Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 175 din 3 martie 2010  privind aprobarea Normelor de implementare a Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor in domenii prioritare pentru economia romaneasca, finantate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate Romaniei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 175 din 3 martie 2010 privind aprobarea Normelor de implementare a Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor in domenii prioritare pentru economia romaneasca, finantate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate Romaniei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 162 din 12 martie 2010
HOTĂ?RÂRE nr. 175 din 3 martie 2010
privind aprobarea Normelor de implementare a Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia româneascã, finanţate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 162 din 12 martie 2010


În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , şi al <>art. 4 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 9/2010 privind aprobarea Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia româneascã, finanţate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
(1) Se aprobã Normele de implementare a Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia româneascã, finanţate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României, denumit în continuare Programul de sprijin, şi criteriile de eligibilitate pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia româneascã, finanţate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) Programul de sprijin este un program guvernamental, cu caracter naţional, determinat de aplicabilitatea acestuia pe întreg teritoriul ţãrii şi de importanţa accelerãrii sistemului de absorbţie a fondurilor europene prin asigurarea resurselor financiare şi prin garantarea împrumuturilor necesare pentru cofinanţarea proiectelor.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
--------------
p. Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri,
Tudor Şerban,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Mihai Caprã,
secretar de stat

Ministrul dezvoltãrii regionale şi turismului,
Elena Gabriela Udrea

Ministrul mediului şi pãdurilor,
Borbely Laszlo

Ministrul muncii, familiei, şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan

Bucureşti, 3 martie 2010.
Nr. 175.


ANEXÃ

NORME
de implementare a Programului de sprijin
pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare
pentru economia româneascã, finanţate din
instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezentele norme au fost elaborate în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 9/2010 privind aprobarea Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia româneascã, finanţate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României.
ART. 2
Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii S.A. - IFN, denumit în continuare FNGCIMM, garanteazã, în numele şi în contul statului, creditele acordate beneficiarilor în cadrul Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia româneascã, finanţate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României, denumit în continuare Programul de sprijin.
ART. 3
În cadrul Programului de sprijin se acordã cel mult douã garanţii pentru împrumuturile contractate de fiecare beneficiar eligibil, pentru cel mult douã proiecte finanţate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României, indiferent de numãrul de proiecte pe care acesta le implementeazã.
ART. 4
(1) Sursa de platã a valorii de executare a garanţiilor emise în numele şi în contul statului este bugetul de stat.
(2) Pentru anul 2010, plafonul total al garanţiilor care pot fi emise potrivit <>art. 4 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 9/2010 este de 300 milioane euro.
(3) Plafonul anual al garanţiilor prevãzut la alin. (2) poate fi defalcat pe categorii de beneficiari ai Programului de sprijin, respectiv pe domenii prioritare pentru economia româneascã, prin ordin al ministrului finanţelor publice, în funcţie de gradul de utilizare pe categorii de beneficiari ai proiectelor din domeniile prevãzute la <>art. 2 lit. b) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 9/2010 .
ART. 5
(1) Convenţia de implementare, modelul Contractului de garantare şi al înscrisului prevãzut la <>art. 8 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 9/2010 se aprobã prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(2) Orice comision datorat FNGCIMM, precum şi condiţiile în care se percepe acesta se aprobã prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(3) Nivelul comisionului de gestiune datorat FNGCIMM se negociazã semestrial între Ministerul Finanţelor Publice şi FNGCIMM. Comisionul de gestiune datorat FNGCIMM se calculeazã pe an la soldul finanţãrii şi se va plãti de cãtre finanţator, care ulterior îl recupereazã de la beneficiarul garanţiei de stat.

