Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 172 din 3 februarie 2006  privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor   Ordonantei Guvernului nr. 20/2002 privind achizitiile publice prin licitatii electronice, aprobate prin   Hotararea Guvernului nr. 1.567/2003     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 172 din 3 februarie 2006 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 20/2002 privind achizitiile publice prin licitatii electronice, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.567/2003

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 153 din 17 februarie 2006
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 20/2002 privind achiziţiile publice prin licitaţii electronice, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.567/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 31 din 14 ianuarie 2004, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. Alineatul (2) al articolului 1 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Prezentele norme metodologice se aplicã operatorului sistemului electronic de achiziţii publice, autoritãţilor contractante care utilizeazã sistemul electronic de achiziţii publice în conformitate cu dispoziţiile <>Hotãrârii Guvernului nr. 182/2002 privind lista autoritãţilor contractante care au obligaţia de a aplica prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 20/2002 privind achiziţiile publice prin licitaţii electronice şi produsele care urmeazã sã fie achiziţionate prin procedura de licitaţie electronicã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi furnizorilor, executanţilor sau prestatorilor care doresc sã se înscrie, respectiv deja înscrişi, în sistemul electronic de achiziţii publice."

2. Litera c) a articolului 5 va avea urmãtorul cuprins:
"c) asumarea respectãrii de cãtre autoritãţile contractante a normelor de utilizare şi securitate şi a obligaţiilor de confidenţialitate impuse de cãtre operatorul sistemului electronic de achiziţii publice;".

3. Alineatul (2) al articolului 6 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Sucursalele, agenţiile şi celelalte sedii secundare fãrã personalitate juridicã ale unui furnizor/executant/prestator nu pot fi înregistrate în sistemul electronic de achiziţii publice."

4. Litera c) a articolului 8 va avea urmãtorul cuprins:
"c) asumarea respectãrii de cãtre furnizori/prestatori/executanţi a normelor de utilizare şi securitate şi a obligaţiilor de confidenţialitate impuse de cãtre operatorul sistemului electronic de achiziţii publice;".

5. Dupã alineatul (1) al articolului 25 se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) În cazul în care furnizorul/prestatorul/executantul nu comunicã în scris şi, ori de câte ori este posibil, în format electronic un rãspuns la notificarea autoritãţii contractante, în termenul prevãzut la alin. (1), autoritatea contractantã este îndreptãţitã sã considere cã furnizorul/prestatorul/executantul refuzã în mod nejustificat sã încheie contractul de achiziţie publicã."

6. Alineatul (2) al articolului 25 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Nerespectarea termenului prevãzut la alin. (1) sau necomunicarea unui rãspuns la notificarea autoritãţii contractante atrage decãderea furnizorului/prestatorului/executantului din dreptul de a mai contesta decizia de suspendare din sistemul electronic de achiziţii publice, în cadrul procedurii speciale prevãzute de <>Ordonanţa Guvernului nr. 20/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 468/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."

7. Litera b) a articolului 27 va avea urmãtorul cuprins:
"b) refuzul furnizorului/executantului/prestatorului prevãzut la art. 25 alin. (1) sau indicarea faptului cã nu a fost comunicat un rãspuns în sensul art. 25 alin. (1^1);".

8. Alineatul (1) al articolului 37 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 37. - (1) Orice furnizor/executant/prestator are dreptul de a renunţa la participarea în sistemul electronic de achiziţii publice, cu excepţia cazului în care se aflã în stare de suspendare potrivit prevederilor art. 18 lit. b)-e)."

9. Alineatul (3) al articolului 38 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Un furnizor/executant/prestator care a renunţat la dreptul de a participa la achiziţii publice derulate în sistemul electronic nu are dreptul de a se mai înregistra în sistemul electronic de achiziţii publice timp de 6 luni de la data primei sale renunţãri."

10. Alineatul (1) al articolului 39 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 39. - (1) Garanţia de participare se constituie de cãtre furnizori/prestatori/executanţi în scopul de a proteja drepturile autoritãţii contractante faţã de riscul unui eventual comportament necorespunzãtor al acestuia, pe întreaga perioadã dintre data limitã de depunere a ofertelor, data închiderii licitaţiei electronice şi pânã la încheierea contractului de achiziţie publicã."

11. Dupã alineatul (1) al articolului 39 se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Garanţia de participare se constituie de cãtre furnizori/prestatori/executanţi, în mod obligatoriu, pânã la data limitã de depunere a ofertelor (data închiderii licitaţiei electronice), în cuantumul şi în condiţiile stabilite de autoritatea contractantã."

