S.A. are ca obiect principal de activitate evaluarea conformitãţii şi certificarea produselor, a sistemelor de management şi a personalului.
ART. 3
(1) Capitalul social al Societãţii Comerciale "ISCIR-CERT" - S.A. este de 19.390.900 mii lei şi se constituie prin preluarea unei pãrţi din capitalul social al Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat, în baza situaţiei financiare anuale întocmite la data de 31 decembrie 2004.
(2) Capitalul social al Societãţii Comerciale "ISCIR-CERT" - S.A. este deţinut în întregime de statul român în calitate de acţionar unic, reprezentat de Ministerul Economiei şi Comerţului.
ART. 4
(1) Societatea Comercialã "ISCIR-CERT" - S.A. va prelua toate drepturile şi îşi va asuma toate obligaţiile corespunzãtoare patrimoniului preluat de la Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat şi se subrogã în toate drepturile şi obligaţiile ce decurg din raporturile juridice ale societãţii în raport cu terţii, pentru domeniul sãu de activitate.
(2) Predarea-preluarea activului şi pasivului aferente capitalului social vãrsat se face pe bazã de protocol de predare-primire încheiat în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 5
Personalul din cadrul Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat, necesar desfãşurãrii obiectului de activitate al societãţii înfiinţate conform prevederilor art. 1 alin. (1), se considerã transferat la Societatea Comercialã "ISCIR-CERT" - S.A.
ART. 6
(1) Societatea Comercialã "ISCIR-CERT" - S.A. este condusã de adunarea generalã a acţionarilor, constituitã din reprezentanţii acţionarului, şi este administratã de consiliul de administraţie.
(2) Adunarea generalã a acţionarilor a Societãţii Comerciale "ISCIR-CERT" - S.A. este formatã din 3 membri, care sunt numiţi şi revocaţi prin ordin al ministrului economiei şi comerţului.
(3) Consiliul de administraţie al Societãţii Comerciale "ISCIR-CERT" - S.A. este format din 3 membri, dintre care unul este directorul general al societãţii comerciale, numit şi revocat de adunarea generalã a acţionarilor societãţii comerciale, în baza mandatului emis de ministrul economiei şi comerţului.
(4) Atribuţiile adunãrii generale a acţionarilor şi ale consiliului de administraţie ale societãţii comerciale nouînfiinţate conform art. 1 alin. (1) sunt prevãzute în statutul propriu.
ART. 7
Finanţarea activitãţii Societãţii Comerciale "ISCIR-CERT" - S.A. se asigurã integral din venituri proprii, potrivit legii.
ART. 8
<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.340/2001 privind organizarea şi funcţionarea Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 37 din 21 ianuarie 2002, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat, denumitã în continuare ISCIR, este organ de specialitate cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Economiei şi Comerţului, având ca activitate principalã asigurarea în numele statului a protecţiei utilizatorilor şi siguranţa în funcţionare pentru instalaţiile şi echipamentele sub presiune, precum şi pentru instalaţiile de ridicat, denumite în continuare instalaţii şi echipamente, prevãzute în anexa nr. 1.
(2) Sediul ISCIR este în municipiul Bucureşti, str. Sfântul Elefterie nr. 47-49, sectorul 5.
(3) Capitalul social al ISCIR la data de 31 decembrie 2004 este de 409.524.277 mii lei."
2. La articolul 2, literele a), b) şi c) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) asigurã în numele statului controlul respectãrii prevederilor legale din domeniul sãu de activitate, prin supraveghere tehnicã, control şi verificãri în funcţionare, precum şi prin supravegherea pieţei atunci când este nominalizat pentru aceastã activitate în reglementãrile tehnice, pentru instalaţiile şi echipamentele prevãzute în anexa nr. 1;
b) elaboreazã prescripţii tehnice pentru domeniul sãu de activitate, cu respectarea prevederilor legislaţiei armonizate din domeniul reglementat;
c) evalueazã instalaţiile şi echipamentele în conformitate cu prevederile prescripţiilor tehnice aplicabile, cu excepţia acelor instalaţii şi echipamente ce fac obiectul legislaţiei armonizate din domeniul reglementat;".
3. La alineatul (1) al articolului 3, literele b)-e), h), k), m), o) şi r) vor avea urmãtorul cuprins:
"b) elaboreazã, actualizeazã şi publicã prescripţii tehnice privind proiectarea, omologarea, construirea, montarea, punerea în funcţiune, repararea, întreţinerea, exploatarea, transportul, depozitarea, manipularea şi verificarea instalaţiilor şi echipamentelor, precum şi a aparatelor, componentelor, dispozitivelor de siguranţã, materialelor şi mijloacelor de control aferente acestora, cu respectarea legislaţiei armonizate în vigoare;
c) autorizeazã, în conformitate cu prevederile prescripţiilor tehnice, capabilitatea agenţilor economici care proiecteazã, construiesc sau monteazã instalaţii şi echipamente din domeniul sãu de activitate, cu excepţia celor ce fac obiectul legislaţiei armonizate din domeniul reglementat;
d) autorizeazã, în conformitate cu prevederile prescripţiilor tehnice, capabilitatea agenţilor economici care reparã, controleazã prin mijloace distructive şi nedistructive, întreţin sau verificã instalaţiile şi echipamentele, precum şi aparatele, componentele sau dispozitivele de siguranţã aferente acestora, din domeniul sãu de activitate, aflate în funcţiune;
e) autorizeazã laboratoarele şi standurile unde se executã încercãri în vederea omologãrii instalaţiilor şi echipamentelor, precum şi a aparatelor, inclusiv a dispozitivelor de siguranţã aferente acestora, în conformitate cu prescripţiile tehnice;
.........................................................................
h) omologheazã instalaţiile şi echipamentele, aparatele, componentele, materialele, dispozitivele de siguranţã şi mijloacele de control aferente acestora, precum şi procedurile de sudurã, în conformitate cu cerinţele prescripţiilor tehnice;
.........................................................................
k) realizeazã supravegherea tehnicã pentru activitãţile, personalul, instalaţiile şi echipamentele, precum şi pentru aparatele, dispozitivele de siguranţã, materialele şi mijloacele de control aferente acestora, pe care le-a autorizat, şi decide, dupã caz, menţinerea sau retragerea autorizãrilor acordate;
.........................................................................
m) cerceteazã avariile şi accidentele la instalaţiile şi echipamentele supuse controlului ISCIR, evalueazã şi expertizeazã cauzele, modul în care s-au produs şi efectele rezultate şi dispune mãsurile ce se impun privind siguranţa în funcţionare a acestora, dupã caz;
.........................................................................
o) organizeazã cursuri de instruire privind modul de implementare a reglementãrilor din domeniul sãu de activitate, deruleazã programe şi campanii de informare, în scopul creşterii siguranţei în funcţionare a instalaţiilor şi echipamentelor, precum şi a aparatelor, componentelor, dispozitivelor de siguranţã, materialelor şi a mijloacelor de control aferente acestora;
..........................................................................
r) editeazã şi publicã materiale specifice domeniului, în scopul realizãrii siguranţei în funcţionare şi al prevenirii accidentelor şi avariilor;".
4. La alineatul (1) al articolului 3, dupã litera b) se introduce o nouã literã, litera b^1), cu urmãtorul cuprins:
"b^1) elaboreazã prescripţii tehnice privind examinarea şi autorizarea sudorilor, a personalului care executã examinãri nedistructive şi a personalului de exploatare pentru activitãţile ce fac obiectul prescripţiilor tehnice prevãzute la lit. b);".
5. La alineatul (1) al articolului 3, dupã litera k) se introduce o nouã literã, litera k^1), cu urmãtorul cuprins:
"k^1) autorizeazã persoane juridice referitor la activitãţile de instruire şi formare profesionalã pentru sudori, pentru personalul care executã examinãri nedistructive, precum şi pentru personalul de exploatare - fochişti, laboranţi chimia apei, macaragii, liftieri şi alte categorii de personal stabilite prin prescripţiile tehnice;".
6. Dupã alineatul (2) al articolului 3 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Prescripţiile tehnice prevãzute la alin. (1) lit. b) şi b^1), precum şi lista prevãzutã la alin. (1) lit. q) se aprobã prin ordin al ministrului economiei şi comerţului şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I."
7. Alineatul (2) al articolului 4 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În cadrul ISCIR se organizeazã douã unitãţi cu activitãţi distincte, dupã cum urmeazã:
a) ISCIR-INSPECT care cuprinde Departamentul supraveghere tehnicã şi verificare în funcţionare şi Departamentul prescripţii tehnice şi care are în subordine inspecţii teritoriale;
b) ISCIR-SP care cuprinde Departamentul supravegherea pieţei şi care poate avea în subordine reprezentanţi în teritoriu."
8. Alineatul (4) al articolului 5 va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Inspectorul de stat şef numeşte şi revocã prin ordin inspectorii de stat şefi adjuncţi, directorii, inspectorii şefi de departamente şi inspectorii şefi ai inspecţiilor teritoriale."
9. Alineatul (6) al articolului 5 va avea urmãtorul cuprins:
"(6) În cadrul structurii ISCIR, prin ordin al inspectorului de stat şef se pot organiza servicii, birouri, laboratoare, compartimente şi subunitãţi necesare realizãrii obiectului sãu de activitate."
10. Alineatele (2) şi (3) ale articolului 7 vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) ISCIR are dreptul de a solicita informaţii şi documente de la persoane fizice sau juridice care proiecteazã, construiesc, monteazã, reparã, întreţin, deţin, exploateazã şi comercializeazã instalaţii şi echipamente, precum şi aparate, componente, dispozitive de siguranţã, materiale şi mijloace de control aferente acestora, cu respectarea legislaţiei armonizate din domeniul reglementat.
(3) ISCIR are dreptul de acces la agenţii economici şi instituţiile publice care deţin sau construiesc, dupã caz, instalaţii şi echipamente din domeniul sãu de activitate, precum şi în locurile în care acestea sunt utilizate."
11. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - ISCIR are obligaţia de a înainta cãtre Ministerul Economiei şi Comerţului, la cerere, rapoarte şi/sau informãri privind activitatea proprie."
12. Alineatul (1) al articolului 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Finanţarea activitãţii ISCIR se asigurã integral din venituri proprii, potrivit legii. Veniturile se realizeazã din tarife percepute pentru activitatea de supraveghere tehnicã, verificare în funcţionare şi control, precum şi din orice alte activitãţi cu caracter specific, prestate de ISCIR cu respectarea art. 3 alin. (1) lit. q)."
13. Alineatul (2) al articolului 9 se abrogã.
14. Alineatul (2) al articolului 10 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Activitatea de supraveghere a pieţei poate fi finanţatã din veniturile ISCIR şi/sau ale autoritãţii competente potrivit prevederilor <>Legii nr. 608/2001 privind evaluarea conformitãţii produselor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Fondurile necesare pentru susţinerea acestei activitãţi se prevãd special, la început de an, în bugetul de venituri şi cheltuieli al ISCIR, ele urmând sã fie folosite separat şi numai în acest scop."
ART. 9
Anexele nr. 1, 2 şi 3 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.340/2001 se modificã şi se înlocuiesc cu anexele nr. 2, 3 şi, respectiv, 4 la prezenta hotãrâre.
ART. 10
Pânã la data de 31 decembrie 2005, Societatea Comercialã "ISCIR-CERT" - S.A. preia competenţele dobândite de cãtre organismul de certificare a conformitãţii produselor "ISCIR-CERT" din cadrul ISCIR prin ordinele ministrului economiei şi comerţului în vigoare. În acest interval, Societatea Comercialã "ISCIR-CERT" - S.A. va depune diligenţele pentru îndeplinirea condiţiilor necesare aprobãrii/desemnãrii în condiţiile legislaţiei în vigoare.
ART. 11
Anexa nr. 3 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Comerţului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 485 din 7 iulie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se completeazã cu o poziţie nouã, poziţia 58^1, care va avea urmãtorul cuprins:
"58^1. Societatea Comercialã "ISCIR-CERT" - S.A."
ART. 12
<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.340/2001 privind organizarea şi funcţionarea Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 37 din 21 ianuarie 2002, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, va fi republicatã, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


