Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 18/3 din 30 august 1997  privind aprobarea Regulamentului de organizare a licitatiilor pentru contractarea lucrarilor de audit financiar-contabil    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 18/3 din 30 august 1997 privind aprobarea Regulamentului de organizare a licitatiilor pentru contractarea lucrarilor de audit financiar-contabil

EMITENT: CORPUL EXPERTILOR CONTABILI SI CONTABILILOR AUTORIZATI DIN ROMANIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 350 bis din 10 decembrie 1997
Având în vedere:
a) prevederile <>art. 19 lit. c) din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 42/1995 , potrivit cãrora Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România asigura buna desfãşurare a activitãţii experţilor contabili şi contabililor autorizaţi;
b) prevederile <>art. 7 din Hotãrârea Guvernului nr. 483/1996 ,
la regiile autonome şi societãţile comerciale cu capital majoritar de stat, încheierea contractelor de verificare şi de certificare a bilanţurilor contabile cu experţii contabili, contabilii autorizaţi cu studii superioare şi cu societãţile comerciale de expertiza contabila se va face pe baza de licitaţii publice.
În baza prevederilor <>art. 31 din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 42/1995 , şi ale art. 18 lit. e) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România,

Consiliul Superior al Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România hotãrãşte:

ART. 1
Se aproba Regulamentul de organizare a licitaţiilor pentru contractarea lucrãrilor de audit financiar-contabil.
ART. 2
Regulamentul de organizare a licitaţiilor pentru contractarea lucrãrilor de audit financiar-contabil va fi publicat în Monitorul Oficial al României, prin grija Secretariatului general al Corpului.

Preşedintele Consiliului Superior
al Corpului Experţilor Contabili
şi Contabililor Autorizaţi din România,
Marin Toma

REGULAMENT
de organizare a licitaţiilor pentru contractarea lucrãrilor de audit financiar-contabil

I. Consideratii generale

1. Contractarea oricãror servicii în domeniul auditului financiar-contabil se efectueazã pe baza de licitaţie publica deschisã cu oferte închise în plicuri sigilate.
2. La licitaţie pot participa, în calitate de ofertanţi, persoane fizice şi juridice romane şi strãine care îndeplinesc condiţiile prevãzute de <>Ordonanta Guvernului nr. 65/1994 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 42/1995 , pentru exercitarea profesiei, şi sunt membri ai Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, denumit în continuare Corpul.
3. Licitaţia prevãzutã la pct. 1 se organizeazã de cãtre societãţi comerciale cu capital de stat, societãţi naţionale, regii autonome şi alte instituţii publice.
Cheltuielile legate de organizarea licitaţiei sunt suportate de organizator.
Se interzice perceperea de cãtre organizator a oricãror taxe de participare.

II. Publicitatea

4. Organizatorul licitaţiei face anunţuri publicitare pentru aceasta în presa interna şi, dupã caz, în presa internationala.
Anunţurile publicitare din presa interna vor fi fãcute în cel puţin un cotidian de circulaţie nationala şi într-unul dintre cotidienele locale.
Anunţurile publicitare se fac cu minimum 15 zile înainte de termenul fixat pentru depunerea ofertelor.
În acelaşi termen, organizatorul licitaţiei afişeazã anunţurile publicitare pentru licitaţie la sediul sau.
5. Conţinutul minim al anunţului publicitar consta în:
a) denumirea şi sediul organizatorului licitaţiei;
b) condiţiile de participare;
c) locul de unde se pot obţine documentele licitaţiei şi alte informaţii;
d) obiectul licitaţiei;
e) data şi ora limita a depunerii ofertelor, locul de depunere a acestora, precum şi data, ora şi locul deschiderii ofertelor;
f) garanţiile ce trebuie depuse de ofertanţi pentru încheierea contractului, în cazul în care vor fi desemnaţi castigatori.
Anunţul publicitar nu va cuprinde elemente contrare prevederilor prezentului regulament.
6. Garanţiile pentru încheierea contractelor de audit financiar-contabil sunt de:
a) 2.000.000 lei pentru entitãţi economice mici;
b) 4.000.000 lei pentru entitãţi economice mijlocii;
c) 8.000.000 lei pentru entitãţi economice mari.
Clasificarea entitatilor economice în mici, mijlocii şi mari, în sensul prezentului regulament, se face în funcţie de îndeplinirea cumulativa a urmãtoarelor condiţii (datele din ultimul bilanţ contabil pe un an întreg):


Total bilanţ contabil Cifra de afaceri (venituri)


entitãţi patrimoniale mici
< 500 milioane lei < 1.000 milioane lei
entitãţi patrimoniale mijlocii
501-5.000 milioane lei 1.001-10.000 milioane lei
entitãţi patrimoniale mari
> 5.000 milioane lei > 10.000 milioane lei.

