Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 161 din 3 februarie 2006  privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 161 din 3 februarie 2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 22 februarie 2006
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 34 alin. (7) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Prezenta hotãrâre stabileşte metodologia de întocmire şi completare a registrului general de evidenţã a salariaţilor, înregistrãrile care se efectueazã, precum şi orice alte elemente în legãturã cu acesta.
ART. 2
(1) Încadrarea în muncã a unei persoane se realizeazã, potrivit prevederilor <>Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, numai prin încheierea unui contract individual de muncã, în temeiul cãruia persoana fizicã, în calitate de salariat, se obligã sã presteze munca pentru şi sub autoritatea unui angajator, persoanã fizicã sau juridicã, în schimbul unei remuneraţii denumite salariu.
(2) Fiecare angajator are obligaţia de a înfiinţa un registru general de evidenţã a salariaţilor, denumit în continuare registru, şi de a-l prezenta inspectorilor de muncã, la solicitarea acestora.
(3) Angajatorii care au înfiinţat sucursale, agenţii, reprezentanţe sau alte asemenea unitãţi fãrã personalitate juridicã, cãrora le-au delegat competenţa încadrãrii personalului prin încheierea de contracte individuale de muncã, pot delega acestora şi competenţa înfiinţãrii registrului.
(4) Nu au obligaţia de a înfiinţa registru misiunile diplomatice, oficiile consulare strãine cu sediul în România, precum şi reprezentanţele din România ale persoanelor juridice strãine pentru perioadele în care contractele individuale de muncã încheiate cu cetãţenii români se înregistreazã la inspectoratul teritorial de muncã.
ART. 3
(1) Registrul se întocmeşte în formã electronicã.
(2) Registrul se completeazã în ordinea angajãrii şi cuprinde urmãtoarele elemente:
a) elementele de identificare a tuturor salariaţilor: numele, prenumele, codul numeric personal (CNP);
b) data angajãrii;
c) funcţia/ocupaţia conform specificaţiei Clasificãrii Ocupaţiilor din România (COR) sau altor acte normative;
d) tipul contractului individual de muncã;
e) data şi temeiul încetãrii contractului individual de muncã.
(3) Registrul se transmite la inspectoratul teritorial de muncã în format electronic, prin utilizarea uneia dintre urmãtoarele modalitãţi:
a) prin completarea on-line a bazei de date existente pe portalul Inspecţiei Muncii;
b) prin e-mail, pe bazã de semnãturã electronicã;
c) prin depunerea la sediul inspectoratului teritorial de muncã în format electronic, însoţit de o adresã de înaintare semnatã de angajator.
(4) Evidenţa registrelor, respectiv a datelor cuprinse în acestea, transmise de angajatori la inspectoratul teritorial de muncã, se ţine într-o bazã de date organizatã la nivelul Inspecţiei Muncii.
(5) Procedura privind transmiterea registrului în format electronic se stabileşte prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, dupã adoptarea soluţiei tehnice a registrului în format electronic şi în funcţie de aceasta.
ART. 4
(1) Angajatorii au obligaţia de a transmite registrul în formã electronicã la inspectoratul teritorial de muncã în a cãrui razã teritorialã îşi au sediul sau domiciliul, dupã caz, în termen de 20 de zile de la data angajãrii primului salariat.
(2) Angajatorii care la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri au încadrat personal cu contract individual de muncã sunt obligaţi sã transmitã inspectoratului teritorial de muncã în a cãrui razã teritorialã îşi au sediul sau domiciliul, dupã caz, registrul în formã electronicã, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(3) Dupã îndeplinirea obligaţiei prevãzute la alin. (1) şi (2), angajatorii vor transmite registrul la inspectoratul teritorial de muncã în a cãrui razã teritorialã îşi au sediul sau domiciliul, numai în cazul în care intervin modificãri ale elementelor prevãzute la art. 3 alin. (2).