───────────────
Ministrul economiei şi comerţului,
Codruţ Ioan Şereş

Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 9 martie 2005.
Nr. 182.

ANEXA 1

STATUTUL
Societãţii Comerciale "ISCIR-CERT" - S.A.

CAP. I
Denumirea, forma juridicã, sediul, durata

ART. 1
Denumirea
(1) Denumirea societãţii comerciale este Societatea Comercialã "ISCIR-CERT" - S.A., denumitã în continuare "ISCIR-CERT" - S.A.
(2) În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile ori în alte înscrisuri emanând de la "ISCIR-CERT", denumirea societãţii va fi precedatã de cuvintele "societatea comercialã" sau de iniţialele "S.C." şi va fi urmatã de cuvintele "societate pe acţiuni" sau de iniţialele "S.A.", de capitalul social, din care cel efectiv vãrsat potrivit ultimei situaţii financiare anuale aprobate, de sediul social, de numãrul de înmatriculare şi de codul unic de înregistrare la oficiul registrului comerţului.
ART. 2
Forma juridicã
"ISCIR-CERT" - S.A. este persoanã juridicã românã, având forma juridicã de societate comercialã pe acţiuni, şi îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legile române şi cu prezentul statut.
ART. 3
Sediul
(1) "ISCIR-CERT" - S.A. are sediul principal în România, municipiul Bucureşti, str. Sfântul Elefterie nr. 47-49, sectorul 5.
(2) "ISCIR-CERT" - S.A. poate înfiinţa sedii secundare fãrã personalitate juridicã, situate în localitãţi din ţarã sau din strãinãtate, care se vor organiza ca sucursale, reprezentanţe sau agenţii, cu aprobarea adunãrii generale a acţionarilor.
ART. 4
Durata
Durata "ISCIR-CERT" - S.A. este nelimitatã, activitatea acesteia urmând sã se desfãşoare de la data înmatriculãrii în registrul comerţului.

CAP. II
Scopul şi obiectul de activitate

ART. 5
Scopul
"ISCIR-CERT" - S.A. are ca scop prestarea de servicii pentru certificarea conformitãţii produselor, a sistemelor de management şi a personalului.
ART. 6
Obiectul de activitate
(1) Obiectul principal de activitate al "ISCIR-CERT" S.A. constã în evaluarea conformitãţii produselor, sistemelor de management şi personalului prin efectuarea de testãri şi realizarea de analize tehnice (cod 7430).
(2) Obiecte secundare de activitate sunt:
1. activitãţi de arhitecturã, inginerie şi servicii de consultanţã tehnicã legate de acestea (cod 7420);
2. consultanţã în domeniul echipamentelor de calcul (hardware) (cod 7210);
3. consultanţã şi furnizare de programe informatice (software) şi editare de programe (cod 722, 7221, 7222);
4. activitãţi legate de bazele de date (cod 7240);
5. alte activitãţi legate de informaticã (cod 7260);
6. cercetare-dezvoltare în ştiinţe fizice şi naturale, precum şi în ştiinţe sociale şi umaniste (cod 7310, 7320);
7. activitãţi juridice, de contabilitate şi revizie contabilã, consultanţã în domeniul fiscal; activitãţi de studii de piaţã şi de sondaj; consultanţã pentru afaceri şi management (cod 741, 7411, 7412, 7413, 7414, 7415);
8. activitãţi de instruire (cod 8042);
9. activitãţi de editare publicaţii şi de lucrãri tehnicoştiinţifice specifice activitãţilor din obiectul sãu de activitate (cod 2222, 2223, 2225);
10. participare la organizaţii profesionale şi patronale (cod 911).
(3) Activitãţile prevãzute ca obiecte secundare pot fi realizate numai în situţia în care prin aceste activitãţi nu se aduce atingere imparţialitãţii "ISCIR-CERT" - S.A., necesare în cadrul procesului de evaluare a conformitãţii.