CAP. II
Definiţii

ART. 6
În sensul prezentelor norme, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) condiţiile Programului de sprijin - criteriile de eligibilitate pentru beneficiarii Programului de sprijin, descrierea, acordarea, monitorizarea şi plata garanţiei;
b) garanţie - angajament asumat de FNGCIMM în numele şi în contul statului, materializat într-un contract de garantare, care acoperã pierderea suportatã de finanţator, ca urmare a producerii riscului de credit;
c) beneficiar al Programului de sprijin - se încadreazã în una dintre categoriile de beneficiari prevãzute la <>art. 2 lit. b) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 9/2010 , îndeplineşte criteriile de eligibilitate, precum şi normele de creditare ale finanţatorului şi solicitã şi primeşte finanţare din partea acestuia, garantatã de FNGCIMM, în numele şi în contul statului, în cadrul Programului de sprijin;
d) finanţator - instituţie de credit, inclusiv unitãţile teritoriale ale acesteia (sucursale, agenţii etc.), care acordã o finanţare unui beneficiar în cadrul Programului de sprijin;
e) finanţare garantatã - maximum 80% din finanţarea acordatã în euro sau în lei în cadrul Programului de sprijin, în valoare de maximum 15% din valoarea totalã a proiectului implementat în domenii prioritare pentru economia româneascã, exclusiv dobânzile şi comisioanele bancare şi alte sume datorate de beneficiarul Programului de sprijin în baza contractului de credit;
f) perioada de tragere a finanţãrii - perioada de maximum 4 ani, în care beneficiarul finanţãrii garantate în cadrul Programului de sprijin utilizeazã finanţarea garantatã conform tranşelor stabilite cu finanţatorul în baza contractului de credit;
g) riscul de credit - neplata, parţialã sau integralã, de cãtre beneficiarul programului de sprijin a finanţãrii garantate, respectiv principalul;
h) convenţie privind implementarea Programului de sprijin-document-cadru, încheiat între Ministerul Finanţelor Publice şi FNGCIMM, care cuprinde, în principal, termenii şi condiţiile mandatului acordat FNGCIMM şi clauze privind drepturile şi obligaţiile acestora privind acordarea, monitorizarea, raportarea şi executarea garanţiilor;
i) contract de garantare - document contractual încheiat între FNGCIMM, finanţator şi beneficiarul Programului de sprijin, în care se prevãd condiţiile specifice de acordare şi platã a unei garanţii;
j) condiţii generale - document-cadru aprobat de FNGCIMM în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, care stabileşte cadrul general aplicabil finanţatorilor în privinţa gestionãrii finanţãrilor garantate în cadrul Programului de sprijin;
k) soldul finanţãrii garantate - soldul finanţãrii, respectiv principalul exigibil la data cererii de platã a garanţiei, reprezentând valoarea iniţialã a finanţãrii din care se scad obligaţiile achitate de beneficiar pânã la data declarãrii exigibilitãţii anticipate a creditului de cãtre finanţator;
l) valoarea garanţiei - valoarea menţionatã în contractul de garantare, al cãrei nivel acoperã soldul finanţãrii garantate definite la lit. e);
m) valoarea de executare a garanţiei - suma ce urmeazã a fi plãtitã de cãtre Ministerul Finanţelor Publice ca urmare a producerii riscului de credit, egalã cu soldul finanţãrii garantate, la care se adaugã procentul de garantare;
n) data încetãrii rãspunderii FNGCIMM în numele şi în contul statului - data la care înceteazã rãspunderea FNGCIMM în numele şi în contul statului, respectiv:
1. data îndeplinirii de cãtre beneficiarul Programului de sprijin a tuturor obligaţiilor faţã de finanţator; sau
2. data la care Ministerul Finanţelor Publice plãteşte valoarea de executare a garanţiei;
o) perioada de valabilitate a garanţiei - perioada de la data intrãrii în vigoare a garanţiei şi pânã la data încetãrii rãspunderii FNGCIMM în numele şi în contul statului;
p) acord de principiu privind emiterea garanţiei - document emis de FNGCIMM în numele şi în contul statului, care atestã eligibilitatea beneficiarului potrivit lit. c) şi care va fi inclus în caietul de sarcini întocmit de beneficiar în vederea demarãrii procedurii de achiziţie de prestãri servicii financiare. Acordul de principiu nu reprezintã un angajament irevocabil de acordare a garanţiei şi nu diminueazã plafonul alocat potrivit prevederilor art. 4 alin. (2).