În cazul neîndeplinirii cumulative a celor doua condiţii, entitatea economicã este clasificata în funcţie de totalul bilanţului contabil.

III. Comisia de licitaţie

7. Pentru derularea corespunzãtoare a licitaţiei, organizatorul licitaţiei numeşte comisia de licitaţie, care trebuie sa fie aprobatã de conducerea acestuia, sau, în cazul regiilor autonome, de consiliul de administraţie.
8. Comisia de licitaţie rãspunde de activitãţile de deschidere, examinare, evaluare şi adjudecare a ofertelor pentru licitaţia pentru care a fost numita şi de respectarea procedurii de desfãşurare a acestor activitãţi, în conformitate cu prevederile prezentului regulament.
9. Numãrul de membri care alcãtuiesc comisia de licitaţie trebuie sa fie de minimum 3 (trei), dintre care nu poate lipsi acţionarul majoritar sau, în cazul regiilor autonome, reprezentantul Ministerului Finanţelor.

IV. Oferta

10. Oferta reprezintã angajamentul ferm al ofertantului în conformitate cu documentele licitaţiei, este secreta şi se depune la organizatorul licitaţiei în vederea participãrii la aceasta.
Fiecare ofertant va depune oferta în 3 (trei) exemplare, în plicuri separate, conţinând o oferta tehnica şi o oferta financiarã.
Modul de prezentare a ofertei va respecta întocmai procedurile din documentele licitaţiei şi va rãspunde întocmai prevederilor conţinutului caietului de sarcini.
11. Ofertele vor fi redactate în limba romana şi vor fi întocmite în 3 (trei) exemplare. Organizatorul licitaţiei poate prevedea obligativitatea prezentãrii ofertelor şi într-o limba strãinã.
Ofertele vor fi închise în plicuri sigilate şi vor fi depuse la sediul organizatorului licitaţiei pana la data şi la ora limita pentru depunerea ofertelor, indicate în anunţul publicitar prezentat la pct. II.
Pe fiecare plic se vor mentiona clar denumirea şi sediul ofertantului, precum şi numele, prenumele şi calitatea împuternicitului sau legal.
La primirea ofertelor, organizatorul licitaţiei verifica dacã plicurile şi sigiliile sunt intacte şi dacã au înscrise menţiunile prevãzute la alin. 3.
Organizatorul licitaţiei va refuza primirea ofertelor închise în plicuri deteriorate ori desfãcute sau pe care nu sunt înscrise menţiunile prevãzute la alin. 3.

V. Condiţiile de participare la licitaţie

12. Ofertantul este admis sa participe la licitaţie, dacã a depus la sediul organizatorului licitaţiei, pana la data şi la ora deschiderii ofertelor, indicate în anunţul publicitar menţionat la pct. II, urmãtoarele documente:

A. Persoanele juridice:
-----------------------
a) copia de pe certificatul de înmatriculare la Oficiul Registrului comerţului;
b) copie xerox de pe extrasul din statut referitor la obiectul de activitate, din care sa rezulte ca au ca obiect de activitate auditul financiar-contabil;
c) dovada achitãrii integrale, cu cel mult 3 luni înainte de data licitaţiei, a obligaţiilor fiscale;
d) dovada depunerii garanţiei prevãzute;
e) dovada înregistrãrii în Tabloul Corpului: copie de pe certificatul de atestare a calitãţii de membru al Corpului, copie-extras din Tabloul Corpului;
f) dovada asigurãrii contra riscului profesional (copia de pe polita de asigurare sau copia de pe ultimul document de plata a primei de asigurare).

B. Persoanele fizice:
---------------------
a) dovada înregistrãrii în Tabloul Corpului, respectiv copia de pe viza (licenta) anuala de exercitare a profesiei, precum şi copie-extras din Tabloul Corpului; ofertanţii nu trebuie sa facã parte din partea a IV-a A sau din partea a IX-a A din Tabloul Corpului;
b) dovada achitãrii integrale, cu cel mult 3 luni înainte de data licitaţiei, a obligaţiilor fiscale;
c) dovada depunerii garanţiei prevãzute;
d) un curriculum vitae succint;
e) alte elemente de identificare şi de prezentare (lucrãri de referinta, studii, cursuri profesionale, activitate ştiinţificã, doctorat etc.);
f) dovada asigurãrii contra riscului profesional (copia de pe polita de asigurare sau copia de pe ultimul document de plata a primei de asigurare).