CAP. III
Capitalul social, acţiunile

ART. 7
Capitalul social
(1) Capitalul social al "ISCIR-CERT" - S.A. este de 19.390.900 mii lei, vãrsat integral la data înfiinţãrii, este împãrţit în 193.909 acţiuni nominative, fiecare acţiune având o valoare nominalã de 100.000 lei, şi se constituie prin aportul în naturã din cadrul Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat - ISCIR şi spaţiul în suprafaţã de 200,60 mp având valoarea de 5.440.000,00 mii lei, înscris în Cartea Funciarã Bucureşti sub nr. 3757, nr. cadastral 1887/2, pe baza situaţiei financiare încheiate la data de 31 decembrie 2004, care va fi actualizatã conform prevederilor legale.
(2) Capitalul social este în întregime deţinut de Ministerul Economiei şi Comerţului, în numele statului, pânã la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului cãtre persoane fizice sau juridice, române ori strãine, în condiţiile legii, şi este vãrsat integral la data constituirii "ISCIR-CERT" - S.A. În capitalul social nu sunt incluse bunuri de natura celor prevãzute la art. 136 alin. (3) din Constituţia României, republicatã.
(3) Ministerul Economiei şi Comerţului este acţionar unic în numele statului la "ISCIR-CERT" - S.A. şi exercitã toate drepturile şi îşi asumã toate obligaţiile ce decurg din aceastã calitate, în condiţiile legii.
ART. 8
Majorarea sau reducerea capitalului social
(1) Majorarea capitalului social se face în condiţiile legii.
(2) Adunarea generalã extraordinarã a acţionarilor sau, în situaţia prevãzutã la art. 15 alin. (6), consiliul de administraţie va putea decide majorarea capitalului social, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare la data majorãrii lui.
(3) Capitalul social va putea fi majorat prin:
a) noi aporturi în numerar şi/sau în naturã;
b) încorporarea rezervelor, potrivit legii, în care vor putea fi incluse diferenţele favorabile rezultate din actualizarea valorii imobilizãrilor societãţii comerciale, cu excepţia rezervelor legale, precum şi a beneficiilor sau a primelor de emisiune;
c) conversia unor creanţe lichide şi exigibile asupra "ISCIR-CERT" - S.A. cu acţiuni ale acestuia;
d) alte surse stabilite de adunarea generalã a acţionarilor ori de consiliul de administraţie, dupã caz, potrivit legii.
(4) Hotãrârea adunãrii generale extraordinare a acţionarilor pentru majorarea capitalului social se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, acordându-se pentru exerciţiul dreptului de preferinţã un termen de cel puţin o lunã, cu începere din ziua publicãrii.
(5) Reducerea capitalului social se face în condiţiile legii.
(6) Capitalul social poate fi redus prin:
a) micşorarea numãrului de acţiuni;
b) reducerea valorii nominale a acţiunilor;
c) dobândirea propriilor acţiuni, urmatã de anularea lor;
d) alte procedee prevãzute de lege.
(7) În cazul în care administratorii constatã pierderea a jumãtate din capitalul social, aceştia sunt obligaţi sã convoace de îndatã adunarea generalã extraordinarã a acţionarilor pentru a hotãrî fie reconstituirea capitalului social, fie reducerea lui la valoarea rãmasã, fie dizolvarea "ISCIR-CERT" - S.A.
(8) Reducerea capitalului social se va putea face numai dupã douã luni de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, a hotãrârii adunãrii generale extraordinare a acţionarilor ori, în situaţia prevãzutã la art. 15 alin. (6), a consiliului de administraţie, potrivit prevederilor legale.
ART. 9
Acţiunile
(1) Drepturile şi obligaţiile aferente acţiunilor aflate în proprietatea Ministerului Economiei şi Comerţului sunt exercitate de cãtre acesta.
(2) Acţiunile nominative ale "ISCIR-CERT" - S.A. vor cuprinde toate elementele prevãzute de lege.
(3) Conversia şi înstrãinarea acţiunilor se vor putea realiza în condiţiile stabilite de adunarea generalã a acţionarilor, cu respectarea prevederilor legale. În condiţiile legii, prin decizie a adunãrii generale a acţionarilor, vor putea fi emise acţiuni preferenţiale, cu dividend prioritar, fãrã drept de vot.
(4) Evidenţa acţiunilor se va ţine într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie, registru care se pãstreazã la sediul "ISCIR-CERT" - S.A. sub îngrijirea secretarului consiliului de administraţie.
(5) Modificãrile care se opereazã în registru vor respecta prevederile legislaţiei în vigoare.
(6) Acţiunile emise de "ISCIR-CERT" - S.A. pot fi grevate de un drept de uzufruct sau pot fi gajate, în condiţiile legii.
(7) Persoanele fizice sau juridice, române ori strãine, vor putea deţine acţiuni ale "ISCIR-CERT" - S.A., potrivit reglementãrilor în vigoare.
ART. 10
Obligaţiuni
"ISCIR-CERT" - S.A. este autorizatã sã emitã obligaţiuni în condiţiile legii.
ART. 11
Drepturi şi obligaţii decurgând din acţiuni
(1) Fiecare acţiune subscrisã şi vãrsatã de acţionari, potrivit legii, le conferã acestora dreptul la un vot în adunarea generalã a acţionarilor, dreptul de a alege şi de a fi aleşi în organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului conform prevederilor prezentului statut şi dispoziţiilor legale, respectiv alte drepturi prevãzute în statut.
(2) Deţinerea acţiunii certificã adeziunea de drept la statut.
(3) Drepturile şi obligaţiile legate de acţiuni urmeazã acţiunile în cazul trecerii lor în proprietatea altor persoane.
(4) În cazul în care o acţiune nominativã devine proprietatea mai multor persoane, nu se va înscrie transmiterea decât în condiţiile în care acestea desemneazã un reprezentant unic pentru exercitarea drepturilor rezultând din acţiuni.
(5) Obligaţiile "ISCIR-CERT" - S.A. sunt garantate cu capitalul social al acestuia, iar acţionarii rãspund în limita acţiunilor pe care le deţin.
(6) Patrimoniul "ISCIR-CERT" - S.A. nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligaţii personale ale acţionarilor.
ART. 12
Cesiunea acţiunilor
(1) Acţiunile sunt indivizibile cu privire la "ISCIR-CERT" -S.A., care nu recunoaşte decât un singur proprietar pentru fiecare acţiune.
(2) Cesiunea parţialã sau totalã a acţiunilor între acţionari sau cãtre terţi se efectueazã în condiţiile şi cu procedura prevãzutã de lege.
(3) Transmiterea dreptului de proprietate asupra acţiunilor nominative emise de "ISCIR-CERT" - S.A. se realizeazã prin declaraţia fãcutã în registrul acţionarilor, subscrisã de cedent şi de cesionar sau de mandatarii lor. De asemenea, transmiterea se mai poate realiza şi prin act autentic, cu efectuarea menţiunilor corespunzãtoare în registrul acţionarilor.
ART. 13
Pierderea acţiunilor
(1) În cazul pierderii unor acţiuni proprietarul va trebui sã anunţe consiliul de administraţie şi sã facã public faptul prin presã, în cel puţin douã ziare de largã circulaţie din localitatea în care se aflã sediul principal al "ISCIR-CERT" -S.A. Acţiunile pierdute se anuleazã.
(2) Anularea lor se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a. Dupã 6 luni acţionarul va putea obţine un duplicat al acţiunilor pierdute.