(4) Registrul se transmite la inspectoratul teritorial de muncã în a cãrui razã teritorialã îşi are sediul sau domiciliul angajatorul, în cazurile menţionate la alin. (3), în termen de 5 zile de la data la care au intervenit modificãri ale elementelor prevãzute la art. 3 alin. (2).
ART. 5
Unitãţile fãrã personalitate juridicã ce au competenţa înfiinţãrii registrului au obligaţia de a transmite registrul, în termenele prevãzute la art. 4, la inspectoratul teritorial de muncã în a cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea, cu îndeplinirea obligaţiilor prevãzute de prezenta hotãrâre.
ART. 6
Registrul se pãstreazã în formã electronicã la sediul angajatorului şi, dupã caz, la sediul sucursalei, agenţiei, reprezentanţei sau al altor asemenea unitãţi fãrã personalitate juridicã.
ART. 7
(1) Angajatorul are obligaţia de a întocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariaţi şi de a-l prezenta inspectorilor de muncã, la solicitarea acestora.
(2) Dosarul personal al salariatului cuprinde cel puţin: actele necesare angajãrii, contractul individual de muncã, actele adiţionale şi celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea şi încetarea contractelor individuale de muncã, precum şi orice alte documente care certificã legalitatea şi corectitudinea completãrii în registru.
(3) La solicitarea scrisã a salariatului, angajatorul este obligat sã îi elibereze copii, certificate de reprezentantul legal al acestuia sau de persoana împuternicitã de angajator pentru conformitate cu originalul, ale documentelor existente în dosarul personal, ale paginii/paginilor din registrul electronic, care cuprinde/cuprind înscrierile referitoare la persoana sa şi/sau un document care sã ateste activitatea desfãşuratã de acesta, vechimea în muncã, în meserie şi în specialitate, astfel cum rezultã din registrul general de evidenţã şi din dosarul personal.
(4) Registrul electronic şi dosarele personale ale fiecãrui salariat se vor pãstra în condiţii care sã asigure securitatea datelor, precum şi pãstrarea lor îndelungatã şi corespunzãtoare.
ART. 8
(1) Constituie contravenţii urmãtoarele fapte sãvârşite de angajatori, persoane fizice sau juridice:
a) neînfiinţarea registrului şi/sau netransmiterea acestuia în formã electronicã la inspectoratul teritorial de muncã în termenele şi forma prevãzute de prezenta hotãrâre;
b) refuzul de a pune la dispoziţie inspectorului de muncã registrul în formã electronicã, precum şi dosarul personal al salariaţilor;
c) necompletarea registrului în conformitate cu prevederile prezentei hotãrâri.
(2) Contravenţiile prevãzute la alin. (1) se sancţioneazã cu amendã de la 2.000 lei (RON) la 5.000 lei (RON).
(3) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de cãtre inspectorii de muncã.
(4) Contravenientul poate achita pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, dupã caz, de la data comunicãrii acestuia jumãtate din minimul amenzii prevãzute la alin. (2), inspectorul de muncã fãcând menţiune despre aceastã posibilitate în procesul-verbal.
ART. 9
Prevederile <>art. 8 se completeazã cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 10
(1) Inspecţia Muncii adoptã soluţia tehnicã privind registrul în formã electronicã şi aplicaţia informaticã pentru completarea şi transmiterea registrului de cãtre angajatori.
(2) Aplicaţia informaticã este distribuitã angajatorilor care au obligaţia de a înfiinţa registrul.
ART. 11
Registrele înfiinţate şi înregistrate în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 247/2003 privind întocmirea şi completarea registrului general de evidenţã a salariaţilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se pãstreazã şi se arhiveazã de cãtre angajatori.
ART. 12
(1) Prezenta hotãrâre intrã în vigoare la data de 1 septembrie 2006.
(2) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 247/2003 privind întocmirea şi completarea registrului general de evidenţã a salariaţilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 164 din 14 martie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul muncii, solidaritãţii
sociale şi familiei,
Mihai Constantin Şeitan,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 3 februarie 2006.
Nr. 161.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016