Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 180 din 27 martie 1998  privind infiintarea, organizarea si functionarea Departamentului pentru Relatiile cu Parlamentul    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 180 din 27 martie 1998 privind infiintarea, organizarea si functionarea Departamentului pentru Relatiile cu Parlamentul

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 132 din 1 aprilie 1998
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Departamentul pentru Relaţiile cu Parlamentul, prin reorganizarea aparatului ministrului pentru relaţia cu Parlamentul, prevãzut în anexa la <>Hotãrârea Guvernului nr. 520/1994 privind organizarea şi funcţionarea aparatului de lucru al Guvernului României, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 236 din 26 august 1994, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Departamentul pentru Relaţiile cu Parlamentul face parte din structura aparatului de lucru al Guvernului şi este subordonat primului-ministru.
ART. 2
Departamentul pentru Relaţiile cu Parlamentul asigura buna funcţionare a relaţiilor Guvernului cu Parlamentul atât în planul dialogului Parlament-Guvern, cat şi în cel al promovãrii iniţiativei legislative a Guvernului şi delegarii legislative acordate Guvernului de cãtre Parlament.
ART. 3
(1) Departamentul pentru Relaţiile cu Parlamentul are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigura informarea Camerei Deputaţilor, a Senatului şi a comisiilor parlamentare cu privire la activitatea Guvernului;
b) prezintã, la solicitarea Camerei Deputaţilor, a Senatului sau a comisiilor parlamentare, informaţiile cu privire la implicatiile bugetare pe care le-ar putea avea adoptarea propunerilor legislative iniţiate de deputaţi sau de senatori;
c) primeşte întrebãrile şi interpelãrile adresate de deputaţi sau de senatori Guvernului ori membrilor acestuia, se ocupa de pregãtirea raspunsurilor şi de prezentarea lor în termen;
d) asigura pregãtirea şi transmiterea raspunsurilor la moţiunile simple şi la moţiunile de cenzura iniţiate de deputaţi şi/sau de senatori;
e) urmãreşte modul în care se da curs solicitãrilor de convocare a şedinţelor comune ale Camerelor Parlamentului şi de înscriere pe ordinea de zi a asumarii rãspunderii Guvernului asupra unui program, unei declaraţii de politica generalã sau unui proiect de lege;
f) urmãreşte promovarea proiectelor de lege elaborate de Guvern în procesul de legiferare şi modul în care este îndeplinitã procedura pentru fiecare dintre acestea, de la sesizarea Parlamentului pana la adoptarea sau, dupã caz, respingerea lor;
g) solicita şi susţine dezbaterea cu prioritate a unor proiecte de acte normative elaborate de cãtre Guvern în cadrul ordinii de zi a Biroului permanent al Camerei Deputaţilor şi al Senatului;
h) coordoneazã procesul de pregãtire, prezentare şi sustinere a proiectelor de lege pentru abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe, precum şi elaborarea propunerilor de reglementare la nivel de ordonanta în temeiul acestor legi, urmãrind supunerea lor spre adoptare Guvernului şi comunicarea în termen a acestora cãtre Parlament, spre aprobare;
i) urmãreşte depunerea cu operativitate la Parlament, spre aprobare, a ordonanţelor de urgenta adoptate de Guvern, sustinand apoi dezbaterea şi aprobarea lor prin lege, conform procedurilor parlamentare specifice;
j) asigura depunerea spre dezbatere de cãtre Camerele Parlamentului sau cãtre una dintre acestea a rapoartelor şi declaraţiilor primului-ministru cu privire la politica Guvernului;
k) urmãreşte circuitul proiectelor de acte normative la Senat şi Camera Deputaţilor şi prezintã Guvernului, lunar, informãri cu privire la stadiul acestora;
l) efectueazã studii şi sinteze tematice privind tendintele identificabile în solicitarile parlamentarilor fata de activitatea Guvernului.
(2) În exercitarea atribuţiilor prevãzute la alin. (1), Departamentul pentru Relaţiile cu Parlamentul colaboreazã cu toate ministerele şi cu celelalte organe de specialitate din subordinea Guvernului, care sunt obligate sa-i furnizeze datele şi informaţiile necesare în vederea asigurãrii în condiţii optime a relatiei Guvernului cu Parlamentul. În acest scop, Departamentul pentru Relaţiile cu Parlamentul va fi informat, în cel mai scurt timp de la solicitare, despre stadiul aplicãrii unor reglementãri, despre stadiul elaborãrii unor proiecte de legi şi de ordonanţe, pentru a se asigura promovarea lor în termenele stabilite prin programul legislativ al Guvernului.
(3) Departamentul pentru Relaţiile cu Parlamentul asigura legatura Guvernului cu parlamentarii, cu instituţiile societãţii civile şi cu mass-media pentru a obţine informaţii exacte şi complete asupra tuturor problemelor care fac obiectul informãrii cerute de Parlament sau al iniţiativelor legislative guvernamentale. În acest scop, Departamentul pentru Relaţiile cu Parlamentul organizeazã consultãri, elaboreazã analize de conţinut şi sinteze tematice, prognoze asupra modului în care sunt receptate de cãtre populaţie unele iniţiative legislative şi asupra disponibilitatii parlamentare în privinta adoptãrii acestora.
ART. 3
(1) Departamentul pentru Relaţiile cu Parlamentul asigura reprezentarea Guvernului în calitate de titular al dreptului de initiativa legislativã în fata comisiilor parlamentare, a plenului Camerei Deputaţilor şi Senatului, a comisiilor de mediere, precum şi la şedinţele comune ale celor doua Camere ale Parlamentului, coordonând în acest scop activitatea tuturor factorilor guvernamentali implicaţi în promovarea în Parlament, pe întreg parcursul procesului de legiferare, a iniţiativelor legislative ale Guvernului.
(2) Departamentul pentru Relaţiile cu Parlamentul rãspunde de elaborarea şi prezentarea punctului de vedere sau a rãspunsului Guvernului ori al unuia dintre membrii sãi la orice intrebare sau interpelare formulatã de deputaţi sau de senatori.
(3) Departamentul pentru Relaţiile cu Parlamentul colaboreazã cu Secretariatul General al Guvernului în vederea monitorizarii iniţiativelor legislative guvernamentale, de la aprobarea proiectului de lege de cãtre Guvern pana la finalizarea procesului de legiferare prin adoptarea, respectiv respingerea legii de cãtre Parlament, precum şi a ordonanţelor guvernamentale - atât a celor emise în baza unei legi de abilitare, cat şi a celor de urgenta - de la data emiterii sau adoptãrii, pana la data aprobãrii, respectiv a respingerii lor prin lege de cãtre Parlament.
(4) Departamentul pentru Relaţiile cu Parlamentul înregistreazã, sistematizeaza şi monitorizeazã evidenta interpelarilor şi intrebarilor adresate Guvernului sau unuia dintre membrii sãi de cãtre deputaţi şi senatori, precum şi a raspunsurilor la acestea.
ART. 4
(1) Departamentul pentru Relaţiile cu Parlamentul este condus de ministrul pentru relaţiile cu Parlamentul, ajutat de un secretar de stat.
(2) În exercitarea atribuţiilor departamentului pe care îl conduce, ministrul pentru relaţiile cu Parlamentul emite ordine.
(3) Atribuţiile secretarului de stat se stabilesc prin ordin al ministrului pentru relaţiile cu Parlamentul.
(4) Coordonarea activitãţii compartimentelor din cadrul Departamentului pentru Relaţiile cu Parlamentul este asigurata de un secretar executiv, a cãrui funcţie este asimilatã, din punct de vedere al salarizarii, cu funcţia de director.
ART. 5
(1) Structura organizatoricã a Departamentului pentru Relaţiile cu Parlamentul este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) Statul de funcţii şi structura posturilor pe compartimente se stabilesc cu aprobarea ministrului pentru relaţiile cu Parlamentul.
(3) Numãrul maxim de posturi este de 25, exclusiv demnitarii.
(4) Încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de munca ale acestuia, dupã caz, se fac cu acordul ministrului pentru relaţiile cu Parlamentul.
ART. 6
(1) Atribuţiile şi sarcinile compartimentelor din cadrul Departamentului pentru Relaţiile cu Parlamentul se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al ministrului pentru relaţiile cu Parlamentul, în termen de 20 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale persoanelor încadrate în Departamentul pentru Relaţiile cu Parlamentul se stabilesc prin fişa postului, care se întocmeşte pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare şi se semneazã de cãtre salariat şi şeful ierarhic.
ART. 7
Personalul existent în aparatul ministrului pentru relaţia cu Parlamentul se preia în cadrul Departamentului pentru Relaţiile cu Parlamentul, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat.
ART. 8
Resursele financiare necesare functionarii Departamentului pentru Relaţiile cu Parlamentul sunt cuprinse în bugetul Secretariatului General al Guvernului.
ART. 9
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri anexa la <>Hotãrârea Guvernului nr. 520/1994 privind organizarea şi funcţionarea aparatului de lucru al Guvernului României, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica în mod corespunzãtor.

PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul pentru
relaţiile cu Parlamentul,
Ioan Avram Muresan

Ministru delegat
pe lângã primul-ministru
pentru coordonarea
Secretariatului General
al Guvernului şi a
Departamentului pentru
Administraţie Publica Localã,
Remus Opris

Ministrul finanţelor,
Daniel Daianu

ANEXA 1



Numãrul maxim de posturi:25
DEPARTAMENTUL PENTRU ───────────────────────────
RELAŢIILE CU PARLAMENTUL (exclusiv demnitarii)
─────────────────────
┌───────────┐
│ MINISTRU │
├───────────┤
│ CABINET │
└────┬──────┘


┌─────┴──────┐
│SECRETAR DE │
│ STAT │
├────────────┤
│ CABINET │
└─────┬──────┘


┌─────┴─────┐
│ SECRETAR │
│ EXECUTIV │
└─────┬─────┘


┌──────────────────────┴─────────────────────────────┐
│ │
┌────────┴───────────┐ ┌────────┴───────────┐
│ DIRECŢIA EVIDENTA, │ │DIRECŢIA LEGISLATIVĂ│
│ ANALIZA ŞI RELAŢII │ │ ŞI CONTROL │
│ PUBLICE │ │ PARLAMENTAR │
└────────┬───────────┘ └────────┬───────────┘
│ │
┌─────┴──────┐ ┌─────────────┬─────┴─────────┐
│ │ │ │ │
┌───┴─────┐ ┌───┴─────┐ ┌───┴─────┐ ┌─────┴───┐┌──────────┴─┐
│ │ │ │ │ │ │ ││ SECTORUL │
│ │ │SECTORUL │ │ │ │ ││INTERPELĂRI,│
│SECTORUL │ │ANALIZA │ │SECTORUL │ │ ││ÎNTREBĂRI ŞI│
│ EVIDENTA│ │ ŞI │ │PROIECTE │ │SECTORUL ││RASPUNSURI, │
│ │ │ RELAŢII │ │DE LEGE, │ │PROPUNERI││MOŢIUNI, │
│ │ │ PUBLICE │ │ORDONANŢE│ │LEGISLA- ││MOŢIUNI DE │
│ │ │ │ │ │ │ TIVE ││ CENZURA │
└─────────┘ └─────────┘ └─────────┘ └─────────┘└────────────┘


-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016