CAP. IV
Adunarea generalã a acţionarilor

ART. 14
Reprezentarea
(1) În perioada în care statul este acţionar unic la "ISCIR-CERT" - S.A., interesele acestuia în adunarea generalã a acţionarilor vor fi reprezentate de Ministerul Economiei şi Comerţului.
(2) Reprezentanţii în adunarea generalã a acţionarilor, în numãr de 3, sunt numiţi şi sunt revocaţi prin ordin al ministrului economiei şi comerţului.
ART. 15
Atribuţiile adunãrii generale a acţionarilor
(1) Adunarea generalã a acţionarilor a "ISCIR-CERT" -S.A. este organul de conducere al acesteia, care decide asupra activitãţii şi asupra politicii sale economice şi de afaceri.
(2) Adunãrile generale ale acţionarilor sunt ordinare şi extraordinare.
(3) Adunarea generalã ordinarã a acţionarilor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) aprobã strategia globalã de dezvoltare, modernizare, restructurare economico-financiarã a "ISCIR-CERT" -S.A.;
b) alege şi revocã administratorii şi cenzorii, conform prevederilor legale;
c) se pronunţã asupra gestiunii administratorilor;
d) stabileşte nivelul remuneraţiei lunare cuvenite membrilor consiliului de administraţie, precum şi cenzorilor;
e) stabileşte bugetul de venituri şi cheltuieli şi, dupã caz, programul de activitate pe exerciţiul financiar urmãtor;
f) numeşte directorul general al "ISCIR-CERT" - S.A şi stabileşte nivelul remuneraţiei acestuia, precum şi premierea acestuia;
g) aprobã sau modificã bilanţul contabil şi contul de profit şi pierdere dupã analizarea rapoartelor consiliului de administraţie şi cenzorilor;
h) aprobã repartizarea profitului conform legii;
i) hotãrãşte cu privire la folosirea dividendelor aferente acţiunilor gestionate, pentru restructurare şi dezvoltare;
j) hotãrãşte cu privire la contractarea de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe; stabileşte competenţele şi nivelul de contractare a împrumuturilor bancare de pe piaţa internã şi externã, a creditelor comerciale şi a garanţiilor, inclusiv prin gajarea acţiunilor, potrivit legii;
k) analizeazã rapoartele consiliului de administraţie privind stadiul şi perspectivele referitoare la profit şi dividende, nivelul tehnic, calitatea, forţa de muncã, relaţiile cu clienţii;
l) se pronunţã asupra gestiunii administratorilor şi asupra modului de recuperare a prejudiciilor produse "ISCIR-CERT" - S.A. de cãtre aceştia;
m) hotãrãşte cu privire la ipotecarea, gajarea sau închirierea unor active ale "ISCIR-CERT" - S.A.;
n) aprobã regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie;
o) aprobã delegãrile de competenţã pentru consiliul de administraţie;
p) reglementeazã dreptul de preemţiune al acţionarilor şi al salariaţilor "ISCIR-CERT" - S.A. cu privire la cesiunea acţiunilor şi aprobã limitele şi condiţiile pentru cesionarea cãtre salariaţii sãi a unui numãr de acţiuni proprii;
q) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de lege în sarcina sa.
(4) Pentru atribuţiile menţionate la alin. (3) lit. b), c), e), g), h), i), j), k), m), n) şi o) adunarea generalã a acţionarilor nu va putea lua hotãrâri decât în urma obţinerii de cãtre fiecare reprezentant a unui mandat special prealabil de la organul care l-a numit.
(5) Adunarea generalã extraordinarã a acţionarilor se întruneşte pentru a hotãrî urmãtoarele:
a) schimbarea formei juridice;
b) mutarea sediului;
c) schimbarea obiectului principal de activitate;
d) majorarea capitalului social, precum şi reducerea sau reîntregirea lui prin emisiune de noi acţiuni, în condiţiile legii;
e) fuziunea cu alte societãţi comerciale sau divizarea;
f) dizolvarea anticipatã;
g) emisiunea de obligaţiuni;
h) modificarea numãrului de acţiuni sau a valorii nominale a acestora, precum şi cesiunea acţiunilor;
i) orice altã modificare a actului constitutiv sau orice altã hotãrâre pentru care este cerutã aprobarea adunãrii generale extraordinare a acţionarilor;
j) aprobarea conversiei acţiunilor nominative emise în formã dematerializatã, în acţiuni nominative, emise în formã materializatã şi invers;
k) aprobarea conversiei acţiunilor preferenţiale şi nominative dintr-o categorie în alta, în condiţiile legii;
l) aprobarea încheierii actelor juridice, încuviinţate de cãtre consiliul de administraţie, prin care dobândeşte, înstrãineazã sau constituie garanţie, bunuri aflate în patrimoniul "ISCIR-CERT" - S.A. a cãror valoare depãşeşte 50% din valoarea contabilã a activului acesteia la data încheierii actului juridic respectiv;
m) înfiinţarea sau desfiinţarea sucursalelor, reprezentanţelor ori agenţiilor, fuziunea, divizarea şi participarea la constituirea de noi persoane juridice din ţarã sau din strãinãtate, dacã prin aceasta nu se aduce atingere independenţei "ISCIR-CERT" - S.A., necesare în cadrul procesului de evaluare a conformitãţii.
(6) Pentru atribuţiile adunãrii generale extraordinare a acţionarilor fiecare reprezentant trebuie sã obţinã un mandat special prealabil de la organul care l-a numit.
ART. 16
Convocarea adunãrii generale a acţionarilor
(1) Adunarea generalã a acţionarilor se convoacã de cãtre preşedintele consiliului de administraţie sau de cãtre un membru al acestuia, pe baza împuternicirii date de preşedinte.
(2) Adunãrile generale ordinare ale acţionarilor au loc cel puţin o datã pe an, în cel mult 4 luni de la încheierea exerciţiului financiar, pentru examinarea situaţiei financiare anuale precedente şi pentru stabilirea programului de activitate şi a bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul în curs.
(3) Adunarea generalã a acţionarilor va fi convocatã ori de câte ori va fi nevoie, în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi cu dispoziţiile prezentului statut, cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilitã.
(4) Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunãrii generale a acţionarilor, precum şi ordinea de zi, cu menţionarea explicitã a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor acesteia.
(5) Când pe ordinea de zi figureazã propuneri pentru modificarea prezentului statut, convocarea va trebui sã cuprindã textul integral al propunerilor.
(6) Adunarea generalã a acţionarilor se întruneşte la sediul "ISCIR-CERT" - S.A. sau în alt loc indicat în convocare.
(7) Adunarea generalã extraordinarã a acţionarilor va fi convocatã ori de câte ori este cazul, la solicitarea acţionarului unic sau la cererea consiliului de administraţie.
ART. 17
Organizarea adunãrii generale a acţionarilor
(1) Pentru validitatea deliberãrilor adunãrii generale ordinare a acţionarilor este necesarã prezenţa acţionarilor care sã reprezinte cel puţin jumãtate din capitalul social, iar hotãrârile sã fie luate de acţionarii care deţin majoritatea absolutã din capitalul social, reprezentaţi în adunare.
(2) Pentru validitatea deliberãrilor adunãrii generale extraordinare a acţionarilor sunt necesare:
a) la prima convocare, prezenţa acţionarilor reprezentând trei pãtrimi din capitalul social, iar hotãrârile sã fie luate cu votul unui numãr de acţionari care sã reprezinte cel puţin jumãtate din capitalul social;
b) la convocãrile urmãtoare, prezenţa acţionarilor reprezentând jumãtate din capitalul social, iar hotãrârile sã fie luate cu votul unui numãr de acţionari care sã reprezinte cel puţin o treime din capitalul social.
(3) În ziua şi la ora menţionate în convocare, şedinţa adunãrii generale a acţionarilor va fi deshisã de preşedintele consiliului de administraţie sau, în lipsa acestuia, de cãtre cel care îi ţine locul.
(4) Adunarea generalã a acţionarilor va alege dintre acţionarii prezenţi un secretar care va verifica lista cu prezenţa acţionarilor, indicând capitalul social pe care îl reprezintã fiecare şi îndeplinirea tuturor formalitãţilor cerute de lege şi de prezentul statut pentru ţinerea şedinţei, şi va încheia procesul-verbal al adunãrii generale a acţionarilor.
(5) Procesul-verbal va fi semnat de reprezentanţii Ministerului Economiei şi Comerţului, desemnaţi sã reprezinte interesele "ISCIR-CERT" - S.A. în adunarea generalã a acţionarilor, şi de secretarul care l-a întocmit.
(6) Procesul-verbal al adunãrii generale a acţionarilor se va scrie într-un registru sigilat şi parafat.
(7) La fiecare proces-verbal se vor anexa actele referitoare la convocare, listele cu prezenţa acţionarilor, precum şi, dupã caz, mandatele speciale ale reprezentanţilor mandataţi de Ministerul Economiei şi Comerţului.
(8) La şedinţele ordinare şi extraordinare ale adunãrii generale a acţionarilor în care se dezbat problemele referitoare la raporturile de muncã cu personalul "ISCIR-CERT" - S.A. pot fi invitaţi şi reprezentanţii sindicatului şi/sau reprezentanţii salariaţilor care nu sunt membri de sindicat, care nu vor avea drept de vot.
ART. 18
Exercitarea dreptului de vot în adunarea generalã a acţionarilor
(1) Hotãrârile adunãrii generale a acţionarilor se iau prin vot deschis.
(2) Votul va fi nominal în cazul hotãrârilor a cãror valabilitate este condiţionatã de existenţa mandatelor speciale.
(3) Hotãrârile se vor putea lua în condiţiile şi cu majoritatea prevãzutã de lege pentru adunãrile generale ordinare sau, dupã caz, pentru cele extraordinare.
(4) La propunerea persoanei care prezideazã adunarea generalã a acţionarilor sau a unui grup de acţionari prezenţi ori reprezentaţi se va putea decide ca votul sã fie secret şi în alte cazuri, cu excepţia situaţiei în care este necesar votul nominal.
(5) Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administraţie, pentru revocarea lor şi pentru luarea hotãrârilor referitoare la rãspunderea administratorilor.
(6) Pentru a fi opozabile terţilor hotãrârile adunãrii generale a acţionarilor vor fi depuse în termen de 15 zile la oficiul registrului comerţului pentru a fi menţionate în extras în registru şi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
(7) Hotãrârile adunãrii generale a acţionarilor nu vor putea fi executate înainte de ducerea la îndeplinire a formalitãţilor prevãzute la alin. (6).
(8) Hotãrârile luate de adunãrile generale ale acţionarilor în condiţiile legii şi ale prezentului statut sunt obligatorii chiar şi pentru acţionarii care nu au luat parte la adunare sau care au votat împotrivã.
(9) Acţionarii care nu sunt de acord cu hotãrârile luate de adunãrile generale ale acţionarilor cu privire la schimbarea obiectului de activitate, mutarea sediului sau schimbarea formei juridice au dreptul de a se retrage din "ISCIR-CERT" - S.A. şi de a recupera contravaloarea acţiunilor pe care le posedã, conform prevederilor legale.