12. Alineatul (4) al articolului 40 va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Autoritatea contractantã are obligaţia de a verifica constituirea garanţiei de participare odatã cu verificarea documentelor de calificare ale furnizorului/prestatorului/executantului a cãrui ofertã a fost stabilitã ca fiind câştigãtoare, neconstituirea de cãtre acesta din urmã a garanţiei de participare atrãgând, în mod obligatoriu, excluderea furnizorului/prestatorului/executantului din procedura de atribuire a contractului de achiziţie publicã."

13. Alineatul 1 al articolului 45 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 45. - (1) Cuantumul iniţial al tarifului de participare pentru participarea la o procedurã de achiziţie publicã este de 1 leu (RON)."

14. Articolul 46 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 46. - (1) Orice autoritate contractantã care a încheiat un contract de achiziţie publicã în urma aplicãrii procedurii de achiziţie publicã prin mijloace electronice are obligaţia sã plãteascã în lei operatorului sistemului electronic de achiziţii publice un tarif de utilizare în cuantum de:
a) 0,5% din valoarea contractului, fãrã TVA, în cazul contractelor a cãror valoare, fãrã TVA, este mai micã sau cel mult egalã cu 10.000 lei (RON);
b) 0,3% din valoarea contractului, fãrã TVA, în cazul contractelor a cãror valoare, fãrã TVA, este cuprinsã între 10.000,01 lei (RON) şi 50.000 lei (RON);
c) 0,25% din valoarea contractului, fãrã TVA, în cazul contractelor a cãror valoare, fãrã TVA, este de peste 50.000 lei (RON).
(2) La cuantumul tarifului de utilizare determinat potrivit alin. (1) se adaugã taxa pe valoarea adãugatã."

15. Alineatele (1) şi (2) ale articolului 47 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 47. - (1) Plata tarifului de utilizare a sistemului electronic de achiziţii publice se efectueazã anual, prin utilizarea unei proceduri electronice, ori de câte ori acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic.
(2) Autoritãţile contractante au obligaţia de a plãti operatorului sistemului electronic de achiziţii publice tariful de utilizare corespunzãtor unui an calendaristic, pânã la data de 31 martie a anului urmãtor."

16. Alineatul (1) al articolului 48 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 48. - (1) În termen de cel mult 45 de zile de la încheierea unui an calendaristic, orice autoritate contractantã are obligaţia de a comunica operatorului sistemului electronic de achiziţii publice lista tuturor contractelor de achiziţie publicã prin mijloace electronice încheiate în anul calendaristic precedent, utilizând facilitãţile puse la dispoziţie de operatorul sistemului electronic de achiziţii publice."

17. Articolul 49 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 49. - Autoritãţile contractante care utilizeazã sistemul electronic de achiziţii publice în conformitate cu dispoziţiile <>Hotãrârii Guvernului nr. 182/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, au obligaţia de a prevedea sumele necesare plãţii tarifului de utilizare în cadrul bugetului propriu aferent programului anual de achiziţii publice."

18. Dupã articolul 53 se introduce un nou articol, articolul 54, care va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 54. - (1) În scopul instruirii personalului autoritãţilor contractante, furnizorilor, prestatorilor şi executanţilor în domeniul organizãrii achiziţiilor publice prin mijloace electronice şi cu privire la utilizarea sistemului electronic de achiziţii publice, operatorul sistemului electronic de achiziţii publice poate organiza cursuri de pregãtire.
(2) Perioadele şi condiţiile în care se organizeazã cursurile de pregãtire se publicã în sistemul electronic de achiziţii publice.
(3) Tarifele care vor fi percepute pentru organizarea cursurilor de pregãtire vor fi stabilite prin decizie a preşedintelui Inspectoratului General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei şi vor fi publicate în sistemul electronic de achiziţii publice.
(4) Tarifele percepute pentru organizarea cursurilor de pregãtire se fac venit la bugetul operatorului sistemului electronic de achiziţii publice."

ART. II
Sucursalele, agenţiile şi celelalte sedii secundare fãrã personalitate juridicã ale unui furnizor/executant/prestator, înregistrate în sistemul electronic de achiziţii publice la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, pot continua sã utilizeze sistemul electronic de achiziţii publice pânã la data expirãrii perioadei de valabilitate a certificatului care atestã înregistrarea sau reînnoirea înregistrãrii în sistemul electronic de achiziţii publice.
ART. III
Dispoziţiile prezentei hotãrâri se aplicã şi pentru determinarea cuantumului tarifului de utilizare datorat de autoritãţile contractante pentru contractele încheiate în anul 2005.
ART. IV
<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.567/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 20/2002 privind achiziţiile publice prin licitaţii electronice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 31 din 14 ianuarie 2004, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul comunicaţiilor şi
tehnologiei informaţiei,
Florin Bejan,
secretar de stat

Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor Marian Frâncu

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
pentru Reglementarea şi Monitorizarea
Achiziţiilor Publice,
Alexandru Cojocaru

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 3 februarie 2006.
Nr. 172.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016