VI. Deschiderea, evaluarea şi compararea ofertelor

13. La data, la ora şi la locul anunţate pentru deschiderea licitaţiei vor fi prezenţi toţi membrii comisiei de licitaţie şi reprezentanţii ofertanţilor, care vor prezenta documentele de împuternicire.
14. Licitaţia se tine în prezenta a cel puţin 2 (doi) ofertanţi.
Dacã numãrul ofertanţilor prezenţi este mai mare de 3 (trei), oferta tehnica are caracter eliminatoriu, în sensul ca, pentru analizarea ofertei financiare, vor fi selecţionaţi primii trei ofertanţi, în ordinea punctajului acumulat, conform grilei pentru evaluarea şi compararea ofertelor tehnice, cuprinsã în caietul de sarcini, care face parte integrantã din prezentul regulament.
15. La deschiderea licitaţiei, preşedintele comisiei de licitaţie va anunta numele ofertanţilor admişi, precum şi numele ofertanţilor respinsi ca urmare a unor lipsuri sau neconformitãţi fata de prevederile documentelor licitaţiei.
16. Ofertele pentru care s-au transmis notificãri de retragere se vor înapoia nedeschise ofertanţilor respectivi.
17. Dacã la licitaţie se prezintã un singur ofertant, se procedeazã la deschiderea ofertei tehnice prezentate de acesta şi, dacã aceasta este punctata cu cel puţin 100 de puncte, se va deschide şi oferta financiarã. Preţul va fi negociat de comisia de licitaţie cu ofertantul şi, în cazul încheierii cu succes a negocierii, ofertantul unic poate fi declarat ofertant câştigãtor.
18. Comisia de licitaţie va aprecia ofertele stabilite ca fiind corespunzãtoare prin punctaj, în conformitate cu grila pentru evaluarea şi compararea ofertelor, cuprinsã în anexa.
19. Oferta desemnatã câştigãtoare reprezintã acea oferta care totalizeazã punctajul maxim.
20. Dupã calcularea punctajului final, comisia de licitaţie va întocmi un proces-verbal, în care vor fi menţionate:
a) lista ofertanţilor, denumirea şi sediul ofertanţilor, valorile ofertelor, notificarea în scris referitoare la modificarea şi la retragerile de oferta (dacã exista), existenta tuturor documentelor de participare, inclusiv a garanţiilor;
b) lista ofertelor respinse ca urmare a unor lipsuri sau neconformitãţi fata de prevederile documentelor licitaţiei;
c) punctajele obţinute în urma evaluãrilor tehnice şi financiare şi calculul punctajului final.
Procesul-verbal va fi semnat obligatoriu de toţi membrii comisiei de licitaţie şi se va inmana câte o copie ofertanţilor.

VII. Adjudecarea, informarea şi semnarea contractului

21. Adjudecarea unei oferte reprezintã manifestarea voinţei entitatii economice organizatoare de a incredinta efectuarea auditului financiar-contabil ofertantului a cãrui oferta a fost acceptatã şi de a semna cu acesta contractul de prestãri de servicii în domeniul auditului financiar-contabil.
22. Comisia de licitaţie îl anunta pe ofertantul câştigãtor, telefonic, prin telex sau prin fax, în ziua ţinerii licitaţiei sau cel târziu în termen de 24 de ore de la data ţinerii licitaţiei.
Notificarea va cuprinde: acceptarea ofertei, numãrul de puncte cu care a fost adjudecatã licitaţia şi invitaţia pentru semnarea contractului.
23. Comisia de licitaţie va comunica în scris celorlalţi ofertanţi ca ofertele sunt necâştigãtoare, în termenul prevãzut la pct. 22 alin. 1.
24. Semnarea contractului se face la sediul organizatorului licitaţiei, în termen de 3 zile lucrãtoare de la notificarea ofertantului câştigãtor.

ANEXA 1

CAIET DE SARCINI
privind contractarea licitaţiilor în domeniul auditului financiar-contabil

Prezentul caiet de sarcini are ca obiect contractarea licitaţiilor în domeniul auditului financiar-contabil.

I. Descrierea sumarã a societãţii comerciale ..............................

Cifrele caracteristice conform bilanţului contabil încheiat pentru ultimul an întreg sunt: bilanţ contabil .......... milioane lei; cifra de afaceri .......... milioane lei; profit brut contabil ........ milioane lei.

1. Natura activitãţii/Activitate curenta
Societatea Comercialã ....................... îşi desfãşoarã activitatea în urmãtoarele domenii: ..........................................................