CAP. V
Consiliul de administraţie

ART. 19
Organizare
(1) "ISCIR-CERT" - S.A. este administratã de un consiliu de administraţie compus din 3 membri, dintre care unul este directorul general al acestuia.
(2) Membrii consiliului de administraţie sunt numiţi pe o perioadã de cel mult 4 ani şi pot fi revocaţi, dupã caz, prin hotãrâre a Adunãrii generale a acţionarilor a "ISCIR-CERT" - S.A.; ei sunt remuneraţi pentru aceastã calitate cu o indemnizaţie lunarã.
(3) Membrii consiliului de administraţie pot avea calitatea de acţionar.
(4) În situaţia în care se creeazã un loc vacant în consiliul de administraţie, adunarea generalã a acţionarilor propune un nou administrator în vederea ocupãrii acestuia. Durata pentru care este ales noul administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egalã cu perioada care a rãmas pânã la expirarea mandatului predecesorului sãu.
(5) Consiliul de administraţie se întruneşte lunar la sediul "ISCIR-CERT" - S.A. sau ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui ori la cererea unei treimi din numãrul membrilor sãi.
(6) Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în baza propriului regulament şi a reglementãrilor legale în vigoare.
(7) Consiliul de administraţie este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de cãtre un membru, în baza mandatului preşedintelui.
(8) Preşedintele numeşte un secretar fie dintre membrii consiliului de administraţie, fie din afara acestuia.
(9) Conducerea "ISCIR-CERT" - S.A. se asigurã de cãtre un director general, care este şi preşedintele consiliului de administraţie.
(10) Pentru valabilitatea hotãrârilor este necesarã prezenţa a cel puţin jumãtate din numãrul membrilor consiliului de administraţie, iar acestea se iau cu majoritatea simplã a membrilor prezenţi.
(11) Dezbaterile consiliului de administraţie au loc, conform ordinii de zi stabilite şi comunicate de preşedinte, cu cel puţin 7 zile înainte de data ţinerii şedinţei. Dezbaterile se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei, care se scrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie.
(12) Procesul-verbal se semneazã de toţi membrii consiliului de administraţie şi de secretar.
(13) Pe baza procesului-verbal secretarul consiliului de administraţie redacteazã hotãrârea acestuia, care se semneazã de preşedinte.
(14) Consiliul de administraţie poate delega, prin regulamentul de organizare şi funcţionare, o parte din atribuţiile sale directorului general al "ISCIR-CERT" - S.A. şi poate recurge, de asemenea, la experţi, pentru soluţionarea anumitor probleme.
(15) În relaţiile cu terţii "ISCIR-CERT" - S.A. este reprezentatã de directorul general, pe baza şi în limitele împuternicirilor date de consiliul de administraţie, care semneazã actele de angajare faţã de aceştia.
(16) Preşedintele consiliului de administraţie este obligat sã punã la dispoziţie acţionarilor, auditorului economicofinanciar extern şi cenzorilor, la cererea acestora, toate documentele "ISCIR-CERT" - S.A.
(17) Membrii consiliului de administraţie vor depune o garanţie conform prevederilor legale.
(18) Membrii consiliului de administraţie rãspund individual sau solidar, dupã caz, faţã de "ISCIR-CERT" -S.A. pentru prejudiciile rezultate din infracţiuni sau abateri de la prevederile legale, pentru abaterea de la statut ori pentru greşeli în administrarea acestuia. În astfel de situaţii ei vor putea fi revocaţi.
(19) Sunt incompatibile cu calitatea de membru în consiliul de administraţie persoanele prevãzute în <>Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã.
(20) Nu pot fi directori ai "ISCIR-CERT" - S.A. şi ai sucursalelor acestuia persoanele care sunt incompatibile potrivit <>Legii nr. 31/1990 , republicatã.
(21) La şedinţele consiliului de administraţie în care se dezbat problemele referitoare la raporturile de muncã cu personalul "ISCIR-CERT" - S.A. pot fi invitaţi şi reprezentanţii sindicatului şi/sau reprezentanţii salariaţilor care nu sunt membri de sindicat, dar care nu vor avea drept de vot.
ART. 20
Atribuţiile consiliului de administraţie, ale directorului general şi ale directorilor executivi