CAP. III
Descrierea garanţiei

ART. 7
Garanţia emisã de FNGCIMM în numele şi în contul statului are urmãtoarele caracteristici principale:
a) este irevocabilã - furnizorul protecţiei nu îşi poate rezerva prin contract dreptul de a revoca unilateral garanţia sau de a creşte costul efectiv al garanţiei, cu excepţia cazului în care cumpãrãtorul protecţiei nu plãteşte la scadenţã costul protecţiei;
b) este necondiţionatã - contractul prin care este furnizatã protecţia nu conţine nicio clauzã asupra cãreia beneficiarul protecţiei nu deţine controlul, clauzã care sã poatã scuti garantul de obligaţia de a plãti în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data primirii de cãtre FNGCIMM a cererii de platã, fãrã însã a depãşi 90 de zile calendaristice de la data înregistrãrii restanţei, în cazul în care obligatul principal nu achitã la termen plata scadentã/plãţile scadente;
c) este expresã - protecţia furnizatã de garanţie este legatã în mod clar de expuneri ce pot fi identificate cu exactitate sau de un portofoliu de expuneri clar delimitat, astfel încât gradul de acoperire a protecţiei este clar definit şi nu poate fi pus la îndoialã;
d) este directã;
e) este plãtibilã la prima cerere scrisã a finanţatorului, realizatã în termenii şi condiţiile prevãzute în contractul de garantare;
f) valoarea se reduce cu ratele de capital, respectiv cu principalul, rambursate de cãtre beneficiarul Programului de sprijin, proporţional cu procentul de garantare;
g) acoperã iniţial numai 80% din principal, exclusiv dobânzile şi comisioanele bancare şi alte sume datorate de beneficiarul Programului de sprijin în baza contractului de credit.
ART. 8
Rãspunderea FNGCIMM în numele şi în contul statului începe la data semnãrii de cãtre pãrţi a contractului de garantare şi înceteazã potrivit art. 6 lit. n).
ART. 9
Garanţia se acordã în euro sau în monedã naţionalã şi se plãteşte în monedã naţionalã, la cursul de schimb comunicat de Banca Naţionalã a României şi valabil la data plãţii.