2. Echipamente din dotare
Pentru activitãţile economice pe care le desfãşoarã, societatea comercialã deţine urmãtoarele echipamente şi clãdiri (numãrul de mijloace fixe pe principalele categorii): ......................................................

3. Livrãri şi distribuţie
Informaţii despre piata interna şi externa a produselor şi serviciilor societãţii comerciale; beneficiari interni şi externi: ........................

4. Performanţe financiare
Pentru anul .......... şi ........., datele financiare de referinta ale societãţii comerciale sunt cuprinse în anexa.

II. Obiective (sarcini)

Pentru realizarea auditului financiar-contabil, auditorul va proceda potrivit Normelor de audit financiar emise de Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România; în cazul auditului financiar-contabil, pentru certificarea bilanţului contabil este obligatorie, indiferent de obiectivele stabilite, efectuarea urmãtoarelor operaţiuni:
a) aprecierea controlului intern;
b) controlul conturilor;
c) verificarea bilanţului contabil;
d) evenimente posterioare încheierii exerciţiului financiar;
e) chestionar al sfarsitului lucrãrii;
f) scrisoare de afirmare;
g) nota de sinteza;
h) diagnostic: indicatori, puncte forte/puncte slabe, mãsuri de întreprins;
i) raport de audit şi certificare.

III. Evaluarea capabilitãţii ofertantului

Pentru oferta prezentatã, auditorul va trebui sa demonstreze ca este capabil:
a) sa formeze o echipa adaptatã la specificul cadrului legislativ şi al mediului economic romanesc şi sa aibã o experienta doveditã în domeniul auditului financiar-contabil;
b) sa asigure logistica necesarã organizãrii în cele mai bune condiţii a derulãrii contractului.

IV. Probleme administrative şi termene

1. Ofertele se primesc pana la data de ..........., ora ..........
2. Deschiderea ofertelor tehnice va avea loc în ziua de ........, ora .....
3. Regulamentul de organizare a licitaţiei şi grila pentru evaluarea şi compararea ofertelor vor fi afişate la sediul organizatorului licitaţiei.
4. Auditorul va fi direct rãspunzãtor în fata clientului pentru îndeplinirea sarcinilor ce îi revin conform contractului.

V. Componenta echipei de auditori

Membrii echipei de auditori trebuie sa aibã experienta şi rezultate semnificative în urmãtoarele domenii:
a) financiar-contabil;
b) evaluare;
c) fiscalitate;
d) control financiar-contabil;
e) drept comercial.

VI. Finanţare

Finanţarea contractelor se va asigura de cãtre client (beneficiar).
Oferta financiarã se va prezenta separat de oferta tehnica.



GRILA
pentru evaluarea şi compararea ofertelor

A. Punctarea ofertelor

I. Evaluarea tehnica maximum 200 puncte
a) Modul de abordare a obiectivelor cuprinse în
caietul de sarcini maximum 115 puncte
- aprecierea controlului intern maximum 15 puncte
- controlul conturilor maximum 20 puncte
- verificarea bilanţului contabil maximum 35 puncte
- evenimente posterioare închiderii exerciţiului
financiar maximum 5 puncte
- chestionar al sfarsitului lucrãrii maximum 5 puncte
- scrisoare de afirmare maximum 5 puncte
- nota de sinteza maximum 5 puncte
- diagnostic (indicatori, puncte forte/puncte
slabe, mãsuri) maximum 15 puncte
- raport de audit şi certificare maximum 10 puncte
b) Echipa propusã pentru realizarea auditului
financiar-contabil maximum 85 puncte
- şeful echipei maximum 35 puncte
* pregãtire profesionalã maximum 15 puncte
* experienta generalã maximum 10 puncte
* alte specializãri maximum 10 puncte
- membrii echipei maximum 50 puncte
* pregãtire profesionalã maximum 20 puncte
* experienta generalã maximum 15 puncte
* alte specializãri maximum 15 puncte
II. Evaluarea financiarã
- oferta care conţine preţul minim se puncteazã cu 100 de puncte;
- punctajul pentru celelalte oferte se calculeazã astfel:

preţul minim


preţul ofertei

B. Determinarea punctajului final

Se acorda evaluãrii tehnice 95%, iar celei financiare 5%, punctajul final fiind stabilit astfel: (punctele pentru evaluarea tehnica) x 0,95 + (punctele pentru evaluarea financiarã) x 0,05 = punctajul final.

C. Clasificarea ofertelor

Ofertele se clasifica în funcţie de punctajul final.


----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016