A. Consiliul de administraţie are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) aprobã structura organizatoricã şi regulamentul de organizare şi funcţionare a "ISCIR-CERT" - S.A.;
b) aprobã nivelul garanţiilor şi modul de constituire a acestora pentru directorul general, directorii executivi ai "ISCIR-CERT" - S.A., directorii din cadrul sucursalelor şi pentru persoanele care au calitatea de gestionar;
c) încheie acte juridice prin care sã dobândeascã, sã înstrãineze, sã închirieze, sã schimbe sau sã constituie în garanţie bunuri aflate în patrimoniul "ISCIR-CERT" - S.A., cu aprobarea adunãrii generale a acţionarilor, atunci când legea impune aceastã condiţie;
d) aprobã delegãrile de competenţã pentru directorul general şi pentru persoanele din conducere, în vederea executãrii operaţiunilor "ISCIR-CERT" - S.A.;
e) aprobã competenţele pe domenii de activitate (economic, comercial, tehnic, administrativ, financiar, juridic etc.), în vederea realizãrii obiectului de activitate al "ISCIR-CERT" - S.A.;
f) aprobã încheierea oricãror contracte pentru care nu a delegat competenţã directorului general al "ISCIR-CERT" -S.A.;
g) supune anual spre analizã şi aprobare adunãrii generale a acţionarilor, în termen de 60 de zile de la încheierea exerciţiului financiar, raportul cu privire la activitatea "ISCIR-CERT" - S.A., situaţia financiarã şi contul de profit şi pierdere pe anul precedent, precum şi proiectul programului de activitate şi proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli ale "ISCIR-CERT" - S.A. pe anul în curs;
h) convoacã adunarea generalã extraordinarã a acţionarilor ori de câte ori este nevoie;
i) aprobã încheierea contractelor de import-export pânã la limita a maximum 50% din valoarea contabilã a activelor societãţii comerciale la data încheierii actului juridic respectiv, cu aprobarea adunãrii generale a acţionarilor;
j) stabileşte drepturile, obligaţiile şi responsabilitãţile personalului "ISCIR-CERT" - S.A., conform structurii organizatorice aprobate;
k) stabileşte competenţele şi nivelul de contractare a împrumuturilor bancare curente, a creditelor comerciale pe termen scurt şi mediu şi aprobã eliberarea garanţiilor;
l) aprobã numãrul de posturi şi normativul de constituire a compartimentelor funcţionale;
m) aprobã programele de cercetare, dezvoltare, investiţii;
n) stabileşte tactica şi strategia de marketing;
o) stabileşte şi aprobã, în limita bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat de adunarea generalã a acţionarilor, modificãri în structura acestuia, în limita competenţelor pentru care a primit mandat;
p) negociazã contractul colectiv de muncã prin mandatarea directorului general şi aprobã statutul personalului;
q) rezolvã orice alte probleme stabilite de adunarea generalã a acţionarilor sau care sunt prevãzute de legislaţia în vigoare.

B.1. Directorul general reprezintã "ISCIR-CERT" - S.A. în raporturile cu terţii.
2. Directorul general are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) aplicã strategia şi politicile "ISCIR-CERT" - S.A.;
b) numeşte, suspendã sau revocã directorii executivi, cu avizul consiliului de administraţie;
c) angajeazã, promoveazã şi concediazã personalul salariat, în condiţiile legii;
d) numeşte, suspendã sau revocã directorii executivi şi directorii din cadrul sucursalelor;
e) participã la negocierea contractului colectiv de muncã, ale cãrui negociere şi încheiere se desfãşoarã în condiţiile legii, în limita mandatului dat de consiliul de administraţie;
f) negociazã în condiţiile legii contractele individuale de muncã;
g) încheie acte juridice, în numele şi pe seama "ISCIR-CERT" - S.A., în limitele împuternicirilor acordate de consiliul de administraţie;
h) stabileşte îndatoririle şi responsabilitãţile personalului "ISCIR-CERT" - S.A.;
i) aprobã operaţiunile de încasãri şi plãţi potrivit competenţelor legale şi prezentului statut;
j) aprobã operaţiunile de vânzare şi cumpãrare de bunuri potrivit competenţelor legale şi prezentului statut;
k) împuterniceşte directorii executivi, directorii din cadrul sucursalelor şi orice altã persoanã sã exercite orice atribuţie din sfera sa de competenţã;
l) rezolvã orice altã problemã pe care consiliul de administraţie a stabilit-o în sarcina sa.

C.1. Directorii executivi şi directorii din cadrul sucursalelor sunt numiţi de directorul general şi se aflã în subordinea acestuia, sunt funcţionari ai "ISCIR-CERT" - S.A., executã operaţiunile acestuia şi sunt rãspunzãtori faţã de acesta pentru îndeplinirea îndatoririlor lor, în aceleaşi condiţii ca şi membrii consiliului de administraţie.
2. Atribuţiile directorilor executivi sunt stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare a "ISCIR-CERT" - S.A.

CAP. VI
Gestiunea

ART. 21
Cenzorii
(1) Gestiunea "ISCIR-CERT" - S.A. este controlatã de acţionari şi de 3 cenzori care sunt aleşi de adunarea generalã a acţionarilor. Cel puţin unul dintre cenzori trebuie sã fie expert contabil.
(2) În perioada în care statul deţine mai mult de 20% din capitalul social, unul dintre cenzori va fi recomandat de Ministerul Finanţelor Publice.
(3) Adunarea generalã a acţionarilor alege, de asemenea, acelaşi numãr de cenzori supleanţi, care îi vor înlocui, în condiţiile legii, pe cenzorii titulari.
(4) Pentru a putea exercita dreptul de control, cenzorilor li se pot prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea "ISCIR-CERT" - S.A., situaţia patrimoniului, profitului şi a pierderilor.
(5) Cenzorii au urmãtoarele atribuţii principale:
a) în cursul exerciţiului financiar verificã gospodãrirea mijloacelor fixe şi a mijloacelor circulante, portofoliul de efecte, casa şi registrele de evidenţã contabilã şi informeazã consiliul de administraţie despre neregulile constatate;
b) la încheierea exerciţiului financiar controleazã exactitatea inventarului, a documentelor şi a informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie asupra conturilor "ISCER-CERT" - S.A., bilanţului contabil şi contului de profit şi pierdere, prezentând adunãrii generale a acţionarilor un raport scris;
c) la lichidarea "ISCIR-CERT" - S.A. controleazã operaţiunile de lichidare;
d) prezintã adunãrii generale a acţionarilor punctul lor de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului şi a obiectului de activitate ale "ISCIR-CERT" - S.A.
(6) Cenzorii sunt obligaţi, de asemenea:
a) sã facã, în fiecare lunã şi inopinat, inspecţii ale casei şi sã verifice existenţa titlurilor sau a valorilor care sunt proprietatea "ISCIR-CERT" - S.A. ori care au fost primite în gaj, cauţiune sau depozit;
b) sã ia parte la adunãrile generale ordinare şi extraordinare ale acţionarilor, inserând în ordinea de zi propunerile pe care le considerã necesare;
c) sã constate depunerea garanţiei din partea administratorilor;
d) sã vegheze ca dispoziţiile legii şi ale prezentului statut sã fie îndeplinite de administratori şi de lichidatori.
(7) Cenzorii se întrunesc la sediul "ISCIR-CERT" -S.A. şi iau decizii în unanimitate. Dacã nu se realizeazã unanimitatea, raportul cu divergenţe se înainteazã adunãrii generale a acţionarilor.
(8) Cenzorii pot convoca adunarea generalã extraordinarã a acţionarilor, dacã aceasta nu a fost convocatã de consiliul de administraţie, în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutivi, cu excepţia primilor 2 ani de la constituirea "ISCIR-CERT" - S.A., sau ori de câte ori considerã necesar pentru alte situaţii privind încãlcarea dispoziţiilor legale şi statutare.
(9) Atribuţiile, drepturile şi obligaţiile cenzorilor se completeazã cu dispoziţiile legale în materie.
(10) Cenzorii şi cenzorii supleanţi sunt numiţi de adunarea generalã a acţionarilor pe o perioadã de maximum 3 ani şi pot fi realeşi.
(11) Sunt incompatibile cu calitatea de cenzor persoanele prevãzute la <>art. 161 alin. (2) din Legea nr. 31/1990 , republicatã, şi în reglementãrile legale în vigoare.
(12) Cenzorii sunt obligaţi sã depunã înainte de începerea activitãţii o garanţie egalã cu o treime din garanţia stabilitã pentru membrii consiliului de administraţie.
(13) În caz de deces, imposibilitate fizicã sau legalã, încetare ori renunţare la mandat a unui cenzor, cenzorul supleant cel mai în vârstã îl înlocuieşte.
(14) Dacã în acest mod numãrul cenzorilor nu se poate completa, cenzorii rãmaşi numesc altã persoanã în locul vacant, pânã la cea mai apropiatã adunare generalã a acţionarilor.
(15) În cazul în care nu mai rãmâne în funcţie nici un cenzor, consiliul de administraţie va convoca de urgenţã adunarea generalã a acţionarilor, care va proceda la numirea altor cenzori.
(16) Cenzorii vor trece într-un registru special deliberãrile, precum şi constatãrile fãcute în exerciţiul mandatului lor.
(17) Revocarea cenzorilor se va putea face numai de adunarea generalã a acţionarilor.