CAP. IV
Acordarea şi monitorizarea garanţiei

ART. 10
(1) În vederea obţinerii unei garanţii, beneficiarul poate transmite FNGCIMM solicitarea de obţinere a unui acord de principiu privind emiterea garanţiei, împreunã cu contractul de finanţare încheiat cu o autoritate de management sau un organism intermediar, toate anexele şi actele adiţionale, dupã caz, în copii certificate de beneficiar pentru conformitate cu originalele, împreunã cu dovada plãţii comisionului de analizã. Solicitarea acordului de principiu este facultativã.
(2) FNGCIMM analizeazã, potrivit prezentelor norme şi condiţiilor generale, solicitarea acordului de principiu privind emiterea garanţiei formulatã de beneficiar şi, în cazul în care constatã cã beneficiarul şi proiectul pentru care se solicitã sprijin se încadreazã în una dintre categoriile prevãzute la <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 9/2010 , comunicã beneficiarului acordul sãu de principiu privind emiterea garanţiei.
(3) Indiferent dacã a solicitat emiterea acordului de principiu, în vederea obţinerii finanţãrii garantate în cadrul Programului de sprijin, beneficiarul Programului de sprijin deruleazã procedura de achiziţie de prestãri servicii financiare, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Prevederile art. 12 se vor regãsi în caietele de sarcini întocmite de beneficiari.
ART. 11
Criteriile de eligibilitate pentru beneficiarii Programului de sprijin sunt urmãtoarele:
a) la data solicitãrii finanţãrii au încheiat un contract de finanţare valabil cu o autoritate de management sau cu un organism intermediar pentru proiectul pentru care solicitã finanţarea garantatã;
b) proiectul pentru care se solicitã sprijin este promovat în unul dintre urmãtoarele domenii: infrastructura rutierã, infrastructura de energie, infrastructura de alimentare cu apã, canalizare şi tratarea apelor uzate, infrastructura pentru managementul deşeurilor, infrastructura destinatã educaţiei şi cercetãrii-dezvoltãrii, infrastructura tehnologicã de cercetare şi dezvoltare ştiinţificã, infrastructura în domeniul sãnãtãţii şi infrastructura în domeniul asistenţei sociale;
c) cel puţin 50% din valoarea eligibilã a proiectului pentru care se solicitã sprijin reprezintã realizare de lucrãri şi/sau achiziţie de echipamente;
d) solicitã un împrumut de maximum 15% din valoarea totalã a unui proiect pentru care solicitã finanţare în cadrul Programului de sprijin;
e) îndeplinesc condiţiile specifice prevãzute în cadrul normelor interne de creditare ale finanţatorilor;
f) conform evidenţelor FNGCIMM, la data solicitãrii finanţãrii au mai beneficiat de cel mult un împrumut garantat în cadrul Programului de sprijin pentru un proiect derulat în unul dintre domeniile prioritare pentru economia româneascã prevãzute la <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 9/2010 ;
g) în cazul în care solicitã acordarea celui de-al doilea împrumut garantat în cadrul programului, conform evidenţelor finanţatorilor, beneficiarul trebuie sã fi îndeplinit pânã la momentul solicitãrii toate obligaţiile asumate în primul contract de credit încheiat cu finanţatorul, pânã la data solicitãrii celui de-al doilea împrumut;
h) au capacitate de a garanta din surse proprii minimum 20% din valoarea finanţãrii în cadrul programului, respectiv partea negarantatã de FNGCIMM în numele şi în contul statului, precum şi dobânzile şi comisioanele bancare şi alte sume datorate în baza contractului de credit în conformitate cu reglementãrile interne ale instituţiei de credit finanţatoare.
ART. 12
(1) Perioada de acordare a finanţãrii şi perioada de graţie se stabilesc de comun acord cu finanţatorul, cu obligaţia finanţatorului de a asigura o perioadã de tragere a sumelor aferente împrumutului de maximum 4 ani.
(2) Finanţatorii nu percep comision de neutilizare şi comision de rambursare anticipatã.
(3) Contractele de credit încheiate cu beneficiarii Programului de sprijin nu pot conţine clauze care sã permitã modificarea unilateralã de cãtre finanţator a acestuia.
(4) Pe toatã durata de valabilitate a garanţiei, modificãrile contractelor de credit prin acte adiţionale nu pot aduce atingere condiţiilor Programului de sprijin.
ART. 13
(1) Dupã selectarea finanţatorului în urma procedurii achiziţiei de prestãri servicii financiare derulate în condiţiile art. 10 alin. (3), finanţatorul transmite FNGCIMM solicitarea de garantare, împreunã cu actul de acceptare a ofertei câştigãtoare, contractul de achiziţie de servicii financiare, documentul prin care finanţatorul a aprobat acordarea finanţãrii garantate în cadrul Programului de sprijin şi acordul de principiu eliberat în conformitate cu prevederile art. 10, dupã caz.
(2) Pentru beneficiarul care nu a solicitat acord de principiu, finanţatorul va transmite, pe lângã documentele prevãzute la alin. (1), şi contractul de finanţare încheiat cu o autoritate de management sau cu un organism intermediar.
(3) FNGCIMM analizeazã documentaţia transmisã potrivit condiţiilor generale prevãzute la art. 6 lit. j). Pentru beneficiarii care nu au solicitat acord de principiu se va efectua şi analiza îndeplinirii criteriilor de eligibilitate prevãzute la art. 11 lit. a)-c).
(4) FNGCIMM are dreptul sã solicite finanţatorului informaţii suplimentare atunci când elementele cuprinse în solicitarea de garantare şi în documentaţia furnizatã nu sunt suficiente pentru efectuarea analizei.
(5) Între FNGCIMM, finanţator şi beneficiarul Programului de sprijin se încheie contractul de garantare în 4 exemplare originale, dintre care unul pentru finanţator, unul pentru beneficiar şi douã pentru FNGCIMM.
ART. 14
Contractul de garantare poate fi modificat prin act adiţional, pe parcursul derulãrii, numai în cazul în care modificãrile nu se referã la condiţiile Programului de sprijin.
ART. 15
(1) FNGCIMM monitorizeazã garanţiile acordate.
(2) Monitorizarea reprezintã ansamblul de acţiuni întreprinse în perioada cuprinsã între acordarea garanţiei şi încetarea valabilitãţii acesteia, acţiuni constând, în principal, în:
a) urmãrirea şi verificarea îndeplinirii de cãtre finanţator a tuturor obligaţiilor asumate prin contractul de garantare, la termenele şi în condiţiile prevãzute de acesta;
b) urmãrirea periodicã a stadiului derulãrii împrumutului garantat, pe baza situaţiilor furnizate de cãtre finanţatori, conform prevederilor contractului de garantare;
c) urmãrirea gradului de utilizare a plafonului alocat, în funcţie de categoriile de beneficiari ai Programului de sprijin şi de domeniile în care se implementeazã proiectele.
ART. 16
(1) În baza analizei documentaţiei aferente proiectului pentru care se solicitã finanţarea garantatã, în funcţie de stadiul de implementare, finanţatorii stabilesc în contractul de credit categoriile şi natura cheltuielilor finanţate.
(2) Finanţatorii urmãresc utilizarea sumelor împrumutate conform destinaţiei stabilite în contractul de credit pe toatã durata tragerilor şi monitorizãrii finanţãrilor garantate, precum şi plata comisionului de gestiune de cãtre beneficiar.
(3) Pe toatã durata de valabilitate a garanţiei, finanţatorii au obligaţia de a asigura menţinerea în contractele de credit a clauzelor privind condiţiile programului.
ART. 17
(1) În cazul în care beneficiarul unui împrumut garantat în cadrul Programului de sprijin nu onoreazã o obligaţie de platã la data scadenţei, instituţia de credit finanţatoare are obligaţia de a înştiinţa FNGCIMM conform condiţiilor generale în termen de 5 zile lucrãtoare de la data scadenţei.
(2) În termen de 3 zile lucrãtoare de la primirea informaţiilor prevãzute la alin. (1) FNGCIMM transmite Ministerului Finanţelor Publice, potrivit prevederilor convenţiei privind implementarea Programului de sprijin, lista unitãţilor administrativ-teritoriale care nu au respectat termenul de rambursare şi suma aferentã obligaţiei neachitate la scadenţã, în scopul aplicãrii mãsurilor prevãzute la <>art. 6 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 9/2010 .
(3) În cazul unitãţilor administrativ-teritoriale care nu au achitat integral la scadenţã obligaţiile faţã de finanţator, Ministerul Finanţelor Publice aplicã mãsura de sistare a alimentãrii bugetelor locale respective cu cote defalcate din impozitul pe venit şi cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale.
(4) Pânã la achitarea integralã a obligaţiei de platã restante cãtre finanţator, cotele defalcate din impozit pe venit şi sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale a cãror alimentare a fost sistatã în condiţiile alin. (3) vor fi alocate bugetelor locale beneficiare ale Programului de sprijin numai pentru achitarea acestor obligaţii.