CAP. VII
Activitatea

ART. 22
Finanţarea activitãţii proprii
Pentru îndeplinirea obiectului de activitate şi în conformitate cu atribuţiile stabilite, "ISCIR-CERT" - S.A. utilizeazã sursele de finanţare constituite conform legii, credite bancare şi alte surse financiare.
ART. 23
Exerciţiul financiar
Exerciţiul financiar începe la data de 1 ianuarie şi se încheie la data de 31 decembrie ale fiecãrui an. Primul exerciţiu financiar începe la data înmatriculãrii "ISCIR-CERT" - S.A. la oficiul registrului comerţului.
ART. 24
Personalul
(1) Personalul de conducere şi de execuţie din cadrul "ISCIR-CERT" - S.A. este numit, angajat şi concediat de directorul general.
(2) Angajarea şi concedierea personalului din sucursalele "ISCIR-CERT" - S.A. se fac de cãtre conducãtorul sucursalei în limita delegãrii de competenţã care i-a fost acordatã.
(3) Plata salariilor şi a impozitelor aferente, a cotelor de asigurãri sociale, precum şi a altor obligaţii faţã de bugetul de stat se va face potrivit legii.
(4) Drepturile şi obligaţiile personalului "ISCIR-CERT" -S.A. se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, contractul colectiv de muncã şi prin reglementãri proprii.
(5) Drepturile de salarizare şi celelalte drepturi ale personalului angajat se stabilesc prin contractul colectiv de muncã pentru personalul de execuţie şi de consiliul de administraţie pentru personalul numit de acesta.
ART. 25
Amortizarea mijloacelor fixe
Amortizarea activelor corporale şi necorporale din patrimoniul "ISCIR-CERT" - S.A. se stabileşte de cãtre consiliul de administraţie, în conformitate cu prevederile legale.
ART. 26
Evidenţa contabilã şi bilanţul contabil
(1) "ISCIR-CERT" - S.A. va ţine evidenţa contabilã în lei, va întocmi anual situaţia financiarã şi contul de profit şi pierdere, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice.
(2) Situaţia financiarã şi contul de profit şi pierdere vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, conform prevederilor legale.
ART. 27
Calculul şi repartizarea profitului
(1) Profitul "ISCIR-CERT" - S.A. se stabileşte pe baza situaţiei financiare aprobate de adunarea generalã a acţionarilor. Profitul impozabil se stabileşte în condiţiile legii.
(2) Profitul "ISCIR-CERT" - S.A. rãmas dupã plata impozitului pe profit se va repartiza conform hotãrârii adunãrii generale a acţionarilor şi dispoziţiilor legale în vigoare.
(3) "ISCIR-CERT" - S.A. îşi constituie un fond de rezervã şi alte fonduri, în condiţiile legii.
(4) Plata dividendelor cuvenite acţionarilor se face de cãtre "ISCIR-CERT" - S.A., în condiţiile legii, dupã aprobarea situaţiei financiare de cãtre adunarea generalã a acţionarilor.
(5) În cazul înregistrãrii de pierderi adunarea generalã a acţionarilor va analiza cauzele şi va hotãrî în consecinţã, potrivit legii.
ART. 28
Registrele
"ISCIR-CERT" - S.A. va ţine, prin grija membrilor consiliului de administraţie şi, respectiv, a cenzorilor, toate registrele prevãzute de lege.

CAP. VIII
Asocierea, modificarea formei juridice, dizolvarea şi lichidarea, litigii

ART. 29
Asocierea
(1) "ISCIR-CERT" - S.A. poate constitui, singur sau împreunã cu alte persoane juridice ori fizice, române sau strãine, alte societãţi comerciale ori alte persoane juridice, în condiţiile prevãzute de lege şi de prezentul statut.
(2) "ISCIR-CERT" - S.A. poate încheia contracte de asociere cu alte persoane juridice sau fizice, fãrã constituirea de noi persoane juridice, dacã asocierea este destinatã realizãrii scopului şi obiectului sãu de activitate.
(3) Condiţiile de participare a "ISCIR-CERT" - S.A. la constituirea de noi persoane juridice sau în contracte de asociere se vor stabili prin actele constitutive ori prin contractul de asociere, care vor fi aprobate de adunarea generalã a acţionarilor.
ART. 30
Modificarea formei juridice
(1) Schimbarea formei juridice a "ISCIR-CERT" - S.A. se va putea face numai în temeiul hotãrârii adunãrii generale extraordinare a acţionarilor şi cu îndeplinirea tuturor formalitãţilor prevãzute de lege.
(2) În perioada în care Ministerul Economiei şi Comerţului este acţionar unic, transformarea formei juridice a "ISCIR-CERT" - S.A. se va putea face numai cu aprobarea adunãrii generale a acţionarilor.
ART. 31
Dizolvarea
(1) Dizolvarea "ISCIR-CERT" - S.A. va avea loc în urmãtoarele situaţii:
a) imposibilitatea realizãrii obiectului sãu de activitate;
b) declararea nulitãţii;
c) hotãrârea adunãrii generale a acţionarilor;
d) pierderea unei jumãtãţi din capitalul social, dupã ce s-a consumat fondul de rezervã pentru motive ce nu atrag rãspunderi de orice naturã, dacã adunarea generalã a acţionarilor nu decide reconstituirea capitalului social sau reducerea lui la suma rãmasã;
e) deschiderea procedurii falimentului;
f) când numãrul acţionarilor scade sub minimul legal;
g) alte cauze prevãzute de lege sau de prezentul statut.
(2) Hotãrârea de dizolvare a "ISCIR-CERT" - S.A. trebuie sã fie înscrisã la oficiul registrului comerţului şi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 32
Lichidarea
(1) Dizovarea "ISCIR-CERT" - S.A. are ca efect deschiderea procedurii de lichidare.
(2) Lichidarea "ISCIR-CERT" - S.A. şi distribuţia produsului net al lichidãrii patrimoniului se fac în condiţiile legii şi cu respectarea procedurii prevãzute de lege.
ART. 33
Litigiile
(1) Litigiile de orice fel apãrute între "ISCIR-CERT" -S.A. şi persoane fizice sau juridice, române ori strãine, sunt de competenţa instanţelor judecãtoreşti de drept comun.
(2) Litigiile nãscute din raporturile contractuale dintre "ISCIR-CERT" - S.A. şi persoanele juridice române ori strãine pot fi soluţionate şi prin arbitraj, potrivit legii.

CAP. IX

ART. 34
Prevederile prezentului statut se completeazã cu dispoziţiile legale referitoare la societãţile comerciale cu capital de stat, cu cele ale <>Legii nr. 31/1990 , republicatã, cu cele ale Codului comercial şi ale celorlalte reglementãri legale în vigoare.

ANEXA 2
────────
(Anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.340/2001 )
──────────────────────────────────────────────────────

INSTALAŢII ŞI ECHIPAMENTE SUB PRESIUNE ŞI INSTALAŢII DE RIDICAT

A. Echipamente sub presiune şi instalaţii de ridicat clasice, supuse regimului de verificare tehnicã:
1. Cazane de abur, de apã caldã sau fierbinte şi similare
2. Recipiente care lucreazã sub presiune
3. Conducte pentru fluide sub presiune
4. Macarale, mecanisme de ridicat, ascensoare, instalaţii de transport pe cablu, instalaţii de ridicat pe plan înclinat
5. Aparate de încãlzit, în uz neindustrial, alimentate cu combustibil solid, lichid sau gazos
6. Arzãtoare pentru combustibil solid, lichid sau gazos
7. Dispozitivele de siguranţã pentru instalaţiile şi aparatele prevãzute la pct. 1-6 inclusiv
8. Aparaturã şi instalaţii de automatizare aferente echipamentelor şi instalaţiilor prevãzute la pct. 1-7 inclusiv.

B. Instalaţii sub presiune, instalaţii de ridicat şi componente din cadrul obiectivelor şi instalaţiilor nucleare, supuse regimului de verificare tehnicã:
1. Generatoare de abur, apã caldã sau fierbinte, inclusiv corpul reactorului
2. Recipiente care lucreazã sub presiune
3. Conducte de abur şi apã, precum şi pentru alte lichide, vapori şi gaze tehnice uscate sau umede
4. Pompe
5. Armãturi
6. Suporturile elementelor sub presiune
7. Macarale, poduri rulante şi mecanisme de ridicat
8. Ascensoare
9. Dispozitivele de siguranţã pentru instalaţiile prevãzute la pct. 1, 2, 3, 7 şi 8.

ANEXA 3
────────
(Anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.340/2001 )
────────────────────────────────────────────────────


INSPECŢII TERITORIALE ALE ISCIR





──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Denumirea inspecţiei teritoriale Raza de activitate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. IT ISCIR Bacãu - Judeţul Bacãu
- Judeţul Neamţ
2. IT ISCIR Braşov - Judeţul Braşov
- Judeţul Covasna
3. IT ISCIR Bucureşti - Municipiul Bucureşti
- Judeţul Ilfov
- Judeţul Giurgiu
- Judeţul Ialomiţa
- Judeţul Teleorman
- Judeţul Cãlãraşi
4. IT ISCIR Cluj-Napoca - Judeţul Cluj
- Judeţul Maramureş
- Judeţul Bistriţa
- Judeţul Sãlaj
5. IT ISCIR Constanţa - Judeţul Constanţa
- Judeţul Tulcea
6. IT ISCIR Craiova - Judeţul Dolj
- Judeţul Gorj
- Judeţul Mehedinţi
- Judeţul Olt
7. IT ISCIR Galaţi - Judeţul Galaţi
- Judeţul Brãila
- Judeţul Vrancea
8. IT ISCIR Iaşi - Judeţul Iaşi
- Judeţul Vaslui
9. IT ISCIR Oradea - Judeţul Bihor
- Judeţul Satu Mare
10. IT ISCIR Piteşti - Judeţul Argeş
- Judeţul Vâlcea
11. IT ISCIR Ploieşti - Judeţul Prahova
- Judeţul Buzãu
- Judeţul Dâmboviţa
12. IT ISCIR Sibiu - Judeţul Sibiu
- Judeţul Alba
- Judeţul Hunedoara
13. IT ISCIR Suceava - Judeţul Suceava
- Judeţul Botoşani
14. IT ISCIR Târgu Mureş - Judeţul Mureş
- Judeţul Harghita
15. IT ISCIR Timişoara - Judeţul Timiş
- Judeţul Arad
- Judeţul Caraş-Severin
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTĂ:
În cadrul inspecţiilor teritoriale pot funcţiona reprezentanţi în teritoriu ai ISCIR-SP.

ANEXA 4


────────
(Anexa nr. 3 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.340/2001 )
────────────────────────────────────────────────────





┌──────────────────────┐
│INSPECTOR DE STAT ŞEF │
└──────────┬───────────┘
┌─────────────┐ │
│ Audit intern├────────────────┤ ┌──────────────────┐
└─────────────┘ ├──────────────┤Inspector de stat │
│ │ şef adjunct │
┌────────────────────────┐ │ └──────────────────┘
│ Structura de securitate├────────┤ ┌──────────────────┐
└─────────┬──────────────┘ ├──────────────┤Inspector de stat │
│ │ │ şef adjunct │
┌────────┴───────┐ │ └──────────────────┘
│Protecţia muncii│ │
└────────────────┘ │ ┌──────────────────┐
├──────────────┤ Inspector de stat│
│ │ şef adjunct │
┌────────────────────────────────────────┤ └──────────────────┘
│ ┌───────────────────┐ │
│ │ Director economica├─────────┤ ┌───────────────┐
│ └┬─────────────────┬┘ ├──────────────┤Oficiul juridic│
│ │ │ │ └───────────────┘
│ │ ┌──────┴───────┐ │ ┌───────────────┐
│┌──────────┴──┐ │ Financiar- │ ├──────────────┤ Resurse umane │
││Contractare │ │ contabilitate│ │ └───────────────┘
││achizitii, │ └─┬────────────┘ │ ┌────────────────────┐
││administrativ│ │ └──────────────┤Asigurarea calitatii│
│└┬────────────┘ │ ┌─────────────┐ └────────────────────┘
│ │ ┌───────────┐ ├──┤Contabilitate│
│ ├─┤Contractare│ │ │ facturare │
│ │ │ achizitii │ │ └─────────────┘
│ │ └───────────┘ │ ┌─────────────┐
│ │ ┌─────────────┐ └──┤ Financiar │
│ ├─┤Administrativ│ └─────────────┘
│ │ └─────────────┘
│ │ ┌─────────────────┐
│ │ │Aditare, tiparire│
│ └─┤ si publicitate │
│ │ materialelor │
│ └─────────────────┘

└────────────┬───────────────────────────────────────┐
│ │
┌───────┴───────┐ ┌─────┴───────┐
│ ISCIR-INSPECT │ │ ISCIR-SP │
│Inspectori-sefi├─────┐ │Inspector-sef│
└───────┬───────┘ │ └─────┬───────┘
┌─────────┴─────────┐ │ │
│ Departamentul │ │ ┌─────┴────────┐
│prescriptii tehnice│ │ │ Departamentul│
└─────────┬─────────┘ │ │ supravegherea│
┌─────────┴──────────┐ │ │ pietei │
│ Departamentul │ │ └─────┬────────┘
│supraveghere tehnica│ │ │
│si verificare in ├──┘ ┌─────────┴─────────────┐
│ functionare │ │ Supravegherea pietei │
└─────────┬──────────┘ │ Reprezentanti in │
┌─────────┴──────────┐ │ teritoriu │
│ Inspectii │ └───────────────────────┘
│ teritoriale 1-15 │
└────────────────────┘



_____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016