CAP. V
Plata garanţiei

ART. 18
(1) Finanţatorul este îndreptãţit la executarea garanţiei numai dacã a transmis FNGCIMM cererea de platã în cadrul perioadei de valabilitate a garanţiei.
(2) Cererea de platã va fi însoţitã de documentele justificative prevãzute în contractul de garantare.
ART. 19
FNGCIMM verificã încadrarea cererii de platã conform condiţiilor generale, precum şi în termenii şi condiţiile contractului de garantare.
ART. 20
FNGCIMM verificã respectarea de cãtre finanţator a obligaţiilor prevãzute la art. 12, 16 şi art. 17 alin. 1).
ART. 21
Plata garanţiei se va face de cãtre Ministerul Finanţelor Publice conform contractului de garantare, în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data primirii de cãtre FNGCIMM a cererii de platã, fãrã însã a se depãşi 90 de zile calendaristice de la data înregistrãrii restanţei la platã de cãtre beneficiar.
ART. 22
(1) Soldul finanţãrii garantate prevãzute la art. 6 lit. k) se plãteşte finanţatorului şi se recupereazã prin executare silitã, în baza înscrisurilor întocmite de direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, conform modelului aprobat prin ordin al ministrului finanţelor publice, de cãtre organele competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã de la beneficiarii finanţãrilor garantate, conform reglementãrilor legale în materia colectãrii creanţelor fiscale.
(2) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã raporteazã direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice situaţia stingerii creanţelor bugetare datorate de beneficiarii Programului de sprijin prin modalitãţile de executare silitã.
(3) Transmiterea raportãrii prevãzute la alin. (2) se efectueazã trimestrial, pânã în ultima zi lucrãtoare a lunii urmãtoare încheierii trimestrului.
ART. 23
În temeiul titlului executoriu, organele fiscale vor proceda la emiterea şi comunicarea somaţiei de platã pentru sumele individualizate în titlul de creanţã prevãzut la <>art. 8 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 9/2010 , executarea silitã a creanţelor fiscale datorate de cãtre toate categoriile de beneficiari prevãzute la <>art. 2 lit. b) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 9/2010 urmând sã se realizeze potrivit prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

-------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016